Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025

Η ομολογία Πίστεως σε κρίση. Ανταπάντηση «Τας Θύρας» στην «Ενωμένη Ρωμηοσύνη».

_____________________________________________

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ

[1]ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΚΡΙΣΕΙΣ

[2]Συμπληρωματική θέση Γέροντος Γαβριήλ.

[3]Σημεία των Καιρών – 666 (Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης)

[4]π. Αθανάσιος Μυτιληναίος – Τα Πρωτόκολλα των Σοφών της Σιών, ο Σιωνισμός, ο Αντίχριστος και ο πειρασμός των Χριστιανών.

[5]Στην Ψευδοσύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας ο Πλήθων ο Γεμιστός υπεράσπισε την Ορθοδοξία ενώ δεν πίστευε, για να σωθεί το Γένος.

[6]ΑΓΙΟΥ ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ ΠΕΡΙ ΑΙΡΕΣΕΩΝ

«Ἰκέτευσε τὸν Θεὸ μὲ προσευχἑς καὶ δάκρυα νὰ σοῦ στείλη ὁδηγὸ ἀπαθῆ καὶ ἅγιον. Ἐρεύνα δὲ καὶ σύ ὁ ἴδιος τίς θεῖες Γραφές, καὶ πρὸ πάντων τὰ πρακτικὰ  συγγράμματα τῶν ἁγίων πατέρων, ὥστε παραβάλλοντας μέ αὐτά τά διδάγματα τοῦ διδασκάλου καὶ προϊσταμένου σου, νὰ μπορῆς νὰ τά βλέπης σάν σέ καθρέπτη καὶ νὰ μαθαίνης∙ καὶ ὅσα μὲν συμφωνοῦν μὲ τὶς Θεῖες Γραφἑς νὰ τά ἐγκολπώνεσαι καὶ νὰ τὰ κρατῆς στὴν διάνοια, τὰ δὲ νόθα καὶ ξένα νὰ τά ξεχωρίζης καὶ νὰ τ’ ἀπορρίπτης, γιὰ νὰ μὴ πλανηθῆς. Διότι, γνώριζε, αὐτὲς ἐδῶ τὶς ἡμέρες πολλοὶ πλάνοι καὶ ψευδοδιδάσκαλοι ἐμφανίσθηκαν.»

Συμεών Νέου θεολόγου. Κεφ.Πρακτικά & Θεολογικά. Φιλοκαλία. ΕΠΕ 19,419-420.

«..για νὰ μᾶς διδάξει (ο Δεσπότης) νὰ μὴ ἐξαπατώμαστε μὲ τὰ λόγια μόνον καὶ νὰ πιστεύομε κάθε ἄνθρωπο ποὺ λέγει ὅτι εἶναι πνευματικός. Ἀλλὰ νὰ βεβαιωνόμαστε πρῶτα ἀπὸ τὸν βίο καὶ τὶς πράξεις του, καὶ μάλιστα ἂν συμφωνοῦν οἱ λόγοι καὶ οἱ πράξεις του μὲ τὶς διδασκαλίες τοῦ Κυρίου καὶ τῶν ᾿Ἀποστόλων καὶ τῶν ἁγίων Πατέρων, καὶ τότε νὰ δεχόμαστε καὶ ν’ ἀκοῦμε τοὺς λόγους του ὡς λόγους Χριστοῦ. Ἀλλιῶς καὶ νεκρούς ἀκόμη ἂν ἀνασταίνει καὶ μύρια ἄλλα θαύματα ἂν έπιδεικνύει, νὰ τὸν ἀποστρεφόμαστε καὶ νὰ τὸν μισούμε σὰν δαίμονα, καὶ μάλιστα ὅταν τὸν βλέπομε νουθετούμενος νὰ μὴ δέχεται νὰ μεταβάλει τὸ φρόνημά του, ἀλλ’ ἀκόμη νὰ ἐμμένει στὴν πλανεμένη γνώση του καὶ νὰ νομίζει ὅτι έχει τὸ πολίτευμά του καὶ τὴν διαγωγή του στοὺς οὐρανούς».   

Συμεών Νέου θεολόγου, Βίβλος των Θεολογικών Α΄, Φιλοκαλία, ΕΠΕ 19Β,55

«Κρατοῦμε τὴν ὁμολογία τῆς πίστεώς μας σταθερὴ καὶ ἀκράδαντη, τὴν ὁποῖα παρελάβαμε ἄνωθεν ἀπὸ αὐτούς (Τους Πατέρες)».

Συμεών Νέου θεολόγου, Βίβλος των Θεολογικών Α΄, Φιλοκαλία, ΕΠΕ 19Β,55

«Στοὺς χρόνους τῶν πατέρων μας (ἂς ἀκούσουν κι αὐτοὶ) ὐπῆρχαν πολλὲς αἱρέσεις, πολλοὶ ψευδόχριστοι, πολλοὶ χριστοκάπηλοι, πολλοὶ ψευδαπόστολοι, πολλοὶ ἦσαν οἱ ψευτοδιδάσκαλοι ποὺ περιφέρονταν καὶ ἕσπερναν μὲ παρρησία τὰ ζιζάνια τοῦ πονηροῦ καὶ ποὺ μὲ τὰ λόγια τους παρέσυραν πολλοὺς, τοὺς ἐξαπάτησαν καὶ ἔστειλαν τὶς ψυχές τους στὴν ἀπώλεια. Καὶ ὅτι αὐτὸ εἶναι ἀληθινό, θὰ τὸ διαπιστώσετε ἀπὸ τοὺς βίους τοῦ ἁγίου πατρός μας Εὐθυμίου, τοῦ ᾽Αντωνίου καὶ τοῦ Σάββα. Πράγματι έχει γραφεῖ ὅτι ὁ Ἀντώνιος τότε φόρεσε λαμπρότερη ἀπὸ τὴ συνηθισμένη στολὴ καὶ ἀνέβηκε σὲ ὑψηλὸ τόπο γιὰ νὰ φανερώσει καὶ νὰ ἐπιδείξει τὸν ἑαυτό του, ὥστε, ἀφοῦ γίνει φανερός, νὰ συλληφθεῖ ὁπωσδήποτε καὶ νὰ θανατωθεῖ ἀπὸ τοὺς αἱρετικούς∙ ἐὰν λοιπὸν δὲν ὑπῆρχε διωγμός, δὲν θὰ τὸ ἔκανε αὐτό. Ἐπίσης, μόλις γεννήθηκε ὁ ἅγιος πατέρας μας Εὐθύμιος, δὲν ἔχει γραφεῖ ὅτι θὰ ἐπικρατήσει ἀμέσως εὐθυμία στὶς ἐκκλησίες ἀπὸ τὸν Θεό, ὅτι θὰ σταματοῦσαν δηλαδὴ τότε οἱ διωγμοὶ καὶ οἱ αἱρέσεις; Καὶ κατὰ τὸ τέλος τῆς ζωῆς τοῦ ὁσίου πατρός μας Σάββα, δὲν ἀκοῦτε πόσους ἀγῶνες ἕκανε γιὰ τὶς ἐκκλησίες καὶ ἐναντίον τῶν τότε αἱρέσεων, καὶ πόσοι τότε ἀπὸ τοὺ μοναχοὺς παρασύρθηκαν ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς; Ὅσα πάλι συνέβηκαν στὶς ἡμέρες τοῦ ἁγίου Στεφάνου τοῦ Νέου, τί, δὲν ὑπῆρξαν ἀνώτερα ἀπὸ βαρύτατο καὶ φοβερώτατο διωγμό; Ἤ μήπως δὲν θυμᾶσθε τὸν τότε χειμῶνα καὶ τὸν ὑπερβολικὸ σάλο τῶν μοναχῶν; Γιατί ὅμως προσπαθῶ ν’ ἀναφέρω τὰ πάντα; Διότι ὅταν θυμηθῶ ὅσα πρὶν ἀπὸ αὐτὰ ἔγιναν στὸν Μεγάλο Βασίλειο, ὅπως τὰ διηγεῖται ὁ μέγας Γρηγόριος, καὶ ὅσα ἔγιναν στὸν χρυσορρήμονα Ἰωάννη καὶ τοὺς ἑπόμενους ἅγιους πατέρες, ἐγὼ ὁ ἴδιος ταλανίζω τὸν ἑαυτό μου καὶ αἰσθάνομαι μεγάλο οἷκτο γιὰ όσους δὲν τὰ σκέπτονται αὐτά. Διότι, δὲν γνωρίζουν ἀκριβῶς ὅτι ὁλόκληρο τὸ παρελθὸν ἦταν φοβερώτερο καὶ ἀναντίρρητα γεμᾶτο ἀπὸ τὰ ζιζάνια τοῦ πονηροῦ… Τόσο πολὺ ἔλαμψε μέσω αὐτῶν ἡ χάρη τοῦ παναγίου Πνεύματος καὶ ἔδιωξε τὸ σκότος τῶν αἱρέσεων ποὺ ἀναφέρθηκαν, ποὺ καὶ μέχρι σήμερα τὰ θεόπνευστα συγγράμματά τους λάμπουν περισσότερο ἀπὸ τὶς αὑγὲς τοῦ ἥλιου, ὥστε νὰ μὴ τολμᾶ κανεὶς νὰ προβάλει κάποια ἀντίρρηση σ’ αὐτοὺς».

Συμεών Νέου θεολόγου, Κατηχητικός Λόγος ΚΘ’, Φιλοκαλία, ΕΠΕ 19Δ,395-397

«Διδαχθήκαμε ἀπὸ τὴ Γραφὴ καὶ μάθαμε ἀπὸ τὴν ἴδια τὴν πείρα ὅτι γιὰ κανένα λόγο δὲν ἔθεσε τελευταῖο τὸν Σταυρό, παρὰ γιὰ τὴν ὑπομονὴ τῶν θλίψεων καὶ τῶν πειρασμῶν, καὶ τέλος γι’ αὐτὸν τὸν ἐκούσιο θάνατο, τὸν ὁποῖο καὶ ἐκεῖνο τὸν καιρό, ὅταν ἐπικρατοῦσαν οί αἱρέσεις, προτιμοῦσαν πολλοὶ μὲ τὸ μαρτύριο καὶ τὰ ποικίλα βάσανα».

Συμεών Νέου θεολόγου, Κατηχητικός Λόγος Κ’, Φιλοκαλία, ΕΠΕ 19Δ,223.

[7]«Πρὸ μὲν τῆς εἰσόδου, εἴπερ τις πονηρία, καὶ φρόνησις παρ’ ἡμῖν τυγχάνει, τὸν κυβερνήτην ἀνακρίνωμεν, καὶ ἐξετάσωμεν, καὶ, ἵν’ οὕτως εἴπω, πειράσωμεν, ἵνα μὴ τῷ ναύτῃ ὡς κυβερνήτῃ, καὶ τῷ νοσοῦντι ὡς ἰατρῷ, καὶ τῷ ἐμπαθεῖ ὡς ἀπαθεῖ, καὶ τῷ πελάγει ὡς λιμένι περιπεσόντες, ἕτοιμον ἑαυτῆς εὑρήσωμεν ναυάγιον».

[8]«Πίστεως ἀπαθοῦς καὶ δογμάτων εὐσεβῶν πρὸ πάντων κληρονομίαν τοῖς υἱοῖς καταλίμπανε· ἵνα μὴ μόνον τοὺς υἱούς, ἀλλὰ καὶ τὰ ἔκγονά σου Κυρίῳ δι΄ ὁδοῦ ὀρθοδοξίας προσαγάγῃς».


ΤΑΣ ΘΥΡΑΣ