Κυριακή 11 Ιουνίου 2023

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: «ΜΕΤΕΝΟΗΣΑ ΔΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΝ»

Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος «…τὸ ἀπόγευμα τῆς 26ης Ἰανουαρίου 2023, συνοδευόμενος ἀπὸ τὸν… Μητροπολίτη Κιέβου κ. Ἐπιφάνιο… παρέστη καὶ ὁμίλησε σὲ ἐκδήλωση… μὲ ἀφορμὴ τὴν Παγκόσμια Ἡμέρα Μνήμης τοῦ Ὁλοκαυτώματος, κατὰ τὴν ὁποία προβλήθηκε ἀφιερωματικὸ ντοκιμαντὲρ στὴ συμβολὴ τοῦ Πάπα Ἰωάννη 23ου, γιὰ τὴ διάσωση πολλῶν Ἑβραίων…» (Ἀνακοινωθὲν Φαναρίου 28.1.2023)

Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Λαμπρόπουλος, θεολόγος

Ἀποκλειστικὴ ἀποκάλυψις ἐμπιστευτικῆς συνομιλίας, βόμβα εἰς τὰ θεμέλια τοῦ Ψευδοκιέβου! 

ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: «ΜΕΤΕΝΟΗΣΑ ΔΙΑ ΤΟ ΟΥΚΡΑΝΙΚΟΝ»

Ἐσχάτη εὐκαιρία εἰς τὴν Ἱεραρχίαν τοῦ Πατριαρχείου Κων/λεως νὰ ἐπαναφέρη τὴν κανονικὴν τάξιν καὶ τὴν ἑνότητα εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν, καθ’ ἥν στιγμὴν τὸ νατοϊκὸν θρησκευτικὸν μόρφωμα τῆς Οὐκρανίας «ἀποκηρύσσει» μὲ θράσος τὸ Φανάρι.

  Κάποτε ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Μεσσηνίας εἶχε δημοσίως ἀναφέρει μίαν παροιμίαν, τὴν ὁποίαν ὡς ἀποστάλαγμα τῆς σοφίας τοῦ λαοῦ μας θὰ ἦτο καλὸν νὰ τὴν ἔχουν ὅλοι οἱ ταγοὶ εἰς τὸν νοῦν των: «τὰ στερνὰ τιμοῦν τὰ πρῶτα»! Ἰδοὺ καιρός, ὅπου «τὰ στερνὰ» διὰ τὸ Οὐκρανικὸν κατέφθασαν ἐνωρίτερον ἀπ’ ὅ,τι ἀνέμενε κανείς. Δὲν ἐννοοῦμεν τὰς ἐξελίξεις, τὰς ὁποίας πιθανὸν θὰ ἐπιφέρη ἀναγκαστικῶς ὁ πόλεμος εἰς τὴν ἐκκλησιαστικὴν κατάστασιν τῆς Οὐκρανίας, ὅσον τὴν ἀλλαγὴν στάσεως τοῦ ψευδομορφώματος τοῦ ψευδο-Κιέβου Ἐπιφανίου ἔναντι τοῦ Φαναρίου καθὼς καὶ τοῦ ἰδίου τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, διὰ τὸν ὁποῖον ἔχομεν ἀποκλειστικὰς εἰδήσεις.

Δικαιώνονται αἱ Ἱ. Μ. Φιλοθέου καὶ Ξηροποτάμου

  Προτοῦ ὅμως ἀναφερθῶμεν εἰς αὐτά, ὀφείλομεν νὰ ποιήσωμεν μνείαν ἑνὸς ἀξιοσημειώτου περιστατικοῦ, διότι εἶναι κομβικῆς σημασίας. Τὴν 9ην Ἀπριλίου εἶχεν ἔλθει εἰς τὴν δημοσιότητα μέσῳ γνωστοῦ δημοσιογράφου ἡ πληροφορία ὅτι κατὰ τὴν ἱ. πανήγυριν τῆς Ἱ. Μ. Φιλοθέου ὁ Καθηγούμενος –συμφωνοῦντος καὶ τοῦ προσκεκλημένου Καθηγουμένου τῆς Ἱ. Μ. Ξηροποτάμου- δὲν ἐπέτρεψεν εἰς τοὺς ἀπεσταλμένους τῶν Ἱ. Μ. Παντοκράτορος καὶ Ξενοφῶντος νὰ συλλειτουργήσουν, καθὼς οἱ Ἡγούμενοι τῶν δύο αὐτῶν Ἱ. Μονῶν εὑρίσκονται εἰς κοινωνίαν μὲ τοὺς καθηρημένους, ἀφωρισμένους, ἀχειροτονήτους καὶ αὐτοχειροτονημένους τῆς Οὐκρανίας. Ἡ Ἱ. Μ. Φιλοθέου ἠναγκάσθη νὰ ἐκδώση ἀνακοινωθὲν προκειμένου νὰ ἀποσοβήση τὸν θόρυβον, ὁ ὁποῖος ἐδημιουργήθη ἀπὸ τὰς προφανεῖς ὑπερβολὰς τῆς δημοσιογραφικῆς γραφίδος καὶ τὰς ἑώλους κατηγορίας. Τὸ συμπέρασμα ὅμως ἦτο ἓν καὶ τὸ αὐτόν: δὲν συνελειτούργησαν ἕνεκα ἀκριβῶς τῆς διαφορᾶς ὡς πρὸς τὸ Οὐκρανικόν. Ὁ «Ο.Τ.» (ἀρ. φ. 2444/14.4.2023) τότε ἔγραψε «Συντόμως θὰ δημοσιεύσωμεν καὶ ἀποκλειστικὰς πληροφορίας μέσα ἀπὸ τὸ Φανάρι, αἱ ὁποῖαι δικαιώνουν πλήρως τὴν στάσιν τῶν δύο Καθηγουμένων», ἀλλὰ βεβαίως καὶ ὅσων ἀντετάχθησαν ἐξ ἀρχῆς εἰς αὐτὸν τὸν παραλογισμὸν τῆς ἀνατροπῆς τῆς κανονικῆς ἐκκλησιαστικῆς καταστάσεως.

Ἀποκάλυψις-Βόμβα

  Ἡ κατάστασις, ἡ ὁποία ἐδίχασεν ὄχι μόνον τὸ Ἅγιον Ὄρος, ἀλλὰ καὶ ὁλόκληρον τὴν Ὀρθοδοξίαν χάριν γεωπολιτικῶν συμφερόντων τῆς Δύσεως, ἔχει πλέον γράψει μερικὰς ἀπὸ τὰς μελανωτέρας σελίδας τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἱστορίας. Ἐκλόνησε τὴν ἐμπιστοσύνην μεταξὺ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ὡδήγησεν εἰς ἀμφισβήτησιν τῆς ἱερωσύνης καὶ ἀπετέλεσεν ἕν ἐκ τῶν πλέον χαρακτηριστικῶν περιπτώσεων καταπατήσεως τῶν Ἱ. Κανόνων τῶν Ἁγίων Θεοφόρων Πατέρων. Οὔτε τὸ ἴδιον τὸ Φανάρι δὲν ἀντελήφθη ὅτι αὐτὴ ἡ ψευδοαυτοκεφαλία θὰ τὸ κατερράκωνεν ἐνώπιον τῆς παγκοσμίου κοινῆς γνώμης. Ἀπεναντίας οἱ ἰθύνοντες τῆς Κων/λεως ἐπίστευον ὅτι θὰ τοὺς ἀναβιβάση εἰς κῦρος καὶ περιωπήν… Ἠδυνάτουν –τουλάχιστον κατὰ τὸ πρῶτον διάστημα- νὰ ἔλθουν ἀντιμέτωποι μὲ τὴν πραγματικότητα καὶ ἐπροπαγάνδιζον ἀδιάκοπα ὑπὲρ τοῦ ἐκκλησιαστικοῦ των ἐγκλήματος, πιστεύοντες ὅτι θὰ ἐπαληθευθῆ ἡ ρῆσις «πές, πές, κάτι θὰ μείνη στὸ τέλος». Ἔρχεται ὅμως ἡ ὥρα, ὅπου αἱ ψευδαισθήσεις διαλύονται, αἱ ἐλπίδες διαψεύδονται, αἱ προσδοκίαι ἐξανεμίζονται καὶ ὁ στυγνὸς ρεαλισμὸς κυριαρχεῖ κατὰ κράτος. Κατάστικτον τὸ Φανάρι ἀπὸ τὰ πεπραγμένα του, συνειδητοποίησε τί ἔπραξε καὶ τὸ ὡμολόγησε διὰ τῶν ἐπισημοτέρων χειλέων τοῦ Προκαθημένου του. Θὰ ἀποκαλύψωμεν τὰ γεγονότα, ἀλλὰ μὲ τὴν ἀπαραίτητον προσοχήν, διὰ νὰ διαφυλάξωμεν τὰς πηγάς μας.

  Πρὶν κἄν συμβοῦν τὰ ἐν Ἁγίῳ Ὄρει, ἄνθρωπός τις λόγιος ἐζήτησε νὰ λάβη εὐλογίαν ἀπὸ τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον. Ὁ Πατριάρχης, καίτοι δὲν τὸ συνηθίζει δι’ οἱονδήποτε, προσεκάλεσεν αὐτόν, διὰ νὰ τοῦ παραθέση τράπεζαν. Ὁ ἴδιος ἐξεπλάγη, διότι δὲν ἀνέμενε τοιαύτην περιποίησιν, καὶ βεβαίως ἐδέχθη. Ἐγευμάτισαν καὶ συνεζήτησαν. Μεταξὺ «τυροῦ καὶ ἀχλαδιοῦ» ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ὡμολόγησε:

«Μετανόησα γιὰ τὸ Οὐκρανικό. Δὲν περίμενα ὅτι θὰ λάμβανε τέτοια τροπὴ τὸ ὅλο ζήτημα»!

Τί ὀφείλει νὰ πράξη ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος;

   Εἶναι ἀδύνατον νὰ θεωρήση κανεὶς ὅτι ὁ Πατριάρχης Κων/λεως ἐψεύσθη, προσποιούμενος μεταμέλειαν. Ἐκτὸς ὅτι θὰ ἦτο ἀπολύτως εὐτελιστικόν, δὲν συνάδει μὲ τὸν ὅλον χαρακτῆρα του, καθὼς ἔχει ἀποδείξει ὅτι δὲν ὑπεχώρησε ποτὲ ἀπ’ ὅσα ἐπιθυμεῖ νὰ πράξη, π.χ. ἀπροκάλυπτα συμπροσεύχεται μὲ αἱρετικοὺς καὶ ἀλλοθρήσκους. Ἑπομένως, ἤγγικεν ἡ ὥρα, ὅπου ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, αἰσθανόμενος «τὰς δυσμὰς τοῦ βίου», ὡς ὁ ἴδιος ἔχει δηλώσει, νὰ σχηματίζουν ἕνα κλοιὸν γύρω του, ἀντελήφθη τὸ μέγα δεινόν, τὸ ὁποῖον ἔπραξεν. Ὁπωσδήποτε εὐθύνονται καὶ οἱ κόλακες τῆς αὐλῆς μὲ τὴν μηδαμινὴν ὁρατότητά των ἐπὶ τῶν ἐκκλησιαστικῶν, ὁπωσδήποτε εὐθύνονται καὶ οἱ «ἔμποροι τῶν ἐθνῶν» μὲ τὰς ἀφορήτους πιέσεις των, ὁπωσδήποτε εὐθύνονται καὶ οἱ Ἕλληνες καὶ Κύπριοι Ἱεράρχαι, οἱ ὁποῖοι ἠκολούθησαν ὡς πρόβατα ἀντὶ νὰ ἀρθρώσουν γνώμην ὡς Ποιμένες, ὅμως ὅσοι καὶ ἂν εὐθύνωνται, ὁ ἴδιος ἀποκλειστικὰ βαρύνεται μὲ τὴν τελικὴν ἀπόφασιν, διότι ἔχει καταστρατηγήσει τὸ συνοδικὸν σύστημα, τὸ ὁποῖον θὰ ἠδύνατο νὰ τὸν προφυλάξη καὶ αὐτὸν καὶ τὴν Ἐκκλησίαν. Αὐτὸ τὸ βάρος θὰ τὸν συνοδεύη καὶ εἰς τὴν ὑστεροφημίαν του, ἀλλὰ κυρίως ἐνώπιον τοῦ Δικαιοκρίτου.

  Ὁμιλοῦμεν σκληρά; Οὐδόλως. Εἴμεθα ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ἕτοιμοι ἀνὰ πᾶσαν ὥραν καὶ στιγμὴν νὰ πανηγυρίσωμεν καὶ νὰ καταφιλήσωμεν καὶ τὰς χεῖρας καὶ τὰς πόδας τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ἐὰν καταδικάση τὸν Οἰκουμενισμὸν λόγοις καὶ πράξεσιν, ἀποστραφῆ ἐμπράκτως τὰ ἔργα του καὶ τὰ φληναφήματα περὶ «πρώτου ἄνευ ἴσων» καὶ ἐπιστρέψη καὶ πάλιν εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν! Ἐν προκειμένῳ μάλιστα ἰσχύει τὸ «ὁ τρώσας καὶ ἰάσεται». Διὰ τοῦ Οὐκρανικοῦ ἐπέφερεν ὄχι ἁπλῶς πληγὴν αἱμάσουσαν, ἀλλὰ διαμελισμὸν εἰς τὸ Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας, «δολοφονῶν» ἐκκλησιαστικῶς τὸν Κιέβου Ὀνούφριον καὶ ἐξω­θῶν τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Ρωσίας εἰς διακοπὴν κοινωνίας. Εἶναι ἡ Ἐκκλησία τῆς Ρωσίας ἄμοιρος εὐθυνῶν; Οὐχί, ἀλλὰ αὐτὸ θὰ διορθωθῆ μὲ Παν­ορθόδοξον καὶ ὄχι μὲ μονομερεῖς ἐνεργείας τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, Προκαθημένου ἑνὸς μόνον ἐκ τῶν δεκατεσσάρων ἰσοτίμων Ὀρθοδόξων Ἐκ­κλησιῶν.

  Τῶν ἀληθινῶν ἡγετῶν τὸ μέγεθος διαλάμπει ὄχι ὅταν πράττουν κατορθώματα, ἀλλὰ ὅταν ἡρωϊκὰ διορθώνουν τὰ ἀνίερα σφάλματά των. Ἂς ὁμολογήση ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος δημοσίως ὅτι τὸ ψευδοαυτοκέφαλον ἦτο ἕνα τραγικὸν λάθος καὶ ἂς ζητήση νὰ τὸν συγχωρήσουν ὅλοι οἱ Ὀρθόδοξοι καὶ ὄχι μόνον ἡ Ἱστορία, ἀλλὰ οἱ ἁπανταχοῦ πιστοὶ Ὀρθόδοξοι θὰ τὸν ἀναγνωρίσουν ὡς τὸ μέγιστον Πατριάρχην.

Ἐκθεμελίωσις τοῦ Φαναρίου ἐξ Οὐκρανίας

  Ἡ εὐκαιρία εἶναι τώρα, ὅπου ἡ ψευδοεκκλησία τοῦ Ἐπιφανίου «ἀποκηρύσσει» τὸ Φανάρι. Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἔδωσε τὰ πάντα, διὰ νὰ ὑλοποιηθῆ τὸ ὅραμα τῆς Δύσεως εἰς τὴν Οὐκρανίαν καὶ τώρα οἱ ἀφορισμένοι τὸν «πετοῦν, ὅπως τὴν τρίχα ἀπὸ τὸ ζυμάρι», ὡς λέγει ὁ λαός. Συμφώνως πρὸς πληροφορίας ὁ νέος καταστατικὸς χάρτης τοῦ νατοϊκοῦ ψευδομορφώματος ὑπὸ τὸν Ἐπιφάνιον ἀφαιρεῖ ὅλα τὰ ὑποτιθέμενα «προνόμια» τοῦ Φαναρίου! Παραμένει μόνον τὸ Σταυροπήγιον τοῦ Φαναρίου (ἆραγε διὰ πόσον καὶ αὐτὸ ἀκόμη, ὅταν τὸ κράτος κατάσχη αὐτοδικαίως ὅ,τι θέλει π.χ. Λαύρα Κιέβου;) καθὼς καὶ ἡ λῆψις Ἁγίου Μύρου, ἐνῶ ἡ μνημόνευσις τοῦ Πατριάρχου Κων/λεως θὰ περιλαμβάνεται εἰς τὰ δίπτυχα, ὅπως καὶ τῶν ὑπολοίπων Προκαθημένων. Ὡς ἀνηρτήθη εἰς τὴν ἱστοσελίδα «romfea.gr» τῆς 23ης Μαΐου 2023:

 «1. Τὸ δικαίωμα προσφυγῆς ἱεραρχῶν καὶ κληρικῶν διὰ τῆς ἀσκήσεως τοῦ ἐκκλήτου ἐνώπιον τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου, ποὺ ἀναφερόταν παλαιότερα στὸν «Καταστατικὸ Χάρτη» τοῦ 2018 (παρ. 1.4, 11), λείπει ἀπὸ τὸν νέο «Καταστατικὸ» τοῦ 2023…

 2. Δὲν προβλέπεται πλέον ἀπὸ τὸν νέο Καταστατικὸ Χάρτη τοῦ 2023 ἡ δημιουργία Μικτῆς Ἐπιτροπῆς μαζὶ μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ τὴν ἀντιμετώπιση θεμάτων, ποὺ δὲν περιλαμβάνονται στὸν Καταστατικὸ Χάρτη (Καταστατικὸς Χάρτης τῆς ΑΕΟ τοῦ 2018, παρ. 1.3). Ἐπίσης λείπει ἀπὸ τὸν νέο Καταστατικὸ Χάρτη καὶ ἡ ἀναφορὰ τῆς «Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας» στὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη «διὰ μείζονα ἐκκλησιαστικὰ ζητήματα» (Καταστατικὸς Χάρτης τῆς ΟΕΟ τοῦ 2018, παρ. 4.3)…

 3. Ἐπίσης ἀπὸ τὸν νέο Καταστατικὸ Χάρτη τῆς ΑΕΟ λείπει ἡ μνεία ἀπὸ τὸν παλαιό τοῦ 2018: «Οἱ ἐν τῇ Ὀρθοδόξῳ Διασπορᾷ Οὐκρανοὶ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ ποιμαίνονται ἐν τοῖς ἐφ’ ἑξῆς ὑπὸ τῶν ἐπαρχιούχων Ἀρχιερέων τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου» (παρ. 1.4). Στὴν παρ. 1.4 τοῦ νέου Καταστατικοῦ Χάρτη τονίζεται ὅτι ἡ ΑΕΟ ἀσκεῖ τὴ δικαιοδοσία της ὄχι μόνον «ἐφ’ ὅλου τοῦ ἐδάφους τῆς Οὐκρανίας», ἀλλὰ καὶ «ἐφ’ ὅλης τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας»…

 4. Λείπει ἀπὸ τὸν νέο «Καταστατικὸ» ἡ ἀνάγκη ἀναφορᾶς στὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο γιὰ τὸ ζήτημα τῆς ἔνταξης νέων Ἁγίων στὸ Μηνολόγιο (Καταστατικὸς Χάρτης τοῦ 2018, παρ. 4.9)…

 5. Κάπως ἐξαλείφθηκαν ἀπὸ τὸν νέο Καταστατικὸ Χάρτη καὶ οἱ ὄμορφες διατυπώσεις τοῦ παλαιοῦ Καταστατικοῦ τοῦ 2018 (παρ. 1.2) περὶ τοῦ «χορηγηθέντος τοῦ καθεστῶτος αὐτῆς (τοῦ Αὐτοκεφάλου σ.σ.) κενωτικῶς ἐκ τοῦ μαρτυρικοῦ ἱεροκανονικοῦ σώματος τῆς ἐν Κωνσταντινουπόλει Μητρὸς Ἐκκλησίας»».

  Ἦτο αὐτονόητον ὅτι θὰ συμβῆ εἰς τὴν Οὐκρανίαν ὅ,τι συνέβη καὶ μὲ παρομοίας αὐτοκεφαλίας εἰς τὸ παρελθόν: οὐδεὶς ἐπιθυμεῖ ἡγεμόνα ἐπὶ τῆς κεφαλῆς αὐτοῦ καὶ συντόμως λαμβάνει μέτρα, ὥστε νὰ ἀποτινάξη κάθε στοιχεῖον, τὸ ὁποῖον τὸν καθιστᾶ ἐξαρτώμενον. Ὅταν προειδοποίουν κάποιοι τὸ Φανάρι δι’ αὐτό, ἡ «αὐλὴ» «ἀγρὸν ἠγόραζεν». Ὑφίσταται σήμερα τὰ ἐπίχειρα τῶν ἀντικανονικῶν ἐνεργειῶν του καὶ αὐτὸ εἶναι μόνον ἡ ἀρχή! Διὰ τοῦτο, ἐὰν ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖ­ος εἶναι συνεπὴς μὲ ὅσα δηλώνει καὶ ὄχι φυσικὰ θεατρίνος, ὀφείλει νὰ καταγγείλη δημοσίως τὴν ψευδοαυτοκεφαλίαν. Φοβούμεθα ὅτι δὲν θὰ τὸ πράξη, διότι θὰ ἐκτεθῆ καὶ ἡ ὑπόληψις εἶναι σπουδαιοτέρα τῆς ἑνότητος καὶ τῆς ἀληθείας τῆς Ἐκκλησίας…