Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

Ο ΤΕΚΤΟΝΙΣΜΟΣ ΕΙΣ ΤΗΝ «ΚΑΘ’ ΗΜΑΣ ΑΝΑΤΟΛΗΝ»

Τοῦ πρωτ. Γεωργίου Δ. Μεταλληνο,

 1. Τεκτονισμς/Μασονία εναι ἐμβόλιμο μέγεθος στν ἑλληνορθόδοξη κοινωνία, πο παρασιτε στ σμα της, μ συνέπειες ὀδυνηρὲς γι τν συνοχ κα ταυτότητά της. Τ σημαντικότερο: Τεκτονισμς εναι τοκετς ξένων ὠδίνων, ξένος τελείως πρς τν ταυτότητα το Γένους/θνους μας, κα μάλιστα στν οσία του μ συμβατς μ ατήν. Ἔτσι, ἐνεργεῖ τν ἰδεολογικὸ διαμελισμ τς ἑλληνικῆς κοινωνίας, κυρίως στ «ὑψηλότερα» κοινωνικ στρώματά της, συμβάλλοντας στ διαιώνιση κα τ βάθεμα το ἰδεολογικοῦ μας διχασμο. δράση του (ἀπὸ τν 18ο αώνα) στν δικό μας γεωγραφικ χρο ἐθεμελίωσε τν βεβαιότητα ὅτι Μασονία ταυτίζεται μ τν ἀποκρυφισμὸ κα τν σκοτεινότητα λειτουργίας κα ἐνέργειας, κάτι πο ὑποστασιώνεται στ γνωστ στ Ἰόνια Νησι κα ἀπαξιωτικὴ γι κάποιον διατύπωση’ «σν μασόνος»...

Ἑλλαδικὸς Τεκτονισμς ἔχει προέλευση ἀγγλική. Τ βρετανικ στοιχεο, ὅποια κα ἂν ἦταν δραστηριότητά του ἐπιδόθηκε στν ἵδρυση (ἀγγλικῶν) τεκτονικν στον. «ἱεραποστολικὴ» ατ κινητικότητα ἐνίσχυε οσιαστικ κα τν προώθηση τς βρετανικς πολιτικς. Τ ἀρχειακὰ στοιχεα διαψεύδουν τν περ το ἀντιθέτου ἰσχυρισμὸ τν δικν μας τεκτόνων, πρ πάντων τ ἀρχεῖα το Colonial Office (ὑπουργείου ἀποικιῶν) γι τ Ἑπτάνησα (1814-1864). πρώτη Στο στν «καθ΄ ἡμᾶς Ἀνατολὴν» ἱδρύθηκε στ Σμύρνη μ πρωτοστάτη σ ατν τν κατεύθυνση τν ἐπιφανή τέκτονα Ἀλέξανδρο Ντρυμόν. Ἀπὸ τ Σμύρνη ἐξαπλώθηκαν ο Στος στν Κωνσταντινούπολη μ τν ἵδρυση κα ἐκεῖ Στος τ 1848. Τ ερωπαϊκ πολιτιστικ κλίμα κα κοσμοπολίτικη πληθυσμιακ σύνθεση ενοοσαν τν εσαγωγ νέων ἰδεῶν, πο ἔβαινε παράλληλα μ τν ἀποδυνάμωση τς χριστιανικς πίστης κα το συνδέσμου μ τν ὀρθόδοξη παράδοση. Δν εναι συνεπς περίεργο, πο τέκτονες κατεχαν θέσεις κα σ ατ τ Φανάρι κα τ Πατριαρχεο ἤδη περ τ 1755. Στ τέλη το 18ου αώνα, ἐξ ἄλλου, εχαν ἱδρυθεῖ Στος στν Ἀθήνα, τν Ζαγορά, τ Ἀμπελάκια, τ Ἰωάννινα κα τ Ἰόνια Νησι (πρτος «ἀπολογητὴς» το τεκτονισμο στν Ζάκυνθο κληρικς Ἀντώνιος Κατήφορος). Τεκτονισμς στηριζόταν κυρίως στ ἀστικὸ στοιχεο, κινήθηκε δ στν χρο τν λογίων, τν ἐμπόρων κα τν Φαναριωτν.

 2. Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, στ ἑλληνόφωνο τμμα της, ἔλαβε νωρς θέση ἀπέναντι στ Τεκτονισμ κα τν ἀπειλή του, γι τν ἑλληνορθόδοξη παράδοση, τν ὁποία ἀναιρεῖ κα μόνη παρουσία του. πρώτη θεωρητικ καταδίκη το Μασονισμο στ κλίμα το Οκουμενικο Πατριαρχείου ἔγινε σχεδν σύγχρονα μ τν ἵδρυση Στον του. Μαρτυρία ἁγιορείτικου χειρογράφου ὑποστηρίζει τν ἔκδοση συνοδικο καταδικαστικο γράμματος τ 1745. Ἀποκήρυττε τος τέκτονες ὡς «ἀθέους», μ τν γνωστ ἔννοια πο εχε λέξη ἤδη στν Καιν Διαθήκη (Ἐφεσ. 2, 12), ὡς ἀρνούμενους δηλαδ τν μόνο ἀληθινὸ Θεό, στ πρόσωπο το Ἰησοῦ Χριστο. πατριαρχικς ἀφορισμός, ἐξ ἄλλου, το 1793 (Νεόφυτος Β΄) συμπεριελάμβανε «τος Βολταίρους κα Φρανκμαζόνας κα Ροσσος κα Σπινόζας» –τος πρωτεργάτες δηλαδ τς Γαλλικς Ἐπανάστασης. Πρέπει δ ἐδῶ ν ὑπογραμμιστεῖ ὅτι Τεκτονισμς κα εσβολή του στ χρο τς Ρωμαίϊκης Ἐθναρχίας ἐπηρέασαν κα τ στάση της ἔναντι τς Γαλλικς Ἐπανάστασης κα τν Ἰδεῶν της. Ἄλλωστε, κα Ναπολέων μ τος ἀδελφούς του ἦσαν διακεκριμένοι τέκτονες. Κατ τν καλ γνώστη τν πραγμάτων Στβεν Ράνσιμαν, «ο ἰδέες το Τεκτονισμο τν ΙΘ΄ α. ἦσαν ἐχθρικὲς πρς τς ἀρχαῖες ἐκκλησίες». Μ τν εσχώρηση μάλιστα κα μερικν Ἑλλήνων ἐκκλησιαστικῶν στ Μασονία ἐπιτεύχθηκε «ἐξασθένιση τς ἐπιρροῆς τς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας».

 Πρό ἐτῶν συνεξέδωσα μ τν ἐκλεκτὸ φιλόλογο κ. Χαράλαμπο Μηνάογλου πολλ κα καλ ὑποσχόμενο, ἕνα ἔργο το 1782, γραμμένο ἀπὸ τν Ἀγάπιο Κολλυβ Παπαντωνάτο, μ τίτλο «Ἀνατροπὴ τς Φραγμασονικς πίστεως». Τ ὀγκῶδες ατό ἔργο δείχνει μία προχωρημένη κα τεκμηριωμένη γνώση το Μασονισμο, πο μάλιστα ἀντιμετωπίζεται ὡς θρησκεία, ἀναιρετική τς Ὀρθοδοξίας κα γενικά το Χριστιανισμο.

Τὸν 19ο αώνα Τεκτονισμός, φιλοσοφία κα ο ἐπιδιώξεις του, ἀλλὰ κα μέθοδός του, ἔγιναν πλέον σαφ στ ἀγγλοκρατούμενα Ἑπτάνησα. Τ 1839 συνέταξε πολυσέλιδη (ἀνέκδοτη ἀκόμη, ἀλλὰ παρουσιασμένη ἐπιστημονικὰ) ἀναίρεση το Τεκτονισμο, τότε Ἔφορος (1837-1839) –πρύτανιςτς Ἰονίου Ἀκαδημίας καθηγητς τς Θεολογίας, ἱερομόναχος Κωνσταντνος Τυπάλδος- Ἰακωβάτος (1795-1867), μετέπειτα πρτος σχολάρχης τς . Θεολογικς Σχολς τς Χάλκης (Οκουμενικ Πατριαρχεο). Εναι γνωστή ἐπίσης ἀντιμασονικὴ δράση το Κοσμ Φλαμιάτου (†1852) κα το Ἀποστ. Μακράκη (†1905), ὅπως κατ τν 20ο αώνα τ ἀντιμασονικά ἔργα το Καθηγητο Παν. Τρεμπέλα, το π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, το Ν. Ψαρουδάκη, το Κ. Τσαρούχα, το Β. Λαμπρόπουλου, το Ν. Φιλιππόπουλου κ..

3. Ἐκκλησία τς Ἑλλάδος μ τν πολυδημοσιευμένη γκύκλιό της το 1933, μετ τν γνωμάτευση τς Θεολογικς Σχολς Ἀθηνῶν, τηρε στάση σαφ κα ρωμαλέα. Μ βάση τ κείμενα τς Ὀρθόδοξης Παράδοσης κα τ βιβλία το Τεκτονισμο ἀκολουθεῖ τν ἄποψη τς Διορθόδοξης Ἐπιτροπῆς (Ἅγιον Ὄρος, 1930) και «καταδικάζει» τν Τεκτονισμό, ὅπως θ πράξει κα μ ἄλλα κείμενά της τ 1972, 1984 κα 1996. Ἤδη, τ 1933 Ἱερὰ Σύνοδος δέχεται τν χαρακτήρα το Τεκτονισμο ὡς θρησκείας, ἐπιμένοντας στν ἐπικινδυνότητά του. « Μασονία -δηλώνεται- δν εναι ἁπλῆ τις φιλανθρωπικ ἕνωσις φιλοσοφικ σχολή, ἀλλ΄ ἀποτελεῖ μυσταγωγικν σύστημα, ὅπερ ὑπομιμνήσκει τς παλαιάς ἐθνικάς θρησκείας λατρείας, ἀπὸ τν ὁποίων κατάγεται κα τν ὁποίων συνέχειαν κα ἀναβίωσιν ἀποτελεῖ. Τοτο ὄχι ἁπλῶς ὁμολογοῦσιν, ἀλλὰ κα ἐναβρυνόμενοι διακηρύττουσιν ατο ο πρόκριτοι τν ἐν τας Στοας διδασκάλων…». Τ συμπέρασμα: «Οτως Μασονία ἀποδεδειγμένως τυγχάνει θρησκεία μυστηριακή, ὅλως διάφορος, κεχωρισμένη κα ξένη τς Χριστιανικς Θρησκείας».

Βέβαια ατ τ ἀρνοῦνται ἐπισήμως ο Τέκτονες, διαφωνον ὅμως πρς τ ἴδια τ κείμενα κα τς κατ καιρος διακηρύξεις γνωστν τεκτόνων. Ἀλλὰ κα Διορθόδοξη Διάσκεψη το 1930 ἐχαρακτήρισε τν Μασονία «ὡς σύστημα ἀντιχριστιανικὸν κα πεπλανημένον». Ὑπάρχει δηλαδ ἀδιατάρακτη συνέχεια στν περ Μασονίας ἀντίληψη κα στάση τς Ἐκκλησίας μας. Τ 1782 κα Ἀγάπιος Παπαντωνάτος εχε δηλώσει: « φραγμασονικ πίστις εναι πλέα ἀσεβεστέρα καί πλέα ἐπιβλαβεστέρα ες τ ἀνθρώπινον γένος ἀπὸ ὅσας ἀσεβείας ἐστάθησαν ἀπὸ τν ἀρχὴν το αἰῶνος ἕως τς σήμερον». Καταλήγει δ στ συμπέρασμα, ὅτι Τεκτονισμς εναι ἀντιχριστιανικὸς κα πλήρης ἀνατροπὴ το Χριστιανισμο.

Εἶναι γεγονς ὅτι Μασονία μ τν συγκρητιστικ της χαρακτήρα («ὅλα στ ἴδιο τσουκάλι») λειτουργε ὡς ὑπερθρησκεία ὑπέρθεος θες της Μ.Α.Τ.Σ.=Μέγας Ἀρχιτέκτων το Σύμπαντος), πού καταβροχθίζει τ διάφορα θρησκεύματα ὅσο κα ἂν ἰσχυρίζεται ὅτι δν τ θίγει. Ἰδιαίτερα τ ἀσυμβίβαστο μ τν Μασονία ἰσχύει γι τν (ὀρθόδοξο) Χριστιανό, διότι ἰσοπεδώνει τν Χριστό μας, ταυτίζοντάς τον μ διάφορους «μύστες», ἀρνούμενη βάναυσα τν μοναδικότητα κα ἀποκλειστικότητα (Πράξ. 4,12) στ σωτηρία, το μόνου Ἀληθινοῦ Θεο, το Ἰησοῦ Χριστο, πο ΜΟΝΟΣ μπορε ν ὁδηγήσει στν θέωση ὡς ἕνωση μαζί Του. Διότι Χριστός δίνει στν ἄνθρωπο ὡς Θεάνθρωπος, ὅ,τι Ατς ἔχει, δηλαδ θεότητα, τν ἄκτιστη κα θεοποι Χάρη Του. Ἀντίθετα, Χριστς μας χαρακτηρίζεται ἀπὸ ἐπιφανή τέκτονα (Βρατσάνος) « μεγάλος Ναζωραος Μύστης». Στ βιβλίο του («Τ βιβλίο το Μαθητο») σημειώνει: « σημερινς τέκτων γνωρίζει καλά, ὅτι μύησίς του στ τεκτονικ μυστήρια τν ἔκαμε τέκτονα ὅμοιο μ τν Ποσειδνα κα τν Ἀπόλλωνα κα τν Ἀμφίωνα κα τν Χριστό». σχυρισμς ρα λλήνων τεκτόνων, τι παραμένουν πιστο ρθόδοξοι χριστιανοί, ποδεικνύει τι γνοον τν Χριστιανισμ στ σύνολό του τι εναι πατενες. Τρίτον δν ὑπάρχει! Γι’ ατ κα ἰσχύει πάντοτε τ ἀσύμπτωτο κα ἀσυμβίβαστο τς ἰδιότητας το Τέκτονος μ τν ἰδιότητα το (ὀρθοδόξου) Χριστιανο, κατ τς διακηρύξεις τς Ἱερᾶς Συνόδου μας, πο ἐπαναβεβαιώθηκαν ἀπὸ τν μακαριστ Ἀρχιεπίσκοπο κυρ Χριστόδουλο τ 1988 μ ἕνα ἐγκύκλιο κείμενό του μ τίτλο: «Γιατί δν μπορε ν εμαι μασνος. Ὡς Ἕλλην κα Ὀρθόδοξος Χριστιανς δν μπορε ν ἀνήκω στν Μασωνία». Τ κείμενο ατ παραθέτει δέκα σημεα, πο ατιολογον τν ἀποστροφή του στ μασονικ ἰδιότητα. Στ σημεο 10 γράφει συμπερασματικά: « Μασωνία κατ τν Ἐκκλησία μας, εναι σύστημα ἀντιχριστιανικὸν κα πεπλανημένον, δι τοτο κα δν συμβιβάζεται ἰδιότης το Χριστιανο μ τν ἰδιότητα το Μασώνου. Ο πιστο ὀφείλουν ν ἀπέχουν τς Μασωνίας, κα ὅσοι παρεπλανήθησαν καλονται ν μετανοήσουν κα ἐπανέλθουν στος κόλπους τς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας». Κα ἀκροτελεύτια φράση το κειμένου: «Ἂν γίνω μασνος, πρέπει ν παύσω ν εμαι Ὀρθόδοξος κα Ἕλλην»! Συνεπς, οδν πρόβλημα θ ὑπάρξει, ἂν Ἱεραρχία μας, γι μία ἀκόμη φορά, ἀνανεώσει τς παλαιότερες διακηρύξεις της γι τν Μασονία.

Συμπερασματικά, δέν μπορε νά τίθεται τό ἐρώτημα, ἄν Μασονισμός ἔχει καταδικασθε ἀπό τήν Ἐκκλησία μας. Διότι ἔχει ἐλεγχθεῖ ἐπανειλημμένα, καί μάλιστα ὡς συγκρητιστική πολιτικοθρησκευτική πολυεθνική Ὀργάνωση, ἀσυμβίβαστη πρός τόν Χριστιανισμό ὡς Ὀρθοδοξία. Τόν πολιτικό του ρόλο σήμερα πραγματοποιε Λέσχη Bilderberg, πού ἔχει αχμαλωτίσει τήν πλειονότητα τν πολιτικν δυνάμεων το τόπου μας.

(Πηγή: «Ορθόδοξος Τύπος», 30/3/2012)

https://alopsis.gr/alopsis/tektoni2.htm