
Γράφει ὁ κ. Δημήτριος Κων. Σέργιος,
Δικηγόρος ΑΠ-ΣτΕ ἐ.τ., Συγγραφεύς, Ἀρθρογράφος
2ον
Τρίτον: Μεγάλη σημασία θεωρῶ ὅτι ἔχει, ἐπιπλέον, καὶ τὸ ἀπολύτως ἀνεξέλεγκτο Διαδίκτυο, ὅπου κυκλοφοροῦν ἐν συνωστισμῷ ἰδέες, προτάσεις, ἐφαρμογές, καὶ πλεῖστες συλλογικὲς καὶ ἀτομικὲς ἀξιώσεις «δικαιωματισμοῦ»…
Τέταρτον (καί, γιὰ τὴν παροῦσα ὁμιλία, τελευταῖο): Πολὺς λόγος γίνεται ἐσχάτως γιὰ τὴν Τεχνητὴ Νοημοσύνη (Artificial Intelligence). Σύμφωνα μὲ ὁρισμὸ τῆς Α.Ι., ὅπως αὐτὸς δίδεται στὴν ἱστοσελίδα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου, «ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη ἀναφέρεται στὴν ἱκανότητα τῆς μηχανῆς νὰ ἀναπαράγει τὶς γνωστικὲς λειτουργίες τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως εἶναι ἡ μάθηση, ὁ σχεδιασμὸς καὶ ἡ δημιουργικότητα. Ἡ τεχνητὴ νοημοσύνη καθιστᾶ τὶς μηχανὲς ἱκανὲς νὰ «κατανοοῦν» τὸ περιβάλλον, νὰ ἐπιλύουν προβλήματα καὶ νὰ δροῦν πρὸς ἐπίτευξη στόχων». Ὅμως, σύμφωνα μὲ εἰδικοὺς ἀναλυτὲς (καὶ ἐδῶ ἐμεῖς θὰ ἀντιγράψουμε ἀπὸ σχετικὴ ἀνακοίνωση τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων καὶ Πανθρησκείας τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πειραιῶς τὸν Ἰούνιο τοῦ 2023, συγκεκριμένες παρατηρήσεις τῶν ἀναλυτῶν τοῦ Γραφείου τούτου) τὸ πρόβλημα τῆς Τεχνητῆς Νοημοσύνης εἶναι σὲ ποιὰ χέρια αὐτὴ θὰ βρίσκεται καὶ μὲ ποιὰν σκοπιμότητα θὰ χρησιμοποιεῖται. Διότι ἀπὸ πάμπολλα δημοσιεύματα ἀλλὰ καὶ ἀπὸ δηλώσεις γνωστῶν προωθητῶν στὴν κοινωνία μας τῆς λεγόμενης Παγκοσμιοποίησης καὶ τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων πρὸς ἐγκατάσταση μιᾶς «Παγκόσμιας Κυβέρνησης», φαίνεται ὅτι ἡ Α.Ι. εἶναι τὸ κατάλληλο ἐργαλεῖο στὰ χέρια της γιὰ ποδηγέτηση τῆς ἀνθρωπότητος σὲ ὅποια κατεύθυνση ἡ τυχὸν «Παγκόσμια Κυβέρνηση» θὰ θελήσει.
Μάλιστα, πρόσφατα δημοσιεύματα ἀποκαλύπτουν ὅτι ἐπίκειται μέχρι καὶ ἀπόπειρα «ἀνασύνταξης» τῆς Χριστιανικῆς Ἁγίας Γραφῆς μὲ χρήση ….«τεχνητῆς νοημοσύνης», διότι ἡ ὑπάρχουσα Ἁγία Γραφὴ τῆς ἐκπηγασάσης ἀπολύτως «ἐξ Ἀποκαλύψεως» ἀπὸ τὸν Ἅγιο Θεὸ θρησκείας μᾶς «ἔχει» (ἀκοῦστε!…) «λάθη» (!) Σχετικῶς ἔχουν γίνει προκλητικὲς δηλώσεις ἀπὸ τό …«Παγκόσμιο Οἰκονομικὸ Φόρουμ» (σημ. δική μας: δηλαδὴ οὔτε κἄν ἀπὸ κάποια, ἔστω ἀσήμαντη καὶ εὐρύτερα ἄγνωστη «θεολογικὴ σχολή!» ἀλλὰ ἀπὸ τό… «Παγκ. Οἰκονομικὸ Φόρουμ», ἀνώτατος ἀξιωματοῦχος τοῦ ὁποίου ζήτησε νὰ «ξαναγραφτῆ» ἡ θρησκευτικὴ Ἁγία Γραφὴ τῶν Χριστιανῶν, «γιὰ νὰ δημιουργηθῆ μιὰ νέα παγκοσμιοποιημένη “Βίβλος”» (!) Ὁ βασικὸς σύμβουλος τοῦ ἐπινοητοῦ τῆς ἀποκληθείσης «Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης» (Great Reset) καὶ ἱδρυτοῦ τοῦ «Παγκόσμιου Οἰκονομικοῦ Φόρουμ» Γερμανοῦ οἰκονομολόγου Κλάους Σβάμπ, ἤτοι ὁ παγκοσμίως γνωστὸς Ἑβραῖος καθηγητὴς Γιούβαλ Νῶε Χαράρι, ἕνας ἐκ τῶν θεωρητικῶν θεμελιωτῶν τοῦ δόγματος τοῦ Σβὰμπ «Great Reset», ὑποστηρίζει ὅτι ἡ χρήση τῆς Α.Ι. γιὰ τή …«διόρθωση» τῆς Χριστιανικῆς Ἁγίας Γραφῆς θὰ ὁδηγήσει σὲ μία νέα, «παγκοσμιοποιημένη» καί …«σωστὴ» θρησκεία ! Καὶ τὸ σχόλιο τοῦ Γραφείου Αἱρέσεων καὶ Πανθρησκείας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς περατώνει τὸ σχόλιό του ἐπὶ τῆς παραπάνω δηλώσεως τοῦ Χαράρι ὡς ἑξῆς: «Ἐμεῖς, οἱ συνειδητοὶ πιστοὶ στὸν Χριστό, βεβαίως αἰσθανόμεθα τὶς δυσκολίες ποὺ μᾶς περιμένουν καὶ τοὺς διωγμοὺς καὶ τὶς κακουχίες, ἀλλὰ αἰσιοδοξοῦμε, διότι… «διὰ τοῦ ἀγαπήσαντος ἡμᾶς οὔτε θάνατος οὔτε ζωή οὔτε ἄγγελοι οὔτε ἀρχαί οὔτε δυνάμεις οὔτε ἐνεστῶτα οὔτε μέλλοντα οὔτε ὕψωμα οὔτε βάθος οὔτε τις κτίσις ἑτέρα δυνήσεται ἡμᾶς χωρίσαι ἀπὸ τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ τῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τῷ Κυρίῳ ἡμῶν» (Ρωμ. 8, 37-39). Ἡ Ἁγία μας δηλαδὴ Ἐκκλησία, τὸ Σῶμα τοῦ Λυτρωτοῦ μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, (Ἐφ. 5, 23) μπορεῖ νὰ πληγώνεται, ἀλλὰ δὲν νικᾶται, διότι «πύλαι ἅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς» (Ματθ. 16, 18).
Σεβαστὲ Πάτερ, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἕως τώρα εἴδαμε δύο ἀπὸ τὰ κύρια ζητήματα τοῦ θέματός μας. Ἤτοι, πρῶτον, ποιὸ εἶναι τὸ περιεχόμενο τῆς ἀποκαλούμενης στὴ Δύση Woke ἀτζέντας θεμάτων, καί, δεύτερον, κάναμε μιὰ σύντομη περιήγηση στοὺς σημαντικότερους κατὰ τὴν γνώμη τοῦ ὁμιλοῦντος τομεῖς ποὺ συνιστοῦν τοὺς κύριους διεθνεῖς φορεῖς πρωτογενοῦς παραγωγῆς, σπουδῆς καὶ ἐνεργοποιήσεως τῶν πιέσεων ἀποδοχῆς ἀπὸ τὴν διαμορφούμενη βαθμηδὸν παγκόσμια ἡγεσία, τῶν ἀξιώσεων τοῦ περιεχομένου αὐτῆς τῆς ἀτζέντας. Ἀναφερθήκαμε δηλαδὴ κυρίως στὸν κινηματογράφο τῆς Δύσεως, στὴ σύγχρονη μουσικὴ στὴ Δύση, στὸ Διαδίκτυο, καὶ στὴν κατ’ αὐτάς ἐκκολαπτόμενη τεχνητὴ νοημοσύνη. Ὅλα ὅμως αὐτὰ στὰ ὁποῖα ἀναφερθήκαμε, θεωρῶ ὅτι καταλήγουν ἀπὸ συμφώνου ὅτι ὑπάρχει ἕνας κατὰ ἑνιαῖο τρόπο δακτυλοδεικτούμενος ἀπὸ τοὺς φορεῖς τῆς Woke ἀτζέντας ὑπαίτιος ποὺ καθορίζει καὶ τὸ οὐσιαστικὸ περιεχόμενο τοῦ καταλόγου τῶν ἀξιώσεών της. Αὐτὸς ὁ παράγων, θὰ τὸ πῶ μὲ ἀσίγαστη θλίψη καὶ ἀπορία, φίλοι μου, παράγων, ἐπαναλαμβάνω ποὺ συνιστᾶ πρωταρχικὸ στόχο τῆς ἀτζέντας, γιὰ τὴν ὁποία σᾶς ὁμιλῶ σήμερα, εἶναι ὁ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ… Ἅπαντες, δηλαδή, οἱ …Wokeμανεῖς δικαιωματιστές, ἕνα ἔχουν ὡς πρωταρχικὸ καὶ κυρίαρχο στόχο διὰ τῶν ἀξιώσεών τους : Τὴν Χριστιανικὴ Πίστη, ἐναντίον τῆς ὁποίας ἔχουν κηρύξει ἀνελέητο πόλεμο. Ἀρκεῖ νὰ σᾶς διαβάσω, ἀγαπητοί, τί σχετικῶς ἔχουν γράψει δύο Νεοέλληνες, πανευρωπαϊκῶς γνωστοὶ woke διανοητές. Ἤτοι, πρῶτον, ὁ πρὸ τριακονταετίας πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος καὶ ἐκ τῶν «ἐκσυγχρονιστῶν» τῆς Εὐρώπης Κων. Σημίτης, καί, δεύτερον, ὁ ὑπουργὸς ἐπὶ τῆς Δικαιοσύνης τοῦ προαναφερθέντος, Μιχαὴλ Σταθόπουλος…
Ἀρχίζω ἀπὸ τὸν πρῶτο: Ὁ Κ. Σημίτης στὸ βιβλίο του μὲ τὸν τίτλο «Ἐθνικιστικὸς λαϊκισμός, ἢ Ἑλληνικὴ Πολιτικὴ;» Ἀθήνα 1992, σελ. 75, γράφει: «Ἡ πολιτικὴ μας εἶναι νὰ ἐνισχύσουμε μὲ κάθε τρόπο καὶ μέσο τὴν ἀδιαφορία ἀπέναντι σὲ ἐξελίξεις μὲ ἰδεολογικὸ προσανατολισμό, δηλ. μιὰ χωρὶς ἀπήχηση ἑλληνικὴ χριστιανικὴ παράδοση. (Σημ.: ὁ τονισμὸς τῆς διατύπωσης τοῦ Σημίτη «μιὰ χωρὶς ἀπήχηση ἑλληνικὴ χριστιανικὴ παράδοση» εἶναι, ἀδελφοί, δικός μου. Συνεχίζω τὴν ἀντιγραφή:) Νὰ ἐμποδίσουμε καὶ νὰ ἀποτρέψουμε μὲ κάθε κόστος τὴν προσήλωση στὴν ἰδέα τοῦ Ἔθνους καὶ στὴν χριστιανικὴ παράδοση, ποὺ ἀποδυναμώνει καὶ ἐγκυμονεῖ κινδύνους σὲ μιὰ σύγχρονη παρουσία ποὺ πρέπει νὰ ἔχει ἡ Ἑλλάδα…».
Ὁ δεύτερος, ὑπουργὸς Δικαιοσύνης τοῦ Κ. Σημίτη ὅταν ὁ τελευταῖος ἔγινε πρωθυπουργός, ἤτοι ὁ Μιχαὴλ Σταθόπουλος, σὲ ἄρθρο του στὸ ἐπιστημονικὸ περιοδικὸ «Ποινικὴ Δικονομία» (5/2000, σελ. 565-567) προβαίνει στὶς ἑξῆς προτάσεις: «Νὰ καταργηθεῖ τὸ Προοίμιο τοῦ Συντάγματος μὲ τὴν ἐπίκληση στὸ θεῖο, σήμερα ἡ ἐπίκληση αὐτὴ θυμίζει ἱεροκρατικὴ κοινωνία. Νὰ μὴ ἀπαγορεύεται ὁ προσηλυτισμὸς καὶ νὰ καταργηθοῦν νόμοι ποὺ προβλέπουν ποινὲς γιὰ τὸν ἀπαγορευόμενο προσηλυτισμό». (Ἐπιτρέψτε μου, ἀδελφοί, νὰ σᾶς πληροφορήσω ὡς νομικὸς ὅτι ὁ θρησκευτικὸς προσηλυτισμὸς ἐξακολουθεῖ νὰ ἀπαγορεύεται καὶ νὰ τιμωρεῖται ἀπὸ τὴν νομοθεσία μας, ἐὰν ἀποδειχθῆ ὅτι ἀσκεῖται μὲ βάση ἀποκλειστικῶς ὑλικὰ καὶ κοινωνικὰ ἀνταλλάγματα -λ.χ. προαγωγὲς σὲ ἐπαγγελματικὲς θέσεις ἢ ἄλλα προσωπικά, κοινωνικά, καὶ οἰκονομικὰ ὀφέλη- ἐὰν ἀσπασθῆ κάποιος ἕνα ἄλλο δόγμα ἢ μιὰ ἄλλη θρησκεία… Φαντασθεῖτε, δηλαδή, τί μπορεῖ νὰ εἶχε στὸ μυαλὸ του προτείνοντας ὁ καθηγητὴς τῆς Νομικῆς καὶ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης (!) Σταθόπουλος, προτείνοντας νὰ …«καταργηθοῦν» οἱ σχετικὲς ἀπαγορεύσεις! Συνεχίζω νὰ ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ ἄρθρο Σταθόπουλου:) «Ἐπίσης νὰ διαγραφεῖ ἀπὸ τὸ Σύνταγμα ἡ ἀνάπτυξη θρησκευτικῆς συνείδησης ὡς μία ἀπὸ τὶς ἀποστολὲς τῆς Ἐθνικῆς Παιδείας», ὅπως καὶ ἡ πρόβλεψη γιὰ τὴν μετάδοση τῶν γνήσιων στοιχείων τῆς Ὀρθόδοξης χριστιανικῆς παράδοσης στὴν πρωτοβάθμια καὶ δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση. Νὰ τροποποιηθεῖ ὁ νόμος ποὺ προβλέπει θρησκευτικὸ ὅρκο χριστιανικοῦ τύπου γιὰ τὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας πρὶν ἀπὸ τὴν ἀνάληψη τῶν καθηκόντων του, ἀποκλείοντας ἔτσι ἀπὸ τὸ ἀξίωμα Ἕλληνες πολίτες ποὺ δὲν εἶναι Χριστιανοὶ Ὀρθόδοξοι. Νὰ ἀπαλειφθοῦν ἐπίσης ἀπὸ τὶς ληξιαρχικὲς πράξεις οἱ ἀναφορὲς πληροφοριῶν γιὰ τὴν θρησκεία ἑνὸς προσώπου. Νὰ προωθηθεῖ ὁ χωρισμὸς Ἐκκλησίας καὶ Κράτους σχετικὰ μὲ τὸν Καταστατικὸ Χάρτη τῆς Ἐκκλησίας, τὴν νομικὴ προσωπικότητα τῆς Ἐκκλησίας (σημ. δική μου: προφανῶς στὸν καθηγητὴ Σταθόπουλο δὲν ἄρεσε νὰ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος Νομικὸ Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, μολονότι τὴν ἰδιότητα αὐτὴ ἔχουν καὶ οἱ …μουσουλμανικὲς Μουφτίες, ἡ Δυτικὴ Ἐκκλησία καὶ οἱ Ρωμαιοκαθολικοὶ Ναοί, καὶ οἱ Ἰσραηλιτικὲς Κοινότητες τῆς Ἑλλάδος… Συνεχίζω νὰ ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ ἄρθρο Σταθόπουλου:) νὰ προωθηθεῖ ὁ χωρισμὸς τῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὸ Κράτος στὸ ζήτημα τῆς μισθοδοσίας τοῦ Κλήρου, τὴν εἰδικὴ ἀντιμετώπιση τῆς ἐκκλησιαστικῆς περιουσίας, τὰ ἐκκλησιαστικὰ δικαστήρια, τὰ κατώτερα ἐκκλησιαστικὰ σχολεῖα καὶ τὶς σχετικὲς ἀνώτερες ἐκκλησιαστικὲς Σχολές. Νὰ ἀπαλειφθεῖ ἡ πρόβλεψη καὶ τιμωρία ἀδικήματος «ἀντιποίησης ἀξιώματος καὶ ὑπηρεσίας ἐκκλησιαστικοῦ λειτουργοῦ»… Περιττό, ἀδελφοί μου, νὰ προσθέσω περισσότερα καὶ νὰ σᾶς κουράζω μὲ τὶς ἀπίστευτες λοιπὲς «σοφίες» Σταθόπουλου!…
Νομίζω ὅτι ἦλθε πλέον ἡ στιγμή, ὥστε νὰ ἀναφερθοῦμε, μετὰ καὶ ἀπὸ τὰ παραπάνω, στὸν κυριότερο παράγοντα ποὺ θὰ ἀποδειχθῆ -τὸ πιστεύω μὲ βεβαιότητα ἀδελφοί μου- ὅτι εἶναι ὁ παράγων ἐκεῖνος ποὺ ὄχι μόνον θὰ ἀντιταχθῆ διεθνῶς μὲ τόλμη καὶ σθένος στὶς ὀργιώδεις δικαιωματικὲς ἀξιώσεις τοῦ κόσμου τῆς Woke ἀτζέντας, ἀλλὰ καὶ ὅτι τελικῶς θὰ κερδίσει στὴν ἐξελισσόμενη θεμελιακὴ αὐτὴ ὑπαρξιακὴ σύγκρουση μὲ τὸν κόσμο αὐτόν… Δὲν εἶναι ἄλλος ἀπὸ τὴν Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Θεοῦ, ἤτοι τὴν Ὀρθόδοξη Χριστιανικὴ Ἐκκλησία. Καὶ τοῦτο, διότι ἀπὸ στοιχεῖα ἀτράνταχτα ἀποδεικνύεται ὅτι μόνον αὐτὴν μισεῖ κυριολεκτικῶς καὶ προεχόντως ὁ δυτικὸς κόσμος, ἐνῶ τὸν αὐτοαποκαλούμενο Ρ/Καθολικισμὸ ἡ πολιτικὴ ἡγεσία αὐτοῦ τοῦ κόσμου χρησιμοποιεῖ μεθοδικὰ ὡς κύριο σύμμαχόν της στὶς ἐπιδιώξεις της. Θὰ ἐπιχειρήσω νὰ ἀναλύσω τὸ σκεπτικὸ τοῦτο, μὲ τὶς ἑξῆς ἐπισημάνσεις :
Πρῶτον: Πρὶν ἀπὸ ἐλάχιστο καιρό, ἡ σημερινὴ κυβέρνηση στὴ Ρωσία προώθησε καὶ ἐψήφισε στὴ μεγάλη χώρα νόμο βάσει τοῦ ὁποίου ἀπαγορεύονται ἀπολύτως οἱ ἀλλαγὲς φύλου ἐπὶ τῇ βάσει τῆς ἁπλῆς καὶ μόνον τυχὸν «προσωπικῆς ἐπιθυμίας» τῶν προσώπων. Ἡ μόνη ἐξαίρεση σὲ αὐτὸν τὸν νομοθετηθέντα κανόνα εἶναι διάταξη τοῦ ἴδιου νόμου, στὴν ὁποία προβλέπεται διαφορετικὴ ἀντιμετώπιση τοῦ ζητήματος, ἐὰν ἀριθμὸς ἰατρῶν προβλεπομένων εἰδικοτήτων, ἀποφασίσει ἐν συμβουλίῳ καὶ εἰσηγηθεῖ ὅτι ὑπάρχουν συγκεκριμένων ἐκδηλώσεων βιολογικές, ψυχολογικὲς καὶ χαρακτηρολογικὲς βλάβες σὲ ἕνα πρόσωπο, ὥστε νὰ δύνανται νὰ προγραμματισθοῦν εἰδικές, καὶ ἀπολύτως σοβαρὲς σχετικὲς ἐπεμβάσεις. Εἶναι δὲ χαρακτηριστικὸ ὅτι στὴν συζήτηση τοῦ σχετικοῦ νομοσχεδίου, τόσο ἡ ἡγετικὴ κορυφὴ τῆς μεγάλης χώρας, ὅσο καὶ πολλοὶ ἕτεροι συζητητὲς τοῦ θέματος αὐτοῦ, ἔκαναν ἀναφορὲς ὄχι μόνον στὶς εὐρύτερες πολιτισμικὲς ἀρχὲς, ἀλλὰ καὶ στὶς εἰδικὲς θρησκευτικὲς -ἤτοι Ὀρθόδοξες Χριστιανικές… – ὑποθῆκες πού διέπουν τὴν ἱστορία καὶ τὴν ὅλη παρουσία καὶ πορεία στὸν κόσμο τῆς σημερινῆς Ρωσίας…
*Ὁμιλία ἐκφωνηθεῖσα εἰς τὴν αἴθουσαν ἐφημερίδος «Ὀρθόδοξος Τύπος», ὁδ. Κάνιγγος 10, Ἀθήνα, Δευτέρα 10 Μαρτίου 2025, ὥρα 19.00’.