Γράφει ὁ Ἀκαδημαϊκὸς & Καθηγ. Δρ. Ἀλέξιος Π. Παναγόπουλος*
1ον
Εἰσαγωγικά
Τὸ βιβλίο τοῦ πνευματικοῦ γέροντος Ἀρσενίου τοῦ ἐν Ναυπάκτῳ (+2008) μὲ τίτλο «Παγκόσμιος Ἀποστασία» μᾶς ἀναπτύσσει τὸ θέμα του μέσα σὲ 80 σελίδες, τὸ ὁποῖο πόνημά του ἀφιερώνει στὸν «εὐσεβῆ, ἐνάρετον καὶ ἀσκητικὸν παιδιόθεν ἀκάματον ἐργάτην τοῦ Εὐαγγελίου καὶ ἐν πολλῇ σοφίᾳ κεκοσμημένον, Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Ναυπάκτου καὶ Ἁγίου Βλασίου Ἱερόθεον, πνευματικὸν ἀνάστημα τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Ἐδέσσης Καλλινίκου, τοῦ καὶ ἐμοῦ παιδιόθεν γνωρίμου ἐν Κυρίῳ. Μὲ πολὺν σεβασμὸν ὁ πονήσας καὶ τάλας Ἀρσένιος» [2]. Σήμερα γιὰ νὰ εἴμαστε δίκαιοι, εἶναι ἐρώτημα, ἐὰν θὰ ἔγραφε ἔτσι, ἐὰν σήμερα θὰ ζοῦσε ὁ π.Ἀρσένιος, γιατί δὲν γνωρίζουμε ποιὰ στάση θὰ κρατοῦσε, μάλιστα γιὰ ἐπισκόπους, ὅπως καὶ γιὰ τὸν προαναφερθέντα, ὅταν αὐτοὶ στήριζαν μὲ λόγια ἢ μὲ τὴ στάση τους ἢ μὲ τὴ συμπεριφορά τους, τὸ γνωστὸ λεχθέν, «ἀπὸ ἐδῶ τὸ ἐμβόλιο κι ἀπὸ κεῖ ὁ τάφος»!
Μέρος 1ον
Τὸ βιβλίο τὸ κυκλοφόρησε ὡς ἔκδοση τοῦ Ἱεροῦ Ἡσυχαστηρίου «Παναγίας Γοργοεπηκόου» ἐν Ναυπάκτῳ, τὸ 2001 σὲ α΄ ἔκδοση, ἐνῶ γιὰ τὸ ἐξώφυλλο ὁ ἴδιος ὁ γέροντας Ἀρσένιος εἶχε ἐπιλέξει ἀπὸ ἕνα ξένο περιοδικό, τὴ γνωστὴ φωτογραφία τοῦ ἀγάλματος τῆς ἐλευθερίας τῆς Ἀμερικῆς, ἀλλὰ σὲ στάση, ποὺ νὰ κλαίει, ἀπὸ τὴν ἀπελπισία καὶ νὰ θρηνεῖ, γιὰ τὸν ξεπεσμὸ τοῦ ἀποστάτη καὶ ἀντίθεου κόσμου, στὴ μαρμάρινη βάση του, δείχνοντας νὰ ἔχει πέσει καὶ νὰ ἔχει θρυμματιστεῖ ἡ δάδα τῆς ἐλευθερίας καὶ ἀπὸ κάτω ἀπ’ τὴν μαρμάρινη βάση του νὰ γράφει «22.000.000 ὁμοφυλοφίλων καὶ κάθε χρόνο περισσότεροι ἀπὸ 500.000 βιασμῶν μικρῶν παιδιῶν, κάτω τῶν πέντε ἐτῶν»! Δίπλα, στὰ ἀγγλικά, γράφει περίπου τὸ ἴδιο: “22.000.000, yes, twenty two million of homosexuals and 500.000 five hundred thousand rapes of children under five, every single year! Help us to save the great American nation from the nails of the luciferian forces”.
Αὐτὸ τὸ βιβλιαράκι μοῦ τὸ ἔδωσε σὲ μία ἀπ’ τὶς ἐπισκέψεις μου γιὰ πνευματικὲς συμβουλὲς καὶ ἐξομολόγηση στὸ ἡσυχαστήριό του, στὶς 27-6-2001. Στὴ σελίδα τοῦ παρόντος πονήματός του ὁ πνευματικὸς πατέρας καταχωρεῖ τὸ χωρίο ἐκεῖνο τοῦ ἀπ. Παύλου ἀπ’ τὴ Β’ Θεσσαλονικεῖς 2, 1-8 ποὺ ἀναφέρεται στὸ ποιὸς τελικὰ ἄνθρωπος μπορεῖ νὰ εἶναι ὁ «ἀντικείμενος καὶ ὑπεραιρόμενος». Στὴ σελίδα 5 καταχωρεῖται ὁ πρόλογος, ὅπου ὁ πνευματικὸς πατέρας σημειώνει ὅτι «ἡ πατρίδα μας, ποὺ ἐντὸς ὀλίγου θὰ κατοικεῖται ἀπὸ πολλοὺς ξένους, ἰδίως Τούρκους, βαδίζει πρὸς ἀποχριστιανισμὸν καὶ ἀφελληνισμόν. Ἡ Ἑλλὰς ποὺ ἔχει ζωὴν περισσότερον ἀπὸ 4000 χρόνια βαδίζει πρὸς διάλυσιν» [3]. Προφητικὰ ἔχει προδιαγράψει τὴν ἐπικίνδυνη σημερινὴ πορεία τοῦ Γένους μας καὶ κάποιων στόχων σκοτεινῶν κέντρων καὶ σκιωδῶν ἀξιωματούχων, ὥστε νὰ μειωθεῖ ὁ πληθυσμὸς τῆς Ἑλλάδας, γιὰ νὰ εἶναι εὐκολοκυβέρνητη, ὅπως οἱ ξένοι θὰ θέλουν.
Μάλιστα εὐθαρσῶς καὶ μὲ τόλμη σημειώνει τὴν ἄποψή του ὅτι μετὰ τὶς εὐρωπαϊκὲς καὶ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, θὰ ἀκολουθήσει ὡς ἑπόμενο τὸ σφράγισμα, στὸ μέτωπο ἢ στὸ δεξὶ χέρι, γι’ αὐτὸ μὲ τὸ πόνημά του αὐτό, ὑπενθυμίζει στοὺς χριστιανοὺς «ὅτι ὅλα αὐτὰ θὰ γίνουν, διότι εἶναι γεγραμμένα καὶ ἀποτελοῦν γέννημα τῆς μεγάλης ἀποστασίας ποὺ ἔφτασε στὸ ζενὶθ» [4], καθότι πρόκειται νὰ γίνουν ὅλα τὰ σενάρια, μία ἰσχυρὴ πραγματικότητα, κυρίως ἀπ’ τὸν ἀντὶ-χριστο καὶ τοὺς ἀξιωματούχους του. Στὴ σελίδα 6 τοῦ προαναφερθέντος, παραθέτει τὴ φωτογραφία, τὸ ἐπίσημο πορτρέτο τοῦ θηρίου τῆς ἀποκάλυψης, τοῦ ἴδιου τοῦ ἀντι-χρίστου, ὅπως τὸ «φιλοτέχνησαν οἱ μαῦροι ἐλευθεροτέκτονες τῶν Ἡνωμένων Πολιτειῶν. Νὰ τὸν χαίρονται καὶ αὐτοὶ καὶ οἱ ἁπανταχοῦ τῆς γῆς μασόνοι, σατανιστὲς καὶ νεοεποχίτες» [5]. Τὴ φωτογραφία αὐτή μᾶς τὴν καταχωρεῖ παρμένη ἀπ’ τὸ βιβλίο τοῦ συγγραφέα Κ. Μπαρμπίρη [6].
Θὰ ἐπισημάνουμε ὅτι οἱ ἀξιωματοῦχοι τοῦ ἀντι-χρίστου θὰ εἶναι ἀπὸ ὅλα τὰ κοινωνικὰ καὶ μορφωτικὰ στρώματα, κι ἀπ’ ὅλο τὸν κόσμο, ἀλλὰ τὸ ἐπίλεκτο σῶμα του θὰ ἀποτελεῖται ἀπὸ συνομηλίκους του, νέους ἀνθρώπους, ποὺ δὲν θὰ ἔχουν ἐμπειρία, οὔτε γνώση τοῦ παρελθόντος, καὶ θὰ εἶναι ἡ γενιὰ τῆς ἄμεσης κοσμοκρατορίας του, δηλ. τυφλὰ ὄργανα στὴν ὑπηρεσία του. Αὐτοὶ οἱ ἀξιωματοῦχοι θὰ ἐνεργήσουν δυναμικὰ μετὰ ἀπ’ τὴν ἀνοικοδόμηση τοῦ ναοῦ τοῦ Σολομώντα καὶ μετὰ ἀπ’ τὴν ἐνθρόνισή του, τὸν ὁποῖο θὰ λατρεύουν ὡς θεὸν ἐπὶ τῆς γῆς. Μάλιστα ἀρκετοὶ παλιοὶ καὶ νέοι πολιτικοὶ ἀπὸ ὅλο τὸν κόσμο, θὰ τὸν προσκυνήσουν καὶ μαζί τους, ἀρκετοὶ ἱερωμένοι καὶ θρησκευτικοὶ λειτουργοί, τῶν διαφόρων θρησκειῶν, ὥστε μετὰ τὸν ναὸ Σολομώντα, εἶναι πολὺ πιθανὸν νὰ τοῦ προτείνουν νὰ τὸν ἐνθρονίσουν καὶ στὸν ναὸν τῆς τοῦ Θεοῦ Σοφίας στὴν Κωνσταντινούπολη. Ἐὰν γίνει καὶ αὐτὸ τὸ σημεῖο πραγματικότητα, τότε πολλοὶ μὰ πάρα πολλοὶ θὰ πλανηθοῦν, ἀκόμα καὶ ἐκλεκτοί. Ὁ Ἰωάννης Βατάτζης εἶναι ἅγιος τῆς ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ὅμως, ἀρκετοὶ μὲ εὐσεβεῖς πόθους καὶ εὐσεβῆ ὁράματα, συγχέουν τὸ ὄνομά του καὶ τὸ προβάλλουν μὲ κάποιον ποὺ δῆθεν θὰ ἐμφανισθεῖ στὰ ἔσχατα χρόνια, ἀντὶ νὰ μιλοῦν γιὰ τὴν ἐμφάνιση τοῦ προφήτη Ἠλία, τοῦ Ἐνὼχ καὶ τοῦ Ἰωάννη Θεολόγου, ἔτσι ὥστε, αὐτὴν τὴν πλάνη νὰ μπορέσουν νὰ ἐκμεταλλευθοῦν τὰ ὄργανα τοῦ ἀντί-χρίστου καὶ θὰ τοὺς ποῦν, ὅτι αὐτὸς εἶναι, αὐτὸς ποὺ περιμένατε, προσκυνῆστέ τον, ἔτσι ὥστε νὰ πλανηθοῦν ἀκόμα καὶ πολλοὶ ἐκλεκτοί.
Τὸ βιβλιαράκι αὐτὸ «Παγκόσμιος Ἀποστασία» δὲν εἶναι χωρισμένο σὲ ἀριθμημένα κεφάλαια, ἀλλὰ σὲ ὑπότιτλους, ποὺ ὁ καθένας, διαπραγματεύεται τὰ διαφορετικὰ ἐσχατολογικὰ θέματα. Στὸν ὑπότιτλο: «ἡ παγκόσμιος ἀποστασία καὶ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας» (σελ. 7-14), γίνεται λόγος γιὰ τὴν ἀσυνήθιστη ἐνασχόληση πάρα πολλῶν μελετητῶν καὶ ἐρευνητῶν, μὲ τὸ θέμα καὶ τὸν προβληματισμό, περὶ τῆς ὁλοκληρωτικῆς ἀπάλειψης τῆς θρησκείας καὶ τῆς ἰθαγένειας ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ σύνταγμα. Ἂς μὴ ξεχνᾶμε ὅτι πρόσφατα ἐκοιμήθη ὁ Κ.Σημίτης ποὺ στὴν ὀκταετία του ὡς πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος, παρευρέθηκε στὴ Συναγωγὴ στὸ γάμο τῆς κόρης του· ἐπίσης, ζήσαμε τὴν ἀλησμόνητη θυσία τῶν ἀξιωματικῶν μας στὰ Ἴμια, τὸν Ὀτσαλάν, τὸ Χρηματιστήριο, τὴ Ζίμενς, τὴν ὑποχρεωτικὴ εἴσοδο στὸ Εὐρώ, τὸ ζήτημα τῶν ταυτοτήτων μὲ τὸ θρήσκευμα, τὴ δημιουργικὴ λογιστική τῆς οἰκονομικῆς ἐξαθλίωσης τῶν Ἑλλήνων, ἐπίσης σὲ συνέντευξή του σὲ γερμανικὸ κανάλι στὰ γερμανικὰ εἶχε ὑποστηρίξει τὴν ἄποψη ὅτι δὲν θὰ ἔπρεπε ὁ ἑλληνικὸς λαὸς μέσῳ τῶν σωματείων νὰ βοηθήσει τὸ λαὸ τῆς βομβαρδισμένης Σερβίας ἐκ τοῦ ΝΑΤΟ, γιατί αὐτὸ θὰ ἔφερνε ἀρνητικὲς συνέπειες στὸ μέλλον (ὁ ἀδελφός του, καθ. Σπ.Σημίτης, ἦταν πρόεδρος τῆς ἀρχῆς τῶν προσωπικῶν δεδομένων Ἔσσεν, τῆς Γερμανίας). Πιθανὸν καὶ γιὰ πολλοὺς ἄλλους λόγους καὶ ὁ μακαριστὸς Ἀνδρέας Παπανδρέου δὲν ἐπιθυμοῦσε νὰ τὸν διαδεχθεῖ στὴ θέση του.
Ὅλα αὐτὰ τὰ πολιτικὰ γεγονότα ὁ π. Ἀρσένιος τὰ χαρακτηρίζει ὡς ἀνατρεπτικά, πολιτειολογικὰ καὶ κοσμολογικά, μάλιστα ὡς πολὺ ἐπικίνδυνα «πρόδρομα στοιχεῖα τοῦ ἐρχομένου ἀντι-χρίστου», ὁ ὁποῖος πρὶν νὰ ἐμφανισθεῖ στὴ θέα τῶν πολλῶν ἀνθρώπων, θὰ πρέπει νὰ βρεῖ τὸ καλλιεργημένο καὶ ἀπόλυτα διεφθαρμένο ἔδαφος, μέσα στὶς κοινωνίες, μέσῳ τῶν προδρόμων του καὶ τῶν ἀξιωματούχων, τῶν ὑποστηρικτῶν καὶ σκιωδῶν ἀξιωματούχων του, ἔτσι «ὥστε νὰ μὴ δείξη ὁ ἴδιος ἀμέσως τὰς προθέσεις του, τῆς ἀνατροπῆς τῶν πάντων» [7]. Ἐξηγώντας μας ὅτι αὐτὴ ἡ ἀνατροπὴ καὶ ἡ νέα τάξη πραγμάτων, θὰ σημαίνει τὴν πλήρη ἰσοπέδωση τῶν θρησκειῶν, τῶν φυλῶν, τῶν κρατῶν, τῶν γλωσσῶν, τῶν ἐθίμων, τῶν παραδοσιακῶν νόμων, τῶν νομοθεσιῶν καὶ τῶν παραδόσεων. Ἐδῶ δὲν θὰ ἐξαιρεθοῦν, τονίζει, οὔτε καὶ κάποιοι σκοτεινοὶ κύκλοι, σκιώδεις ὑπουργοὶ καὶ πολιτικοὶ καὶ σκοτεινὲς ὁμάδες, ποὺ θὰ τὶς θυσιάσει προκειμένου νὰ φανεῖ ἀγαθός, ὅσιος, ἅγιος, δίκαιος, ποὺ παρότι ἤδη θὰ τὸν ἔχουν προσκυνήσει, θὰ τοὺς θυσιάσει χάρη στὴν ὑποκρισία του νὰ κερδίσει καὶ τοὺς ἐκλεκτοὺς (ρασοφόρους, λαϊκοὺς καὶ μοναχούς)! Μᾶς προτρέπει, ἤδη ἀπ’ τὸ ἔτος 2001, νὰ ἀφυπνιστοῦμε, νὰ γρηγοροῦμε, νὰ παρατηροῦμε τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν καὶ νὰ σκεφθοῦμε τὸ τί θὰ γίνει μετὰ ἀπὸ εἴκοσι χρόνια (τόσο προφητικὰ τὰ ἔγραφε, ἔτσι ὥστε ἐμφανῶς τὸ εἴδαμε στὶς ἡμέρες μας καὶ μὲ τὴν ὑγειονομικὴ δικτατορία καὶ τὴν ἀντισυνταγματικότητα τῆς ὑποχρεωτικότητας ἐκ τῆς ἐπιβολῆς τοῦ βιολογικοῦ ὅπλου τοῦ Υἱοῦ-19 ποὺ τὸ ἀντιμετωπίσαμε πολὺ πρόσφατα καὶ τὸ 75% σχεδὸν τῶν Ἑλλήνων παρασύρθηκε καὶ τὸ δέχθηκε, ἐνῶ στὴ Σερβία ἔγινε τὸ ἀντίστροφο, ὅπως καὶ στὴ Βουλγαρία ποὺ ἐλάχιστο ποσοστὸ τὸ δέχθηκε). Ἑστιάζει στὸ βιβλίο του γιὰ τὸν ἠθικὸ καὶ πνευματικὸ προβληματισμό, γιὰ τὴν ἐπικινδυνότητα τοῦ ἀφελληνισμοῦ τοῦ Γένους, σημειώνοντας ὅτι τὰ σκοτεινὰ κέντρα γεωπολιτικὰ καὶ γεωστρατηγικὰ σχεδιάζουν «μὲ τὸ ἄνοιγμα τῶν συνόρων, θὰ περιμένουμε μίαν εἰρηνικὴν κατάληψιν τῆς Ἑλλάδος, μὲ τὴν ἀθρόαν μετανάστευσιν τῶν ξένων, ἰδίως Τούρκων (καὶ μουσουλμάνων), δὲν θὰ ξεχωρίζουμε πλέον, οὔτε σὲ ἰθαγένειαν, οὔτε σὲ θρησκεία» [8].
Ἄρα ὁ σκοπὸς καὶ ὁ στόχος αὐτῶν τῶν σκοτεινῶν ἐνεργειῶν μήπως εἶναι ἡ μείωση τοῦ πληθυσμοῦ μας καὶ ὁ ἀφελληνισμός μας, ποὺ πλέον μὲ τὸ ὡραῖα στημένο δημογραφικὸ καὶ τὶς ἐκτρώσεις μᾶς ἐμφανίζεται ὡς φυσιολογικὸ ἑπόμενο. Ἐδῶ θὰ σημειώσουμε τὰ λόγια τοῦ Μητροπολίτη Ἀλεξανδρουπόλεως Ἀνθίμου ποὺ σόκαρε κυριολεκτικὰ μὲ αὐτὰ ποὺ ἀποκάλυψε πρὸ τριετίας καὶ πλέον, μέσα στὴ διάρκεια τῆς ὑγειονομικῆς ὑποχρεωτικότητας, γιὰ τὴν νέα ἐποχὴ ποὺ ἔρχεται τόσο γρήγορα, ἀλλὰ καὶ γιὰ τὴν πολὺ περίεργη γνώμη του ὅτι οἱ μουσουλμάνοι θὰ μᾶς λύσουν τὸ δημογραφικὸ πρόβλημα (πρβλ. Ἀλέξιος Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024, σελ. 229). Κι ἐνῶ σήμερα ἡ σύγχρονη ἀνθρωπότητα διέρχεται μία κοσμογονικὴ καὶ κοσμοϊστορικὴ ἀποκαλυπτικὴ περίοδο, βαδίζοντας στὴ νέα τάξη πραγμάτων, ὁ ὡς ἄνω Μητροπολίτης τῆς Διοικούσας Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας σὲ βίντεο στὸ διαδίκτυο ὁμιλεῖ ὡσὰν «προφητικὰ» γιὰ τὴ ψηφιακὴ πραγματικότητα καὶ ἠλεκτρονικὴ διακυβέρνηση [9] γιὰ ἕως καὶ πολὺ πρὶν τὸ ἔτος 2040.
Σὰν νὰ μᾶς μιλᾶ ὁ Μητροπολίτης γιὰ μία παγκόσμια ἡγεμονία, γιὰ μία κατάρρευση τῶν δυτικῶν ἀξιῶν, γιὰ σύγχρονο πολυπολικὸ σκηνικό, καὶ μᾶς ἐρωτᾶ, ἐὰν θὰ συμμετάσχουμε στὸ θαυμαστὸ καινούργιο κόσμο, ἐνῶ ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μπορεῖ νὰ βοηθήσει, ἄραγε θὰ τὸ κάνει, στὴ συνέχεια, ἐρωτᾶ, νὰ βοηθήσουμε τὸ πλοῖο τῆς Ἐκκλησίας μας, ἀφοῦ ἡ προσεχὴς 20ετία θὰ μᾶς ὁδηγήσει σὲ νέες κρίσεις, μιλᾶ, γιὰ τὴν κλιματικὴ ἀλλαγὴ καὶ μὲ κάποια καταστροφικὴ «προφητολογία». Μᾶς μιλᾶ γιὰ τὴ νέα θρησκεία τῶν δεδομένων, ὅτι εἶναι ἤδη πραγματικότητα πολὺ πρὶν τὸ 2040 καὶ ὅτι θὰ εἶναι ἐφικτὸ μέχρι τότε, τὸ νὰ χακάρονται οἱ ἄνθρωποι καὶ οἱ «ἀλγόριθμοι νὰ μᾶς μαθαίνουν, πρὶν ἐμεῖς κατανοήσουμε τὸν ἑαυτό μας», ὅπως μᾶς τόνισε στὸ βίντεο αὐτὸ ὁ Μητροπολίτης Ἄνθιμος Ἀλεξανδρουπόλεως.
Γι’ αὐτὸ ὁ π. Ἀρσένιος ὅλα τὰ βλέπει καὶ τὰ ἐντάσσει στὴν ἔσχατη παραχώρηση τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ, γιὰ νὰ συμβοῦν γιὰ τὸν ἀποστάτη καὶ ἀνάποδο κόσμο μας ποὺ ζεῖ στὴν ὕβρη. Ὄχι μόνο γιατί θὰ πρέπει νὰ συμβοῦν, ἀλλὰ γιατί ἡ γενικὴ ἀποστασία αὐτοῦ τοῦ ἀντίθεου, ἀνάποδου κόσμου μας, μᾶς ὁδηγεῖ ἐκεῖ δίχως τὴ μετάνοια, στὸ μηδενικὸ ἀντίθετο, στὸ ἀντίθετο κάθε ὑγιοῦς κατάστασης, ὡς ἀποτέλεσμα τῆς παρακοῆς καὶ τῆς ὕβρης. Οἱ περισσότεροι σήμερα τὰ βλέπουν ὡς «ρόδινα καὶ καλὰ» καὶ φυσιολογικά, ὅπως σημείωνε, ἴσως ἐπειδὴ βλέπουν τὰ ἀθρόα προσκυνήματα τοῦ λαοῦ, σὲ γιορτὲς καὶ σὲ προσκυνήματα, καὶ κάποιων πολιτικῶν καὶ ἀξιωματούχων, ποὺ γιὰ τοὺς δικούς τους λόγους συμμετέχουν καὶ στὶς «λαοσυνάξεις τοῦ κόσμου, ἀλλὰ ἐὰν ἦτο δυνατὸν νὰ ἐξετάσης ἕνα ἕκαστον, ἐὰν ζῆ, συνειδητά, χριστιανικὴ ζωή, θὰ ἀπογοητευθῆς» [10], μᾶς σχολίαζε δηλ. τὴν ἐξωτερικὴ πίστη ποὺ ἐμφανίζεται, κι ὄχι τὴν εἰλικρινῆ μετάνοια ποὺ θὰ πρέπει νὰ ὑπάρχει ἐσωτερικὰ, γιὰ νὰ ἀποτραπεῖ τὸ κακό.
Μάλιστα μᾶς ὑπενθυμίζει τὸ χωρίο ἀπ’ τὸν προφήτη Ἡσαϊα [11] ποὺ μιλάει γιὰ τὸ μὴ γνήσιο καὶ τὸ ὑποκριτικὸ πνεῦμα τοῦ λαοῦ, καθόσον ἀπὸ τὰ παλιά, λατρεύοντας τὸν Δημιουργὸ μὲ τὰ λόγια καὶ τὶς ψαλμωδίες, ἡ καρδιὰ του ἀπέχει ἀπ’ Αὐτόν. Ὁ ἴδιος ὡς πνευματικὸς πατέρας κι ὡς ἐξομολόγος εἶχε ἐμπειρία πολλῶν ἐτῶν καὶ εἶχε ἀκούσει πάμπολλα ἁμαρτήματα, γι’ αὐτὸ σημειώνει ὅτι «ἀπὸ 12 ἐτῶν ἢ καὶ 14 ὅλα τὰ παιδιά μας, οἱ νέοι καὶ νέες» (σήμερα, ἐκτὸς ἐλαχίστων ἐξαιρέσεων), κυλίονται στὸ βοῦρκο τῆς ἀνηθικότητας, τῆς ἁμαρτίας καὶ τῆς ἀνωμαλίας. Ὁ περισσότερος σύγχρονος κόσμος καὶ οἱ νέοι μας, ὅλες αὐτὲς τὶς πράξεις, πλέον φαίνεται ὅτι «δὲν τὰ θεωροῦν ἁμαρτία, ὡς κακὸν» [12], ἐπισημαίνοντας, ὅτι ὅλη αὐτὴ ἡ ἁμαρτωλὴ σοδομιτικὴ συμπεριφορά, τροφοδοτεῖται καὶ ἀπ’ τὰ περιοδικά, ἀπ’ τὶς τηλεοράσεις καὶ ἀπὸ τὸ νέο πνεῦμα τῆς νέας τάξης, σὲ ὅλα τὰ κράτη τῆς γῆς.
Γι’ αὐτὸ παρατηρεῖ ὅτι βρισκόμαστε σὲ μία ἄλλη νέα ἐποχή, αὐτὴ τοῦ ἀνάποδου κόσμου τῆς ἀντίθεσης καὶ διαστροφῆς, τῆς «ἀλλαγῆς τῆς φύσεως τῆς κτίσεως, τῶν ἀνθρώπων, ἐθνῶν, γλωσσῶν, ἐθίμων, παραδόσεων, ἀποχαλινώσεως τῶν πάντων». Συνάμα τονίζει ὅτι καὶ ἡ καταπληκτικὴ πλήθυνση τῆς τεχνολογικῆς γνώσης καὶ «συγχρόνως τῆς ἠθικῆς καταπτώσεως», παραλληλίζοντας τὴ σύγχρονη ἐποχή μας, ὡς ἐποχὴ πολὺ χειρότερη καὶ ἀπὸ τὴν ἐποχὴ τῶν Σοδόμων [13]. Ὁ πνευματικὸς πατέρας τὰ βλέπει καὶ τὰ χαρακτηρίζει ὅλα μὲ τὸ δικό του προφητικὸ τρόπο, ὅπως καὶ προφορικά μᾶς ἐξηγοῦσε στὰ γραφόμενά του, λέγοντας, ὅτι ἡ «ἐπαίσχυντος καὶ εἰδεχθὴς ἐπάρατος αὐτὴ ἁμαρτία τῶν κιναίδων» [14], τῶν σοδόμων, τῶν σοδομιτῶν καὶ τῆς ὁμοφυλοφιλίας, τὴν ὁποία, ἀρχαία γῆ τους, ὁ Θεὸς τὴν «βούλιαξε», ἕως «περὶ τὰ 80 χιλιόμετρα ὑπὸ λίμνης μεγάλης», κι εἶναι αὐτὴ ποὺ σήμερα ἐμεῖς ὀνομάζουμε νεκρὰ θάλασσα κι ὅπου δὲν ζεῖ κανένας ὀργανισμός.
Σημειώσεις:
[1] Πρβλ. Ἀρσενίου Κομπούγια (ἀρχιμ.), Παγκόσμιος ἀποστασία «καὶ ὁ υἱὸς τῆς ἀπωλείας», Ναύπακτος, 2001. [2] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 3. Βλ. Ἀλέξιου Π.Παναγόπουλου, Ἐσχατολογικὲς διαστάσεις τῆς παιδαγωγίας κατὰ τὸν ἅγ. Ἰω. Χρυσόστομο, διδακτορικὴ διατριβή, ἐπανέκδοση: Θεσσαλονίκη, 2009. [3] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 5. [4] Ἒνθ’ ἀνωτ. Βλ. Ἀλέξιος Π.Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024. [5] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 6. [6] Πρβλ. τὸ βιβλίο: Κώστα Μπαρμπίρη, τέως διευθυντῆ κρατικῶν ὑπηρεσιῶν, Εἰς τὴν ὑπηρεσίαν τοῦ Ἀντιχρίστου. [7] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 7. [8] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 8. [9] Πρβλ. PRONEWS TV. Ὁ Μητροπολίτης Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος: «Μέχρι τὸ 2040 θὰ Χακάρονται οἱ ἄνθρωποι – Ἡ νέα θρησκεία εἶναι πραγματικότητα», 10.09.2021 | 06:52. «Οἱ ἀλλαγὲς ποὺ γίνονται θὰ ἐγκαθιδρύσουν μία νέα παγκοσμιοποίηση, τὴν ψηφιακὴ», συνέχισε ὁ Μητροπολίτης καὶ ὑπογράμμισε πὼς ἡ κοινωνία μας εἰσάγεται στὴν τεχνητὴ νοημοσύνη, τοὺς ἀλγόριθμους, τὴν βιοτεχνολογία καὶ τὴν γενετικὴ μηχανική». «Θὰ ἀλλάξει ὁ πολιτικὸς καὶ ὁ πολιτισμικὸς χάρτης τοῦ πλανήτη. Τὸ ἀδιέξοδο Κράτους καὶ πολίτη, τὸ ὁποῖο ζοῦμε τώρα μὲ τοὺς ἐμβολιασμούς, θὰ ἐνταθεῖ κι ἄλλο. Οἱ παλιὲς συνωμοσιολογίες θεωρίες θὰ μουδιάσουν τὸν πληθυσμὸ καὶ ὁλοένα θὰ ἐπιτείνονται ἀπὸ τὰ φυσικὰ ἀποτελέσματα τῆς κλιματικῆς ἀλλαγῆς μαζὶ μὲ τὴν προφητικὴ καταστροφολογία. Ἡ μεταναστευτικὴ κρίση θὰ ἀπειλήσει ἀκόμα περισσότερο τὴν παραδοσιακὴ ἀνασυγκρότηση τῆς χώρας μας». Νὰ ὑπενθυμίσουμε πὼς εἶναι ὁ Μητροπολίτης ποὺ εἶχε ἀναφερθεῖ στοὺς μουσουλμάνους «ἐπενδυτὲς» μετανάστες καὶ εἶχε πεῖ: «Θὰ τοὺς ἀγκαλιάσουμε, θὰ πάρουν γιὰ νύφες τὰ παιδιά μας»! Ἐδῶ μπορεῖτε νὰ ἀκοῦστε τμῆμα τῆς Ὁμιλίας του: brighteon.com [10]Ἀλέξιου Π.Παναγόπουλου, Ἐσχατολογικὲς διαστάσεις τῆς παιδαγωγίας κατὰ τὸν ἅγ. Ἰω. Χρυσόστομο, διδακτορικὴ διατριβή, ἐπανέκδοση: Θεσσαλονίκη, 2009. [11] Ἡσαΐας 29, 13. [12] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 8. [13] Γέν. 6, 3. Γὲν 18, 20. Βλ. Ἀλέξιος Π.Παναγόπουλος, Εὐρωπαϊκοὶ Θεσμοί, Ἀθήνα 2024. [14] Ἀρσενίου, Παγκόσμιος, 9.
* (Phd Δρ. Ν/Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν. Phd Δρ. Βιοηθικῆς. Phd Δρ. Θεολογίας. PostDoc Νομικῆς. Διπλωματούχου Ὑφηγητοῦ Δικαίου – Habilitation. Καθηγητοῦ Παν/μίου & Ἀκαδημαϊκοῦ EASA, MCA, CAC).