Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

ΔΥΟ ΘΑΥΜΑΣΤΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ

 

Ψυχοφελή

Μοναχή Σοφία Τσατσαρούνου (+9 Μαρτίου 2021)

Δύο δικές της θαυμαστές

και προσωπικές μαρτυρίες

για το Άγιο Φως

Η μοναχή Σοφία Τσατσαρούνου εργάστηκε ως παιδίατρος σε διάφορες ιεραποστολές ανά τον κόσμο και αφιέρωσε όλη της τη ζωή στην αγάπη για τον συνάνθρωπο και τη διακονία. Παρά το γεγονός ότι ήταν κλινήρης λόγω μιας σπάνιας μυοσκελετικής νόσου, δεν έπαψε να δοξάζει τον Θεό και να διδάσκει αγάπη χωρίς λόγια. Έβλεπε τα βάσανα της ζωής της σαν τη δική της Via Dolorosa, κουβαλώντας τον δικό της προσωπικό σταυρό. Όσοι τη γνώριζαν την φώναζαν Σοφούλα και ένιωθαν το αποτύπωμα που άφησε στην καρδιά τους. Ακόμα και όταν ήταν κλινήρης, προσευχόταν για όλο τον κόσμο. Η αγάπη της δεν είχε όρια, γι’ αυτό όλοι την αγαπούσαν βαθιά. Σαν μάρτυρας η ίδια, αναχώρησε για την εορτή των Αγίων Σαράντα Μαρτύρων της Σεβαστής το 2021.
 

Παρακάτω είναι η πρώτη από τις δύο προσωπικές μαρτυρίες της για το Άγιο Φως στα Ιεροσόλυμα:

1. Ήμασταν μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όταν ο Πατριάρχης μπήκε στον Πανάγιο Τάφο. Ο ναός ήταν σκοτεινός και τα μάτια όλων ήταν στραμμένα στους Πατέρες του Αγίου Τάφου, οι οποίοι με αγωνία και λαχτάρα περίμεναν να βγει ο Πατριάρχης με το Άγιο Φως. Λίγα λεπτά πριν βγει ο Πατριάρχης, όμως, είδα τα καντήλια να αναφλέγονται μόνα τους και λίγα μέτρα από μένα υπήρχαν κάποιες κυρίες των οποίων τα κεριά άναψαν ξαφνικά μόνα τους. Δεν κατάφερα να γυρίσω το κεφάλι μου εγκαίρως για να το δω στα αριστερά μου – Ω το θαύμα! – τα κεριά εκείνων που ήταν δίπλα μου άναψαν επίσης από μόνα τους. Ο κόσμος έκλαιγε από χαρά κι εγώ έκλαιγα γιατί με κάλεσαν να γιορτάσω τον Χριστό μου. Όταν άναψα τα 33 κεριά μου έβαλα τη φλόγα στο πρόσωπό μου και δεν έκαψε. Επιπλέον, η υφή της φλόγας ήταν απαλή. Ένιωσα τη σπίθα του Θεού στο πρόσωπό μου και από τη χαρά μου κίνησα τα κεριά σε όλο μου το πρόσωπο. Χωρίς εγκαύματα και χωρίς καύση. Οι Ρώσοι έκαναν το ίδιο. Ήμασταν όλοι ενθουσιασμένοι.

Η δεύτερη εμπειρία της μοναχής Σοφίας πραγματοποιήθηκε το 2005:

2. Από πολύ νωρίς το πρωί είχαμε συγκεντρωθεί όλοι έξω από τον Άγιο Κωνσταντίνο με την ελπίδα να μπούμε στο Ναό της Αναστάσεως. Χιλιάδες προσκυνητές από όλο τον κόσμο περίμεναν ένα νεύμα από την ισραηλινή αστυνομία για να πάνε πέρα από τα κιγκλιδώματα. Η αναμονή είναι μεγάλη και εξαντλητική. Σκέφτηκα να μπω στον Άγιο Κωνσταντίνο για την περίπτωση που δεν θα μπορούσα να μπω στον Ναό της Αναστάσεως. Υπήρχε επίσης πλήθος εκεί, αλλά κατάφερα να βρω μια γωνιά κοντά στο Ιερό. Οι ώρες πέρασαν και στις 12:30 ο Πατριάρχης εισήλθε στον Πανάγιο Τάφο. Στεναχωρήθηκα μέσα μου που δεν μπήκα στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως, αλλά έκανα τον σταυρό μου και δόξασα τον Κύριο που ήμουν τουλάχιστον στον Άγιο Κωνσταντίνο. Δεν περίμενα να δω τι είδα στη συνέχεια. Ξαφνικά εμείς που καθόμασταν μπροστά στο Ιερό είδαμε, πετώντας από το πουθενά, δύο λευκές-μπλε κινούμενες φλόγες που περιστρέφονταν, ενώ σε άλλο σημείο το Άγιο Φως εμφανίστηκε σαν κορδέλα αστραπής. Στην εκκλησία πρέπει να σημειωθεί ότι δεν υπάρχει ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτρικά φώτα. Όλοι έκλαιγαν από χαρά και έκαναν το σταυρό τους. Δοξάσαμε όλοι τον Κύριο, ο οποίος μας αξιώθηκε να δει το θαυμαστό και υπερφυσικό φως, το οποίο, απ’ ό,τι μας είπαν μερικοί πατέρες, έχει φανεί πολλές φορές να εμφανίζεται τόσο μέσα όσο και έξω από τον Πανάγιο Τάφο.

Μαρτυρίες προέρχονται από το βιβλίο Μυστικά Βιώματα στην Αγία Γη. Μετάφραση: Γιάννης Σανιδόπουλος.

ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ: Μοναχή Σοφία Τσατσαρούνου (+ 9 Μαρτίου 2021) και δύο δικές της θαυμαστές και προσωπικές μαρτυρίες του Αγίου Φωτός των Ιεροσολύμων (johnsanidopoulos.com)

https://www.entaksis.gr/%ce%b4%cf%85%ce%bf-