Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023

Ἡ ἐργαλειοποίησις τῆς θ. Λατρείας ὑπὸ τοῦ Κωνσταντινουπόλεως

  «Ὁ ἀφ’  ἑαυτοῦ λαλῶν τὴν δόξαν τὴν ἰδίαν ζητεῖ, ὁ δὲ ζητῶν τὴν δόξαν τοῦ πέμψαντος αὐτόν, οὗτος ἀληθής ἐστι, καὶ ἀδικία ἐν αὐτῷ οὐκ ἔστιν» (Ἰω. 7,18 )

  Ἀλήθεια, τί εἶναι χειρότερο; Νὰ εἶναι κάποιος Πρῶτος, Ἀλάθητος ἢ Πρωτόβουλος καὶ Ἀσύδοτος (μὲ ἄμετρη ἐλευθερία δράσεως, χωρὶς περιορισμοὺς καὶ ἔλεγχο, μὲ αὐθαίρετη καὶ ἀνεξέλεγκτη δράση); Καὶ πάλι, ποιοὶ εἶναι ἁρμόδιοι νὰ ἐκλέγουν τὸν Πρῶτο ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ; Δὲν εἶναι ὅλοι οἱ Ἐπίσκοποι τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας; Ἔ, λοιπὸν ΑΞΙΟΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΝ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΚΛΕΓΟΥΝ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ, ΑΥΤΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ καὶ ὄχι τὸ βάρος στὶς πλάτες τοῦ πιστοῦ λαοῦ.

Αὕτη ἐστί ἡ ἀρχή τῆς ἀσυδοσίας

1. Ἀρχὴ τῆς ἄμετρης, χωρὶς περιορισμούς καὶ ἀνεξέλεγκτης δράσης τοῦ νῦν Πατριάρχη Βαρθολομαίου, εἶναι πράγματι ἡ «δυναμικὴ» παρουσία του, πρὶν 10 χρόνια (2013), στὴν κατάμεστη πλατεῖα τοῦ Ἁγίου Πέτρου, ὅπου καὶ πραγματώθηκε ἡ τελετὴ ἐνθρόνισης τοῦ πάπα Φραγκίσκου Α΄, τοῦ Πρώτου καὶ Ἀλάθητου. Σχετικὰ ἀποσπάσματα ἐκκλησιαστικῶν εἰδήσεων ἀναφέρουν: «Γιὰ πρώτη φορά, στὴν τελετὴ ἐνθρόνισης παρέστη Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης». «Ἱστορικὴ χαρακτηρίζεται ἡ παρουσία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου στὴν τελετὴ ἐνθρόνισης τοῦ Πάπα Φραγκίσκου Α’. Εἶναι ἡ πρώτη φορὰ μετὰ τὸ Σχίσμα τῶν δύο Ἐκκλησιῶν, τὸν 11ο αἰῶνα, ποὺ ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης παρίσταται στὸ γεγονός.»[1]

«Στὴν ὑπερπήδηση τῶν ὑφισταμένων ἐμποδίων μετὰ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας… συνέβαλε σημαντικὰ ἡ πρόσφατη πρωτοβουλία τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη νά παρακάμψει τὸ πρωτόκολλο, ὅταν κατὰ τὴν ἐνθρόνιση τοῦ Πάπα Φραγκίσκου, τὸν Μάρτιο τοῦ 2013, μετέβη αὐτοπροσώπως στὸ Βατικανό, γιὰ νὰ συναντήσει τὸν Ἐπίσκοπο τῆς Παλαιᾶς Ρώμης καὶ νὰ ἐγκαινιάσει μία νέα σελίδα στὶς σχέσεις μεταξὺ τῶν δύο Ἐκκλησιῶν. Ἡ νέα δυναμικὴ μάλιστα πιστοποιεῖται ἀπο τὶς συναντήσεις μεταξὺ τῶν δύο Προκαθημένων ποὺ ἀκολούθησαν τόσο στὰ Ἱεροσόλυμα τὸν Μάιο τοῦ 2014, στὸ Βατικανὸ τὸν Ἰούνιο καὶ στὸ Φανάρι τὸν Νοέμβριο τοῦ ἰδίου ἔτους.» [2].

Γιὰ τὴν ἄμετρη, χωρὶς περιορισμοὺς καὶ ἀνεξέλεγκτη δράση τοῦ Πατριάρχη μας («ὑπερπήδηση τῶν ὑφισταμένων ἐμποδίων») ὁ ἴδιος ἀρθρογράφος σημειώνει: «Σὲ σχέση πρὸς τὸν τελευταῖο πυλῶνα τῶν προγραμματικῶν Πατριαρχικῶν ἐξαγγελιῶν περί τῆς «οἰκοδομῆς τῆς χριστιανικῆς ἑνότητος», εἶναι πανθομολογουμένως κατὰ τὶς τελευταῖες δύο δεκαετίες σταθερὴ ἡ προσήλωση τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας καὶ τοῦ Προκαθημένου της στὴν προαγωγὴ τῶν διμερῶν καὶ πολυμερῶν Θεολογικῶν Διαλόγων μετὰ τῶν ὑπολοίπων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν, Ὁμολογιῶν καὶ τῶν Διεκκλησιαστικῶν Ὀργανισμῶν. Ἰδιαίτερη ὅμως εἶναι ἡ βαρύτητα στὴν ὑπερπήδηση τῶν ὑφισταμένων ἐμποδίων μετὰ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας.» [2+]

2. Ὡς ἄλλη ἀρχὴ τῆς ἄμετρης καὶ χωρὶς περιορισμοὺς «θεολογίας» τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου μπορεῖ νὰ θεωρηθεῖ τὸ «Μήνυμα τῆς Α.Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου γιὰ τὴν ἡμέρα προσευχῆς ὑπὲρ τῆς Προστασίας τοῦ Φυσικοῦ Περιβάλλοντος»!

Ἰδού: «Τιμιώτατοι ἀδελφοί Ἱεράρχαι καὶ προσφιλέστατα τέκνα ἐν Κυρίῳ, Εὐδοκία τοῦ Ἀρχηγοῦ καὶ Τελειωτοῦ τῆς πίστεως ἡμῶν, εἰσερχόμεθα σήμερον εἰς τὸ νέον ἐκκλησιαστικόν ἔτος καί ἑορτάζομεν ἐν ψαλμοῖς καί ὕμνοις, διὰ τριακοστὴν πέμπτην φοράν, τήν Ἡμέραν προστασίας τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος. Χαιρόμεθα διὰ τήν ἀπήχησιν τῶν οἰκολογικῶν πρωτοβουλιῶν τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ὄχι μόνον εἰς τὸν χριστιανικὸν κόσμον, ἀλλὰ καὶ εἰς ἄλλας θρησκείας, εἰς κοινοβούλια καὶ πολιτικούς, εἰς τὸν χῶρον τῆς κοινωνίας τῶν πολιτῶν, τῆς ἐπιστήμης, τῶν οἰκολογικῶν κινημάτων καὶ τῆς νεολαίας. Οὕτως ἤ ἄλλως, ἡ οἰκολογικὴ κρίσις, ὡς παγκόσμιον πρόβλημα, μόνον μὲ παγκόσμιον εὐαισθητοποίησιν καὶ κινητοποίησιν δύναται νά ἀντιμετωπισθῆ»[3]!

Αὕτη ἐστί «μεσοπεντηκοστή», τῆς ἑπταημέρου ἀσυδοσίας

Μᾶς εἶναι γνωστὸ ὅτι τότε, ὅταν ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, «Μεσούσης» τῆς ἑπταήμερης ἑορτῆς τῆς Σκηνοπηγίας ἀνέβηκε στὸ ἱερὸ καὶ δίδασκε, τότε, «Ἡ διδασκαλία Του προκαλεῖ τὸν θαυμασμό, ἀλλὰ καὶ ζωηρὴ ἀντιδικία μεταξὺ αὐτοῦ καὶ τοῦ λαοῦ καὶ τῶν διδασκάλων. Εἶναι Μεσσίας ὁ Ἰησοῦς ἢ δὲν εἶναι; Εἶναι ἡ διδασκαλία Του ἐκ Θεοῦ ἢ δὲν εἶναι; Νέο λοιπὸν θέμα προστίθεται: ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ διδάσκαλος;» [4].

Λοιπόν, ἰδοὺ τὸ ἑπταήμερο δελτίο ἀσυδοσίας:

Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου 2023, «Ἡ Α.Θ. Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος πραγματοποίησε τὴν κεντρικὴ ὁμιλία, κατὰ τὴν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τοῦ Διεθνοῦς Οἰκουμενικοῦ Συνεδρίου περὶ εἰρήνης ὑπὸ τὸν τίτλο «Ζήτησον εἰρήνην καὶ δίωξον αὐτήν», ποὺ διοργανώνει ἡ ἱστορικὴ ΡΚαθολική Ἱ. Μονὴ Pannonhalma στὴν Οὑγγαρία… Ὁ Παν­αγιώτατος, μιλώντας γιὰ την ἀναγκαιότητα ἐπιτεύξεως εἰρήνης μεταξὺ τοῦ ἀνθρώπου καὶ τῆς ὑλικῆς κτίσεως, ἀναφέρθηκε ἐκτενῶς στήν οἰκολογική θεολογία πού ἀνέπτυξε τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο, ἰδίως κατὰ τὶς τελευταῖες τρεῖς δεκαετίες, καὶ ἡ ὁποία ἀποτέλεσε πηγὴ ἔμπνευσης γιὰ τὴ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία, ἀλλὰ καὶ γιὰ Προτεσταντικὲς ὁμολογίες καὶ Διαχριστινικοὺς Ὀργανισμούς». [5]

Σάββατο, 23 Σεπτεμβρίου 2023, Συνάντηση καὶ συνομιλία τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου (ἐντὸς τῶν ὁρίων τῆς ἱστορικῆς Μονῆς Pannonhalma) μὲ τὸν Ἱερὸ Κλῆρο καὶ τοὺς Μοναχούς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Αὐστρίας καὶ τῆς Ἐξαρχίας Οὑγγαρίας, στοὺς ὁποίους ἀπηύθυνε πατρικοὺς λόγους γιὰ τὸν ρόλο τοῦ κληρικοῦ στὴ σύγχρονη κοινωνία:

«(…) Σοφῶς καὶ σαφῶς ἡ Ἁγία καὶ Μεγάλη Σύνοδος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας (Κρήτη, 2016) ἐτόνισεν ὅτι δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ παραμελῶμεν τὴν διακονίαν τοῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ κόσμου, ἐπικαλούμενοι τὴν πνευματικήν ἀποστολήν μας καὶ τόν ἐσχατολογικόν χαρακτῆρα τῆς ἐκκλησιαστικῆς ζωῆς. Ἡ Ἐγκύκλιος τῆς Συνόδου ἀποφαίνεται: «Τὸ γεγονός ὅτι «τὸ πολίτευμα ἡμῶν ἐν οὐρανοῖς ὑπάρχει» (Φιλιπ. γ΄, 20), δέν ἀναιρεῖ, ἀλλ’ ἐνδυναμώνει τὴν μαρτυρίαν ἡμῶν ἐν τῷ κόσμῳ»… Τὸ ζητούμενον ἀπὸ ἐσᾶς εἶναι ἡ καλὴ μαρτυρία, μετοχὴ ὄχι ἀποχή, πρόσληψις ὄχι ἀπόρριψις, δημιουργικὸς διάλογος ὄχι ἄγονος ἀντίλογος, συμβολὴ εἰς τὴν ἐν Χριστῷ μεταμόρφωσιν τοῦ κόσμου. Ἐν τῷ πνεύματι τούτῳ, ἐπιθυμοῦμεν νὰ διατυπώσωμεν ἕνα «δεκάλογον διαλεγομένης ποιμαντικῆς», εἰς μίαν ἐποχὴν κατὰ τὴν ὁποίαν τὰ σημεῖα τῶν καιρῶν δυσχεραίνουν τὸ ποιμαντικὸν ἔργον. Προτείνομεν μίαν ποιμαντικήν μέ ἐνσυναίσθησιν καὶ φαντασίαν, μέ ἀκλόνητον ἐμπιστοσύνην εἰς τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ καὶ εἰς τὴν δύναμιν τῆς ἐλευθερίας τοῦ ἀνθρώπου…» [6].

Κυριακὴ 24 Σεπτεμβρίου 2023, «Ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος χοροστάτησε στὴ Θεία Λειτουργία ποὺ τελέσθηκε στὴ Βασιλική τοῦ Ἁγίου Μαρτίνου, στὴν Ἱερὰ Μονὴ Pannonhalma Οὑγγαρίας…

»Στὸ τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας τὸν Παναγιώτατο καλωσόρισε μὲ θερμοὺς λόγους ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αὐστρίας κ. Ἀρσένιος, ὁ ὁποῖος, μεταξὺ ἄλλων, σημείωσε: «Σήμερα Σᾶς ὑποδεχόμεθα σὲ ἕνα μοναστήρι, ὅπου μὲ χαρὰ μᾶς φιλοξενοῦν οἱ ἀδελφοὶ Βενεδικτῖνοι μοναχοί, καὶ ἱερουργοῦμε σὲ ἕνα ἱστορικὸ μοναστηριακὸ Ναό, τὸν ὁποῖο εὐγενῶς μᾶς παραχώρησαν, χειρονομία, ποὺ ἐν τοῖς πράγμασι καταδεικνύει τὰ κατὰ τὰς τελευταίας δεκαετίας σημαντικὰ βήματα πνευματικῆς προσεγγίσεως Ὀρθοδόξων καὶ Ρωμαιοκαθολικῶν, εἰς τὴν ὁποίαν ἡ συμβολὴ τῆς Ὑμετέρας Παναγιότητος παραμένει ἀδιαμφισβήτητη καὶ πανθομολογούμενη, συνεχίζοντας ἔτσι ἀδιαλείπτως καὶ διευρύνοντας μὲ ἀποφασιστικότητα τὸ ἔργο τῶν ἀοιδίμων προκατόχων Σας.

Δὲν λησμονοῦμε ἀσφαλῶς ὅτι ἡ ἐνταῦθα παρουσία Σας συνδέεται μὲ μία βαρυσήμαντο ὁμιλία σας για τὴν εἰρήνη καὶ τὴν προστασία τοῦ περιβάλλοντος, ὁμιλία, ποὺ θὰ προστεθεῖ ὡς κρίκος πολύτιμος στὴν ἁλυσίδα τῶν παγκοσμίως γνωστῶν καὶ διεθνῶς ἀναγνωρισμένων παρεμβάσεών Σας γιὰ τὴν εἰρήνη καὶ τὸ περιβάλλον, ὅπως ἡ πρόσφατη παρέμβασή Σας γιὰ τὴν κατάπαυση τοῦ πυρὸς καὶ τῶν ἐχθροπραξιῶν στὴν χειμαζομένη Οὐκρανία». [7]

Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2023, πραγματοποιεῖ ὁμιλία γιὰ τὴν εἰρήνη καὶ τὴν προστασία τοῦ περιβάλλοντος – πρὶν ἀναχωρήσει γιὰ τὴ Ρώμη. Ἰδοὺ ἡ  ἀνακοίνωση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου γιὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη στὴ Βουδαπέστη: «Τὴν ἀνάγκη ἀνάληψης συντονισμένων δράσεων, μὲ περαιτέρω συνεργασία θρησκειῶν, κρατικῶν καὶ κοινωνικῶν φορέων, ἀλλὰ καὶ κάθε ἀνθρώπου καλῆς θελήσεως, γιὰ τὴν προστασία τοῦ φυσικοῦ περιβάλλοντος καὶ τὴ διαφύλαξη τῆς Δημιουργίας τοῦ Θεοῦ, ἰδιαιτέρως σήμερα ποὺ ἡ ἀνθρωπότητα βιώνει τὶς συνέπειες τῆς κλιματικὴς ἀλλαγῆς, ἐπεσήμανε ἡ Α.Θ.Παναγιότης ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαῖος, ὁ ὁποῖος πραγματοποίησε τὴν κεντρικὴ ὁμιλία σὲ Διεθνὲς Συνέδριο, τὸ ὁποῖο συνδιοργάνωσαν τὸ Καθολικὸ Πανεπιστήμιο Pazmany Peter καὶ τὸ Ἐθνικὸ Πανεπιστήμιο Δημόσιας Διοίκησης τῆς Οὑγγαρίας στὴ Βουδαπέστη, τὴ Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου 2023. Στὴν ὁμιλία του, ποὺ πραγματοποίησε στὴν ἀγγλικὴ γλῶσσα, ἀναφέρθηκε ἐκτενῶς, μεταξὺ ἄλλων, στὶς πρωτοβουλίες τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας γιὰ τὴν εὐαισθητοποίηση τῆς παγκόσμιας κοινῆς γνώμης πρὸς τὴν κατεύθυνση αὐτή.

» Στὴ συνέχεια ἀναχώρησε ὁδικῶς, μὲ τὴν τιμία συνοδεία του, γιὰ τὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Αὐστρίας, ὅπου θὰ παραμείνει γιὰ ὀλιγοήμερη ξεκούραση. Τὴν Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, θὰ ἀναχωρήσει ἀεροπορικῶς γιὰ τὴ Ρώμη κατόπιν ἐπισήμου προσκλήσεως τοῦ Ἁγιωτάτου Πάπα Ρώμης Φραγκίσκου.» [8]

Παρασκευή, 29 Σεπτεμβρίου, «Μετὰ τὸ Κυριακάτικο Ἄγγελμα τῆς 24ης Σεπτεμβρίου, ὁ Ἅγιος Πατέρας ἀνανέωσε τὴν πρόσκληση συμμετοχῆς (ἐνν. τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη μας) στὴν Οἰκουμενικὴ Προσευχητικὴ Ἀγρυπνία, μὲ τίτλο «Μαζί. Συγκέντρωση τοῦ Λαοῦ τοὺ  Θεοῦ», ποὺ θὰ πραγματοποιηθεῖ στὴν πλατεῖα τοῦ Ἁγίου Πέτρου τὸ ἐρχόμενο Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου, ἀπὸ τὶς 5 τὸ ἀπόγευμα ἕως τὶς 7 τὸ ἀπόγευμα.» [9]

Αὕτη ἐστί ἡ «ἐσχάτη ἡμέρα» τῆς ἀσυδοσίας

2000 χρόνια μετὰ τὴν παρουσία τοῦ Μεσσία στὴν μεγάλη ἐκείνη ἑορτὴ τῆς Σκηνοπηγίας, (ὅπου μὲ μεγάλη καὶ δυνατὴ φωνὴ εἶπε: «Ἐὰν τις διψᾶ, ἐρχέσθω πρὸς με καὶ πινέτω· ὁ πιστεύων εἰς ἐμέ, καθὼς εἶπεν ἡ γραφή, ποταμοὶ ἐκ τῆς κοιλίας αὐτοῦ ρεύσουσιν ὕδατος ζῶντος» Ἰω. ζ΄38),

Ἀλλὰ καὶ 10 χρόνια μετά τήν πανηγυρικὴ τελετὴ ἐνθρόνισης τοῦ Πάπα Φραγκίσκου Α΄ βρίσκουμε τὸν Παναγιώτατο Πατριάρχη μας εἰς τὸ μέσον τῆς πλατείας τοῦ Ἁγίου Πέτρου Ρώμης σιωπηλὸ καὶ προσευχόμενο, λόγῳ «Οἰκουμενικῆς Ὁλονυκτίας Προσευχῆς».

Ἔχοντας κατὰ νοῦ τὸν γενικὸ τίτλο τῆς αὐτῆς οἰκουμενικῆς δράσης: «Μαζί. Συγκέντρωση τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ» θυμίζουμε ὅτι,

Τὸ Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023, «Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης Βαρθολομαῖος, ὁ Πάπας Φραγκίσκος, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τοῦ Καντέρμπερι, Τζάστιν Οὐέλπι καὶ ἄλλοι κορυφαῖοι θρησκευτικοὶ ταγοὶ συμμετεῖχαν ἀπόψε, Σάββατο 30 Σεπτεμβρίου 2023, στὴν πλατεῖα τοῦ Ἁγίου Πέτρου τῆς Ρώμης, σὲ «Οἰκουμενικὴ Ὁλονυκτία Προσευχῆς» … Στὴν Προσ­ευχὴ πῆραν μέρος πάνω ἀπὸ τρεῖς χιλιάδες νέοι, οἱ ὁποῖοι ἔφτασαν στὴν ἰταλικὴ πρωτεύουσα ἀπὸ ὅλο τὸν κόσμο … Ἡ προετοιμασία τῆς ὁλονυκτίας ἦταν μία πραγματικὴ ἄσκηση συνοδικότητας, μὲ τὴν ἐπιθυμία νὰ πάρουν μέρος, σὲ αὐτή, πολλοὶ ἐκκλησιαστικοὶ ἑταῖροι. Πάνω ἀπὸ πενῆντα, διαφορετικῶν ὁμολογιῶν, οἱ ὁποῖοι δούλεψαν μαζί, σὲ στενὴ συνεργασία μὲ τοὺς ἁρμόδιους τομεῖς τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας»» [10]

Ἅγιοι Πατέρες, ἐπειδὴ γνωρίζετε ὅ,τι καὶ ἐμεῖς γνωρίζουμε,

Σᾶς παρακαλοῦμε – ἂν εἶναι δυνατὸν – νὰ τυπώσετε ἕνα ἀκόμη κείμενο «πρὸς τὸν λαὸ» τοῦ Θεοῦ καὶ νὰ μᾶς πεῖτε:

Ἐν ἀρχῇ, ποιοὶ εἶναι «λαὸς τοῦ Θεοῦ».

Ἂν οἱ δράσεις αὐτὲς τοῦ Παναγιωτάτου σᾶς βρίσκουν σύμφωνους.

Ποιοὶ ἐνημερώνονται, ἀποφασίζουν, ἐγκρίνουν τὶς δράσεις τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου; Ἐννοεῖται μὲ τρόπο Συνοδικὸ.

Τί ἐστὶ «Οἰκολογικὴ θεολογία»; Εἶναι Ὀρθόδοξη ἢ κακόδοξη; Σὲ ποιὰ σημεῖα συμφωνεῖτε ἢ διαφωνεῖτε;

Ἂν ἡ τέλεση «Θείας Λειτουργίας» ἐντὸς Παπικοῦ Ναοῦ σᾶς βρίσκει σύμφωνους, εἶναι ἐγκεκριμένη πρακτική τῆς Ἐκκλησίας μας. Ἂν ναί, ἀπὸ πότε καὶ μὲ ποιοὺς ὅρους;

Ἂν ἡ «Θεία Λειτουργία» ποὺ τελέστηκε τὴν Κυριακὴ 24 Σεπτεμβρίου 2023, στὴ Βασιλική τοῦ Ἁγίου Μαρτίνου, στὴν Ἱερὰ Μονὴ Pannonhalma Οὑγγαρίας ἦταν ἔγκυρη ἢ ἄκυρη. Τελεσιουργήθηκε τὸ μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας ἢ ΟΧΙ! Ἐπίσης ἂν ὅσοι Κοινώνησαν πῆραν εὐλογία Κυρίου καὶ βρῆκαν Ἔλεος.

Ἂν εἶναι υἱοθετημένη πρακτική τῆς Ἐκκλησίας μας, ἡ τοποθέτηση τῆς Ἁγίας Τράπεζας στὸ κεντρικὸ τμῆμα ἑνὸς αἱρετικοῦ Ναοῦ καὶ ἡ παρουσία καὶ παραμονὴ ἀλλόπιστων μοναχῶν, καρδιναλίων,  ὅπως καὶ πλῆθος λαϊκῶν ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν πίσω ἀπὸ τὸ Τέμπλο, δηλαδὴ μέσα στὰ «Ἅγια τῶν Ἁγίων». Ὑπάρχει σχετικὸ βίντεο.

Ἐπίσης, στὴν ἐν λόγῳ «Θεία Λειτουργία» (ἀλλὰ καὶ σὲ ἄλλες τοῦ ἰδίου τυπικοῦ) ἡ «Θεία Κοινωνία» μεταδόθηκε σὲ ἀνθρώπους ἀδιακρίτως τῶν δογματικῶν διαφορῶν τους ἢ ὄχι; Τὸ ἐρευνήσατε; Οἱ ψάλτες, ὅταν μετὰ τὴν Μετάληψη ἔψαλαν «Εἴδομεν τό φῶς τό ἀληθινόν, ἐλάβομεν Πνεῦμα ἐπουράνιον, εὕρομεν Πίστιν ἀληθῆ, ἀδιαίρετον Τριάδα προσκυνοῦντες· αὕτη γάρ ἡμᾶς ἔσωσε», ποιά «ΠΙΣΤΗ ΑΛΗΘΙΝΗ» καὶ ποιὸ «ΠΙΣΤΕΥΩ» ὁμολογοῦσαν;

Ὅταν πάλι ὁ ἱερεύς, ὁ τελέσας τὸ μυστήριον (ἀφοῦ κοινώνησε τοὺς «πιστοὺς») εἶπε: «Σῶσον, ὁ Θεός, τὸν λαόν σου καὶ εὐλόγησον τὴν κληρονομίαν σου», ποιὸν «λαὸ τοῦ Θεοῦ» εὐλόγησε; Ἐφόσον, «Ἡ λέξη «λαὸς» δὲν ἔχει μόνο ἐθνικὴ σημασία, ἀλλὰ – καὶ κυρίως – ἔχει τὴν ἔννοια τῆς Ἐκκλησίας. Σημαίνει τὸ σύνολο τῶν πιστῶν ποὺ πιστεύανε στὸν ἀληθινὸ Θεό. Τὴν ἔννοια αὐτὴ ἔχει καὶ στὴν Καινὴ Διαθήκη. Λαὸς τοῦ Θεοῦ εἶναι κυρίως ἡ Ἐκκλησία». [11]

Ἐν τέλει, δύο νέα θέματα-ἐρωτήματα προσ­τίθενται:

Α) Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἶναι ὁ «διδάσκαλος»,  ὁ «πάντα, ὅσα ἠθέλησεν ἐποίησεν», αὐτὸς ποὺ κατέχει ὅλη τὴν «Ἁγία Γνώση» καὶ γιὰ τὸν λόγο αὐτὸ δὲν τοῦ πρέπει ἔλεγχος; Ἂν ὄχι, πεῖτε μας, ποῦ ὁ ἔλεγχός σας, ποῦ τὸ «Οὐκ ἔξεστί σοι, Ἐπίσκοπε Κωνσταντινουπόλεως»;

Β) Οἱ ἐπίσκοποι ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ εἶναι ἀσύδοτοι;

Πτολεμαΐδα 7-10-2023

Σημειώσεις:

[1]dw.com [2] pemptousia.gr [3] «Μήνυμα τῆς Α. Θ. Παναγιότητος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου γιὰ τὴν ἡμέρα προσευχῆς ὑπὲρ τῆς Προστασίας τοῦ Φυσικοῦ Περιβάλλοντος» ec-patr.org [4] pemptousia.gr [5] Οὑγγαρία: Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης γιὰ τὴν οἰκολογικὴ θεολογία ποὺ ἀνέπτυξε ἡ Πρωτόθρονη Ἐκκλησία orthodoxianewsagency.gr [6] «Δεκάλογος διαλεγομένης ποιμαντικῆς» ἀπὸ τὸν Οἰκουμενικὸ Πατριάρχη πρὸς τὸν Ἱ. Κλῆρο καὶ τοὺς Μοναχούς τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Αὐστρίας καὶ Ἐξαρχίας Οὑγγαρίας ecpatr.org [7] orthodoxianewsagency.gr [8] vimaorthodoxias.gr [9] fosfanariou.gr [10]  kathimerini.gr  [11]  pmeletios.com