Χαράλαμπος Άνδραλης, Δικηγόρος
«Ας αφήσουν, λοιπόν, στην άκρη αυτές τις λογικές ότι δήθεν αυτοί εκφράζουν την Εκκλησία και την Ορθοδοξία και κάποιοι άλλοι είμαστε λιγότερο ορθόδοξοι ή λιγότεροι πιστοί απ’ αυτούς[1]».
Με αυτά τα λόγια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθύνθηκε στο λαό των περιφερειών οι οποίες έδωσαν υψηλά ποσοστά στη ΝΙΚΗ, στοχοποιώντας ως «πνευματικούς επιδειξίες» ένα μεγάλο αριθμό υποψηφίων και ψηφοφόρων οι οποίοι στήριξαν το συγκεκριμένο κίνημα.
Στην πραγματικότητα κανένας υποψήφιος του κόμματος που φωτογράφησε ο κ. Μητσοτάκης, δεν ισχυρίστηκε ότι είναι περισσότερο πιστός από τους άλλους. Το δικαίωμα της κρίσης των ανθρώπων έχει μόνο ο Θεός, αλλά το δικαίωμα ή καλύτερα την υποχρέωση της κρίσης των πολιτικών προτάσεων, έχουν οι πολίτες.
Οι χριστιανοί ως μέρος του συνολικού εκλογικού σώματος, έχουν δικαίωμα να πολιτεύονται. Έχουν, επιπλέον, το δικαίωμα να ψηφίζουν σύμφωνα με τις δικές τους αξίες και ιδανικά, όπως το ίδιο δικαίωμα έχουν οι μουσουλμάνοι, οι Εβραίοι, οι ΛΟΑΤΚΙ κ.ο.κ. Επομένως, είναι λογικό οι ευσυνείδητοι χριστιανοί να προτιμούν στα δημόσια αξιώματα να βλέπουν ευσυνείδητους χριστιανούς.
Αυτό το γνωρίζουν οι πολιτικοί των μεγάλων κομμάτων πολλοί από τους οποίους ζορίζονται να αποδείξουν την πίστη τους κατά τις προεκλογικές περιόδους, εκκλησιαζόμενοι ως επίσημοι δίπλα στους Αρχιερείς, για να ξεχωρίζουν από το λαό. Όταν όμως εκλεγούν, όχι μόνο σταματούν την επίσημη παράσταση στις Εκκλησίες, αλλά ψηφίζουν νόμους που δεν δικαιολογούν την προεκλογική τους ευσέβεια. Μάλιστα, οι περισσότεροι από αυτούς τους πολιτικούς, τυχαίνει να στεγάζονται στο κόμμα που έχει ως ύμνο «ζήτω η Ελλάδα, ζήτω η θρησκεία»[2], οικειοποιούμενο τη βαθειά και ιστορική σύνδεση του Ελληνικού Λαού με τη Θρησκεία του.
Όμως, πλέον έχουμε το πολιτικό φαινόμενο των πολιτικών που πατούν σε δύο βάρκες και αυτό είναι ιδιαίτερα προκλητικό. Αρκεί να αναφέρουμε το γεγονός ότι, πολύ πρόσφατα, πολιτικός από το γνωστό τζάκι, Σάββατο βράδυ πόζαρε καμαρωτός στο Athens Pride (παρέλαση ΛΟΑΤΚΙ)[3] και Κυριακή πρωί βραβεύτηκε από Ιερά Μητρόπολη[4]! Δεν είναι ζήτημα κατάκρισης των προσώπων, τα οποία είναι σεβαστά και αγαπητά, αλλά πολιτικών τις οποίες καλείται να αποδοκιμάσει ή να επικυρώσει ο πολίτης με την ψήφο του.
Η Ορθοδοξία δεν περιορίζεται σε ένα πολιτικό κόμμα, όπως ορθώς ισχυρίστηκε ο κ. Μητσοτάκης[5]. Η Ορθοδοξία ενώνει, όπως ορθά συμπλήρωσε. Δεν είδαμε, όμως, την τετραετία που μας πέρασε, αλλά ούτε από προηγούμενες κυβερνήσεις, ιδιαίτερη συμπάθεια από την κυβέρνησή του προς την ενοποιό δύναμη των Ελλήνων.
Και αφού ο πρώην πρωθυπουργός έβαλε στον πολιτικό λόγο την Ορθοδοξία, θα πρέπει να γνωρίζει ότι η Ορθοδοξία δεν είναι αόριστη έννοια. Είναι η πίστη στο Ορθό Δόγμα του Χριστιανισμού, όπως αυτό καθορίζεται από την Αγία Γραφή και την Ιερά Παράδοση (Οικ. Σύνοδοι, Ιεροί Κανόνες, Άγιοι Πατέρες).
Αν όλα αυτά καταφρονούνται, αν η ηθική της Αγίας Γραφής χαρακτηρίζεται ως «σκοταδισμός»[6], τότε δεν μιλάμε για Ορθοδοξία, αλλά για κάτι άλλο, ένα αλλοιωμένο χριστιανισμό που αντικαθιστά το λόγο του Χριστού με τις κοσμικές επιταγές, τη μόδα και όλη τη ματαιότητα. Αυτά, όμως, είναι προσωρινά και δεν καλύπτουν τα ψυχικά κενά των ανθρώπων. Είναι σιωπηλή καταδίκη στο πνευματικό σκοτάδι.
Αντιθέτως, η Ορθοδοξία είναι φως και έχει αποδείξει ότι μπορεί να επιβιώσει από τα σκοτάδια των πραγματικών σκοταδιστών, που εμποδίζουν από τις προσωρινές θέσεις εξουσίας τους, να μπει το φως στις ψυχές των ανθρώπων. Μήπως δεν διαπιστώνουν και οι ίδιοι, ότι μετά από τόσα χρόνια συστηματικής αντιχριστιανικής προπαγάνδας μέσω των ΜΜΕ στην Ελλάδα, «εποίησαν ουδέν»;
[1] https://www.iefimerida.gr/politiki/mitsotakis-apo-kilkis-pame-na-petyhoyme-pososta-kaysona-ishyri-entoli-gia-statheri
[2] https://www.youtube.com/watch?v=GjyohZZBdr4
[3] https://www.skai.gr/news/greece/athens-pride-2023-aleksis-tsipras-margaritis-sxoinas-kostas-mpakogiannis
[4] https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/57294-i-i-m-fokidos-timise-ton-perifereiarxi-st-ellados-kai-ton-dimarxo-athinaion
[5] https://www.sportime.gr/extratime/politiki/kiriakos-mitsotakis-katadechtike-na-proferi-akoma-ke-ti-lexi-orthodoxia-gia-na-epitethi-sti-niki/