Ὅλες οἱ Θρησκεῖες καὶ ὅλοι οἱ λαοὶ τὸν ἴδιο Θεὸ λατρεύουν μὲ διαφορετικὸ τρόπο.
Τάδε ἔφη ἡ Αὐτοῦ Θειοτάτη Παναγιότης, ἡ Κορυφὴ τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχῆς Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαῖος. Καὶ προτοῦ ὁ Παναγιώτατος εἰπῇ αὐτὰ τὰ λόγια, εὐκόλως θὰ ἠδύνατο νὰ συναγάγῃ κανεὶς τὸ νόημα αὐτῶν τῶν λόγων ἀπὸ ἄλλα λόγια του, καὶ ἀπὸ οἰκουμενιστικὲς καὶ διαθρησκειακὲς ἐνέργειές του. «Οὐ γὰρ αὐτοῦ τὰ νοήματα ἀγνοοῦμεν» (Β΄ Κορ. 2:11).
Τάδε ἔφη ὁ κ. Βαρθολομαῖος. ᾿Αλλ᾽ ἐκτὸς αὐτοῦ καὶ ἄλλοι, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, ἐπηρεασμένοι ἀπὸ τὸ πονηρὸ πνεῦμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, λέγουν τὰ αὐτὰ ἢ παρόμοια: Ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλές. Ὅλες οἱ Θρησκεῖες ἀποβλέπουν στὸ καλό. Ὅλες οἱ Θρησκεῖες ἔχουν τὸν αὐτὸ Θεὸ μὲ διαφορετικὸ ὄνομα.
Ὅλοι βεβαίως οἱ ἄνθρωποι ἔχουν ἔμφυτο τὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἀντιλαμβάνονται καὶ αἰσθάνονται, ὅτι ὑπάρχει τὸ Θεῖον. ᾿Αλλ᾽ αὐτὸ σημαίνει, ὅτι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι λατρεύουν τὸν αὐτὸ Θεό; Ὄχι, κ. Βαρθολομαῖε καὶ πάντες οἱ ὁμόφρονες! Γιὰ νὰ λατρεύουν ὅλοι τὸν αὐτὸ Θεό, τὸν ἀληθινὸ Θεό, ἀπαραίτητη προϋπόθεσι εἶνε νὰ πιστεύουν ὅλοι σ᾽ αὐτὸν καὶ νὰ μὴν ἀποστατοῦν ἀπ᾽ αὐτόν. ᾿Αλλὰ δὲν πιστεύουν ὅλοι στὸν ἀληθινὸ Θεό, καὶ συνεπῶς δὲν λατρεύουν ὅλοι τὸν ἀληθινὸ Θεό. Γιὰ τοὺς ἐθνικοὺς ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει: «Ἤλλαξαν τὴν δόξαν τοῦ ἀφθάρτου Θεοῦ ἐν ὁμοιώματι εἰκόνος φθαρτοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν» (Ρωμ. 1:23). ᾿Αντικατέστησαν τὴν ἔνδοξη μορφὴ τοῦ ἀθανάτου Θεοῦ μὲ ὁμοίωμα (εἴδωλο) τῆς μορφῆς τοῦ θνητοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν. Γράφει ἐπίσης ὁ ἀπόστολος: «Μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα» (Ρωμ. 1:25). Τὴν ἀλήθεια γιὰ τὸ Θεὸ ἀντικατέστησαν μὲ τὸ ψεῦδος, καὶ προσκύνησαν καὶ λάτρευσαν τὴν κτίσι, ὄχι τὸν Κτίστη. ᾿Ερωτοῦμε, Παναγιώτατε: Ὅσοι λατρεύουν τὸν ἀληθινὸ Θεὸ καὶ ὅσοι λατρεύουν «τὴν κτίσιν», τὰ «τετράποδα» κλπ., λατρεύουν ὅλοι τὸν αὐτὸ Θεό; Ἐρωτοῦμε ἐπίσης: «Ἡ ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ», ἡ ἀλήθεια δηλαδὴ γιὰ τὸ Θεό, καὶ «τὸ ψεῦδος» εἶνε τὸ αὐτὸ πρᾶγμα;
Ὁ προφήτης Ἠλίας, ὁ μεγαλύτερος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, βλέποντας, ὅτι ὁ λαὸς τοῦ ᾿Ισραὴλ παρασύρθηκε ἀπὸ ἱερεῖς τῆς αἰσχύνης, σὰν τοὺς οἰκουμενιστάς, στὴ λατρεία τοῦ Βάαλ, δὲν εἶπε, «Δὲν πειράζει: ὁ ἴδιος Θεὸς εἶνε ὁ Γιαχβὲ καὶ ὁ Βάαλ», ἀλλ᾽ ὠργίσθη, ἔκλεισε μὲ τὴν προσευχή του τὸν οὐρανὸ ἐπὶ τριάμιση ἔτη, ἤλεγξε βασιλέα καὶ λαό, ἀπέδειξε μὲ θαῦμα, ὅτι ὁ ἀληθινὸς Θεὸς εἶνε ὁ Γιαχβέ, καὶ μὲ παρόρμησι τοῦ Θεοῦ θανάτωσε τοὺς προφῆτες τοῦ Βάαλ καὶ τοὺς ἱερεῖς τῆς αἰσχύνης.
Δὲν νομίζετε, Παναγιώτατε, ὅτι σεῖς γιὰ τὸ Θεὸ ἔχετε διαφορετικὸ φρόνημα ἀπὸ τὸν ἀπόστολο Παῦλο καὶ ἀπὸ τὸν προφήτη ᾿Ηλία; Δὲν νομίζετε ἐπίσης, ὅτι μὲ τέτοιο φρόνημα τὴν ἐποχὴ τοῦ προφήτου ᾿Ηλία θὰ ἤσασθε μεταξὺ τῶν ἱερέων τῆς αἰσχύνης καὶ δὲν θὰ γλυτώνατε ἀπὸ τὸ μαχαῖρι του; Ὁ ὑφιστάμενός σας ᾿Αρχιεπίσκοπος Αὐστραλίας, οἰκουμενιστὴς καὶ αὐτός, ὅπως σεῖς, καὶ αἱρετικός, σκέφθηκε, φαίνεται, τί θὰ πάθαινε, ἂν ζοῦσε τὴν ἐποχὴ τοῦ προφήτου ᾽Ηλία, καὶ παρουσίασε τὸν προφήτη ὡς ἐγκληματία!
Ἄλλες Θρησκεῖες εἶνε μονοθεϊστικὲς καὶ ἄλλες πολυθεϊστικές. Οἱ ὀπαδοὶ τῶν μονοθεϊστικῶν Θρησκειῶν πιστεύουν σ᾽ ἕνα Θεό, οἱ ὀπαδοὶ τῶν πολυθεϊστικῶν Θρησκειῶν πιστεύουν σὲ πολλοὺς Θεούς. Καὶ ἐρωτοῦμε, Παναγιώτατε: Πῶς ὁ ἕνας Θεὸς τῆς μονοθεϊστικῆς Θρησκείας εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τοὺς πολλοὺς Θεοὺς τῆς πολυθεϊστικῆς Θρησκείας;
Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη εἶνε θεόπνευστη. ᾿Αλλ᾽ οἱ Ἰουδαῖοι ἐν πολλοῖς παρερμήνευσαν τὴν Παλαιὰ Διαθήκη. Παρερμήνευσαν καὶ τὸ Θεό. Παραδέχονται ἕνα μόνο πρόσωπο στὴ Θεότητα, τὸν Πατέρα. Καὶ πῶς τώρα, κ. Βαρθολομαῖε, ὁ Θεὸς τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸν τριαδικὸ Θεὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ;
Πῶς ἐπίσης ὁ Θεὸς τοῦ ᾿Ισλαμισμοῦ, ὁ ᾿Αλλάχ, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὅπου ὁ Χριστὸς λατρεύεται ὡς Θεός, ἐνῷ ὁ ᾿Ισλαμισμὸς δὲν θεωρεῖ τὸ Χριστὸ Θεό, ἀλλ᾽ ἄνθρωπο προφήτη, καὶ μάλιστα κατώτερο ἀπὸ τὸν Μωάμεθ;
Πῶς πάλι ὁ Θεὸς τοῦ Βουδδισμοῦ, ὁ Βούδδας, ἄνθρωπος ποὺ θεοποιήθηκε, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Χριστό, Θεὸ ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος; Ὁμοίως, πῶς ὁ Κομφούκιος τῆς Θρησκείας τοῦ Κομφουκιανισμοῦ, ἄνθρωπος θεοποιηθείς, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Χριστό, Θεὸ ἐνανθρωπήσαντα;
Θρησκεία εἶνε καὶ ὁ Μασονισμός, ὅπως ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὰ κείμενά του. Καὶ Θεὸς τοῦ Μασονισμοῦ, ὅπως ἐπίσης ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὰ κείμενά του, εἶνε ὁ Ἑωσφόρος. Καὶ πῶς λοιπόν, κ. Βαρθολομαῖε, ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Μασονισμοῦ, τὸν Εωσφόρο; Καὶ πῶς δὲν καταδίκασες τὸ Μασονισμό; Καὶ πῶς δὲν ἀφώρισες κανένα μασόνο; Καὶ πῶς δὲν ἀπάντησες στὸ ἐπανειλημμένως τεθὲν διὰ τοῦ «᾿Ορθοδόξου Τύπου» ἐρώτημα γιὰ τὸ ἂν ὁ Μασονισμὸς συμβιβάζεται μὲ τὸ Χριστιανισμό; Ὁ πιστὸς λαός, κ. Βαρθολομαῖε, δὲν τρώγει κουτόχορτο, καταλαβαίνει τὶ συμβαίνει...
Θρησκεία εἶνε καὶ ὁ Σατανισμός, μὲ Θεὸ τὸ Σατανᾶ, μὲ σατανοναούς, μὲ σατανοπαπᾶδες, μὲ σατανοκηρύγματα, μὲ σατανολειτουργία, μὲ σατανολατρεία, μὲ ὄργια ἀνηθικότητος καὶ μὲ ἀνθρωποθυσίες πρὸς τιμὴν τοῦ Σατανᾶ. Ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Σατανισμοῦ, τὸ Σατανᾶ; «Τίς κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ;» (Β΄ Κορ. 6:14-15). Δὲν λησμονοῦμε δέ, ὅτι ὁ φίλος σας Πάπας σὲ διαχριστιανικὴ καὶ διαθρησκειακὴ σύναξι προσευχῆς γιὰ τὴν εἰρήνη τοῦ κόσμου κάλεσε πρὸ ἐτῶν στὴν ᾿Ασσίζη καὶ μάγους καὶ σατανιστάς. Μετεῖχε δὲ στὴ σύναξι καὶ ᾿Ορθόδοξος Ἱεράρχης...
Κατὰ τὴν αὐθεντικὴ ἀπόφανσί σας, κ. Βαρθολομαῖε, ὅλοι οἱ λαοὶ λατρεύουν τὸν αὐτὸ Θεὸ μὲ διαφορετικὸ τρόπο. Ν᾽ ἀναφέρωμε στὴν Παναγιότητά σας ὡρισμένους τρόπους λατρείας τοῦ Θεοῦ σὲ ἄλλες Θρησκεῖες; Στὴν ἀρχαία ᾿Ελληνικὴ Θρησκεία, τὴν ὁποία οἱ Δωδεκαθεϊσταὶ ἀγωνίζονται νὰ νεκραναστήσουν, ἡ Θεότης λατρεύεται καὶ μὲ αἰσχρὲς τελετὲς καὶ μὲ πορνεῖες καὶ μὲ ὁμοφυλοφιλίες, πρῶτοι δὲ στὴν ἀνηθικότητα εἶνε οἱ ἴδιοι οἱ Θεοί! Στὸ Μουσουλμανισμὸ ὁ Θεὸς λατρεύεται καὶ μὲ πόλεμο κατὰ τῶν ἀπίστων, τῶν γκιαούρηδων, τῶν ὀπαδῶν ὅλων τῶν ἄλλων Θρησκειῶν. Ἐπὶ τέσσαρες αἰῶνες πόσα μαρτύρια, πόσες σφαγὲς ὑπέστημεν ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες ἀπὸ τοὺς Μουσουλμάνους! Στὸ Σατανισμὸ ὁ Σατανᾶς, «ὁ θεὸς τοῦ αἰῶνος τούτου» (Β΄ Κορ. 4:4), λατρεύεται καὶ μὲ αἰσχρότητες καὶ μὲ ἀνθρωποθυσίες. Μητέρες σφάζουν τὰ παιδιά τους καὶ τὰ προσφέρουν θυσία στὸ Σατανᾶ! Συμφωνεῖτε, κ. Βαρθολομαῖε, μὲ αὐτοὺς τοὺς τρόπους λατρείας τοῦ Θεοῦ σὲ ἄλλες Θρησκεῖες; Πρέπει νὰ συμφωνῆτε, ἀφοῦ ὑποστηρίζετε, ὅτι σ᾽ ὅλες τὶς Θρησκεῖες ὁ ἴδιος Θεὸς λατρεύεται μὲ διαφορετικὸ τρόπο, καὶ ὅτι πρέπει νὰ σεβώμεθα τὴ διαφορετικότητα κάθε Θρησκείας...
Ἂν σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, καὶ ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλὲς καὶ σεβαστές, γιατί, Παναγιώτατε, ὁ Χριστὸς ἵδρυσε νέα Θρησκεία; Ὑπῆρξα αὐτόπτης καὶ αὐτήκοος μάρτυς τοῦ ἑξῆς ἐπεισοδίου: Ὁ πατὴρ Παΐσιος, ὁ περίφημος ἐκεῖνος ἀσκητὴς τοῦ Ἁγίου Ὅρους, ὁ ἅγιος καὶ θαυματουργός, μιλοῦσε σὲ ὁμάδα ἐπισκεπτῶν, στὴν ὁποία ἦταν καὶ ἕνας μεγάλος ἐπιχειρηματίας καὶ πλούσιος, μεγάλος καὶ πλούσιος ὄχι μόνο σὲ χρῆμα, ἀλλὰ καὶ σὲ ἐγωισμό, ὅπως συνήθως συμβαίνει σὲ μεγιστᾶνες τοῦ πλούτου. Ὅλοι
οἱ ἄλλοι ἀκούαμε μὲ μεγάλη προσοχὴ καὶ μὲ ἱερὸ δέος τὸν μεγάλο χαρισματοῦχο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δὲν συνέβαινε ὅμως τὸ αὐτὸ μὲ τὸν μεγαλοεπιχειρηματία. Αὐτὸς σὲ μιὰ στιγμὴ παρενέβη αὐθαδῶς καὶ εἶπε: Ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλές, τὸ ἴδιο εἶνε. ᾿Αγρίεψε ὁ π. Παΐσιος, ὕψωσε τὸν τόνο τῆς φωνῆς του καὶ τὸν ἤλεγξε ἀποτόμως. Βρὲ βλάκα, τοῦ εἶπε, ἂν ἦταν ὅλες οἱ Θρησκεῖες καλὲς καὶ τὸ ἴδιο, γιατί ὁ Χριστὸς ἦλθε καὶ ἵδρυσε νέα Θρησκεία; Λυποῦμαι τὰ ἔξοδά σου, γιὰ νὰ ἔλθῃς στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ νὰ μᾶς πῇς αὐτὴ τὴ βλακεία. Ἔτσι, Παναγιώτατε, ὁ πραγματικῶς ἅγιος μίλησε σ᾽ ἐκεῖνο τὸν διαθρησκειακὸ καὶ πανθρησκειακὸ ἐπιχειρηματία. Μίλησε μὲ παρρησία Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου καὶ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, προκατόχου σας... Βλάξ, Παναγιώτατε, βλὰξ εἶνε ὄντως ὁποιοσδήποτε ἐξομοιώνει τὴ Θρησκεία τοῦ Χριστοῦ μὲ τὶς ἄλλες Θρησκεῖες. Βλάξ, διότι δὲν διακρίνει τὸ ἀσυγκρίτως ἀνώτερο ἀπὸ τὸ ἀσυγκρίτως κατώτερο.
Ἂν σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, γιατί ὁ Χριστὸς ἔδωσε ἐντολὴ καὶ οἱ ᾿Απόστολοι κήρυξαν σὲ ὅλα τὰ ἔθνη τὸ Χριστιανισμό, καὶ τὴ μοναδικότητα τοῦ Χριστοῦ ὡς Θεοῦ καὶ Σωτῆρος; Γιατί εἶπε, «Μαθητεύσατε (= ἐκχριστιανίσατε) πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ᾿Αγίου Πνεύματος»; (Ματθ. 28:19). Γιατί ἐπίσης εἶπε, γιὰ ὅσους θ᾽ ἄκουαν τὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου, «ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται»; (Μάρκ. 16:16). Γιατί ὁ Χριστὸς καὶ οἱ ᾿Απόστολοι δὲν ἦταν διαθρησκειακοὶ καὶ πανθρησκειακοί; Γιατί δὲν ἔλεγαν καὶ δὲν ἔπρατταν ὅ,τι λέγετε καὶ πράττετε σεῖς, κ. Βαρθολομαῖε;
Παναγιώτατε, ἡ Χριστιανικὴ Πίστι, τὴν ὁποία τυπικῶς ἐκπροσωπεῖτε καὶ οὐσιαστικῶς προδίδετε μὲ πλῆθος προδοτικὲς δηλώσεις καὶ ἐνέργειες, διαφέρει ἀπὸ τὶς ἄλλες Θρησκεῖες ὅσον ὁ οὐρανὸς ἀπὸ τὴ γῆ. Διότι ὁ Χριστιανισμὸς εἶνε Θρησκεία ἐξ ἀποκαλύψεως, ὅπως ἀποδεικνύουν ἀναρίθμητα τεκμήρια, προφητεῖες, θαύματα κ.ἄ., ἐνῷ οἱ ἄλλες Θρησκεῖες εἶνε κατασκευάσματα ἀνθρώπων μὲ πλάνες καὶ μὲ πάθη. Ὁ Θεὸς ἐπίσης τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεός, ἐνῷ οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν εἶνε ὅλοι ἀνεξαιρέτως δαιμόνια. Δὲν τὸ λέγουμε ἐμεῖς, τὸ λέγει ὁ Ψαλμῳδὸς θεοπνεύστως: «Πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια» (Ψαλμ. 95:5). Στὶς ἄλλες Θρησκεῖες δὲν ὑπάρχει ἀληθινὸς Θεός, δροῦν δαιμόνια, τὰ ὁποῖα λατρεύονται ὡς θεοί. Οἱ Ἰουδαῖοι παρώξυναν τὸ Θεὸ καὶ ὑπέστησαν αἰχμαλωσία καὶ ἐξοῤία «θύσαντες δαιμονίοις καὶ οὐ Θεῷ» (Βαρ. 4:7). Οἱ θυσίες στὰ εἴδωλα δὲν εἶνε θυσίες στὸ Θεό, ἀλλὰ στὰ δαιμόνια, ποὺ κρύπτονται στὰ εἴδωλα. Καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος λέγει: «Ἃ θύει τὰ ἔθνη, δαιμονίοις θύει καὶ οὐ Θεῷ» (Α΄ Κορ. 10:20).
Παναγιώτατε! Τὰ θεόπνευστα καὶ ἱερὰ κείμενα τοῦ Χριστιανισμοῦ σαφῶς καὶ ἀπεριφράστως διδάσκουν ἀντίθετα πρὸς ὅ,τι γιὰ τὶς Θρησκεῖες καὶ γιὰ τὸ Θεὸ διδάσκετε ἐσεῖς. ᾽Εσεῖς διδάσκετε, ὅτι σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός. Ἡ Ἁγία Γραφὴ διδάσκει, ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς εἶνε ἡ μόνη ἀληθινὴ Θρησκεία, Θρησκεία ἐξ ἀποκαλύψεως, καὶ ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεός, στὶς ἄλλες δὲ Θρησκεῖες δὲν λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, ὁ ἀληθινός, ἀλλὰ λατρεύονται τὰ δαιμόνια, ἀφοῦ «Πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια», καί, «Ἃ θύει τὰ ἔθνη, δαιμονίοις θύει καὶ οὐ Θεῷ». Βεβαίως, Παναγιώτατε, ἔχετε τὸ δικαίωμα νὰ πιστεύετε ὅ,τι θέλετε καὶ νὰ κάνετε ὅ,τι θέλετε. Δημοκρατία ἔχουμε! ᾿Αλλ᾽ ἀφοῦ ἔχετε ἀντιχριστιανικὲς καὶ ἀντορθόδοξες ἀντιλήψεις, καὶ προβαίνετε σὲ ἀντιχριστιανικὲς καὶ ἀντορθόδοξες δηλώσεις καὶ ἐνέργειες, δὲν ἔχετε τὸ δικαίωμα νὰ εἶσθε κληρικός, καὶ μάλιστα Πατριάρχης, καὶ νὰ ἐμφανίζεσθε ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Οἱ εὐρεῖες μᾶζες τοῦ λαοῦ, ποὺ ἔχουν μεσάνυκτα σὲ θέματα πίστεως καὶ πνευματικότητος, μπορεῖ νὰ σᾶς ὑποδέχωνται μὲ ἀνθοδέσμες καὶ νὰ σᾶς ραίνουν μὲ ροδοπέταλα. ᾿Αλλ’ οἱ συνειδητοὶ χριστιανοί, ὁ πιστὸς καὶ εὐσεβὴς λαός, γιὰ τὸν ὁποῖο κυρίως ὑπάρχουν οἱ ποιμένες, δὲν σᾶς ὑποφέρει, κ. Βαρθολομαῖε. Δὲν ὑπάρχει οὔτε ἕνας συνειδητὸς χριστιανός, ποὺ νὰ ὁμιλῇ εὐφήμως γιὰ σᾶς. Μὲ ἄλλα πράγματα, καὶ προπάντων μὲ τὶς προδοσίες τῆς Πίστεως, ἔχετε κατασκανδαλίσει τοὺς πιστούς, ἔχετε καταταράξει τὶς συνειδήσεις τους. Μέρα καὶ νύκτα σκέπτονται, πῶς ἡ ᾿Εκκλησία θὰ ἀπαλλαγῇ ἀπὸ σᾶς, τὸν ὑπέρμαχο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς Πανθρησκείας. Δὲν ὑπάρχει καμμία ἀρχὴ καὶ ἐξουσία γιὰ νὰ σᾶς καθαιρέσῃ; Καὶ γι᾿ αὐτὸ κάνετε ὅ,τι θέλετε; Ὑπάρχει ὅμως ὁ πιστὸς κλῆρος καὶ λαός, ὁ ὁποῖος ἐξ αἰτίας σας τελεῖ ἐν βρασμῷ. Ὑπάρχει «λέβης ὑποκαιόμενος», ὁ ὁποῖος μπορεῖ νὰ ξεχειλίσῃ καὶ νὰ σᾶς κάψῃ. Ὑπάρχει καὶ ὁ θάνατος, ὁ ὁποῖος ταπεινώνει τὸν ἐγωισμὸ ὅλων, καθαιρεῖ καὶ τοὺς ἰσχυροτέρους ἄρχοντες. Ὑπάρχει καὶ τὸ αἰώνιο πῦρ, εἴτε τὸ πιστεύετε εἴτε δὲν τὸ πιστεύετε. Ὁ Χριστιανισμός, εἴπαμε, ἔχει ἀναρίθμητα τεκμήρια τῆς ἀληθείας του. Βαδίζετε πρὸς τὴν ἀπώλεια, Προκαθήμενε τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Ἔχετε ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὴν ᾿Ορθοδοξία μὲ ἀπόστασι μεταξὺ οὐρανοῦ καὶ γῆς. Καὶ γιατί ν᾿ ἀπολεσθῆτε; Ὁ Θεὸς δὲν θέλει νὰ ἀπολεσθῇ κανείς. Ὁ Θεὸς «πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν» (Α΄ Τιμ. 2:4).. Πολεμεῖτε πολὺ τὴν «ἐπίγνωσιν τῆς ἀληθείας». Καὶ πολεμώντας τὴν «ἐπίγνωσιν τῆς ἀληθείας» πολεμεῖτε τὴ σωτηρία σας. Μετανοήσετε. Ἡ μετάνοια δὲν εἶνε εὐτελισμός, ἀλλὰ ψυχικὸς ἡρωισμὸς καὶ σωτηρία. ᾿Επιστρέψετε στὴν ᾿Ορθοδοξία. Καὶ σωθῆτε ἀπὸ τὴ φωτιά. Καὶ μὲ τὴ μετάνοιά σας καὶ τὴν ὀρθοτόμησι τοῦ λόγου τῆς ἀληθείας βοηθήσετε νὰ σωθοῦν καὶ ἄλλοι.
Τάδε ἔφη ἡ Αὐτοῦ Θειοτάτη Παναγιότης, ἡ Κορυφὴ τῆς ᾿Ορθοδοξίας, ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχῆς Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαῖος. Καὶ προτοῦ ὁ Παναγιώτατος εἰπῇ αὐτὰ τὰ λόγια, εὐκόλως θὰ ἠδύνατο νὰ συναγάγῃ κανεὶς τὸ νόημα αὐτῶν τῶν λόγων ἀπὸ ἄλλα λόγια του, καὶ ἀπὸ οἰκουμενιστικὲς καὶ διαθρησκειακὲς ἐνέργειές του. «Οὐ γὰρ αὐτοῦ τὰ νοήματα ἀγνοοῦμεν» (Β΄ Κορ. 2:11).
Τάδε ἔφη ὁ κ. Βαρθολομαῖος. ᾿Αλλ᾽ ἐκτὸς αὐτοῦ καὶ ἄλλοι, κληρικοὶ καὶ λαϊκοί, ἐπηρεασμένοι ἀπὸ τὸ πονηρὸ πνεῦμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, λέγουν τὰ αὐτὰ ἢ παρόμοια: Ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλές. Ὅλες οἱ Θρησκεῖες ἀποβλέπουν στὸ καλό. Ὅλες οἱ Θρησκεῖες ἔχουν τὸν αὐτὸ Θεὸ μὲ διαφορετικὸ ὄνομα.
Ὅλοι βεβαίως οἱ ἄνθρωποι ἔχουν ἔμφυτο τὸ θρησκευτικὸ συναίσθημα. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι ἀντιλαμβάνονται καὶ αἰσθάνονται, ὅτι ὑπάρχει τὸ Θεῖον. ᾿Αλλ᾽ αὐτὸ σημαίνει, ὅτι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι λατρεύουν τὸν αὐτὸ Θεό; Ὄχι, κ. Βαρθολομαῖε καὶ πάντες οἱ ὁμόφρονες! Γιὰ νὰ λατρεύουν ὅλοι τὸν αὐτὸ Θεό, τὸν ἀληθινὸ Θεό, ἀπαραίτητη προϋπόθεσι εἶνε νὰ πιστεύουν ὅλοι σ᾽ αὐτὸν καὶ νὰ μὴν ἀποστατοῦν ἀπ᾽ αὐτόν. ᾿Αλλὰ δὲν πιστεύουν ὅλοι στὸν ἀληθινὸ Θεό, καὶ συνεπῶς δὲν λατρεύουν ὅλοι τὸν ἀληθινὸ Θεό. Γιὰ τοὺς ἐθνικοὺς ὁ ἀπόστολος Παῦλος γράφει: «Ἤλλαξαν τὴν δόξαν τοῦ ἀφθάρτου Θεοῦ ἐν ὁμοιώματι εἰκόνος φθαρτοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν» (Ρωμ. 1:23). ᾿Αντικατέστησαν τὴν ἔνδοξη μορφὴ τοῦ ἀθανάτου Θεοῦ μὲ ὁμοίωμα (εἴδωλο) τῆς μορφῆς τοῦ θνητοῦ ἀνθρώπου καὶ πετεινῶν καὶ τετραπόδων καὶ ἑρπετῶν. Γράφει ἐπίσης ὁ ἀπόστολος: «Μετήλλαξαν τὴν ἀλήθειαν τοῦ Θεοῦ ἐν τῷ ψεύδει, καὶ ἐσεβάσθησαν καὶ ἐλάτρευσαν τῇ κτίσει παρὰ τὸν κτίσαντα» (Ρωμ. 1:25). Τὴν ἀλήθεια γιὰ τὸ Θεὸ ἀντικατέστησαν μὲ τὸ ψεῦδος, καὶ προσκύνησαν καὶ λάτρευσαν τὴν κτίσι, ὄχι τὸν Κτίστη. ᾿Ερωτοῦμε, Παναγιώτατε: Ὅσοι λατρεύουν τὸν ἀληθινὸ Θεὸ καὶ ὅσοι λατρεύουν «τὴν κτίσιν», τὰ «τετράποδα» κλπ., λατρεύουν ὅλοι τὸν αὐτὸ Θεό; Ἐρωτοῦμε ἐπίσης: «Ἡ ἀλήθεια τοῦ Θεοῦ», ἡ ἀλήθεια δηλαδὴ γιὰ τὸ Θεό, καὶ «τὸ ψεῦδος» εἶνε τὸ αὐτὸ πρᾶγμα;
Ὁ προφήτης Ἠλίας, ὁ μεγαλύτερος τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, βλέποντας, ὅτι ὁ λαὸς τοῦ ᾿Ισραὴλ παρασύρθηκε ἀπὸ ἱερεῖς τῆς αἰσχύνης, σὰν τοὺς οἰκουμενιστάς, στὴ λατρεία τοῦ Βάαλ, δὲν εἶπε, «Δὲν πειράζει: ὁ ἴδιος Θεὸς εἶνε ὁ Γιαχβὲ καὶ ὁ Βάαλ», ἀλλ᾽ ὠργίσθη, ἔκλεισε μὲ τὴν προσευχή του τὸν οὐρανὸ ἐπὶ τριάμιση ἔτη, ἤλεγξε βασιλέα καὶ λαό, ἀπέδειξε μὲ θαῦμα, ὅτι ὁ ἀληθινὸς Θεὸς εἶνε ὁ Γιαχβέ, καὶ μὲ παρόρμησι τοῦ Θεοῦ θανάτωσε τοὺς προφῆτες τοῦ Βάαλ καὶ τοὺς ἱερεῖς τῆς αἰσχύνης.
Δὲν νομίζετε, Παναγιώτατε, ὅτι σεῖς γιὰ τὸ Θεὸ ἔχετε διαφορετικὸ φρόνημα ἀπὸ τὸν ἀπόστολο Παῦλο καὶ ἀπὸ τὸν προφήτη ᾿Ηλία; Δὲν νομίζετε ἐπίσης, ὅτι μὲ τέτοιο φρόνημα τὴν ἐποχὴ τοῦ προφήτου ᾿Ηλία θὰ ἤσασθε μεταξὺ τῶν ἱερέων τῆς αἰσχύνης καὶ δὲν θὰ γλυτώνατε ἀπὸ τὸ μαχαῖρι του; Ὁ ὑφιστάμενός σας ᾿Αρχιεπίσκοπος Αὐστραλίας, οἰκουμενιστὴς καὶ αὐτός, ὅπως σεῖς, καὶ αἱρετικός, σκέφθηκε, φαίνεται, τί θὰ πάθαινε, ἂν ζοῦσε τὴν ἐποχὴ τοῦ προφήτου ᾽Ηλία, καὶ παρουσίασε τὸν προφήτη ὡς ἐγκληματία!
Ἄλλες Θρησκεῖες εἶνε μονοθεϊστικὲς καὶ ἄλλες πολυθεϊστικές. Οἱ ὀπαδοὶ τῶν μονοθεϊστικῶν Θρησκειῶν πιστεύουν σ᾽ ἕνα Θεό, οἱ ὀπαδοὶ τῶν πολυθεϊστικῶν Θρησκειῶν πιστεύουν σὲ πολλοὺς Θεούς. Καὶ ἐρωτοῦμε, Παναγιώτατε: Πῶς ὁ ἕνας Θεὸς τῆς μονοθεϊστικῆς Θρησκείας εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τοὺς πολλοὺς Θεοὺς τῆς πολυθεϊστικῆς Θρησκείας;
Ἡ Παλαιὰ Διαθήκη εἶνε θεόπνευστη. ᾿Αλλ᾽ οἱ Ἰουδαῖοι ἐν πολλοῖς παρερμήνευσαν τὴν Παλαιὰ Διαθήκη. Παρερμήνευσαν καὶ τὸ Θεό. Παραδέχονται ἕνα μόνο πρόσωπο στὴ Θεότητα, τὸν Πατέρα. Καὶ πῶς τώρα, κ. Βαρθολομαῖε, ὁ Θεὸς τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸν τριαδικὸ Θεὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ;
Πῶς ἐπίσης ὁ Θεὸς τοῦ ᾿Ισλαμισμοῦ, ὁ ᾿Αλλάχ, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Χριστιανισμοῦ, ὅπου ὁ Χριστὸς λατρεύεται ὡς Θεός, ἐνῷ ὁ ᾿Ισλαμισμὸς δὲν θεωρεῖ τὸ Χριστὸ Θεό, ἀλλ᾽ ἄνθρωπο προφήτη, καὶ μάλιστα κατώτερο ἀπὸ τὸν Μωάμεθ;
Πῶς πάλι ὁ Θεὸς τοῦ Βουδδισμοῦ, ὁ Βούδδας, ἄνθρωπος ποὺ θεοποιήθηκε, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Χριστό, Θεὸ ποὺ ἔγινε ἄνθρωπος; Ὁμοίως, πῶς ὁ Κομφούκιος τῆς Θρησκείας τοῦ Κομφουκιανισμοῦ, ἄνθρωπος θεοποιηθείς, εἶνε ὁ αὐτὸς μὲ τὸ Χριστό, Θεὸ ἐνανθρωπήσαντα;
Θρησκεία εἶνε καὶ ὁ Μασονισμός, ὅπως ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὰ κείμενά του. Καὶ Θεὸς τοῦ Μασονισμοῦ, ὅπως ἐπίσης ἀποδεικνύεται ἀπὸ τὰ κείμενά του, εἶνε ὁ Ἑωσφόρος. Καὶ πῶς λοιπόν, κ. Βαρθολομαῖε, ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Μασονισμοῦ, τὸν Εωσφόρο; Καὶ πῶς δὲν καταδίκασες τὸ Μασονισμό; Καὶ πῶς δὲν ἀφώρισες κανένα μασόνο; Καὶ πῶς δὲν ἀπάντησες στὸ ἐπανειλημμένως τεθὲν διὰ τοῦ «᾿Ορθοδόξου Τύπου» ἐρώτημα γιὰ τὸ ἂν ὁ Μασονισμὸς συμβιβάζεται μὲ τὸ Χριστιανισμό; Ὁ πιστὸς λαός, κ. Βαρθολομαῖε, δὲν τρώγει κουτόχορτο, καταλαβαίνει τὶ συμβαίνει...
Θρησκεία εἶνε καὶ ὁ Σατανισμός, μὲ Θεὸ τὸ Σατανᾶ, μὲ σατανοναούς, μὲ σατανοπαπᾶδες, μὲ σατανοκηρύγματα, μὲ σατανολειτουργία, μὲ σατανολατρεία, μὲ ὄργια ἀνηθικότητος καὶ μὲ ἀνθρωποθυσίες πρὸς τιμὴν τοῦ Σατανᾶ. Ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ ἴδιος μὲ τὸ Θεὸ τοῦ Σατανισμοῦ, τὸ Σατανᾶ; «Τίς κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; Τίς δὲ συμφώνησις Χριστῷ πρὸς Βελίαλ;» (Β΄ Κορ. 6:14-15). Δὲν λησμονοῦμε δέ, ὅτι ὁ φίλος σας Πάπας σὲ διαχριστιανικὴ καὶ διαθρησκειακὴ σύναξι προσευχῆς γιὰ τὴν εἰρήνη τοῦ κόσμου κάλεσε πρὸ ἐτῶν στὴν ᾿Ασσίζη καὶ μάγους καὶ σατανιστάς. Μετεῖχε δὲ στὴ σύναξι καὶ ᾿Ορθόδοξος Ἱεράρχης...
Κατὰ τὴν αὐθεντικὴ ἀπόφανσί σας, κ. Βαρθολομαῖε, ὅλοι οἱ λαοὶ λατρεύουν τὸν αὐτὸ Θεὸ μὲ διαφορετικὸ τρόπο. Ν᾽ ἀναφέρωμε στὴν Παναγιότητά σας ὡρισμένους τρόπους λατρείας τοῦ Θεοῦ σὲ ἄλλες Θρησκεῖες; Στὴν ἀρχαία ᾿Ελληνικὴ Θρησκεία, τὴν ὁποία οἱ Δωδεκαθεϊσταὶ ἀγωνίζονται νὰ νεκραναστήσουν, ἡ Θεότης λατρεύεται καὶ μὲ αἰσχρὲς τελετὲς καὶ μὲ πορνεῖες καὶ μὲ ὁμοφυλοφιλίες, πρῶτοι δὲ στὴν ἀνηθικότητα εἶνε οἱ ἴδιοι οἱ Θεοί! Στὸ Μουσουλμανισμὸ ὁ Θεὸς λατρεύεται καὶ μὲ πόλεμο κατὰ τῶν ἀπίστων, τῶν γκιαούρηδων, τῶν ὀπαδῶν ὅλων τῶν ἄλλων Θρησκειῶν. Ἐπὶ τέσσαρες αἰῶνες πόσα μαρτύρια, πόσες σφαγὲς ὑπέστημεν ἐμεῖς οἱ Ἕλληνες ἀπὸ τοὺς Μουσουλμάνους! Στὸ Σατανισμὸ ὁ Σατανᾶς, «ὁ θεὸς τοῦ αἰῶνος τούτου» (Β΄ Κορ. 4:4), λατρεύεται καὶ μὲ αἰσχρότητες καὶ μὲ ἀνθρωποθυσίες. Μητέρες σφάζουν τὰ παιδιά τους καὶ τὰ προσφέρουν θυσία στὸ Σατανᾶ! Συμφωνεῖτε, κ. Βαρθολομαῖε, μὲ αὐτοὺς τοὺς τρόπους λατρείας τοῦ Θεοῦ σὲ ἄλλες Θρησκεῖες; Πρέπει νὰ συμφωνῆτε, ἀφοῦ ὑποστηρίζετε, ὅτι σ᾽ ὅλες τὶς Θρησκεῖες ὁ ἴδιος Θεὸς λατρεύεται μὲ διαφορετικὸ τρόπο, καὶ ὅτι πρέπει νὰ σεβώμεθα τὴ διαφορετικότητα κάθε Θρησκείας...
Ἂν σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, καὶ ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλὲς καὶ σεβαστές, γιατί, Παναγιώτατε, ὁ Χριστὸς ἵδρυσε νέα Θρησκεία; Ὑπῆρξα αὐτόπτης καὶ αὐτήκοος μάρτυς τοῦ ἑξῆς ἐπεισοδίου: Ὁ πατὴρ Παΐσιος, ὁ περίφημος ἐκεῖνος ἀσκητὴς τοῦ Ἁγίου Ὅρους, ὁ ἅγιος καὶ θαυματουργός, μιλοῦσε σὲ ὁμάδα ἐπισκεπτῶν, στὴν ὁποία ἦταν καὶ ἕνας μεγάλος ἐπιχειρηματίας καὶ πλούσιος, μεγάλος καὶ πλούσιος ὄχι μόνο σὲ χρῆμα, ἀλλὰ καὶ σὲ ἐγωισμό, ὅπως συνήθως συμβαίνει σὲ μεγιστᾶνες τοῦ πλούτου. Ὅλοι
οἱ ἄλλοι ἀκούαμε μὲ μεγάλη προσοχὴ καὶ μὲ ἱερὸ δέος τὸν μεγάλο χαρισματοῦχο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Δὲν συνέβαινε ὅμως τὸ αὐτὸ μὲ τὸν μεγαλοεπιχειρηματία. Αὐτὸς σὲ μιὰ στιγμὴ παρενέβη αὐθαδῶς καὶ εἶπε: Ὅλες οἱ Θρησκεῖες εἶνε καλές, τὸ ἴδιο εἶνε. ᾿Αγρίεψε ὁ π. Παΐσιος, ὕψωσε τὸν τόνο τῆς φωνῆς του καὶ τὸν ἤλεγξε ἀποτόμως. Βρὲ βλάκα, τοῦ εἶπε, ἂν ἦταν ὅλες οἱ Θρησκεῖες καλὲς καὶ τὸ ἴδιο, γιατί ὁ Χριστὸς ἦλθε καὶ ἵδρυσε νέα Θρησκεία; Λυποῦμαι τὰ ἔξοδά σου, γιὰ νὰ ἔλθῃς στὸ Ἅγιον Ὄρος καὶ νὰ μᾶς πῇς αὐτὴ τὴ βλακεία. Ἔτσι, Παναγιώτατε, ὁ πραγματικῶς ἅγιος μίλησε σ᾽ ἐκεῖνο τὸν διαθρησκειακὸ καὶ πανθρησκειακὸ ἐπιχειρηματία. Μίλησε μὲ παρρησία Ἰωάννου τοῦ Προδρόμου καὶ Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου, προκατόχου σας... Βλάξ, Παναγιώτατε, βλὰξ εἶνε ὄντως ὁποιοσδήποτε ἐξομοιώνει τὴ Θρησκεία τοῦ Χριστοῦ μὲ τὶς ἄλλες Θρησκεῖες. Βλάξ, διότι δὲν διακρίνει τὸ ἀσυγκρίτως ἀνώτερο ἀπὸ τὸ ἀσυγκρίτως κατώτερο.
Ἂν σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, γιατί ὁ Χριστὸς ἔδωσε ἐντολὴ καὶ οἱ ᾿Απόστολοι κήρυξαν σὲ ὅλα τὰ ἔθνη τὸ Χριστιανισμό, καὶ τὴ μοναδικότητα τοῦ Χριστοῦ ὡς Θεοῦ καὶ Σωτῆρος; Γιατί εἶπε, «Μαθητεύσατε (= ἐκχριστιανίσατε) πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ ᾿Αγίου Πνεύματος»; (Ματθ. 28:19). Γιατί ἐπίσης εἶπε, γιὰ ὅσους θ᾽ ἄκουαν τὸ κήρυγμα τοῦ Εὐαγγελίου, «ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται»; (Μάρκ. 16:16). Γιατί ὁ Χριστὸς καὶ οἱ ᾿Απόστολοι δὲν ἦταν διαθρησκειακοὶ καὶ πανθρησκειακοί; Γιατί δὲν ἔλεγαν καὶ δὲν ἔπρατταν ὅ,τι λέγετε καὶ πράττετε σεῖς, κ. Βαρθολομαῖε;
Παναγιώτατε, ἡ Χριστιανικὴ Πίστι, τὴν ὁποία τυπικῶς ἐκπροσωπεῖτε καὶ οὐσιαστικῶς προδίδετε μὲ πλῆθος προδοτικὲς δηλώσεις καὶ ἐνέργειες, διαφέρει ἀπὸ τὶς ἄλλες Θρησκεῖες ὅσον ὁ οὐρανὸς ἀπὸ τὴ γῆ. Διότι ὁ Χριστιανισμὸς εἶνε Θρησκεία ἐξ ἀποκαλύψεως, ὅπως ἀποδεικνύουν ἀναρίθμητα τεκμήρια, προφητεῖες, θαύματα κ.ἄ., ἐνῷ οἱ ἄλλες Θρησκεῖες εἶνε κατασκευάσματα ἀνθρώπων μὲ πλάνες καὶ μὲ πάθη. Ὁ Θεὸς ἐπίσης τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεός, ἐνῷ οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν εἶνε ὅλοι ἀνεξαιρέτως δαιμόνια. Δὲν τὸ λέγουμε ἐμεῖς, τὸ λέγει ὁ Ψαλμῳδὸς θεοπνεύστως: «Πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια» (Ψαλμ. 95:5). Στὶς ἄλλες Θρησκεῖες δὲν ὑπάρχει ἀληθινὸς Θεός, δροῦν δαιμόνια, τὰ ὁποῖα λατρεύονται ὡς θεοί. Οἱ Ἰουδαῖοι παρώξυναν τὸ Θεὸ καὶ ὑπέστησαν αἰχμαλωσία καὶ ἐξοῤία «θύσαντες δαιμονίοις καὶ οὐ Θεῷ» (Βαρ. 4:7). Οἱ θυσίες στὰ εἴδωλα δὲν εἶνε θυσίες στὸ Θεό, ἀλλὰ στὰ δαιμόνια, ποὺ κρύπτονται στὰ εἴδωλα. Καὶ ὁ ἀπόστολος Παῦλος λέγει: «Ἃ θύει τὰ ἔθνη, δαιμονίοις θύει καὶ οὐ Θεῷ» (Α΄ Κορ. 10:20).
Παναγιώτατε! Τὰ θεόπνευστα καὶ ἱερὰ κείμενα τοῦ Χριστιανισμοῦ σαφῶς καὶ ἀπεριφράστως διδάσκουν ἀντίθετα πρὸς ὅ,τι γιὰ τὶς Θρησκεῖες καὶ γιὰ τὸ Θεὸ διδάσκετε ἐσεῖς. ᾽Εσεῖς διδάσκετε, ὅτι σὲ ὅλες τὶς Θρησκεῖες λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός. Ἡ Ἁγία Γραφὴ διδάσκει, ὅτι ὁ Χριστιανισμὸς εἶνε ἡ μόνη ἀληθινὴ Θρησκεία, Θρησκεία ἐξ ἀποκαλύψεως, καὶ ὁ Θεὸς τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶνε ὁ μόνος ἀληθινὸς Θεός, στὶς ἄλλες δὲ Θρησκεῖες δὲν λατρεύεται ὁ αὐτὸς Θεός, ὁ ἀληθινός, ἀλλὰ λατρεύονται τὰ δαιμόνια, ἀφοῦ «Πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια», καί, «Ἃ θύει τὰ ἔθνη, δαιμονίοις θύει καὶ οὐ Θεῷ». Βεβαίως, Παναγιώτατε, ἔχετε τὸ δικαίωμα νὰ πιστεύετε ὅ,τι θέλετε καὶ νὰ κάνετε ὅ,τι θέλετε. Δημοκρατία ἔχουμε! ᾿Αλλ᾽ ἀφοῦ ἔχετε ἀντιχριστιανικὲς καὶ ἀντορθόδοξες ἀντιλήψεις, καὶ προβαίνετε σὲ ἀντιχριστιανικὲς καὶ ἀντορθόδοξες δηλώσεις καὶ ἐνέργειες, δὲν ἔχετε τὸ δικαίωμα νὰ εἶσθε κληρικός, καὶ μάλιστα Πατριάρχης, καὶ νὰ ἐμφανίζεσθε ὡς ἐκπρόσωπος τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Οἱ εὐρεῖες μᾶζες τοῦ λαοῦ, ποὺ ἔχουν μεσάνυκτα σὲ θέματα πίστεως καὶ πνευματικότητος, μπορεῖ νὰ σᾶς ὑποδέχωνται μὲ ἀνθοδέσμες καὶ νὰ σᾶς ραίνουν μὲ ροδοπέταλα. ᾿Αλλ’ οἱ συνειδητοὶ χριστιανοί, ὁ πιστὸς καὶ εὐσεβὴς λαός, γιὰ τὸν ὁποῖο κυρίως ὑπάρχουν οἱ ποιμένες, δὲν σᾶς ὑποφέρει, κ. Βαρθολομαῖε. Δὲν ὑπάρχει οὔτε ἕνας συνειδητὸς χριστιανός, ποὺ νὰ ὁμιλῇ εὐφήμως γιὰ σᾶς. Μὲ ἄλλα πράγματα, καὶ προπάντων μὲ τὶς προδοσίες τῆς Πίστεως, ἔχετε κατασκανδαλίσει τοὺς πιστούς, ἔχετε καταταράξει τὶς συνειδήσεις τους. Μέρα καὶ νύκτα σκέπτονται, πῶς ἡ ᾿Εκκλησία θὰ ἀπαλλαγῇ ἀπὸ σᾶς, τὸν ὑπέρμαχο τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ τῆς Πανθρησκείας. Δὲν ὑπάρχει καμμία ἀρχὴ καὶ ἐξουσία γιὰ νὰ σᾶς καθαιρέσῃ; Καὶ γι᾿ αὐτὸ κάνετε ὅ,τι θέλετε; Ὑπάρχει ὅμως ὁ πιστὸς κλῆρος καὶ λαός, ὁ ὁποῖος ἐξ αἰτίας σας τελεῖ ἐν βρασμῷ. Ὑπάρχει «λέβης ὑποκαιόμενος», ὁ ὁποῖος μπορεῖ νὰ ξεχειλίσῃ καὶ νὰ σᾶς κάψῃ. Ὑπάρχει καὶ ὁ θάνατος, ὁ ὁποῖος ταπεινώνει τὸν ἐγωισμὸ ὅλων, καθαιρεῖ καὶ τοὺς ἰσχυροτέρους ἄρχοντες. Ὑπάρχει καὶ τὸ αἰώνιο πῦρ, εἴτε τὸ πιστεύετε εἴτε δὲν τὸ πιστεύετε. Ὁ Χριστιανισμός, εἴπαμε, ἔχει ἀναρίθμητα τεκμήρια τῆς ἀληθείας του. Βαδίζετε πρὸς τὴν ἀπώλεια, Προκαθήμενε τῆς ᾿Ορθοδοξίας. Ἔχετε ἀπομακρυνθῆ ἀπὸ τὴν ᾿Ορθοδοξία μὲ ἀπόστασι μεταξὺ οὐρανοῦ καὶ γῆς. Καὶ γιατί ν᾿ ἀπολεσθῆτε; Ὁ Θεὸς δὲν θέλει νὰ ἀπολεσθῇ κανείς. Ὁ Θεὸς «πάντας ἀνθρώπους θέλει σωθῆναι καὶ εἰς ἐπίγνωσιν ἀληθείας ἐλθεῖν» (Α΄ Τιμ. 2:4).. Πολεμεῖτε πολὺ τὴν «ἐπίγνωσιν τῆς ἀληθείας». Καὶ πολεμώντας τὴν «ἐπίγνωσιν τῆς ἀληθείας» πολεμεῖτε τὴ σωτηρία σας. Μετανοήσετε. Ἡ μετάνοια δὲν εἶνε εὐτελισμός, ἀλλὰ ψυχικὸς ἡρωισμὸς καὶ σωτηρία. ᾿Επιστρέψετε στὴν ᾿Ορθοδοξία. Καὶ σωθῆτε ἀπὸ τὴ φωτιά. Καὶ μὲ τὴ μετάνοιά σας καὶ τὴν ὀρθοτόμησι τοῦ λόγου τῆς ἀληθείας βοηθήσετε νὰ σωθοῦν καὶ ἄλλοι.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ Θεολόγου - Φιλολόγου «ἈΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΑ», ΕΚΔΟΣΙΣ Β΄, Ἔκδοσις ᾿Ορθοδόξου Ἱεραποστολικῆς ᾿Αδελφότητος «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», ΑΘΗΝΑΙ 2005