Νόμισαν οι κρατούντες ότι, αν
κλείσουν τον Πανάγιο Τάφο του Χριστού με τον Ογκόλιθο της μεθοδευμένης απιστίας
τους και βάλουν απέξω την κουστωδία να φυλάει τον Νικητή του θανάτου, θα τα
καταφέρουν. «Μάτην όμως – φυλάττεις τον
τάφον κουστωδία». Ανέστη Χριστός ! … και πεπτώκασι δαίμονες».
Ακόμη και όταν κλήθηκαν οι φυλάσσοντες να πούνε
ψέματα στο λαό περί κλοπής δήθεν του Αχράντου Σώματος του Χριστού, το παράνομο
συνέδριο «πληρώσαν δώρων την δεξιάν αυτών», με 20 εκατομμύρια € για διαφημίσεις
στα κανάλια, «κρύπτειν ενόμιζον την Ανάστασίν Του», και τότε πάλι έξω έπεσαν.
Έπεσαν παταγωδώς εκτός του
προγραμματισμού τους.
Όχι μόνο διότι λειτούργησαν έστω με
ελάχιστους πιστούς όλοι οι ιεροί Ναοί στα μεγάλα αστικά κέντρα. Αυτό όντως ήταν
οδυνηρό και αγανάκτησε ο λαός μας. Αλλά τελέστηκε τέλος πάντων το Μυστήριο έστω
και υπό αυτές τις συνθήκες.
Αλλά όλοι σχεδόν, πάρα πολλοί,
είδαν το κάλλος της Ορθοδόξου θείας Λειτουργίας, έστω μέσω Τηλεοράσεως, όπως
ίσως μέχρι τώρα δεν το είχαν δεί ποτέ στα χωριά τους και στις ενορίες τους και
τώρα όλοι διψούν πότε θ΄ ανοίξουν κανονικά οι Εκκλησίες και να πλημμυρίσουν
τους ναούς.
Αποθηκεύτηκε στο συλλογικό υποσυνείδητο η
ωραιότητα της λατρείας μας και διαφημίστηκε όσο ποτέ άλλοτε η βυζαντινή
μεγαλοπρέπεια στον ακατήχητο λαό μας.
Έβγαλε ο Θεός από το πικρό γλυκύ.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Σύμφωνα
πάντα με “ανεπιβεβαίωτες” πληροφορίες λειτούργησαν απανταχού στην Ελλάδα ξανά
οι Κατακόμβες. Σε χωριά και στην επαρχία, στα νησιά και σε κωμοπόλεις, σε
μοναστήρια και ξεχασμένα ησυχαστήρια…
Όσοι θέλησαν βρήκαν τόπο, τρόπο και
χρόνο, «περί λύχνων αφάς» ή «όταν υπέφωσκεν ήδη η ηώς», που λέγει και ο
Σκιαθίτης συγγραφέας, και σχεδόν δεν έχασαν καμμιά Ακολουθία και κοινώνησαν
όσοι ήθελαν.
Ιερείς πήγαν σε σπίτια,
λειτούργησαν με το αντιμήνσιο, πήγαν κρυφά τη θεία Κοινωνία σε όσους την είχαν
ανάγκη και επιτέλεσαν το ιερό τους καθήκον.
Εκατοντάδες και χιλιάδες
εξομολογήθηκαν.
Ακόμη και στα Κοιμητήρια πήγαν τη
Μ. Παρασκευή, μέσα στην ακίνδυνη ανοιξιάτικη φύση και άναψαν το καντήλι και το
λιβάνι στους προσφιλείς κεκοιμημένους τους.
Επίσης χτύπησαν και οι καμπάνες μας
και ήχησαν και τα μεγάφωνά μας. Πού; Αφού απαγορευόταν; Ασφαλώς, αλλά «μωραίνει
Κύριος, όν βούλεται απολέσαι». Στα μέρη εκείνα της Ελλάδος όπου συνυπάρχουν
μουσουλμάνοι και Ορθόδοξοι, επειδή η κεντρική εξουσία δεν είχε την κυβερνητική
τόλμη να κλείσει τη φωνή και τα μεγάφωνα των μιναρέδων και των ιμάμηδων, άφησε
ανοιχτά και τα μεγάφωνα και τις καμπάνες των Εκκλησιών! Κρίμα, αλλά αυτό είναι
αλήθεια και έγινε. Κι όχι μόνο αυτό…
«…Η Γενική Γραμματεία
Θρησκευμάτων ευχήθηκε στους μουσουλμάνους ο μήνας του Ραμαζανίου να είναι ένας
μήνας αγάπης, ελεημοσύνης και καλών πράξεων και επιθυμεί να τους ευχαριστήσει
για την τήρηση των μέτρων με στόχο την προστασία της δημόσιας υγείας…»!
Δηλαδή, το Υπουργείο
Παιδείας και Θρησκευμάτων θυμήθηκε να ευχηθεί στην μουσουλμανική ελληνική
μειονότητα της Θράκης μας, άντε και σε όλους τους παράνομους μετανάστες που
διαβιούν στην πατρίδα μας, για τη μεγάλη γιορτή της πίστεώς τους, ξέχασε όμως
να βγάλει ευχητήρια ανακοίνωση για τα Άγια Πάθη του Χριστού μας, την Ανάστασή
Του και το Ορθόδοξο Πάσχα! Γιατί άραγε; Υπάρχει εξήγηση;
Τώρα η καϋμένη η επιτροπή και η
κυβέρνηση, έχασε κάθε κύρος και αξιοπιστία πλέον. Μια με την περιοδεύουσα
τραγουδίστρια, μια με τα νταούλια και τα κανόνια των μουσουλμάνων τώρα που
έχουν ραμαζάνι και κυρίως με τη μεγαλειώδη συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στην Πλατεία
Συντάγματος. Δεν ξέρουν τι να πουν και πού να πάνε να κρυφτούν….
Νόμισαν πως θα πείσουν το ΚΚΕ να
μεταθέσει τη συγκέντρωση στις 9 Μαϊου που γίνεται και η μεγάλη στρατιωτική
παρέλαση στην κόκκινη πλατεία στη Μόσχα, αλλά έγινε κατακόκκινη η πλατεία
Συντάγματος. Δεν έπεσαν στην παγίδα οι αριστεροί, όπως οι χριστιανοί με την απόδοση
του Πάσχα.
Και να φανταστεί κάποιος ότι ακόμη
δεν μίλησε ούτε ο Θεός ούτε και ο Λαός
του Θεού.
Έχουν πέσει σε φαύλο κύκλο. «Έπεσαν στο λάκκο που έσκαψαν για την Εκκλησία του
Χριστού».
Ρωτάει σύγχρονος αναλυτής:
«…Ποια συγκεκριμένα επιστημονικά δεδομένα
άλλαξαν και επιτρέπουν την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία εν συγκρίσει με
αυτά που επέβαλαν την έως την 11η Μαΐου αναστολή λειτουργίας τους, δεδομένου
ότι αφενός ο ίδιος ο πρωθυπουργός, στο διάγγελμά του, σημείωσε ότι κανείς δεν
μπορεί να αποκλείσει μια πιθανή αναζωπύρωση της απειλής, αφετέρου δε, όπως
επισημαίνεται σε πολλά δημοσιεύματα στον Τύπο, εκφράστηκε προβληματισμός από
τους ειδικούς που συμμετέχουν στην επιτροπή εμπειρογνωμόνων του υπουργείου
Υγείας σχετικά με την επανέναρξη των σχολείων, επιστήμονες δε κάνουν λόγο για
κίνηση υψηλού ρίσκου, καθώς τα παιδιά δεν αποτελούν μεν πληθυσμό υψηλού ρίσκου,
αλλά μπορούν να μεταφέρουν τον κορωνοϊό στο σπίτι, δημιουργώντας εν τέλει μία
αλυσίδα μετάδοσης του ιού…»!
Γράφει άλλος αναλυτής: Μία από τις
δεκάδες αντιφάσεις που έχουν προκύψει στην κορωνοϊκή – παρανοϊκή εποχή κατά την
διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι και η πρόσφατη ανακοίνωση ότι η χρήση
μάσκας θα είναι υποχρεωτική στους κλειστούς χώρους.
Έτσι λοιπόν αυτή τη στιγμή
παιδεύονται με τις μάσκες… Που και ποιοι και πώς να πρωτοφορέσουν μάσκες; Στα
Δικαστήρια δικαστές, δικηγόροι, διάδικοι, αστυνομικοί, μάρτυρες, πως θα μιλάνε,
θα βγάζουν και θα βάζουν; Άστα να πάνε. Στις φυλακές; Στα στρατόπεδα; Στα
σχολεία; Στους μαθητές; Στις Πανελλήνιες εξετάσεις; Στα κρατητήρια; Στα Μέσα
μαζικής μεταφοράς; Στα ΜΜΕ; Στα χωριά; Ούτε ξέρουν τι θα κάνουν; Ασχολούνται με
κάποιες λεπτομερέστατες λεπτομέρειες που ούτε να τις θυμάται κάποιος μπορεί
ούτε και να τις εφαρμόσει.
19 ημέρες πριν από την ανακοίνωση
αυτή, δηλαδή στις 9 Απριλίου, ερωτηθείς ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Υγείας αν
είναι απαραίτητο να φοράμε μάσκες είχε απαντήσει αρνητικά, λέγοντας τα
ακόλουθα: «Με δεδομένη την πορεία της επιδημίας στη χώρα μας δεν συνιστάται
αυτή τη στιγμή η χρήση μάσκας στο γενικό κοινό».
Ακόμη, όμως, κι αν η υποχρεωτική
μασκοφορία δεν επιφέρει την κατάργηση του προσώπου, σίγουρα αμαυρώνει την
καθαρότητά του, η οποία είναι στενά συνυφασμένη με την ταυτοποίησή του ως
πολίτη.
Κάθε Έλληνας υπήκοος είναι
πρωτίστως πρόσωπο και όχι αριθμός, όπως μπορεί εσφαλμένως να υποθέσουν όσοι
παρασύρονται από την καθημερινή στερεότυπη μέτρηση των αριθμών που αφορούν
κρούσματα και νεκρούς.
Στην αστυνομική ταυτότητα
αναγράφεται μεν ένας αριθμός, πλην όμως η ιδιότητα του πολίτη προκύπτει κατ’
εξοχήν από την φωτογραφία του προσώπου του, στην οποία αποτυπώνονται τα βασικά
χαρακτηριστικά του.
Υπάρχει λοιπόν και θέμα
ταυτοποίησης προσώπων. «Για βγάλε τη μάσκα σου να δώ, μοιάζεις με τη φωτογραφία
της ταυτότητός σου;» «Μη την πιάνεις από μπροστά, μη την κατεβάζεις στο λαιμό
σου, μη τη βάζεις στα μαλιά σου, πέτα τη, πάρε άλλη …»
«Ναι, αλλά θέλω 300 € για μάσκες
για όλη την οικογένεια το μήνα… Που θα τα βρώ;…»
«Ράψε μόνος σου…»
«Δεν ξέρω να ράβω…»
Κι όλα αυτά για να αποδυναμώσουν ει
δυνατόν τελείως την φοίτησή μας στην Εκκλησία και κυρίως να δυσκολέψουν την
προσέγγισή μας στο Ποτήριο της Ζωής.
Ήδη δύο κυβερνητικά στελέχη
επισήμως εκφράζουν αμφιβολίες για τη θεία Κοινωνία και για την αλλαγή του
τρόπου μετάδοσής της.
Κατάλαβαν όμως επιτέλους οι
κρατικοί ότι δεν αντέχει άλλο ο λαός μας
και έβγαλαν εξαντλητική και άκρως εκνευριστική ΚΥΑ για την Εκκλησία ειδικά.
Τόσα καθίσματα, βγάλτε στασίδια,
κάντε αναρρωτήριο το πνευματικό σας κέντρο, θάρχεστε με σειρά και αρίθμηση, θα
φοράτε μάσκες…
Και οι παπάδες και οι ψάλτες και ο
Δεσπότης; Το αντίδωρο με γάντια θα το μοιράζει ο ιερέας; Παραμόρφωση,
ομογενοποίηση και μασκοφορία στον οίκο του Θεού, όπου «ανακεκαλυμμένω προσώπω
και πεφωτισμένη καρδία καλούμαστε εν ενί στόματι και μια καρδία» να λατρεύουμε
το Θεό;
Λένε βέβαια ότι αυτά ισχύουν για όλα τα
δόγματα και τις θρησκείες, αλλά δεν είδαμε πουθενά ειδικότατες και
εξειδικευμένες οδηγίες για τα τζαμιά. Π.χ. θάναι ο Χότζας, ο ιμάμης, ο
δερβίσης, ο μουεζίνης … και ο Μεχμέτ αγάς μέσα. Κάθε φορά θα πλένουν τα χαλιά
που γονατίζουν, θα απέχει ο ένας από τον άλλον δύο μέτρα Οι κασσέτες και τα
μαγνητόφωνα, όπου δεν υπάρχει ζώσα φωνή και μικρόφωνα δεν πρέπει να
απολυμαίνονται;. Οι μουσουλμάνοι βγάζουν και τα παπούτσια τους μπαίνοντας στα
τζαμιά. Μήπως χρειάζεται αντισηπτικό και για τα πόδια;
Επίσης για τους καθολικούς. Εκεί
έχουν συνήθως χορωδίες. Πως θα ψέλνουν αυτοί; Με μάσκες; Πόσα παπαδάκια θάχει
κάθε καθολικός παπάς; Πόσοι θα λειτουργούν γύρω από τον καρδινάλιο; Το
Εκκλησιαστικό όργανο έχει τόσες επιφάνειες… Δε θέλει σχολαστική απολύμανση;
Στις συναγωγές. Γιατί δεν
ασχολούνται λεπτομερώς οι ΚΥΑ με τις συναγωγές; Πόσοι θάναι και που θα
κάθονται; Θάναι ο αρχιραβίνος, ο ραβίνος, ο υποραβίνος; Η επτάφωτη λυχνία και
το άστρο του Δαβίδ, δε θέλουν σχολαστικό καθάρισμα;
Ας πούμε κι ένα τελευταίο κι ας μη
φανεί στεγνά οικονομικό το αναφερόμενο.
Όλοι θα πάρουν κάποιο επίδομα,
άνεργοι και κλειστές επιχειρήσεις, επιστήμονες και καλλιτέχνες, λόγω της
κλειστής ζωής που κάναμε δύο μήνες σχεδόν. Οι ιεροί ναοί δεν πρέπει; Από που θα
βγάλουν τα έξοδά τους νερό, ρεύμα, μισθοί ιεροψαλτών και νεωκόρων, φόροι και
τριμηνίες; Τέσσερις άνθρωποι ήταν κάθε φορά στο ναό, τι να αφήσουν αυτοί στα
παγκάρια; Ή μήπως τώρα θα σπεύσουν όλοι οι χρεωκοπημένοι Έλληνες να δώσουν στο
φιλόπτωχο τα καθυστερούμενα; Επίδομα για τους κλειστούς Ναούς τώρα. Έχουν κι
αυτοί τα έξοδά τους.
Το κράτος, δυστυχώς, “λάκκον ὤρυξεν
καὶ ἀνέσκαψεν αὐτὸν καὶ ἐμπεσεῖται εἰς βόθρον, ὃν εἰργάσατο· ἐπιστρέψει ὁ πόνος αὐτοῦ εἰς κεφαλὴν αὐτοῦ, καὶ ἐπὶ κορυφὴν
αὐτοῦ ἡ ἀδικία αὐτοῦ καταβήσεται” (Ψαλμ.
7, 16-17)