Εἰσήγηση στὸ ΟΤΕacademy γιὰ προσωπικό ἀριθμό 1-11-25
Ἕνας παγκόσμιος κυκλώνας σαρώνει ἡλεκτρονικὰ τὴν οἰκουμένη μὲ ἀπαίτηση πλήρους ὑποταγῆς τῶν πάντων χωρὶς συζητήσεις καὶ δημοκρατικὲς εὐαισθησίες. Ὅλες οἱ ανθρώπινες ἀντιστάσεις καταρρέουν, οἱ διαμαρτυρίες δὲν βρίσκουν ἀπήχηση, οἱ θεσμοὶ ποδοπατοῦνται, ἡ δικαιοσύνη παραλύει. Δὲν εἶναι τώρα ἡ πρώτη φορὰ ποὺ αὐταρχικὰ καθεστῶτα ἐπιβουλεύονται τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι γεμάτη ἡ παγκόσμια ἱστορία ἀπὸ τέτοιες ἀνίερες προσπάθειες. Ἀλλὰ σήμερα ἡ ἡλεκτρονικὴ τεχνολογία παρέχει τὴν δυνατότητα στοὺς κατεχοντες τὴν ἐξουσία πλήρους ἐλέγχου τῆς ζωῆς τοῦ κάθε ἀνθρώπου, τῆς προσωπικῆς του ἱστορίας, ἀλλὰ καὶ παρεμβάσεως στὶς ἐπιλογές του. Τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα ἐξανεμίστηκαν.
Ποῦ εἶναι ἡ ἰδιωτικότητα, τὀ ἰατρικὸ ἀπόρρητο, ἡ ἐλευθερία στὶς συναλλαγές; Ὅλα βρίσκονται ὑπὸ αὐστηρὴ ἐπιτήρηση Πρόκειται γιὰ διαρκῶς καὶ μεθοδικῶς ἐξελισσόμενη τυραννία. Πρῶτα τὸ ΑΜΚΑ, ὕστερα ἡ «πανδημία», ἕνα δυνατὸ τέστ πειθαρχίας σύμφωνα μὲ ἁγιορείτη γέροντα, καὶ τώρα ταυτότητες-προσωπικός ἀριθμός. Σ’αὐτὴν τὴν τυραννία πού βεβηλώνει τὸ πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου ἐναντιώνεται καὶ ἡ ΕΞΟΔΟΣ καὶ προσκαλεῖ ὅλους ἀνεξαρτήτως τοὺς Ἕλληνες νὰ ἐνημερωθοῦν ὀρθὰ καὶ νά συστρατευθοῦν σ’αὐτὴ τὴ μάχη γιὰ τὴν ἐλευθερία. Ὁ στόχος τοῦ διεθνοῦς συστήματος εἶναι ὁ περιορισμὸς τῆς ἐλευθερίας. Ἀλλὰ ποιὰ εἶναι ἡ ἐλευθερία; ὁπωσδήποτε δὲν εἶναι ἁπλῶς καὶ μόνο τὰ ἀνθρώπινα δικαιώματα, ἡ δυνατότητα καὶ ἡ ἀπαίτησή μου νὰ κάνω τοῦτο ἢ τὸ ἄλλο, νὰ συμμετέχω σὲ τοῦτο ἢ ἐκεῖνο. «Ἡ ἔννοια τοῦ αὐτεξουσίου» γράφει ὁ γέροντας Ἀθανάσιος προηγούμενος Ἱ. Μ. Μεγάλου Μετεώρου, Ἁγίων Μετεώρων «ὅπως αὐτή διατυπώνεται στήν ὀρθόδοξη θεολογία, συνιστᾶ θεμέλιο τῆς ἀνθρώπινης ἐλευθερίας. Τό αὐτεξούσιο εἶναι πραγματικά μοναδική καί μεγαλειώδης δωρεά τοῦ Παναγίου Τριαδικοῦ Θεοῦ μας πρός τόν ἄνθρωπο. Εἶναι ἡ δυνατότητα τοῦ ἀνθρώπου νά ἐξουσιάζει τόν ἑαυτό του, νά ἐπιλέγει ἐλεύθερα καί ἀβίαστα τόν τρόπο τῆς ζωῆς του καί τῆς δραστηριότητάς του».
Εἶναι θὰ λέγαμε ἡ ἀναπνοὴ τῆς ψυχῆς. Ὁ Θεὸς μὲ τοὺς πειρασμοὺς δοκιμάζει τὸν ἄνθρωπο, ἄν τὸν ἀγαπᾶ ἐλεύθερα γιὰ νὰ τοῦ προσφέρει τὰ χαρίσματά Του. Χωρὶς τὸ δῶρο τῆς ἐλευθερίας ὁ ἄνθρωπος μοιάζει μὲ τὰ βόδια καὶ τοὺς ὄνους, ὅπως γράφει ὁ ἅγιος Ἰσαάκ. Καὶ ἐὰν εἴπωμεν ὅτι αὐτὸς[ὁ Θεὸς] γυμνάζει αὐτοὺς[τοὺς ἀνθρώπους] χωρὶς τῆς ἐπιγνώσεως αὐτῶν, λοιπόν λέγομεν ὅτι θέλει αὐτοὺς γενέσθαι κατὰ τοὺς βόας καὶ τοὺς ὄνους, καὶ τοὺς μὴ ἔχοντας ἐλευθερίαν ἔν τινι».
Ἐπειδὴ ἡ προσπάθεια γιὰ περιορισμὸ τῆς ἐλευθερίας εἶναι παγκόσμια, παγκόσμιες εἶναι καὶ οἱ ἀντιδράσεις. Ἔτσι στὴν Ἀγγλία οἱ πολίτες ἐνάντια στὴν ἀπειλούμενη ψηφιακὴ ταυτότητα συγκέντρωσαν σέ ἕνα μῆνα 3.000.000 ὑπογραφὲς, πρᾶγμα ποὺ μᾶς ἐνθαρρύνει στὸν ἀγῶνα μας κατὰ τῆς ἠλεκρονικῆς τυραννίας. Ὅμως πρόκειται ἀκριβῶς γιὰ τὸν ἴδιο ἀγῶνα; Ναὶ, ὥς ἕνα βαθμό καὶ γι΄αὐτὸ συστρατευόμαστε μὲ κάθε ἄνθρωπο «καλῆς προαιρέσεως», ὅπως ἀναγράφεται στὴν ἱδρυτικὴ διακήρυξη τῆς Πανελλήνιας Κίνησης κατά τοῦ Ψηψιακοῦ Ὁλοκληρωτισμοῦ. Ἀλλὰ γιὰ τοὺς ὀρθοδόξους Ἕλληνες ὑπάρχει κάτι ἄλλο ποὺ κραταιώνει τὸ φρόνημά τους. Εἶναι ἡ πίστη στόν Θεὸ καὶ ὁ ἀγὠνας γιὰ τὴν ἐν Χριστῷ πνευματική ἐλευθερία. Ἄνέκαθεν ὁ Ἕλληνας σὲ κάθε ἀγῶνα γιὰ τήν ἐλευθερία του ἀκουμποῦσε στὸ Θεὸ, Ὁ Θεὸς ἦταν μέσα στὴ ζωή του, ἤθελε καὶ πίστευε στὴν προστασία Του καὶ ἀγωνιζόταν γιὰ νὰ μὴ τὴν στερηθεῖ. Νὰ τὰ λόγια τοῦ Αἰσχύλου
«ὦ παῖδες Ἑλλήνων ἴτε,
ἐλευθεροῦτε πατρίδ', ἐλευθεροῦτε δὲ
παῖδας, γυναῖκας, θεῶν τέ πατρῴων ἕδη,
θήκας τε προγόνων· νῦν ὑπέρ πάντων ἀγών»
Ἐμπρός, τῶν Ἑλλήνων
γενναῖα παιδιά! νά ἐλευθερώσετε πατρίδα,
τέκνα, γυναῖκες καί τῶν πατρικῶν θεῶν σας
νά ἐλευτερώσετε τά ἱερά καί τῶν προγόνων
τούς τάφους· τώρα γιά ὅλα ’ναι πού πολεμᾶτε.
καὶ ὁ Κολοκοτρώνης: «Πρέπει νὰ φυλάξετε τὴν πίστη σας καὶ νὰ τὴν στερεώσετε, διότι, ὅταν ἐπιάσαμε τὰ ἅρματα, εἴπαμε πρῶτα ὑπὲρ Πίστεως καὶ ἔπειτα ὑπὲρ Πατρίδος». Καὶ ἐπειδὴ μόλις βγήκαμε ἀπὸ τὴν ἐθνικὴ Ἑορτὴ μας, ὅλος ὁ ἀγώνας τῶν Ἕλλήνων ποὺ ἐξέπληξε τὴν ἀνθρωπότητα στηρίχθηκε στὴν πίστη τοῦ Χριστοῦ καὶ τὴν ἀγάπη τῆς Παναγίας. Ἔτσι καὶ τώρα. Ὁ ὀρθόδοξος Ἕλληνας συνδυάζει τὸν ἀγώνα ὑπέρ τῆς ἐλευθερίας μὲ τὴν ἀσυμβίβαστη προσπάθεια γιὰ τὴ διαφύλαξη τῆς ἐν Χριστῷ πνευματικῆς ἐλευθερίας. Νιώθει μέσα στὴν ψυχή του χωρὶς νὰ ἐπιχειρηματολογεῖ ὅτι ἡ φαλκίδευση τῆς ἐλευθερίας του ποὺ μεθοδεύεται ἀπὸ τὴν Νέα Τάξη ἀγγίζει τὸ βάθος τῆς ὑπάρξεώς του. Ὀσμίζεται ὅτι ἡ στέρηση τῆς ἐλευθερίας στοχεύει σὲ μιὰ βαθύτερη καὶ πλήρη ὑποδούλωση στὴν ἐξουσία τοῦ Διαβόλου. Λέει ὁ ἅγιος Παΐσιος ὅτι «τέτοια δικτατορία ποὺ σκέφτονται νὰ κάνουν, μόνο ὁ Διάβολος μπορεῖ νὰ τὴν ἔχει σκεφθεῖ». Ὄντως αὐτὴ ἡ ἑωσφορικὴ προσπάθεια ἐλέγχου τῶν ἀνθρώπων εἶναι καὶ ἀπὸ μόνη της δαιμονικὴ. Ἀλλὰ πρὸς ποιὰ κατεύθυνση ὁδεύει; ποῦ στοχεύει αὐτὴ ἡ ἐξελιγμένη τεχνολογία; «Πίσω λοιπὸν ἀπὸ τὸ τέλειο σύστημα ‘’κἀρτας ἐξυπηρετήσεως’’ ἀσφαλεὶας κομπιούτερ κρύβεται ἡ παγκόσμια δικτατορία, ἡ σκλαβιὰ τοῦ Ἀντιχρίστου» γράφει ὁ ἄγιος Παΐσιος. Στὸ βάθος βλέπει ὁ Ἕλληνας νὰ ἀπειλεῖται ἡ πνευματική του ἐλευθερία. Βλέπει τὸ τέλειο φακέλλωμα, τώρα μέσω τοῦ ΠΑ, ὄχι μόνο σὰν τυραννία μὲ ἀπροσμέτρητες συνέπειες στὴν καθημερινότητά του, ἀλλὰ καὶ σὰν προοίμιο γιὰ τὴν Ὑποδούλωση στὸν Ἀντίχριστο. Αὐτὴ ἡ μανία γιὰ τὸν πλήρη ἔλεγχο τοῦ ἀνθρώπου, ἡ βία τῶν Νεοταξιτῶν γιὰ ἐξαφάνιση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου εἶναι ἀνεξήγητη ἐὰν δὲν ἐμπλέκεται ὁ «ἀρχοντας τοῦ κόσμου τούτου. Ἤδη οἱ ἄνθρωποι εἶναι σκυμμένοι καὶ ἀνήμποροι μπροστὰ στὴ καταδυνάστευση τῶν κυβερνήσεων, τὴν οἰκονομικὴ ἀσφυξία ποὺ βιώνουν, τοὺς παράλογους νόμους καὶ τὴν ἔλλειψη δικαιοσύνης. Δεκατριάωρη ἐργασία! καὶ ἀκολουθεῖ ἢ σιωπὴ ἢ ψελλίσματα διαμαρτυρίας. Οἱ κινητοποιήσεις, οἱ κραυγὲς πνίγονται μαζί μὲ τὰ καθημερινὰ σκάνδαλα καὶ ἡ ζωή συνεχίζεται. Λοιπὸν τὶ ἄλλο ζητᾶ τὸ σύστημα; Ζητοῦν τὴν ψυχή μας. Θέλουν μἐχρι «μυελοῦ καὶ ὀστέων» τὴν ὑποδούλωσή μας, τώρα μὲ τὴν ταυτότητα καὶ τὸν Π.Α.καὶ ἀπειλοῦν τὴν ἐπιβίωσή μας. Εἶναι σὰν νὰ σοῦ λένε : Ἢ θὰ ὑποταγεῖς ἢ θὰ πεθάνεις. Πρόκειται ὅμως γιὰ μιὰ ἀόριστη ὑποταγὴ στὸ διεθνὲς σύστημα; Εἶναι γνωστὸ τὸ χωρίο τῆς Ἀποκαλύψεως. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης προφητεύει τὴν ἐπιβολὴ τοῦ χαράγματος τοῦ ὀνόματος ἢ τοῦ ἀριθμοῦ τοὺ ὀνόματος τοῦ Ἀντιχρίστου, τὸν ἀριθμό 666 στὸ χέρι ἢ στὸ μέτωπο. Ὅλη λοιπὸν αὐτὴ ἡ μεθοδευμένη δουλεία τῶν ἀνθρώπων θὰ φθάσει στὴν τελείωσή της μὲ τὴν ὑποταγὴ στὸν Ἀντίχριστο «Μετὰ λοιπὸν τὴν καρτα καὶ τὴν ταυτότητα» συνεχίζει ὁ ἅγιος Παΐσιος, «γιὰ νὰ προχωρήσουν πονηρὰ στὸ σφράγισμα…» Ὥστε μέσω τοῦ σφραγίσματος, στὸν Ἀντίχριστο θὰ παραδοθεῖ ἡ ζωή μας ἡ ἐλευθερία μας. Νομίζω, ἐπ’οὐδενὶ πρέπει νὰ λησμονοῦμε ὅσα ἔχει πεῖ καὶ γράψει σχετικῶς ὁ ἅγιος Παΐσιος, αὐτὸς ὁ προφήτης τῶν ἐσχάτων χρόνων γιατὶ χωρὶς αὐτὸν εἶναι ἀμφίβολο ἂν θὰ βρισκόμαστε ἐδῶ σήμερα. «Μερικοὶ Εὐρωπαῖοι» διαβάζουμε ἀλλοῦ «ἀντέδρασαν γιατὶ φοβοῦνται παγκόσμια δικτατορία».
Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι ἀντιδροῦμε γιατὶ δὲν θέλουμε τὸν Ἀντίχριστο, ἀλλὰ φυσικὰ οὔτε τὴν δικτατορία»(Πνευμ. Ἀφύπ. σ.183). Δείχνει ὁ Ἄγιος ἐν προκειμένῳ τὴν ποιοτικὴ διαφορὰ μεταξὺ τοῦ ἀγῶνος γιὰ ἐλευθερία καὶ τοῦ ἀγῶνος ἐναντίον τοῦ σφραγίσματος, τοῦ ἀγῶνος γιὰ τὴν πνευματικὴ ἐλευθερία. Μιλάει κι ἀλλοῦ γιὰ τὴν δικτατορία καὶ τό φακέλωμα, ἀλλὰ αὐτὸ τὸ κακὸ τὸ βλέπει σὰν προετοιμασία γιὰ τὸ μεγαλύτερο κακὸ. «Τὸ παράξενο ὅμως [εἶναι ὅτι]..πολλοὶ πνευματικοὶ ἄνθρωποι…φοβάνται καὶ αὐτοὶ τὸν κοσμικὸ φόβο τοῦ φακελώματος, ἐνῷ ἔπρεπε νὰ ἀνησυχοῦν πνευματικὰ καὶ νὰ βοηθήσουν τοὺς Χριστιανοὺς μὲ τὴν καλὴ ἀνησυχία καὶ νὰ τοὺς τονώνουν στὴν πίστη, νὰ νιώθουν θεϊκὴ παρηγοριά». Ἑπομένως ὁ ἄγιος Παΐσιος ὁδηγεῖ τὴ σκέψη μας πιὸ πέρα ἀπὸ τὴ σημερινὴ πρόκληση καὶ τὸν κίνδυνο τοῦ ψηφιακοῦ ὁλοκληρωτισμοῦ, στὶς τελικὲς του συνέπειες.
Θὰ ἤθελα νὰ ἐπιμείνω στὰ παραπάνω λόγια τοῦ Ἁγίου. «Καλὴ ἀνησυχία». Oἱ λόγοι αὐτοὶ μοιάζουν ἀντιφατικοὶ. Ἀποτελοῦν θὰ λέγαμε ἕνα ἀποφατικὸ ὅρο. Καὶ «ἀνησυχία» εἶναι καὶ «καλὴ». Μέ τὴ λέξη ἀνησυχία ἐννοεῖ τὴν ἐγρήγορση τοῦ νοῦ μας. Τὸ ζωντανὸ ἐνδιαφέρον γιὰ τήν σωτηρία μας, τὴν ἐνημέρωσή μας γιὰ τὴ διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας καὶ γιὰ τὰ τεκταινόμενα. Ὄχι ἐφησυχασμό. Μὲ τὸν προσδιορισμό «καλὴ» ἐννοεῖ ὅτι ἡ ἐγρήγορσή μας δὲν πρέπει νὰ συνοδεύεται ἀπὸ ἄγχος, πανικὸ καὶ ἔξαψη τῆς φαντασίας μὲ τὰ ὁποῖα σκοτίζεται ὁ νοῦς καὶ ὁδηγεῖται ὁ χριστιανὸς στὴν ἀπελπισία, σὲ παράλογες σκέψεις ἀντιδράσεις καὶ κινήσεις. Καἲ τὸ χρέος ἡμῶν τῶν ποιμένων, εἰ καὶ ἀναξίων, εἶναι νὰ διδάσκουμε τὴν ἀλήθεια σχετικῶς μὲ τὰ ἔσχατα. Ναὶ! Θὰ ἔλθει κάποια στιγμὴ ὁ Ἀντίχριστος. Τὸ λέει ὁ Χριστὸς ὁ Ἀπ. Παῦλος, ὁ εὐαγγελιστής Ἰωάννης. Δὲν ξέρουμε πότε. Ἔχουμε σημεῖα προδρομικά καὶ βρισκόμαστε σὲ ἐγρήγορση. Ἐπ’αὐτοῦ ὁ ἅγιος Παΐσιος καυτηριάζει τὴ στάση ὁρισμένων πνευματικῶν. «φασκιώνουν τὰ πνευματικά τους τέκνα, σὰν τὰ μωρὰ δῆθεν γιὰ νὰ μὴ στενοχωριοῦνται. Δὲν πειράζει αὐτό. δὲν εἶναι τίποτε. Ἀρκεῖ ἐσωτερικὰ νὰ πιστεύετε» ἢ λένε : ‘’μὴν μιλᾶτε…γιὰ τὶς ταυτότητες καὶ τὸ σφράγισμα γιὰ νὰ μὴ στενοχωριοῦνται οἱ ἄνθρωποι’’. Ἐνῷ ἂν τοὺς ποῦν ‘’νὰ προσπαθήσουμε νὰ ζοῦμε πιὸ πνευματικὰ, νὰ εἴμαστε πιὸ κοντὰ στὸ Χριστό καὶ μὴ φοβάστε τίποτε, στό κάτω-κάτω θὰ πᾶμε καὶ μάρτυρες’’, θὰ τοὺς προετοιμάσουν κάπως. Ἂν κάποιος γνωρίσει τὴν ἀλήθεια, προβληματίζεται καὶ ταρακουνιέται. Πονάει γιὰ τὴν σημερινὴ κατάσταση, προσεύχεται καὶ προσέχει νὰ μήν πέσει στὴν παγίδα»».
Καὶ ὁ π. Σαράντης γράφει «Ὅλα τὰ παραπάνω[ἐννοεῖ τὴν ἐνημέρωση γιὰ τὰ τότε τεκταινόμενα] θὰ πρέπει νὰ τὰ ἔχουμε ὑπ’ ὄψη ὅλοι μας, κάθε χριστιανὸς πολίτης τῆς πατρίδος μας, ὄχι γιὰ νὰ καταληφθοῦμε ἀπὸ τὸν πανικὸ τῶν ἐπερχομένων δεινῶν, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἐμβολιασθοῦμε μὲ τὴν καλὴ ἐν Χριστῷ ἀνησυχία καὶ τὴν καλὴ ἐν Χριστῷ ἑτοιμασία. Οἱ χριστιανοὶ τῶν πρώτων χριστιανικῶν χρόνων, παρὰ τοὺς ἀπηνεῖς διωγμούς, δὲν ἀπαξίωναν τὴν παροῦσα ζωή, τὸ γάμο, τὴν οἰκογένεια, τὸ ἐπάγγελμα, ὅλες τὶς ἐν τῷ κόσμῳ δραστηριότητες, ὅπως μᾶς πληροφορεῖ σαφῶς ὁ ἅγιος Ἰουστίνος, φιλόσοφος καὶ μάρτυρας στὴ γνωστὴ ἀπολογητικὴ ἐπιστολή του, ἀλλὰ ἦταν ζωντανὰ ἑνωμένοι μὲ τὸν Χριστό, πανέτοιμοι γιὰ τὴν αὐτονόητη θεοσθενῆ ὁμολογία Χριστοῦ, καὶ γιὰ τὸ ἱερὸ Μαρτύριο, ὅποτε αὐτὸ ὁμολογουμένως τοὺς ἐζητεῖτο.
Ἀπαραίτητο ποιμαντικὸ χρέος μας εἶναι ἡ ἐνημέρωση τῶν πιστῶν μας…… πρωτίστως στὸν ἐν Χριστῷ πνευματικόν μας ἀγώνα. Ὅμως ἂν δὲ γίνεται ἐκ μέρους μας ἐνημέρωση περὶ ΑΜΚΑ, ἠλεκτρονικῶν καρτῶν καὶ τῶν δεινῶν ἐξελίξεων, θὰ ἐξομοιωνόμαστε μὲ τὴν τακτική τῆς στρουθοκαμήλου ποὺ βυθίζει τὸ κεφάλι της στὴν ἄμμο καὶ μὴ βλέποντας τὸν ἐπερχόμενο κίνδυνο, πέφτει θύμα στὶς παγίδες τοῦ ἐχθροῦ».
Ἔχοντας αὐτὴ τὴν ἐνημέρωση δὲν πρέπει βέβαια νὰ παγιδευόμαστε σὲ ἐμμονικὴ ἐνασχόληση μὲ τὸν Ἀντίχριστο, παρασυρόμενοι ἀπὸ διάφορους ψευδοπροφῆτες τοῦ διαδικτύου ποὺ σέ πολλοὺς εὐαίσθητους ἀνθρώπους κόβουν τόν ὕπνο, ἀλλὰ νὰ καλλιεργοῦμε τὴ ζωντανὴ διάθεση γιὰ προσευχὴ, ὥστε ὁ Κύριός μας νὰ μᾶς δώσει τὴν Χάρη Του νὰ ἐνδυναμώσει τὴν πίστη μας νὰ μᾶς ἀπαλλάξει ἀπὸ τὸν φόβο, νὰ μᾶς δείχνει κάθε στιγμὴ τὸ δρόμο. Δὲν πρέπει νὰ φοβόμαστε γιὰ τὴν ἐπιβίωσή μας ἀπὸ τὼρα καὶ στὸ ἑξῆς ἐπειδὴ ἀρνούμαστε τὴν ἡλεκτρονικὴ ταυτοποίηση μας.
«Ὅταν πληθύνει ἡ Χάρις στὸν ἄνθρωπο,» λἐει ὁ ἅγιος Ἰσαάκ, «τότε μὲ τὸν πόθο τῆς ἀρετῆς ὁ φόβος τοῦ θανάτου εὔκολα καταφρονεῖται καὶ ὁ ἄνθρωπος βρίσκει μέσα στὴν ψυχή του πολλὲς αἰτίες γιὰ τὶς ὁποῖες πρέπει νά ὑπομείνει τὴ θλίψη χάριν τοῦ φόβου τοῦ Θεοῦ».
Μιλάει πολὺ ὄμορφα πάλι ὁ ἅγιος Γεροντάς μας, ὁ ἄκακος, ταπεινὸς καὶ φιλάγρυπνος π.Σαράντης σκορπίζοντας ἀπὸ τὶς καρδιές μας τὸ νέφος τῆς ἀθυμίας καὶ τῆς λύπης.
«Γιά τίς δύσκολες ἡμέρες τέλος ἔχουν πεῖ οἱ Ἅγιοι γέροντες π. Παΐσιος, π. Ἀμβρόσιος καί ἄλλοι, ὅτι ὄχι μόνο δέν θά μειωθεῖ ἡ ἀγαθή Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ἀλλά θά πολλαπλασιασθεῖ ὡς ἀφθονοπάροχος Ἄκτιστη Χάρη, πού θά κραταιώνει τούς πιστούς καί θά τούς ἐνισχύει γιά νά μή καμφθοῦν. Ὅπως ἐπί 40 χρόνια στήν ἔρημο ὁ Θεός τροφοδοτοῦσε τούς Ἑβραίους μέ τό μάννα, μέ τά ὀρτύκια, μέ τό καθαρό νερό, ἔτσι καί στίς ὁριακές, στίς δύσκολες ἡμέρες τοῦ Ἀντιχρίστου, θαυματουργικά θά διάγουν τό βίο τους οἱ πιστοί Χριστιανοί. Βέβαια ὁ Πανάγαθος Θεός θά ἐπιτρέπει ἤ θά θέλει καί τό ἱερό μαρτύριο, ἀκριβῶς γιά νά ἀναδείξει καί στήν ἐποχή μας Ἁγίους Μάρτυρες. Στό θεόπνευστο βιβλίο τῆς Ἀποκαλύψεως στόν 1ο στίχο τοῦ 14ου κεφαλαίου παριστάνονται οἱ ἄνθρωποι τοῦ Θεοῦ, πού δέ θά ἔχουν δεχθεῖ τό σφράγισμα τοῦ Ἀντιχρίστου, ὁλόλαμπροι, ἔχοντες ἐπί τῶν μετώπων τους γεγραμμένο τό ὄνομα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί τοῦ Πατρός Αὐτοῦ. Ὁ π. Παΐσιος μάλιστα ὑπεστήριζε, ὅτι οἱ Ἅγιοι τοῦ παρελθόντος βλέποντας ἀπό τόν οὐρανό τή Χάρη καί τήν προκύπτουσα ἀσύλληπτη ὑπομονή τῶν ἁγίων μαρτύρων τῆς νέας ἐποχῆς, θά ζηλεύουν μέ τήν καλή ζήλεια καί θά εὔχονται στόν ἐν Τριάδι Θεό νά ἐπισφραγισθεῖ καί νά εὐοδωθεῖ χαρισματικά τό μαρτύριό τους πρός δόξαν Θεοῦ».
Δὲν βρισκόμαστε βέβαια τώρα ἐνώπιον τοῦ Ἀντιχρίστου. Ὁ ΠΑ δὲν εἶναι τὸ χἀραγμα. Ὅμως ἡ σχεδιαζόμενη καὶ ὲφαρμοζόμενη τυραννία εἶναι ὄντως ἀντίχριστη καὶ γίνεται σταδιακὰ ἕνας ὀλισθηρός δρόμος ποὺ στὸ τέλος ὁδηγεῖ στὴν πλήρη ἀποστασία ἀπὸ τὸν Θεό. Ἡ στάση μας ἀπέναντι σ’αὐτὴ τὴν ἐπιβουλὴ τῆς ἐλευθερίας μας ὀφείλει νὰ εἶναι γενναὶα. Νὰ φερθοῦμε μὲ περιφρόνηση στὶς προβαλλόμενες «εὐκολίες» ποὺ τὸ ἀντίτιμό τους εἶναι ἡ πολύτιμη ἐλευθερία μας ποὺ μᾶς χάρισε ὁ φιλάνθρωπος Θεὸς καὶ τὴν πλούτισε μὲ τὴ Χάρη Του στο ἅγιο Βάπτισμα. Κρατοῦμε αὐτὸ τὸ δῶρο τοῦ Θεοῦ, δὲν τὸ διαπραγματευόμαστε. «Κράτει ὅ ἔχεις» μᾶς καλεῖ ὁ Ἀπόστολος τῆς ἀγάπης στὴν Ἀποκάλυψη. Τὸ κρατοῦμε στήν καρδιά μας ὡς τὸν μοναδικὸ μας θησαυρὸ, τὸ περιφρουροῦμε μὲ τὴν προσευχἠ. Κρατοῦμε ὁλόκληρη τὴν πίστη μας τὴν ὀρθόδοξη καὶ τὴν ὁμολογοῦμε μέχρι θανάτου προσδοκώντας τὴ μέλλουσα ζωή. Μόνος ἐχθρός τώρα εἶναι ἡ σκοτεινὴ δύναμη τοῦ φόβου. Μᾶς λέει πάλι ὁ εὐαγγελιστὴς :
«Μή φοβοῦ ἅ μέλλεις παθεῖν…γίνου πιστός ἄχρι θανάτου καί δώσω σοι τόν στέφανον τῆς ζωῆς» (Ἀποκ. 2,10).
Ἐν προκειμένω ἂν καὶ σκληρὰ, εἶναι ὅμως ἀληθινὰ τὰ λόγια τοῦ ἀνδρέα Κάλβου :
«Ὅσοι τό χάλκεον χέρι, βαρύ τοῦ φόβου αἰσθάνονται, ζυγόν δουλείας, ἄς ἔχωσι· θέλει ἀρετήν καί τόλμην ἡ ἐλευθερία».