John D. Ferrer, PhD
ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΒΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ
ΝΑΟΥ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ:
ΜΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Ο Ναός του Σατανά (The Satanic Temple – TST)* το ξανακάνει. Η αθεϊστική αριστερή ακτιβιστική ομάδα είναι γνωστή για την έναρξη λεσχών του Σατανά μετά το σχολείο, την ανέγερση ανίερων αγαλμάτων σε κυβερνητικά κτίρια και την προσπάθεια να βρει θρησκευτικές εξαιρέσεις σε νόμους υπέρ της ζωής. Τώρα άνοιξαν μια διαδικτυακή κλινική αμβλώσεων. Οι κλινικές αμβλώσεων δεν είναι κάτι ασυνήθιστο. Και το TST έχει ιστορικό ακτιβισμού υπέρ της άμβλωσης. Αλλά αυτή η κλινική αμβλώσεων ξεχωρίζει για μερικούς λόγους.
ΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ ΤΡΟΛΑΡΙΣΜΑΤΟΣ
Η κλινική ονομάζεται «Κλινική Σατανικής Άμβλωσης της Μαμάς του Σάμιουελ Αλίτο», μια προφανής κίνηση τρολαρίσματος. Το TST είναι τόσο γνωστό για το τρολάρισμα που δεν είναι απλώς μια δευτερεύουσα αναζήτηση, αλλά ένας τρόπος ζωής. Η σύλληψή τους, σύμφωνα με τους New York Times, σχεδιάστηκε ως «ένα άτακτο αγκάθι στην πλευρά του συντηρητικού Χριστιανισμού». Διατυπωμένο θετικά, θα μπορούσαν να διδάξουν ένα masterclass στο τρολάρισμα. Παίρνουν την εφηβική ειρωνεία, εμποτίζουν την αγωνιστική διαμαρτυρία, ενσωματώνουν τη θεατρικότητα και τη δυναμώνουν με ένα καστ δικηγόρων μέχρι να γίνει μια ολόκληρη κοινωνικοπολιτική μεθοδολογία. Και μην κάνετε λάθος, είναι απολύτως σοβαροί με αυτό.
Για το TST, το τρολάρισμα είναι ένας τρόπος πολιτικού ακτιβισμού που προωθεί την ιδεολογία τους, την οποία εκθέτουν ως Επτά Θεμελιώδη Δόγματα. Αυτές οι κατευθυντήριες δηλώσεις είναι περίπου αυτό που θα μπορούσε να αναμένεται στη διασταύρωση της προοδευτικής πολιτικής και του Νέου Αθεϊσμού. Μέχρι στιγμής, η κύρια εστίασή τους ήταν η θρησκευτική ελευθερία στο δημόσιο χώρο. Το τρολάρισμά τους είναι ένας τρόπος να τεντώσουν τη «θρησκευτική ελευθερία» μέχρι να σπάσει. Αντί να υποστηρίζουν μια ισχυρή θρησκευτική ελευθερία όπου ο Χριστιανισμός, η πλειοψηφική θρησκεία, κατέχει ένα μέτρο πολιτιστικού προνομίου και επιρροής στο δημόσιο χώρο, το TST στοχεύει σε έναν πιο αυστηρό διαχωρισμό εκκλησίας και κράτους. Αυτή η προσέγγιση του Άρχοντα του Τρολαρίσματος δεν τους έχει εκραγεί ακόμα στα μούτρα. Αλλά αυτή η κλινική αμβλώσεων μπορεί να είναι η σπίθα που θα το κάνει.
ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΜΒΛΩΣΗ
Ένα άλλο χαρακτηριστικό που διακρίνει αυτή την κλινική είναι ότι αντιμετωπίζει την άμβλωση ως θρησκευτικό τελετουργικό. Με τα δικά τους λόγια: «Η Κλινική Σατανικής Άμβλωσης της Μαμάς του Σάμιουελ Αλίτο™ είναι μια διαδικτυακή κλινική που παρέχει θρησκευτική φαρμακευτική φροντίδα άμβλωσης. Η κλινική παρέχει φάρμακα άμβλωσης μέσω ταχυδρομείου σε όσους στο Νέο Μεξικό επιθυμούν να πραγματοποιήσουν το Θρησκευτικό Τελετουργικό Άμβλωσης του Ναού του Σατανά».
Ναι, οι υπηρεσίες άμβλωσης του TST διαφημίζονται ως «θρησκευτικά τελετουργικά», αλλά αυτές δεν είναι χειρουργικές αμβλώσεις με θυσίες παιδιών που θολώνουν το αίμα. Πρόκειται για μια διαδικτυακή κλινική ταχυδρομικών παραγγελιών. Ο Ναός του Σατανά με έδρα τη Νέα Αγγλία προσφέρει μόνο φαρμακευτική (χαπιού) άμβλωση μέσω ενός ανώνυμου φαρμακείου στο Νέο Μεξικό. Τα «τελετουργικά» είναι κάτι μεταξύ ημι-θρησκευτικής κινητοποιητικής αυτο-ομιλίας από τη μία πλευρά και νομικής τυπικότητας από την άλλη.
Οι ταχυδρομικές «τελετουργικές» αμβλώσεις επιτρέπουν στο TST να πετύχει έξι στόχους ταυτόχρονα. Πρώτον, το TST διαμαρτύρεται για την συχνά περιφρονημένη απόφαση του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ, Dobbs v. Jackson Women’s Health Organization (2022). Ο δικαστής Σάμιουελ Αλίτο, από τον οποίο πήρε το όνομά της η κλινική, συνέταξε την πλειοψηφική απόφαση στο Dobbs, την μνημειώδη απόφαση που ανέτρεψε τόσο τις αποφάσεις Roe v. Wade (1973) όσο και Planned Parenthood v. Casey (1992).
Δεύτερον, το TST ισχυρίζεται ότι βοηθά στην κάλυψη ενός κενού στην υγειονομική περίθαλψη για τις γυναίκες, καθώς οι πολιτείες ανακαλούν τους νόμους για την επιλογή της άμβλωσης στην εποχή μετά την υπόθεση Roe. Ακόμη και σε πολιτείες υπέρ της επιλογής όπως το Νέο Μεξικό (από το 2023), όπου εδρεύει η κλινική του TST, αυτές οι υπηρεσίες φαρμακευτικής άμβλωσης, υποτίθεται, θα μπορούσαν να προσφέρουν περισσότερη ιδιωτικότητα και πρόσβαση από ό,τι είναι επί του παρόντος διαθέσιμη στις παραδοσιακές κλινικές αμβλώσεων.
Τρίτον, δυνητικά παρακάμπτουν μελλοντικούς νόμους κατά της άμβλωσης μέσω μιας θρησκευτικής εξαίρεσης. Εάν μια γυναίκα αυτοπροσδιορίζεται ως μέλος του TST, τότε, θεωρητικά, θα μπορούσε να παρακάμψει τις απαγορεύσεις άμβλωσης και να κάνει άμβλωση υπό την προστασία της «θρησκευτικής ελευθερίας» της Πρώτης Τροπολογίας. Το ομοσπονδιακό της δικαίωμα θα μπορούσε να παρακάμψει τους πολιτειακούς νόμους κατά της άμβλωσης.
Τέταρτον, μπορούν να αυξήσουν τη συμμετοχή των μελών τους εάν αυτή η οδός της θρησκευτικής εξαίρεσης λειτουργήσει. Εάν μπορούν να βρουν μια ομοσπονδιακά προστατευόμενη θρησκευτική εξαίρεση κατά των πολιτειακών νόμων για την άμβλωση, τότε θα έχουν ουσιαστικά ανατρέψει την απόφαση Dobbs, αλλά μόνο για τα μέλη του Ναού του Σατανά. Αυτό είναι ένα ισχυρό κίνητρο για τους ανθρώπους να ενταχθούν στο TST.
Πέμπτον, το TST μπορεί να βγάλει μια περιουσία από φορολογικά απαλλασσόμενες «θρησκευτικές» δωρεές, καθώς ο ακτιβισμός για την επιλογή της άμβλωσης είναι αυτή τη στιγμή ένα αριστερό χρυσωρυχείο.
Έκτον, πέρα από την απλή εκμετάλλευση των θρησκευτικών φορολογικών απαλλαγών, ίσως τις εκραγούν. Οι θρησκευτικές φορολογικές απαλλαγές έχουν τη βάση τους σε μια πλουραλιστική ερμηνεία της Πρώτης Τροπολογίας για τη «θρησκευτική ελευθερία». Αλλά απέναντι σε αυτή την άποψη βρίσκεται η κοσμική αίσθηση του «διαχωρισμού εκκλησίας και κράτους». Με αυτή την άποψη, η Πρώτη Τροπολογία θεωρείται ότι επιβάλλει μια αυστηρά κοσμική διακυβέρνηση. Η δικαστική ιστορία ευνοεί την πλουραλιστική άποψη. Το TST φαίνεται να ευνοεί την κοσμική άποψη. Το TST θα μπορούσε να κάνει τις θρησκευτικές φορολογικές απαλλαγές τόσο προσβλητικές ώστε όλες αυτές οι εξαιρέσεις να ανακληθούν.
Στρατηγικά μιλώντας, ονομάζοντας τις υπηρεσίες αμβλώσεων τους «θρησκευτικό τελετουργικό», μπορούν να ωφεληθούν υλικά και να προωθήσουν τον σκοπό τους, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Αλλά μπορεί να έχουν υπερβάλει. Υπάρχουν είδη Σατανισμού που ασκούν «μαύρη» μαγεία ή πιστεύουν σε έναν κυριολεκτικό Σατανά. Το TST, ωστόσο, δεν είναι ένα από αυτά. Υπάρχουν διαφορετικές ονομασίες, για να το πούμε έτσι, του Σατανισμού, και ενώ ορισμένες αναμφισβήτητα ασκούν ή υποστηρίζουν την κυριολεκτική παιδική θυσία, ο Ναός του Σατανά αρνείται ότι το κάνει. Το TST δεν βλέπει τα τελετουργικά του ως παιδικές θυσίες στον Σατανά, αφού δεν πιστεύει ότι υπάρχουν ο Θεός ή ο Σατανάς. Ωστόσο, ισχυριζόμενοι ότι η άμβλωση είναι ένα σατανικό τελετουργικό, υπονομεύουν τους σκοπούς τους υπέρ της επιλογής παρ’ όλα αυτά. Στη συνέχεια θα δείξω ότι το TST υπονομεύει τον ακτιβισμό του υπέρ της άμβλωσης με τη δέσμευσή του στην προβληματική φαρμακευτική άμβλωση, με την ακούσια υιοθέτηση μιας κριτικής κατά της άμβλωσης, και με το να θυσιάζει άθελά του ανθρώπινες ζωές σε έναν πραγματικό Σατανά στον οποίο δεν πιστεύουν.
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΜΒΛΩΣΕΙΣ ΜΕ ΧΑΠΙ
Ιατρικά μιλώντας, το TST υπονομεύει τους σκοπούς του υπέρ της επιλογής ευθυγραμμιζόμενο με μια ιδιαίτερα επικίνδυνη μέθοδο άμβλωσης. Σε ένα επιφανειακό επίπεδο, είναι περήφανα υπέρ της επιλογής. Και το άνοιγμα μιας κλινικής αμβλώσεων είναι πολύ υπέρ της επιλογής. Αυτό φαίνεται αρκετά συνεπές. Αλλά, σε ένα βαθύτερο επίπεδο, προσπαθούν επίσης να προωθήσουν την υγεία των γυναικών. Με τα δικά τους λόγια, «το TST κάνει πολλά βήματα… για να θεσπίσει εξαιρέσεις από νόμους που δεν προωθούν την υγεία και την ασφάλεια των ασθενών». Επίσης, προσπαθούν να προσαρμόσουν τις πεποιθήσεις τους στην «καλύτερη επιστημονική κατανόηση του κόσμου» και «προσπαθούν να ενεργούν με συμπόνια και ενσυναίσθηση προς όλα τα πλάσματα σύμφωνα με τη λογική». Αλλά η φαρμακευτική άμβλωση αυξάνει σημαντικά τους κινδύνους για την υγεία των μητέρων. Αυτό δεν είναι πολύ συμπονετικό, ενσυναισθητικό ή υγιεινό. Αυτοί οι αυξημένοι κίνδυνοι μπορεί να είναι δύσκολο να φανούν μέσα από έναν κομματικό πολιτικό φακό, αλλά με ένα μάτι για τον ανθρωπισμό και την καλή, σταθερή επιστήμη, οι κίνδυνοι γίνονται εμφανείς. Ποιοι είναι αυτοί οι κίνδυνοι για την υγεία;
Πρώτον, εάν μια γυναίκα έχει σαλπιγγική (έκτοπη) κύηση, το σχήμα του χαπιού πολύ πιθανόν να μην λειτουργήσει σε αυτήν. Θα παραμείνει έγκυος με μια επικείμενη θανατηφόρα επιπλοκή. Αλλά επειδή πήρε το χάπι της άμβλωσης, πιστεύει ότι δεν είναι πλέον έγκυος, και μπορεί να μην γνωρίζει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο.
Δεύτερον, εάν οι γυναίκες χρησιμοποιήσουν τη μέθοδο της χημικής άμβλωσης για να εξασφαλίσουν μια άμβλωση χωρίς κλινικές επισκέψεις, μπορούν ακούσια να τερματίσουν μελλοντικές εγκυμοσύνες, καθιστώντας τον εαυτό τους στείρο εάν είναι Rh-αρνητικές. Η ομάδα αίματος Rh-αρνητικό (δηλαδή, A-αρνητικό, B-αρνητικό, AB-αρνητικό και O-αρνητικό αίμα) είναι μια κοινή ομάδα αίματος που επηρεάζει το 15 τοις εκατό του πληθυσμού. Συχνά παραμένει απαρατήρητη χωρίς να επηρεάζει την υγεία κάποιου. Μια έγκυος γυναίκα που ζητά χημική άμβλωση μπορεί να μην μάθει ποτέ ότι είναι Rh-αρνητική. Αλλά με αυτή την κατάσταση θα χρειαστεί Rh D ανοσοσφαιρίνη (RhoGAM) κατά τη στιγμή του σχήματος του χαπιού της. Διαφορετικά, το σώμα της θα σχηματίσει «αντισώματα κατά των εμβρυϊκών αιμοσφαιρίων, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε καταστροφική ανοσολογική απόρριψη του εμβρύου σε μια επόμενη εγκυμοσύνη». Η φαρμακευτική άμβλωση δεν θα περιπλέξει μόνο αυτή την εγκυμοσύνη αλλά θα θέσει σε κίνδυνο και μελλοντικές εγκυμοσύνες, προκαλώντας θνησιγενείς γεννήσεις, νεογνικούς θανάτους και εγκεφαλικές βλάβες, και μπορεί να την καταστήσει στείρα.
Τρίτον, οι φαρμακευτικές αμβλώσεις είναι αυτοχορηγούμενες. Το πρώτο χάπι, η μιφεπριστόνη, μπορεί ή όχι να δοθεί στην κλινική. Αλλά το δεύτερο χάπι αυτοχορηγείται, στο σπίτι δύο ημέρες αργότερα. Αυτό το χάπι, η μισοπροστόλη, είναι ο κύριος ενεργός παράγοντας που αποβάλλει το παιδί πριν τη γέννηση. Μια σειρά από παρενέργειες συμβαίνουν τακτικά σε αυτό το στάδιο. Αλλά όντας στο σπίτι, δεν έχει άμεση κλινική επίβλεψη. Η έγκυος μητέρα πρέπει να μαντέψει αν η αιμορραγία, οι κράμπες, η ναυτία, και ούτω καθεξής είναι αρκετά σοβαρές για μια επίσκεψη στα επείγοντα. Δεν είναι αδειούχος γιατρός, και πιθανότατα δεν έχει εμπειρία με τέτοια πράγματα. Δεν μπορεί να αναμένεται ότι θα γνωρίζει πότε οι σοβαρές κράμπες της είναι πολύ σοβαρές ή πότε μια μεγάλη ποσότητα αιμορραγίας γίνεται υπερβολική αιμορραγία. Ούτε μπορεί να αναμένεται ότι θα γνωρίζει αν η άμβλωση ολοκληρώθηκε. Ωστόσο, τυχόν υπολείμματα που μένουν ενδομητρίως μπορούν να προκαλέσουν περαιτέρω επιπλοκές, όπως μόλυνση, σηψαιμία ή θάνατο. Εάν χρησιμοποιεί χημική άμβλωση για να κρατήσει την εγκυμοσύνη της μυστική ή για να παραμείνει ανώνυμη, τότε ακόμη και αν πάει στα επείγοντα για επιπλοκές, όπως θα έπρεπε, πιθανότατα θα πρέπει να οδηγήσει η ίδια. Οι σοβαρές κράμπες και η αιμορραγία γίνονται διπλά επικίνδυνες όταν είσαι κολλημένη στην κίνηση. Επιπλέον, θα χάσει λεπτά, ίσως ώρες, σε μια στιγμή που κάθε δευτερόλεπτο μετράει. Επιπλέον, οι κίνδυνοι της χημικής άμβλωσης είναι πιθανόν πολύ υψηλότεροι από τους αναφερόμενους λόγω του ότι τα νοσοκομεία αναφέρουν λανθασμένα τις επιπλοκές της χημικής άμβλωσης ως επιπλοκές αποβολής.
Επιπλέον, η χημική άμβλωση είναι σχεδιασμένη για αμβλώσεις σε πρώιμο στάδιο, μέχρι 49 ημέρες (επτά εβδομάδες). Ακόμη και η Planned Parenthood λέει ότι μετά από έντεκα εβδομάδες, η άμβλωση με χάπι δεν συνιστάται. Η αποτελεσματικότητά της μειώνεται μεταξύ οκτώ και έντεκα εβδομάδων, από περίπου έξι τοις εκατό σε δεκατρία τοις εκατό πιθανότητα αποτυχίας. Πέρα από αυτό το όριο, η αποτελεσματικότητα μειώνεται και τα ποσοστά επιπλοκών επιδεινώνονται. Όλα αυτά τα γεγονότα μαζί εξηγούν γιατί οι φαρμακευτικές αμβλώσεις δημιουργούν περίπου τέσσερις φορές περισσότερες ιατρικές επιπλοκές και τραυματισμούς σε σύγκριση με τις χειρουργικές αμβλώσεις. Αυτοί οι κίνδυνοι βοηθούν επίσης να εξηγηθεί γιατί η FDA αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή προκλήσεις ενώπιον του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ για την υποβάθμιση των ιατρικών κανονισμών γύρω από την άμβλωση με χάπι (βλ. FDA v. Alliance for Hippocratic Medicine και Danco Laboratories v. Alliance for Hippocratic Medicine).
Τέταρτον, ο εξαναγκασμός σε άμβλωση δεν είναι «υπέρ της επιλογής». Ωστόσο, οι αυτοχορηγούμενες αμβλώσεις είναι διαβόητα δύσκολο να ελεγχθούν για εξαναγκασμό. Οι έγκυες γυναίκες συχνά πιέζονται να κάνουν άμβλωση από έναν κακοποιό, έναν σύντροφο, γονείς ή φίλους. Οι κακοποιοί μπορούν να χρησιμοποιήσουν την άμβλωση για να καταστρέψουν αποδεικτικά στοιχεία που αλλιώς θα μπορούσαν να τους ενοχοποιήσουν για βιασμό ή παρενόχληση. Για τους γονείς μπορεί να είναι ένας τρόπος να προστατεύσουν τη φήμη της οικογένειας, ή να τιμωρήσουν την κόρη. Ή θα μπορούσε απλώς να είναι μια δεσποτική ή αρνητική επιρροή που την πιέζει να κάνει άμβλωση. Μια μελέτη του 2023 που υποβλήθηκε σε αξιολόγηση από ομοτίμους έδειξε ότι μόνο το 33 τοις εκατό των γυναικών που έκαναν αμβλώσεις ήθελαν την άμβλωσή τους, και το 24 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα περιέγραψαν την άμβλωσή τους ως «ανεπιθύμητη ή εξαναγκαστική». Η υπεράσπιση της επιλογής της άμβλωσης, συμπεριλαμβανομένου του TST, βασίζεται στο ότι η άμβλωση είναι μια επιλογή. Αλλά σε σύγκριση με τη ρητορική υπέρ της επιλογής, η άσχημη πραγματικότητα του εξαναγκασμού σε άμβλωση λέει μια διαφορετική ιστορία. Οι γυναίκες εκμεταλλεύονται για σεξουαλική ικανοποίηση, στη συνέχεια πετιούνται στην άκρη για να τα βγάλουν πέρα μόνες τους, ή απειλούνται με εγκατάλειψη, ή κακοποιούνται μέχρι να σκοτώσουν τα παιδιά τους ενδομητρίως. Αυτό απέχει πολύ από τη γυναικεία απελευθέρωση.
Η ευκολία και η ιδιωτικότητα των αμβλώσεων με χάπι μπορεί να τις κάνει να ακούγονται σαν πανάκεια για την σεξουαλικά απελευθερωμένη κοινωνία. Αλλά η πραγματικότητα δεν είναι τόσο όμορφη. Η άμβλωση με χάπι σημαίνει λιγότερη ιατρική επίβλεψη, περισσότερο εξαναγκασμό και κοινωνική απομόνωση, και περίπου 400 τοις εκατό περισσότερες επιπλοκές και τραυματισμούς για τις γυναίκες. Με αυτόν τον τρόπο, ο Ναός του Σατανά παρασύρεται σε μια βασική στάση υπέρ της άμβλωσης εις βάρος του να είναι «υπέρ της επιστήμης», «υπέρ της επιλογής» και «υπέρ της γυναίκας». Εάν το TST ήθελε πραγματικά να προωθήσει την υγεία και την ελευθερία των γυναικών ενώ παράλληλα παρέμενε υπέρ της επιλογής, θα έπρεπε τουλάχιστον να περιμένει μέχρι να βελτιωθούν οι κανονισμοί για τη χημική άμβλωση και την υγεία, ώστε το TST να μην καταλήγει να αντιφάσκει με τους δικούς του στόχους.
ΚΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΟ ΕΠΙΛΕΞΟΥΝ
Εκτός από τους αυξημένους κινδύνους για την υγεία και τους κοινωνικούς κινδύνους με τις αμβλώσεις με χάπι, υπάρχει ένα κραυγαλέο πρόβλημα δημοσιότητας με τις σατανικές τελετουργικές αμβλώσεις. Όταν οι άνθρωποι ακούν για το «Σατανικό Τελετουργικό Άμβλωσης», είναι πιθανό να το ερμηνεύσουν ως παιδική θυσία. Δεν είναι αυτό που το TST προσπαθεί να κάνει εδώ, αλλά αυτός είναι ακόμα ο ήχος του μάρκετινγκ τους. Ωστόσο, οποιαδήποτε σχέση μεταξύ άμβλωσης και παιδικής θυσίας είναι κακή δημοσιότητα για τον σκοπό υπέρ της επιλογής.
Οι περισσότεροι υπέρμαχοι της ζωής πιστεύουν ήδη ότι η άμβλωση είναι παιδική θυσία — μεταφορική ή όχι, σκόπιμη ή όχι. Από μια προοπτική υπέρ της ζωής και του Χριστιανισμού, η κουλτούρα της επιλογής της άμβλωσης μοιάζει με εκσυγχρονισμένη λατρεία του Μολόχ (Λευιτ. 18:21· 20:2–5· Δευτ. 12:31· 18:10· Ιερ. 7:31· Ιεζ. 16:20–21). Αντί να θυσιάζουν γεννημένα μωρά στον βωμό του ναού στις ορδές του Σατανά, ο Ναός του Σατανά θυσιάζει αγέννητα μωρά στον βωμό της ευκολίας. Δεν βοηθούν απλώς τις γυναίκες με τις αμβλώσεις τους· στρατολογούν γυναίκες για να εκτελέσουν σατανικές τελετουργικές αμβλώσεις.
Με αυτόν τον τρόπο, ο Ναός του Σατανά πατά σε μια τσουγκράνα που έφτιαξε ο ίδιος. Δηλώνουν ότι η άμβλωση είναι ένα σατανικό τελετουργικό, ακριβώς όπως οι Χριστιανοί υπέρ της ζωής προειδοποιούσαν από την αρχή. Σίγουρα, το TST μπορεί να νομίζει ότι αυτό το τελετουργικό είναι κάτι περισσότερο από μια θεραπευτική συνεδρία αυτοβοήθειας. αλλά οι άνθρωποι δεν χρειάζεται να πιστεύουν στον Σατανά για να κάνουν το θέλημά του.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟΝ TASH
Στο κλασικό βιβλίο του C.S. Lewis από τη σειρά Νάρνια, “Η Τελευταία Μάχη” (1956), ο Lewis απεικονίζει μια επική αναμέτρηση όπου λίγοι οπορτουνιστές απατεώνες εκτελούν ένα τελετουργικό επίκλησης για έναν ψεύτικο θεό που ονομάζεται Tash. Δεν πιστεύουν καν στον Tash. Κάνουν τις κινήσεις, προσποιούμενοι ότι καλούν τον Tash, για να ξεγελάσουν το κοινό. Αλλά ιδού, ο Tash φτάνει. Και είναι τρομακτικός. Μερικοί οπαδοί του Tash ήταν ανειλικρινείς, έπαιζαν παιχνίδια στο πνευματικό πεδίο μάχης, δεν έπαιρναν στα σοβαρά αυτά τα θρησκευτικά ζητήματα. Ωστόσο, εξακολουθούσαν να υπηρετούν τον Tash. Με τον ίδιο τρόπο, κάποιος δεν χρειάζεται να πιστεύει στον Σατανά για να τον υπηρετήσει. Κάποιος δεν χρειάζεται να πιστεύει στον πνευματικό πόλεμο για να γίνει θύμα του. Ακόμα χειρότερα, οι άνθρωποι μπορούν να θυματοποιούν τυφλά άλλους νομίζοντας ότι βοηθούν. Η εκστρατεία για την άμβλωση μόνο στις ΗΠΑ έχει καταβροχθίσει πάνω από 65.000.000 αθώες απώλειες, κυρίως υπό το λάβαρο της ενδυνάμωσης των γυναικών. Επιδέξιο μάρκετινγκ ή ολισθηρό μονοπάτι, η διαφορά είναι η ίδια. Το φονικό κακό μπορεί να βαδίσει κάτω από δεξιά ή αριστερά λάβαρα, θρησκευτικά ή κοσμικά, ανθρώπινα ή θεϊκά. Ωστόσο, η δοκιμασία για τη διάκριση του κακού δεν βρίσκεται στην ελκυστική ρητορική, στην κομματική προσήλωση ή στις καλές προθέσεις, αλλά στο αν αυτή η πράξη είναι στην πραγματικότητα κακή.
Ελάχιστα σημασία έχει αν οι υποστηρικτές του TST πιστεύουν σε έναν κυριολεκτικό Σατανά ή σε τελετουργική παιδική θυσία. Μπορούν να εκτελέσουν παιδική θυσία στον Σατανά παρόλα αυτά. Με αυτόν τον τρόπο, το TST υιοθετεί άθελά του μερικές από τις πιο έντονες επικρίσεις κατά της επιλογής της άμβλωσης.
Οι άνθρωποι μπορούν να είναι απώλειες και να δημιουργούν άθελά τους απώλειες, χωρίς καν να γνωρίζουν ότι μαίνεται ένας πόλεμος. Οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν κάθε είδους πράξεις με συνέπειες, χωρίς να αναγνωρίζουν το βάρος των πράξεών τους μέχρι να είναι πολύ αργά. Μπορούν ακόμη και να θυσιάζουν ζωντανά ανθρώπινα όντα σε έναν ψεύτικο θεό και έναν πραγματικό δαίμονα, χωρίς να πιστεύουν σε θεούς ή δαίμονες.
ΤΕΛΙΚΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ
Ο Ναός του Σατανά κάνει προβλέψιμα αυτό που έχει κάνει και στο παρελθόν, εκμεταλλευόμενος το καρτουνίστικα σκοτεινό και μοχθηρό branding του για να αναστατώσει το κοινό και να ενοχλήσει τη Χριστιανική Δεξιά σε μια δικαστική αναμέτρηση. Μόνο που αυτή τη φορά, έχουν φτάσει τόσο μακριά που έχουν δολώσει τη Χριστιανική Δεξιά. Έχουν κλείσει τον κύκλο. Μπήκαν στα διασταυρούμενα πυρά μιας από τις πιο σφοδρές κριτικές που έχει αντιμετωπίσει ποτέ η επιλογή της άμβλωσης. Όλες αυτές οι αμβλώσεις που βοήθησαν να διευκολυνθούν, σκοτώνοντας κάθε φορά νέα ανθρώπινα όντα, και όλες οι βλάβες στις γυναίκες συναισθηματικά, κοινωνικά και σωματικά λόγω αυτών των αμβλώσεων — όλη αυτή η συμπεριφορά τελικά θα επιβαρύνει κάθε μέλος του Ναού του Σατανά (ή οποιονδήποτε άλλο) που βοηθά να συμβεί. Δεν θέλω να ακουστώ σαν φόβητρο. Το λέω απλώς ως προειδοποίηση ενάντια στην ύβρη του επιστημονικά αμόρφωτου ακτιβισμού. Καμία ποσότητα καλών προθέσεων δεν μπορεί να εξαγοράσει μια κακή πολιτική. Και για όλη την αξία που βρίσκεται στην αυτονομία του σώματος, την οποία το TST επιβεβαιώνει, δεν δικαιολογεί τη σκόπιμη θανάτωση μικροσκοπικών, αθώων, ανυπεράσπιστων ανθρώπινων όντων. Εάν εμείς, ως κοινωνία, πρόκειται να ανταποκριθούμε στη μεγάλη ευθύνη του ανθρωπισμού, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην προστασία των πιο ανυπεράσπιστων μελών της κοινωνίας από διακρίσεις, καταπίεση, και ειδικά από στοχευμένη δολοφονία. Αυτό περιλαμβάνει τη δολοφονία με βάση το φύλο, τη δολοφονία με βάση τη φυλή, τη δολοφονία με βάση την ικανότητα, την εκμετάλλευση των γυναικών και την κακοποίηση των παιδιών. Η πολιτική της επιλογής της άμβλωσης αποτυγχάνει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις. Εάν το TST ήταν πιο συνεπές με τις δικές του δηλωμένες αξίες, θα έκανε πίσω από αυτή την κλινική άμβλωσης με χάπι. Και αν εμείς ως κοινωνία ήμασταν πιο σοβαροί για τον ανθρωπισμό, θα μπορούσαμε να παραδεχτούμε ότι οι γυναίκες αξίζουν κάτι καλύτερο από το σηπτικό κοινωνικό έμπλαστρο της πολιτικής επιλογής της άμβλωσης.
* Ο Ναός του Σατανά (The Satanic Temple – TST) είναι ένα μη-θεϊστικό θρησκευτικό κίνημα που ιδρύθηκε το 2013 και έχει την έδρα του στο Σάλεμ της Μασαχουσέτης. Σε αντίθεση με τη λατρεία ενός κυριολεκτικού Σατανά ή κάποιου υπερφυσικού όντος, τα μέλη του βλέπουν τον Σατανά ως ένα λογοτεχνικό σύμβολο εξέγερσης ενάντια στην αυθαίρετη εξουσία και τις κοινωνικές νόρμες, καθώς και ως μεταφορά για την προώθηση της λογικής, της ενσυναίσθησης και της δικαιοσύνης. Ο Ναός του Σατανά δεν πρέπει να συγχέεται με την Εκκλησία του Σατανά (Church of Satan) του Anton LaVey, καθώς ο TST απορρίπτει τον υπερφυσισμό και την αυταρχική δομή που σχετίζεται με τον Λαβεϊανικό Σατανισμό.
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ
- Joe Bukuras, “Judge Orders PA District to Allow After School Satan Club to Meet on School Grounds,” Catholic News Agency, 4 Μαΐου 2023. (Δικαστής διατάσσει σχολική περιφέρεια της Πενσυλβάνιας να επιτρέψει στη Λέσχη του Σατανά να συνεδριάζει στους χώρους του σχολείου).
- James Farrell, “Why a Satanic Holiday Display at the Iowa Capitol Building Has Been Allowed to Stay Up Despite Backlash,” Forbes, 13 Δεκεμβρίου 2023. (Γιατί μια Σατανική εορταστική έκθεση στο Καπιτώλιο της Αϊόβα επετράπη να παραμείνει παρά τις αντιδράσεις).
- Daniel Payne, “Satanic Temple Loses Lawsuit against Indiana Pro-life Law,” Catholic News Agency, 27 Οκτωβρίου 2023. (Ο Ναός του Σατανά χάνει τη δίκη κατά του νόμου υπέρ της ζωής στην Ιντιάνα).
- “Samuel Alito’s Mom’s Satanic Abortion Clinic,” The Satanic Temple, (2023), προσπελάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2024. (Η Σατανική Κλινική Άμβλωσης της Μητέρας του Samuel Alito).
- Ο συνιδρυτής του TST Malcom Jarry δήλωσε, «το 1950, η μητέρα του Samuel Alito δεν είχε επιλογές και δείτε τι συνέβη». John Lavenburg, “New Mexico’s Bishop’s Shudder at Prospect of ‘Satanic’ Abortion Clinic,” Crux, 10 Φεβρουαρίου 2023. (Οι Επίσκοποι του Νέου Μεξικού ανατριχιάζουν με την προοπτική μιας «Σατανικής» κλινικής άμβλωσης).
- Αυτή η φήμη για «trolling» εμφανίζεται στη σελίδα των «Συχνών Ερωτήσεων». Δεν αποφεύγουν τις κατηγορίες και αρνούνται ότι είναι απλώς για να τραβήξουν την προσοχή. TST, “Frequently Asked Questions: Is TST a Media Stunt/Hoax/Trolling, Etc.?,” The Satanic Temple, περίπου 2019. (Είναι ο TST ένα μέσο για διαφημιστικό κόλπο/απάτη/trolling, κ.λπ.;).
- Mark Oppenheimer, “A Mischievous Thorn in the Side of Conservative Christianity,” New York Times, 11 Ιουλίου 2015. (Ένα άτακτο αγκάθι στο πλευρό του συντηρητικού Χριστιανισμού).
- “There Are Seven Fundamental Tenets,” The Satanic Temple, προσπελάστηκε στις 8 Ιανουαρίου 2024. (Υπάρχουν Επτά Θεμελιώδεις Αρχές).
- “Samuel Alito’s Mom’s Satanic Abortion Clinic,” The Satanic Temple.
- Ή άμβλωση που προκαλείται από φάρμακα, γνωστή και ως χημική άμβλωση, ιατρική άμβλωση, και άμβλωση με χάπι (με το «χάπι άμβλωσης»). Για την εξήγηση του TST σχετικά με την ιατρική άμβλωση, δείτε “Medication Abortion,” TST Health (2023), προσπελάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2024.
- Δείτε “Satanic Abortion Ritual,” TST Health, προσπελάστηκε στις 10 Ιανουαρίου 2024.
- Dobbs v. Jackson Women’s Health Organization, 597 U.S. 215 (2022), γνώμη της πλειοψηφίας του Δικαστή Samuel Alito.
- Roe v. Wade, 410 U.S. 113 (1973).
- Planned Parenthood of Southeastern Pa. v. Casey, 505 U.S. 833 (1992).
- Δείτε “How Is the Satanic Abortion Ritual Legally Protected?” και άλλες (συνδεδεμένες) δηλώσεις στο “The Satanic Temple: Religious Reproductive Rights,” The Satanic Temple (περίπου 2023), προσπελάστηκε στις 11 Ιανουαρίου 2024.
- Αν χρησιμοποιήσουν θρησκευτικές φορολογικές απαλλαγές, μπορούν να βγάλουν ακόμη περισσότερα χρήματα. Δεν θα ήταν υποχρεωμένοι να δέχονται πληρωμές για υπηρεσίες άμβλωσης, αλλά απλώς να δέχονται (απαλλασσόμενες από φόρους) δωρεές για τη λειτουργία της κλινικής. Από τον Ιανουάριο του 2024, ο TST φιλοξενεί μια εκδήλωση συγκέντρωσης χρημάτων για την κλινική. Δείτε “Supreme Courtship: A Fundraiser in Support of Samuel Alito’s Mom’s Abortion Clinic,” The Satanic Temple, προσπελάστηκε στις 8 Ιανουαρίου 2024.
- Το Freedom From Religion Foundation είναι ένα σαφές παράδειγμα αυτής της ερμηνείας της θρησκευτικής ελευθερίας ως «κοσμικό κράτος», με την παραλλαγή «χωρισμός εκκλησίας και κράτους».
- Ο «Έλεγχος Lemon» (Lemon v. Kurtzman, 1973) παρά ταύτα, η ιστορία του Ανώτατου Δικαστηρίου των ΗΠΑ έχει υποστηρίξει μια ευρεία έννοια της «θρησκευτικής ελευθερίας», όπου οι άνθρωποι δεν εξαναγκάζονται από το κράτος να συμμετέχουν σε θρησκευτικές δραστηριότητες, αλλά, αν το επιλέξουν, μπορούν ελεύθερα και δημόσια να ασκούν τη θρησκεία τους ως ατομική και κοινοτική έκφραση των δικαιωμάτων τους της Πρώτης Τροποποίησης. Για παράδειγμα, βλέπε Cantwell v. Connecticut (1940), WV Board of Education v. Barnett (1943), Emerson v. Board of Education (1947), κλπ.
- Σατανιστικές ομάδες που επιβεβαιώνουν τη μαγεία περιλαμβάνουν τον Σατανισμό LaVeyan (Εκκλησία του Σατανά), τον Ναό του Σετ, τους Λουσιφεριανούς, το Τάγμα των Εννέα Αγγέλων και άλλους.
- Αρχαιολογικά ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι οι ανθρώπινες θυσίες συνέβαιναν στη Μεσοαμερική, με τα περισσότερα θύματα να είναι άνδρες στρατιωτικής ηλικίας, αλλά περίπου πέντε τοις εκατό από αυτά να είναι παιδιά. Lizzy Wade, ““Feeding the Gods: Hundreds of Skulls Reveal Massive Scale of Human Sacrifice in Aztec Capital,” Science, 21 Ιουνίου 2018. (Εκατοντάδες κρανία αποκαλύπτουν την τεράστια κλίμακα των ανθρώπινων θυσιών στην πρωτεύουσα των Αζτέκων). Παρόμοια αρχαιολογικά ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι οι παιδοθυσίες συνέβαιναν και ήταν γνωστές στον αρχαίο κόσμο. Robin Ngo, “Did the Carthaginians Really Practice Infant Sacrifice,” Biblical Archaeological Society, 27 Ιουλίου 2020. (Πράγματι οι Καρχηδόνιοι εφάρμοζαν βρεφικές θυσίες;). Αυτά τα ευρήματα ενισχύουν τις βιβλικές αναφορές που περιγράφουν περιφρονητικά αυτή την πρακτική ως βδέλυγμα.
- Will James, “Satanic Temple Leaders to Tacoma Parents: We Teach Critical Thinking, Not Child Sacrifice,” KNKX Public Radio, 15 Δεκεμβρίου 2016. (Οι ηγέτες του Ναού του Σατανά στους γονείς της Τακόμα: Διδάσκουμε κριτική σκέψη, όχι παιδοθυσία).
- Δείτε “Do You Worship Satan?” και “Can I Join TST If I Have Supernatural Beliefs?”.
- “The Satanic Temple: Religious Reproductive Rights.”
- Αρχές V και I, αντίστοιχα, στο “There Are Seven Fundamental Tenets,” The Satanic Temple, προσπελάστηκε στις 8 Ιανουαρίου 2024.
- Margaret M. Gary και Donna J. Harrison, “Analysis of Severe Adverse Events Related to the Use of Mifepristone as an Abortifacient,” Annals of Pharmacotherapy 40, 2 (2006). (Ανάλυση σοβαρών παρενεργειών που σχετίζονται με τη χρήση της μιφεπριστόνης ως εκτρωτικού).
- Οι Gary και Harrison εξηγούν, «Η έκτοπη κύηση είναι μια απόλυτη αντένδειξη για τη χρήση της μιφεπριστόνης».
- Ingrid Skop, “The Evolution of ‘Self-Managed’ Abortion: Does the Safety of Women Seeking Abortion Even Matter Anymore?,” Charlotte Lozier Institute, 1 Μαρτίου 2022. (Η εξέλιξη της «αυτοδιαχειριζόμενης» άμβλωσης: Έχει πια σημασία η ασφάλεια των γυναικών που επιδιώκουν άμβλωση;).
- “Practice Bulletin 181: Prevention of Rh D Alloimmunization,” Obstetrics & Gynecology 130, no. 2 (2017). (Πρόληψη της αλλοανοσοποίησης Rh D).
- Skop, “The Evolution of Self-Managed Abortion.”
- Skop, “The Evolution of Self-Managed Abortion.”
- American College of Pediatricians, “Chemical Abortions: With and Without Medical Supervision.” (Χημικές αμβλώσεις: Με και χωρίς ιατρική επίβλεψη).
- Christina A. Cirucci, Kathi A. Aultman, Donna J. Harrison, “Mifepristone Adverse Events Identified by Planned Parenthood in 2009 and 2010,” Health Services Research and Managerial Epidemiology 8 (2021). (Παρενέργειες της Μιφεπριστόνης που εντοπίστηκαν από το Planned Parenthood το 2009 και 2010).
- “The Abortion Pill,” Planned Parenthood, προσπελάστηκε στις 8 Ιανουαρίου 2024. (Το Χάπι της Άμβλωσης).
- “The Abortion Pill,” Planned Parenthood.
- Maarit Niinimäki et al., “Immediate Complications after Medical Compared with Surgical Termination of Pregnancy,” Obstetrics & Gynecology 114, no. 4 (2009). (Άμεσες επιπλοκές μετά από ιατρική σε σύγκριση με χειρουργική διακοπή της εγκυμοσύνης).
- David C. Reardon, Katherine A. Rafferty, Tessa Longbons, “The Effects of Abortion Decision Rightness and Decision Type on Women’s Satisfaction and Mental Health,” Cureus 15, no. 5 (2023). (Οι επιπτώσεις της ορθότητας της απόφασης άμβλωσης και του τύπου απόφασης στην ικανοποίηση και την ψυχική υγεία των γυναικών).
- Με βάση τις τάσεις στα «Στατιστικά Αμβλώσεων: Ηνωμένες Πολιτείες και Τάσεις», National Right to Life, Ιανουάριος 2023.
- Η άμβλωση είναι κυριολεκτικά θανατηφόρα κακοποίηση παιδιού. Οι αμβλώσεις με βάση το φύλο, τη φυλή και την ικανότητα είναι όλες νόμιμες στις ΗΠΑ.
Συγγραφέας: John D. Ferrer, PhD, είναι ομιλητής, ερευνητής και δημιουργός περιεχομένου με το Crossexamined.org. Έχει αποκτήσει πτυχία από το Southern Evangelical Seminary (MDiv) και το Southwestern Baptist Theological Seminary (ThM, PhD), και είναι ενεργός στην κοινότητα υπέρ της ζωής. Ο John επίσης διδάσκει για την πολιτιστική απολογητική και είναι ο σύζυγος της Hillary Ferrer του Mama Bear Apologetics. Αυτό το άρθρο δημοσιεύθηκε αποκλειστικά διαδικτυακά στο Christian Research Journal, Τόμος 47, αριθμός 01 (2024). – The Satanic Temple Abortion Clinic: A Critical Assessment | Christian Research Institute
Νεότερες εξελίξεις (από entaksis)
Από τη στιγμή της δημοσίευσης αυτού του άρθρου, ο Ναός του Σατανά έχει διπλασιάσει τη στρατηγική του, επεκτείνοντας την επιχείρηση των τηλεκλινικών του, αλλά ταυτόχρονα αντιμετωπίζει και νομικές οπισθοδρομήσεις.
Ο TST ανακοίνωσε το άνοιγμα επιπλέον κέντρων τηλευγείας, επεκτείνοντας το μοντέλο του «Σατανικού Τελετουργικού Άμβλωσης» σε άλλες πολιτείες. Αυτές οι νέες εγκαταστάσεις φέρουν επίσης προκλητικά ονόματα, όπως η “Right To Your Life Satanic Abortion Clinic” στη Βιρτζίνια και η “President’s Yuge Most Beautiful Tremendous Satanic Abortion Clinic” στο Μέιν.
Ωστόσο, η νομική τους πορεία συνάντησε ένα εμπόδιο, καθώς το Ομοσπονδιακό Εφετείο απέρριψε την αγωγή τους κατά των νόμων του Αϊντάχο που απαγορεύουν την άμβλωση. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο οργανισμός δεν είχε νομική υπόσταση (standing) για να προσφύγει, καθώς δεν μπορούσε να αποδείξει ότι κάποιο μέλος του είχε υποστεί άμεση βλάβη από την εφαρμογή των νόμων. Αυτό υπογραμμίζει την πρόκληση που αντιμετωπίζει η μέθοδός τους να διεκδικούν θρησκευτικές εξαιρέσεις χωρίς να έχουν αποδεδειγμένη, άμεση ζημία για τα μέλη τους σε κάθε πολιτεία.
Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ίδιου του TST, στην ετήσια ανασκόπηση του 2024, το 100% των ασθενών που απάντησαν σε σχετική έρευνα αξιολόγησαν τις αλληλεπιδράσεις τους με το προσωπικό της κλινικής με 5/5 αστέρια.
ΠΗΓΕΣ:
- Introducing: Right To Your Life Satanic Abortion Clinic
- THE SATANIC TEMPLE V. LABRADOR, No. 24-1243 (9th Cir. 2025) – Justia Law
- 2024 Recap: Religious Reproductive Rights
- Αυτό το βίντεο περιέχει πληροφορίες σχετικά με την απόφαση του Εφετείου του Ένατου Κυκλώματος που απέρριψε την αγωγή του Ναού του Σατανά για την απαγόρευση της άμβλωσης στο Αϊντάχο.