
Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης,
Πρόεδρος Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητος
Τὸ «Κέντρο Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι καὶ ἐγώ, ὡς πρόεδρός του, ἐνεργοῦμε σύμφωνα μὲ τὴν ἀποστολὴ του, γιά τὴν προστασία τῆς χριστιανικῆς ταυτότητας ὡς στηρικτικοῦ πυλώνα τῆς ἐθνικῆς ταυτότητας κάθε Ὀρθόδοξου λαοῦ, χωρὶς τὴν ὁποία κανένας λαὸς ἢ κράτος δὲν θὰ μποροῦσε νὰ ἐπιβιώσει, καθὼς καὶ γιά τὴν ὑπεράσπιση τῆς ἑνότητας τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἀπειλεῖται σήμερα περισσότερο ἀπὸ ποτὲ στὴ μακρὰ ἱστορία της.
Παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι σήμερα ἀντιμετωπίζουμε τεράστιες δυσκολίες στὴν ὑλοποίηση τῶν προαναφερθέντων στόχων, κυρίως λόγῳ τῆς σύγκρουσης ἀντιτιθέμενων πολιτικῶν, γεωπολιτικῶν καὶ ἐκκλησιαστικῶν συμφερόντων, παραμένουμε σταθεροὶ καὶ συνεπεῖς στὴν ὑλοποίηση τῆς ἀποστολῆς ποὺ ἐπιτελοῦμε. Τονίζουμε ὅτι αὐτὴ τὴ στιγμὴ εἶναι ἐξαιρετικὰ δύσκολο νὰ ὑπερασπιστοῦμε τὴν πίστη μας στὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστὸ καὶ νὰ ἀγωνιστοῦμε γιὰ τὴ διατήρηση τῆς ἑνότητας τῆς Ἐκκλησίας Του, εἰδικὰ ἐπειδὴ τὸ κάνουμε αὐτὸ στὴν καρδιὰ μίας ἀποχριστιανισμένης Εὐρώπης, ἡ ὁποία ἔχει πρὸ πολλοῦ χάσει τὴν εἰκόνα τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ, ὡς τὴ μόνη αἰώνια ἀξία, γιὰ τὴν ὁποία ὑπάρχει ὅλος ὁ κόσμος, καὶ τὴν ἔχει ἀντικαταστήσει μὲ ἕνα ὑλόφρονα, ἀνεξάρτητο, λεγόμενο ἀλάθητο ἄνθρωπο – τὸν ἄνθρωπο-θεό· μία Εὐρώπη στὴν ὁποία ἡ σατανικὴ δραστηριότητα γίνεται ἀνεκτὴ καὶ προωθεῖται – τὸ μεγαλύτερο κακὸ στὴν ἱστορία τοῦ ἀνθρώπινου γένους· σὲ μία ὑλιστικὴ καὶ πνευματικὰ πεσμένη Εὐρώπη ποὺ ἔχει ἀντικαταστήσει τὸν Κύριο καὶ Θεό μας μὲ τὸ χρῆμα, τὸ ὁποῖο ἔχει ἀνυψώσει στὸ βάθρο τῆς θεότητας· μία Εὐρώπη στὴν ὁποία ἡ καταστροφὴ τῆς οἰκογένειας ἐπιβεβαιώνεται ὡς τὸ βασικὸ κύτταρο κάθε φυσιολογικῆς καὶ ὑγιοῦς κοινωνίας· μία Εὐρώπη στὴν ὁποία οἱ λεγόμενοι «τέσσερις καβαλλάρηδες τῆς ἀποκάλυψης» (Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία καὶ Πολωνία), τυφλωμένοι ἀπὸ παθολογικὴ Ρωσοφοβία, δὲν βλέπουν ὅτι σπεύδουν στὴν ἀγκαλιὰ τῆς αὐτοκαταστροφῆς, στὴν ὁποία σέρνουν μαζί τους καὶ ἄλλα ἔθνη· καθὼς καὶ ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, ἡ ὁποία ἔχει γίνει ὅμηρος τῆς δικῆς της Ρωσοφοβίας.
Ἰδιαίτερη δυσκολία προκύπτει, ὅταν ἀντιμετωπίζουμε τὴν πραγματικότητα, ὅπου οἱ ἀνώτατες πολιτικὲς ἀρχὲς τῆς ΕΕ (Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης), κυρίως ἡ Πρόεδρος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς Οὔρσουλα φὸν ντὲρ Λάιεν, θέλουν νὰ μᾶς πείσουν ὅτι ἡ σταθερότητα τοῦ εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ καὶ τῆς κουλτούρας κληρονομεῖται στὰ θεμέλια τοῦ Ταλμούδ, τὸ ὁποῖο εἶναι τὸ πιὸ διάσημο ἔργο τῆς ἑβραϊκῆς λογοτεχνίας ἀπὸ τοὺς πρώτους αἰῶνες τῆς χριστιανικῆς ἐποχῆς, καὶ σὲ αὐτὸ οἱ Χριστιανοὶ χαρακτηρίζονται ὡς «μισητὴ αἵρεση», ἐνῶ ἡ περιγραφὴ τῆς μορφῆς τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ εἶναι διαστρεβλωμένη. Ἀναμφισβήτητα, πρόκειται γιὰ μία προσπάθεια ἀλλαγῆς τοῦ γενετικοῦ κώδικα καὶ τῆς ταυτότητας τῶν λαῶν τῆς Εὐρώπης, ἡ ὁποία βασίζεται στὶς χριστιανικὲς ἀξίες, τὸν ἑλληνικὸ πολιτισμὸ καὶ τὸ ρωμαϊκὸ δίκαιο. Ἡ Πρόεδρος τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἐπιτροπῆς εἶπε αὐτὰ τὰ λόγια κατὰ τὴ διάρκεια ὁμιλίας της στὸ Πανεπιστήμιο Μπὲν Γκουριὸν στὸ Νεγκὲβ τὸν Ἀπρίλιο τοῦ τρέχοντος ἔτους 2025, ὅταν ἔλαβε τιμητικὸ διδακτορικό.
Ἔχοντας κατὰ νοῦ ὅτι μὲ λύπη διαπιστώνουμε ὅτι γινόμαστε μάρτυρες τῶν τραγικῶν συνεπειῶν τοῦ σχίσματος στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τὸ ὁποῖο προέκυψε ὡς ἀποτέλεσμα πολυάριθμων ἀντικανονικῶν ἀποφάσεων ποὺ ἐλήφθησαν εἰς βάρος τῆς ἑνότητας τῆς Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καὶ Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας, τὸ «Κέντρο Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι ἀπηύθυνε ἀνανεωμένη δημόσια ἔκκληση στὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖο Α΄, στὶς 16 Μαΐου τοῦ τρέχοντος ἔτους 2025, γιὰ διάσωση τῆς ἑνότητας τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.
Δεδομένου ὅτι ὁ διάσημος Γάλλος Ὑπουργὸς Πολιτισμοῦ στὴν κυβέρνηση τοῦ Σὰρλ ντὲ Γκώλ, Ἀντρὲ Μαλρώ, εἶπε προφητικὰ στὰ μέσα τοῦ περασμένου αἰώνα ὅτι στὸν 21ο αἰώνα ἡ θρησκεία θὰ εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ σημαντικότερα στοιχεῖα τῆς γεωπολιτικῆς, σήμερα γινόμαστε μάρτυρες ἀκριβῶς αὐτῶν τῶν γεγονότων. Σὲ αὐτὸ τὸ πλαίσιο, σὲ δημόσια ἔκκληση πρὸς τὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τονίσαμε ὅτι γνωρίζουμε ὅτι ὁρισμένα πολιτικὰ κέντρα ἐξουσίας ἔχουν ἐπηρεάσει τὴν υἱοθέτηση ἀποφάσεων ἐπιβλαβῶν γιὰ τὴν Ἐκκλησία μας, κυρίως ἡ Ἀμερικανικὴ Διοίκηση καὶ τὸ «Δόγμα τῆς Μάχης κατὰ τῆς Ἀνατολῆς», ποὺ δημιούργησε ὁ πρῶτος πολιτικὸς διευθυντὴς τῆς CIA, Ἄλεν Ντάλς, τοῦ ὁποίου ὁ κύριος στόχος ἦταν νὰ χλευάσει τὶς ἀξίες τῶν Ὀρθόδοξων λαῶν, ὅπως ἡ εἰλικρίνεια καὶ ἡ δικαιοσύνη, ἐνῶ ἡ ἀγένεια, τὸ ψέμα, ἡ μέθη, ἡ τοξικομανία, ἡ προδοσία, ὁ σωβινισμὸς καὶ ἡ ἐχθρότητα πρὸς τοὺς ἄλλους λαοὺς – θὰ πρέπει νὰ καλλιεργηθοῦν στὴ συνείδηση τῶν ἀνθρώπων!
Τὰ παγκόσμια κέντρα ἐξουσίας ἔχουν τονίσει δημόσια ὅτι ἡ Ὀρθοδοξία πρέπει νὰ ἐξαλειφθεῖ ἀπὸ τὶς παγκόσμιες ἐπικοινωνίες ὡς θρησκεία, ἐπειδὴ ἀντιπροσωπεύει τὸ μόνο ὁμογενοποιητικὸ στοιχεῖο τῶν ὀρθόδοξων χωρῶν ποὺ ἔχει πολιτικὲς διαστάσεις, πρᾶγμα ποὺ σημαίνει ὅτι ἡ παγκοσμιοποίηση μὲ τὴν Ὀρθοδοξία θὰ ἦταν πολὺ δύσκολο νὰ ἐπιτευχθεῖ. Μὲ ἄλλα λόγια, αὐτὸ σημαίνει ὅτι ἄλλα ἔθνη δὲν ἔχουν ἐναλλακτικὴ λύση στὴν παγκοσμιοποίηση καί, ὡς ἐκ τούτου, οὔτε ἡ Κίνα οὔτε οἱ χῶρες τοῦ μουσουλμανικοῦ κόσμου εἶναι σὲ θέση νὰ προσφέρουν ἕνα νέο παγκόσμιο ἠθικὸ σχέδιο. Ὅλα τὰ παραπάνω ἐπιβεβαιώθηκαν ἀπὸ τὴν ὑπογραφὴ ἑνὸς μυστικοῦ ἐγγράφου μεταξὺ τοῦ Βατικανοῦ, τῶν ΗΠΑ καὶ τῆς Γερμανίας, τὸ 1976, ὅπου σὲ εἰδικὸ σημεῖο ἀναφέρεται στὴν – «ἀναγκαιότητα καταστροφῆς τῆς Ὀρθοδοξίας».
Ἐπίσης, στὴν ἔκκληση, ἐπισημάναμε τὅτι ἡ ἐφαρμογὴ τέτοιων σχεδίων ξεκίνησε μὲ τὴν ἐπίθεση στὴν κανονικὴ Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, γιὰ τὴν ὁποία τὸ Οὐκρανικὸ Κοινοβούλιο ἀργότερα ψήφισε νόμο ποὺ ἀπαγόρευε τὶς δραστηριότητές της, κάτι ποὺ στὴν πραγματικότητα εἶναι συνέπεια τῆς χορήγησης ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Τόμου Αὐτοκεφαλίας στὴν σχισματικὴ «Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας». Εἶναι σαφὲς ὅτι στὸ παρασκήνιο πολλῶν παράνομων ἐνεργειῶν βρίσκεται ἡ δημιουργία παράλληλων ἐκκλησιαστικῶν δομῶν, ὅπως στὴν Ἐσθονία καὶ τὴν Οὐκρανία, ἀλλὰ καὶ ἡ ἐπέκταση τοῦ Ρουμανικοῦ Πατριαρχείου πρὸς τὴ Μολδαβία μὲ τὸ πρόσχημα τῆς δημιουργίας τοῦ σχεδίου τῆς «Μητροπόλεως τῆς Βεσσαραβίας». Τέτοιες ἐνέργειες εἶναι πολὺ ἐπικίνδυνες καὶ ἐπιβλαβεῖς, ἐπειδὴ μποροῦν νὰ ὁδηγήσουν στὴ διακοπὴ τῆς εὐχαριστιακῆς κοινωνίας μεταξύ της Ρωσικῆς καὶ Ρουμανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, καθὼς καὶ στὴν ἐπέκταση τοῦ πεδίου δικαιοδοσίας τῆς Ρουμανικῆς Ἐκκλησίας στὰ ἐδάφη ἄλλων γειτονικῶν αὐτοκεφάλων Τοπικῶν Ἐκκλησιῶν, κυρίως τῆς Σερβικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.
Ἐπίσης, ὡς ἀποτέλεσμα τῶν διασπαστικῶν πράξεων στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἡ διαδικτυακὴ ἑταιρεία μέσων ἐνημέρωσης τοῦ Κοσσυφοπεδίου Gazeta Ekspres ἀνέφερε στὶς 20 Ἀπριλίου τοῦ τρέχοντος ἔτους τὴν ἀνησυχητικὴ εἴδηση ὅτι κάποιος Νίκο Μπλάζντε, γνωστὸς ὡς Νίκολα Τζούφκα, ὁ ὁποῖος παρουσιάζεται ὡς λεγόμενος «Ἀλβανὸς Ὀρθόδοξος ἱερέας» καὶ δὲν ἀναγνωρίζεται ἀπὸ τὴν Ἀλβανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, τὴν ἐν λόγῳ ἡμερομηνία ἡγήθηκε τῆς τελετῆς ἔναρξης τῆς λεγόμενης «πρώτης Ὀρθόδοξης Μητρόπολης Ἀλβανῶν τοῦ Κοσσυφοπεδίου» στὴν Πρίστινα. Ὁ ναὸς βρίσκεται στὴ γειτονιὰ Οὐλπιάνα τῆς Πρίστινα καὶ ὁ Τζούφκα ἀνακοίνωσε ὅτι θὰ ζητήσει νὰ συμπεριληφθεῖ ἡ ἀλβανικὴ ὀρθόδοξη κοινότητα στὸν νόμο ποὺ ρυθμίζει τὸ νομικὸ καθεστὼς τῶν θρησκευτικῶν κοινοτήτων.
Σὲ αὐτὸ τὸ πλαίσιο, τὸ «Κέντρο Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι, παρέχει πλήρη ὑποστήριξη στὴν Ἐπισκοπὴ Ράσκα-Πριζρὲν τῆς Σερβικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία, ὡς ζημιωθεῖσα, ὑπέβαλε ποινικὴ καταγγελία στὴν Ἀστυνομία τοῦ Κοσσυφοπεδίου στὸ Ποντούγιεβο, μέσῳ ἐκπροσώπου τῆς Ἐπισκοπῆς καὶ παρουσίᾳ ἐκπροσώπου τῆς EULEX, ἐναντίον τοῦ Νίκολα Τζούφκα, Ἀλβανοῦ πολίτη, μὲ φερόμενη προσωρινὴ διαμονὴ στὴν Πρίστινα, λόγῳ τῆς πρόσφατης ἐπαναλαμβανόμενης διάρρηξης τοῦ Ναοῦ τοῦ Ἁγίου Μιχαὴλ Ἀρχαγγέλου τοῦ 14ου αἰώνα στὸ χωριὸ Ρακίτνιτσα κοντὰ στὸ Ποντούγιεβο.
Ἐπίσης, τὸ «Κέντρο Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι ἔλαβε μὲ ἀνησυχία καὶ ἀγανάκτηση τὴν εἴδηση, ποὺ δημοσιεύθηκε ἀρχικὰ ἀπὸ τὴ βρετανικὴ ἐφημερίδα «The Telegraph» καὶ στὴ συνέχεια μεταδόθηκε ἀπὸ πολλὰ μέσα ἐνημέρωσης, σχετικὰ μὲ τὴν φερόμενη ἀπόφαση τῆς Αἰγύπτου νὰ κλείσει τὸ μοναστήρι τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης τοῦ Σινᾶ, τὸ ὁποῖο εἶναι τὸ παλαιότερο ἐνεργὸ χριστιανικὸ μοναστήρι στὸν κόσμο, σχεδὸν 15 αἰῶνες μετὰ τὴν ἵδρυσή του, ἡ ὁποία προκάλεσε θυελλώδη κριτικὴ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος (Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ Πάσης Ἑλλάδος Ἱερώνυμος καὶ Ἀρχιεπίσκοπος ΗΠΑ Ἐλπιδοφόρος). Ἡ Μονὴ τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης ἀνήκει στὴν Ἐκκλησία τοῦ Σινᾶ, ἡ ὁποία εἶναι μία αὐτόνομη Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μὲ δική της διοίκηση, ἀλλὰ μὲ ἱστορικοὺς καὶ πνευματικοὺς δεσμοὺς μὲ τὸ Πατριαρχεῖο Ἱεροσολύμων, ὑπὸ τὴ δικαιοδοσία τοῦ ὁποίου βρίσκεται.
Δεδομένου ὅτι, ὡς πρόεδρος τοῦ «Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» στὸ Βελιγράδι, σχεδίαζα νὰ ἐνημερώσω ἄμεσα τοὺς σημαντικότερους παγκόσμιους θεσμούς, καθὼς καὶ τὸ Γραφεῖο Πίστης τοῦ Λευκοῦ Οἴκου, τηλεφώνησα ἀμέσως στὸ πολιτικὸ τμῆμα τῆς Αἰγυπτιακῆς Πρεσβείας στὸ Βελιγράδι, γιὰ νὰ ἐπαληθεύσω τὶς πληροφορίες καὶ σὲ πολὺ σύντομο χρονικὸ διάστημα ἔλαβα ἕνα email ἀπὸ τὴν Πρεσβεία τῆς Ἀραβικῆς Δημοκρατίας τῆς Αἰγύπτου, τὸ ὁποῖο ἀναφέρει:
«Ἀγαπητὲ Κύριε, ἐκ μέρους τῆς Πρεσβείας τῆς Ἀραβικῆς Δημοκρατίας τῆς Αἰγύπτου στὸ Βελιγράδι, σᾶς ἀπευθύνουμε τὴν ἀπάντησή μας σχετικὰ μὲ τὶς λανθασμένες πληροφορίες ποὺ δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στὰ μέσα ἐνημέρωσης σχετικὰ μὲ τὴν κατάσταση τῆς Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης στὸ Σινᾶ.
Ἐπισυνάπτουμε δήλωση τοῦ ἐκπροσώπου τῆς Αἰγυπτιακῆς Προεδρίας καὶ τοῦ ἐκπροσώπου τοῦ Αἰγυπτιακοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν, ἡ ὁποία ἐπιβεβαιώνει σαφῶς τὴν πλήρη δέσμευση γιὰ τὴ διατήρηση τοῦ θρησκευτικοῦ καθεστῶτος τῆς μονῆς καὶ ἐξηγεῖ τὰ γεγονότα ποὺ σχετίζονται μὲ τὴν προαναφερθεῖσα δικαστικὴ ἀπόφαση».
Ὡστόσο, μὲ μεγάλη ἔκπληξη, ἡ ἑλληνικὴ ἑβδομαδιαία ἐφημερίδα Ὀρθόδοξος Τύπος, τεῦχος 2545 τῆς 6ης Ἰουνίου 2025, δημοσίευσε στὴν πρώτη σελίδα της τὴν ἀκόλουθη εἴδηση, κάτω ἀπὸ τὴν φωτογραφία τοῦ Ἕλληνα Πρωθυπουργοῦ καὶ τοῦ Αἰγύπτιου Προέδρου: «Ὁ δημοσιογράφος Φραντσέσκο Μπατιστίνι τῆς ἰταλικῆς ἐφημερίδας Corriere della Sera ἰσχυρίζεται ὅτι πίσω ἀπὸ τὰ πρόσφατα γεγονότα καὶ τὶς τρεῖς ἀποφάσεις τοῦ Ἐφετείου, τὸ ὁποῖο δήμευσε μεγάλο μέρος τῆς περιουσίας τῆς ἱστορικῆς Ἱερᾶς Μονῆς τῆς Ἁγίας Αἰκατερίνης, ὑπάρχει μία μυστικὴ συμφωνία μεταξὺ τοῦ Κ. (Κυριάκου) Μητσοτάκη καὶ τοῦ Ἒλ Σίσι σχετικὰ μὲ τὸ ἠλεκτρικὸ καλώδιο μεταξὺ Αἰγύπτου καὶ Ἑλλάδας».
Δὲν θὰ σχολιάσω περαιτέρω αὐτὴν τὴν ὑπόθεση, ἐπειδὴ πρόκειται σαφῶς γιὰ γεωπολιτικὰ παιχνίδια τῆς συλλογικῆς Δύσης, τὸ κέντρο τῶν ὁποίων πιθανότατα βρίσκεται σὲ μία ἀγγλόφωνη εὐρωπαϊκὴ χώρα μὲ βρετανικὴ προφορά!
Λαμβάνοντας ὑπόψη ὅτι σήμερα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία de facto, ἂν καὶ ὄχι de jure, ἔχουμε ἕνα σχίσμα ποὺ ἐκδηλώνεται μέσῳ τῆς ἀδυναμίας συλλειτουργίας μεταξὺ τῶν Ὀρθοδόξων, σὲ δημόσια ἔκκληση πρὸς τὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως τόνισα ὅτι, ἔχοντας κατὰ νοῦ τὸ γεγονὸς ὅτι κατάγομαι ἀπὸ τὴ Μικρὰ Ἀσία, τὴν Καισάρεια, τῆς Καππαδοκία καὶ τὸν προσφωνῶ ὡς Ἕλληνας πρὸς Ἕλληνα, ὁποῖος ἔμαθε ἀπὸ τὸν πατέρα του ἀπὸ τὰ παιδικά του χρόνια ὅτι «τὸ αἷμα νερὸ δὲν γίνεται», καὶ ὁ ὁποῖος κατανοεῖ πλήρως ὅτι τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως βρίσκεται σὲ ἐχθρικὸ περιβάλλον, ἀλλὰ εἶναι ἀποφασισμένο νὰ παραμείνει ἐκεῖ αἰώνια καὶ μὲ τὴν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ νὰ διαφυλάξει τὴν ταυτότητα τοῦ Χριστιανισμοῦ. Διαφορετικά, ἡ μεταφορὰ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ἀπὸ τὴν Κωνσταντινούπολη θὰ σήμαινε τὴν τοποθέτηση τῆς τελευταίας ταφόπλακας στὴν Ἑλληνο-Ρωμαϊκὴ-Βυζαντινὴ Αὐτοκρατορία. Αὐτὴ τὴν ἄποψη ἐξέφρασα στὸ βιβλίο μου «ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ», τὸ ὁποῖο μιλᾶ γιὰ τὴν ἐκδίωξη τῶν Ἑλλήνων τῆς Μικρᾶς Ἀσίας ἀπὸ τὰ ἱστορικά τους ἐδάφη, καὶ ἐκδόθηκε πρὶν ἀπὸ 18 χρόνια (2007).
Σὲ ἔκκληση ποὺ ἀπηύθυνα στὸν Πατριάρχη Βαρθολομαῖο Α΄, τονίστηκε ὅτι τὸ Κέντρο πιστεύει ὅτι ἡ μόνη καὶ πιὸ δίκαιη διέξοδος ἀπὸ αὐτὴ τὴν ἐξαιρετικὰ δύσκολη κατάσταση, στὴν ὁποία βρίσκεται ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, θὰ ἦταν ἡ ἀκύρωση ὅλων τῶν ἐπιζήμιων Τόμων καὶ ἀποφάσεων, καθὼς καὶ ἡ ἀποκατάσταση τῆς εὐχαριστιακῆς κοινωνίας μεταξὺ τῶν Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν τῆς Κωνσταντινούπολης καὶ τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας.
Σχετικὰ μὲ αὐτό, στὶς 27 Μαΐου 2025, ἡ ἐφημερίδα «Orthodox Times» ἀνέφερε ἐνθαρρυντικὰ νέα ὅτι ὁ πατέρας Στέφαν Ἰγκοῦμνοφ, Γραμματέας Διαχριστιανικῶν Σχέσεων τοῦ Τμήματος Ἐξωτερικῶν Ἐκκλησιαστικῶν Ὑποθέσεων τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, δήλωσε ὅτι ἡ Ρωσικὴ Ἐκκλησία παραμένει «ἀνοικτὴ γιὰ διάλογο μὲ τὸ Οἰκουμενικὸ Πατριαρχεῖο καὶ σὲ μία πιθανὴ πανορθόδοξη συνάντηση προκειμένου νὰ ξεπεραστοῦν οἱ ὑπάρχουσες διαιρέσεις στὸν Ὀρθόδοξο κόσμο».
Τὸ «Κέντρο Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι ἀξιολογεῖ αὐτὸ ὡς ἕνα θετικὸ μήνυμα ποὺ ἀποστέλλεται στὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, ἀνοίγοντας διάπλατα τὴν πόρτα γιὰ τὴν ἀποκατάσταση τῆς διασπασμένης ἑνότητας τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὸ σύνολό της.
Διαφορετικά, θὰ ἦταν καταστροφικό, ἂν ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ ἀποφάσιζε νὰ διαιρεθεῖ σύμφωνα μὲ ἐθνοτικὲς γραμμὲς (σὲ ἑλληνικὴ καὶ σλαβική), ἐπειδὴ θὰ ἐρχόταν σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς διδασκαλίες τοῦ Σωτήρα μας, ὁ ὁποῖος εἶπε: «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τὰ ἔθνη, βαπτίζοντες αὐτοὺς εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος» (κατὰ Μαθαῖον 28,19), «Πορευθέντες εἰς τὸν κόσμον ἅπαντα, κηρύξατε τὸ Εὐαγγέλιον πάσῃ τῇ κτίσει» (κατὰ Μᾶρκον 16,15).
Λαμβάνοντας ὑπόψη τὰ τελευταῖα δραματικὰ γεωπολιτικὰ γεγονότα (τὰ κλάματα τῶν παιδιῶν στὴ Γάζα καὶ τὰ ὀδυνηρὰ κλάματα τῶν μητέρων τους, τὴν ἐπίθεση τοῦ Ἰσραὴλ καὶ τῶν ΗΠΑ στὸ Ἰσλαμικὸ Κράτος τοῦ Ἰράν), καθὼς καὶ τὸν ἀπέραντο φόβο ποὺ ἔχει παραλύσει κάθε ἄνθρωπο νὰ ὑψώσει δημόσια τὴ φωνή του καὶ νὰ ἐπισημάνει τὸν ἐπερχόμενο κατακλυσμό, μὲ τὴν εὐκαιρία αὐτή, θὰ ἤθελα νὰ τονίσω ὅτι κανεὶς δὲν πρέπει πιὰ νὰ ἀμφιβάλει ὅτι αὐτοὶ ποὺ σταύρωσαν τὸν ἀθῶο Υἱὸ τοῦ Θεοῦ, κραυγάζοντας τὸ Αἷμα Του πάνω μας καὶ στὰ παιδιά μας, σταυρώνουν ὁλόκληρο τὸν κόσμο σήμερα, μὲ σκοπὸ νὰ ἀνοίξουν διάπλατα τὴν πόρτα στὸν Ἀντίχριστο.
Αὐτό ἐπιβεβαιώνεται κατηγορηματικὰ ἀπὸ γεωπολιτικὰ γεγονότα ποὺ συμπίπτουν μὲ τὴν προφητεία ποὺ καταγράφεται στὴν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη, τὸ ὁποῖο εἶναι τὸ τελευταῖο βιβλίο τῶν Ἁγίων Γραφῶν, ποὺ γράφτηκε, πιστεύεται, περίπου τὸ 95 μ.Χ. κατὰ τὴ διάρκεια τῆς βασιλείας τοῦ Αὐτοκράτορα Δομιτιανοῦ.
Βελιγράδι 4/7/2025