Γράφει ὁ Ἀρχιμ. π. Νεκτάριος Ζιόμπολας
Δὲν εἶναι ὑπερβολή, ἡ γύμνια εἶναι κατάντια καὶ ἀσύλληπτες οἱ συνέπειες, ποὺ πειρασμικὰ ἀφήνει ἀνάστατο τὸ ἀνδρικὸ φῦλο. Τὸ κέφι καὶ ἡ ἐξαλλοσύνη τῶν νεανίδων μας, τὸ ἀναστατώνει. Οἱ σεμνές νεάνιδες σήμερα, εἶναι ὄντως ἡρωΐδες. Πωλητὴς τῆς ὁδοῦ Ἑρμοῦ ἔχει τονίσει ὅτι: Ἀκολουθοῦν πιστὰ τὴν τρελλομόδα, ἀκόμη καὶ ὅταν γίνονται γελοῖες. Τὰ πολλαπλὰ περιοδικὰ στὰ περίπτερα εἶναι ὄντως μπόχα.
«Πόθεν οὖν τὰ κακά; ἐκ τοῦ θέλειν καὶ μὴ θέλειν. Τὸ δὲ θέλειν καὶ μὴ θέλειν πόθεν; περὶ ἡμῶν αὐτῶν» τονίζει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος.
Ἐνῶ τὸ κρύο ἔτσουζε, ἐρώτησε μία μισόγυμνη νέα, μία κυρία: «Μὰ πῶς ἀντέχετε;» Καὶ αὐτὴ ἀπάντησε: «Μπροστὰ στὰ κάλλη τί εἶναι τὸ κρύο;». Κυριαρχεῖ ἀναίδεια στὴν μόδα. Ζοῦν μὲ ψευδαισθήσεις.
Ἡ γυμνότητα ταυτίζεται μὲ τὴν ἔπαρση. Καυχῶνται γιὰ τὴν ἐφήμερη σάρκα τους, γιὰ κάτι τὸ φυσικὸ καὶ ὄχι γιά τήν ἀρετή. Συνεπῶς, «πτερὰ στὸν ἄνεμο», ὡς ἠθικὰ ναυάγια. Δεσπόζει τὸ σαρκικὸ ἔνστικτο, ἡ ἔξαλλη παρουσίαση, ἐλλείψει ἠθικῆς. Κυριαρχεῖ ἡ ἐλαφρότητα. Τὸ ζητούμενο εἶναι οἱ ἀξίες τῆς ζωῆς μέ κορυφαία τήν Πίστη.
Καυχώμεθα γιὰ τὸν ἀρχαῖο πολιτισμό μας. Δεσπόζουν οἱ Καρυάτιδες.
Ὁ Εὐριπίδης εἰς τὴν Ἑκάβη ἀναφέρει:
Ὅταν ὁ ἀγγελιοφόρος μετέδωσε τὴν εἴδηση τῆς θυσίας τῆς Πολυξένης, ἀνέφερε ὅτι, ὅταν τὸ ἀκέφαλο σῶμα ἔπιπτε στὴ γῆ, ἡ Πολυξένη «πρόσεξε ἵνα πέση ἐν σεμνότητι». Γιατί τοῦτο; «Ἡ θνήσκουσα πρόνοιαν εἶχεν εὐσχήμως πεσεῖν, κρύπτουσα ἃ κρύπτει ὄμματα ἀρρένων». Δηλ. προνόησε νὰ πέσει σὲ στάση, κρύπτουσα τὰ μέλη, τὰ ὁποῖα κρύπτει ἐμπρὸς στὰ μάτια τῶν ἀνδρῶν.
Αὐτό δείχνει ὅτι πράγματι εἶχαν ἀνεπτυγμένη τὴν ΑΙΔΩ.