Ἀγόρασα ἕναν ἀπορροφητῆρα κουζίνας καί μέ ἔκπληξη διάβασα τίς ὁδηγίες χρήσεως: «Παρακαλοῦμε, πρίν χρησιμοποιήσετε γιά πρώτη φορά τή συσκευή, νά διαβάσετε προσεκτικά ὅλο τό ἐγχειρίδιο ὁδηγιῶν χρήσεως, γιά νά ἔχετε τήν καλύτερη δυνατή ἀπόδοση ἀπό τή συσκευή σας καί νά ἀποφύγετε τίς βλάβες λόγῳ τῆς κακῆς χρήσης». Ὅλα αὐτά γιά ἕναν ἁπλό ἀπορροφητῆρα· πού πατᾶς ἕνα κομβίο καί δουλεύει, τό κλείνεις καί σταματᾶ! Καί ἐάν χαλάσει, ἔ, δέν χάλασε καί ὁ κόσμος, μπορεῖς νά τόν ἐπιδιορθώσεις ἤ νά τόν ἀντικαταστήσεις σχετικά εὔκολα.
Σκέφθηκα ἀμέσως, συνειρμικά, μιά ἄλλου εἴδους «μηχανή», ἀνεκτίμητης ἀξίας, μέ πολλαπλές, πολύπλοκες καί «εἰδικοῦ τύπου» λειτουργίες, τήν ὁποία ἀφήνουμε νά λειτουργεῖ στόν «αὐτόματο». Ἔχει καί αὐτή «ἐγχειρίδιο λειτουργίας», τό ὁποῖο, ὄχι μόνο δέν μελετοῦμε, ἀλλά τό ἀγνοοῦμε ἐπιδεικτικά, ἀδιαφοροῦμε πλήρως γι’ αὐτό καί δέν τό διδασκόμαστε κἄν· οὔτε στό σχολεῖο, οὔτε στό σπίτι, οὔτε στήν ἐκκλησία. Αὐτή ἡ «μηχανή» δέν εἶναι ἄλλη ἀπό τόν Ἄνθρωπο καί τό ἐγχειρίδιο, ἡ Ἁγία Γραφή!
Ποῦ εἶναι οἱ γονεῖς, ποῦ οἱ γονεῖς τῶν γονέων, ποῦ οἱ ἱερεῖς, ποῦ οἱ ἐπίσκοποι; Ποῦ εἶναι γιά νά προτρέπουν, νά διδάσκουν, νά καθοδηγοῦν, νά ἐκτρέφουν τά, σαρκικά καί πνευματικά, τέκνα τους, ἀπό τήν ἀρχή τῆς ζωῆς τους, «ἐν παιδείᾳ καὶ νουθεσίᾳ Κυρίου»;[1]. Πόσο δύσκολο εἶναι νά διανείμουν ἀπό μία Καινή Διαθήκη σέ κάθε ἕναν χριστιανό μέ τή βάπτισή του;! Νά βάλουν Στόχο τους, νά μή μείνει, οὔτε ἕνας χριστιανός χωρίς τήν Ἁγία Γραφή, τό πολυτιμότερο Βιβλίο τοῦ κόσμου! Γιά τό κράτος καί τούς πολιτικάντηδες δέν κάνουμε λόγο, διότι θεός τους εἶναι ΜΟΝΟ ὁ «Μαμωνᾶς»[2], καθώς μισοῦν τόν Θεό καί τήν Πατρίδα! Οἱ αἱρετικοί μοιράζουν τήν Ἁγία Γραφή ΔΩΡΕΑΝ, καί τήν ἔχουν κάνει «φύλλο καί φτερό», γνωρίζοντάς την ἀπό στήθους καί ἐμεῖς, περί ἄλλων τυρβάζουμε. Ντροπή μας!
Λέγει λοιπόν, ὁ Κύριος ὁ Θεός στό «ἐγχειρίδιό» Του: «Ἐάν ζήσετε συμφώνως πρός τά προστάγματά μου φυλάσσοντες τάς ἐντολάς μου καί ἐφαρμόζοντες αὐτάς»[3] θά ἀπολαύσετε τά ἀγαθά μου καί θά ζεῖτε μέ ἀσφάλεια, εἰρηνικῶς. Εἶναι αὐτή ἡ ἐσωτερική εἰρήνη καί χαρά πού δωρίζει ὁ Χριστός μας καί μᾶς συντροφεύει ἀκόμη καί στή μεγαλύτερη θλίψη μας. «Ἐάν ὅμως δέν ὑπακούσετε εἰς ἐμέ καί ἑπομένως δέν ἐφαρμόσετε τάς ἐντολάς μου αὐτάς, ἀλλά ἀπειθήσετε εἰς αὐτάς καί τάς ἀποφάσεις μου ἀποστραφῇ ἡ ψυχή σας...»[4], θά ἐπακολουθήσουν τιμωρίες. Αὐτό συμβαίνει καί στήν ἐποχή μας, γιά ὅποιον δέν τό ἔχει ἀντιληφθεῖ ἀκόμη. Αὐτή ἀκριβῶς, ἡ θεληματική ἐξορία τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ ἀπό τή ζωή μας, ἔχει ὡς συνέπεια τήν πλήρη ἀποστασία πού ἤδη βιώνουμε ὡς αὐτοτιμωρία.
Ξυπνήσαμε; Βάλαμε μυαλό; Πῶς ἐννοεῖ κάποιος στόν ἑαυτό του τόν τίτλο «Ὀρθόδοξος Χριστιανός», ὅταν δέ γνωρίζει ΤΙΠΟΤΕ περί Ὀρθῆς Πίστεως; Θά ἔλεγε ποτέ κανείς ὅτι εἶναι Ἰατρός, χωρίς νά ἔχει ἀνοίξει ποτέ οὔτε ἕνα βιβλίο Ἰατρικῆς; Ποιά γνώμη θά εἴχαμε γι’ αὐτόν πού πίστευε κάτι τέτοιο; Καί ποιά γι’ αὐτόν πού ἐξασκοῦσε ἤδη ἕνα τέτοιο λειτούργημα, ἐνῶ εἶναι ἀνίδεος; Ἡ κατάσταση ἀνθρωπίνως ἀπογοητευτική. Ἄν ἀρχίσουμε ἀπό τό «κεφάλι» ἀπό τό ὁποῖο, ὅπως λέγει ὁ λαός μας, «βρωμᾶ τό ψάρι», θά καταλάβουμε τί γίνεται καί στό ὑπόλοιπο «σῶμα». Ἔτσι βλέπουμε στόν 21ο αἰῶνα, ἐπίσκοποι νά μήν ἀναφέρονται στήν Ἁγία Γραφή, στήν ἁγιοπατερική ἑρμηνεία Της. Τί νά ὑποθέσουμε; Δέν τή γνωρίζουν, ἀγνοοῦν τό Εὐαγγέλιο ἤ τό διαστρεβλώνουν ἑκουσίως; Μήπως ὑπάρχουν ἄλλοι λόγοι;
Ἐπίσκοπος σέ μήνυμά του στόν ἁγιασμό ἔναρξης σχολικῆς χρονιᾶς, μεταξύ ἄλλων λέγει σέ μαθητές, ὅτι «ὁ Χριστός ... Μᾶς ζητάει ... νά ἔχουμε πίστη στόν ἑαυτό μας...»[5]! Ἄν ἰσχύει αὐτό, τί σημαίνει τότε, τό «Χωρὶς ἐμοῦ οὐ δύνασθε ποιεῖν οὐδέν»[6]; Δέν σημαίνει νά μήν ἐμπιστευόμαστε τόν ἑαυτό μας, ἀλλά μόνο τόν Χριστό; Αὐτό δέ διδάσκουν καί οἱ ἅγιοι; Νά ἔχουμε Χριστοπεποίθηση καί ὄχι αὐτοπεποίθηση; «Νά θυμᾶσαι ὅτι ὁ Χριστός σέ δέχεται ὅπως εἶσαι καί σέ ἀγαπάει χωρίς ὅρους»[7]! Ἄν ναί, τότε ποιά ἡ ἔννοια τοῦ «ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν»[8]; Δέν εἶναι ὁ «ὅρος» πού ἔθεσε ὁ Χριστός σέ ὅσους θέλουν μέ τή θέλησή τους να Τόν ἀκολουθήσουν; Ἄλλος ἐπίσκοπος, πάλι σέ σχολικό ἁγιασμό, ἀνέβηκε ἐπιστημονικό ἐπίπεδο, μιλώντας στούς μαθητές-τριες γιά: «Ἐλευθεριότητα διεθνιστικοῦ φορμαλισμοῦ, πειθαρχία φορμαρισμένου μεταήθους, ἀποκλειστικές παραγωγές διαχειριστῶν τῆς τεχνητῆς νοημοσύνης.»[9]! Παραμόρφωση...!!! Πόσο ἁπλούστερα εἶναι τά μηνύματα τοῦ Εὐαγγελίου!
Οἱ πληγές τοῦ Φαραώ πλήττουν δριμύτατα τήν Πατρίδα μας. Πυρκαγιές, σεισμοί, καταποντισμοί, θάλασσες μέ νεκρά ψάρια, λειψυδρία, ἀλλεπάλληλοι θάνατοι, κ.ο.κ. Καί οἱ ἐπίσκοποι; Οἱ ποιμένες πού μᾶς διαβεβαιώνουν ὅτι ἔχουν γνώση οἱ φύλακες; Ὄχι μόνο δέν παρακινοῦν καί δέν ἐφαρμόζουν οἱ ἴδιοι τό κορυφαῖο μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου, τήν ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ἀλλά οὔτε λέξη δέν βγαίνει ἀπό τό στόμα τους περί αὐτῆς. Ἔτσι, παρατηροῦμε σέ γραπτά ἐπισκόπων[10] πού ἀφοροῦν στίς πρόσφατες καταστροφές τῆς θεσσαλικῆς γῆς, νά μήν ὑπάρχει ἀναφορά στό Εὐαγγέλιο καί στούς Πατέρες· κι ὅπως εἴπαμε, οὔτε νύξη γιά μετάνοια! Φυσικά γιά ἐπιστημονική θεολογική ἑρμηνεία οὔτε λόγος. Τί, γιατί συνέβησαν αὐτά, ποιός ἔφταιξε; Ὑπάρχουν πνευματικοί νόμοι; Πρόκειται μόνο γιά ἀκραῖα καιρικά φαινόμενα; Κλιματική κρίση; Τί ἔπρεπε τότε νά πεῖ ὁ Νῶε; Ὅτι τά χιλιοστά βροχῆς ἦταν 1.000.000 φορές περισσότερα ἀπό τίς μέσες τιμές βροχοπτώσεως τῆς χώρας; Γι’ αὐτό ἔγινε ὁ κατακλυσμός καί ὄχι διότι ἀποστάτησαν ἀπό τόν Θεό, «διὰ τὸ εἶναι αὐτοὺς σάρκας»[11]; Τί πρέπει νά γίνει ἀπό ἐδῶ καί πέρα; Μόνο οἰκονομικά κονδύλια καί τεχνικά ἔργα χρειάζονται; Ποῦ βρίσκεται ὁ Θεός σέ ὅλα αὐτά; Κεῖται μακράν;
Γιά ἕναν ὑλικό ἀπορροφητῆρα, πρέπει, ἐάν θέλουμε νά τόν ἔχουμε γιά χρόνια, νά ἐφαρμόσουμε τίς ὁδηγίες χρήσεως τοῦ κατασκευαστή του. Γιά τήν ὁλοκληρωμένη ψυχοσωματική ὀντότητα πού ὀνομάζεται «ἄνθρωπος», δέν θά ἔπρεπε νά μελετῶνται ἐνδελεχῶς καί νά ἐφαρμόζονται ἀνυπερθέτως οἱ «ὁδηγίες χρήσεως» τοῦ Κατασκευαστή του; Ἐκτός ἄν τό ζητούμενο γιά κάποιους εἶναι αὐτή ἡ Ἀποστασία ἀπό τόν Κατασκευαστή μας γιά νά κάνουν ἄνετα τή βρώμικη δουλειά τους!
[1] Ἐφ. 6, 4
[2] Οὐδείς δύναται δυσί κυρίοις δουλεύειν· ἤ γάρ τόν ἕνα μισήσει καί τόν ἕτερον ἀγαπήσει, ἤ ἑνός ἀνθέξεται καί τοῦ ἑτέρου καταφρονήσει. οὐ δύνασθε Θεῷ δουλεύειν καί μαμωνᾷ, Ματθ. 6, 24.
[3] Λευϊτ. 26, 3. (Ἑρμηνεία Ἀρχιμ. Ἰωήλ Γιαννακοπούλου)
[4] Λευϊτ. 26, 14-15. (Ἑρμηνεία Ἀρχιμ. Ἰωήλ Γιαννακοπούλου)
[5] «Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΣΕ ΤΟΝ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ», https://www.imnp.gr/%ce%bd%ce%ad%ce%b1/%ce%bf-%cf%83%ce%b5%ce%b2-%ce%bc%ce%b7%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%bc%ce%b1%cf%83-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%ce%b9/ (ἡ ἔντονη γραφή εἶναι τοῦ γράφοντος)
[6] Ἰω. 15, 5
[7] «Ο ΣΕΒ. ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΑΣ ΤΕΛΕΣΕ ΤΟΝ ΚΑΘΙΕΡΩΜΕΝΟ ΑΓΙΑΣΜΟ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑΣ», https://www.imnp.gr/%ce%bd%ce%ad%ce%b1/%ce%bf-%cf%83%ce%b5%ce%b2-%ce%bc%ce%b7%cf%84%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%bf%ce%bb%ce%b9%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%bc%ce%b1%cf%83-%cf%84%ce%b5%ce%bb%ce%b5%cf%83%ce%b5-%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%ba%ce%b1%ce%b8%ce%b9/ (ἡ ἔντονη γραφή εἶναι τοῦ γράφοντος)
[8] Μάρκ. 8, 34
[9] Μήνυμα τoῦ Σεβ. Μητροπολίτου Γουμενίσσης κ. Δημητρίου μέ τήν εὐκαιρία τῶν Ἁγιασμῶν στά Σχολεῖα, https://www.exapsalmos.gr/minyma-tiy-sev-mitropolitou-goumenissis-k-dimitriou-me-tin-efkairia-ton-agiasmon-sta-scholeia/
[10] Μιά θλιβερή ἀνάμνηση! 6 Σεπτεμβρίου 2023, https://imtks.gr/index.php/nea/mia-thliveri-anamnisi-6-septemvriou-2023, EDITORIAL 11ου τεύχους: «Πῶς παρεδόθημεν τῇ φθορᾷ;», https://imlarisis.gr/editorial-11%ce%bf%cf%85-%cf%84%ce%b5%cf%8d%cf%87%ce%bf%cf%82-%cf%80%e1%bf%b6%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%b5%ce%b4%cf%8c%ce%b8%ce%b7%ce%bc%ce%b5%ce%bd-%cf%84%e1%bf%87-%cf%86%ce%b8%ce%bf%cf%81/
[11] Γέν. 6, 3