Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ἰωάννου Κ. Διώτη,,
Θεολόγου – Δημοσιογράφου – Συγγραφέως – Ἐκδότου (ὅπως ἐτίμησεν αὐτὸν ἡ Ἀκαδημία Ἀθηνῶν)
Συνεχίζεται ἡ πολύλογος συζήτησις διὰ τὴν ἀπομάκρυνσιν τοῦ Τιμίου Σταυροῦ ἀπὸ τὴν Ἁγίαν Τράπεζαν εἰς τὴν Μητρόπολιν Περιστερίου. Ἐδημοσιεύθη καὶ σχετικὴ ἐπιστημονικὴ μελέτη.
Δὲν χρειάζονται πολλά, διὰ νὰ ἀποδειχθῇ ὅτι ἡ ἀπομάκρυνσις αὐτὴ εἶναι ἀνεπίτρεπτος. Ἡ τοιαύτη θέσις τοῦ Ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης ἔχει ἀποτελέσει Παράδοσιν τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ Ἁγία Τράπεζα ὀνομάζεται καὶ θυσιαστήριον. Ἡ θυσία τοῦ Χριστοῦ ἐγένετο ἐπὶ τοῦ Σταυροῦ. Συνεπῶς ἡ Σταύρωσις ἔχει ἄμεσον σχέσιν μὲ τὸ Θυσιαστήριον. Ἐπίσης, τὸ ἐπὶ τῆς Ἁγίας Τραπέζης Ἀντιμήνσιον ἀπεικονίζει τὸν ἐνταφιεσθέντα Χριστόν. Μετὰ τὴν Σταύρωσιν ὁ ἐνταφιασμός. Καὶ ἀκόμη, κατὰ τὴν περιφορὰν τοῦ Ἁγίου Ἐπιταφίου, προηγεῖται ὁ Τίμιος Σταυρός.
Οὐδὲν ἕτερόν τι ἀπαιτεῖται, διὰ νὰ δικαιολογῇ τὴν ἀπὸ αἰώνων ὑφισταμένην σημερινὴν σχετικὴν κατάστασιν εἰς τοὺς Ὀρθοδόξους Ἱεροὺς Ναούς. Τελεία καὶ παύλα.