Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024

Γέροντος Δωροθέου: Κόλαση εἶναι ἡ ἄρνησή μας στήν ἀγάπη Του.

 Ὁ ἑξάψαλμος πού διαβάζουμε στόν ὄρθρο εἶναι μία πολύ δυνατή προσευχή καί συμβολίζει τήν ὥρα τῆς Κρίσεως. Ἐκφράζει τήν ἐρημία τῆς ψυχῆς ἀπό τήν ἐγκατάλειψη ἤ ἀπομάκρυνση ἀπό τόν Θεό. "Ἐμάκρυνας ἀπ' ἐμοῦ φίλον καί πλησίον καί τούς γνωστούς μου ἀπό ταλαιπωρίας" (Ψαλμ. 87, 19). "Οἱ φίλοι μου καί οἱ πλησίον μου ἐξ ἐναντίας μου ἤγγισαν καί ἔστησαν, καί οἱ ἔγγιστά μου ἀπό μακρόθεν ἔστησαν". (Ψαλμ. 37, 12).
Ὅταν ὁ Θεός θέλει νά σέ διδάξει κάτι, ἀπομακρύνει τούς ἄλλους ἀνθρώπους ἀπό κοντά σου. Θέλεις - δέν θέλεις, θά σταθεῖς πρόσωπο πρός πρόσωπο ἀπέναντί Του. Ἔτσι κι ἀλλοιῶς θά σταθοῦμε ἐνώπιόν Του τήν ἡμέρα τῆς κρίσεως. Γι' αὐτό θά εἴμαστε ἀναπολόγητοι ἄν δέν δεχθοῦμε τήν ἀγάπη Του. Κόλαση εἶναι ἡ ἄρνησή μας στήν ἀγάπη Του. Μή γένοιτο, Κύριε. Μακροθύμησε μέ τό ἀνθρώπινο γένος μας, Κύριε.
Μέ τήν εὐλογία τοῦ Γέροντος Δωροθέου 
“Γράμματα στους Αδελφούς, τόμος Β΄, ἡμερολόγιο” – Ἀρχιμ. Δωρόθεος Τζεβελέκας
Ἱερό Ἡσυχαστήριο Ἁγίου Γεωργίου, Αὔρα Καλαμπάκας 2019