Στην
πρωινή εκπομπή «Κοινωνία ώρα Mega» της 5ης Σεπτεμβρίου 2023 μου
ζητήθηκε να εξηγήσω γιατί απορρίπτω το νέο τεχνολογικό προϊόν, δηλ. την
ηλεκτρονική (ψευτο)ταυτότητα, η οποία σε λίγες ημέρες θα προωθηθεί στην
αγορά.
Προτού
δοθούν απαντήσεις στις ερωτήσεις των δύο δημοσιογράφων, επί του θέματος
των νέων ταυτοτήτων τοποθετήθηκε και ο επονομαζόμενος «μοναχός Φώτιος»,
το αλαζονικό και αυταρχικό ύφος του οποίου βλάπτει τον καθαρό αγώνα
υπέρ της ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του πολίτη, εξυπηρετώντας
περίφημα όσους θέλουν να υπονομεύσουν το ρεύμα της αντίδρασης εναντίον
του νέου προϊόντος.
Την
προπαγανδιστική επιχειρηματολογία τους υπέρ των ταυτοτήτων βάσισαν οι
δύο δημοσιογράφοι σε δύο τετριμμένες και απολύτως προβλέψιμες θέσεις:
Πρώτον,
οι νέες ταυτότητες θα κάνουν (υποτίθεται) την ζωή του Νεοέλληνα πιο
εύκολη και πιο ασφαλή. Όταν, όμως, η απόλυτη προτεραιότητα δίδεται στην
ασφάλεια, τότε κατακρεουργούνται οι θεμελιώδεις ατομικές ελευθερίες του
πολίτη. Το κρίσιμο ζήτημα είναι να βρεθεί η χρυσή τομή μεταξύ ασφάλειας,
ελευθερίας και αξιοπρέπειας.
Δεύτερον,
αφού ο πολίτης δεν φοβάται να είναι, ιδίως μέσω του έξυπνου κινητού
του, διάτρητος για τις ιδιωτικές εταιρείες, τότε γιατί φοβάται να γίνει
διάτρητος απέναντι στο κράτος; Πέρα, όμως, από το γεγονός ότι υπάρχουν
πολίτες που φοβούνται για τα δεδομένα τους όταν αυτά είναι προσπελάσιμα
από ιδιώτες, το κράτος δεν ενεργεί σχεδόν ποτέ μόνο του, αλλά συνδέεται
με ιδιωτικές εταιρείες.
Αφού
έγινε παραλληλισμός των εμβολίων με τις ταυτότητες, και ο σκεπτικισμός
των αρνητών των ταυτοτήτων συσχετίσθηκε με την δρακόντεια πολιτική που
εφήρμοσε η κυβέρνηση στην εποχή του κορωνοϊού (βλ. ιδίως τον υποχρεωτικό
εμβολιασμό και την ψηφιακή πιστοποίηση), η κ. Βούλγαρη υπέβαλε το
μάλλον αφελές ερώτημα αν θα εξουδετερωνόταν ο φόβος για τις νέες
ταυτότητες σε περίπτωση που ο κ. Κυρ. Μητσοτάκης μάς διαβεβαίωνε από την
ΔΕΘ ότι δεν θα υπάρξει στο μέλλον αιφνιδιαστική, υποχρεωτική επέκταση
των αποθηκεύσιμων στοιχείων που θα συνδεθούν με την υπηρεσία
Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Η
αρνητική απάντηση ήταν κατηγορηματική: Ειδικά μετά από όσα έχει κάνει ο
Κυρ. Μητσοτάκης σε βάρος του ελληνικού λαού, δεν αξίζει την εμπιστοσύνη
κανενός.
Η
κ. Βούλγαρη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο προσκεκλημένος «αντιτίθεται
στην Νέα Τάξη Πραγμάτων, σε αυτό που λέμε παγκοσμιοποίηση», ομολογώντας
έτσι τολμηρά αφ' ενός ότι η Νέα Τάξη Πραγμάτων δεν είναι αποκύημα της
φαντασίας κάποιων συνωμοσιολόγων, όπως πιστεύουν πολλοί, και αφ' ετέρου
ότι η Νέα Τάξη Πραγμάτων είναι ταυτόσημη με την παγκοσμιοποίηση, την
οποία, όμως, αρκετοί μελετητές αντιμετωπίζουν ως γλωσσομάσκα της
Παγκόσμιας Δικτατορίας!
Ήταν
η πρώτη φορά που σε στούντιο συστημικού καναλιού εκλήθη να μιλήσει για
ένα φλέγον ζήτημα της Νέας Εποχής ο συγκεκριμένος καλεσμένος, την
παραίτηση του οποίου ο πεπειραμένος δημοσιογράφος αρχικώς αγνοούσε και
εν συνεχεία, όταν του έγινε η σχετική ενημέρωση, την απώθησε στο
υποσυνείδητό του.
Έτσι,
υπολαμβάνοντας ότι ο εν λόγω καθηγητής είναι ακόμη εν ενεργεία και ότι
πληρώνεται για να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο... βαθύ κράτος,
υποστήριξε ότι οφείλει να κάνει σε αυτό υπακοή (υπακοή, όμως, είχε
αξιώσει προηγουμένως από τον δημοσιογράφο και ο μοναχός Φώτιος!) και να
μην αμφισβητεί τις αποφάσεις του!
Η αντίρρηση του δημοσιογράφου διατυπώθηκε επί λέξει ως εξής:
«Είστε στο βαθύ κράτος, σας πληρώνει ο ελληνικός λαός, δεν μπορείτε να καθοδηγείτε τον κόσμο να μην ακούει το κράτος».
Άρα,
ο δημοσιογράφος υπονόησε ότι, ακόμη κι όταν το κράτος εκδίδει
αντιεπιστημονικές, επικίνδυνες ή παράλογες εντολές, εκείνος οφείλει να
ενεργεί σαν ένα άβουλο φερέφωνο του κρατικού μηχανισμού και να εκτελεί
πειθήνια ό,τι του ζητούν.
Αυτή,
όμως, η λογική εξηγεί άριστα γιατί, ιδίως την τελευταία τριετία, ζούμε
σε μια κοινωνία όπου κυριαρχεί η αφωνία των δημοσίων υπαλλήλων ή των
κρατικών λειτουργών: Όποιος τρώει ψωμί από το κράτος, γίνεται
οσφυοκάμπτης του κυρίαρχου ρεύματος, καταδικασμένος να διδάσκει ότι του
υποδεικνύουν.
Σημειωτέον
ότι, στην αρχή της συζήτησης, ο καλεσμένος ανέγνωσε χωρίο από ένα
σπάνιο τεύχος του περιοδικού «ΕΥΘΥΝΗ», στο οποίο είχε δημοσιευθεί άρθρο
του Παναγιώτη Φωτέα, παλαιού βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, με τίτλο
«Απέναντι στο “Ηλεκτρονικό Βιοπορτραίτο”». Λαμβάνοντας αφορμή από τον Ν.
1599/1986, στον οποίο είχε προβλεφθεί ο Ενιαίος Κωδικός Αριθμός
Μητρώου, ο αρθρογράφος σημείωνε ότι «παραστέκει ἐπίφοβο τὸ ἐνδεχόμενο
ἀποπροσωποποίησης τοῦ πολίτη καὶ μεταβολῆς τῆς μοναδικότητας τοῦ
προσώπου σὲ μοναδικότητα ἀριθμοῦ».
Στο
τέλος της συζήτησης, ο καλεσμένος μόλις που πρόλαβε να αναδείξει την
μονογραφία του Texe Marrs με τίτλο «Η ηλεκτρονική ταυτότητα», αλλά και
το βιβλίο που είχε εκδοθεί από το Ιερό Κελλίον Αγ. Νικολάου Μπουραζέρη
με τίτλο «Γιατί δεν θα παραλάβω την "κάρτα πολίτη"».
Η προσπάθεια ανάδειξης περαιτέρω κρίσιμων στοιχείων τερματίσθηκε απότομα με την γνωστή φράση «Δεν έχουμε άλλο χρόνο!».