Πάλι στο ρόλο του κομπάρσου η διοικούσα Εκκλησία «συστήνει τόσο στον Ιερό Κλήρο, όσο και στο Χριστεπώνυμο πλήρωμα την αποφυγή δημόσιων τοποθετήσεων ή και παρακινήσεων σε διχαστικές ενέργειες ή διαμαρτυρίες πριν από την επίσημη ανακοίνωση της υπεύθυνης θέσης εκ μέρους της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.» Για την απόφαση αυτή επικαλέστηκε «την από 26.7.2023 αναφορά των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών Πειραιώς κ. Σεραφείμ και Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου» για το θέμα της έκδοσης των νέων ταυτοτήτων!
Ποιά είναι η αναφορά αυτή; Εφόσον «συστήνει» σιωπητήριο (που δεν έχει ούτως ή άλλως το δικαίωμα να το κάνει) δεν πρέπει να μας εξηγήσει που βάσισε αυτήν την απόφαση; Σε ποια «αναφορά» αναφέρεται η ΔΙΣ; Στην σύντομη ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα του πρώην Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μηταράκη, ο οποίος έγραψε ότι οι δύο ιεράρχες διαβεβαιώνουν πως δεν τίθεται σε κίνδυνο η ελευθερία και δεν προσβάλλεται η Πίστη των πολιτών; Είναι σοβαρά πράγματα αυτά;
Οι «διχαστικές ενέργειες» ποιές είναι; Αυτές που παρεκκλίνουν από την θέση της κυβέρνησης; Να υποθέσουμε ότι και ο πρώην αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου και νυν βουλευτής Επικρατείας της ΝΙΚΗΣ Γεώργιος Αποστολάκης διασπείρει την διχόνοια;
Τί γνωρίζουν καλύτερα οι εν λόγω ιεράρχες από τον κ. Αποστολάκη; Γιατί να εμπιστευθούμε δύο ανθρώπους οι οποίοι έπεσαν εγκληματικά έξω με την τραγική φιλοκυβερνητική στάση που κράτησαν στο θέμα των γενετικών τροποποιητών, στους οποίους έσπρωξαν τον κόσμο;
Να υποθέσουμε ότι η «υπεύθυνη θέση της ΔΙΣ» που αναμένεται έχει ήδη παρθεί;
Πότε ακριβώς περιμένει η ΔΙΣ να μας ανακοινώσει αυτήν την «υπεύθυνη θέση»; Όταν θα αρχίσουν να εκδίδονται οι νέες ηλεκτρονικές ταυτότητες και ο κόσμος δεν θα μπορεί να ανανεώσει τις παλαιές; Να πάψουμε δηλαδή να μιλάμε για να μην μάθει ο κόσμος και να βρεθεί παγιδευμένος προ τετελεσμένων, μέχρι αυτοί να μιλήσουν;
Μήπως θα έπρεπε να ντρέπονται λίγο που έχουν το θράσος να μας «συνιστούν» να μην μιλάμε για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά την Πίστη μας και την ζωή μας;
Δελτία Τύπου της Ιεράς Συνόδου
ΝΑ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΔΙΣ ΤΗΝ 2641 ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ (09.02.1998) ΠΕΡΙ ΤΑΥΤΟΤΗΤΩΝ, ΣΥΝΘΗΚΗΣ ΣΕΝΓΚΕΝ ΚΑΙ 666, ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΟΜΕΝΗ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΙΣ ΠΑΤΡΑΣΙ.
Προς Τον ευσεβή ορθόδοξον ελληνικόν λαόν.
Τέκνα ημών εν Κυρίω αγαπητά,
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, εξ΄αφορμής της προσφάτου ενάρξεως, από 8ης Δεκεμβρίου 1997, της μερικής εφαρμογής της Συνθήκης Σένγκεν, για την Ελλάδα, και εν όψει της επικειμένης ενάρξεως και της συνολικής εφαρμογής της, κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους 1998, απευθύνεται προς εσάς, για να σας διαφωτίση και στηρίξη πνευματικώς, εν σχέσει προς τις ανησυχίες και απορίες πολλών, που σχετίζονται με την εφαρμογή της.
Οι ανησυχίες αυτές ξεκινούν αφ΄ενός μέν από την έλλειψη σαφούς και σφαιρικής ενημερώσεως του λαού για την Συνθήκη αυτή, τον σκοπό που υπηρετεί και τα μέσα που χρησιμοποιεί, αφ΄ετέρου δε από την βάσιμη υποψία, ότι δι΄αυτής επιχειρείται η επιβολή ολοκληρωτικού συστήματος ελέγχου επί της ιδιωτικής ζωής, που προσβάλλει το ανθρώπινο πρόσωπο. Πέραν αυτών, με την εφαρμογή της Συνθήκης αυτής, έχουν συνδεθή σοβαρότατα πνευματικά ζητήματα, ως το περί του Αντιχρίστου και του χαράγματός του, καθώς και του δυσωνύμου αριθμού 666, που προκαλούν εύλογη ανησυχία και πολλαπλά ερωτήματα του πιστού λαού, ο οποίος αξιώνει από την πνευματική του εκκλησιαστική ηγεσία αυθεντικές τοποθετήσεις και απαντήσεις.
-Α-
- H Ιερά Σύνοδος δεν δύναται να μην επισημάνη την απουσία ευρείας δημοσιότητος και λεπτομερούς ενημερώσεως του λαού, κατά την διαδικασία κυρώσεως υπό της Βουλής της Συνθήκης Σένγκεν.
- Σκοπός της Συνθήκης αυτής, όπως ορίζεται στις διατάξεις της, είναι η εξασφάλιση της διακινήσεως ανθρώπων και αγαθών, μεταξύ των κρατών που συμβάλλονται, μετά το » άνοιγμα των συνόρων » και την κατάργηση των δια-συνοριακών ελέγχων. Η Συνθήκη αυτή κατά ταύτα αποσκοπεί στην μείωση και τον έλεγχο του οργανωμένου εγκλήματος και στην προστασία των νομοταγών πολιτών.
- Παρά τα προσδοκώμενα όμως αγαθά αποτελέσματά της η εφαρμογή της Συνθήκης κρίνεται ότι στηρίζεται σε μεθόδους και μηχανισμούς δυσμενείς για τις ελευθερίες και τα δικαιώματα των πολιτών. Το ηλεκτρονικό Σύστημα Πληροφοριών Σένγκεν (Σ.Π.Σ.) αποσκοπεί στην συλλογή, καταγραφή, επεξεργασία και χρησιμοποίηση πληροφοριών και στοιχείων της προσωπικής ζωής των πολιτών, που θεωρούνται ή είναι ύποπτοι για την ασφάλεια. Με τις διατάξεις επίσης της Συνθήκης εισάγονται νέα δεδομένα στον χώρο του δικαίου, ως λ.χ. η μέθοδος της » διακριτικής παρακολουθήσεως ατόμων που θεωρούνται ύποπτα να διαπράξουν στο μέλλον αξιόποινες πράξεις», ή καταρτίζονται κατάλογοι «ανεπιθυμήτων προσώπων» που δεν γίνονται δεκτά στις χώρες που εφαρμόζεται η Συνθήκη Σένγκεν, δηλ. της Ευρώπης, μόνον με υπόνοιες.
- Πέραν των σημείων τούτων, τα οποία έχουν σοβαρές επιπτώσεις επί της ελευθερίας του ανθρωπίνου προσώπου και επί του σεβασμού των δικαιωμάτων του, ειδικότερα για μας τους Ορθοδόξους Έλληνες συντρέχουν και άλλοι λόγοι ανησυχίας από την εφαρμογή της Συνθήκης. Στην νέα «καθεστηκυία τάξη», που εδραιώνεται, η Ορθοδοξία κινδυνεύει να αποβή μία ελεγχόμενη μειονοψηφία που θα είναι έρμαιο αντορθοδόξων και ανθελληνικών παραγόντων. Τα πρώτα δείγματα άλλωστε της εφαρμογής αυτής φανερώνουν τον κίνδυνο της αποκοπής μας από τους ομοδόξους λαούς των Βαλκανίων.
- Για την μη εφαρμογή άλλωστε της Συνθήκης Σένγκεν έχουν εκφρασθή πολιτικά κόμματα, κοινωνικοί φορείς και προσωπικότητες τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Το ίδιο το Ευρωπαικό Κοινοβούλιο σε μια σειρά Εκθέσεών του από το 1992 μέχρι το 1997 στιγματίζει την » έλλειψη διαφάνειας και δημοκρατικού ελέγχου στην εφαρμογή της Συνθήκης » και ζητεί την λήψη μέτρων προς αποφυγή παρομοίων περιστατικών.
- Κατά συνέπεια η Ιερά Σύνοδος επιμένει επί παλαιοτέρας τοποθετήσεως της και διακηρύσσει και υποστηρίζει την ανάγκη διασφαλίσεως της προστασίας της προσωπικότητος, της ιδιωτικής και οικογενειακής ζωής και του απορρήτου της επικοινωνίας, τα οποία πλήττονται από την Συνθήκη Σένγκεν και ζητεί την άμεση βελτίωση του Ν. 2472/97.
-Β-
- Η Συνθήκη όμως αυτή συνδέεται άμεσα και με την έκδοση των νέων ηλεκτρονικών ταυτοτήτων και την χρήση σ΄αυτές του αριθμού 666, πού είναι ο αριθμός του ονόματος του Αντιχρίστου, σύμφωνα με το θεόπνευστο κείμενο της Αποκαλύψεως, και όχι ένας τυχαίος αριθμός. Η Ιερά Σύνοδος σε προηγούμενη Εγκύκλιό Της (7-4-1997) είχε τονίσει την πνευματική σημασία του αριθμού 666 και ζητούσε «να μη γίνει δεκτός ως κωδικός αριθμός των κρατικών ηλεκτρονικών συστημάτων για την προστασία του ανθρώπου». Και «για κανένα λόγο να μην εφαρμοσθή σαν κωδικός αριθμός ο αριθμός 666 στο νέο σύστημα ταυτοτήτων της Χώρας μας και το θρήσκευμα να συμπεριλαμβάνεται υποχρεωτικά στα αναγραφόμενα στοιχεία των νέου τύπου ταυτοτήτων «. Τα πράγματα έδειξαν ότι δεν εισακούσθησαν οι εκκλήσεις αυτές της Εκκλησίας.
- Εάν επομένως και εφ΄όσον οι νέες ταυτότητες μέλλουν να χρησιμοποιήσουν σαν κωδικό αναγνώσεως τους από ηλεκτρονικά μηχανήματα τον δυσώνυμο και απαράδεκτο αριθμό 666, τότε η Ιερά Σύνοδος θεωρούσα ότι παραβιάζεται η θρησκευτική συνείδηση των ορθοδόξων πιστών, συνιστά στους πιστούς να μη δεχθούν τις νέες ταυτότητες. Στην περίπτωση αυτή οφείλει η Κυβέρνηση να θεωρήση τους πιστούς αυτούς ως προβάλλοντας λόγους συνειδήσεως και να ρυθμίση με άλλο τρόπο την έναντι της Πολιτείας τακτοποίησή τους.
- Το ζήτημα εξ΄ άλλου του «χαράγματος», περί του οποίου λέγονται και γράφονται επ΄εσχάτων πολλά και ποικίλα, που έχουν διαταράξει την ψυχική ηρεμία των πιστών και δημιουργήσει ταραχή, αγωνία και σάλο μεταξύ πολλών υπευθύνων και ανευθύνων, δεν είναι προφανώς θέμα ούτε δημοσίων συζητήσεων και αντεγκλήσεων ούτε πολύ περισσότερο ατομικών ή συλλογικών «αυθεντικών» τοποθετήσεων. Οι άγιοι Πατέρες μετά δέους άπτονται των ζητημάτων της Αποκαλύψεως και με περισσή προσοχή αποφαίνονται, συνιστώντες σε όλους επαγρύπνηση και νηφαλιότητα προς έγκαιρη, με τον φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, διακρίβωση της ταυτότητος των βιουμένων ιστορικών γεγονότων προς τα προφητικώς περιγραφόμενα στην Αποκάλυψη. Το «χάραγμα», είτε αυτό θα είναι το όνομα του Αντίχριστου, είτε ο αριθμός του ονόματός αυτού, όταν έλθη ο καιρός να επιβληθή στον άνθρωπο, τότε μόνο συνεπάγεται την άρνηση του Χριστού και την σύνταξη με τον Αντίχριστο, εφ΄όσον συντρέχει εκουσία αποδοχή του από τον άνθρωπο. Η εκουσία δε αποδοχή του «χαράγματος», που αποτελεί σαφή άρνηση του Χριστού, καθιστά τη Θεία Χάρη ανενεργόν, εφ΄όσον ο ίδιος ο άνθρωπος με την θέλησή του δεν γίνεται συνεργός αυτής της Χάριτος και επιμένει αμετανοήτως στην απάρνηση αυτής.
Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,
Η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την έκπτωση των πνευματικών αξιών και τον κίνδυνο
αλλοιώσεως του ορθοδόξου φρονήματος. Ιδιαιτέρως ανησυχητικά είναι τα
φαινόμενα που παρατηρούνται στο διεθνές πνευματικό και κοινωνικό
στερέωμα, όπου η ιδέα της «συγκρητιστικής» παγκοσμιοποιήσεως τείνει να
επιβληθή χωρίς καμμία διάκριση μεταξύ Ορθοδοξίας και αιρέσεως, αληθείας
και πλάνης, υγιούς και νοσηρού φρονήματος. Ο συνδυασμός
όλων αυτών, καθώς και η επιμονή για την χρησιμοποίηση του αριθμού 666
μας καλούν σε αφύπνιση, νήψη, πνευματική εγρήγορση και αμετάθετον ελπίδα
στη νίκη του Χριστού. Διό και πατρικώς προτρεπόμεθα πάντας με
τον αποστολικό λόγο «Μη θροείσθε»(Β’ Θεσσαλ. 2,2). Να στηρίζεσθε στην
πίστη και να εμπιστεύεσθε τον Θεόν. Στήκετε και κρατείτε την πίστη, με
την Χάρη του Κυρίου. Αυτού η δύναμις και το άπειρον έλεος είη μετά
πάντων υμών.
+ Ο Αθηνών Σ Ε Ρ Α Φ Ε Ι Μ, Πρόεδρος
+ Ο Αιτωλίας και Ακαρνανίας ΘΕΟΚΛΗΤΟΣ
+ Ο Πατρών ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ
+ Ο Ύδρας, Σπετσών και Αιγίνης ΙΕΡΟΘΕΟΣ
+ Ο Λευκάδος και Ιθάκης ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
+ Ο Καρυστίας και Σκύρου ΣΕΡΑΦΕΙΜ
+ Ο Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως
+ Ο Σερρών και Νιγρίτης ΜΑΞΙΜΟΣ
+ Ο Μηθύμνης ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
+ Ο Ελευθερουπόλεως ΕΥΔΟΚΙΜΟΣ
+ Ο Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
+ Ο Κίτρους και Κατερίνης ΑΓΑΘΟΝΙΚΟΣ
+ Ο Διδυμοτείχου και Ορεστιάδος ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ
Ο Αρχιγραμματεύς
+ Ο Διαυλείας Δαμασκηνός
Πηγές :
http://sites.google.com/site/orthodoxy1054/
Έγκύκλιος 2641 τής Ίεράς Συνόδου (09.02.1998) περί Συνθήκης Schengen, Ταυτοτήτων καί 666.pdf