Τετάρτη 11 Ιανουαρίου 2023

 Ἡ δύναμις τοῦ Εὐαγγελίου

Τὸ Εὐαγγέλιο ἔχει μεγίστη δύναμι καὶ σημασία. Τὸ ὡραῖο ὄνομα Εὐαγγέλιο σημαίνει καλὴ ἀγγελία, καλὸ ἄγγελμα. Καὶ ποιό εἶνε τὸ καλὸ ἄγγελμα; Εἶνε τὸ καλλίτερο ἀπ᾽ ὅλα τὰ ἀγγέλματα καὶ διαγγέλματα. Θὰ τὸ ἀναφέρωμε μὲ λόγο τοῦ ἰδίου τοῦ Εὐαγγελίου.
Ῥωτήθηκε ἕνας χριστιανός: «Ἔχεις νὰ μᾶς πῇς νέα;». Καὶ ἐκεῖνος ἀπάντησε: «Ἕνα νέο ἔχω νὰ σᾶς πῶ: “Ἰησοῦς Χριστὸς ἦλθεν εἰς τὸν κόσμον ἁμαρτωλοὺς σῶσαι" (Α΄ Τιμ.1:15)». Λόγῳ τῆς ἁμαρτίας ἤμασταν καταδικασμένοι σὲ αἰωνία φυλάκισι καὶ δυστυχία. ᾿Αλλ’ ἦλθεν ἡ εὐχάριστη εἴδησι, ὅτι ὁ ᾿Ιησοῦς Χριστός, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Θεός, ἦλθε στὸν κόσμο γιὰ νὰ σώσῃ ἡμᾶς τοὺς ἁμαρτωλοὺς ἀπὸ τὴν αἰωνία καταδίκη. Ποιό νέο πράγματι εἶνε τόσο σπουδαῖο χαὶ χαρμόσυνο, ὅσο αὐτὸ τὸ νέο: Ὅλα τὰ νέα τοῦ κόσμου, ποὺ μεταδίδονται μὲ τὰ μέσα μαζικῆς ἐνημερώσεως, εἶνε μικρὰ καὶ ἀσήμαντα μπροστὰ σ᾽ αὐτὸ τὸ νέο, ὅτι στὸν ἁμαρτωλὸ καὶ καταδικασμένο κόσμο ἦλθε ὁ Σωτὴρ καὶ Λυτρωτής.
Ὁ Ἰησοῦς Χριστὸς μᾶς σῴζει μὲ τὸ λόγο καὶ τὸ ἔργο του. Τὸ ἔργο του εἶνε κυρίως ἡ θυσία του. Καὶ ὁ λόγος του εἶνε τὸ Εὐαγγέλιο.
Ὁ Παῦλος, ποὺ λόγῳ τῆς μεγάλης εὐαισθησίας του καὶ συναισθήσεως αἰσθανόταν τὸν ἑαυτό του ὡς τὸν πρῶτον ἁμαρτωλόν, ποὺ ἦλθε νὰ σώσῃ ὁ Ἰησοῦς Χριστός, διακήρυξε γιὰ τὸ Εὐαγγέλιο: «Οὐκ ἐπαισχύνομαι τὸ Εὐαγγέλιον τοῦ Χριστοῦ· δύναμις γὰρ Θεοῦ ἐστιν εἰς σωτηρίαν παντὶ τῷ πιστεύοντι» (Ῥωμ. 1:16).
Πολλοὶ καὶ σήμερα, παρὰ τὴν ἐπικράτησι τοῦ Χριστιανισμοῦ, ντρέπονται νὰ μιλᾶνε γιὰ τὸ Εὐαγγέλιο. Τέτοιοι χριστιανοὶ εἶνε ἀχρίστιανοι, τέτοιοι χριστιανοὶ εἶνε ἐχθροὶ τῆς σωτηρίας τους. Ὁ Παῦλος δὲν ντρεπόταν νὰ κηρύττῃ τὸ Εὐαγγέλιο, καὶ νὰ κακοπαθῇ μέχρι δεσμῶν καὶ θανάτου γιὰ τὸ Εὐαγγέλιο, σὰν νὰ ἦταν κακοῦργος. Κήρυττε τὸ Εὐαγγέλιο «μετὰ πάσης παρρησίας», καὶ θυσιαζόταν γιὰ τὸ Εὐαγγέλιο, διότι τὸ Εὐαγγέλιο εἶνε δύναμις. Καὶ ὁποία δύναμις; Δύναμις Θεοῦ, ὄχι δύναμις ἀνθρώπου ἢ ἀγγέλου. Καὶ ὡς δύναμις Θεοῦ τὸ Εὐαγγέλιο, ὑψίστη καὶ μεγίστη δύναμις, ἔχει σωτηριώδη σημασία, σῴζει καθένα ποὺ πιστεύει. Γι᾿ αὐτὸ ὀνομάζεται «Εὐαγγέλιον τῆς σωτηρίας» (Πράξ. 13:26, Ἔφεσ. 1:18).
Τὸ Εὐαγγέλιο δὲν σῴζει μόνο, ἀλλὰ καὶ δοξάζει. ᾽Ονομάζεται «Εὐαγγέλιον τῆς δόξης» (Β΄ Κορ. 4:4, Α' Τιμ. 1:11), διότι ἔχει δόξα, ἀλλὰ καὶ δίνει δόξα σὲ ὅσους τὸ πιστεύουν. ᾿Επίσης ὀνομάζεται «Εὐαγγέλιον τῆς βασιλείας» (Ματθ. 4:23, 9:35, Μάρκ. 1:14), διότι διδάσκει, πῶς θὰ γίνωμε βασιλεῖς μὲ βασιλεία τρισένδοξη καὶ ἀτελεύτητη.
***
᾿Αγαπητοί! Ἂς ὁπλιζώμεθα μὲ τὴ δύναμι τοῦ Εὐαγγελίου, γιὰ νὰ κατακτήσωμε τὴν ἄνω βασιλεία, τὴ βασιλεία ἐπάνω ἀπὸ τὰ ἄστρα καὶ τοὺς γαλαξίες.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Θεολόγου - Φιλολόγου "ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ", Ἔκδοσις ᾿Ορθοδόξου Ἱεραποστολικῆς ᾿Αδελφότητος «Ο ΣΤΑΥΡΟΣ», ΑΘΗΝΑΙ 2005