Θεσσαλονίκη, 20/06/2022
Παναγιώτατε,
Εὐλογεῖτε. Εὐχόμαστε εἰλικρινῶς νὰ εἶσθε καλὰ κατ’ ἄμφω, σὲ αὐτοὺς τοὺς δύσκολους καιροὺς ποὺ ζοῦμε. Ἀποτελοῦμε μία ὁμάδα φοιτητῶν, ποὺ σπουδάζει τὰ ἱερὰ γράμματα στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τῆς ἁγιοτόκου Θεσσαλονίκης, τὴν ὁποία ἐσεῖς προσφάτως τιμήσατε μὲ τὴν ἐπίσκεψή σας. Μὲ τὴν παροῦσα ἐπιστολὴ ποὺ φέρετε ἀνὰ χεῖρας, ἐπιθυμοῦμε νὰ σᾶς ἐκφράσουμε τὴν θλίψη ποὺ μᾶς συνέχει, ἀπὸ τὴ στιγμὴ ποὺ πληροφορηθήκαμε πὼς ἕνας ἐκ τῶν λόγων τῆς ἐπισκέψεώς σας στὴν πόλη, ἦταν ἡ ἐπίδοση τοῦ ὀφφικίου τοῦ Ἄρχοντος Διδασκάλου τῆς Μεγάλης τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίας, στὸν Κοσμήτορα τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς κ. Χρυσόστομο Σταμούλη, γεγονὸς τὸ ὁποῖο καὶ ἔλαβε χώρα τὴν Πέμπτη 26/5/2022, στὸν Ἱερὸ Ναὸ Ἁγίας Τριάδος τῆς σχολῆς μας.
Ἀβίαστα θὰ ἀναρωτηθεῖτε, γιατί μία τέτοια χαρμόσυνη –συνήθως- εἴδηση ἔγινε γιὰ ἐμᾶς προϊὸν θλίψεως καὶ μεγάλης στεναχώριας. Σᾶς ἐξηγοῦμε λοιπὸν, Παναγιώτατε Δέσποτα, ὅτι ὁ ἐν λόγῳ καθηγητής, οὐκ ὀλίγες φορές, ἔχει ἐκφέρει σωρεία αἱρετικῶν καὶ βλάσφημων λόγων, τόσο στὶς διαλέξεις ποὺ παραθέτει στὰ ἀμφιθέατρα, ὅσο καὶ στὰ συγγράμματά του. Εἰδικότερα, ἔχει ὁμιλήσει περὶ μολυσμοῦ τῶν ἱερῶν καὶ λειτουργικῶν σκευῶν, ἐνῷ ὑπῆρξε θετικὰ προσκείμενος στὴν «κατ’ οἰκονομία» μετάδοση τῆς Θείας Κοινωνίας μὲ ἀτομικὰ πλαστικὰ κουταλάκια[1], λόγω τῆς πανδημίας. Παράλληλα, ἔχει ἐκφράσει τὴν ἀπαράδεκτη καὶ ἀντιπατερικὴ ἄποψη πὼς δῆθεν ὁ Χριστὸς εἶχε μέσα του καὶ τὴν φυσικὴ ἐπιθυμία τῆς ἐρωτικότητας, ἁπλῶς αὐτή, σύμφωνα πάντα μὲ τὸν κ. Χρυσόστομο Σταμούλη, δὲν ἐμφανίζεται μὲ τὸν τρόπο τῆς σεξουαλικότητας, διότι ὁ Χριστὸς ἐπιλέγει, εἶναι πρότυπο ἀσκητικῆς ζωῆς[2]. Ἐκτὸς αὐτῶν, τόλμησε νὰ δηλώσει πὼς ὁ Χριστὸς θὰ μποροῦσε νὰ γεννηθεῖ καὶ ἀπὸ μία ἔγγαμη γυναίκα[3] (!!!), διαχωρίζοντας ἔτσι τὸ Μυστήριο τῆς Θεομητρότητας ἀπὸ αὐτὸ τῆς Ἀειπαρθενίας. Καὶ δυστυχῶς, δὲν εἶναι μόνο αὐτά…
Παναγιώτατε, πιστεύουμε πὼς σαφῶς ἀντιλαμβάνεστε ὅτι οἱ παραπάνω ἀπόψεις εἶναι ἐκ διαμέτρου ἀντίθετες μὲ τὴν Ἁγιογραφικὴ καὶ Ἁγιοπατερικὴ μας Παράδοση. Πῶς εἶναι δυνατὸν λοιπόν, αὐτὰ νὰ λέγονται ἀπὸ ἕνα ἄνθρωπο ποὺ ἔχει «ὑγιὲς αἰσθητήριον διὰ τὰ αὐθεντικὰ στοιχεῖα τῆς Παραδόσεώς μας;»[4], ὅπως αὐτολεξεὶ εἴπατε στὴν ὁμιλία σας πρὸς τὸν κ. Κοσμήτορα; Πῶς εἶναι δυνατόν, ἕνας ἄνθρωπος, τὸν ὁποῖο ἀποφασίσατε νὰ τιμήσετε μὲ ὀφφίκιο τοῦ πανσέπτου Οἰκουμενικοῦ μας Πατριαρχείου, νὰ ἐκθέτει καὶ νὰ προσβάλλει τὸ Πατριαρχεῖο μὲ τέτοιες ἀθεολόγητες ἀπόψεις; Πῶς εἶναι δυνατόν, νὰ θεωρεῖτε «συνεργάτη»[5] ἕνα ἄνθρωπο ποὺ ἀντὶ νὰ ἀποκηρύξει αὐτὲς τὶς ἀπόψεις, ἀντιθέτως ἐπιμένει νὰ τὶς ἀναμασᾶ; Παρακαλοῦμε λοιπόν, μὲ ὅλο τὸν σεβασμὸ ποὺ τρέφουμε πρὸς τὸ πρόσωπό σας, νὰ ζητήσετε ἀπὸ τὸν κ. Σταμούλη νὰ ἀνακαλέσει τὶς ἐν λόγῳ ἀπόψεις, καὶ στὸ ἑξῆς νὰ τιμήσει ἀληθινὰ τὴν θέση καὶ τὸ ὀφφίκιό του, ὀρθοφρονώντας καὶ ὀρθοτομώντας.
Σὲ αὐτὸ τὸ σημεῖο θέλουμε νὰ καταστήσουμε σαφὲς ὅτι δὲν τρέφουμε κανένα ἀπολύτως ἐμπαθὲς συναίσθημα πρὸς τὸ πρόσωπο τοῦ σεβαστοῦ κ. Καθηγητῆ, καὶ ὅτι κανένα προσωπικὸ κίνητρο δὲν μᾶς παρακίνησε στὸ νὰ γράψουμε αὐτὴ τὴν ἐπιστολή. Τὸ μοναδικὸ κίνητρο εἶναι ἡ ἀγάπη πρὸς τὰ «ἱερὰ καὶ τὰ ὅσια τῆς πίστεώς μας», ἡ ἀγάπη μας πρὸς τὴν σπουδή μας, δηλαδὴ τὴν Θεολογία, καὶ ἡ ἀγάπη πρὸς τὴν ἱστορικὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ ΑΠΘ, ἡ ὁποία ὀφείλει εἰς πεῖσμα τῶν καιρῶν, νὰ εἶναι ἕνα πνευματικὸ φυτώριο: τὰ ἀγαθὰ δένδρα μὲ τοὺς καλοὺς καρπούς, δηλαδὴ οἱ καθηγητές, νὰ ὑποβοηθοῦν τοὺς νεαροὺς βλαστοὺς νὰ θάλλουν καὶ νὰ ἔχουν πνευματικὴ καρποφορία.
Κλείνοντας θέλουμε νὰ σᾶς ἐκφράσουμε τὴν πίστη καὶ τὴν βεβαιότητά μας, ὅτι θὰ ἐπιβλέψετε «ἐπὶ τῇ φωνῇ τῆς δεήσεως ἡμῶν» καὶ θὰ καταστήσετε τὰ ἀδύνατα δυνατά, ὥστε τὸ θέμα αὐτὸ νὰ λήξει αἰσίως. Σᾶς εὐχαριστοῦμε ἐκ τῶν προτέρων. Τὴν εὐχή σας!
Μὲ ἐκτίμηση καὶ σεβασμό,
Φοιτητὲς τῆς Θεολογικῆς Σχολῆς τοῦ ΑΠΘ
Σημειώσεις:
1. Πηγή: iefimerida.gr 2. youtube.com (43:53- 44:38) 3. Χρυσόστομος Σταμούλης, Ἔρως καὶ Θάνατος, Ἀκρίτας, Ἀθήνα 2009, σ. 373- 375 4. Πηγή: orthodoxianewsagency.gr 5. orthodoxianewsagency.gr