Κυριακή 5 Δεκεμβρίου 2021

25 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΙΣ ΦΥΛΑΚΕΣ ΤΗΣ ΡΟΥΜΑΝΙΑΣ (7)

«Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

Χριστός εἶναι ὁ Βασιλεύς

  Χριστός καθρεφτίζεται στόν κόσμο τόν ὁποῖον ἔπλασε;

Βασιλεύει ὁ Χριστός μέσα στόν κόσμον αὐτό;

Τί νόημα εἶχε ποκάλυψη τῆς Παλαις Διαθήκης; Τί νόημα εἶχε παλαιός Ἰσραήλ;

Τί εἶναι ἡ νσάρκωση τοῦ Χριστοῦ στήν ἱστορία; Τί εἶναι ὁ νέος Ἰσραήλ;

Τί εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος; Ποιός εἶναι ὁ ρόλος τῆς Χριστιανωσύνης;

Ποιός εἶναι ὁ σκοπός τοῦ χριστιανικοῦ μεσσιανισμοῦ;

Ποιός ργάζεται μέσῳ τῆς Χριστιανωσύνης;

Τί εἶναι ἡ πίστη; Τί εἶναι ἡ Χριστιανωσύνη; Ποιός εἶναι ὁ ρόλος τῆς Χριστιανωσύνης στήν πνευματικότητα τοῦ κόσμου; Τί εἶναι ἡ Ἐκκλησία σέ σχέση μέ τόν κόσμο;

χριστιανική πνευματικότητα εἶναι κάτι μακροπρόθεσμο γιά τόν κόσμο, εἶναι μία προσαρμογή στόν κόσμο, εἶναι δημιουργημένο φύραμα τοῦ κόσμου;

Ἡ χριστιανική πνευματικότητα ἕνας δημιουργός τοῦ πολιτισμοῦ; Αὐτή ἡ πνευματικότητα καλύπτεται ἀπό κάποιο πολιτισμό;

Δέν ἀκολουθεῖ αὐτή μία διπλτελειοποίηση, στό πνεῦμα καί στό κατεστημένο τοῦ κόσμου;

Μπορεῖ χριστιανική πνευματικότητα νά περιοριστεῖ μόνο στήν ν Πνεύματι τελειότητα μόνο στήν τελειοποίηση τῆς κοινωνίας;

Μπορεῖ νά ταυτιστεῖ ἡ χριστιανική πνευματικότητα μέ κάποια κυριαρχία στόν κόσμο; Μπορεῖ αὐτή ἡ πνευματικότητα νά παραιτηθεῖ ἀπό τήν καθοδήγηση τοῦ κόσμου;

χριστιανική πνευματικότητα δημιουργε ἕνα καινούργιο περιβάλλον, τό ὁποῖο νά τελειοποιεῖ τούς ἀνθρώπους μέ νέες ἰδέες οἱ ὁποῖες νά τελειοποιοῦν τήν κοινωνία, ποθώντας τόν οράνιο κόσμο;

ταν οἱ χριστιανοί γκαταλείπουν τήν γνησιότητα τῆς χριστιανικῆς πνευματικότητας, δέν ἐνεργε τό Ἅγιο Πνεῦμα;

Ἐπιδιώκουν οἱ χριστιανοί νά κάνουν ἀπό τήν χριστιανική πνευματικότητα μία δικαιολογία γιά τήν νικανότητά τους, μία ἀπάτη γιά τόν κόσμο;

Δέν θά προκαλέσουν νύποπτες πνευματικές δυνάμεις στήν Χριστιανωσύνη, οἱ ὁποῖες θά προδώσουν τήν ξιοπρέπεια τοῦ Χριστιανισμοῦ;

Ποιός εἶναι ὁ ρόλος τοῦ Χριστιανισμοῦ στήν ὑλιστικότητα τοῦ κόσμου;

Δέν νήκει ἐξ ὁλοκλήρου στό Χριστιανισμό πευθυνότητα γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου; Δέν εἶναι τό καθῆκον τῆς Χριστιανωσύνης ν᾿ ἀγρυπνεῖ γιά τό μέλλον καί τά δανικά τοῦ κόσμου;

Δέν νήκει στήν Χριστιανωσύνη πρωτοβουλία γιά τήν διάδοση τοῦ καλοῦ στόν κόσμο;

Ὅταν Χριστιανισμός πουσιάζει ἀπό τήν ἱστορική του ἀποστόλή, τί γίνεται; Εἶναι πλέον αὐτός ξιόπιστός; πάρχει λύτρωση ἐκτός αὐτοῦ γιά τόν κόσμο;

Χριστιανωσύνη ἔχει τό δικαίωμα νά γκαταλείπει τόν κόσμο μία ἀπό τίς πλευρές αὐτοῦ; πάρχει πλευρά τῆς ζωῆς ἡ ὁποία νά μή ἀσχολεῖται καθόλου γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου;

χουν τό δικαίωμα οἱ χριστιανοί νά παραμένουν μόρφωτοι, νά εἶναι νυσταλέοι στό πνεῦμα, ὀκνηροί μέ τά ἔργα τους; Ἔχουν τό δικαίωμα νά εἶναι ποκριτές λιγόψυχοι;

πάρχουν δικαιολογίες γιά τήν ἀνικανότητα τῶν χριστιανῶν; Δέν ξίζουν τήν τιμωρία τους καί δεν ὑποφέρει ὁ κόσμος ἐξ αἰτίας ατν;

Δέν εἶναι ἡ Χριστιανωσύνη τό μυστήριο διά τοῦ ὁποίου ἐνεργε καί βασιλεύει τό Ἅγιο Πνεῦμα, σώζοντάς την ἀπό τήν πτῶσι καί κάνοντάς την νικηφόρα;

Ποιός εἶναι ὁ ἱστορικός ρόλος τῆς Χριστιανωσύνης; Οἱ χριστιανοί εἶναι δοῦλοι τῶν ἱστορικῶν μορφν εἶναι τό χωνευτήρι τῆς Βασιλείας τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Στά ἱστορικά γεγονότα πάντα ὑπῆρχαν καθοδηγημένοι ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα χριστιανοί;

Μπορεῖ Χριστιανωσύνη νά ξεπεράσει τό διέξοδο τῆς παγκοσμιοποίησης;

Μπορεῖ Χριστιανισμός νά ἔχει ταυτόχρονα σταθερότητα καί νεωτερικότητα στήν ἱστορία τοῦ κόσμου;

Ποιός εἶναι ὁ σχατολογικός ρόλος τῆς Χριστιανωσύνης; Δέν πιδιώκει τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ, δέν ἐργάζεται διά τῆς δυνάμεως τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, δέν οἰκοδομε Χριστιανωσύνη κάθε μέρα περισσότερο τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ;

Δέν ἀναλαμβάνει Χριστιανισμός τήν πορεία τοῦ κόσμου, γιά νά τόν σώσει; Δέν ὑπηρετεῖ τόν κόσμο, σέ ὅλες τίς πλευρές του; Δέν δίνει χριστιανισμός ἕνα γιο νόημα στήν ἱστορία;

Μποροῦν οἱ χριστιανοί νά ἱκανοποιοῦνται μόνο μέ τήν χριστιανική τυπολατρία, μορφή χωρίς περιεχόμενο; Μποροῦν νά ἱκανοποιοῦνται μέ τήν χριστιανική πνευματικότητα, πού ἔχει βάθος, ἀλλά χωρίς μορφή;

Χριστιανωσύνη ἔχει τήν πνευματική δύναμη καί τήν ἱκανότητα νά πείθει λεύθερα τούς ἀνθρώπους;

ν Χριστιανωσύνη παρομοιαζόταν μέ μία γήϊνη κυβέρνηση, δέν θά ἦταν μία ὑλιστική τυραννία;

ν χριστιανισμός ταυτιζόταν μέ μία οὐράνια ἐλπίδα καί βίωμα, τότε δέν θά ἦταν μία ποκριτική καί τελέσφορη φαντασίωση;

Σφάλουν στήν ἀποστολή τους οἱ χριστιανοί; Δέν σώζεται Χριστιανωσύνη διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος;

Δέν εἶναι ἡ Χριστιανωσύνη ἕνα μυστήριο, μία ἱστορική βεβαιότητα, μία ἀναντικατάστατη ἐλπίδα;

Πρέπει νά ξέρουμε νά βασιλεύουμε, ε νόματι τοῦ Χριστοῦ, στίς καρδιές μας, στόν νοῦ καί στόν κόσμο; Πρέπει νά ξέρουμε νά βασιλεύουμε, ποθώντας πάντοτε τόν Χριστό, στίς καρδιές, στόν νοῦ, στόν κόσμο;

Πρέπει ν᾿ ἀγρυπνοῦμε καί νά οἰκοδομούμεθα συνεχς στήν πνευματικότητα καί στίς χριστιανικές ἱστορικές μορφές, πού εἶναι ἀναγκαῖες σέ κάθε ἐποχή.

Συμβαδίζουμε μέ τούς καιρούς, βαδίζουμε ἐνάντια ατν;

Πότε καί πῶς θά ρθει αἰώνια Βασιλεία τοῦ Χριστοῦ; Δέν εἶναι αὐτή μία προετοιμασία τοῦ κόσμου, δέν εἶναι μία γία πράξη;

Δεν πρέπει νά εἶναι ἐξίσου μία πνευματική καί κοινωνική τελειοποίηση τοῦ κόσμου, μία τελειότητα τῆς φύσης καί τοῦ  σύμπαντος;

χουν οἱ χριστιανοί τό δικαίωμα νά ξεκουράζονται μέχρι τήν τελειοποίηση αὐτοῦ τοῦ δανικοῦ;

ραγε ὁ Χριστός ξεκουράζεται στήν ἱστορία τοῦ κόσμου;

Δέν πρέπει νά νικιέται ἐντός καί ὁ ἐκτός ἡμῶν εχθρός;

Θά βασιλεύσουν οἱ χριστιανοί μαζί μέ τόν Χριστό; Θά εἶναι αἰώνια Βασιλεία Του;  Θά εἶναι μακάρια ἡ Βασιλεία Του;

Μπορεῖ νά ὑπάρχει κάποιο ἄλλο ἰδανικό καί κάποιαἄλλη δύναμις ἡ ὁποία νά προσφέρει αἰώνια εὐτυχία στόν κόσμο;

  ἄνθρωπος δημιουργήθηκε λεύθερος, μέ σκοπό νά ὁμοιάσει μέ τόν Θεό. Ὅσο καιρό διετήρησε τήν ἐλευθερία του στό καλό, ζοῦσε φωτισμένος ἀπό τόν Θεό μέ πλήρη συνείδηση καί γνεία, μέσα στόν Παράδεισο.

Διά τῆς ἁμαρτίας οἱ ἄνθρωποι μπκαν στό στάδιο τῆς δραματικς ἐλευθερίας μεταξύ καλοῦ καί κακοῦ. κατάσταση τῆς Χάριτος ἔχει ξαφανιστεῖ ἀπό τούς ἀνθρώπους, ἀλλά τούς παρέμεινε πίστη καί ἡ νοσταλγία τοῦ χαμένου παραδείσου. Τό κακό πῆρε μεγάλες διαστάσεις καί μέ πιό ἰσχυρές μορφές, οὕτως ὥστε οἱ ἄνθρωποι νά χάσουν τήν ἐπαφή μέ τόν Θεό. Λόγω τῆς φιλανθρωπίας Του, ὁ Θεός ἀποκάλυψε τόν αυτό Του στό λαό τῶν ἑβραίων, διαλέγοντας τον γιά νά δεχθεῖ τόν Χριστό, ὁ ὁποῖος θά εἶναι ὁ Σωτήρας τοῦ κόσμου.

Χριστός ἔδωσε στό Χριστιανισμό τήν διδασκαλία Του, τό Ἅγιο Πνεῦμα καί τό ἴδιο τό Μυστικό Του Σμα, οὕτως ὥστε Χριστιανισμός εἶναι γιος δι᾿ Αὐτοῦ, εἶναι τέλειος καί αώνιος δι᾿ Αὐτοῦ.

Χριστός ἐνεργε στόν κόσμο διά τοῦ Χριστιανισμοῦ. Αὐτός πάντα ἔρχεται στόν κόσμο διά τοῦ Χριστιανισμοῦ. Χριστός νικ τήν ἁμαρτία καί τό κακό τοῦ κόσμου διά τῆς Χριστιανωσύνης. ι εἶναι ἱερό στόν κόσμο εἶναι ἔργο τοῦ Ἁγίου Πνεύματος διά τῆς Χριστιανωσύνης. σκοπός τοῦ Χριστιανισμοῦ εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ καί ἡ μορφιά της νεκρανασταίνει ὅλες τίς γενεές τοῦ κόσμου.

χριστιανική πνευματικότητα κυβερν τόν κόσμο, τόν νεκρανασταίνει καί τόν τελειοποιε, τόσο πνευματικά, σο καί ὑλικά. Χριστιανωσύνη διαθέτει τήν νεξάντλητη Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἡ ὁποία τοῦ παρέχει νίκητη δύναμι, οὕτως ὥστε κανένας δέν  θά μπορέσει νά τήν συντρίψει.

Οἱ σατανικές προσπάθειες νά ἀντικαταστήσουν τήν Χριστιανωσύνη καταλήγουν σέ ποτυχία διά τοῦ πλοῦ γεγονότος ὅτι δέν εἶναι θεϊκς προέλευσης, οὔτε ποθοῦν τήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ.

Τό κακό στόν κόσμο δέν θά ρθει μόνο πό τήν ντιχριστική του μορφή, ἀλλά καίπό τήν μορφήν προσώπων τῶν ψεύτικων χριστν, δηλαδή ἐκείνων τῶν χριστιανῶν, οἱ ὁποῖοι δέν θά εἶναι πιά οἱ κπρόσωποι τῆς χριστιανικῆς πνευματικότητας.

Χριστιανωσύνη ἔχει χρέος νά πολεμ καί νά νικ τίς δυνάμεις τοῦ σκότους, μέ ὅλες τίς μορφές μέ τίς ποῖες αὐτές οἱ δυνάμεις τήν καταπολεμοῦν. Χριστιανωσύνη θ᾿ ναγεννηθεῖ διά τοῦ Χριστοῦ ἀκόμα καί ἀπό τά πιό βαρειά της σφάλματα, διότι ἀνθρωπίνως μιλώντας, ἡ ἀποστολή της διαπερν ποχές κρίσεως καί ἀποκαλυπτικές καταστροφές, ἐπειδή τσι ἀποδεικνύεται τό μεγαλεο σων πιστεύουν στόν Θεό.

θρίαμβος τοῦ Χριστοῦ εἶναι βέβαιος. Δέν μπορεῖ νά καταβάλλεται. οὔτε ἡ Χριστιανωσύνη μπορεῖ νά νικᾶται. Χριστιανωσύνη παραμένει ἕνα μυστήριο ἐντός τοῦ κόσμου, διά τοῦ ὁποίου ἐνεργε ὁ ἴδιος ὁ Χριστός. Χριστιανωσύνη θριαμβεύει, χωρίς νά κατέχει ἕνα κοσμικό θριαμβευτικό πνεῦμα, διότι σ᾿ αὐτό τόν αἰῶνα αὐτή παραμένει πάντοτε πηρέτρια τοῦ κόσμου καί δέν μπορεῖ ν᾿ ἀναπαυτε μέχρι ὅτου ὁ κόσμος νά εἶναι ἕτοιμος, τόσο πνευματικά ὅσο ὑλικά, γιά νά ἔχει ς Βασιλέα τόν Χριστό, πρᾶγμα τό ὁποῖο ντιστοιχε μέ τήν θεοποίηση τοῦ κόσμου. Τότε θά ὑπάρχει ἕνας νέος κόσμος καί οὐρανός, θά εἶναι ἕνας κόσμος ὁ ὁποῖος θά ξέρει νά πράττει πάντα τό καλό σύμφωνα μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.

Χριστιανωσύνη πρέπει νά εἶναι σ᾿ αὐτό τόν αἰῶνα μία εἰκόνα αὐτοῦ τοῦ τέλειου οράνιου κόσμου, διότι μόνο τσι μπορεῖ νά παίζει τον ρόλο της ς λυτρώτρια τοῦ κόσμου. Χριστιανωσύνη πρέπει νά εἶναι ταὐτόσημη μέ τόν Χριστό, οὕτως ὥστε δι᾿ Αὐτοῦ, μ᾿ Αὐτόν καί δι᾿ Αὐτοῦ νά σώζεται κόσμος.

Πρτον χρειάζεται πίστη, ἀκόμα καί τρέλλα στήν πίστη - ὄχι μία ἀφηρημένη πίστη, ἀλλά μία νηφάλια πίστη μέ βαθειά κατανόηση γιά τήν ἐπί τῆς γς ἀποστολή τῶν ἀνθρώπων. Δεύτερον χρειάζεται ἀγάπη, ἡ ὁποία νά παρακινεῖ πλήρως καί ὁριστικῶς τούς ἀνθρώπους πρός τόν ἱερό ενθουσιασμό τῆς σωτηρίας τοῦ κόσμου. Τρίτον χρειάζεται ἐλπίδα, ἡ ὁποία νά εσάγει τήν Χριστιανωσύνη στό μεγαλειῶδες ἰδανικό τῆς οὐράνιας Βασιλείας. Ἐνῶ οἱ ορανοί οἰκοδομοῦνται τώρα, ἐπάνω στήν λη, πνευματοποιώντας τήν λη, τελειοποιώντας τόν κόσμο, μεταποιώντας τήν φύση, νορθώνοντας τό περιβάλλον.

Τό ἔργο τῆς σωτηρίας δέν εἶναι ἕνα μονομερές πρόβλημα τοῦ κόσμου, ἀλλά ἕνα πελώριο πρόβλημα. χριστιανική πίστη συμπαρασύρει καί ἐνεργε δι᾿ ὅλων τῶν πολιτιστικῶν συντελεστών της, δημιουργώντας τήν πνευματικότητα, ἡ ὁποία θά σώσει τόν κόσμο. φυσική παράταξη τοῦ κόσμου θά πνευματοποιηθεῖ καί ὁ κόσμος θά παραταχτε σέ θικά κριτήρια. λη, ὁ ἄνθρωπος, οἰκογένεια, τό ἔθνος, ἡ ἀνθρωπότητα, ὅλα θά πνευματοποιηθοῦν καί θά συμμετέχουν στήν θεϊκή τάξη τοῦ κόσμου.

Ἐκκλησία παίζει ἱερό ρόλο στόν κόσμο, διότι δι᾿ Αὐτς πιφυλάσσεται καί πολλαπλασιάζεται μυστική παρουσία τοῦ Χριστοῦ, ἐνέργεια τοῦ Ἁγίου Πνεύματος στόν κόσμο, καθώς καί ἡ γνήσια διδασκαλία. ρα ἡ Ἐκκλησία διαθέτει τήν θεϊκή χάρη, ἡ ὁποία μπορεῖ νά καθαρίζει, νά φωτίζει καί νά τελειοποιε τόν κόσμο. Χωρίς τήν Ἐκκλησία δέν εἶναι δυνατή ἡ σωτηρία.

Λοιπόν, Χριστιανωσύνη θά εἶναι ἡ μαχομένη Ἐκκλησία, στήν ὁποία ὁ λαός ἔχει νά ἐκφράσει σημαντικό λόγο γιά τήν ἱστορική συγκεκριμενοποίηση τῆς πίστεως. Γι᾿ αὐτό τόν σκοπό εἶναι ἀναγκαία μία χαρισματική διακονία, τόσο ερατική ὅσο καί λαϊκή, ἡ ὁποία νά συσκέπτεται, νά προγραμματίζει καί νά ἐκτελεῖ τά ἀναγκαία ργα γιά τήν σωτηρία τοῦ κόσμου.

Χριστιανωσύνη πρέπει νά παραμείνει πιστή στό Χριστό, λλιώς δέν μπορεῖ νά ἐπιτελέσει τήν ἀποστολή τῆς σωτηρίας τοῦ κόσμου. λη ἡ ραιότητα τῆς χριστιανικῆς πνευματικότητας εἶναι ἀνάλογη μέ τήν ἀξία τῆς Χριστιανωσύνης. Χριστιανωσύνη δέν ὑπηρετεῖ τόν αυτό της, ἀλλά τούς ἀνθρώπους. διακονία δέν περιορίζεται σέ τελετουργίες καί τελετές, ἀλλά εἶναι βίωμα, εἶναι ἐνέργεια, πράξη, ζωή, ἱστορία, εἶναι ἐφαρμογή.

κόσμος περιμένει τόν Σωτήρα του. κόσμος ἀναμένει τον Βασιλέα του.

Χριστιανωσύνη μέσα ἀπό τήν σωτηρία βασιλεύει στίς καρδιές τῶν ἀνθρώπων. Αὐτό εἶναι ἕνας τρόπος νά ὑπηρετεῖ καί ἄρα ἀναλαμβάνει τόν ρόλο τοῦ οκονόμου τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Παρόλο πού φαίνεται πίστη φηρημένη ἐν τούτοις εἶναι συγκεκριμένη. Ἄν καί φαίνεται ἀδύνατη, ὅμως εἶναι ἀληθινή. Φαίνεται δύσκολη, ἀλλά  εἶναι εὔκολη. Φαίνεται τυφλή, εἶναι ὅμως φωτεινή.

Παρόλο πού ἔχει θεϊκή προέλευση, πίστη πραγματοποιεται ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπουςχει μία περβατική ἐσχατολογία, παρότι ἐκπληρώνεται στήν γῆ, στό ἱστορικό παρόν.

Χριστιανωσύνη δέν μπορεῖ  νά ταυτιστεῖ μέ τίς βασιλεες τοῦ κόσμου, παρά στό μέτρο στό ὁποῖο αὐτές πορεύονται μέ τόν Χριστό, τόσο στήν πνευματικότητα τους, ὅσο καί στήν ἱστορικότητα τους.

Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐκφράζει τήν τέλεια μορφή της στήν ζωή τοῦ Ἰησοῦ, ἀλλά αὐτή συνεχίζεται διά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, τό ὁποῖο εἶναι καί ἡ μυστική Βασιλεία τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι  παρών στήν ἱστορία. Τό Ἅγιο Πνεῦμα ἔχει ἀποστολή νά γεμίσει αὐτόν τόν αἰῶνα μέ τήν Θεία Χάρη καί νά προετοιμάσει τόν κόσμο γιά τήν Δεύτερη Παρουσία.

ἱστορία εἶναι τό θέατρο μέσα στό ὁποῖο σηματοδοτεται ἡ σωτηρία τοῦ κόσμου. Αὐτό εἶναι ἕνα παγκόσμιο καί μόνιμο ἔργο τό ὁποῖο περιέχει ὅλες τίς πλευρές τῆς πορευομένης πρός τήν σωτηρία νθρώπινης ζωῆς, ὥστε καί οἱ ψυχές, καί τά ντα καί τά κοινωνικά κατεστημένα ν᾿ αξάνουν πρός τήν τελειότητα, σύμφωνα μέ τήν Χάρη καί τό θέλημα τοῦ Θεοῦ, κι αὐτό ὄχι νέξοδα, ἀλλά σέ ἀντιπαράθεση μέ τά πνεύματα τοῦ σκότους, κάνοντας τόν κόσμο ἄξιο γιά τήν ποδοχή τοῦ Χριστοῦ.

Δέν εἶναι ληθοφανής, οὔτε πειστική μία Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἡ ὁποία θά ἐνεργοῦσε μόνο ἐπάνω στίς συνειδήσεις, ἀλλά θά ἦταν διάφορη γιά τα πολιτικοκοινωνικά κατεστημἕνα στα πολιτιστικά-πιστημονικά φαινόμενα τῆς ἀνθρωπότητας. 

Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου