Τρίτη 6 Ιουλίου 2021

Νεόφυτος ουχ υπέγραψεν, ουδέν εποιήσαμεν

(Μην διώκετε τους επισκόπους μας)

(Αριστείδης Π. Δασκαλάκης)

«…παρακαλῶν ἐπαγωνίζεσθαι τῇ ἅπαξ παραδοθείσῃ τοῖς ἁγίοις πίστει.» (Ιούδα 3)

Πρόσφατα γίναμε κοινωνοί ενός σπάνιου γεγονότος. Η Ελλαδική Εκκλησία να διώκει επίσκοπο άλλης Εκκλησίας, βάζοντας τον προκαθήμενό της «να του τραβήξει κυριολεκτικώς το αυτί».

Η Ελλαδική Εκκλησία (δηλαδή η ιεραρχία και μόνο, στο μεγάλο της μέρος) θιγμένη από δράσεις και κηρύγματα του θεοφιλούς επισκόπου Νεοφύτου Μόρφου, ζητά απ’τον αρχιεπίσκοπο Κύπρου κοινώς, να συμμαζέψει τον επίσκοπό του. Να τον φιμώσει. Να τον περιορίσει. Όχι γιατί διαδίδει λόγο αιρετικό και νοθευμένο. Απλώς και μόνο γιατί δυσκολεύει τη προπαγάνδα περί κορονομέτρων, περί κλεισίματος ναών, φιμώτρων και άλλων ωραίων νεοτερισμών, που εισαγάγουν τη νέα θρησκεία της μολυσματικότητας των Θείων Μυστηρίων. Και εν τέλει την αθεϊα. Και έχει «πέσει» πολύ χρήμα γι’αυτή την προπαγάνδα ένθεν κακείθεν.

Θα ήταν θεμιτό εάν η δράση και οι λόγοι του πανιερώτατου έζεχναν αίρεσης και προσβολής του Αγίου Τριαδικού Θεού. Το κάνει όμως; Όχι!

Δεν κηρύττει δική του διδασκαλία, ούτε κομίζει νέα πίστη, ούτε υποστηρίζει ξένο και νόθο δόγμα, αλλά μένει πιστός στην ανόθευτη πίστη που η αγία μας Εκκλησία παρέλαβε απ’τον δωρεοδότη Κύριο και τους Αποστόλους Του. Χωρίς εκπτώσεις, εκτρώσεις, οικονομίες, παρανομίες.

Καταδικάζοντας τέτοιους επισκόπους είναι σαν καταδικάζεται η πίστη την οποία υπηρετεί η ορθόδοξη εκκλησία. Η Αλήθεια. Ο Χριστός.

Απ’την μια μας λένε ότι το θέμα του εμβολίου είναι θέμα ιατρικό (αποσυμπλέκοντας τον εαυτό τους απ’την ευθύνη), απ’την άλλη δεν παραπέμπουν για την αναγκαιότητά του ή όχι, τον λαό στους ιατρούς αλλά τον προτρέπουν να το κάνει ανεπιφύλακτα. Δηλαδή, επεμβαίνουν σε θέματα εκτός δικαιοδοσίας τους, παραβιάζοντας την ελευθερία του ανθρώπου. Απ’την άλλη εάν ομολογήσουν ότι αποτελεί θέμα πνευματικό (σχετικά με την αβεβαιότητα ενός πειραματικού εμβολίου με συνέπειες για την υγεία ή την ζωή, αλλά και με τη χρήση κυτταρικών σειρών εκτρωμένων εμβρύων) τότε θα πρέπει να εξετάσουν τις πνευματικές παραμέτρους που το καθιστούν απαγορευμένο για τους ορθοδόξους χριστιανούς, αποκλίνοντας απ’την παπική και την νεοταξική γραμμή και ακυρώνοντας τις αποφάνσεις της επιτροπής βιοηθικής της Εκκλησίας της Ελλάδος (παράρτημα πλέον της νέας κυβερνητικής επιτροπής βιοηθικής) που το απενoχοποιεί.

Εδώ μπαίνει σφήνα ένας ευλαβής επίσκοπος του Θεού. «Ανορθρόγραφος» για τους κληρικούς που μασάνε την καραμέλα της υπακοής, της κοινωνικής ευθύνης, της αγάπης κ.λ.π.

Όντως έχει προκαλέσει μεγάλη ζημία ο Πανιερώτατος Μόρφου, στον απανταχού Ελληνισμό.

Ας την αναλύσουμε λίγο.

Μιλώντας συνεχώς για τις εμπειρίες του κοντά σε μεγάλους αγίους της Ορθοδοξίας αλλά και για τις προτροπές τους για τα έσχατα, θέτει τον λαό του Θεού προ των ευθυνών του σπρώχνοντάς τον στη μετάνοια. Προφητικός λόγος που μάλλον ξεβολεύει κάποιους.

Έχει δημιουργήσει απέραντες αλυσίδες προσευχής με το ψαλτήρι. Μια παλαιότερη προτροπή του Αγίου Παϊσίου την κάνει γεγονός ο πανιερότατος,   προσφέροντας ένα επιπλέον όπλο πνευματικό στον λαό, σε αυτούς τους χαλεπούς καιρούς και μάλιστα τη στιγμή που άλλοι, οι Φαρισαίοι, αφαιρούν ανενδοίαστα τα μέγιστα όπλα του χριστιανού. Τη Θεία εξομολόγηση και τη Θεία Μετάληψη. Και τα χριστιανικά βιβλιοπωλεία αυξάνουν τζίρους μην προλαβαίνοντας να πουλάνε το ιερό βιβλίο.

Ελέγχει την αίρεση και την κακοδοξία (μέτρα κορονοϊού στις Ιερές Ακολουθίες που λυπούν το Πνεύμα το Άγιο, οικουμενισμός, κλείσιμο ναών, αλλαγές στην Παράδοση την Ιερών Ακολουθιών) στα πρόσωπα προκαθημένων κι επισκόπων που λειτουργούν ως ενισχυτές των κυβερνητικών μέτρων προσβολής της Αγίας Τριάδος.

Κρίνει χωρίς να κατακρίνει, εκκλησιαστικά πρόσωπα τα οποία δεν σέβονται την Ορθόδοξη Παράδοση. Έχει χρέος ως επίσκοπος.

Το βαρίδιο αυτό του χρέους, το έδεσε ο Κύριος στα πόδια των ανθρώπων όταν είπε

«Πᾶς ὅστις ὁμολογήσει ἐν ἐμοὶ ἔμπροσθεν τῶν ἀνθρώπων, ὁμολογήσω κἀγὼ ἐν αὐτῷ ἔμπροσθεν τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς» (Ματθ. 10,32).

Τι είδους ομολογία είναι να λέμε ότι ο Χριστός ή το Άγιον Πνεύμα μολύνει κατά την επενέργειά Του στα Μυστήρια; Να φοράμε καλύπτρες στις Ιερές Ακολουθίες και να απαγορεύουμε στους πιστούς τη μετοxή τους σε αυτές;

To βαρίδιο αυτό, κάποιες πορωμένες καρδιές που «δεν έχουν» Θεό, δεν το αισθάνονται καθόλου. Όμως τη στιγμή της Κρίσεως θα το αισθανθούν τόσο βαρύ που θα τους παρασύρει στη γέεννα του πυρός.

Όσοι σε αυτή τη ζωή και σε αυτές τις περιστάσεις το αισθάνονται βαρύ, την ημέρα της Κρίσεως αυτό το βαρίδιο θα γίνει φτερά που θα οδηγήσουν την ομολογούσα ψυχή στην ουράνια Βασιλεία.

Όταν λοιπόν κάποιοι επίσκοποι αφαιρούν τα σωτήρια δώρα της Αγίας Τριάδος απ’τον λαό του Θεού (Ιερά Μυστήρια,  Θεία Κοινωνία, Ιερά Εξομολόγηση), τιμωρώντας (ή νομίζοντας ότι έτσι κάνουν) και τον ίδιο τον Κύριο (σαν άλλοι Ιεροεξεταστές του Ντοστογιέφσκι) υποδεικνύοντάς Του ότι πρέπει να αναστηθεί φέτος νωρίτερα, διότι το είπε ο Καίσαρας, κάποιοι άλλοι του τα προσφέρουν, και αυτά, αλλά κι επιπλέον άλλα (ψαλτήρι, κομποσκοίνια, παρηγορητικό λόγο, αλυσίδες προσευχητικές να φρίττει ο αντίδικος και οι υπηρέτες του).

Επίσης με τον προφητικό λόγο ως αντίπαλο δέος σε γλυκανάλατες και ανορθόδοξες προτροπές περί της κατ’οίκον προσευχής (άνευ «κλάσης άρτου», άνευ εξομολογήσεως και Θείας Λειτουργίας) προκαλεί την ιεραρχία.

Πράττει όντως το αντίθετο απ’τους πολλούς. Διαφοροποιείται ελκύοντας πνευματικά δίπλα του τον λαό του Θεού.

«Τραβἀει» χωρίς να το ζητά την δημοσιότητα στο πρόσωπό του. Ελκύει την αγάπη του κόσμου. Γιατί ο κόσμος έχει ανάγκη παρηγορητικού λόγου, υπερασπίσεώς του και όχι από εντολές και υποδείξεις που προσβάλλουν την πίστη του και την νοημοσύνη του.

Γι’αυτό και η προτίμηση των συνειδητοποιημένων (και αμαρτωλών) πιστών στο πρόσωπο του Νεοφύτου καθότι «τούτῳ ὁ θυρωρὸς ἀνοίγει, καὶ τὰ πρόβατα τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούει, καὶ τὰ ἴδια πρόβατα καλεῖ κατ᾿ ὄνομα καὶ ἐξάγει αὐτά.»

(Εις αυτόν ο θυρωρός ανοίγει την θύραν, και τα πρόβατα ακούουν και γνωρίζουν την φωνήν του, και αυτός καλεί τα πρόβατα το καθένα με το όνομά του, και τα βγάζει δια την βοσκήν. – Ιω. 10,3).

«καὶ ὅταν τὰ ἴδια πρόβατα ἐκβάλῃ, ἔμπροσθεν αὐτῶν πορεύεται, καὶ τὰ πρόβατα αὐτῷ ἀκολουθεῖ, ὅτι οἴδασι τὴν φωνὴν αὐτοῦ·»

(Και όταν βγάλη τα πρόβατά του από την μάνδραν, πηγαίνει εμπρός από αυτά και τα πρόβατα τον ακολουθούν, διότι γνωρίζουν την φωνήν του.- Ιω. 10,4 ).

Τα πρόβατα που ακολουθούν τον Βοσκό τον Κύριο, τον καλό Ποιμένα, αυτά ακολουθούν και τους παραγιούς του. Τους ευλαβείς επισκόπους, γιατί

«ἀλλοτρίῳ δὲ οὐ μὴ ἀκολουθήσωσιν, ἀλλὰ φεύξονται ἀπ᾿ αὐτοῦ, ὅτι οὐκ οἴδασι τῶν ἀλλοτρίων τὴν φωνήν.»

(Ξένον όμως δεν θα τον ακολουθήσουν, αλλά θα φύγουν από αυτόν, διότι δεν αναγνωρίζουν την φωνήν των ξένων. Εμέ, τον πραγματικόν και στοργικόν ποιμένα, με γνωρίζουν, με αναγνωρίζουν και με ακολουθούν τα πρόβατα. (Τους ψευδείς και ιδιοτελείς ποιμένας δεν έχουν την διάθεσιν και δεν θέλουν να τους ακολουθήσουν, διότι δεν τους αναγνωρίζουν ποιμένας των – Ιω. 10,5) .

Οι φωνές των περισσοτέρων ιεραρχών είναι φωνές ξένες στα ώτα των χριστιανών. Δεν υπηρετούν τον λόγο της Αληθείας.

Μην γίνεστε λοιπόν ξένοι προς τον λαό του Θεού. Δεν θα σας ακολουθήσει. Θα ακολουθήσει ποιμένες που κηρύττουν το λόγο της Αληθείας. Που πορεύονται σύμφωνα με το «εἰς τοῦτο γεγέννημαι καὶ εἰς τοῦτο ἐλήλυθα εἰς τὸν κόσμον, ἵνα μαρτυρήσω τῇ ἀληθείᾳ.» (Ιω. 18,37)

Την ίδια στιγμή που αναγνωρίζετε Μυστήρια σε αιρετικούς, συνευχόμενοι και συμπροσευχόμενοι με αυτούς, την ίδια στιγμή που συλλειτουργείτε με αυτοχειροτόνητους και σχισματικούς, την ίδια στιγμή που κλείνετε εκκλησίες ωσάν να ήταν δικό σας τσιφλίκι, που βάζετε εργοταξιακές κορδελίτσες σε στασίδια και απαγορευτικά, στήνοντας έτσι το εργοτάξιο του διαβόλου, την ίδια στιγμή που δωρίζετε Κοράνια, που βάζετε φίμωτρα μέσα σε ναούς, που αλλάζετε την Παράδοση του εορτασμού της Αναστάσεως (επιστρατεύοντας κακόμοιρους θεολόγους ακαδημαϊκούς κι επισκόπους, που ψάχνουν ασθμαίνοντας και καταϊδρωμένοι να ανακαλύψουν ερείσματα θεολογικά γι’αυτή τη βεβήλωση) και όχι μόνο αλλά αλλάζετε και το ίδιο το Ευαγγέλιο που λέει  Ὀψὲ σαββάτων» (Ματθ. 28,1), την ίδια στιγμή εκδηλώνετε ζηλότυπο μένος εναντίον επισκόπου που δεν καταπατά την Παράδοση μόνο και μόνο επειδή σας ελέγχει με λόγους και έργα.

Με την διήμερο Ανάσταση (που συνιστά την επισφράγιση της άνομης συμπεριφοράς σας) παραλλάζετε το Ευαγγέλιο. Βαφτίζετε την παρανομία οικονομία.

Δεν βλέπετε (βγάζοντας τον Κύριο νωρίτερα απ’τον Άδη) πως στερείτε από πολλές ψυχές στον Αδη την χαρά της κοινωνίας με το δημιουργό;

Ένας λοιπόν μόνο επίσκοπος, «βγάζει λάθος» όλα τα πρόσφατα πεπραγμένα μεγάλου μέρους της ιεραρχίας.

Πολλές φορές ένας έσωζε την Εκκλησία.

Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ήταν ένας. Ο άγιος Μάξιμος ο ομολογητής ήταν ένας.

Ένας εναντίον όλων. Ο κάθε «ένας» όμως στηριζόταν απ’τον Έναν Αληθινό και μοναδικό Θεό.

Τον Κύριο Ιησού Χριστό. Πάντα θα υπάρχει «ένας» τουλάχιστον που ξυπνά συνειδήσεις.

Που θα ταρακουνάει τους κρατούντες.

Που θα «χαλάει τη δουλειά». Αυτό κάνει και ο πανιερώτατος.

Ξεσκεπάζει. Αποκαλύπτει την πλάνη.

Κι έτσι ενεργοποιούνται στους αλλότριους τα πάθη του φθόνου, της ζήλειας, του μίσους.

Δεν ακούτε τον Μέγα Βασίλειο που λέει πως «Ο φθόνος είναι δίδαγμα του διαβόλου, αρραβώνας κολάσεως, εμπόδιο στην ευσέβεια, πρόσθετη σπορά εχθρού, δρόμος για την κόλαση, στέρηση της Βασιλείας του Ουρανού.»

«Το πάθος του φθόνου, είναι το χειρότερο όλων των παθών…»

Υπάρχει στους καταγγέλοντες υπερηφάνεια; Ναι εάν δεχτούμε ότι υπάρχει φθόνος.

«Από την υπερηφάνεια γεννιέται ο φθόνος και ο φθόνος γεννάει όλα τα κακά. Από τον φθόνο γεννιούνται όλα και οι κατακρίσεις και οι έχθρες, ο θυμός, η κατηγόρια, η αρχομανία και γενικά όλα τα κακά..». (Ιερός Χρυσόστομος)

Μην συνεχίζετε να αδικείτε τον επίσκοπο καθότι

«Όποιος φθονεί, τον Θεό μάχεται… και χαίρετε μ’ αυτά που χαροποιούν τον διάβολο!» (Ιερός Χρυσόστομος)

Μην μάχεστε τον Θεό. Ξέρετε την έκβαση αυτής της αντιπαράθεσης. Μην φθονείτε τις αρετές του επισκόπου. Μιμηθείτε τον.

Ναι όντως ο Νεόφυτος Μόρφου δεν «έβαλε την υπογραφή του» στα ανοσιουργήματα νεοταξικών επισκόπων.

Επειδή λοιπόν κάποιοι δεν μπορούν να αντέξουν την αλήθεια των πράξεων ενός πανιερώτατου κατεχόμενης κατά ένα μέρος επισκοπής και τσαλακώνεται το προφίλ τους μπροστά στο χριστεπώνυμο πλήθος, έχοντας απωλέσει κάθε λαϊκό έρεισμα, αποφασίζουν να αντεπιτεθούν.

Δεν μπορούν όμως αμέσως και το κάνουν εμμέσως. Βάζουν θιγμένοι, άλλον συνεταίρο προκαθήμενο, να τραβήξει το αυτί του επισκόπου. Και δεν καταλαβαίνουν ότι έτσι τα κάνουν χειρότερα.

Κι έτσι εκτίθενται απεριόριστα και δυσχεραίνουν έτι περισσότερο τη θέση τους.

Όπως λίγο παλαιότερα σταύρωσαν τον Μάρκο τον Ευγενικό, με Κολυμπάρια Σύνοδο, με φιλιπαπικούς εναγκαλισμούς, προτεσταντική ρητορική και νεοορθόδοξο αντιπατερικό λόγο, τώρα θέλουν να εξασφαλίσουν ότι δεν θα υπάρξει νέος Μάρκος Ευγενικός.

Όμως «O ΓΑΡ ΚΑΙΡΟΣ ΕΓΓΥΣ»

Ευχόμαστε στον επίσκοπο ομολογητή Νεόφυτο Μόρφου, καλή μαρτυρία και μαρτύριο εάν ο Θεός ευδοκήσει. Ορθόδοξο αγώνα και θεάρεστη υπηρεσία και διακονία του λαού του Θεού, κατά τα προστάγματα των αγίων με τους οποίους συνδέθηκε.

Αμήν

aktines

https://orthodoxostypos.gr