Νίκη Τσάγγου
Kλινική Ψυχολόγος και Θεολόγος
Ο ιερός ναός δεν είναι χώρος φαντασιακού και συμβολικού πεδίου.
Έχει τον συμβολισμό του, έχει σύμβολα αλλά το συγκλονιστικό είναι η κυριολεξία του.
Είναι Οίκος θεού ζωντανού. Η Αγία τράπεζα Του είναι στερεωμένη σε λείψανα αγιασμένα Αγίων, αυτών που τα έδωσαν όλα...σώματι ψυχή τε πνεύματι, για τον αγαπημένο Σωτήρα.
Εκεί πάνω λοιπόν θυσιάζεται κυριολεκτικά εν Αίματι αγίω....σε κάθε θεία λειτουργία, ο οικοδεσπότης ....ο Υιός και Λόγος του θεού.
Στην θεία λειτουργία διαχέεται όλο το μυστικό βίωμα των πατέρων που υμνογράφησαν, εν πνευματι αγίω, και πλέον γνωρίζουμε τι συνιστά την πίστη μας, ποια είναι η ορθόδοξη δογματική αντίληψη γύρω από την τριαδική υπόσταση του θεού μας.
Αυτή η περιχώρηση αγάπης του ενός Προσώπου με το άλλο, η αλληλοπεριχώρηση, η αδιαπραγμάτευτη αγάπη μεταξύ αλλήλων, θεμέλιος λίθος της ορθόδοξης εκκλησίας ως τάξη έχει διασαλευθεί στις μέρες μας.
Σφήνα η πολιτειακή εξουσία που μπήκε μέσα στους κόλπους της εκκλησίας και την πληγώνει. Εκούσια η διοικούσα εκκλησία, αποδέχτηκε την βίαιη εκκοπή θελήματος που άκριτα η πολιτεία της επέβαλλε.
Η πολιτειακή εξουσία αφορά τους χειρισμούς μιας κυβέρνησης και των υπουργών της. Δεν είναι Σώμα μυστικό σταυρο-αναστημένου Θεού..
Δεν είναι απαραίτητο να συμφωνούμε όλοι με τους χειρισμούς της κυβέρνησης, ακόμη κι αυτοί που της εμπιστεύθηκαν ...την ψήφο τους, την τίμησαν μ αυτήν., εχουν δικαίωμα να διαφωνούν και με το κλείσιμο των ναών, και με το lockdown του δεύτερου κύματος, και με την παρεμπόδιση της θείας κοινωνίας ως μέσο θεραπευτικό και αγιαστικο εν μέσω επιδημίας, οι ψηφοφόροι ενορίτες έχουμε δικαίωμα, να έχουμε άποψη και προσωπική γνώμη και κυρίως να την διατυπώνουμε δημόσια, να την θέτουμε σε κρίση και έλεγχο απ όλους. Έχουμε δικαίωμα να πιστεύουμε πως το lockdown βάζει περισσότερο σε κίνδυνο τον λαό, προστατεύει αυτούς που δεν το... χρειάζονται και αφήνει εκτεθειμένους αυτούς που κυρίως....το έχουν ανάγκη.
Είναι θλιβερό να υποκρίνεται η επίσημη εκκλησία (οι εκπρόσωποι της) πως όλα είναι καλά, ήσυχα, ήρεμα, όλοι υπακούμε ως οφείλουμε, όλοι υπομένουμε, όλοι είμαστε σύμφωνοι με τους χειρισμούς της διοικούσας εκκλησίας και πολιτείας) όλοι μέσα στους δικούς της κόλπους βρίσκονται από την ίδια μεριά!
Ευτυχώς που μητροπολίτες δειλά δειλά διαφοροποιούνται δημόσια, διαφωνούν με την αστυνόμευση και το κλείσιμο των ναών και ομολογούν δημόσια κατά το μέτρο του ο καθένας, την προσωπική του άποψη, την δική του ποιότητα λόγου.
Τολμούν να συγκρουστούν (εν αγνοία μας) εν ονόματι της γνώμης που έχουν ως δημόσια πρόσωπα, διότι η γνώμη τους στοχεύει ακριβώς σ αυτό που είναι η...θα έπρεπε να είναι η Εκκλησία: κλήρος και λαός ενωμένος στ όνομα του Χριστού.
Όπου δυο τρεις συνηγμένοι στ Όνομα Του (το πλαίσιο του μυστικού δείπνου φωτογραφίζει ο Χριστός) εκεί βρίσκεται κι ο Ίδιος ζωντανός, αληθινός, πραγματικός ανάμεσα τους. Ζωντανό πρόσωπο όχι εικονοφαντασιακός συμβολισμός ο Χριστός και οι Άγιοι Του.
Το βεβαίωσε ο αγιος Ιάκωβος Τσαλίκης: ζητούσε από τους αγγέλους να παραμερίσουν....τον ενοχλούσαν τα φτερά τους...όταν ετοιμαζόταν για την μεγάλη είσοδο, κρατώντας τα Τίμια Δώρα.
Είναι λυπηρό να διαφωνούν ευλαβέστατοι αγιορείτες πνευματικοί (με μεγάλη έμπονη άσκηση να εμπνέει και να στηρίζει ) που καθοδηγούν πνευματικά ανθρώπους, έχουν την ευθύνη τους, με κάποιους ....μητροπολίτες που έχουν χάσει το πνευματικό τους στίγμα μέσα στον φόβο του θανάτου.
Φυσικός ο φόβος ανθρώπινη αδυναμία μεταπτωτικά, αλλά είναι αυτή η ποιότητα λόγου ενός ανθρώπου που ζει εν Χριστώ;
Δεν θα είχαμε Αγίους και ομολογητές εάν φοβόντουσαν τον θάνατο τον πόνο ...της άσκησης, αυτοί με το παράδειγμα τους, με τις θαυμαστές εμφανίσεις τους, μας βεβαιώνουν πως ο θάνατος δεν υπάρχει. Καταργήθηκε.
Ο μαθητής του Χριστού ένα θέλει: τίποτε να μην τον χωρίζει από την αγάπη του για τον Χριστό, από το μυστικό βίωμα της ένωσης μαζί Του. Αυτό το μυστικό βίωμα ισχυροποιείται μέσα στα μυστήρια της εκκλησίας και καλλιεργείται κυρίως μέσα στην θεία λειτουργία και την θεία μετάληψη, κυρίως σε καταστάσεις κινδύνου και θλίψεων.
Κι αυτή την στιγμή ο πιστός λαός ταλαιπωρείται από τους μητροπολίτες του: καλείται να διαλέξει...θα κάνει υπακοή στον πνευματικό που τον έχει οδηγήσει στον Θεό με ασφάλεια μέχρι σήμερα, κρατώντας τον από το χέρι, σε μια συνοδοιπορία, η θα θεωρήσει πως μετράει περισσότερο η απόφαση του Μητροπολίτη να κρατά κλειστό τον ναό και να συστήνει μετριοπάθεια ακόμη και έννομη ...συγκατάβαση στις αποφάσεις των υπουργικών συμβουλίων των οποίων η εργασία δεν είναι να ομολογήσουν Χριστό, δεν είναι ούτε απαραίτητο ούτε σκάνδαλο ...το προσωπικό τους βίωμα, εάν οι υπουργοί ζουν εν Χριστώ. Είναι αδιάφορο.
Ας κοιτάξουν οι άρχοντες της επίσημης εκκλησίας την ποιότητα λόγου που διατυπώνουν δημόσια και την θέση τους απέναντι στην κυβέρνηση και τους υπουργούς.
Ας συνειδητοποιήσουν σε Ποιόν Πιστεύουν, Ποιός Σώζει και με ποιον τρόπο. Δεν επιτρέπεται ποινικοποίηση της μετοχής των πιστών πλέον στην ζωή της εκκλησίας.
Είναι παράλογη αυτοαναίρεση. Υπάρχουν τόσοι και τόσοι τρόποι οργάνωσης. Η εμπειρία των λειτουργών της, μέσα στην επιδημία τον προηγούμενο χρόνο (αλλά και η θεραπευτική των Αγίων της... μέσα στην μακραίωνη πορεία της, το αυταπόδεικτο) το έχει αποδείξει.
Romfea.gr