Ἐπιπολαία ἡ ἀντιμετώπισις καὶ τῆς
μάσκας, ὡς νὰ εἶναι ἕνα ἁπλό… «ἀξεσουάρ»! Εἴδομεν μάλιστα τὸν Πατριάρχην
Κωνσταντινουπόλεως νὰ φορῆ εἰδικὴν μάσκα ποὺ φέρει δύο σταυροὺς
ἑκατέρωθεν. Ἐπίστευσεν ὅτι τοιουτοτρόπως τὴν ἐκκλησιοποιεῖ ἢ τὴν κάνει
πλέον ἱεροπρεπῆ; Ἀπεναντίας φανερώνει ἀσέβειαν! Διατί; Διότι προκύπτει
τὸ ἐρώτημα: θὰ τὸν φυλάξη ἡ μάσκα ἢ ὁ Σταυρός; Ἂν τὸν φυλάη ὁ Σταυρὸς,
τότε δὲν χρειάζεται ἡ μάσκα. Ἂν τὸν φυλάη ἡ μάσκα, τότε δὲν χρειάζεται ὁ
Σταυρός. Διατί ὄχι καὶ τὰ δύο, θὰ πῆ κάποιος καλόπιστα; Ἀπαντῶμεν:
Τὰ
ράσα πού τὸν προφυλάσσουν ἀπὸ τὸ ψῦχος, διατί δὲν ἔχουν ἐπάνω σταυρούς;
Ἂν εἶχον θὰ ἦτο ἀσέβεια, διότι πολυσταύρια εἶναι μόνον τὰ ἱερατικὰ ἄμφια
τῆς Θ. Λειτουργίας. Δὲν εἶναι τὸ σύμβολον τοῦ Σταυροῦ διακοσμητικὸν,
διὰ νὰ τοποθετῆται παντοῦ. Μὲ τὸ νὰ ράβη σταυροὺς εἰς τὴν μάσκα, τὴν
μεταποιεῖ εἰς ἄμφιον, πρᾶγμα βλάσφημον καὶ (θεο)λογικὰ ἀνακόλουθον. Διὰ
τοῦτο τὴν φορεῖ καὶ εἰς τὴν Θ. Λειτουργίαν! Δὲν εἶναι μόνον ἀπιστία,
ἀλλὰ περισσότερον ἀπὸ ἀπιστία: προσβολὴ τῆς ἱερουργίας! Ἀπὸ τί
κινδυνεύει κατὰ τὴν τέλεσιν τῆς Θ. Λειτουργίας; Ἀπὸ τὴν κάθοδον τοῦ
Ἁγίου Πνεύματος;
από ΕΔΩ