Χρῆστος Κων. Λιβανός
Τό ἄσεμνο εἰσέβαλε καί στούς Ναούς!
Ἕνα ἀπό τά σοβαρώτερα σημεῖα, πού ἀποδεικνύουν ὅτι εὐρισκόμεθα σέ καιρούς ἐσχάτους καί Ἀποκαλυπτικούς καί φανερώνουν τήν ἠθική ἐξαχρείωσι καί πνευματική ἀθλιότητα τῆς μοιχαλίδος καί δειστραμμένης γενεᾶς μας, εἶναι ἡ ἀξιοθρήνητη καί πρωτοφανής σέ ἀσέβεια εἰκόνα πού παρουσιάζουν στίς ἡμέρες μας οἱ Ὀρθόδοξοι Ναοί τῆς Πατρίδος μας καί πιό συγκεκριμένα, εἶναι ὁ κατακλυσμός αὐτῶν ἀπό πλήθη ἀσέμνως ἐνδεδυμένων γυναικῶν κάθε ἡλικίας καί κοινωνικῆς τάξεως.
Ἕνα ἀπό τά σοβαρώτερα σημεῖα, πού ἀποδεικνύουν ὅτι εὐρισκόμεθα σέ καιρούς ἐσχάτους καί Ἀποκαλυπτικούς καί φανερώνουν τήν ἠθική ἐξαχρείωσι καί πνευματική ἀθλιότητα τῆς μοιχαλίδος καί δειστραμμένης γενεᾶς μας, εἶναι ἡ ἀξιοθρήνητη καί πρωτοφανής σέ ἀσέβεια εἰκόνα πού παρουσιάζουν στίς ἡμέρες μας οἱ Ὀρθόδοξοι Ναοί τῆς Πατρίδος μας καί πιό συγκεκριμένα, εἶναι ὁ κατακλυσμός αὐτῶν ἀπό πλήθη ἀσέμνως ἐνδεδυμένων γυναικῶν κάθε ἡλικίας καί κοινωνικῆς τάξεως.
Καθημερινῶς
πλέον διαπιστώνουμε ὅτι οἱ γυναῖκες, πού ντύνονται ὅπως θέλει ὁ Θεός
καί ὅπως ἐπιβάλλει ἡ ἑλληνορθόδοξη χριστιανική μας παράδοση, ἀποτελοῦν
δυστυχῶς μιά ὁλένα καί ἐλαττουμένη μειονότητα. Σέ μία βεβαίως ἐποχή,
κατά τήν ὁποία ὑπερτονίζονται ὑποκριτικῶς πολλές φορές τά ἀνθρώπινα
δικαιώματα, δέν ἐπιθυμοῦμε νά ἀμφισβητήσωμε τό δικαίωμα τῆς θλιβερῆς
πλειονότητος τῶν γυναικῶν νά ἐνδύωνται ἄσεμνα καί προκλητικά. Ἐλεύθερες
εἶναι σέ μιά κοινωνία, πού ζήλωσε τή "δόξα" τῶν Σοδόμων καί τῶν
Γομόρρων, νά ἀποβάλλουν καί τίς ἐλάχιστες λωρίδες ὐφάσματος πού
ἀπέμειναν στά σώματά τους καί νά κυκλοφοροῦν ὁλόγυμνες στόυς δρόμους καί
τίς πλατεῖες! Δέν εἶναι ὅμως ἐλεύθερες καί δέν ἔχουν κανένα ἀπολύτως
δικαίωμα νά εἰσέρχωνται μέ ἄσεμνη καί ἀπρεπῆ ἐνδυμασία μέσα στούς Ἱερούς
Ναούς. Ἐάν ἔξω ἀπό τούς Ναούς ἐπέτρεψαν στούς ἑαυτούς των ν' ἀκολουθοῦν
καί νά λατρεύουν τήν αἰσχρή θεά μόδα, μέσα στούς Ναούς εἶναι
ὑποχρωμένες νά σεβαστοῦν μιάν ἄλλην πραγματικότητα, ἐντελῶς ἀντίθετη,
ἄλλους κανόνες συμπεριφορᾶς, ἄλλους κώδικες ἐνδύσεως (dress codes),
τούς ὁποίους ὐπαγορεύει ὄχι κάποιος ἀπό τούς πολλούς διεστραμμένους
σχεδιαστές μόδας, ἀλλά ὁ Μόνος Ἅγιος, Δίκαιος καί Φοβερός Θεός.
Ὁ ἐνδυματολογικός κώδικας τοῦ Θεοῦ!
Ἡ ἐνδυμασία πολλῶν Ἑλληνίδων πού προσέρχονται σήμερα στούς Ἱ. Ναούς,
ὄχι μόνο δέν συνάδει μέ τήν χριστιανική τους ἰδιότητα, ἀλλ' ἀποτελεῖ
καί βδέλυγμα στά μάτια τοῦ Θεοῦ. Δέν τό λέγομε ἐμεῖς αὐτό, τό λέγει ὁ
ἴδιος ὁ Θεός. Ἡ αἰσχρή μόδα καθιέρωσε τίς τελευταῖες δεκαετίες τό
ἀνδρικό παντελόνι καί ὡς γυναικεῖο ἔνδυμα σέ τέτοιο μάλιστα σημεῖο, ὥστε
οἱ περισσότερες γυναῖκες νά φοροῦν πλέον παντελόνια ἀντί φουστάνια. Ἡ
κοινωνία μας τό δέχθηκε. Δέν τό δέχεται ὅμως ὁ Θεός. Ἡ κοινωνία μας
δέχεται σιγά-σιγά ὡς φυσιολογικό τρόπο σεξουαλικῆς ζωῆς καί τήν
ὁμοφυλοφιλία! Ἡ κοινωνία μας δέχεται πλέον καί τούς γάμους τῶν
ὁμοφυλοφίλων, δίνοντάς τους μάλιστα τό δικαίωμα νά υἱοθετοῦν καί παιδιά!
Ἐάν ὅμως ἡ κοινωνία μας δέχεται ὅλα αὐτά ἀλλάζοντας "τά προστάγματα, διαθήκην αἰώνιον",
ὅπως προφήτευσε ὁ Ἡσαΐας (24,5), αὐτό δέν σημαίνει ὅτι συγχρονίστηκε
καί συμπλέει μαζί της καί ὁ Θεός. Κάθε ἄλλο. Ἐάν ἐμεῖς ἀλλάζωμε
παρασυρόμενοι ἀπό τά ρεύματα καί τίς μόδες τῆς κάθε ἐποχῆς, ὁ Θεός μένει
"χθές καί σήμερον ὁ Αὐτός καί εἰς τούς αἰῶνας"
(Ἑβρ. 13,8), ὁ δέ νόμος Του παραμένει ἀναλλοίωτος, διαχρονικός,
ἀιώνιος. Καί αὐτός ὁ νόμος, ὁ ὁποῖος ἰσχύει καί σήμερα κάι θά ἰσχύει
πάντοτε ἔως τῆς συντελείας, θέτει ὅλους μας, ὄχι μόνο τίς γυναῖκες, ἀλλά
καί τούς ἄνδρες, ὄχι μόνο τούς λαϊκούς, ἀλλά καί τούς κληρικούς (καί
κυρίως αὐτούς), ἐνώπιον τῶν τεραστίων εὐθυνῶν μας ἀπέναντι τοῦ αἰωνίου
Νομοθέτου Θεοῦ. "Οὐκ ἔσται σκεύη ἀνδρός
ἐπί γυναικί, οὐδέ μή ἐνδύσησται ἀνήρ στολήν γυναικείαν, ὅτι βδέλυγμα
Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου ἔστι πᾶς ποιῶν ταῦτα" (Δευτ. 22,5). Μεγάλη
ἁμαρτία νά κυκλοφοροῦν στούς δρόμους οἱ χριστιανές γυναῖκες τῆς ἐποχῆς
μας μέ ἀνδρικά παντελόνια, βδέλυγμα στά μάτια τοῦ Θεοῦ, σιχαμερό
φαινόμενο. Πολύ ὅμως μεγαλύτερη
ἁμαρτία καί ἄκρως σιχαμερό καί ἐξοργιστικό γιά τό Θεό εἶναι τό
φαινόμενο παντελονοφοροῦσες γυναῖκες κάθε ἡλικίας νά εἰσέρχωνται στούς
Ἱ. Ναούς, νά ἐκκλησιάζωνται, νά τολμοῦν δέ νά κοινωνοῦν καί τῶν Ἀχράντων
Μυστηρίων!
Γεννᾶται τό ἐρώτημα: ἐάν ἔτσι βλέπη ὁ Θεός, δηλαδή ὡς βδελύγματα,
ὡς φαινόμενα πού προκαλοῦν ἀηδία, ἀπέχθεια, ἀποτροπή καί σιχαμάρα, τίς
γυναῖκες πού φοροῦν ἀνδρικά ἐνδύματα καί μάλιστα μέσα στούς Ναούς, πῶς
ἄραγε βλέπει ὅσες γυναῖκες ἐκκλησιάζονται ἡμίγυμνες, μέ μίνι καί σοῦπερ
μίνι, μέ ἐξώπλατα καί ἐξώστηθα, κολλητά καί διαφανῆ φορέματα, πού
ἐπιτρέπουν κάποιες φορές νά φαίνωνται ἀκόμη καί τά ἐσώρουχά τους; Ὁποία
πώρωσις καί ἀναισθησία, ὁποία θρασύτης καί ἀσυνειδησία! Δόξα τῇ
μακροθυμία Σου, Κύριε, ἡ ὁποία δέν ἐπιτρέπει ἀκόμη στή γῆ ν' ἀνοίξῃ καί
νά μᾶς καταπιῇ! Ἔως πότε ὅμως θά μακροθυμῇς καί θά συγκρατῇς τήν ὀργή
Σου γιά ὅσα βδελυρά βλέπει ὁ ἥλιος καί φρίττει, καί φιλοξενεῖ ἡ γῆ στόν
φλοιό της "συστενάζουσα καί συνωδίνουσα ἄχρι τοῦ νῦν"; (Ρωμ. 8,12).
Γιατί οἱ κληρικοί σιωποῦν;
Τέσσερις εἶναι κυρίως οἱ λόγοι, γιά τούς ὁποίους οἱ περισσότεροι κληρικοί σιωποῦν ἐμπρός στή φοβερή αὐτή λαίλαπα τῆς σατανικῆς γυναικείας μόδας, ἡ ὁποία ἀπό τίς παραλίες καί τούς δρόμους εἰσῆλθε τώρα καί στού ἱερούς ναούς καί ἀνεβαίνει καί ψάλλει στά ἀναλόγια (ἄλλη ἀπρέπεια ἀυτή), καί καταλαμβάνει τίς θέσεις τῶν ἀνδρῶν καί πλησιάζει μέ ἀναίδεια καί ἀναισχυντία τά ἅγια δισκοπότηρα.
1. Ἡ ἀδιαφορία. Πολλοί κληρικοί ἀδιαφοροῦν γι' αὐτό τό αἶσχος,
πού παρατηρεῖται στούς Ἱ. Ναούς, διότι εἶναι στυγνοί ἐπαγγελματίες, δέν
τούς ἐνδιαφέρει ἡ εὐπρέπεια τοῦ οἴκου τοῦ Θεοῦ, παρά μόνο τό ἀτομικό τους
συμφέρον, τό ἀξίωμά τους καί ὅσα ἀπορρέουν ἀπ' αὐτό. Οἱ κληρικοί αὐτοί
εἶναι ἀνάξιοι τῆς ἱερωσύνης τους καί ἑπομένως οὔτε ὀ Θεός οὔτε ὁ λαός
τοῦ Θεοῦ ἀναμένουν κάποια ἀντίδρασι ἀπ' αὐτούς.
2. Ἡ δειλία. Ἄλλοι πάλι κληρικοί φοβοῦνται. Τί φοβοῦνται;
Φοβοῦνται τόν κόσμο, πῶς θά ἀντιδράση ὁ κόσμος, ἐάν ἐλέγξουν τήν
ἁμαρτία. Ὑπολογίζουν περισσότερο τή γνώμη τοῦ κόσμου, παρά τό θέλημα καί
τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ. Προτιμοῦν ν' ἀρέσουν στόν κόσμο, παρά στό Θεό. Ὁ
ἀπόστολος Παῦλος ὅμως προτιμοῦσε νά εἶναι δοῦλος τοῦ Χριστοῦ, παρά ν'
ἀρέσῃ στούς ἀνθρώπους (Γαλ.1, 10). Οἱ κληρικοί αὐτοί, εἶναι ἀνάξιοι καί
αὐτοί τῆς ὑψηλῆς ἀποστολῆς των λόγῳ δειλίας, προτιμοῦν νά εἶναι δοῦλοι
τοῦ κόσμου, παρά τοῦ Χριστοῦ. Οὔτε ἀπ' αὐτούς ἀναμένει κάτι τό ἡρωικό ἡ
Ἐκκλησία.
3. Τό κοσμικό φρόνημα. Ἄλλοι πάλι κληρικοί εἶναι δυστυχῶς
κοσμικοί, πολλές δέ φορές κοσμικώτεροι τῶν κοσμικῶν. Αὐτοί δέν
ἐνοχλοῦνται ἀπό τήν ἁμαρτωλή μόδα. Δέν τούς ἐνδιαφέρει ἡ σωτηρία τοῦ
ποιμνίου, πού τούς ἐμπιστεύθηκε ὁ Θεός. Ἀνέχονται καί εὐλογοῦν κάθε
ἁμαρτία, κάθε νεωτερισμό καί καινοτομία, κάθε ἀσέβεια καί παρανομία,
ἀρκεῖ νά φαίνωνται σύγχρονοι, προοδευτικοί, "ἀνοιχτά μυαλά" καί νά εἶναι
ἀποδεκτοί ἀπό τή νέα γενιά! Οἱ ἐκκοσμικευμένοι κληρικοί ἀποτελοῦν
σήμερα τόν μεγαλύτερο κίνδυνο γιά τήν Ἐκκλησία. Ἀλλά καί νά θέλῃ ἕνας
παπάς νά ἐλέγξῃ τήν αίσχρή μόδα, πῶς νά τό πράξη τή στιγμή, πού ἡ ἴδια ἡ
παπαδιά του κυκλοφορεῖ μέ παντελόνια, οἱ δέ θυγατέρες του μέ σοῦπερ
μίνι καί καυτά σόρτς; Ὁ Θεός ἄς ἐλεήσῃ ὄλους μας, πρό πάντων δέ "τούς
κληρικούς τοῦ ὀγδόου αἰῶνος".
4. Ἀφήσαμε τήν κυριώτερη αἰτία σιωπῆς τοῦ Κλήρου τελευταία. Ποιά εἶναι αὐτή; Εἶναι ὁ ἀφοπλισμός τους. Καί
ἐξηγούμεθα: Πολλοί κληρικοί μας δέν εἶναι ἀδιάφοροι, δειλοί,
ἐπαγγελματίες καί κοσμικοί. Εἶναι καλοί, εὐσεβεῖς. Λυποῦνται καί
στενάζουν γι' αὐτή τήν ἀθλιότητα, πού ἐπεκράτησε μέσα στούς ναούς των.
Καί θά ἤθελαν νά τήν ἐξαλείψουν χρησιμοποιώντας τά μέσα, πού τούς
παρέχει ἡ Ἐκκλησία, κυριώτερο τῶν ὁποίων εἶναι ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. Αὐτό
εἶναι τό ἀποτελεσματικώτερο ὅπλο τοῦ κληρικοῦ κατά τῆς ἁμαρτίας καί τοῦ
Διαβόλου, ἡ "μάχαιρα τοῦ Πνεύματος" (Ἐφ. 6, 17), ἡ ὁποία εἶναι δραστική
καί κοπτερώτερη περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλο μαχαίρι. Δυστυχῶς ὅμως κάποιος
χαρισματικός, ἀλλά τραγικός ἀρχιεπίσκοπος, πού δέν ζῆ πιά, μέ μιά φράσι
τούς ἀφώπλισε, τούς ἀφαίρεσε τήν μάχαιρα καί μαζί μ' αὐτήν τή
δυνατότητα ν' ἀντιμετωπίσουν τό κακό.
Ἐλᾶτε ὅπως εἶστε!
Αὐτή
ἦταν ἡ φράσι-πρόσκλησι, πού ἀφώπλισε τούς κληρικούς. Ἀπευθυνόταν στή
νεολαία, μιά νεολαία πού κοίταζε ἀπό μακρόθεν καί μέ καχυποψία τήν
Ἐκκλησία καί ἡ ὁποία, ὅπως ἤλπιζε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, θά ἀνταποκρινόταν στό
ἐπαναστατικό κάλεσμά του καί θά πλησίαζε τήν Ἐκκλησία καί τό Θεό.
Κάποιο νέοι ἀνταποκρίθηκαν καί ἦλθαν στούς ναούς "ὅπως ἦταν". Τά ἀγόρια
μέ σκουλαρίκια στ' αὐτιά τους καί τά κορίτσια μέ παντελόνια καί μίνι
φοῦστες! Περισσότερο ὅμως ἀπό τούς νέους, τή συντριπτική πλειονότητα
τῶν ὁποίων δέν ἄγγιξε ἡ ἀρχιεπισκοπική προτροπή, ἀνταποκρίθηκαν
στρατιές ὁλόκληρες μεσόκοπων καί συνομηλίκων γυναικῶν, οἱ ὁποῖες
ἐξέλαβαν τήν ἀρχιεπισκοπική πρόσκλησι ὡς εὐκαιρία νά προσέρχωνται καί
αὐτές στούς ναούς "ὄπως εἶναι", μέ τήν ἴδια δηλαδή ἄσεμνη καί
ἀντιχριστιανική ἔνδυσι καί ἀμφίεσι, πού κυκλοφοροῦν στούς δρόμους καί
κάνουν τά ψώνια τους στά μαγαζιά! Ποιός κληρικός ἤ λαϊκός τολμοῦσε
νά τούς κάνη παρατήρηση; "Τό εἶπε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος. Ξέρεις ἐσύ
περισσότερα ἀπ' αὐτόν;", ἦταν ἡ στερεότυπη ἀπάντησί τους. Καί τό κακό
μονιμοποιήθηκε, ἀπέκτησε δικαιώματα καί ἀρχιερατική κάλυψι, ἅπλωσε ρίζες,
ἀποθρασύνθηκε καί εἶναι πλέον δύσκολο νά ἀντιμετωπισθῇ.
Τί δέον γενέσθαι;
Ἀτυχής, ἀτυχέστατος ὁ ἀρχιεπισκοπικός λόγος, ἀντιευαγγελικός, ἀντιπατερικός, κοσμικός, στόχευε στή ματαιότητα τῶν ἀνθρωπίνων χειροκροτημάτων καί στήν ἀποδοχή τῆς νέας
γενιᾶς καί ὄχι στήν ἐφαρμογή τοῦ θελήματος τοῦ Θεοῦ. Ἕνας Ἱερέας ἤ Ἀρχιερέας,
ἔχει τό δικαίωμα νά προσκαλέσῃ τούς ἀνθρώπους νά ὑπάγουν "ὅπως εἶναι"
στήν Ἱερατική ἤ Ἀρχιερατική του κατοικία, ὄχι ὅμως καί στόν Οἶκο τοῦ Θεοῦ, μέσα
στόν ὁποῖον, ὅπως ἐξηγήσαμε, ἰσχύουν ἄλλοι κανόνες συμπεριφορᾶς. Σέ κάθε ναό,
οἰκοδεσπότης εἶναι ὁ Χριστός καί ὄχι ὁ Ἱερέας ἤ ὁ Ἐπίσκοπος. Καί ὅταν ὁ
οἰκοδεσπότης καλῇ τούς προσκεκλημένους νά προσέλθουν στόν οἶκο του μέ
εὐπρέπεια, αἰδῶ καί σωφροσύνη, κανείς ἀπό τούς ὑπηρέτες του δέν δικαιοῦται νά
τούς προτρέψῃ νά προσέλθουν μέ ἀπρεπή καί αἰσχρή ἐνδυμασία, ὅπως θά πήγαιναν σέ
μία καφετέρια, μιά ἐκδρομή ἤ ἕνα χορό. Πτωχά ἐνδύματα δέχεται ὁ Χριστός καί
εὐλογεῖ καί ἁγιάζει, αὐτούς πού τά φοροῦν ἄσεμνα καί προκλητικά δέν δέχεται. Τό
"ἐλᾶτε ὅπως εἶστε" ἰσχύει βεβαίως γιά ὄλους τούς ἀνθρώπους, ὄχι ὅμως
ὡς πρός τήν ἐνδυμασία τοῦ σώματος, ἀλλά ὡς πρός τήν ἐνδυμασία τῆς ψυχῆς τους.
Πράγματι, ὁ Θεός ἀπευθύνει πρός ὅλους μας πρόσκλησι νά ὑπάγωμε στό Ναό Του,
ὁποιαδήποτε καί ἄν εἶναι ἡ κατάστασι τῆς ψυχῆς μας. Ὅσο μάλιστα ρυπαρώτερη
εἶναι ἡ ψυχή ἀπό τήν ἁμαρτία, τόσο ἀναγκαιότερη εἶναι ἡ προσέλευσι στήν
Ἐκκλησία, τό μεγάλο αὐτό πλυντήριο καί καθαριστήριο τῶν ἀνθρωπίνων ψυχῶν!
Τί δέον γενέσθαι;
Τό κακό, ὅπως εἴπαμε, ἔγινε καί ἔχει δυστυχῶς λάβει ἐπιδημικές
διαστάσεις. Οἱ Ὀρθόδοξοι Ναοί τῆς Ἑλλάδος ἀπό χῶροι ἱεροί προσευχῆς καί
λατρείας τοῦ Θεοῦ, κατάντησαν τά τελευταῖα χρόνια, μέ τήν ἀνοχή ὅλων
μας, χῶροι ἐπίδειξης αἰσχρῆς μόδας καί ἀπό Οἶκοι Θεοῦ, ἔγιναν τόποι ὅπου
οἱ Ἑλληνίδες ἐμφανίζονται σἠμερα ντυμένες ὡς πόρνες σέ οἴκους ἀνοχῆς.
Καί αὐτή ἡ ἀθλιότητα πρέπει νά ἐκλείψῃ. Πῶς ὅμως; Ἐδῶ πού φθάσαμε,
ὁποιοδήποτε μέτρο ληφθῇ, ὅσο ἤπιο και ἄν εἶναι, θά προκαλέσῃ
ἀντιδράσεις. Φοβούμεθα δέ ὅτι οἱ μεγαλύτερες ἀντιδράσεις δέν θά
προέλθουν ἀπό τίς γυναῖκες, ἀλλά ἀπό τούς ἀναξίους ἀρχιερεῖς πού
ἀναφέραμε, οἱ ὀποῖοι ἤδη διαβάζοντας τά γραφόμενά μας, τά θεωροῦν
"ἀκραῖα" καί "φανατικά. "Δέν μποροῦμε νά διώξωμε τόν κόσμο ἀπό τίς
ἐκκλησίες", θά μᾶς εἰποῦν, προσποιούμενοι ὐποκριτικῶς, ὅτι ἐνδιαφέρονται
γιά τή σωτηρία τοῦ κόσμου, ἐνῶ μέ τήν ἀδιαφορία, δειλία καί
ἐκκοσμίκευσί τους, ἔχουν ἐπιτρέψει στήν ἁμαρτωλή μόδα, νά μετατρέψῃ σέ
κόσμο τήν Ἐκκλησία.
Οὐδείς
βεβαίως προτείνει νά διωχθῇ ὁ κόσμος ἀπό τίς ἐκκλησίες. Αὐτό πού πρέπει
νά γίνῃ, εἶναι νά κληθοῦν οἱ χριστιανοί νά ἐγκαταλείψουν τά ἁμαρτωλά
καί κοσμικά φρονήματα καί τίς κακές συνήθειες καί νά σεβαστοῦν καί νά
ὐπακούσουν στόν αἰώνιο ἠθικό νόμο τῆς Ἐκκλησίας. Αὐτό ἄλλωστε θ'
ἀποτελέσῃ καί μιά δοκιμή. Ὅσοι ὑπακούσουν στή φωνή τῆς Ἐκκλησίας, θἀ
ἀποδείξουν ὅτι εἶναι γνήσια τέκνα της. Ὅσοι τήν περιφρονήσουν, αὐτοί θ'
ἀποδειχθῇ, ὅτι εἶναι "ἐκ τοῦ κόσμου", φρονοῦν τά τοῦ κόσμου, καί ποτέ
δέν ἦσαν μέ τόν Χριστό. Αὐτή εἶναι ἡ ἀλήθεια, ὅσο πικρή καί ἄν
ἀκούγεται. Στά θέματα τῶν δογμάτων καί τοῦ ἠθικοῦ νόμου, δέν
ἐπιτρέπονται μισόλογα, διαπραγματεύσεις καί συμβιβασμοί. Ὁ Χριστός δέν
"ἔρριξε νερό στό κρασί Του", ὅταν οἱ Ἰουδαῖοι ἀκροατές Του θεώρησαν
κάποιες ὕψιστες διακηρύξεις γιά τό πρόσωπό Του σκληρές καί ἀπεχώρησαν·
δέν ἔσπευσε νά δώσῃ ἐξηγήσεις, δέν φοβήθηκε μήπως φύγῃ ὁ κόσμος ἀπό
κοντά του καί χάσῃ τούς ὀπαδούς Του, ἀλλά στράφηκε πρός τούς μαθητάς Του καί τούς ἐρώτησε: "μή καί ὑμεῖς θέλετε ὑπάγειν;"
(Ἰωάν. 6, 67). Δέν εἶναι δυνατόν ἡ κακῶς ἐννούμενη στήν περίπτωσι αὐτή
φιλανθρωπία τῆς Ἐκκλησίας καί ὁ φόβος μή τυχόν κακοκαρδίσωμε κάποιες
γυναῖκες νά ἐκλαμβάνεται ἀπ' αὐτές ὡς ἀνοχή καί εὐλογία ἀπό τήν Ἐκκλησία
τῆς ἄσεμνης καί σατανικῆς μόδας πού ἀκολουθοῦν. Ὅλα βεβαίως
ἐπιτρέπονται, ἐκεῖ ὅμως ὅπου δέν ὑπάρχει Θεός. Στήν Ἐκκλησία ὑπάρχει
Θεός, ὁ Ὁποῖος εἶναι βεβαίως πανταχοῦ παρών, ἰδιαιτέρως ὅμως εἶναι παρών
σέ κάθε Ἱερό Ναό, σέ κάθε Ἁγία Τράπεζα, σέ κάθε Ἅγιο Ἀρτοφόριο, ὅπου
φυλάσσεται καθ' ὅλο τό ἔτος τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ. Ἡ Ἐκκλησία
δέν εἶναι ξέφραγο ἀμπέλι. Ἐδῶ δέν ἐπιτρέπονται ὅλα, ἐδῶ ὑπάρχουν νόμοι,
ἐδῶ ἰσχύουν ἀπαγορεύσεις. Ὅλοι γνωρίζουμε τήν αἰσχρότητα καί ἀθλιότητα
πού ἐπικρατεῖ μέσα στούς Ναούς, ἰδιαιτέρως στίς βαπτίσεις καί τούς
γάμους. Ὅλοι βλέπουμε τά ἄσεμνα καί προκλητικά νυφικά πού φοροῦν οἱ
νύφες καί τίς γυμνές σάρκες τῶν προσκεκλημένων γυναικῶν. Στό σημεῖο αὐτό
θά ἐκφράσωμε μιά ἀμφιβολία, τήν ὁποία
ἔχουμε ἐκφράσει καί ἄλλοτε. Ἀμφιβάλλουμε σφόδρα, ἀδελφοί ἀναγνῶσττες,
ἐάν "κατεβαίνῃ" τό Πνεῦμα τό Ἅγιον καί εὐλογῇ ἕνα γάμο, κατά τήν τέλεσι
τοῦ ὁποίου ἡ νύφη ἵσταται ἡμίγυμνη ἐνώπιον τοῦ Ἱερέως ἐμπρός στήν Ὡραία
Πύλη. Ἡ ἁμαρτωλότητα τοῦ Ἱερέως δέν ἐμποδίζει τό Ἅγιον Πνεύμα νά τελέσῃ
τό Μυστήριο. Ἡ ἀναισχυντία ὅμως καί ἀσέβεια τῆς νύφης, φοβούμεθα ὅτι τό
ἐμποδίζουν. Οἱ μέλισσες πηγαίνουν στά ἄνθη καί συλλέγουν νέκταρ, ὄχι
στίς ἀκαθαρσίες. Καί τό Πνεῦμα τό Ἅγιο ἀναπαύεται καί στέλνει τή χάρι
Του ὅπου ὑπάρχει εὐσέβεια καί φόβος Θεοῦ καί ὄχι ὅπου βασιλεύει ἡ
ἁμαρτία καί ἡ ἀνηθικότητα. Ἴσως εἶναι καί αὐτή μία αἰτία, πού οἱ
περισσότεροι γάμοι σήμερα διαλύονται.
Τό Κοινοβούλιο ἱερώτερο τῶν Ναῶν;
Πρό ὀλίγων μηνῶν συνέβη στή Βουλή τῶν Ἑλλήνων ἕνα περιστατικό, τό ὁποῖο πρέπει νά προβληματίσῃ καί παραδειγματίσῃ ὅλους μας, ἰδιαιτέρως δέ τούς κληρικούς.
Τί συνέβη; Κατά τή διάρκεια μιᾶς συνεδρίας, ὁ ἀντιπρόεδρος τῆς Βουλῆς μέ ἀφορμή τή στενή φούστα καί τό κολλητό κοντομάνικο μπλουζάκι πού φοροῦσε μία βουλετής, ἔκανε παρέμβασι καί αὐστηρή
παρατήρησι, θεωρώντας τήν ἐμφάνισί της προκλητική, δέν δίστασε δέ, νά
κάνῃ συγχρόνως ἐνδυματολογικές συστάσεις πρός ὅλους ἐν γένει τούς
παρευρισκομένους βουλευτές! Καί ἐρωτοῦμε: εἶναι ὁ χῶρος τοῦ Κοινοβουλίου
ἱερώτερος τῶν Ἱερῶν μας Ναῶν; Μήπως ἀνάλογη εὐαισθησία ἔπρεπε νά ἔχουν δείξει πρό πολλοῦ καί οἱ ἀρχιερεῖς μας; Ἐκτός
καί ἄν θεωροῦν τιμητικό γι' αὐτούς, νά δέχωνται μαθήματα ἠθικῆς ἀπό ἕνα
χῶρο, ὁ ὁποῖος ἔχει ἀπαξιωθῇ στίς ἡμέρες μας ὅσο κανένας ἄλλος χῶρος! Εἶναι καί αὐτό ἕνα σημεῖο τῶν καιρῶν!
Συμπεράσματα-προτάσεις
Ὁ
γράφων γνωρίζει ὅτι οἱ ἀπόψεις του θά θεωρηθοῦν ἀπό πολλούς οὐτοπικές,
ἐξωπραγματικές καί ἀνεφάρμοστες. Δέν μᾶς ἐνδιαφέρει τί θά εἰποῦν
κοσμικῶς σκεπτόμενοι ἄνθρωποι, μᾶς ἐνδιαφέρει τί λέγει ὁ Θεός. Δέν
ἐπιδιώκουμε τή δόξα καί ἐπιδοκιμασία τῶν ἀνθρώπων· ἐπιδιώκουμε, δίχως
πολλές φορές νά τό ἐπιτυγχάνωμε, πῶς ν' ἀρέσωμε στό Θεό. Οἱ κοσμικοί θ'
ἀποδοκιμάσουν τίς προτάσεις μας ὡς ἀναχρονιστικές, πολλοί δέ πνευματικοί
θά τίς θεωρήσουν ὀρθές, ἀλλ' ἀνεφάρμοστες. Σημασία δέν ἔχει πῶς θά
κριθοῦν τά γραφόμενά μας, ἀλλά πῶς θά σταματήσῃ τό μεγάλο αὐτό κακό, ἡ
μεγάλη αὐτή πνευματική πυρκαϊά, πού ἔχει λάβει ἀνεξέλεγκτες διαστάσεις
καί καίει πολλές ψυχές στό πέρασμά της μέσα ἀπό τούς Ἱ.Ναούς τῆς
Ἑλληνικῆς Ὀρθοδοξίας. Καί λέγουμε τῆς Ἑλληνικῆς Ὀρθοδοξίας, διότι μόνο
στόν Ἑλλαδικό χῶρο παρατηρεῖται αὐτό τό φαινόμενο κάι ὄχι σέ ἄλλους
χώρους τῆς Ὀρθοδοξίας. Οἱ Ρωσσίδες, οἱ Ρουμάνες καί ὅλες γενικῶς οἱ
γυναῖκες τῶν Σλαβόφωνων Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, ἐκκλησιάζονται μέ
ἀξιοθαύμαστη εὐλάβεια καί εὐπρέπεια στούς Ναούς των, οἱ περισσότερες
φορώντας μακρυές φοῦστες καί κάλυμμα στό κεφάλι τους, τό ἴδιο καί οἱ
γυναῖκες πού ἀνήκουν στίς Ἑλληνορθόδοξες παλαιοημερολογητικές
παρατάξεις. Μεγάλη ἐπίσης εὐλάβεια παρατηρεῖται καί στούς Ναούς τοῦ
ἀποδήμου Ἑλληνισμοῦ· τό ἴδιο καί στά περισσότερα Μοναστήρια τοῦ αὐτοῦ
χώρου, γυναικεῖα καί ἀνδρικά, ὅπου ἰσχύει καί τηρεῖται αὐστηρός
ἐνδυματολογικός κώδικας. Δέν φθάνουν οἰ ἐπιταγές τῆς σύγχρονης μόδας
καί σ' αὐτές τίς γυναῖκες; Πῶς αὐτές κατορθώνουν νά ἐνδύωνται σεμνά καί
θεάρεστα, σέ ἀντίθεση μέ τίς Ἑλληνίδες πού ἔχουν γίνει ἕρμαια τῆς
σατανικῆς μόδας τῆς ἐποχῆς μας, μεταφέροντας αὐτή καί στούς Ἱερούς
Ναούς;
Ὡς πρῶτο λοιπόν βῆμα πρός ἀντιμετώπισιν τοῦ προβλήματος, προτείνουμε ν' ἀναρτηθῇ ἐπιγραφή στήν εἴσοδο ὅλων τῶν Ναῶν τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς καί τῶν Ἱ. Μητροπόλεων, πού θά γράφῃ τά ἑξῆς: "Προσοχή!
Ὁ Ναός εἶναι τόπος Ἱερός. Παρακαλεῖσθε νά εἰσέρχεσθε μέ εὐπρεπῆ
ἐνδυμασία. Παρακαλοῦνται οἱ γυναῖκες νά ἀποφεύγουν τά παντελόνια, τίς
μίνι φοῦστες καί ἄλλα ἄσεμνα καί προκλητικά ἐνδύματα, οἱ δέ ἄνδρες τίς
βερμοῦδες καί σόρτς". Δυστυχῶς εἶναι σύνηθες πλέον φαινόμενο κατά
τούς καλοκαιρινούς μῆνες, νέοι κυρίως ἄνδρες νά ἐκκλησιάζωνται φορώντας
βερμοῦδες καί σόρτς. Φρονοῦμε ὅτι διαβάζοντας τήν ἐπιγραφή αὐτή, θά
συνετισθοῦν καί θά διορθωθοῦν.
Ως δεύτερο μέτρο, προτείνουμε τή σύνταξι εἰδικῆς Συνοδικῆς ἐγκυκλίου,
πού θ' ἀναγνωσθῇ σέ ὅλους τούς Ναούς, θά ἐξηγῇ χωρίς φόβο καί πάθος τίς
θέσεις τῆς Ἐκκλησίας καί θά καλῇ ὅλους τούς πιστούς νά σεβασοῦν τήν
ἱερότητα τῶν Ναῶν κάι νά συμμορωθοῦν μέ τις ὑποδείξεις τῆς Ἐκκλησίας.
Δεδομένου
ὅτι οἱ γυναῖκες γιά τίς ὁποῖες ὁμιλοῦμε, δέν εἶναι ἄπιστες (ἐάν ἦταν
ἄπιστες δέν θά ἐκκλησιάζονταν), ἀλλά πιστές, πολλές δέ ἀπ' αὐτές
συμμετέχουν στά Μυστήρια τῆς Ἱ. Ἐξομολογήσεως καί τῆς Θ. Εὐχαριστίας. Ὡς
τρίτο μέτρο προτείνουμε τήν ἐν Χριστῷ συστηματική νουθεσία καί πνευματική καθοδήγησι ἐκ μέρους τῶν σεβαστῶν Πνευματικῶν καί Ἐξομολόγων τους καί προειδοποίησι γιά τίς ὀλέθριες συνέπειες πού θά ἔχουν ἐάν δέν συμμορφωθοῦν πρός τίς ὑποδείξεις τῆς Ἐκκλησίας. Ἀλήθεια,
πόσοι Πνευματικοί ἔχουν σκεφθῆ ἤ ἔχουν ἐξηγήσει στά πνευματικά τους
τέκνα, τήν ἐφαρμογή πού ἔχει ὁ θεόπνευστος λόγος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου στό
Α΄ Κορ. 11, 27- 30 στήν περίπτωσι τῶν σημερινῶν γυναικῶν, οἱ ὁποῖες,
δίχως αἰδῶ κάι φόβο Θεοῦ, ἐκκλησιάζονται μέ ἄσεμνη καί ἀσεβῆ ἐμφάνισι
καί κοινωνοῦν τά Ἄχραντα Μυστήρια; Γνωρίζουν οἱ Πνευματικοῖ τίς εὐθῦνες
πού ἐπωμίζονται ἔναντι τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τῶν πνευματικῶν τους τέκνων,
μέ τή σιωπή τους καί τή διατήρησι τῶν τέκνων τους στήν ἄγνοια καί τόν
ὀλέθρια ἐφησυχαμό; Ἀναλαμβάνουν ἐπίσης οἱ Πνευματικοί τίς εὐθῦνες γιά
τόν σκανδαλισμό πού προκαλοῦν στούς ἄνδρες οἱ παρελάσεις ἐνώπιόν τους
ὅλων αὐτῶν τῶν γυμνῶν γυναικείων σαρκῶν τήν ὥρα τῆ Θ. Λειτουργίας καί
τῶν Ἱ. Μυστηρίων; Σεβαστοί Πατέρες, μή παίζετε μέ τή σιωπή καί ἀνοχή σας
ἐν οὐ παικτοῖς.
Ἀδελφοί Ὀρθοδοξοι Χριστιανοί πού διαβάζετε αὐτές τίς
γραμμές, ὅλα δείχνουν ὅτι ἡ διαφθορά, ἀνηθικότητα, ἀσέβεια καί ἀκολασία
πού ἔχουν κατακλύσει τήν Πατρίδα μας, ἀργά ἤ γρήγορα κάπου θά
ξεσπάσουν. Κάποιο κακό προμηνύεται. Θά εἶναι ἰσχυρός καί φονικός
σεισμός; Θά εἶναι πόλεμος; Θά εἶναι πεῖνα; Ὁ Θεός
γνωρίζει. Ἕνα εἶναι βέβαιο. Ἡ ἁμαρτία καί ἀποστασία τῆς γενεᾶς μας,
ἔχει φθάσει στά ἄκρα καί δέν θά μείνῃ ἀτιμώρτητη, ἐκτός καί ἄν
μετανοήσωμε. Ἄς τό κάνωμε σύντομα, κλῆρος καί λαός, μέ τή βεβαότητα,
ὅτι ἡ ἀγάπη καί τό ἀμέτρητο ἔλεος τοῦ Θεοῦ, θά ὑπερισχύσουν τῆς
δικαιοσύνης Του καί δέν θά ἐπαναλάβωμε καί ἐμεῖς μέ πόνο καί δάκρυα τούς
λόγους τοῦ ληστοῦ ἐπάνω στό Σταυρό: "ἄξια ὧν ἐπράξαμεν ἀπολαμβάνομε" (Λουκ. 23, 41).
ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ Τῼ ΘΕῼ ΔΟΞΑ!
Ἀποσπάσματα ἀπό τό βιβλίο: "ΠΡΟΣ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΙΑ" τοῦ Ἱ. Ἡσυχαστηρίου ΑΓ. ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ Κουφαλίων
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ ΣΟΧΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Τ.Κ. 57002
ΣΟΧΟΣ 2013
Τηλ. 23950 22562 ἀπό 10.00-1.00 μ.μ.
Τηλ. προμήθειας ἐντύπου 6977412378
Ἀπό Ἱστολόγιο ΚΑΙΟΜΕΝΗ ΒΑΤΟΣ