Ὁ Σεβ. Σύρου μοιράζων Ἀντίδωρον,
ἔχων καλυμμένον μετὰ μάκτρου τὸ χέρι του.
ἔχων καλυμμένον μετὰ μάκτρου τὸ χέρι του.
Ὁ Πατριάρχης θά προχωρήση εἰς τήν ἐπανεξέτασιν
τῆς δογματικῆς κατανοήσεως τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας;
τῆς δογματικῆς κατανοήσεως τοῦ μυστηρίου τῆς θείας Εὐχαριστίας;
ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟΝ ΤΩΝ ΙΕΡΩΝ ΝΑΩΝ
ΑΛΛΑΓΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΝ;
ΑΛΛΑΓΑΙ ΕΙΣ ΤΗΝ ΘΕΙΑΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΝ;
Ἄν ξεσπάση μία νέα δῆθεν ‟πανδημία”
θά ξανακλείσουν οἱ ναοί;
Τό ἐρώτημα πού τίθεται εἶναι, ἄν τό
φθινόπωρο ξεσπάση μία νέα δῆθεν ‟πανδημία” καί ἡ Πολιτεία ἀπαιτήση ἀπό
τήν διοικοῦσα Ἐκκλησία νά ξανακλείση τούς ναούς, οἱ ἐπίσκοποι θά τό
ἀποδεχθοῦν; Μήπως θά προχωρήσουν καί στήν διαδικτυακή θεία κοινωνία,
ὅπως κάνουν οἱ παπικοί; Μήπως θά ἀλλάξουν καί τούς τρόπους μετάδοσης τῶν
θείων Δώρων;
Δυστυχῶς τό οὐκρανικό ζήτημα ἀπέδειξε
ὅτι οἱ διοικοῦντες εἶναι πολύ εὐάλωτοι στίς ὅποιες πιέσεις, τόσο τοῦ
Πατριάρχου τῆς Κωνσταντινουπόλεως ὅσο καί τῆς Πολιτείας. Ἡ σημερινή
εἰκόνα τοῦ σώματος τῶν ἐπισκόπων ἔχει ἐπικίνδυνα ἀλλοτριωθῆ, ἀντί νά
ἐπιβάλλεται ἡ αὐτοπροσφορά καί ἡ θυσία, δεσπόζει ἡ σιωπή καί ἡ
καλοπέραση. Ὁ προφήτης Ἰεζεκιήλ, μπροστά στήν σημερινή κατάσταση θά
ἐπαναλάμβανε μέ δριμύτητα τόν θεόπνευστο ἔλεγχό του «Ὤ ποιμένες, μή
βόσκουσιν ποιμένες ἑαυτούς; οὐ τά πρόβατα βόσκουσιν οἱ ποιμένες; ἰδού τό
γάλα κατέσθετε καί τά ἔρια περιβάλεσθε καί τό παχύ σφάζετε καί τά
πρόβατά μου οὐ βόσκετε» (Ποιμένες, μήπως ἡ ἀποστολή σας εἶναι νά βόσκετε
τούς ἑαυτούς σας; Ἀποστολή τῶν ποιμένων δέν εἶναι νά βόσκουν τά
ποίμνια; Σεῖς τρῶτε τό γάλα καί ντύνεσθε μέ τό μαλλί καί σφάζετε τά
παχιά πρόβατα, ἀλλά δέν τά βόσκετε, τά ἔχετε ἐγκαταλείψει ἀπροστάτευτα
καί δέν τά φροντίζετε).