Παρακάτω προσφέρεται ένα μικρό απάνθισμα από την θεόπνευστη διδασκαλία συγχρόνων Αγίων και θεοφόρων Πατέρων μας,
μέσω του οποίου δίνονται θεολογημένες και κανονικές απαντήσεις σε
ζητήματα, που προέκυψαν από την σύνοδο της Κρήτης, όπως είναι για
παράδειγμα οι σχέσεις μας με τους ετεροδόξους, οι λεγόμενοι
διαχριστιανικοί διάλογοι, η παναίρεση του οικουμενισμού, οι μικτοί
γάμοι, η νηστεία κ.α.
1). Άγιος Παίσιος ο Αγιορείτης:
- ‘‘Μία θρησκεία,’’ σοῦ λένε, ‘‘νὰ ὑπάρχη’’, καὶ τὰ ἰσοπεδώνουν ὅλα.
Ρωτῆστε ἕναν χρυσοχόο: «Κάνει νὰ ἀνακατέψουμε τὴν σαβούρα μὲ τὸν χρυσό;»
Οἱ Ἅγιοι Πατέρες κάτι ἤξεραν καὶ ἀπαγόρευσαν τὶς σχέσεις μὲ αἱρετικό.
- Όπως φαίνεται, αγάπησε μίαν άλλην γυναίκα μοντέρνα, που λέγεται Παπική
Εκκλησία, διότι η Ορθόδοξος Μητέρα μας δεν του κάμνει καμμίαν εντύπωσι,
επειδή είναι πολύ σεμνή. (Επιστολή προς τον Πατριάρχη Αθηναγόρα)
-Ὁ διάβολος ἅπλωσε τρία πλοκάμια νά πιάσει ὅλο τόν κόσμο. Τούς πλουσίους
νά τούς πιάσει μέ τή Μασονία, τούς πτωχούς μέ τόν κομμουνισμό καί τους
θρησκευόμενους μέ τόν οἰκουμενισμό.
-Μετά λύπης μου, από όσους φιλενωτικούς έχω γνωρίσει, δεν είδα να έχουν
ούτε ψίχα πνευματική ούτε φλοιό. Ξέρουν, όμως, να ομιλούν για αγάπη και
ενότητα, ενώ οι ίδιοι δεν είναι ενωμένοι με τον Θεόν, διότι δεν Τον
έχουν αγαπήσει.
2). Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης.
- Οἱ διαθέσεις τοῦ Πάπα ἀνέκαθεν ἦταν νὰ ὑποτάξει τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία
καὶ θὰ ἔλθει ἡμέρα, ποὺ ὁ διάλογος θὰ ματαιωθεῖ· τίποτε δὲν πρόκειται νὰ
γίνει.
3). Πατήρ Ιάκωβος Τσαλίκης:
- Χαρακτηριστικό περιστατικό από την αγία του βιοτή: Ὅταν ἔμεινε γιὰ
διανυκτέρευση στὸ Μοναστήρι ἕνας παπικός, ὁ Γέροντας τοῦ φέρθηκε μὲ
ἀγάπη. Στην ώρα του φαγητού ο Γέροντας κάθησε, εἶπε καὶ στοὺς ἄλλους νὰ
καθήσουν, ἔκανε τὸν σταυρό του καὶ ἄρχισε νὰ τρώη. Ὁ παπικὸς παίρνει τὸν
λόγο καὶ λέει στὸν Γέροντα: ‘‘Γέροντα, δὲν θὰ κάνωμε προσευχή;’’ Καὶ ὁ
Γέροντας ἤρεμα τοῦ ἀπαντᾶ: ‘‘Καλύτερα νὰ κάνωμε σιωπή.’’ Καὶ συνέχισε τὸ
φαγητό του.
Επ’ αυτού σχολιάζει ο Νεόφυτος Μόρφου: Ἂς κατανοήσουν τὸ πνεῦμα τοῦ
ἁγίου Γέροντος, ὅσοι ἐπιμένουν στὶς συμπροσευχὲς μὲ τοὺς ἑτεροδόξους.
4). Γέρων Εὐμένιος Σαριδάκης, πνευματικὸν τέκνον τοῦ ὁσίου Νικηφόρου τοῦ Λεπροῦ.
- Περιγράφει ως αυτήκοος μάρτυς, ο Μητροπόλίτης Μόρφου Νεόφυτος: Ὁ
Γέροντάς μας, π. Εὐμένιος Σαριδάκης, μοῦ ἐκμυστηρεύθηκε ὅτι μνημόνευσε
στὴν Πρόθεση τὸν Εὐρωπαῖο γνωστὸ ἀνθρωπιστὴ Ραοὺλ Φολλερώ, παπικὸ στὸ
δόγμα, ἐπειδὴ εἶχε εὐεργετήσει τὸ Λεπροκομεῖο καὶ ἦταν πολὺ καλὸς
ἄνθρωπος. Τότε, ἄγγελος Κυρίου τοῦ πέταξε τὴ μερίδα ἀπὸ τὸ ἅγιο Δισκάριο
τρεῖς φορές. Τὴν τρίτη φορά, τοῦ ἐμφανίσθηκε λέγοντάς του ὅτι ἐκεῖ
(στὴν Πρόθεση) ἔχουν θέση μόνο τὰ μέλη τῆς Ἐκκλησίας. Τοῦ ἐξήγησε, ὅτι
στὴν εὐχαριστιακὴ Ἀναφορὰ, μόνο τοὺς Ὀρθοδόξους μπορεί να βάλλει, γιατὶ
αὐτοὶ ἀποτελοῦν τὰ μέλη τῆς μίας, ἁγίας, καθολικῆς καὶ ἀποστολικῆς
Ἐκκλησίας.
5). Άγιος Ανατόλιος της Όπτινα:
-Ο εχθρός του ανθρωπίνου γένους θα ενεργεί με πονηρία, με σκοπό να
ελκύσει εντός της αιρέσεως, εάν ήτο δυνατόν ακόμη και τους εκλεκτούς.
Θα αρχίσει ανεπαίσθητα να διαστρεβλώνει τις διδασκαλίες και τους θεσμούς
της Εκκλησίας και το πραγματικό νόημα τους, όπως μας παρεδόθησαν από
τους Αγίους Πατέρες εν Αγίω Πνεύματι.
Οι αιρετικοί θα πάρουν την εξουσία της εκκλησίας και θα τοποθετήσουν
ιδικούς τους υπηρέτες παντού, οι δε πιστοί θα καταφρονούνται.
Να αναγνωρίζεις, σ’ αυτούς τους λύκους με ένδυμα προβάτου, από τις υπερήφανες διαθέσεις τους και από την αγάπη τους για εξουσία.
6). Γέρων Φιλόθεος Ζερβάκος
- Η ταπεινή μου γνώμη, αναφορικώς με το ενωτικόν πνεύμα προς την
παναίρεσιν του Οικουμενισμού το οποίον διακατέχει το Οικουμ.
Πατριαρχείον, είναι, ότι οφείλομεν ως ορθόδοξοι Χριστιανοί και μάλιστα
ως μοναχοί, να ακολουθήσωμεν όχι την γνώμην την ιδικήν μας, αλλά την
γνώμην των Αγίων Πατέρων μας, Προφητών, Αποστόλων, Διδασκάλων και
κηρύκων της αληθούς πίστεως ημών.
7). Γέρων Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος
- Παναγιώτατε, διακηρύσσετε urbi et orbi ότι «ουδεμία διαφορά χωρίζει
τας δύο Εκκλησίας». Συμπροσεύχεσθε μετ’ αντιπροσώπων αυτού και φέρεσθε
προς αυτούς σχεδόν όπως και προς τους Ορθοδόξους Επισκόπους. Πότε η
Εκκλησία ημών συνηρίθμησεν ομού μετά των Ορθοδόξων Επισκόπων τους
Επισκόπους των αιρετικών; Δογματικής και κανονικής ακριβείας γλώσσαν
ομιλείτε ή ευελίκτου διπλωματικής υποκρισίας; Επίσκοπος είσθε ή
διπλωμάτης;
8). Γέρων Γαβριήλ Διονυσιάτης
- Δεν κατεχόμεθα από μισαλλοδοξίαν, ως θέλουν να μας χαρακτηρίζουν οι
επιπόλαιοι φιλενωτικοί. Προμαχούμεν της πίστεως των Πατέρων μας.
9). Όσιος Ιουστίνος Πόποβιτς, ο Ομολογητής
- Ο Οικουμενισμός είναι κοινόν όνομα δια τους ψευδοχριστιανισμούς, δια
τας ψευδοεκκλησίας της Δυτικής Ευρώπης. Όλοι δε αυτοί οι
ψευδοχριστιανισμοί, όλαι αι ψευδοεκκλησίαι, δεν είναι τίποτα άλλο παρά
μία αίρεσις παραπλεύρως εις την άλλην αίρεσιν. Το κοινό ευαγγελικό όνομά
των είναι παναίρεσις.
- Τό ὀρθοδοξότερο θά ἦταν νά μήν συγκληθεῖ καθόλου ἡ Οἰκουμενική Σύνοδος
ἤ τουλάχιστον νά μήν συμμετάσχει κανείς σ’ αὐτήν. Τί δύναται νά
περιμένει κανείς ἀπό μία τέτοια Οἰκουμενική Σύνοδο; Ἕνα καί μόνο
ἀποτέλεσμα μποροῦμε νά περιμένουμε ἀπό αὐτή: σχίσματα ἤ αἱρέσεις, καί
ὁπωσδήποτε ἀπώλεια πολλή, δυσαριθμήτων ψυχῶν καί ἄλλες συμφορές.
10). Άγιος Νικόλαος Αχρίδος
- Όλοι θέλομε να δώσει ο Θεός ενότητα πίστεως στον κόσμο. Μα εσείς τα
μπερδεύετε τα πράγματα. Άλλο η συμφιλίωσις των ανθρώπων, και άλλο η
συμφιλίωση των θρησκειών. Σαν χριστιανοί πρέπει να ελεείτε όλο τον
κόσμο, όλους τους ανθρώπους! Ακόμη και την ζωή σας να δώσετε γι΄αυτούς.
Αλλά τις αλήθειες του Χριστού δεν έχετε το δικαίωμα να τις θίξετε. Γιατί
δεν είναι δικές σας. Η πίστη του Χριστού δεν είναι ιδιοκτησία μας να
την κάνωμε ό,τι θέλομε.
11). Εφραίμ Φιλοθεϊτης
- Εκείνοι, που ομιλούν πληθωρικά περί αγάπης, νοθεύουν
το περιεχόμενο της, για να περιπτυχθούν όλους τους αιρετικούς όλων των
αποχρώσεων. Είναι τόσο ψεύτικη αυτή η αγάπη, όσο και τα ψεύτικα
λουλούδια.
- Φρονούμεν ότι η Ορθοδοξία δεν έχει καμμία θέση ανάμεσα σ’ αυτό το
συνονθύλευμα των πλανών και των αιρέσεων. Αυτό το δόλιο «οικουμενικό»
κατασκεύασμα δεν αποσκοπεί στην αναζήτηση της αληθείας, αλλά είναι ένα
ανακάτεμα αφανισμού της Αλήθειας.
12). Άγιος Νεκτάριος
- Οἱ Παπικοί ἁμαρτάνουν καί κολάζονται μέχρι τῆς Δευτέρας Παρουσίας,
ἴσως καί αἰωνίως, διά τά πρός τήν Ἑλληνικήν Ἐκκλησίαν κακά καί τῆς
ψευδενώσεως τίς ἀσεβεῖς καί ἀντιχριστιανικές διατάξεις.
13). π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος
-Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι μασονικῆς ἐμπνεύσεως ἐφεύρημα.
14). Γέροντας Εφραίμ Κατουνακιώτης
- Ο Οικουμενισμός έχει πνεύμα πονηρίας και κυριαρχείται από ακάθαρτα πνεύματα.
15). Πατήρ Σαράντης Σαράντος
- Οὐσιώδης εἰδοποιός διαφορά τῆς Συνόδου τοῦ Κολυμπαρίου βρίσκεται στήν
πρόσκληση Παρατηρητῶν πού ἀπηύθυνε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο πρός τίς
«ἄλλες ἐκκλησίες», παπικῶν, προτεσταντῶν, κοπτῶν καί ὅλων τῶν αἱρετικῶν
πού μετέχουν στό ΠΣΕ. Σέ καμιά ἀπό τίς Ἀποστολικές ἤ Οἰκουμενικές
Συνόδους δέν παρευρίσκονταν οἱ αἱρετικοί. Στούς αἱρετικούς παρατηρητές
ἐμμέσως πλήν σαφῶς ἀναγνωρίστηκε ἐκκλησιαστικότητα.
- Στήν 23η παράγραφο τοῦ κειμένου «Σχέσεις Ἐκκλησίας πρός τόν λοιπόν χριστιανικόν κόσμον» γράφεται ἐπί λέξει: «ἀποκλείεται πᾶσα πρᾶξις προσηλυτισμοῦ, οὐνίας ἤ ἄλλης προσκλητικῆς ἐνεργείας ὁμολογιακοῦ ἀνταγωνισμοῦ». Δηλαδή ἡ ὀρθόδοξη διδαχή τοῦ χριστιανικοῦ λόγου ἀπαγορεύεται στό ΠΣΕ. Αὐτό δέν ἀναιρεῖ τή ρήση τοῦ Κυρίου «πορευθέντες μαθητεύσατε»;
- Στήν 22η παράγραφο του ιδίου κειμένου γράφεται: «Ἡ
ὀρθόδοξος Ἐκκλησία θεωρεῖ καταδικαστέαν πᾶσαν διάσπασιν τῆς Ἑνότητος τῆς
Ἐκκλησίας ὑπό ἀτόμων ἤ ὁμάδων ἐπί προφάσει τηρήσεως ἤ δῆθεν προασπίσεως
τῆς γνησίας Ὀρθοδοξίας». Ὥστε πρέπει νά φιμωθεῖ κάθε
ἀντιδρῶν στήν τακτική ἐπανευαγγελισμοῦ τῶν αἱρετικῶν τοῦ ΠΣΕ; Ἔτσι
ἔκαναν οἱ Πατέρες στήν ἐποχή τους, Χρυσόστομος, Βασίλειος καί ἄλλοι;
16). Ι. Μ. Πειραιώς (Γραφείο επί των Αιρέσεων και Παραθρησκειών)
- Η «Σύνοδος» της Κρήτης καμιά αίρεση δεν επεσήμανε, ούτε κατεδίκασε, (η λέξη αίρεση είναι άγνωστη στα κείμενά της).
- Κατεπάτησε και ακύρωσε στην πράξη θεοπνεύστους Ιερούς Κανόνες
διαχρονικού κύρους, όπως αυτούς που απαγορεύουν τις συμπροσευχές, τους
μεικτούς γάμους κλπ.
- Οι κληθέντες να συμμετάσχουν στη «Σύνοδο» επίσκοποι ήταν απλώς διακοσμητικά στοιχεία, διότι δεν είχαν δικαίωμα ψήφου.
- Αντί να ανανεώσει την καταδίκη των ετεροδόξων ως αιρετικών και αντί να
τους καλέσει σε μετάνοια και επιστροφή στην Ορθοδοξία, αναγνώρισε
την ιστορική ονομασία τους ως «Εκκλησιών»!
- Ήταν μια «Σύνοδος» όχι «επομένη τοις Αγίοις Πατράσι», αλλά
μια «Σύνοδος» οικουμενιστικών προδιαγραφών. Γι’ αυτό άλλωστε πανηγύρισε ο
«Πάπας», όταν πληροφορήθηκε τις αποφάσεις της «Συνόδου».
- Απέφυγε να καταδικάσει τα κείμενα του Balamand (1993), του Porto
Alegre (2006), της Ραβέννας (2007) και του Πουσάν (2013), τα οποία είναι
γεμάτα από εκκλησιολογικές αιρέσεις. Αντίθετα επήνεσε το «Παγκόσμιο
Συμβούλιο Εκκλησιών» και τα παραχθέντα από αυτό κείμενα.
17). Καθηγητής Δημήτριος Τσελεγγίδης
- Η λεγομένη «Ἁγία καί Μεγάλη Σύνοδος»
-θεολογικά κρινόμενη- δέν μπορεῖ νά χαρακτηριστεῖ οὔτε κἄν
ὡς μία Τοπική Σύνοδος. Πρόκειται, μᾶλλον, γιά μιά ἰδιότυπη, διηυρυμένη, «Προσυνοδική Διάσκεψη Ἀρχιερέων»
μέ δέκα Προκαθημένους. Κατά συνέπεια, οἱ ἀποφάσεις δέν ἔχουν
δεσμευτικό χαρακτῆρα. Ἄρα καί καμμία ἰσχύ.
-Στό Σύμβολο τῆς Πίστεως ὁμολογοῦμε, ὅτι πιστεύουμε «εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν». Ὅμως, στή «Διάσκεψη» τῆς Κρήτης, δέκα Αὐτοκέφαλες Ἐκκλησίες, μεταξύ τῶν ὁποίων καί ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ἀποδέχθηκαν ἀθεολόγητα τήν «Βαπτισματική Θεολογία» καί
ἔμμεσα τήν «Θεωρία τῶν Κλάδων», ἀναγνωρίζοντας ὡς
Ἐκκλησίες τούς Ρωμαιοκαθολικούς, τούς Μαρωνῖτες, τούς Νεστοριανούς, τούς Μονοφυσῖτες Ἀντιχαλκηδονίους, τούς Μονοθελῆτες, οἱ ὁποῖοι καταδικάστηκαν γιά τήν
χριστολογική τους αἵρεση ἀπό σειρά Οἰκουμενικῶν Συνόδων
(ἀπό τήν Τρίτη ἕως καί τήν Ἕκτη), ἀλλά καί τήν πανσπερμία τῶν Προτεσταντῶν, πού ἀντιπροσωπεύονται στό Παγκόσμιο Συμβούλιο τῶν λεγομένων Ἐκκλησιῶν.
- Ἡ προταθεῖσα εἰσήγηση τῶν μικτῶν γάμων ὡς οἰκονομία –πέρα ἀπό τήν ἀντικανονικότητα καί τήν παρανομία της, ἀλλά καί τό ὀξύμωρο τῆς σχετικοποιήσεως ἑνός Κανόνα (72) Οἰκουμενικῆς Συνόδου
(Πενθέκτης) ἀπό ἥσσονα «Σύνοδο», στήν ὁποία παραπέμπει τό
θέμα -εἶναι ἄκρως ἀθεολόγητη, ἐκκλησιολογικῶς.
-’Ὡς δογματολόγος τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ἔχω τήν
βαθύτατη πεποίθηση, ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι ἡ
μεγαλύτερη ἐκκλησιολογική αἵρεση, ἀλλά καί ἡ ἐπικινδυνότερη πολυαίρεση, πού ἐμφανίστηκε ποτέ στήν
Ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας. Καί τοῦτο, γιατί ὁ Οἰκουμενισμός,
ἐξαιτίας τοῦ συγκρητιστικοῦ χαρακτῆρα του, συνιστᾶ τήν πιό δόλια ἀμφισβήτηση τῆς πίστεως τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά καί τήν πιό σοβαρή νόθευσή της.
18). Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς (Το τρίτο είδος τῆς ἀθεΐας)
- Το τρίτο εἶδος της ἀθεΐας είναι τό νά μή
ἐξηγῆ κανείς τίς θεολογίες τῶν ἱερῶν πατέρων σέ ὅσους δέν γνωρίζουν,
ἀλλά νά τίς ἀπορρίπτη και να τις ἀθετῆ.
ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΩΣ ΠΙΣΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
1. Συζητάμε το πρόβλημα της παναίρεσης του
οικουμενισμού και των αιρετικών αποφάσεων της Κρήτης με τους
πνευματικούς μας και τους παρακαλάμε να πάρουν θέση.
2. Ενημερώνουμε για το θέμα φίλους και αδελφούς μέσω διαδικτύου ή μέσω εντύπου υλικού.
3. Θέτουμε το ζήτημα του οικουμενισμού και
των αιρετικών αποφάσεων του Κολυμπαρίου υπ’ όψιν των ιερέων της ενορίας
μας. Πληροφορούμεθα τις θέσεις τους και τους εφοδιάζουμε με σχετικό
ενημερωτικό έντυπο υλικό.
4. Παίρνουμε αποστάσεις από δεδηλωμένους
οικουμενιστές επισκόπους και ιερείς και ταυτόχρονα πλαισιώνουμε και
ενισχύουμε τους παραδοσιακούς Ορθοδόξους ιερείς και επισκόπους, τους
‘’επομένους τοις Αγίοις ημών Πατράσι’’.
5. Υπακούμε σε πνευματικό, που είναι
προσηλωμένος στην Πίστη των Αγίων μας Πατέρων και καταδικάζει τόσο την
παναίρεση του οικουμενισμού όσο και τις αιρετικές αποφάσεις της
‘’συνόδου’’ του Κολυμπαρίου.
6. Εντείνουμε τις προσευχές μας και τον πνευματικό μας αγώνα για κάθαρση, φωτισμό, θέωση.