Πατριαρχικὴ ἀλλοίωσις τοῦ σώματος τῶν ἐκλεκτόρων, διὰ νὰ προκαθορισθῆ ἡ ἐκλογὴ τοῦ Μητρ. Κυδωνίας!
ΥΠΟ ΠΛΗΡΗ ΔΙΑΛΥΣΙΝ Η ΚΡΗΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Γράφει ὁ κ. Παναγιώτης Κατραμάδος, θεολόγος
Καταγγέλλομεν δημοσίως καὶ ἀπεριφράστως τὸ σχέδιον «Δούρειος Ἵππος» ἁλώσεως τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης μὲ διπλῆν «καλπονοθείαν»! Εἰς τὰ ἐκκλησιαστικὰ ἡ ἀλλοίωσις τοῦ ἐκλεκτορικοῦ σώματος σημαίνει ἐν ταυτῷ καὶ τὴν ἀλλοίωσιν τοῦ ἀποτελέσματος τῶν ἑκασταχοῦ Ἐπισκοπικῶν ἐκλογῶν, καθὼς οἱ Ἱεράρχαι εἶναι οἱ μόνοι ἐκλέκτορες καὶ ὁ ἀριθμὸς αὐτῶν μεμετρημένος. Αὐτὸ ἀκριβῶς συμβαίνει τὴν παροῦσαν περίοδον ὅσον ἀφορᾶ εἰς τὰ interna corpora τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης.
Ὡς κατέστη γνωστὸν ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος προφασιζόμενος ὅτι ὁ Μητροπολίτης Λάμπης δὲν ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ ἀσκῆ ἐπαρκῶς τὰ καθήκοντά του(!) προέβη εἰς τὴν ὑποτιθεμένην «ἀνύψωσιν» αὐτοῦ εἰς Μητροπολίτην Μοσχονησίων. Εἶναι ψευδὲς ὅτι ἀσκεῖ πλημμελῶς τὰ ἀρχιερατικά του καθήκοντα. Ἀκόμη καὶ ἂν ἦτο ὅμως ἀληθές, ποία ἡ ἁρμοδία ἀρχὴ νὰ κρίνη τοῦτο; Ὁ Πατριάρχης Κων/λεως, τυγχάνων αὐτοαναφορικός, ὡς καὶ ἄλλοτε, παραπέμπει εἰς τὸν ἑαυτόν του! Κρίνει ὁ ἴδιος τὰ ἀλλότρια! Πῶς μακρόθεν γιγνώσκει -ἀνήκων εἰς ἑτέραν (αἰχμάλωτον;) τοπικὴν Ἐκκλησίαν- τί ποιεῖ ὁ Λάμπης; Μήπως κατέχει οἱοδήποτε χάρισμα; Ὁ ἑαυτὸς του εἶναι τὸ κριτήριον τῶν Ἐπισκόπων ἁπάσης τῆς Οἰκουμένης; Ἂν ἦτο ἀληθὲς, τότε εἴτε ἡ ἐν τῇ Μεγαλονήσῳ ΜΟΝΗ ἁρμοδία Σύνοδος θὰ ἔθετε εἰς ἐφαρμογὴν ἰατρικὴν ἐπιτροπὴν νὰ διαπιστώση τοῦ λόγου τὸ ἀληθὲς εἴτε θὰ το ἐδήλωνε οἰκείᾳ θελήσει ὁ ἔχων σώας τὰς φρένας καὶ περισσὴν σύνεσιν Μητροπολίτης. Οὐδὲν ἐκ τῶν δύο συνέβη! Οὔτε ὅμως ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος ἐμβῆκε κἄν εἰς τὸν κόπον νὰ ἐρωτήση οἱονδήποτε ἐκ τῆς Ἐπαρχίας τοῦ Λάμπης -διὰ τοῦτο καὶ πρὸς τιμὴν των ἀντέδρασαν σθεναρῶς οἱ ποιμαινόμενοι καὶ οἱ τοπικοὶ ἄρχοντες ὑπερασπιζόμενοι τὸν Σεβασμιώτατον- ἀποδεικνύων τὴν προειλημμένην ἀπόφασιν. Τόσον μάλιστα αὐθαίρετος καὶ διὰ τοῦτο ὑστερόβουλος ἦτο ἡ ὑπόδειξις τοῦ Πατριάρχου Βαρθολομαίου, ὥστε δὲν προέβη κἄν εἰς τὴν ἀποστολὴν Ἐξαρχίας, ἰδικῶν του ἐμπίστων ἕως… θανάτου, διὰ νὰ ἔχη εἰς χεῖρας του πειστήρια ὅτι ὄντως ἀπαιτεῖται ἀντικατάστασις τοῦ Μητροπολίτου Λάμπης. Μόνος καὶ ἔχων ὡς αὐθεντίαν τὴν ἑαυτοῦ «μεγαλειότητα», ὡς ἄλλος Λουδοβῖκος, ἀγνοῶν ὅτι παρῆλθεν ἀνεπιστρεπτὶ ἡ ἐποχὴ τῶν μοναρχικῶν πολιτευμάτων, ἀπεφάσισε τὴν καρατόμησιν ἑνὸς Ἱεράρχου καίτοι μὲ τὸν ὁποῖον ἔχει τὸν αὐτὸν βαθμόν: Ἐπίσκοπος ὁ ἐν Κωνσταντινουπόλει καὶ Ἐπίσκοπος ὁ ἐν Λάμπῃ. Ἢ μᾶλλον ἐκ παραδρομῆς ἐγράψαμεν αὐτό, διότι ὁ Λάμπης ὑπερέχει τοῦ Κωνσταντινοπόλεως ὡς πρὸς τοῦτο: ὁ ἴδιος ἔχει ποίμνιον, ἐνῶ τὸ ποίμνιον τοῦ Κωνσταντινουπόλεως εἶναι ἀπὸ μηδαμινὸν ἕως ἀνύπαρκτον! Ποῖος δύναται νὰ ἐκθρονίση ποῖον; Ἐπικαλεῖται ὁ Κωνσταντινουπόλεως βυζαντινὰ προνόμια, ἀποσιωπῶν ταυτοχρόνως ὅτι οἱ Βυζαντινοὶ, ὅταν μία πόλις δὲν εἶχεν ἱκανὸν πληθυσμόν, ὑπεβιβάζετο ἀπὸ Μητρόπολις εἰς ἁπλῆν Ἐπισκοπήν! Αὐτὸ θὰ ἦτο σήμερα ἡ Κωνσταντινούπολις: μία ἐπαρχία τῆς Ἑλλάδος, ὡς ἡ Ζιχνῶν καὶ Νευροκοπίου εἰς τὴν καλυτέραν τῶν περιπτώσεων!
Χειραγώγησις θεσμῶν καὶ προσώπων
Ποῖοι ἱεροί κανόνες ὁδηγοῦν τὸν Κωνσταντινουπόλεως εἰς τοιαύτας ἀποφάσεις; Πόθεν ἕλκει τὴν ἐξουσίαν νὰ ἀντικαθιστᾶ τελείως αὐθαιρέτως Μητροπολίτας ἀξιωτέρους ἐκείνου; Ἡ ἀπάντησις εἶναι ἁπλῆ καὶ γνωστή τοῖς πᾶσι: ἐπειδὴ ἡ περὶ αὐτὸν Σύνοδος (ἐὰν δύναται νὰ ὁμιλῆ κανεὶς οὐσιαστικῶς περὶ Συνόδου) ἀποτελεῖται ὄχι μόνον ἀπὸ διορισμένα μέλη ἀλλὰ καὶ πλήρως ἐξαρτημένα ὑπ’ αὐτοῦ, καθὼς ἐκεῖνος μὲ τὸν ἕνα ἢ ἕτερον τρόπον ἀνέδειξεν αὐτοὺς Ἐπισκόπους! Χαρακτηριστικὸν εἶναι ὅτι εἰς τὴν συνεδρίαν, κατὰ τὴν ὁποίαν ἀπεφάσισεν ὁ ἴδιος νὰ ἀνακοινώση τὴν προειλημμένην ὑπ’ αὐτοῦ ἀπόφασιν ἀντικαταστάσεως τοῦ Λάμπης, δύο Μητροπολῖται δὲν ἠθέλησαν νὰ συμμετέχουν (φοβούμενοι τὴν λαϊκὴν κατακραυγὴν τῶν Κρητῶν) καὶ εὐθὺς καὶ παραχρῆμα ἀντικατέστησεν αὐτούς! Οὔτε ὁ Βυζαντινὸς Αὐτοκράτωρ ἐν τῇ πλήρει δόξῃ αὐτοῦ δὲν συμπεριεφέρετο τόσον ἀντικανονικῶς καὶ δικτατορικῶς. Ὅμως ὁ κύριος «σκασίλας», ὁ ὁποῖος δὲν ἔχει ἴχνος ἐνδιαφέροντος κατ’ ἰδίαν δήλωσιν ἐὰν 300.000.000 Ρῶσοι εὑρίσκωνται εἰς κοινωνίαν μετ’ αὐτοῦ, μήπως θὰ ἐπεδείκνυε περισσότερον ἐνδιαφέρον διὰ μερικοὺς «ἐπαρχιώτας» τῆς Λάμπης; Μὲ αὐτὴν τὴν νοοτροπίαν ἀντιμετωπίζει συνΙεράρχας του, Μητροπόλεις, Ἱεροὺς Κανόνας κ.λπ. Εἶναι αὐτὴ στάσις ἀδιστάκτου ἀνδρὸς ἢ ὄχι; Ἐρωτῶμεν εἰλικρινῶς αὐτοὺς τοὺς δύο Ἐπισκόπους, οἱ ὁποῖοι ἀπεῖχον μὲν ἀπὸ τὴν ψηφοφορίαν, ἀλλὰ οὐδαμῶς ἀντέδρασαν. Ὄχι μόνον τοῦτο ἀλλὰ ἐδέχθησαν καὶ τὴν ἀντικατάστασίν των ἐξ ἑτέρων, ὡς ἂν νὰ ἦσαν ἀναλώσιμοι! Διότι θεωροῦν τὸ Ἐπισκοπικὸν Ἀξίωμα προσωπικὴν καταξίωσιν καὶ οὐχὶ συνδεδεμένον μὲ συγκεκριμένον ποίμνιον καὶ μὲ συγκεκριμένην Σύνοδον, ὥστε οὐδόλως νὰ σκέπτωνται ὅτι ἡ αἰτία διὰ τὴν ὁποίαν παρίστανται εἰς τὴν Σύνοδον ὀφείλεται εἰς τὸ ὅτι δι’ αὐτῶν παρίσταται τὸ πλήρωμα τῆς Τοπικῆς των Ἐκκλησίας. «Ἐκπαραθυρώνων» αὐτοὺς ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος κατ’ οὐσίαν ἐκδιώκει ἐκ τῆς Συνόδου τοὺς πιστούς! Ἐκκλησιολογικῶς εἶναι ἐκτροπὴ καὶ ἀλλοίωσις, ἀνθρωπίνως δὲ εἶναι μεγίστη προσβολή! Ἀλλὰ οὐδὲν προσβάλλει τοὺς Συνοδικοὺς, διότι θεωροῦν ὅτι ἡ συνοδικὴ διαδικασία εἶναι ἀτομικὴ των ὑπόθεσις, δι’ ἄλλων λόγων «ἐμεῖς ἀποφασίζομεν καὶ διατάσσομεν»! Τοιουτοτρόπως, λειτουργοῦντες ὡς ἀχυράνθρωποι ἕτοιμοι πάντοτε νὰ κολακεύσουν τὸν «ἀφέντην καὶ δεσπότην», διευκολύνοντες «ἑαυτοὺς καὶ ἀλλήλους» τῷ κελεύσματι τῆς «Αὐτοῦ Θειοτάτης Παναγιότητος» (ἀκούει ὁ κόσμος τίτλους κενοὺς περιεχομένου καὶ μειδιᾶ) καθίστανται συνυπεύθυνοι διὰ τὴν ἀλλοίωσιν τῆς ψηφοφορίας, κύριος ἐνορχηστρωτὴς τῆς ὁποίας εἶναι ὁ εἷς καὶ μοναδικὸς εἰς τὴν τέχνην τῶν πλασματικῶν ἀποτελεσμάτων.
Ὁ Ἀρχ. Κρήτης διαλύει τὴν Κρήτην;
Πόθεν προκύπτει αὐτό; Ὅλοι ἐνθυμοῦνται τὰ εὐφήμως ἀποκληθέντα «σύμψηφα», τὸ πανηγυρικὸν «ἀμπαλάρισμα» τῆς ἀλλοιώσεως τῶν ἐκλεκτόρων κατὰ τὴν ἐκλογὴν τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κρήτης. Δὲν συνεφώνει ὁ Πατριάρχης μὲ τὸ προβλεπόμενον ἀποτέλεσμα καὶ ἀνέθεσεν αὐθαιρέτως -ὡς νὰ εἶχε ποτὲ τοιοῦτον δικαίωμα- ψήφους εἰς ἐκείνους τοὺς δουλοπρεπῶς ὑπηρετοῦντες ὄχι τὸ συνοδικὸν σύστημα ἀλλὰ «τὸ θέλημα τῶν φοβουμένων αὐτόν»… Ἰδοὺ καὶ τὸ ἀποτέλεσμα: ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης ἀντὶ εὐθὺς νὰ καταγγείλη τὰ γενόμενα σιωπᾶ, εἰδάλλως δὲν θὰ ἦτο εἰς τὴν θέσιν εἰς τὴν ὁποίαν εὑρίσκεται. «Ἑνὸς κακοῦ, μυρία ἕπονται»! Μήπως ἔχων τοποθετήσει ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος εἰς ΗΠΑ, Αὐστραλίαν, Ἀγγλίαν καὶ ἀλλαχοῦ «προσώπατα» τοῦ θελήματός του δὲν εἶναι μία τακτικὴ «win-win»; Οἱ Ἀρχιεπίσκοποι ἱκανοποιοῦν τὰς φιλοδοξίας των καὶ ὁ ἴδιος ἔχει τοιουτοτρόπως τὴ δυνατότητα νὰ ἐλέγχη τὸ σύμπαν, κρατῶν ὑποτετεγμένας τὰς Τοπικάς Ἐκκλησίας. Ἔπειτα τὸν προσκαλοῦν νὰ περιοδεύη ἀνὰ τὴν οἰκουμένην ὡς ἄλλος Πάπας, διὰ νὰ δικαιολογῆ καὶ τὸν τίτλον. Ἑκάστη Τοπικὴ Ἐκκλησία καὶ μάλιστα ὅταν διαθέτη καὶ Σύνοδον εἶναι ἁρμοδία νὰ ἐπιλύη τὰ τοῦ οἴκου ἄνευ οἱασδήποτε ἐξωτερικῆς ἐπεμβάσεως! Τὸ αὐτὸ συμβαίνει τώρα καὶ εἰς Κρήτην. Μόνη ἐκκλησιαστικὰ καὶ ἐκκλησιολογικὰ ἔχουσα τὸ δικαίωμα καὶ τὴν εὐθύνην νὰ διευθετήση τὰ ἀνακύπτοντα ζητήματα εἶναι ἡ Ἱερὰ Ἐπαρχιακὴ Σύνοδος τῆς Κρήτης. Ἀλλότριαι ἐπεμβάσεις ἀποκαλύπτουν ὅτι ὁ Πατριάρχης καὶ οἱ περὶ αὐτὸν Συνοδικοί, ἐν οἷς καὶ ἔνιοι οἱ ὁποῖοι ἀπέπλευσαν ἄπρακτοι ἀπὸ τὴν Μεγαλόνησον, θὰ διαλύσουν τὸ καθεστὼς τῆς Κρήτης καὶ θὰ μετατρέψουν αὐτὴν ὡς εἶναι σήμερα τὰ Δωδεκάνησα, δηλαδὴ «σκορποχώρι», ὅπως λέγει ὁ λαός! Πῶς θὰ συμβῆ αὐτό; Ἡ ἀλλοίωσις τοῦ ἐκλεκτορικοῦ σώματος εἰς τὸ Φανάρι ἔχει ὡς στόχον τὴν ἀπομάκρυνσιν τοῦ Λάμπης, ὥστε ἐκβεβλημένου αὐτοῦ νὰ ἀλλοιωθῆ τὸ ἐκλεκτορικὸν σῶμα εἰς τὴν Ἐκκλησίαν τῆς Κρήτης πρὸ τῆς ἐπικειμένης κρισίμου ἐκλογῆς Μητροπολίτου Κυδωνίας. Ἀποκλειομένου τοῦ Λάμπης ἀλλάζουν ἄρδην οἱ συσχετισμοὶ εἰς τὴν Σύνοδον, ὥστε νὰ καμφθοῦν αἱ ἀντιστάσεις καὶ νὰ ὁδηγηθῆ ἡ Σύνοδος εἰς τὸν ἐκλεκτὸν «τὸν ἐκ κοιλίας (πατριαρχικῆς) ἀφωρισμένον» διὰ τὴν θέσιν. Σύμφωνα μὲ πηγάς «πρέπει νὰ ἀντικατασταθοῦν διάφοροι Ἱεράρχαι, ὄχι διὰ νὰ δείξη τὴν ἰσχὺν του ὁ Πατριάρχης, ἀλλὰ διότι ἀκολουθοῦν πολλὰ εἰς τὸ μέλλον τώρα ποὺ τὰ Σφακιὰ ἀτενίζουν εἰς τὸ πέλαγος τὰ μεγάλα κοιτάσματα ἐξορύξεως ἀπὸ ἑταιρείας ἀμερικανικῶν συμφερόντων…». Αὐτὰ ὅμως εἶναι ἀπώτερα σχέδια καὶ ἕως τότε ἡ Κρήτη θὰ ἔχη καταστῆ ὁλόκληρος Πατριαρχικὸν Σταυροπήγιον! Αὐτὸ ὑπηρετεῖ εἴτε ἐν γνώσει εἴτε ἐν ἀγνοίᾳ του ὁ νῦν Ἀρχιεπίσκοπος Κρήτης, ὁ ὁποῖος κωλυσιεργεῖ τὴν ἐκλογὴν τοῦ Κυδωνίας, καθὼς συμφώνως πρὸς τοὺς Ἱεροὺς Κανόνας ἔδει νὰ ἔχη πληρωθῆ ἡ Ἐπισκοπή. Διατί δὲν συγκαλεῖ τὴν Ἱ. Σύνοδον καὶ νὰ προβῆ εἰς ἐκλογήν; Ἀναμένει μήπως τὴν ἀποχώρησιν τοῦ Λάμπης; Ἀναμένει καὶ ἕτερον τηλεφώνημα ἐκ Φαναρίου;
Ἐν κατακλεῖδι, ὅλα ἔγιναν προκειμένου νὰ τεθῆ εἰς ἐφαρμογὴν ἡ προσθήκη τοῦ 1974 εἰς τὴν διάταξιν τῆς παραγράφου 3 τοῦ ἄρθρου 21 τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτου τῆς Κρήτης, συμφώνως πρὸς τὴν ὁποίαν, ὅταν αἱ κεναὶ Μητροπόλεις εἶναι πλείονες τῆς μιᾶς, τότε ἡ Ἱ. Σύνοδος τῆς Κρήτης συμπληροῦται ἀπὸ Ἱεράρχας τοῦ Φαναρίου, δηλαδὴ διὰ νὰ ἀποστείλη ἐξωτερικοὺς Ἱεράρχας ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος καὶ νὰ ἐλέγξη τὰς ἐκλογάς! Αὐτὰ ἐσχεδίασεν ἡ «συναγωγὴ τῶν πονηρευομένων» εἰς τὸ Φανάρι! Αὐτὸ ὅμως δὲν ἀντίκειται μόνον εἰς τοὺς Ἱ. Κανόνας, ἀλλὰ καὶ εἰς τὴν πραγματικὴν βούλησιν τοῦ πολιτικοῦ Νομοθέτου, ὁ ὁποῖος προέβλεψε τοιοῦτον, ἐπειδὴ τότε αἱ Μητροπόλεις τῆς Κρήτης ἦσαν 8 καὶ ἡ ἀπαραίτητος προϋπόθεσις τῆς ἀπαρτίας ἀντιμετώπιζε δυσκολίας. Σήμερον ὅμως εἶναι 9 καὶ τὰ 2/3 τῆς ἀπαρτίας εἶναι ἀκριβῶς 6. Κάλλιστα ἑπομένως δύνανται νὰ ἐκλέξουν νέους Ἐπισκόπους ἄνευ οἱασδήποτε ἀλλοτρίας ἀναμείξεως! Ἔχουν ὅμως ἀδούλωτον ἐκκλησιαστικὸν φρόνημα, διὰ νὰ τὸ πράξουν;