ΟΤΑΝ
ἡ Ἐκκλησία ἔχει πάρει σαφῆ θέση κατὰ τῆς μακάβριας ἀποτέφρωσης τῶν
νεκρῶν, κάποιοι «μοντέρνοι» κληρικοί, ἔχουν ἀντίθετη ἄποψη,
ἀποφαινόμενοι ὅτι μποροῦν νὰ καρβουνιάζονται οἱ νεκροί! Δεῖτε τὴν
«θέση», κληρικοῦ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν: «Ἀρχιμανδρίτης τῆς Ἱερᾶς
Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν τάσσεται ὑπὲρ τῆς ἀποτέφρωσης, μετὰ ἀπὸ μία
προσωπική του ἐμπειρία, τονίζοντας πὼς δὲν ὑπάρχει κανένα ζήτημα ποὺ νὰ
τὴν καθιστᾶ ἀδιανόητη γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Ὁ λόγος γιὰ τὸν Ἀρχιμανδρίτη
Νεόφυτο Μάνδαλο, Ἐφημερίου τοῦ Ἱ. Παρεκκλησίου Ἁγίας Κυριακῆς Ἀττικοῦ
Ἄλσους, ὁ ὁποῖος σὲ ἄρθρο του ἀναφέρει πὼς “ἡ Ἐκκλησία δὲν ὑψώνει τείχη,
ἀλλὰ κτίζει γέφυρες καὶ ἀνοίγει πόρτες. Στὸν πυρήνα τῆς πίστης μας
βρίσκεται ἡ ἀγάπη καὶ ὁ σεβασμὸς πρὸς τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου”. Καὶ
προσθέτει:
“Ἔχει διαπιστωθεῖ σὲ παγχριστιανικὸ καὶ πανορθόδοξο ἐπίπεδο,
δὲν ὑφίσταται θεολογικό, δογματικὸ ἢ ἀνθρωπολογικὸ ζήτημα ποὺ νὰ καθιστᾶ
τὴν ἀποτέφρωση ἀδιανόητη γιὰ τὴν Ἐκκλησία. Ἡ πίστη μας στὴν Ἀνάσταση
τῶν Νεκρῶν δὲν στηρίζεται στὴ διατήρηση τῶν ὑλικῶν λειψάνων, ἀλλὰ στὴν
παντοδυναμία τοῦ Θεοῦ, ὁ ὁποῖος “ἐκ γῆς” ἀνασταίνει τὸν ἄνθρωπο
ὁλόκληρο, ἀνεξάρτητα ἀπὸ τὴν κατάσταση τοῦ σώματος. Ἡ Ὀρθόδοξη Θεολογία
ποτὲ δὲν δίδαξε ὅτι ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ περιορίζεται ἀπὸ φυσικοὺς ὅρους ἢ
ἀπὸ τὴ χημικὴ σύσταση τοῦ σώματος”» (Πηγή: exapsalmos.gr)! Καὶ «μεγάλος
θεολόγος»…! Καὶ μὴ χειρότερα!