Τονίζει καί ὁ Χίου Χρυσόστομος: «"Τά δόγματα, ἐφόσον δέν εἶναι ἁπλά θεωρητικά σχήματα καί τύπος
χωρίς πρακτική σημασία, ἔχουν, ὅπως παρατηρήθηκε, ἄμεση σχέσι πρός τήν
Ἠθική, ὅπως ἡ ρίζα μέ τό δένδρο. Ἠθική καί δόγμα εἶναι ἑνωμένα, ὅπως οἱ
σάρκες μέ τά ὀστά. Λένε μερικοί: Τί σημασία έχει τό τί πιστεύει κανείς;
Ὅ,τι θέλει, ἄς πιστεύη. Ἡ ζωή, ἡ πράξι ἔχει σημασία καί ἀξία..., σάν τά
δόγματα νά ἦταν προορισμένα, γιά νά πλουτίζουν ἁπλῶς τίς θρησκευτικές
μας γνώσεις καί νά ἱκανοποιοῦν τή μεταφυσική μας περιέργεια. Καί ὑπάρχει
στενή καί ἰδιαιτέρως αἰτιώδης σχέσι μεταξύ δόγματος καί ζωῆς. Γι' αὐτό
δέ ὁ ναυαγός περί τήν πίστι, θά ναυαγήση ὁπωσδήποτε καί στή ζωή"
(Αρχιμ.
Χρυσοστόμου Γιαλούρη, (νῦν Μητροπολίτου Χίου), Ὑπερήφανοι διά τήν Ὀρθοδοξία μας, Αθήνα 1964, 16, 17)»
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΡΧΙΜΑΝΔΡΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΩΦ
ΔΟΓΜΑΤΙΚΕΣ ΨΗΦΙΔΕΣ
