π.Στέφανος Στεφόπουλος
Μιά μικρή απορία. (27)
Ειπώθηκε προ ολίγων ημερών από χείλη
εκκλησιαστικού προσώπου και επιστήμωνος σε εισήγησή του σε κοσμικό
συνέδριο πως “Εκκλησία που δεν καινοτομεί δεν είναι Εκκλησία”!!!
Εγώ να προσθέσω, με άλγος ψυχής, πως
αυτή η έρμη η Εκκλησία μας έχει καταντήσει (όχι η ουσία της αλλά ο
τρόπος που εμείς τη βλέπουμε και το πως αντιλαμβανόμαστε το συμμετέχειν σ
αυτήν) “Εκκλησία – Λάστιχο”.
Ο ένας καινοτομεί διά του”
ξεχειλώματος” αυτής ώστε να χωρέσει στην σώζουσα αγκαλιά της όλες τις
χριστιανικές αιρέσεις που “βαπτίστηκαν” ως “Εκκλησίες” με την ιστορική
σημασία της λέξης.
Ο άλλος την εκκοσμικεύει διά της παταγωδώς ατυχησάσης” λειτουργικής αναγεννήσεως” και πλείστων άλλων λατρευτικών καινοτομιών.
Άλλος τιμά και συνεργάζεται και ατυχώς
“ευαγγελίζεται” με συνοθύλευμα προτεσταντικών αιρέσεων που αναγνωρίζουν
εκ του καταστατικού των το “Σύμβολο της Νίκαιας”, όχι όμως και το
Σύμβολο της Κωνσταντινούπολης που ουσιαστικά τους κονιορτοποιεί τις
πλάνες και τους διδάσκει την αλήθεια περί Εκκλησίας, περί Αγίου
Πνεύματος, Περί Βαπτίσματος κλπ.
Πουθενά στα κείμενα του Παγκοσμίου
Συμβουλίου Εκκλησιών δε θα διαβάσετε τη φράση “Σύμβολο
Νικαίας-Κωνσταντινουπόλεως”, αλλά μόνο “Σύμβολο Νικαίας” (μήπως υπονοούν
και το άλλο αλλά χάριν συντομίας το γράφουν έτσι;).
Τελικά θα ξεχάσουμε τα λίγα που μάθαμε.
Και άλλος επιθυμεί να βλέπει την Εκκλησία να καινοτομεί αλλιώς δεν συνιστά Εκκλησία.
Ιδού, λοιπόν, η απορία.
Τι ακριβώς εννοεί ο Αρχιερεύς όταν μιλά για Εκκλησία;
Τον θεοίδρυτο οργανισμό του οποίου
προΐσταται και καθοδηγεί το πλήρωμα αυτού και σώζει διά της χάριτος του
Αγ. Πνεύματος ο ίδιος ο Κύριος ή το σύνολο των μελών αυτού;
Εγώ πάντως ξέρω πως το Ευαγγέλιο είναι
η μεγαλύτερη “καινοτομία” στην ιστορία της ανθρωπότητας με έναν λόγο
(τον Λόγο) και ένα μήνυμα τόσο επίκαιρο σε όλες τις εποχές που κατέστη
“μωρία” στους ανθρώπους κατά τον Απόστολο Παύλο.
Πόση καινοτομία ακόμη να αντέξουμε χωρίς να χάσουμε τελικά την ουσία;