Питанов В.Ю
UFO:
ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΟΛΩΜΑ
ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΟΦΕΩΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ : НЛО: современная приманка древнего змия
Από τα μέσα του περασμένου πλέον αιώνα, ο κόσμος έχει κατακλυστεί από την έξαρση των «ιπτάμενων δίσκων». Πολλοί άνθρωποι ισχυρίζονται ότι είδαν κάτι που σήμερα ονομάζεται ΑΤΙΑ, δηλαδή Αγνώστου Ταυτότητας Ιπτάμενα Αντικείμενα (UFO – unidentified flying objects, OVNI – objets volants non identifiés 1). Έχουν γραφτεί πολλά για τις επαφές με «εξωγήινους», αλλά στην συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, αυτά τα έργα δεν έχουν υποβληθεί σε σοβαρή επιστημονική ανάλυση.
Ωστόσο, η ίδια η δημοτικότητα της ψευδοεπιστημονικής και αποκρυφιστικής, οιονεί θρησκευτικής λογοτεχνίας δείχνει πόσο επιρρεπής είναι ο σύγχρονος άνθρωπος στη δημιουργία μύθων, αποδεχόμενος συχνά τις εικασίες ως γεγονότα και την όμορφη ρητορική ως αλήθεια. Αυτό δεν μπορεί παρά να έχει καταστροφικές συνέπειες, καθώς το ψέμα που παρουσιάζεται ως αλήθεια δεν ωφέλησε ποτέ κανέναν. Αυτό το άρθρο θα πρέπει να θεωρηθεί ως μια προσπάθεια να τοποθετηθεί μια προειδοποιητική πινακίδα σε έναν από τους πνευματικούς «λάκκους» στους οποίους κινδυνεύουν να πέσουν πολλοί σύγχρονοι άνθρωποι.
Τι γνωρίζουμε για τους λεγόμενους «εξωγήινους»;
Αν μελετήσουμε όλο το διαθέσιμο υλικό για το θέμα, δεν είναι λίγα (2). Πρωτίστως, όμως, πρέπει να σημειώσουμε ότι η επικοινωνία με τους «εξωγήινους» είναι επικίνδυνη για τη ζωή. Για παράδειγμα, ο Αμερικανός δημοσιογράφος Φρανκ Έντουαρντς ξεκίνησε το διάσημο βιβλίο του «Ιπτάμενοι Δίσκοι – Σοβαρή Υπόθεση» με την ακόλουθη προειδοποίηση: «Η προσέγγιση σε ένα ΑΤΙΑ μπορεί να είναι επικίνδυνη για τον άνθρωπο! Μην στέκεστε κάτω από ένα ΑΤΙΑ που αιωρείται σε χαμηλό ύψος! Μην αγγίζετε ένα ΑΤΙΑ που έχει προσγειωθεί! Για τη δική σας ασφάλεια, απομακρυνθείτε από το σημείο… Μην ρισκάρετε παρατηρώντας ένα ΑΤΙΑ!» (3)
Σύμφωνος με τον Φρανκ Έντουαρντς είναι και ο συνάδελφός του Τζον Κιλ, ο οποίος μελετούσε τα ΑΤΙΑ από το 1945: «Ταχυδρομικώς λαμβάνω άπειρα γράμματα που ζητούν βοήθεια, και αναγκάζομαι να παρακολουθώ την επιδείνωση της κατάστασης των μαρτύρων, πολλοί από τους οποίους έχουν ήδη τρελαθεί, ενώ κάποιοι έχουν αυτοκτονήσει» (4). «…μια κλασική περίπτωση: ένα άτομο εξαπατήθηκε από υπερ-όντα που το οδήγησαν σε έναν δρόμο που οδηγούσε στην κατάρρευση. Δεν υπάρχει καμία κλινική εξήγηση για το ψυχολογικό υπόβαθρο του συμβάντος. Όλα τα θύματα τέτοιων περιπτώσεων (μεταξύ αυτών υπήρχαν και γυναίκες), πεπεισμένα για την ειλικρινή στάση των υπερ-όντων απέναντί τους, εξαπατημένα από ψεύτικες υποσχέσεις και γεμάτα με ψευδο-ιδέες, πήγαιναν κατευθείαν προς την καταστροφή τους» (5).
Ο γνωστός ουφολόγος Τζον Κιλ βίωσε προσωπικά τον κίνδυνο της έρευνας του φαινομένου των ΑΤΙΑ: «Λιγότερο από ένα χρόνο αφότου αφοσιώθηκα πλήρως στη διερεύνηση των ΑΤΙΑ… το φαινόμενο άρχισε να με καταδιώκει με τον ίδιο τρόπο που είχε συμβεί και με τον Άγγλο εκδότη Άρθουρ Σάτλγουντ και πολλούς άλλους. Αρχικά, το τηλέφωνό μου τρελάθηκε, μυστηριώδη άτομα με καλούσαν μέρα και νύχτα, μεταδίδοντας συγκλονιστικά μηνύματα για τους “εξωγήινους από το διάστημα”. Στη συνέχεια, εκτοξεύτηκα στον παραμυθένιο-φανταστικό κόσμο της δαιμονολογίας. Είχα ένα ραντεβού στο Λονγκ Άιλαντ με μαύρες “Cadillacs”, και όταν άρχισα να τις κυνηγώ, εξαφανίστηκαν με τον πιο απίστευτο τρόπο σε έναν δρόμο που κατέληγε σε αδιέξοδο... Φωτεινά ιπτάμενα αντικείμενα με ακολουθούσαν παντού σαν πιστοί σκύλοι. Φαίνονταν να γνωρίζουν ακριβώς πού βρισκόμουν και πού πήγαινα. Μπορούσα να επιλέξω τυχαία κάποιο μοτέλ και να ανακαλύψω ότι κάποιος είχε ήδη κάνει κράτηση δωματίου στο όνομά μου και είχε αφήσει μια σειρά από εντελώς ανούσια τηλεφωνικά μηνύματα για μένα. Έπεφτα θύμα απίστευτων συμπτώσεων, και μερικοί από τους στενούς μου φίλους στη Νέα Υόρκη, που ποτέ δεν είχαν ασχοληθεί με τη μελέτη του φαινομένου, άρχισαν να αναφέρουν δικές τους συναντήσεις με ανεξήγητα φαινόμενα: πολτεργκάιστ άρχισαν να εμφανίζονται στα σπίτια τους, και μια άσχημη μυρωδιά υδροθείου τους κυνηγούσε παντού… Αρκετές φορές ξυπνούσα μέσα στη νύχτα, ανίκανος να κουνηθώ, ενώ ένα τεράστιο σκοτεινό φάντασμα στεκόταν πάνω από μένα» (6).
Κατά τη γνώμη μας, πρέπει να ακούσουμε την προειδοποίηση αυτού του ανθρώπου, που αφιέρωσε πολλά χρόνια στη μελέτη του φαινομένου των ΑΤΙΑ: «Τα αρχεία μου είναι γεμάτα με περιγραφές εκατοντάδων περιπτώσεων (μερικές από τις οποίες έχουν πλέον διερευνηθεί από υψηλά καταρτισμένους ψυχιάτρους), όπου πολλοί άνδρες και γυναίκες, που έδειξαν ενεργό ενδιαφέρον για το φαινόμενο των ΑΤΙΑ, τρομοκρατήθηκαν από επισκέψεις περίεργων ατόμων, καταδιώχθηκαν από μυστηριώδεις μαύρες “Cadillacs” που εμφανίζονταν και εξαφανίζονταν ξαφνικά. Και τελικά, τρομοκρατημένοι, εγκατέλειψαν τη μελέτη του ζητήματος. Μεταξύ αυτών ήταν και πολλοί «επαφείς» (7).
«…η ενασχόληση με το πρόβλημα των ΑΤΙΑ είναι τόσο επικίνδυνη όσο και η μαύρη μαγεία (έμφαση από εμάς. – Β.Π.). Θύματα του φαινομένου, κατά κανόνα, γίνονται οι νευρικοί, οι εύπιστοι και οι άπειροι. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτό οδήγησε σε οξεία σχιζοφρένεια, δαιμονομανία, ακόμη και σε αυτοκτονίες. Επομένως, η μυστηριώδης γοητεία του φαινομένου των ΑΤΙΑ μπορεί να οδηγήσει σε φρικτές τραγωδίες (έμφαση από εμάς. – Β.Π.). Γι’ αυτό, συνιστώ έντονα στους γονείς: απαγορεύστε στα παιδιά σας να ενδιαφέρονται για τέτοια θέματα. Είναι καθήκον των εκπαιδευτικών και γενικά κάθε ενήλικα να προστατεύουν τα παιδιά από την ενασχόληση με τα ΑΤΙΑ» (8).
Οι Συνέπειες των Επαφών με ΑΤΙΑ
Ποιος κρύβεται πίσω από το προσωπείο των «εξωγήινων» που οδηγούν τους μάρτυρες της εμφάνισής τους στην τρέλα, τους ωθούν στην αυτοκτονία ή γίνονται η άμεση αιτία του θανάτου ή της ασθένειάς τους; Από πού προέρχονται αυτά τα μυστηριώδη όντα, που αντιδρούν τόσο έντονα σε κάθε σοβαρή προσπάθεια μελέτης των επισκέψεών τους;
Είναι γνωστό ότι τα ζώα αισθάνονται την προσέγγιση αυτών των πλασμάτων και η συμπεριφορά τους αποκαλύπτει φόβο: οι αγελάδες και τα πρόβατα τρέχουν πανικόβλητα, τα σκυλιά αρχίζουν να ουρλιάζουν και να γαβγίζουν. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου τα ΑΤΙΑ προκάλεσαν εγκαύματα στα ζώα, οδήγησαν σε προσωρινή παράλυση, ενώ μετά από τέτοιες επισκέψεις έχουν βρεθεί και πτώματα νεκρών ζώων (9).
Κατά τις επαφές ΑΤΙΑ με ανθρώπους, έχουν επίσης καταγραφεί περιπτώσεις προσωρινής «ακινησίας» των μαρτύρων, όπου οι άνθρωποι διατηρούσαν όλες τις αισθήσεις τους αλλά δεν μπορούσαν να κουνηθούν. Ορισμένοι μάρτυρες περιγράφουν τα συναισθήματά τους ως ένα χτύπημα ηλεκτρικού ρεύματος που τους παρέλυσε. Έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου η εμφάνιση ΑΤΙΑ οδήγησε τους μάρτυρες σε άμεση απώλεια συνείδησης, ενώ μερικές φορές έχαναν τις αισθήσεις τους αρκετές ώρες μετά από μια τέτοια συνάντηση. Υπήρξαν περιπτώσεις ανάφλεξης ρούχων και σοβαρών εγκαυμάτων, καθώς και περιπτώσεις απώλειας της όρασης (10). Υπάρχουν επίσης παραδείγματα θανάτων «επαφικών» με ΑΤΙΑ. Για παράδειγμα, το 1946 στη Βραζιλία, ένας 40χρονος αγρότης πέθανε. Μετά από επαφή με ΑΤΙΑ, δεν καταγράφηκαν εγκαύματα στο σώμα του, αλλά «…μέσα σε μία ώρα, μπροστά σε μάρτυρες, οι μαλακοί του ιστοί άρχισαν να αποσπώνται από τα οστά, τα δόντια και τα οστά αποκαλύφθηκαν, και μετά από 6 ώρες πέθανε» (11). Αυτό απέχει πολύ από το να είναι το μοναδικό παράδειγμα θανάτου ανθρώπου μετά από συνάντηση με «εξωγήινους» (12).
Γενικά, τα ΑΤΙΑ συχνά είναι παρόντα όπου χύνεται αίμα. Σε ιστορικά χρονικά υπάρχουν πολλές μαρτυρίες για την παρουσία τους σε πεδία μαχών (13). Τα είδαν στη μάχη της Καμπής του Κουρσκ, συνόδευσαν τα στρατεύματα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και ήταν παρόντα σε πολλές άλλες αιματοχυσίες (14).
Ψυχολογικές και Φυσικές Επιδράσεις
Ποιες είναι οι συνέπειες της επίδρασης των ΑΤΙΑ στην ανθρώπινη ψυχή; Το φάσμα είναι ευρύ και σε αυτόν τον τομέα: μερικές φορές, ακόμη και πριν από την εμφάνιση ενός ΑΤΙΑ, οι άνθρωποι αρχίζουν να αισθάνονται έντονη διέγερση, ανησυχία, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις οι μάρτυρες νιώθουν φόβο που μετατρέπεται σε τρόμο. Για παράδειγμα, το 1979, ένα πολωνικό αλιευτικό σκάφος, το «Hel–127», συνάντησε ένα ΑΤΙΑ. «Ο καπετάνιος του σκάφους, Σόμποργκ, ένιωσε μια παράξενη νάρκη, πόνο στο στήθος και άρχισε να χάνει την όρασή του. Ταυτόχρονα, ένιωσε έναν τέτοιο φόβο που δεν είχε νιώσει ούτε στην πιο δυνατή καταιγίδα. Ο πηδαλιούχος Έλβαρτ επίσης έπεσε σε νάρκη και άφησε ακόμη και το τιμόνι, ενώ τα άλλα δύο μέλη του πληρώματος, ο Φιγκούρσκι και ο Μπόνα, βγαίνοντας στη γέφυρα, ένιωσαν έντονο πόνο στους κροτάφους» (15). Ο Σόμποργκ ισχυρίστηκε ότι η αίσθηση του φόβου τον ακολουθούσε για πολύ καιρό. Μερικές φορές, μετά από επαφή με ΑΤΙΑ, οι άνθρωποι αρχίζουν να έχουν εφιαλτικά όνειρα, ενώ έχουν καταγραφεί περιπτώσεις όπου μετά από συνάντηση με το φαινόμενο, οι άνθρωποι κοιμόντουσαν 16 ώρες την ημέρα για εβδομάδες και μήνες.
Προβλήματα των «Επαφικών»
Μερικές φορές ένα ΑΤΙΑ έρχεται σε επαφή με κάποιον μάρτυρα της εμφάνισής του, και τότε εμφανίζεται ένας νέος «επαφικός» (16), δηλαδή ένα άτομο που, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, επικοινωνεί τηλεπαθητικά με εξωγήινους, οι οποίοι του στέλνουν μηνύματα από τα «αστέρια», «χαρίζοντάς» του, για παράδειγμα, εξωαισθητηριακές ικανότητες. Τι συμβαίνει σε αυτούς τους ανθρώπους μετά την επαφή; Οι ερευνητές των ΑΤΙΑ έχουν ανακαλύψει μια σειρά από μοτίβα στη ζωή τέτοιων επαφικών. Πεθαίνουν γρήγορα, ενώ ο θάνατός τους συχνά προηγείται από σοβαρή ασθένεια. Πολλοί επαφικοί καταλήγουν σε ψυχιατρικές κλινικές. Οι πνευματικές τους ικανότητες και η ικανότητα για κριτική ανάλυση μειώνονται σημαντικά. Γίνονται πιο εύπιστοι και πέφτουν πιο εύκολα σε υπνωτική έκσταση από άλλους ανθρώπους (17).
Ο υποψήφιος διδάκτορας ιατρικών επιστημών Ν. Ν. Τουίκιν, ο οποίος ασχολήθηκε για μεγάλο διάστημα με την αποκατάσταση επαφικών, δήλωσε σε μια συνέντευξή του στην εφημερίδα «Nedelya»: «Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων επαφών με εξωγήινους, η εικόνα είναι η εξής: μετά την επαφή ακολουθεί μια ψυχική διαταραχή. Τα πρώτα συμπτώματα είναι ο φόβος και η νευρικότητα» (18).
Το «Soyuzufotsentr» (Ένωση Κέντρων Ουφολογίας) διεξήγαγε έρευνα για την ψυχική κατάσταση των επαφικών με «εξωγήινους». Διαπιστώθηκε ότι από τους 106 ανθρώπους, μόνο τέσσερις ήταν υγιείς. «Οι υπόλοιποι 102 άνθρωποι μπορούν να καταταχθούν ως ‘προβληματικοί’: σχιζοφρένεια – 47 άτομα, εκ των οποίων παραφρενική σχιζοφρένεια – 16, περιοδικές μορφές – 9, ελαττωματική κατάσταση με έντονες διαταραχές έλλειψης – 10, με διαφοροδιαγνωστικές αμφιβολίες για τη μορφή χρόνιας ψυχικής κατάστασης – 10 άτομα· ψυχοπάθεια – 40 άτομα, εκ των οποίων παρανοειδείς μορφές – 24, υστερικές – 12, υπερθυμικές – 6 άτομα· διανοητική ανεπάρκεια – 5 άτομα (‘επαγόμενη παραληρητική διαταραχή’)· οργανικές βλάβες του ΚΝΣ – 80 άτομα· κυκλοθυμία (μανιακή φάση) – 2 άτομα» (19).
Σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου «Το Αρχείο των ΑΤΙΑ του Βρετανικού Υπουργείου Άμυνας», Νικ Πόουπ, οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται σοβαρά με τη μελέτη των ΑΤΙΑ πάσχουν από παράνοια (20). Τα συμπεράσματα των επιστημόνων είναι τρομακτικά: «Η αρνητικότητα της επίδρασης των ΑΤΙΑ είναι προφανής. Οι ψυχοφυσικές επιδράσεις αυξάνονται ανάλογα με τον εντυπωσιασμό του φαινομένου. Και ακόμα κι αν μετά την επαφή ένας άνθρωπος μείνει ζωντανός και δεν υποστεί φυσική βλάβη, ακόμη κι αν θεραπευτεί, η συνήθης πορεία της ζωής του αλλάζει» (21).
Ως «επαφικούς», οι «εξωγήινοι» επιλέγουν άτομα που είναι πνευματικά απροστάτευτα, δηλαδή είτε άθεους είτε ανθρώπους που δεν εκκλησιάζονται (22). Οι εντός Εκκλησίας Ορθόδοξοι Χριστιανοί στην ουσία δεν έρχονται σε επαφή με τα ΑΤΙΑ (23), ενώ η ενασχόληση με οποιαδήποτε μορφή αποκρυφισμού συμβάλλει σημαντικά σε αυτό.
Συχνά, οι επαφικοί δεν διαθέτουν υψηλό επίπεδο ευφυΐας, κάτι που είναι εμφανές ακόμη και από τα βιβλία που διαδίδουν: το περιεχόμενο αυτών των έργων συχνά εγείρει ερωτήματα για τη διανοητική υγεία των συγγραφέων, για να μην αναφέρουμε την πλήρη επιστημονική ανεπάρκεια αυτών των έργων. Πολυάριθμες έρευνες έχουν δείξει ότι οι πληροφορίες που λαμβάνουν οι επαφικοί δεν έχουν καμία πρακτική αξία. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι επαφικοί είναι λεγόμενοι «μέντιουμ», δηλαδή άνθρωποι που, λόγω της ψυχοφυσικής ή κληρονομικής τους προδιάθεσης, είναι ευάλωτοι στην επίδραση δαιμονικών δυνάμεων (24). Η λογοτεχνία που γράφουν τις περισσότερες φορές, στην καλύτερη περίπτωση, μαρτυρεί την ευπιστία του ατόμου, ενώ στη χειρότερη αντικατοπτρίζει τα ψυχολογικά, και μερικές φορές ψυχιατρικά, του προβλήματα (25).
Το κείμενο καλεί τους αναγνώστες να αναλογιστούν τι μπορεί να κρύβεται, για παράδειγμα, πίσω από τον ακόλουθο ισχυρισμό ενός συγγραφέα-επαφικού: «(Όταν – Β.Π.) η ανθρωπότητα περάσει σε ένα ενεργειακό επίπεδο ύπαρξης, τη θέση των ανθρώπων στη βιόσφαιρα θα πάρουν τα δελφίνια. Θα βγουν στη στεριά και θα αποκτήσουν ανθρώπινη μορφή. Αλλά αργότερα και τα δελφίνια θα περάσουν σε ενεργειακό επίπεδο και θα φύγουν στο διάστημα, και ο Ήλιος θα σβήσει και θα γίνει πλανήτης. Τα δελφίνια μέχρι τότε θα επιβλέπουν τους κατοίκους της Αφροδίτης. Και για την Αφροδίτη, το Απόλυτο θα ανάψει έναν πράσινο ήλιο, ο οποίος θα είναι ο Δίας…» (26).
Μέθοδοι Χειραγώγησης και Αποτέλεσμα
Μεταξύ των τακτικών φαινομένων που προαναγγέλλουν την εμφάνιση των «εξωγήινων» είναι: τρομακτικά όνειρα, παράξενοι επισκέπτες, χτυπήματα στην πόρτα χωρίς να βρίσκεται κανείς πίσω της. Συχνά, οι μελλοντικοί επαφικοί, λίγο πριν την επαφή, βλέπουν τον λεγόμενο «μαύρο άνθρωπο». Η ίδια η επαφή με τους «εξωγήινους» προκαλεί σε πολλούς ανθρώπους μια βασανιστική εμπειρία φόβου, ένα αίσθημα ανασφάλειας, εσωτερική ανησυχία και την επιθυμία να διακόψουν την επικοινωνία το συντομότερο δυνατό. Συχνά, οι άνθρωποι που έρχονται σε επαφή με «εξωγήινους» αισθάνονται μετά την επαφή απώλεια δυνάμεων, κενότητα, σωματική κόπωση και αδυναμία. Αν και υπάρχουν και άλλα παραδείγματα, όπου οι επαφικοί νιώθουν διέγερση, έξαρση και μια έκρηξη ενέργειας. Ωστόσο, αυτή η κατάσταση διαρκεί για λίγο και συνήθως καταλήγει σε κατάθλιψη (27).
Κρίνοντας από τη φύση της επικοινωνίας των «εξωγήινων» με τα θύματά τους, είναι φανερό ότι επιδιώκουν την εξουσία πάνω στους ανθρώπους, καλύπτοντας αυτή την επιδίωξη με ωραία λόγια για τη «σωτηρία» του γήινου πολιτισμού. Ο ρόλος των «σωτήρων» της ανθρωπότητας τους φαίνεται να τους αρέσει ιδιαίτερα, ωστόσο, οι άνθρωποι που ήρθαν σε επαφή με «εξωγήινους» μαρτυρούν ότι μετά το «μήνα του μέλιτος», οι «εξωγήινοι» απαιτούσαν ανοιχτά την υποταγή, απειλώντας με πολλές δυστυχίες σε περίπτωση άρνησης (28).
Ως μέθοδοι χειραγώγησης, οι «εξωγήινοι» χρησιμοποιούν τα ανθρώπινα πάθη και τις αδυναμίες. Για παράδειγμα, μπορούν να επαινούν τις ασυνήθιστες ικανότητες του επαφικού – διανοητικές, σωματικές ή ενεργειακές – οι οποίες στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα. Το επόμενο δόλωμα είναι το χάρισμα των θεραπειών, με το οποίο οι «εξωγήινοι» υποτίθεται ότι μπορούν να κάνουν ευτυχισμένους τους εύπιστους θαυμαστές τους. Χρησιμοποιείται επίσης η τεχνητή «διέγερση» των σεξουαλικών αναγκών του ατόμου και ο εκφοβισμός (29). Όπως βλέπουμε, οι μέθοδοι δεν είναι καινούριες (30), αλλά είναι αποτελεσματικές και συχνά επιτυγχάνουν τον σκοπό τους.
Οι «εξωγήινοι» εισάγουν ενεργά τις δικές τους θρησκευτικές ιδέες. Αυτές οι ιδέες είναι πολύ όμοιες με εκείνες που διαδίδουν οι αποκρυφιστές κάθε είδους (31): «η ανθρωπότητα πρέπει… να επιστρέψει στο μονοπάτι που έδειξε ο Χριστός, ο Κρίσνα και ο Βούδας…» (32). Ωστόσο, οι εκκλήσεις να ακολουθήσουν το μονοπάτι του «Χριστού, του Κρίσνα και του Βούδα» καταλήγουν σε μια κοινότοπη κήρυξη του αποκρυφισμού και στην επιβεβαίωση της «μοναδικότητας» ενός ακόμη επαφικού, ο οποίος είναι έτοιμος να αντικαταστήσει όλες τις παραδοσιακές παγκόσμιες θρησκείες λόγω των «πιο πρόσφατων» πληροφοριών που έχει λάβει από μια «υπερ-πολιτισμό» (33).
Σήμερα, τα έργα διαφόρων ειδών επαφικών μπορούν να βρεθούν εύκολα στα καταστήματα που διανέμουν εσωτεριστική λογοτεχνία. Αλλά, παρά τις εμφανείς αποτυχίες των νεόκοπων «προφητών», υπάρχουν ξανά και ξανά άνθρωποι που εμπιστεύονται αυτούς τους «προφήτες» και θεωρούν τις ιδέες που τους έχουν εμπνεύσει ως πραγματικότητα. Η ιστορία της πίστης στα ΑΤΙΑ γνωρίζει παραδείγματα μοιραίων συνεπειών από την ενασχόληση με τους «εξωγήινους». Ας θυμηθούμε, για παράδειγμα, την αίρεση «Πύλες του Ουρανού» και τον ηγέτη της, Μάρσαλ Άπλγουαϊτ, ο οποίος αποφάσισε να πετάξει με το διαστημόπλοιο των «εξωγήινων» μέσω μιας μαζικής αυτοκτονίας στο ράντσο της Σάντα Φε. Αφού βρήκε στο διαδίκτυο πληροφορίες για την εμφάνιση του κομήτη Hale-Bopp, στην ουρά του οποίου υποτίθεται ότι κρυβόταν ένα διαστημικό σκάφος εξωγήινων, 39 άτομα αυτοκτόνησαν για να μπουν σε αυτό το «πλοίο» (34). Δυστυχώς, ο κατάλογος των θυμάτων των ΑΤΙΑ δεν είναι μικρός, και τα μέλη της αίρεσης «Πύλες του Ουρανού» δεν είναι καθόλου μόνα σε αυτό.
Μια προσεκτική ανάλυση των ενεργειών των «εξωγήινων», όπως η επαναληψιμότητα του σεναρίου της συμπεριφοράς τους επί πολλές δεκαετίες, δείχνει ότι οι πράξεις τους, απ’ ό,τι φαίνεται, έχουν ως πρωταρχικό σκοπό την προσέλκυση της προσοχής και την κατάκτηση της εμπιστοσύνης, και όχι τη μελέτη του ανθρώπου ή τη σωτηρία του κόσμου (35).
Οι ψυχολόγοι έχουν ανακαλύψει μια ενδιαφέρουσα ιδιότητα της ανθρώπινης ψυχής: αν ένα άτομο εκτελεί λογικά ανούσιες πράξεις, αυτό μπορεί να συμβάλει στην είσοδό του σε κατάσταση έκστασης (36). Μήπως πρέπει να υποθέσουμε ότι η απουσία περιεχομένου στις επαφές με τους «εξωγήινους» αποτελεί μια μέθοδο επίδρασης στην ψυχή του υποψήφιου επαφικού, με σκοπό την αύξηση της ευερεθιστότητάς του;
Επιστημονικές Θεωρίες και Θεολογική Προσέγγιση
Οι σύγχρονοι επιστήμονες δεν μπορούν να εξηγήσουν ξεκάθαρα το φαινόμενο των ΑΤΙΑ (37). Υπάρχουν πολλές θεωρίες γι’ αυτό, αλλά καμία οριστική απάντηση από την επιστήμη. Εναντίον της εκδοχής της εξωγήινης προέλευσης του φαινομένου, οι επιστήμονες προβάλλουν τα ακόλουθα επιχειρήματα:
- Πρώτον, υποστηρίζουν ότι η σύγχρονη επιστήμη δεν επιτρέπει στα διαστημόπλοια, διατηρώντας την υλική τους φύση, να ταξιδεύουν από το ένα αστρικό σύστημα στο άλλο, ξεπερνώντας τις αποστάσεις στον κλασικό χωροχρόνο, λόγω του τεράστιου μεγέθους των αποστάσεων και της αδυναμίας των σκαφών να επιτύχουν ταχύτητες μεγαλύτερες από αυτή του φωτός (38).
- Δεύτερον, αναφέρουν ότι οι εξωγήινοι θα δυσκολεύονταν να διατηρήσουν την επικοινωνία με τον πλανήτη τους λόγω των τεράστιων αποστάσεων. Επιπλέον, τα αντικείμενα που καταγράφονται από τα όργανα έχουν πολύ μικρό μέγεθος για να είναι διαστρικά σκάφη.
Οι υποστηρικτές των ΑΤΙΑ απαντούν σε αυτά τα επιχειρήματα λέγοντας ότι οι διαστρικές μετακινήσεις πραγματοποιούνται με μεγάλα σκάφη που κρύβονται, για παράδειγμα, στη Σελήνη (39), ενώ στη Γη φτάνουν μικρά σκάφη. Φυσικά, κανείς δεν μπορεί ούτε να το επιβεβαιώσει ούτε να το διαψεύσει. Επιπλέον, η ικανότητα των εξωγήινων σκαφών να εξαφανίζονται και να εμφανίζονται στιγμιαία, να αλλάζουν τη μορφή τους, καθώς και η κίνησή τους σε οποιαδήποτε τροχιά, παραβιάζουν όλους τους νόμους της φυσικής. Ωστόσο, οι υποστηρικτές των ΑΤΙΑ απορρίπτουν όλες αυτές τις ενστάσεις, ισχυριζόμενοι ότι τα ΑΤΙΑ μπορεί να διαθέτουν άγνωστες σε εμάς τεχνολογίες και ότι είναι λανθασμένο να αξιολογούμε τις τεχνικές δυνατότητες των εξωγήινων με βάση τα δεδομένα που διαθέτει η γήινη επιστήμη.
Τελευταίο επιχείρημα κατά των ΑΤΙΑ είναι η επίμονη απροθυμία τους να προχωρήσουν σε μια σταθερή επαφή με την ανθρωπότητα (40).
Αν όμως η επιστήμη δεν μπορεί να απαντήσει ποιοι είναι οι «εξωγήινοι», τότε ίσως πρέπει να θυμηθούμε ότι το πεδίο της επιστημονικής γνώσης περιορίζεται μόνο στον φυσικό κόσμο. Όπως έχουμε ήδη επισημάνει, οι «εξωγήινοι» στις δραστηριότητές τους συχνά απευθύνονται στην πνευματική ζωή του ανθρώπου, κηρύσσοντας ιδέες που μοιάζουν περίεργα με τις αποκρυφιστικές. Ωστόσο, η ζωή του ανθρώπινου πνεύματος ξεπερνά τα όρια της επιστημονικής γνώσης, αποτελώντας πεδίο της θρησκευτικής σκέψης. Αν είναι έτσι, τότε μήπως η ερευνητική σκέψη της ανθρωπότητας χτυπάει τη λάθος πόρτα;
Σύμφωνα με τον Τζον Κιλ, με τον οποίο, κατά τη γνώμη μας, μπορούμε μόνο να συμφωνήσουμε: «…οι κυριότερες, αλλά ελάχιστα διερευνημένες, πτυχές του φαινομένου των ΑΤΙΑ, εκτός από την καθαρά επιστημονική, είναι η θεολογική και η φιλοσοφική. Το πρόβλημα των ΑΤΙΑ δεν θα λυθεί ποτέ από τους επιστήμονες αν δεν αποκτήσουν γνώσεις στον τομέα των ελευθέρων τεχνών, της θεολογίας και της φιλοσοφίας (έμφαση από εμάς. – Β.Π.). Δυστυχώς, η μελέτη των περισσότερων επιστημονικών κλάδων απαιτεί τόσο πολύ χρόνο και προσπάθεια, που απλώς δεν υπάρχει φυσική δυνατότητα να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με κάτι άλλο» (41).
Ας θυμηθούμε ξανά τι γνωρίζουμε για αυτά τα όντα και ας δούμε το φαινόμενο των μυστηριωδών «εξωγήινων» από την οπτική γωνία της χριστιανικής θρησκείας.
- Γνωρίζουμε ότι μπορούν να μετακινούνται εύκολα στο διάστημα, παραβιάζοντας όλους τους νόμους της φυσικής, και μπορούν εύκολα να αλλάζουν την εξωτερική τους μορφή.
- Η παρουσία τους προκαλεί τρόμο στα ζώα και στους ανθρώπους.
- Η επικοινωνία μαζί τους είναι καταστροφική για την ψυχική και σωματική υγεία του ανθρώπου.
- Επιδιώκουν ενεργά να αλλάξουν την κοσμοθεωρία και την ψυχολογία των επαφικών.
- Συχνά, οι επαφές με τους «εξωγήινους» καταλήγουν σε αυτοκτονία των επαφικών.
- Αυτά τα όντα εισάγουν ενεργά θρησκευτικές ιδέες που αποσκοπούν στη λατρεία των «εξωγήινων» ως «σωτήρων» της ανθρωπότητας. Όπως μπορούμε να παρατηρήσουμε, αυτές οι ιδέες είναι από μόνες τους αντιχριστιανικές, αλλά μοιάζουν πολύ με τις ιδέες των αποκρυφιστικών διδασκαλιών.
Όλα αυτά που αναφέρθηκαν σας θυμίζουν κάτι; Οι «εξωγήινοι» παρουσιάζουν όλα τα σημάδια εκείνων των πνευματικών όντων με τα οποία η ανθρωπότητα ζει δίπλα-δίπλα σε όλη την ιστορία της ύπαρξής της, και τα οποία είναι καλά γνωστά, για παράδειγμα, από την εμπειρία της πνευματικής ζωής της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Ο χαρακτήρας της συμπεριφοράς αυτών των πλασμάτων και τα αποτελέσματα της επικοινωνίας μαζί τους μας επιτρέπουν να τα ονομάσουμε δαιμόνια.
ΑΤΙΑ και Δαιμονολογία
Ακόμη και η τυπική εξωτερική εμφάνιση των «εξωγήινων» θυμίζει συχνά την εμφάνιση των όντων που παρουσιάζονται στους συμμετέχοντες σε πνευματικές συνεδρίες. Ο Αρχιεπίσκοπος Τόμας Κόλι περιγράφει μια συνηθισμένη περίπτωση υλοποίησης μπροστά σε μια ομάδα γιατρών και ιερέων (42): «Το Πνεύμα, καθώς σχηματιζόταν, έγινε 8 ίντσες ψηλότερο από τον Δρ. Μονκ (τον μέντιουμ), μεγάλωνε σταδιακά και παρουσιάστηκε μπροστά μας ως ένας γίγαντας με τη μυϊκή διάπλαση ενός χάλκινου αγάλματος, ισχυρός και ανεξάρτητος από τον μέντιουμ, ένας αρχαίος Αιγύπτιος… . Πλησίασα το πνεύμα για να του μετρήσω τα χέρια. Ήταν μικρά, όπως σε όλους τους ανατολικούς λαούς, με λεπτούς καρπούς, αλλά με ογκώδεις, τριχωτούς δικεφάλους. Τα μάτια του πνεύματος ήταν μαύρα και διαπεραστικά, αλλά όχι σκληρά. Τα μαλλιά του ίσια και μαύρα σαν πίσσα, το μουστάκι του μακρύ και η γενειάδα του μακριά. Το πλάσμα ήταν γεμάτο ζωή και έκφραση, αλλά λίγο σφιγξοειδές. Το κάλυμμα του κεφαλιού του πνεύματος ήταν πολύ παράξενο, θυμίζοντας ένα μεταλλικό σκουφάκι με ένα έμβλημα μπροστά. Ήταν τραβηγμένο προς τα κάτω στο μέτωπο, το οποίο έλαμπε και ρυτίδιαζε πάνω από τα φτερουγίσματα των φρυδιών. Ένιωσα κρύο καθώς, με το άγγιγμά μου, τα άκρα του έλιωναν σαν νιφάδες χιονιού, για να γίνουν ξανά σκληρά μια στιγμή αργότερα.»
Ο Τζον Κιλ σχολιάζει αυτό το παράδειγμα ως εξής (43): «Στους πνευματιστικούς κύκλους, ένα τέτοιο ον θεωρείται αυτομάτως πνεύμα – η σκιά ενός από καιρό νεκρού Αιγύπτιου. Αλλά αν το ίδιο ον με το ίδιο μεταλλικό σκουφάκι βγει από τους θάμνους στη Δυτική Βιρτζίνια και τρομάξει ένα απομονωμένο ζευγάρι, τότε θα θεωρηθεί εξωγήινος αστροναύτης. Τα περιστατικά αποκρυφισμού είναι τόσο πολλά που δεν έχω τη δυνατότητα να τα αναλύσω. Όμως, υπάρχουν πολλά εξαιρετικά βιβλία για το θέμα, που αποκαλύπτουν πλήρως το πρόβλημα. Αν έχετε τον χρόνο και την υπομονή να διαβάσετε αυτά τα βιβλία, θα ανακαλύψετε στα παραδείγματα που παρατίθενται ακριβείς αναλογίες με το φαινόμενο των ΑΤΙΑ. Θα καταλάβετε πόσο ξεκάθαρα διαγράφεται η εικόνα της δράσης των ίδιων δυνάμεων και στις δύο περιπτώσεις.»
Αυτή τη θέση υποστήριζε και ο ακαδημαϊκός Βίκτορ Ιοζέφοβιτς Βέινικ, ο οποίος δυστυχώς απεβίωσε (παρασύρθηκε από αυτοκίνητο καθ’ οδόν προς ορθόδοξο ναό). Έγραφε, μεταξύ άλλων (44): «…η εξωγήινη προέλευση των ΑΤΙΑ είναι απλώς μια μεταμφίεση, ένα δόλωμα, και το αληθινό νόημα και ο σκοπός του φαινομένου βρίσκεται κάπου αλλού. Σε αυτό το δόλωμα πέφτουν πολλοί σήμερα, που ελπίζουν σε βοήθεια για την ταλαιπωρημένη ανθρωπότητα από μια ανώτερη κοσμική νοημοσύνη… . Θα ήθελα να δώσω ιδιαίτερη προσοχή στην προσπάθεια να εμφυτευθεί στη συνείδηση του σύγχρονου ανθρώπου η ιδέα για την εξωγήινη προέλευση του φαινομένου, το οποίο υποτίθεται ότι έχει ως στόχο να σώσει έναν πολιτισμό βουτηγμένο στα δεινά…»
Ας ανατρέξουμε στην Αγία Γραφή και ας θυμηθούμε τι λέει για τα πνεύματα του κακού. Η Αγία Γραφή αποκαλεί ευθέως τους δαίμονες «πνεύματα της πονηρίας στα επουράνια» (Εφ. 6:12). Είναι πανούργα, πειράζουν τους ανθρώπους, παίζοντας με τα πάθη τους. Μπορούν να πάρουν οποιαδήποτε μορφή, από αυτή του ανθρώπου μέχρι την εικόνα ενός αγγέλου φωτός, ακόμα και του Χριστού (45): «Και δεν είναι παράξενο, γιατί ο ίδιος ο Σατανάς μεταμορφώνεται σε άγγελο φωτός, οπότε δεν είναι μεγάλο πράγμα αν και οι υπηρέτες του μεταμορφώνονται σε υπηρέτες της δικαιοσύνης· αλλά το τέλος τους θα είναι ανάλογο με τα έργα τους» (Β’ Κορ. 11:14-15).
Οι δαίμονες μπορούν να μετακινηθούν στιγμιαία στο χώρο. Η Βίβλος αναφέρει πολλά παραδείγματα δαιμονισμού και τα βάσανα που προκαλούν οι δαίμονες στους δαιμονισμένους. Ο Διάβολος είναι ένας φονιάς (Ιω. 8:44), φέρνει τη φθορά και τον θάνατο, είναι ένας μισάνθρωπος (Ιω. 8:44). Γι’ αυτό, η συνάντηση μαζί του ή με τους υπηρέτες του μπορεί να προκαλέσει τρόμο στην ψυχή του ανθρώπου.
Στο ίδιο συμπέρασμα για την πνευματική προέλευση των «εξωγήινων» καταλήγει και ο Τζον Κιλ (45): «Η δαιμονολογία δεν είναι απλώς μια ακόμη παράλογη θεωρία. Από τα αρχαία έργα δημιουργείται η εντύπωση ότι τα τέρατα και οι δαίμονες συνυπάρχουν ήρεμα με τον άνθρωπο σε όλη την ιστορία του. Έχουν γραφτεί χιλιάδες βιβλία για αυτό το θέμα, από τους πιο μορφωμένους ιερείς, αξιόλογους ερευνητές και επιστήμονες, ενώ ο καθένας από αυτούς βασίστηκε σε έναν αμέτρητο αριθμό άριστα τεκμηριωμένων, λεγόμενων δαιμονικών περιπτώσεων. Τα γεγονότα που περιγράφονται σε αυτήν την εντυπωσιακή λογοτεχνία είναι πολύ παρόμοια, αν όχι ταυτόσημα, με το φαινόμενο των ΑΤΙΑ. Τα θύματα της δαιμονομανίας υπόκεινται στα ίδια συναισθηματικά και φυσιολογικά στρες με τους επαφικούς των ΑΤΙΑ.»
Γιατί τα ΑΤΙΑ είναι το Σύγχρονο Δόλωμα του Διαβόλου
Γιατί όμως στις μέρες μας η εξαπάτηση των ανθρώπων από τα πονηρά πνεύματα γίνεται μέσω της εικόνας των «εξωγήινων»; Η απάντηση σε αυτή την ερώτηση δεν είναι δύσκολη. Ο πειρασμός έρχεται με το κατάλληλο μέσο. Ο πειρασμός παίρνει τη μορφή που ταιριάζει με τη νοοτροπία της κοινωνίας.
«… ο 20ός αιώνας απαιτούσε επίμονα τη στροφή σε νέες μεθόδους. Η ανθρωπότητα προχωρούσε γρήγορα με την αλματώδη ανάπτυξη της επιστήμης, και το φαινόμενο αναπόφευκτα έπρεπε να αλλάξει την θρησκευτική του κάλυψη σε επιστημονική. Δεν ήταν δύσκολο να προβλεφθεί ότι μια σειρά από επιστημονικές (με υπαινιγμούς για εξωγήινη προέλευση) επιδείξεις θα αιχμαλώτιζαν τη φαντασία των ανθρώπων που είχαν απομακρυνθεί από τη θρησκεία» (46).
Τα ραδιοτηλεσκόπια ακούν το Σύμπαν αναζητώντας «αδελφούς στη λογική». Η ιδέα για την ύπαρξη ζωής σε άλλους πλανήτες είναι πλήρως προσβάσιμη και κατανοητή για τον σύγχρονο άνθρωπο. Η σύγχρονη κοινωνία είναι κατά βάση κοσμική. Ο 19ος και ο 20ός αιώνας ήταν η εποχή της πίστης στην τεχνική πρόοδο και οι «άγνωστες εξωγήινες τεχνολογίες» αποδείχθηκαν ένα εξαιρετικό δόλωμα για τους γήινους.
Όχι, οι άνθρωποι δεν απορρίπτουν σήμερα την πίστη στον Θεό. Ωστόσο, η πίστη τους στερείται βάθους, νοήματος και, συνεπώς, σταθερότητας. Η πίστη απαιτεί από τον άνθρωπο πνευματική προσπάθεια και αγώνα (Ματθ. 7:13), αλλά ο άνθρωπος προτιμά να αφήνεται στο ρεύμα. Η πνευματική χαλάρωση οδηγεί σε πνευματική ατροφία. Αφού μπει στον ναό για να ανάψει ένα κερί «για κάθε ενδεχόμενο», ο ίδιος άνθρωπος μπορεί στον ελεύθερό του χρόνο να διαβάσει ένα βιβλίο για μαγεία, να τρέξει σε έναν αστρολόγο για να του προβλέψει το μέλλον και, αν νιώσει αδιαθεσία, να σπεύσει σε έναν μέντιουμ. Αυτό είναι το μέσο πνευματικό προφίλ του σύγχρονου ανθρώπου.
Ως αποτέλεσμα, η κοινωνία σταδιακά διαποτίζεται όλο και περισσότερο από τον αποκρυφισμό. Είναι απλό: αντιγράφοντας ένα γνωστό προϊόν, μπορείς να βγάλεις καλά χρήματα. Ο διάβολος με τον ίδιο τρόπο «κερδίζει» τις ανθρώπινες ψυχές. Έχουμε προειδοποιηθεί για τον σκοπό του: «Να είστε συνετοί, να επαγρυπνείτε, γιατί ο αντίπαλός σας ο διάβολος κυκλοφορεί σαν λιοντάρι που βρυχάται, αναζητώντας κάποιον για να καταβροχθίσει» (Α’ Πέτρ. 5:8-9).
Όλα τα υπόλοιπα είναι απλώς θέμα μεθόδων. Ο Τζον Κιλ γράφει επίσης για αυτό: «…στο παρελθόν το φαινόμενο καλλιεργούσε με προσοχή την υιοθέτηση μιας θρησκευτικής άποψης, με τον ίδιο τρόπο που σήμερα επιβάλλεται η εξωγήινη εκδοχή. Η Επιχείρηση “Δούρειος Ίππος” είναι ένα πολύ παλιό παιχνίδι, το οποίο σήμερα διεξάγεται σε μια κάπως ανανεωμένη μορφή. Οι χθεσινοί απεσταλμένοι του διαβόλου αντικαθίστανται από τους μυστηριώδεις “άνδρες με τα μαύρα”. Οι οιονεί άγγελοι των βιβλικών χρόνων αντικαταστάθηκαν από μεγαλοπρεπείς κοσμοναύτες. Οι δαίμονες, οι διαβόλοι και οι ψευδο-άγγελοι θεωρούνταν πάντα στην αρχαιότητα ψεύτες και ληστές. Οι ίδιοι ψεύτες και απατεώνες εμφανίζονται στις μέρες μας με τη μορφή μακρυμάλληδων Αφροδίσιων (έμφαση από εμάς. – Β.Π.)» (47).
Παραπομπές
(1) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 9.
(2) Για την Ορθόδοξη άποψη για το φαινόμενο των ΑΤΙΑ βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001. Για μια κοσμική προσέγγιση του φαινομένου: Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991.
(3) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 89.
(4) Βλ.: Κιλ Τζον Α., ΑΤΙΑ: Επιχείρηση «Δούρειος Ίππος». Νέα Υόρκη. 1970.
(5) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 14. «Η Ανακάλυψη».
(6) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 14. «Η Ανακάλυψη».
(7) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 12. «Οι Κοσμικοί Πειραχτές».
(8) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 12. «Οι Κοσμικοί Πειραχτές».
(9) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 84-85.
(10) Το ίδιο. Σ. 86-87.
(11) Το ίδιο. Σ. 89.
(12) Βλ.: Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991.
(13) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 133-136.
(14) Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001.
(15) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 91.
(16) Για τους επαφικούς βλ.: Πιτάνοφ Β.Γ., Channeling: «Κανάλι» ή «Αποχετευτικό»;
(17) Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001.
(18) Βλ. το ίδιο.
(19) Μαζουρκέβιτς Σ.Α., Ταΐτσκαγια Α.Ι., Αποκρυφισμός και Μυστικισμός. Μόσχα, «EKSMO»· Ντονέτσκ, «SKIF». 2004. Σ. 177-178.
(20) Το ίδιο. Σ. 190.
(21) Αζάζα Β., Βασίλιεφ Ν., Βεϊνγκέροβα Λ., Γκουρίεφ Ντ., Ζιούζκο Α., Προσοχή: ΑΤΙΑ! Μόσχα, 1991. Σ. 4.
(22) Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001.
(23) Βαρλάμοφ Μ., Γιατί οι Ορθόδοξοι δεν βλέπουν ΑΤΙΑ; / Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001. Σ. 436.
(24) Βλ.: Πιτάνοφ Β.Γ., Η Κρίση της Συνείδησης: Η Άγκνι Γιόγκα εναντίον του Χριστιανισμού.
(25) Μαζουρκέβιτς Σ.Α., Ταΐτσκαγια Α.Ι., Αποκρυφισμός και Μυστικισμός. Μόσχα, «EKSMO»· Ντονέτσκ, «SKIF». 2004. Σ. 177.
(26) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 308.
(27) Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001.
(28) Βλ. το ίδιο.
(29) Ηγούμενος Ν., Εξωγήινοι: Μια Νέα Κουλτούρα, Μια Νέα Θρησκεία, Ένας Νέος Άνθρωπος / Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001. Σ. 19.
(30) Συγκεκριμένα, αυτές οι μέθοδοι είναι πολύ δημοφιλείς στις αιρέσεις. Βλ.: Πιτάνοφ Β.Γ., Εισαγωγή στη Σεκτολογία.
(31) Βλ.: Πιτάνοφ Β.Γ., Η Κρίση της Συνείδησης: Η Άγκνι Γιόγκα εναντίον του Χριστιανισμού.
(32) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 304.
(33) Βλ.: Πιτάνοφ Β.Γ., Ο Μύθος της «Αδελφοσύνης των Θρησκειών», ως Μέθοδος Αγώνα κατά των Παραδοσιακών Θρησκειών.
(34) Ντβόρκιν Α.Λ., Σεκτολογία. Νίζνι Νόβγκοροντ, Εκδόσεις της Αδελφότητας του Αγίου Πρίγκιπα Αλεξάνδρου Νιέφσκι. 2003. Σ. 30.
(35) Βλ.: Από τι θέλουν να μας «σώσουν» τα ΑΤΙΑ, οι μέντιουμ, οι αποκρυφιστές, οι μάγοι; Μόσχα, Εκδόσεις «Danilovsky blagovestnik». 2001.
(36) Βλ.: Χάσεν Σ., Απελευθέρωση από την Ψυχολογική Βία. Αγία Πετρούπολη, «Prime-EVROZNAK». 2001.
(37) Κόλτσιν Γ. Κ., ΑΤΙΑ. Γεγονότα και Έγγραφα. Λένινγκραντ, Γεωγραφική Εταιρεία της ΕΣΣΔ. 1991. Σ. 222.
(38) Το ίδιο. Σ. 236.
(39) Το ίδιο. Σ. 237.
(40) Το ίδιο. Σ. 238.
(41) Βλ.: Κιλ Τζον Α., ΑΤΙΑ: Επιχείρηση «Δούρειος Ίππος». Νέα Υόρκη. 1970. Κεφ. 12. «Οι Κοσμικοί Πειραχτές».
(42) Βλ. το ίδιο.
(43) Βλ. το ίδιο.
(44) Βέινικ Α.Ι., Θερμοδυναμική των Πραγματικών Διαδικασιών. Μινσκ, «Nauka i tekhnika». 1991. Σ. 527, 530.
(45) Βλ.: Κιλ Τζον Α., ΑΤΙΑ: Επιχείρηση «Δούρειος Ίππος». Νέα Υόρκη. 1970. Κεφ. 12. «Οι Κοσμικοί Πειραχτές».
(46) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 13. «Η Καλύτερη Θεραπεία κατά των Δαγκωμάτων Αλιγάτορα».
(47) Βλ. το ίδιο. Κεφ. 12. «Οι Κοσμικοί Πειραχτές».
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ: НЛО: современная приманка древнего змия
σημ. entaksis: H μορφοποίηση και οι τίτλοι στις ενότητες έγιναν από εμάς