Νέα Εποχή - Αποκρυφισμός

Αλέξανδρος Ντβόρκιν, διδάκτωρ φιλοσοφίας

ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ Ο

«ΥΠΕΡΒΑΤΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΙΣΜΟΣ»

  1. Πώς τελειώνει όλο αυτό

Το τηλέφωνο χτύπησε στις έξι το πρωί. Στο σκοτάδι, μόλις βρήκα το ακουστικό: «Αλλο;». Η γυναίκα που μου απάντησε μόλις συγκρατούσε τα κλάματα: «Αλέξανδρε Λεονίδοβιτς, συγγνώμη που σας ξυπνήσαμε, αλλά με την αδελφή μου συμβαίνει κάτι τρομερό. Κυλιέται στο πάτωμα, φωνάζει ότι πονάει σε όλο της το σώμα, ότι είναι καταραμένη και τώρα οπωσδήποτε θα πεθάνει».


– Και τι σχέση έχω εγώ; Καλέστε την ψυχιατρική έκτακτη βοήθεια.
– Α, ναι, ξεχάσαμε να πούμε, πρόσφατα αποφάσισε να αποχωρήσει από την «Υπερβατικός Διαλογισμός».
– Α, τώρα καταλαβαίνω… Πιθανότατα αυτό το επεισόδιο έχει ψυχοσωματική προέλευση. Τους τρομοκρατούν στη σέκτα, λέγοντας ότι αν φύγουν, θα πεθάνουν με φρικτούς πόνους. Η αδελφή σας βρίσκεται σε βαριά ψυχολογική εξάρτηση. Έχει κάτι σαν «σύνδρομο στέρησης».
– Τι πρέπει να κάνουμε;
– Προσπαθήστε να ρωτήσετε την αδελφή σας για τη προσωπική της μάντρα, που της δόθηκε στη σέκτα. Μπορεί να την πει;

Η συνομιλήτριά μου απομακρύνθηκε για λίγο. Οι φωνές ακούγονταν στο ακουστικό.
– Όχι, δεν την λέει. Λέει ότι είναι τρομερό μυστικό και η αποκάλυψή του θα φέρει φοβερή ατυχία σε εκείνη και σε όλους εμάς.
– Πόσο χρονών ήταν όταν έκανε την «πούτζα»;
– Τι;
– Την τελετή ένταξης στη σέκτα.
– Τριάντα έξι.

Άναψα το φως και άνοιξα το βιβλίο:
– Πείτε της ότι η μάντρα της είναι «χιρίνγκ». Προφέρετε αυτή τη λέξη δυνατά και καθαρά. Μετά πείτε της ότι δεν υπάρχει κανένα μυστικό. Οι μάντρες δίνονται σε κάθε μέλος της σέκτας ανάλογα με την ηλικία που έκανε την ένταξη. Πρέπει να καταρριφθεί ο φόβος που την δένει με τη σέκτα. Την κρατούν δεμένη με φόβο, μυστικό και εκβιασμό. Πρέπει να σπάσει αυτό. Κάντε όπως σας λέω και μετά καλέστε με ξανά.

Μετά από λίγα λεπτά, το τηλέφωνο χτύπησε ξανά.
– Ξέρετε, φαίνεται ότι λειτούργησε. Η αδελφή ηρεμεί σιγά-σιγά. Λέει ότι οι πόνοι υποχωρούν. Πολύ θέλει να σας συναντήσει.

  1. Η Υπερβατικός Διαλογισμός σε δράση

Συχνά ακούμε ότι πολλοί συμπατριώτες μας εντάσσονται στη σέκτα «Υπερβατικός Διαλογισμός» (ΥΔ). Αυτή η νεοϊνδουιστική ολοκληρωτική σέκτα, που χρησιμοποιεί τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του μάρκετινγκ για τη διάδοσή της, είναι αρκετά διαδεδομένη στη Ρωσία.

Τον τελευταίο καιρό, η δραστηριότητά της γίνεται όλο και πιο ορατή. Υπάρχουν κύκλοι και λέσχες μελέτης της ΥΔ, και στις πόλεις Στσελκόβο και Φριάζινο της Μοσχοβίας, καθώς και στο Όμσκ (ίσως και αλλού), υπάρχουν εργοστάσια παραγωγής «μαχαρισικών» γλυκισμάτων («Μαχαρίσι Μπισκότα»), που πωλούνται ευρέως σε όλη τη χώρα.

Ενώ άλλες σέκτες επιδιώκουν να αναγνωριστούν ως θρησκείες (π.χ. η Σαηεντολογία, που απαιτεί σε όλες τις χώρες να θεωρείται θρησκεία), ο ΥΔ αποκηρύσσει κάθε σχέση με θρησκεία. Ο οργανωτής της, Μαχαρίσι Μαχέσ Γιογκι, επέλεξε άλλη πορεία διάδοσης: ισχυρίζεται ότι ο ΥΔ δεν έχει καμία σχέση με θρησκεία – είναι αποκλειστικά επιστημονική ιατρική μέθοδος, δημιουργημένη για να βοηθήσει την ανθρωπότητα.

Οι εκπρόσωποι της σέκτας στρατολογούν ανθρώπους, διαβεβαιώνοντας ότι η οργάνωση δεν σχετίζεται με θρησκεία, ότι πρόκειται απλώς για μια απλή και αποτελεσματική μέθοδο για σωματική χαλάρωση, βελτίωση της υγείας, αύξηση πνευματικών δυνατοτήτων και επιτυχία στη ζωή. Θα σας δείξουν σωρεία διαγραμμάτων που υποτίθεται ότι αποδεικνύουν τα οφέλη της ΥΔ στο ανθρώπινο σώμα, στην κοινωνική ευημερία, στη μείωση της εγκληματικότητας και στην αύξηση της παραγωγικότητας.

Στις εισαγωγικές διαφημιστικές διαλέξεις, οι στρατολόγοι της σέκτας θα σας δείξουν πώς η ΥΔ εφαρμόστηκε σε κάποια πόλη – και η καμπύλη της εγκληματικότητας κατρακύλησε, όσο περισσότεροι άρχισαν να διαλογίζονται, προφέροντας τις μάντρες τους για 20 λεπτά κάθε πρωί και βράδυ. Ξεκινήστε διαλογισμό στη γειτονιά σας και η καμπύλη εγκληματικότητας θα πέσει, ενώ η παραγωγικότητα θα αυξηθεί. Στη συνέχεια θα σας δείξουν στον πίνακα κι άλλες καμπύλες, όπου η θνησιμότητα πέφτει και η ευεξία εκτοξεύεται.

Αν κάποιος πιαστεί από αυτά, θα πρέπει να συμμετάσχει στην τελετή ένταξης (αυτή τη φορά επί πληρωμή), που θα του παρουσιαστεί ως φόρος τιμής στην ινδική παράδοση. Στην πραγματικότητα, θα συμμετάσχει, πιθανόν άθελά του, σε ειδωλολατρική τελετή, θα προσφέρει θυσία στον ινδό γκουρού, θα τον προσκυνήσει ως θεό και θα αφιερωθεί σε αυτόν.

Τότε, στον νέο μαθητή θα δοθεί η μάντρα του, στην οποία θα πρέπει να διαλογίζεται. Θα του πουν ότι η μάντρα είναι ατομικά προσαρμοσμένη και γνωστή μόνο σε εκείνον. Επαναλαμβάνοντάς την, θα πετύχει θετικά αποτελέσματα: η υγεία θα βελτιωθεί, οι πνευματικές του δυνατότητες θα αυξηθούν, θα νιώσει ευφορία χωρίς ναρκωτικά, από την οποία δεν θα θέλει να βγει, καθώς θα επιπλέει συνεχώς σε μακαριότητα και θα δέχεται ευεργεσίες από παντού. Αν κάποιος θελήσει να τον ληστέψει, πιθανόν θα σκοντάψει. Και γενικά, αν όλοι οι άνθρωποι διαλογίζονταν, θα επικρατούσε παγκόσμια ευημερία, γιατί με όσους διαλογίζονται δεν μπορεί να συμβεί τίποτα κακό.

Μάντρα – είναι τρομερό μυστικό; Τη γνώριζε μόνο ο δάσκαλος, αλλά και εκείνος τη ξέχασε, οπότε τη γνωρίζει μόνο ο άνθρωπος στον οποίο δόθηκε και αν, μη γένοιτο, την προφέρει φωναχτά μπροστά σε κάποιον, αυτό μπορεί να προκαλέσει φοβερές ατυχίες τόσο για εσάς όσο και για το άτομο που τυχαία θα μάθει το μυστικό σας. Έτσι, ο άνθρωπος κρατιέται στη σέκτα μέσω του φόβου, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά συνηθισμένος εκβιασμός.

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει κανένα μυστικό: η μάντρα δίνεται ανάλογα με την ηλικία στην οποία ο άνθρωπος έκανε την ένταξη. Αν ρωτήσετε ένα μέλος της σέκτας σε ποια ηλικία έγινε η ένταξη και μετά του πείτε δυνατά τη μάντρα του, το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.

Μερικές μάντρες από αυτή τη «τρομερή» λίστα: σε όποιον έκανε την πούτζα από 4 έως 10 ετών δίνεται η μάντρα «Ινγκ», από 16 έως 18 – «Αϊνγκ», από 18 έως 20 – «Αϊμ», από 20 έως 22 – «Αϊνγκα», από 22 έως 24 – «Αϊμα», από 24 έως 30 – «Σιρίνγκ», από 30 έως 35 – «Σιρίμ», από 35 έως 40 – «Χιρίνγκ», από 40 έως 45 – «Χιρίμ», και ούτω καθεξής.

Όλα αυτά είναι ονόματα και επιθέματα της ινδικής θεάς του θανάτου Κάλι, που συνήθως απεικονίζεται με τη γλώσσα έξω γεμάτη αίμα, με κολιέ από κρανία και με ανδρικά, γυναικεία και παιδικά πτώματα κρεμασμένα στη μέση της. Στα χέρια της κρατά τσεκούρια με τα οποία ρέει αίμα. Αυτή τη θεά, χωρίς να το γνωρίζουν, επικαλούνται οι διαλογιστές προφέροντας τη μάντρα τους.

Όλα αυτά τα πνευματικά πειράματα συνήθως τελειώνουν άσχημα: πολλοί πρώην «διαλογιστές» ανέφεραν ότι κατά τη διάρκεια των ασκήσεων είχαν τρομερές δαιμονικές οράσεις. Άλλοι μιλούν για καταπληξία, απώλεια συνείδησης και ψυχικές διαταραχές.

Μέσω ψυχικών τεχνικών, η σέκτα κυριαρχεί στη συνείδηση των μελών της, και εκείνα εισέρχονται σε είδος ναρκωτικής εξάρτησης από τον διαλογισμό, τις ασκήσεις «διεύρυνσης συνείδησης», τη μελέτη της «θεωρίας του Μαχαρίσι» κ.ά. Όλες αυτές οι υπηρεσίες είναι φυσικά επί πληρωμή, και συχνά συμβαίνει το άτομο να φέρνει στη σέκτα ακόμη και τα τελευταία του χρήματα. Η συνεχής διάσπαση της συνείδησης οδηγεί συχνά σε κατάσταση όπου τα μέλη της σέκτας δεν διακρίνουν πλέον τις φαντασίες τους από την πραγματικότητα και χάνουν εντελώς τον έλεγχο του εαυτού τους. Και αυτό τους φαίνεται όχι μόνο φυσιολογικό, αλλά και υψηλά πνευματικό – κατάσταση υπερανθρώπου.

Ένα πρώην μέλος θυμάται: «Στον κόσμο του ΥΔ είναι απολύτως φυσιολογικό να είσαι άνθρωπος με «στραβή σκεπή», στην πραγματικότητα αυτό είναι ουδέτερος όρος. Λένε ότι ο άνθρωπος βρίσκεται σε κατάσταση μακαριότητας όταν περιπλανιέται άσκοπα, κουνιέται, τρέμει, από το στήθος του βγαίνουν ακούσιοι ήχοι – όλα αυτά θεωρούνται σημάδια πνευματικής ανάπτυξης. Αν κάποιος ξεχάσει το όνομά του, θεωρείται απλώς αστείο επεισόδιο. Συχνά ξεκινούσα κάτι και ξέχναγα εν τω μεταξύ τι ακριβώς κάνω. Αυτό επίσης θεωρείτο φυσιολογικό στον κόσμο του ΥΔ».

Γνωστή είναι η περίπτωση όπου σε έναν από τους κύκλους ΥΔ, ο δάσκαλος έπειθε τα μέλη ότι όλα όσα αντιλαμβάνονται με τις αισθήσεις τους είναι λάθος – στην πραγματικότητα συμβαίνει το αντίθετο από αυτό που αντιλαμβάνονται. Ως αποτέλεσμα, μια γυναίκα κατέληξε στο νοσοκομείο με σοβαρά τραύματα, επειδή την κέρασε ένας ταύρος που νόμιζε ότι ήταν φιλική αγελάδα και πήγε να τον χαϊδέψει.

Οι μαθητές προγραμματίζονται να πιστεύουν ότι η διακοπή του διαλογισμού και η έξοδος από τη σέκτα θα τους φέρει τις χειρότερες συνέπειες: καταστροφή της υγείας ή ακόμα και θάνατο. Αυτή η «ψυχική βόμβα» ενεργοποιήθηκε στην περίπτωση που περιέγραψα στην αρχή αυτού του κειμένου.

  1. Ιστορία της σέκτας και τα σχέδια παγκόσμιας κυριαρχίας της

Το κίνημα του ΥΔ ξεκίνησε το 1952. Στην Καλιφόρνια ήρθε ένας γενειοφόρος γκουρού από την Ινδία και αμέσως κατέθεσε αίτηση για θρησκευτική μη κερδοσκοπική οργάνωση, που αρχικά ονομαζόταν «Ίδρυμα Πνευματικής Αναγέννησης». Ο άνθρωπος αυτός ονόμαζε τον εαυτό του Μαχαρίσι Μαχέσ Γιογκι. Το πραγματικό του όνομα ήταν Μαχέσ Πρασάντ Βάρμα. Γεννήθηκε το 1911 σε οικογένεια συλλέκτη φόρων. Το 1942 αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Αλλάχαμπαντ με ειδικότητα μηχανικού. Δούλεψε λίγο σε εργοστάσιο, αλλά σύντομα ασχολήθηκε με πνευματικές αναζητήσεις, και έγινε μαθητής του διάσημου τότε γκουρού Σουάμι Μπράχμανάντα Σαρασβάτι Μαχαράτζα (Γκουρού Ντέβα).

Ο Μαχαρίσι Μαχέσ Γιογκι ισχυρίζεται ότι ήταν ο καλύτερος μαθητής του Γκουρού Ντέβα, αλλά πέρα από τα λόγια του, δεν υπάρχει καμία επιβεβαίωση – όπως και ότι, πριν πεθάνει, ο Γκουρού Ντέβα τον κάλεσε και του ανέθεσε να δημιουργήσει μια νέα μέθοδο διαλογισμού, αποτελεσματική και προσβάσιμη σε οποιονδήποτε, ώστε κάθε άνθρωπος να την εφαρμόσει και να φτάσει στη «συνείδηση της απόλυτης ύπαρξης».

Σύμφωνα με τον μύθο του ΥΔ, ο Μαχαρίσι πήρε την αποστολή πολύ σοβαρά: φέρεται να αποσύρθηκε σε μια σπηλιά των Ιμαλαΐων και να παρέμεινε εκεί δύο χρόνια συνεχούς διαλογισμού, μετά την οποία βγήκε και ανακοίνωσε τη δημιουργία της νέας μεθόδου. Ο Μαχαρίσι άρχισε να ταξιδεύει στην Ινδία και να προωθεί τη μέθοδό του, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία, καθώς στην Ινδία υπάρχουν πολλοί γκουρού και η ανταγωνιστικότητα είναι μεγάλη. Τότε αποφάσισε να ταξιδέψει στην Καλιφόρνια, όπου ήταν πιο εύκολο να πετύχει, ενώ στη Δύση η δημοτικότητα των ανατολικών διδασκαλιών αυξανόταν.

Στην αρχή τα πράγματα για τον Μαχαρίσι πήγαιναν μέτρια, έως ότου η ζωή τον έφερε σε επαφή με τον Τζορτζ Χάρισον των «Μπιτλς», που ενθουσιάστηκε από τη μέθοδο επειδή είχε λίγες απαιτήσεις αλλά μεγάλα αποτελέσματα. Μετά από αυτό, η πορεία του Μαχαρίσι ανέβηκε. Όλη η ομάδα των «Μπιτλς» άρχισε να ασχολείται με τον ΥΔ (πριν ακόμα ασχοληθούν με τον Κρίσνα). Στη συνέχεια, τη μέθοδο υιοθέτησε η μπάντα «Ρόλινγκ Στόουνς», μετά η ηθοποιός Σίρλεϊ ΜακΛέιν (σήμερα απόστολος του νεοειδωλολατρικού κινήματος «Νέας Εποχής») και άλλες διασημότητες του Χόλιγουντ. Έτσι, ο Μαχαρίσι έγινε ξαφνικά και ο ίδιος σταρ πρώτης μεγέθους. Για εκείνον μιλούσε όλος ο κόσμος, αλλά οι μέθοδοι που ανέπτυξε ήταν ακριβοί και αρκετά σύνθετοι. Ο Τζορτζ Χάρισον και ο Τζον Λένον μπορούσαν να τους αντέξουν, αλλά ένας απλός υδραυλικός ή φοιτητής όχι. Γι’ αυτό η δημοτικότητά του κατέρρευσε εξίσου γρήγορα όπως είχε ανέβει αρχικά. Τότε ο επινοητικός γκουρού κατάλαβε ότι είχε ξεκινήσει από λάθος άκρο.

Δεν κατοικούσε πλέον σε κάποια σπηλιά των Ιμαλαΐων, αλλά σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στην Καλιφόρνια, όπου αναθεώρησε πλήρως το πρόγραμμα του, αφαιρώντας οποιαδήποτε αναφορά στη θρησκεία και τη θρησκευτικότητα. Το κύριο στοιχείο που πρόσθεσε ο Μαχαρίσι ήταν οι αποτελεσματικές μέθοδοι μάρκετινγκ. Κλείνοντας το ίδρυμά του, ίδρυσε μια νέα οργάνωση – την «Διεθνή Φοιτητική Εταιρεία Διαλογισμού». Αμέσως άρχισαν να δημιουργούνται παραρτήματα σε όλες τις πανεπιστημιακές φοιτητικές εστίες, και τότε μπήκε, όπως λένε, στο «ρεύμα», διότι μεταξύ των φοιτητών υπήρχε έντονο ενδιαφέρον για την Ανατολή. Επιπλέον, ό,τι πρότεινε δεν ονομαζόταν πλέον θρησκεία – όλα βασίζονταν σε «επιστημονικές» και «ψυχολογικές» μεθόδους. Ο Μαχαρίσι τόνιζε όχι τη πνευματική σημασία της μεθόδου του, αλλά τη χρηστική: ξεκινήστε να διαλογίζεστε και αμέσως θα έχετε καλούς βαθμούς, θα μπορείτε να βρείτε δουλειά κ.ά. Και αν θέλετε «να απολαύσετε», γιατί να παίρνετε επιβλαβή ναρκωτικά όταν μπορείτε να «απολαύσετε» και χωρίς αυτά;

Μέσα σε λίγα χρόνια, η αυτοκρατορία του ΥΔ είχε ήδη 6.000 δασκάλους και ετήσιο εισόδημα 20 εκατομμυρίων δολαρίων, που για την εποχή ήταν τεράστια ποσά. Από τότε τα έσοδα αυξάνονταν συνεχώς.

Η κύρια διαφημιστική έμφαση δινόταν στο ότι η ΥΔ είναι πολύ εύκολη στην εκμάθηση, ότι προσφέρει ευχαρίστηση, βαθύ ξεκούρασμα και χαλάρωση απαραίτητα για δυναμική εργασία, βελτιώνει την καθαρότητα της αντίληψης, ενεργοποιεί το δημιουργικό μυαλό, διευρύνει την επίγνωση της πραγματικότητας και εξασφαλίζει φυσική ανάπτυξη της προσωπικότητας. Σύμφωνα με τον Μαχαρίσι, όλα αυτά είναι πολύ απλά: διαλογιστείτε 20 λεπτά το πρωί και 20 λεπτά το βράδυ – επαναλαμβάνοντας τη μάντρα που σας δόθηκε – και χρησιμοποιήστε τη μέθοδο που εφαρμόζουν παγκοσμίως πιλότοι, υπουργοί, νοικοκυρές, εργάτες, δασοκόμοι, επιστήμονες – όλοι, όλοι, όλοι. Αυτό δεν έμοιαζε καθόλου με την πολύπλοκη ινδική φιλοσοφία και προωθείτο με επαγγελματικό μάρκετινγκ και προηγμένη διαφήμιση.

Στον πυρήνα της δομής του ΥΔ βρίσκονται οι βασικοί διανομείς – ταμειακοί υπάλληλοι υπεύθυνοι για τη διάδοση του διαλογισμού σε όλο τον κόσμο. Ο στόχος τους είναι να κάνουν τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν τον ΥΔ και, τουλάχιστον, να παραμένουν σε κατάσταση «ακροατών», πληρώνοντας και διαλογιζόμενοι. Το κύριο είναι να εισπράττουν χρήματα και να διαδίδουν την επιρροή.

Πέρα από τους «ακροατές» υπάρχει και ο εσωτερικός κύκλος των «μυημένων», όσων έχουν φτάσει στα ανώτερα επίπεδα του ΥΔ. Οι καλύτεροι από τους «ακροατές» προάγονται σε «μυημένους». Η μάντρα τους διευρύνεται σταδιακά: στη μάντρα που δόθηκε κατά την πούτζα προστίθενται μια-μια λέξεις, έως ότου σχηματιστεί μια ολόκληρη φράση που περιγράφει τα χαρακτηριστικά της «μεγάλης θεάς» Κάλι-Σαρασβάτι και την επικαλείται με προσευχή.

Από τους πιο αξιόπιστους «μυημένους» επιλέγονται οι μόνιμοι υπάλληλοι.

Είναι πιθανό ο ΥΔ να είναι η πιο αμερικανισμένος από όλες τις νεοϊνδουϊστικές ομάδες που δραστηριοποιούνται στον χριστιανικό κόσμο. Ο Μαχαρίσι ηγείται μιας πολύ αυστηρής οργάνωσης: οποιαδήποτε επιχειρηματική εταιρεία θα ζήλευε τη δομή ελέγχου από πάνω έως κάτω. Ίδρυσε την αυτοκρατορία του για να πραγματοποιήσει το «Παγκόσμιο Σχέδιο», που περιλαμβάνει επτά διαδοχικούς φιλόδοξους στόχους:

  1. Ανάπτυξη του πλήρους δυναμικού της προσωπικότητας.
  2. Βελτίωση των επιτευγμάτων της κυβέρνησης.
  3. Υλοποίηση της ανώτατης ιδέας της εκπαίδευσης.
  4. Εξάλειψη του προβλήματος της εγκληματικότητας και κάθε συμπεριφοράς που φέρνει δυστυχία στην ανθρώπινη οικογένεια.
  5. Μέγιστη αξιοποίηση του περιβάλλοντος.
  6. Επίτευξη των οικονομικών στόχων των ανθρώπων και της κοινωνίας.
  7. Επίτευξη των πνευματικών στόχων της ανθρωπότητας σε αυτή τη γενιά.

Με άλλα λόγια: «Το κόμμα ορκίζεται ότι η σημερινή γενιά Σοβιετικών θα ζήσει στον κομμουνισμό». Το γεγονός είναι ότι ο Μαχαρίσι δεν περιορίζεται να διακηρύσσει αυτούς τους στόχους – κάνει πραγματικά ό,τι είναι δυνατόν για την εφαρμογή τους. Οι δραστηριότητες της αυτοκρατορίας του ΥΔ κατευθύνονται σε προγράμματα που συνδέονται με την πραγμάτωση της ουτοπίας του Μαχαρίσι. Αυτό φαίνεται από τις οργανώσεις που δημιούργησε: «Διεθνής Φοιτητική Εταιρεία Διαλογισμού», «Αμερικανική Εταιρεία Διαλογισμού», «Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκτελεστικής Σχεδίασης», «Αμερικανικό Ίδρυμα Δημιουργικής Νοημοσύνης», «Διεθνές Πανεπιστήμιο Μαχαρίσι», «Ινστιτούτο Φυσικής Κατάρτισης και Αθλητικής Τελειότητας», «Ενωμένος Οργανωτικός Κογκλομεράτος».

Τα παραρτήματα αυτών των οργανισμών ανοίγουν σε όλες τις χώρες όπου δρα ο ΥΔ. Για παράδειγμα, στη Ρωσία υπάρχουν παραρτήματα του «Διεθνούς Πανεπιστημίου Μαχαρίσι» στη Μόσχα, την Αγία Πετρούπολη, το Όμσκ και άλλες πόλεις. Στη Μόσχα λειτουργεί επίσης το «Διεθνές Πανεπιστήμιο Τεχνολογίας Μαχαρίσι».

Η αυτοκρατορία Μαχαρίσι περιλαμβάνει και βιομηχανικές επιχειρήσεις, που υπάρχουν και στη χώρα μας. Θυμηθούμε τις ζαχαροπλαστικές μονάδες στην περιοχή της Μόσχας και στο Όμσκ, που αποτελούν μόνο την κορυφή του παγόβουνου…

Κάθε οργάνωση παίζει σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή του «Παγκόσμιου Σχεδίου». Η ανάπτυξή τους δεν αφήνεται στην τύχη. Ο Μαχαρίσι είναι πολύ σοβαρός σχετικά με τη θρησκεία του και τη διάδοσή της παγκοσμίως.

Η διάδοση δεν είναι δυνατή χωρίς την επιδέξια χρήση των μέσων μαζικής ενημέρωσης. Ο Μαχαρίσι διαθέτει ομάδα ειδικών που διευθύνουν ένα τεράστιο εκδοτικό συγκρότημα, τηλεοπτικό στούντιο και τις δημόσιες σχέσεις σε όλους τους σημαντικούς τομείς της ανθρώπινης ζωής.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν να δώσουν στον ΥΔ την εμφάνιση επιστημονικής μεθόδου. Ο ΥΔ πληρώνει σημαντικά ποσά σε επιστήμονες που δημοσιεύουν υλικό για την επιστημονική σημασία των ανακαλύψεων του Μαχαρίσι και για την «αποδεδειγμένη» ευεργετική επίδραση του διαλογισμού στον οργανισμό. Γνωστή είναι η διδακτορική διατριβή του μέλους της σέκτας Ρόμπερτ Κιθ Γουόλες, που ισχυριζόταν ότι ο ΥΔ προκαλεί επιβράδυνση του καρδιακού ρυθμού και γενική χαλάρωση του σώματος. Από τότε έχει αποδειχθεί ότι τα ίδια αποτελέσματα μπορούν να επιτευχθούν με πολύ απλούστερους και ασφαλέστερους τρόπους, όμως οι οπαδοί της ΥΔ προπαγάνδιζαν εκτενώς τα αποτελέσματα των ερευνών του Γουόλες και συνεχίζουν να τα επικαλούνται.

Υπάρχουν και πολλές άλλες έρευνες. Οι περισσότερες είναι κακοοργανωμένες, βασισμένες σε ανεπαρκή και ανεξέλεγκτα πειράματα και δεν αποδεικνύουν τίποτα. Αλλά το γεγονός ότι κάποιος μελέτησε επιστημονικά τον ΥΔ χρησιμοποιείται από τους σεκταρχες ως απόδειξη επιστημονικότητας της μεθόδου.

Σε αρκετές χώρες ο ΥΔ ίδρυσε πολιτικά κόμματα υπό την ονομασία «Κόμμα Φυσικού Νόμου». Ωστόσο, δεν κατάφεραν ακόμη να πετύχουν στις εκλογές. Το μεγαλύτερο μέχρι σήμερα πολιτικό τους επίτευγμα ήταν το 1997, όταν ο διαλογιστής Ουίλιαμ Χέιγκ εκλέχθηκε ηγέτης του κύριου αντιπολιτευτικού κόμματος της Μεγάλης Βρετανίας – του Συντηρητικού Κόμματος. Από τότε όμως οι συντηρητικοί δεν κατάφεραν να βγουν από τη βαθιά εσωτερική κρίση.

Ο ΥΔ χρησιμοποιήθηκε σε διάφορα προγράμματα για την απεξάρτηση από το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, συμπεριλαμβανομένου και του αμερικανικού στρατού (μέχρι το 1977). Εφαρμόστηκε επίσης στις φυλακές. Ο Μαχαρίσι κατάφερε να το επιτύχει αυτό, υποστηρίζοντας ότι η ΥΔ δεν έχει καμία σχέση με τη θρησκεία.

Δεν αγνόησε και τον επιχειρηματικό κόσμο. Σε επιχειρηματικά περιοδικά άρχισαν να εμφανίζονται άρθρα που εξυμνούσαν τα οφέλη της ΥΔ για τους επιχειρηματίες και παρουσίαζαν τα γραφήματα του Γουόλες και άλλων. Δημοσιεύτηκε και διαδόθηκε ευρέως το φυλλάδιο «Δημιουργική Νοημοσύνη για Επιχειρηματίες». Έπαινοι για τον ΥΔ εμφανίζονταν σε περιοδικά που χρησιμοποιούνταν από αεροπορικές εταιρείες για πτήσεις και ήταν ορατά παντού. Η δεκαετία του ’70 υπήρξε η περίοδος της μεγάλης επιτυχίας του ΥΔ.

Ο Μαχαρίσι επιδίωκε περισσότερα. Κατέβαλε μέγιστες προσπάθειες για να διεισδύσει στο εκπαιδευτικό σύστημα, στο σύστημα νομικής και στις δομές διοίκησης. Ως αποτέλεσμα, από το 1974 ο ΥΔ διδασκόταν σε πολλά αμερικανικά σχολεία. Στον Μαχαρίσι χορηγήθηκε κρατική επιδότηση για την εκπόνηση σχολικού βιβλίου για τον διαλογισμό ΥΔ.

Όλα αυτά έγιναν δυνατά χάρη στις συνεχείς δηλώσεις του Μαχαρίσι ότι ο ΥΔ δεν αποτελεί θρησκεία. Με αυτόν τον τρόπο παρακάμφθηκε η διάταξη του αμερικανικού Συντάγματος για τον διαχωρισμό Εκκλησίας και Σχολείου.

Προφανώς, ο Μαχαρίσι θεωρεί θετική τη χρήση του «Διαλογισμό πονηρίας». Αν όντως πιστεύει ότι ο ΥΔ δεν είναι θρησκεία, πώς πρέπει να ερμηνευτεί η δήλωσή του: «Ο ΥΔ είναι δρόμος προς τον Θεό»; Σε άλλο σημείο την ονομάζει «ενσάρκωση όλων των θρησκειών, απλή πρακτική, βαθύς διαλογισμός ΥΔ».

Ο Μαχαρίσι παραδέχεται ανοιχτά την ανάγκη εφαρμογής τακτικής εξαπάτησης: «Την εποχή και στους τόπους όπου η θρησκεία κυριαρχεί στη συνείδηση του λαού, ο βαθύς διαλογισμός πρέπει να διδάσκεται με θρησκευτικούς όρους… Σήμερα, που η πολιτική καθορίζει τη μοίρα του ανθρώπου, η διδασκαλία πρέπει πρώτα να βασίζεται στον πολιτικό τομέα και μετά – στην οικονομία… Φαίνεται ότι η βαθύς ΥΔ μας πρέπει αυτή τη στιγμή να γίνει προσβάσιμη στους ανθρώπους μέσω κυβερνητικών φορέων».

Η απόφαση για αυτή την αντιφατική κατάσταση ελήφθη από ομοσπονδιακό δικαστήριο του Νιου Τζέρσεϊ (ΗΠΑ), που το 1977 απαγόρευσε τη διάδοση της διδασκαλίας ΝΤΙ/ΥΔ («Επιστήμη Δημιουργικής Νοημοσύνης/ΥΔ») στα σχολεία, καταλήγοντας στο εξής συμπέρασμα: «… Η διδασκαλία ΝΤΙ/ΥΔ είναι θρησκευτική στη φύση της· οποιοδήποτε άλλο συμπέρασμα είναι απαράδεκτο και αβάσιμο… Αν και οι κατηγορούμενοι παρέθεσαν στο δικαστήριο περισσότερες από 1.500 σελίδες επιστολών, δηλώσεων και μαρτυριών για να αντικρούσουν το αίτημα των ενάγοντων, δεν κατάφεραν να αμφισβητήσουν έστω και στο ελάχιστο τα γεγονότα ή τη θρησκευτική φύση της διδασκαλίας ΝΤΙ και της πούτζα. Η διδασκαλία ΝΤΙ/ΥΔ στα δημόσια γυμνάσια του Νιου Τζέρσεϊ παραβιάζει το πνεύμα της Πρώτης Τροποποίησης (στο Σύνταγμα των ΗΠΑ) και η διδασκαλία του πρέπει να απαγορευθεί».

Μετά από αυτό, η επιρροή του Μαχαρίσι και της σέκτας του στις χώρες της Δύσης άρχισε γρήγορα να φθίνει. Γι’ αυτό, με την πρώτη ευκαιρία, στράφηκε ενεργά στη «γεωργία» της χώρας μας, ελπίζοντας να ξεκινήσει την πορεία του για την παγκόσμια κυριαρχία από την κατάκτηση της Ρωσίας.

Απομένει να ελπίζουμε ότι και η χώρα μας θα ακολουθήσει το παράδειγμα των ΗΠΑ όσον αφορά αυτή τη σέκτα.

Και σε εκείνους που οι επίμονοι και ευγενικοί στρατολόγοι του ΥΔ υπόσχονται απεριόριστα οφέλη μόλις αρχίσουν να εφαρμόζουν στη ζωή τους αυτή τη «πιο προηγμένη και αποτελεσματική μέθοδο», προτείνω να ακούσουν τα λόγια ενός πρώην μέλους της σέκτας, που κατείχε υψηλή θέση αλλά βρήκε τη δύναμη να την εγκαταλείψει οριστικά: «Η ανάρρωση από μια σέκτα είναι μια διαδικασία που διαρκεί ολόκληρη τη ζωή. Από τη στιγμή της στρατολόγησής μου πέρασαν 18 χρόνια, αλλά εξακολουθώ να ανακαλύπτω περιοχές της ζωής μου που επηρεάστηκαν και καταστράφηκαν από την παραμονή μου στη σέκτα».

 

ΠΗΓΗ: ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ  Εκεί που οδηγεί ο “Υπερβατικός Διαλογισμός” – 19 KB/rtf

https://www.entaksis.gr/tm-dvorkin/