ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ
Καθολικὴ ὀνομάζεται ἡ ᾿Εκκλησία, διότι
ἔχει ἱδρυθῆ «ἐπὶ τῷ θεμελίῳ τῶν ᾿Αποστόλων ..., ὄντος ἀκρογωνιαίου αὐτοῦ ᾿Ιησοῦ
Χριστοῦ» (Ἐφ. 2:20). Ὁ Πάπας ἐπικαλεῖται τὸν
λόγο τοῦ Χριστοῦ πρὸς τὸν Πέτρο, «Σὺ εἰ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου
τὴν ᾿Εκκλησίαν» (Ματθ. 16:18), καὶ ἰσχυρίζεται,
ὅτι ἡ ᾿Εκκλησία ἔχει οἰκοδομηθῆ ἐπάνω στὸν
Πέτρο, τοῦ ὁποίου δῆθεν εἶνε ὁ μόνος διάδοχος. ᾿Αλλ᾽ ὁ Πάπας παρερμηνεύει τὸν λόγο τοῦ
Χριστοῦ. Ὁ Χριστὸς δὲν εἶπε, ὅτι θὰ οἰκοδομήσῃ τὴν ᾿Εκκλησία ἐπάνω στὸν Πέτρο, ἀλλ᾽
ἐπάνω στὴν πέτρα. Ἄλλο Πέτρος καὶ ἄλλο πέτρα. Ὁ Πέτρος εἶνε πρόσωπο, ἡ πέτρα εἶνε
πρᾶγμα, εἶνε ἡ ὁμολογία πίστεως στὸν ᾿Ιησοῦ
ὡς Χριστὸ (Μεσσία) καὶ Υἱὸ τοῦ Θεοῦ τοῦ
ζῶντος. Στὸ χωρίο Ἐφ. 2:20, ποὺ παραθέσαμε,
ὁ Παῦλος λέγει, «ἐπὶ τῷ θεμελίῳ τῶν ᾿Αποστόλων». Ὄχι ἕνας ᾿Απόστολος, ὁ Πέτρος,
ἀλλ᾽ ὅλοι οἱ ᾿Απόστολοι ἀποτελοῦν «τὸν θεμέλιον» τῆς ᾿Εκκλησίας (Βλέπε καὶ ᾿Αποκ. 21:14).
Στὸ αὐτὸ χωρίο ὁ Παῦλος λέγει ἐπίσης, ὅτι ἀκρογωνιαῖος λίθος τῆς ᾿Εκκλησίας εἶνε ὁ ἴδιος
ὁ Ἰησοῦς Χριστός (Βλέπε καὶ Α΄ Κορ. 3:11). Μεγάλος θεμέλιος ὁ Χριστὸς ὡς Θεός, δευτερεύοντες θεμέλιοι οἱ ᾿Απόστολοι, διὰ τῶν ὁποίων ὁ
Χριστὸς ἵδρυσε τὴν ᾿Εκκλησία του.
Ἢ Ἐκκλησία εἶνε ἀποστολική, διότι ἱδρύθηκε κατόπιν τοῦ κηρύγματος τῶν ᾿Αποστόλων,
οἱ ὁποῖοι ὑπῆρξαν στόματα Χριστοῦ καὶ μετέδωσαν τὸν λόγο του στὴν οἰκουμένη. Ἢ Ἐκκλησία εἶνε ἀποστολική, διότι κατέχει καὶ κρατεῖ
διὰ μέσου τῶν αἰώνων ὡς παρακαταθήκη, ὡς
πολυτιμότατο θησαυρό, τὴν ἀποστολικὴ διδασκαλία. Ὅ,τι διδάσκει σήμερα ἡ ᾿Εκκλησία ἀνάγεται στοὺς ᾿Αποστόλους.
᾿Επίσης ἡ ᾿Εκκλησία εἶνε ἀποστολική, διότι
ἔχει ἀποστολικὴ διαδοχή. Οἱ Ἐπίσκοποί της δηλαδὴ εἶνε διάδοχοι τῶν ᾿Αποστόλων, ἀποτελοῦν ἀδιάκοπη σειρὰ διὰ μέσου τῶν αἰώνων, ἡ
ὁποία ἀνάγεται στοὺς ᾿Αποστόλους, τοὺς πρώτους, οἱ ὁποῖοι χειροτόνησαν ᾿Επισκόπους. Οἱ
αἱρετικοὶ διέκοψαν τὴν ἀποστολικὴ διαδοχή,
διότι εἰσήγαγαν ἑτεροδιδασκαλίες καὶ νόθευσαν τὴν ἀποστολικὴ διδασκαλία.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Θεολόγου - Φιλολόγου, Ἔκδοσις Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Ἀδελφότητος «Ὁ ΣΤΑΥΡΟΣ», ΑΘΗΝΑΙ 2008