ΜΙΑ
Δέν ὑπάρχουν πολλὲς ᾿Εκκλησίες, ὅπως νομίζουν καὶ ἰσχυρίζονται πεπλανημένοι, αἱρετικοὶ καὶ αἱρετίζοντες. Ὑπάρχει μία μόνον ᾿Εκκλησία. Τοῦτο διδάσκει τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς Πίστεώς μας, ἡ ᾿Αγία Γραφή, Καινὴ καὶ Παλαιὰ Διαθήκη.
Δέν ὑπάρχουν πολλὲς ᾿Εκκλησίες, ὅπως νομίζουν καὶ ἰσχυρίζονται πεπλανημένοι, αἱρετικοὶ καὶ αἱρετίζοντες. Ὑπάρχει μία μόνον ᾿Εκκλησία. Τοῦτο διδάσκει τὸ θεόπνευστο κείμενο τῆς Πίστεώς μας, ἡ ᾿Αγία Γραφή, Καινὴ καὶ Παλαιὰ Διαθήκη.
Ἱερουσαλήμ, ὄρος,
οἶκος, βασιλεία
οἶκος, βασιλεία
Στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ Ἐκκλησία προφητεύεται καὶ προεικονίζεται διὰ τῆς Ἱερουσαλήμ, στὴν ὁποία ἔρχεται τὸ φῶς καὶ ἀνατέλλει ἡ δόξα τοῦ Κυρίου καὶ πορεύονται τὰ ἔθνη, γιὰ ν᾿ ἀπολαύσουν τὸ φῶς καὶ τὴ δόξα (Ἡσ. 60:1-4. Πρβλ. ᾿Αποκ. 21:24). Ὅπως δὲ ἡ Ἱερουσαλὴμ νοεῖται ὡς πόλις μία, ἔτσι καὶ ἡ νέα Ἱερουσαλήμ, ἡ ὁποία περιλαμβάνει τὸν ᾿Ισραὴλ καὶ τὰ ἔθνη, νοεῖται ὡς ᾿Εκκλησία μία, μοναδική. ᾿Επίσης στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ ᾿Εκκλησία προφητεύεται καὶ προεικονίζεται ὡς ὄρος μέγα, καὶ ὡς οἶκος τοῦ Θεοῦ, ὅπου συνάζονται ὅλα τὰ ἔθνη (Ἡσ. 2:2-3, Μιχ. 4:1-2. Πρβλ. Δαν. 2:35). Ἕνα ὄρος, ἕνας οἶκος, μία ᾿Εκκλησία.
᾿Ακόμη στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ ᾿Εκκλησία προφητεύεται καὶ περιγράφεται ὡς βασιλεία, ἡ ὁποία περιλαμβάνει ὅλα τὰ ἔθνη καὶ εἶνε ἀκατάλυτη, αἰωνία (ψαλμ. 2:6-8, 21:28-29, Δαν. 2:44, 7:14). Μία βασιλεία, μία ᾿Εκκλησία.
᾿Ακόμη στὴν Παλαιὰ Διαθήκη ἡ ᾿Εκκλησία προφητεύεται καὶ περιγράφεται ὡς βασιλεία, ἡ ὁποία περιλαμβάνει ὅλα τὰ ἔθνη καὶ εἶνε ἀκατάλυτη, αἰωνία (ψαλμ. 2:6-8, 21:28-29, Δαν. 2:44, 7:14). Μία βασιλεία, μία ᾿Εκκλησία.
***
Στὴν Καινὴ Διαθήκη καὶ ὁ Χριστὸς καὶ οἱ ᾿Απόστολοι ὁμιλοῦν γιὰ μία ᾿Εκκλησία, τὴν ὁποία παριστάνουν ὡς μία ποίμνη, ὡς μία νύμφη, ὡς ἕνα σῶμα, ὡς ἕνα οἶκο καὶ ναό. Παραθέτουμε καὶ σχολιάζουμε σχετικὰ χωρία.
ΝΙΚΟΛΑΟΥ Ι. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ, Θεολόγου - Φιλολόγου, Ἔκδοσις Ὀρθοδόξου Ἱεραποστολικῆς Ἀδελφότητος «Ὁ ΣΤΑΥΡΟΣ», ΑΘΗΝΑΙ 2008