Σᾶς
ἐρωτῶ, ἀδελφοί μου· διαφωνήσατε ποτὲ γιὰ μεγάλα ζητήματα; Ὑπάρχει
διαφωνία στὸ σχολεῖο, στὸ στρατό, καὶ στὴν ἐκκλησία. Μάλιστα· θὰ
ὑπακούῃς μὲ τυφλὴ ὑπακοὴ στὸν ἐπίσκοπό σου –«Πείθεσθε τοῖς ἡγουμένοις
ὑμῶν» (Ἑβρ. 13,17)–, ἐὰν κ᾿ ἐκεῖνος ὑπακούῃ στὸ Χριστό, ἐὰν ἔχῃ τὸ
Εὐαγγέλιο στὸ κεφάλι του. Ἀλλ᾿ ἐὰν τὸ βάλῃ κάτω ἀπ᾽ τὰ πόδια, τότε ἄλτ!
Δὲν θὰ ἐπιτρέψῃς ποτέ νὰ κάνῃ τὸ Εὐαγγέλιο καὶ τὸ Πηδάλιο πατητήρια.
Χριστιανέ μου, εἶσαι ζωντανὸ ψάρι ἢ ψόφιο; Ἐὰν εἶσαι ζωντανός, τότε κόντρα στὸ ῥεῦμα. «Ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ, καὶ φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν» (Ἰακ. 4,7). Ἐμπρός, σῦρε τὸ ξίφος σου γιὰ πόλεμο! Ἀγωνίσου ἐναντίον τοῦ κακοῦ. Παρουσίασε ἔργα πίστεως· καὶ τὸ μεγαλύτερο ἔργο εἶνε ἡ ὁμολογία τῆς ὀρθοδόξου πίστεως.
Χριστιανέ μου, εἶσαι ζωντανὸ ψάρι ἢ ψόφιο; Ἐὰν εἶσαι ζωντανός, τότε κόντρα στὸ ῥεῦμα. «Ἀντίστητε τῷ διαβόλῳ, καὶ φεύξεται ἀφ᾿ ὑμῶν» (Ἰακ. 4,7). Ἐμπρός, σῦρε τὸ ξίφος σου γιὰ πόλεμο! Ἀγωνίσου ἐναντίον τοῦ κακοῦ. Παρουσίασε ἔργα πίστεως· καὶ τὸ μεγαλύτερο ἔργο εἶνε ἡ ὁμολογία τῆς ὀρθοδόξου πίστεως.
(ἀπόσπ. ὁμιλίας τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης, Πρεσπῶν & Εορδαίας Αὐγουστίνου
στὴν αἴθουσα τοῦ συλλόγου «Ἰωάννης ὁ Βαπτιστὴς» Ἀθηνῶν στὶς 25-5-1952)