Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024

Ο «ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ»

 

Μάρτυρες του Ιεχωβά - Χιλιαστές
Άννας Μπουρδάκου, Αντιπροέδρου της Π. Ε. Γ.
Ο «ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΝΑΟΥ»

      Ο ιδρυτής της εταιρίας «Σκοπιά» Κάρολος Τ. Ρώσσελ έγραψε στον Β’ τόμο των Γραφικών Μελετών (πρώτη έκδοση 1886 σελ. 274 5) ότι: «ο καθαρισμός του ναού», δηλ. της εταιρίας «Σκοπιά», έγινε το 1878 και συνδέθηκε με ιδιαίτερη «έκχυση» του Αγίου Πνεύματος. Ο Θεός ξεχώρισε την τάξιν των «αγίων» και τους καθάρισε από «ψευδείς διδασκαλίες».

Αυτά εκήρυττε ο Κ. Ρώσσελ και μάλιστα από θέσεως ισχύος, τοποθετημένος από τον Θεό. Όπως ο ίδιος έγραφε και αυτό διαβάζομε στη Σκοπιά της 1 12 1915 (από τετελεσμένο Μυστήριον σελ. 66): «Υπάρχουσι δύο χειροτονίαι η εκ Θεού και η εξ ανθρώπων. Η εκ Θεού χειροτονία είναι αποκύησις εκ του Αγίου Πνεύματος. Εάν τις κηρύττει άνευ της χειροτονίας ταύτης, τότε ο τοιούτος πράττει τι το οποίον δεν έχει εξουσίαν και το δικαίωμα να πράττη. Υπάρχει και άλλη χειροτονία δια τους λειτουργούς του Ευαγγελίου, εις την οποίαν τάξιν συγκαταλέγω και εμαυτόν. . . Εγώ δια της χάριτος του Θεού έχω τας δύο».

Έτσι λοιπόν ο Κ. Τ. Ρώσσελ με την αυτοσυνειδησία του «πιστού και φρόνιμου δούλου» ερμήνευε, ανέλυε τα θέματα που ήθελε, όπως ήθελε, προφήτευε, έγραφε τις κακοδοξίες του επικαλούμενος την Αγία Γραφή για να τις κατοχυρώνει. 

Μετά το θάνατο του Κ. Τ. Ρώσσελ το 1916 ο διάδοχος του Ιωσήφ Ρόδερφορδ, άρχισε τις εκκαθαρίσεις σιγά σιγά και μεθοδικά με σκοπό την απαλλαγή από τους ανθρώπους του Ρώσσελ και τις διδαχές του. Έτσι αφού το 1917 κατέλαβε την προεδρία της εταιρίας με διάφορα νομικίστικα μέσα, άρχισε να αλλάζει και το «Ευαγγέλιο» του Ρώσσελ, όχι βέβαια όλα όσα εκήρυτττε ο Ρώσσελ αλλά στην αρχή λίγα και αργότερα περισσότερα. Με την πάροδο των ετών και όταν τα συμφέροντα της εταιρίας το καλούσαν πολλά από αυτά που ανήρεσε ο Ρόδερφορδ, επανήλθαν σαν νέο φως και πάλι από την αρχή. Διαβάζουμε μερικές «εκλάμψεις» φωτός:

1928 «Κυβέρνησις» σελ. 207: «Το 1918 ήλθεν ο Ιησούς στο ναό του και πολλοί εκδιώχθησαν . . . από του καιρού εκείνου ο καθαρισμός του ναού εξακολουθεί και πολλοί έπεσαν, ενώ άλλοι εισήλθον δια να λάβουν την θέσιν αυτών». Εδώ γίνεται σαφές το ξεκαθάρισμα που έκανε ο Ρόδερφορδ στην οργάνωση κάτι που παρουσιάζεται καθαρότερα και στο βιβλίο «Διεκδίκησις» τόμος Α’ σελ. 28: «Όταν ο Κύριος ήλθε εις τον ναόν του το 1918 εύρε δύο τάξεις δούλων: η μία εκινείτο εξ ιδιοτελούς επιθυμίας να λάβη τιμήν εις την Βασιλείαν, η δε άλλη ήταν ανιδιοτελής αφιερωμένη εις Κύριον να πράξη το θέλημα του. Την πρώτη τάξιν προσδιορίζει ως τον πονηρόν δούλον, την δε άλλη ως τον πιστόν και φρόνιμον δούλον. Μετά την διαίρεσιν και τον χωρισμόν των δύο τάξεων, ο πιστός και φρόνιμος δούλος γίνεται γνωστός και ορίζεται ως το «υπόλοιπον».

Είναι φανερό πλέον ότι με το «καθάρισμα» του ναού το 1918 εκδιώκονται οι άνθρωποι του Ρώσσελ και ακόμη αλλάζει η χρονολογία «καθαρισμού» η προσδιορισμένη στο έτος 1878 από τον Ρώσσελ και γίνεται 1918. Όμως δεν μένει σταθερή αυτή η χρονολογία διότι η «Σκοπιά» του 1935 σελ. 268 γράφει ότι: ο «καθαρισμός το 1932». Το ίδιο κηρύττεται και το 1936 με το βιβλίο «Πλούτη» σελ. 331: «Ούτοι οι περιβεβλημένοι λευκάς στολάς τίνες εισί; Το γεγονός ότι πρεσβύτερος έκανε την ερώτηση δεικνύει ότι το ζήτημα δεν είχε τακτοποιηθεί πριν η Εκκλησία άχθη εις ωριμότητα εν Χριστώ. Ο καιρός σημειούται δια του καθαρισμού του ναού ο οποίος έλαβε χώρα το 1932. Τότε ηννόησαν την αλήθεια και πώς γίνεται κανείς πρεσβύτερος».

1948 Έστω ο Θεός Αληθής . . . σελ. 196: «Όπως εκαθάρισε ο Ιησούς τον ναό της Ιερουσαλήμ τριάμισυ χρόνια μετά το χρίσμα του με το πνεύμα του Θεού για να είναι βασιλεύς έτσι μετά τριάμισυ χρόνια αφ’ ότου ανέλαβε τη βασιλική εξουσία το φθινόπωρο του 1914 ήλθε στον πνευματικό ναό του ως Αγγελιοφόρος του Ιεχωβά και άρχισε να καθαρίζει τον ναό. Αυτό έγινε την άνοιξη του 1918».
1950 «Σκοπιά» σελ. 284: «Ο καθαρισμός συντελέστηκε στη διάρκεια του 1920».
1955 «Σκοπιά» σελ. 259: «Ο καθαρισμός άρχισε το 1918 όταν ο Ιεχωβά και ο “άγγελος της διαθήκης” του επεσκέφθησαν τον ναό για να τον καθαρίσουν».
Διαβάζοντας όλα αυτά παρατηρούμε ότι εκτός από τις χρονολογίες καθαρισμού του ναού που είναι διάφορες και αλλάζουν αβίαστα, φαίνεται ότι ο ναός δεν καθαρίζεται εύκολα και αναλαμβάνει προσωπικά ο Ιεχωβά το έργο, παρόλο που η «Σκοπιά» τον θέλει απαθή και αμετακίνητο από το θρόνο του στον ουρανό. Όμως υπάρχει συνέχεια:
1956 «Σκοπιά» σελ. 125: «Η Σκοπιά το 1918 υπέστη πύρινο καθαρισμό. Μέσα σε διάστημα τριάντα ετών από το 1918 ο άγγελος για τον οποίον έχει γραφεί ότι «θέλει καθίσει ως ο χωνεύων» στον ναό, έκαμε πύρινο καθαρισμό στην οργάνωση του κηρύγματος για να την καταστήσει θεοκρατική στην διάρθρωση της και στον τρόπο λειτουργίας της».
1958 «Απολεσθέντα παράδεισο. . . » σελ. 213: το έτος 1914 ο Ιησούς εστέφθη βασιλεύς του νέου κόσμου. Μετά τριάμισυ χρόνια, δηλαδή το 1918 εκαθάρισε τον πνευματικό ναό του Ιεχωβά.
1987 «Σκοπιά» 15 7 87 σελ. 15 20: μετά την «εγκαθίδρυση της βασιλείας του 1914» ο Ιεχωβά και ο «αγγελιοφόρος» του ήλθαν στον «πνευματικό ναό» και διεπίστωσαν πώς «χρειαζόταν καθαρισμό και εξαγνισμό».
Σελ. 16: «από το καλοκαίρι του 1918» το κήρυγμα της «βασιλείας» μειώθηκε σε ένταση άλλα μετά την 25η Μαρτίου 1919 (αποφυλάκιση Ρόδερφορδ) οι σπουδαστές της Γραφής βγήκαν πλέον «ως ένας καθαρισμένος λαός».
1998 «Σκοπιά» 15 5 1998 σελ. 15: Το 1918 ο Ιεχωβά έστειλε τον «αγγελιοφόρο της διαθήκης» τον Χριστό Ιησού στη διευθέτηση του πνευματικού ναού Του για να καθαρίσει την μικρή ομάδα των λάτρεών του από τα κοσμικά ψεγάδια.
Σελ. 17: «Οι χρισμένοι χριστιανοί που ξεπέρασαν την περίοδο δοκιμής των ετών 1914 -1919 ελευθερώθηκαν από δεσποτική επιρροή του κόσμου και από πολλές βαβυλωνιακές συνήθειες. Το υπόλοιπο προχώρησε ως καθαρισμένος και εξαγνισμένος λαός».

Το συμπέρασμα εξάγεται αβίαστα και ξεκάθαρα. Η εταιρία Σκοπιά η οποία αυτοαποκαλείται «προφητική τάξη», αποδεικνύεται ότι δεν λέει αλήθεια και στο συγκεκριμένο θέμα του καθαρισμού όπως και σε πολλά άλλα. Παρατηρείται ότι οι χρονολογίες τις οποίες επικαλείται είναι ασταθείς. Ο καθένας μπορεί να επιλέξει οποία χρονολογία θέλει. Ακόμη βλέπομε άλλοτε να έρχεται ο Ιησούς μόνος και άλλοτε ο Ιεχωβά μαζί με τον Ιησού και όλο καθαρίζεται ο ναός και οι βαβυλωνιακές ακαθαρσίες υπάρχουν. Τι γίνεται τελικά σ αυτήν την οργάνωση; Ο Θεός δεν την καθαρίζει όπως πρέπει και ο Σατανάς έχει εδραιωθεί για τα καλά μέσα της και δεν την εγκαταλείπει, είναι δική του και δεν έχει καμιά σχέση μαζί της ο Θεός;

Η αληθινή Εκκλησία του Θεού έχει το Πνεύμα το Άγιον που την οδηγεί εις πάσαν την αλήθεια.
Η εταιρία Σκοπιά με τα τόσα αντιφατικά και ψευδή «δόγματα» που κηρύττει αποδεικνύεται ότι δεν είναι Εκκλησία του Θεού, δεν είναι «στύλος και εδραίωμα της αληθείας». Το αντίθετο όλο πλανάται και πλανά όλο τον κόσμο όπου δρα και ιδιαίτερα τους 27. 000 περίπου Έλληνες αδελφούς μας. Γι’ αυτούς τους πλανεμένους η Γραφή λέγει: «Εξέλθετε εξ αυτής ο λαός μου δια να μη συγκοινωνήσητε εις τας αμαρτίας αυτής και να μη λάβητε εκ των πληγών αυτής» (Αποκ. 18, 4).

 

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΤΕΥΧΟΣ 23