Ὁ Παντοδύναμος Τριαδικὸς Θεὸς ἀπαγορεύει ἀπολύτως ὁποιαδήποτε ἐνασχόληση μὲ τὸν ἀποκρυφισμό. Αὐτὸ προκύπτει μὲ σαφήνεια ἀπὸ ἀμέτρητα χωρία τῆς Ἁγίας Γραφῆς (Παλαιὰ καὶ Καινὴ Διαθήκη), ἡ ὁποία ἐκφράζει τὴν ἀποκάλυψη τοῦ ἑνὸς καὶ ἀληθινοῦ Θεοῦ στὴν ἀνθρώπινη Ἱστορία. Ἐνδεικτικὰ ἀναφέρονται τὰ ἑξῆς:
• Λευιτικὸ 19,31: “οὐκ ἐπακολουθήσετε ἐγγαστριμύθοις καὶ τοῖς ἐπαοιδοῖς οὐ προσκολληθήσεσθε, ἐκμιανθῆναι ἐν αὐτοῖς· ἐγὼ εἰμι Κύριος ὁ Θεὸς ὑμῶν.” (Δὲν θὰ ἀκολουθήσετε τοὺς μάντεις καὶ δὲν θὰ προσκολληθεῖτε εἰς αὐτούς, ποὺ ψάλλουν μαγικὰς ὠδάς. Προσέχετε νὰ μὴ μολυνθεῖτε δι’ αὐτῶν. Ἐγὼ εἶμαι Κύριος ὁ Θεός σας.)
• Λευιτικὸ 20,6: “καὶ ψυχή, ἢ ἐὰν ἐπακολουθήση ἐγγαστριμύθοις ἢ ἐπαοιδοῖς, ὥστε ἐκπορνεῦσαι ὀπίσω αὐτῶν, ἐπιστήσω τὸ πρόσωπόν μου ἐπὶ τὴν ψυχὴν ἐκείνην καὶ ἀπολῶ αὐτὴν ἐκ τοῦ λαοῦ αὐτῆς”. (Καὶ ἐὰν κανεὶς ἀκολουθήσει αὐτοὺς ποὺ ἔχουν πνεῦμα μαντείας ἢ αὐτοὺς ποὺ ψάλλουν μαγικὲς ᾠδές, ὥστε ἀρνούμενος τὸν ἀληθινὸ Θεὸ νὰ ἀκολουθήσει ἐκείνους, ἐγὼ θὰ στραφῶ ἐναντίον του καὶ θὰ τὸν ἐξολοθρεύσω ἐκ μέσου τοῦ λαοῦ του).
• Δευτερονόμιο 18,9-14: “Ἐὰν δὲ εἰσέλθης εἰς τὴν γῆν, ἥν Κύριος ὁ Θεός σου δίδωσί σοι, οὐ μαθήση ποιεῖν κατὰ τὰ βδελύγματα τῶν ἐθνῶν ἐκείνων. οὐχ εὑρεθήσεται ἐν σοί περικαθαίρων τὸν υἱὸν αὐτοῦ ἢ τὴν θυγατέρα αὐτοῦ ἐν πυρί, μαντευόμενος μαντείαν, κληδονιζόμενος καὶ οἰωνιζόμενος, φαρμακὸς ἐπαείδων ἐπαοιδήν, ἐγγαστρίμυθος καὶ τερατοσκόπος, ἐπερωτῶν τοὺς νεκρούς. ἔστι γὰρ βδέλυγμα Κυρίῳ τῷ Θεῷ σου πᾶς ποιῶν ταῦτα· ἕνεκεν γὰρ τῶν βδελυγμάτων τούτων Κύριος ἐξολοθρεύσει αὐτοὺς ἀπὸ προσώπου σου. τέλειος ἔση ἐναντίον Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου· τὰ γὰρ ἔθνη ταῦτα, οὕς σὺ κατακληρονομεῖς αὐτούς, οὗτοι κληδόνων καὶ μαντειῶν ἀκούσονται, σοὶ δὲ οὐχ οὕτως ἔδωκε Κύριος ὁ Θεός σου.” (Ὅταν δὲ εἰσέλθεις στὴν γῆ τῆς Ἐπαγγελίας, τὴν ὁποίαν σοῦ προσφέρει Κύριος ὁ Θεός σου, πρόσεχε, μήπως τυχὸν καὶ μάθεις νὰ πράττεις τὰ μισητὰ καὶ ἀηδῆ ἔργα τῶν λαῶν ἐκείνων. Καὶ συγκεκριμένα· δὲν πρέπει νὰ ὑπάρξει ποτὲ μεταξὺ σας Ἰσραηλίτης, ὁ ὁποῖος, γιὰ νὰ ἐξαγνίσει τάχα τὸν υἱὸ ἢ τὴν θυγατέρα του, θὰ περνᾶ αὐτοὺς διὰ τοῦ πυρός. Ἢ ἄλλος ὁ ὁποῖος θὰ ζητᾶ μαντεῖες ἢ θὰ λέγει μαντεῖες, ἢ θὰ παρατηρεῖ σημεῖα καὶ οἰωνούς, γιὰ νὰ ἐξακριβώσει τὸ μέλλον. Δὲν θὰ ὑπάρχει μεταξὺ σας μάγος, ποὺ θὰ ψάλλει μαγικὲς ᾠδές, οὔτε ἄνθρωπος ποὺ θὰ φαίνεται νὰ μιλᾶ ἀπὸ τὴν κοιλίαν, οὔτε τερατοσκόπος ποὺ θὰ παρατηρεῖ τάχα τέρατα στὸν οὐρανὸν γιὰ νὰ προλέγει τὸ μέλλον, οὔτε ἄλλος (πνευματιστὴς) ποὺ θὰ ἐρωτᾶ τοὺς νεκρούς. Ἐκεῖνος, ποὺ θὰ πράττει αὐτά, εἶναι μισητὸς καὶ ἀποκρουστικὸς ἐκ μέρους Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου. Γιὰ τὶς βδελυρίες αὐτὲς τῶν κατοίκων τῆς Χαναάν, θὰ τοὺς ἐξολοθρεύσει ὁ Κύριος ἀπὸ τὰ μάτια σας. Θὰ προσπαθεῖς νὰ εἶσαι τέλειος καὶ ἄμεμπτος ἐνώπιον Κυρίου τοῦ Θεοῦ σου. Οἱ εἰδωλολατρικοὶ λαοί, τοὺς ὁποίους σὺ θὰ κληρονομήσεις, θέλουν νὰ ἀκούουν καὶ νὰ συμβουλεύονται σημεῖα καὶ μαντεῖες. Σὲ σένα ὅμως δὲν ἐδίδαξε οὔτε ἐπιτρέπει Κύριος ὁ Θεός σου τέτοιες μαγεῖες.)
• Ἀποκάλυψη Ἰωάννου 21,8: “τοῖς δὲ δειλοῖς καὶ ἀπίστοις καὶ ἐβδελυγμένοις καὶ φονεῦσι καὶ πόρνοις καὶ φαρμακοῖς καὶ εἰδωλολάτραις καὶ πᾶσι τοῖς ψευδέσι τὸ μέρος αὐτῶν ἐν τῇ λίμνῃ τῇ καιομένῃ ἐν πυρὶ καὶ θείῳ, ὃ ἐστιν ὁ θάνατος ὁ δεύτερος.” (Οἱ δειλοὶ καὶ ἄπιστοι καὶ μολυσμένοι μὲ βδελύγματα καὶ φονιάδες καὶ πόρνοι καὶ μάγοι καὶ εἰδωλολάτρες, καὶ ὅλοι οἱ ψεῦτες, [θὰ ἔχουν] τὴ μερίδα τους μέσα στὴ λίμνη ποὺ καίγεται μὲ φωτιὰ καὶ θειάφι· αὐτὸς εἶναι ὁ δεύτερος θάνατος.)
Τί εἶναι ὁ ἀποκρυφισμὸς καὶ αἱ δαιμονικαὶ πρακτικαὶ τῆς μαγείας;
Ἀποκρυφισμὸς εἶναι ὅλες οἱ μυστηριώδεις διδασκαλίες καὶ λατρεῖες ποὺ ἐκφράζουν τὴν ἐπιθυμία τῶν ἀνθρώπων νὰ διεισδύσουν στὸν πνευματικὸ κόσμο, νὰ μάθουν γιὰ τὶς ἀόρατες δυνάμεις καὶ νὰ τὶς κατέχουν.
Ὁ ἀποκρυφισμὸς περιλαμβάνει τὴν λευκὴ καὶ μαύρη μαγεία, τὴ γητεία, τὰ ταρώ, τὰ μέντιουμ, τὴν γιόγκα, πέτρες καὶ ρέικι, φὲνγκ-σούι, τὸ βουδισμὸ καὶ ἰνδουισμό, ὡροσκόπια, κάθε εἴδους ἐναλλακτικὰ φάρμακα, κάθε εἴδους μαντεία π.χ. χαρτομαντεία, καφεμαντεία κοκ. Ἀποκρυφιστικὲς εἶναι ὅλες οἱ τελετὲς τῆς Μασονίας.
Ὁ σκοπὸς τῆς ἐνασχόλησης ἑνὸς ἀνθρώπου μὲ τὸν ἀποκρυφισμὸ εἶναι αὐστηρὰ χρηστικὸς καὶ ἑωσφορικός, ὅπως τὸ νὰ ἀποκαλύπτει μυστικά, νὰ ἀποκτᾶ κοσμικὴ ἀναγνώριση, ἐπιτυχία στὶς ἐπιχειρήσεις, τὴν ἀγάπη κάποιου, νὰ ἐνισχύει τὴν ὑγεία του, νὰ ἀντλεῖ τὴν λεγομένη βιοενέργεια, γιὰ νὰ ἐνισχύσει τὶς δυνατότητές του, νὰ ἐκδικεῖται ἕνα ἐχθρό του ἢ ἁπλῶς νὰ «φλερτάρει» μὲ τὸ μυστηριῶδες. Ὁ ἀποκρυφισμὸς ὑποβάλλει στοὺς ἀνθρώπους τὴν φιλοδοξία νὰ ἀποκτήσουν αὐτὲς τὶς δυνάμεις καὶ νὰ τὶς χρησιμοποιήσουν, γιὰ νὰ πετύχουν μία τέλεια ζωὴ στὴ γῆ. Στὸν ἀποκρυφισμό, ὁ ἄνθρωπος ἐπιχειρεῖ νὰ ἀποκτήσει πνευματικὲς δυνάμεις παρακάμπτοντας τὸν Θεό. Εἶναι μία ἀπολύτως σατανικὴ πρακτική, καθόλου ἀθῴα καὶ οὐδέτερη.
Ὅλοι ὅσοι ἀσχολοῦνται καὶ προωθοῦν τὶς πρακτικὲς τοῦ ἀποκρυφισμοῦ, δὲν πιστεύουν ὅτι ὁ μόνος Ἀληθινὸς Θεός, ὁ Ἰησοῦς Χριστός, εἶναι ἱκανὸς νὰ τοὺς βοηθήσει καὶ ὁδηγοῦνται στὸ νὰ ἀναζητοῦν, τὶς περισσότερες φορὲς ἐν ἀγνοίᾳ τους, βοήθεια ἀπὸ τοὺς δαίμονες. Ἡ ἐνασχόληση μὲ τὸν ἀποκρυφισμὸ καὶ τὴν μαγεία εἶναι μία φοβερὴ καὶ θανάσιμη ἁμαρτία κατὰ τοὺς Κανόνες καὶ τὴν Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας.
Γιὰ τὸ λόγο αὐτό, οἱ Κανόνες τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας συγκρίνουν αὐτοὺς ποὺ κάνουν μάγια ἀλλὰ καὶ ἐκείνους ποὺ πηγαίνουν σὲ μάγους, μέντιουμ, γιόγκι κτλ, μὲ αὐτοὺς ποὺ ἀρνήθηκαν τὴν Πίστη τους σὲ καιρὸ διωγμοῦ. Τὸ νὰ ζητᾶς τὴ βοήθεια τοῦ ἐχθροῦ τοῦ Θεοῦ, εἶναι προδοσία στὸν Θεό, καὶ αὐτὸ στὴν Ἁγία Γραφὴ ὀνομάζεται «πνευματικὴ μοιχεία» καὶ «πνευματικὴ πορνεία».
Πῶς δύνανται αἱ πρακτικαὶ ἀποκρυφισμοῦ νὰ μᾶς βλάψουν;
Ὅλες οἱ πρακτικὲς τοῦ ἀποκρυφισμοῦ, ἀκόμα καὶ οἱ πιὸ “ἀθῶες”, βλάπτουν πρῶτα αὐτοὺς ποὺ τὶς μετέρχονται. Ὅσοι ἀσχολοῦνται μὲ τὶς ἀποκρυφιστικὲς πρακτικὲς γίνονται οἱ ἴδιοι τὰ πρῶτα θύματα τῶν δαιμόνων ποὺ ἀποκτοῦν πάνω τους δικαιώματα μὲ ὀλέθριες συνέπειες. Ἡ μόνη σωτηρία εἶναι ἡ εἰλικρινὴς μετάνοια, ἡ ἐξομολόγηση σὲ ἔμπειρο πνευματικὸ ἱερέα.
Τὸ φάρμακο, ἡ θεραπεία καὶ ἡ ἀπελευθέρωση ἀπὸ τὴν δαιμονικὴ ἐπήρεια ἐξαιτίας μαγείας κτλ εἶναι βασικὰ ἡ συχνὴ Ἐξομολόγηση καὶ Θεία Κοινωνία. Μὲ τὴν ἀμέλεια μας καὶ μὲ τὶς ἁμαρτίες μας ἀνοίγουμε τὶς πόρτες στοὺς δαίμονες δίνοντάς τους δικαιώματα νὰ μᾶς βασανίζουν καὶ νὰ μᾶς βλάπτουν. Μέσῳ τῆς ἐξομολόγησης, αὐτὲς οἱ πόρτες κλείνουν. Καὶ μετὰ τὴν ἐξομολόγηση, πρέπει νὰ συνεχίζουμε νὰ λαμβάνουμε τὸ φάρμακο τῆς αἰώνιας ζωής ποὺ εἶναι ἡ Θεία Κοινωνία, ποὺ κατὰ τοὺς ἁγίους Πατέρες μας εἶναι τὸ «Φάρμακο τῆς ἀθανασίας».
ΠΡΟΣΟΧΗ: ποτὲ δὲν καταφεύγουμε σὲ μάγους, γιὰ νὰ λύσουν τὰ μάγια. Ἁμαρτάνουμε θανάσιμα καὶ βάζουμε τὸν ἑαυτό μας καὶ τὴν οἰκογένειά μας σὲ ἀκόμα μεγαλύτερο κίνδυνο.
Τί νὰ πράξετε ἂν κάποιος Ὀρθόδοξος Χριστιανὸς παρασυρθῆ ἀπὸ τὰς πρακτικὰς τῆς μαγείας καὶ τοῦ ἀποκρυφισμοῦ;
Τὸ φάρμακο καὶ ἡ θεραπεία γιὰ τὴν ἁπαλοιφὴ ἀπὸ αὐτὲς τὶς πρακτικές τοῦ ἀποκρυφισμοῦ καὶ τῆς μαγείας εἶναι ἡ μετάνοια καὶ ἡ ἐπιστροφὴ στὸν Θεὸ καὶ τὴν Ἐκκλησία. Νὰ ζητήσουμε συγχώρεση ἀπὸ τὸν Τριαδικὸ Θεὸ μὲ ταπείνωση, νὰ κάνουμε εἰλικρινῆ καὶ καθαρὴ ἐξομολόγηση γιὰ ὅλες τὶς προηγούμενές μας ἁμαρτίες ἀλλὰ καὶ γιὰ τὸ ὅτι δὲν πιστέψαμε πὼς ὁ Θεὸς εἶναι ἡ μόνη πηγὴ τῆς Ζωῆς καὶ τῆς σωτηρίας μας. Ἀκριβῶς ὅπως ἐνήργησε καὶ ὁ ἄσωτος υἱὸς στὴν Παραβολὴ τοῦ Ἀσώτου.
Ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστὸς ἵδρυσε τὴν Ἐκκλησία Του, λέγοντας: “κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς”. (Σὲ αὐτὸν τὸν βράχο θὰ οἰκοδομήσω τὴν ἐκκλησία μου, καὶ οἱ πύλες τοῦ Ἅδη δὲν θὰ τὴν ὑπερνικήσουν) (Ματθ. 16:18). Ὁ Κύριός μας ὑποσχέθηκε ὅτι ὅσοι εἶναι μέλη τῆς μοναδικῆς Ἐκκλησίας Του, τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, βιώνοντας τὴν ἀληθινὴ πίστη καὶ ἔχοντας μία ἐνάρετη ζωὴ μὲ συχνὴ συμμετοχὴ στὰ μυστήρια, δὲν ἔχουν τίποτα νὰ φοβοῦνται καὶ δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ ἐπηρεαστοῦν ἀπὸ τὴν καταστροφικὴ δύναμη τοῦ Σατανᾶ καὶ τοῦ Ἅδη. Ἀμήν!
Μὲ ἐν Χριστῷ ἀγάπη
ἐκ τοῦ Γραφείου κατὰ τῶν αἱρέσεων
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πάφου