Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2024

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ-ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΩΝ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΜΑΣ

Φωτο αρχείου: ο μακαριστός ιεραπόστολος πατήρ Ερμόλαος βαπτίζει νεαρό αφρικανό

ΜΟΝΑΧΟΥ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΟΥ

ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ, ΜΑΓΕΙΑ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ

ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ  ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ

ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ-ΟΜΟΛΟΓΙΕΣ ΝΕΟΦΩΤΙΣΤΩΝ ΑΦΡΙΚΑΝΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΜΑΣ

Οί παρακάτω μαρτυρίες είναι επιστολές μερικών νεοφώτι­στων Χριστιανών μας, κυρίως μαθητών Γυμνασίου, όπου μαρτυ­ρούν τί αισθάνθηκαν μετά τήν Βάπτισί τους στήν Αγία Όρθόδοξη Εκκλησία μας. Μεταφράσθηκαν στα έλληνικά από τόν συγγραφέα τοῦ Βιβλίου.

 Όνομάζομαι Βιιlungo. Διαμένω στό οικοτροφείο άγοριών της Όρθοδόξου Ιεραποστολής Κολουέζι. Σπουδάζω στά δικά της τά Σχολεία. Έπί ένα χρόνο παρηκολούθησα κατηχητικά μα­θήματα καί Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή τοῦ 1996. Έλαβα τό όνομα Μάξιμος, πρός τιμήν του άγίου Μαξίμου τοῦ Όμολογητο.

Πρίν νά μπω στό νερό του Βαπτιστηρίου, αισθανόμουν ντρο­πή καί φόβο, διότι ήταν πολλοί άνθρωποι γύρω μου. Μά, όταν μέ βάπτισε ό π. Μελέτιος καί ανέβαινα τίς σκάλες τοῦ βαπτιστη­ρίου ή ντροπή καί ό φόβος έφυγαν. Ακόμη πολλή χαρά καί έλαφρότητα αισθανόμουν μέσα στήν καρδιά μου. Πρίν είχα κάτι βαρύ στό κεφάλι μου, τό οποίον, μετά τήν βάπτισί μου, έφυγε. Νόμισα δτι έπεσε κάτω.

Τήν ωρα της Θείας Κοινωνίας, πού πήρα γιά πρώτη φορά τό Σώμα καί τό Αίμα τοϋ Χριστοϋ μέσα μου, αισθάνθηκα μιά θερμότητα σ όλο τό σώμα μου καί μιά φωνή σάν νά έβγαινε άπό μέσα μου πού έλεγε: «Βρήκες τήν σωτηρία σου σ' αύτή τήν πίστι». Ακόμη άρχισα νά κάνω προσευχή μέσα μου μέ κάθε ευ­κολία. Ευχαριστώ τόν Θεό γιά τό μεγάλο αύτό δώρο Του σέ μέ­να όν άμαρτωλό.

***

Όνομάζομαι Kakwaza. Είμαι μαθητής του Γυμνασίου της Όρθοδόξου Ιεραποστολής Κολουέζι. Ακολούθησα μαθήματα κατηχήσεως έπί οκτώ μήνες καί Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή τοῦ 1996.

Μετά τήν βάπτισί μου πήρα τό όνομα Τιμόθεος. Αισθάνθη­κα μεγάλη χαρά στήν καρδιά μου. Ή καρδιά μου έγινε άνάλαφρη. Ακόμη ένοιωσα ὅτι ήμουν πλέον ένας άληθινός άνθρω­πος. Μπήκε ή άγάπη τοῦ Θεοῦ στήν καρδιά μου καί τώρα αγαπώ πολύ τόν Θεό, του Όποιου βρήκα τήν αληθινή Εκκλησία.

***

Όνομάζομαι Saega.  Βαπτίσθηκα τό 1992 από τόν π. Μελέτιο, προϊστάμενο τής Ιεραποστολής Κολουέζι Κογκό. Δοξάζω τόν Θεό, διότι μ' έβαλε στόν σωστό δρόμο της Όρθοδοξίας, στόν δρόμο τής αληθινής εὐτυχίας. Ἡ Όρθοδοξία είναι ἡ Εκκλησία πού κρατεί τίς Παραδόσεις τών Αγίων Αποστόλων καί Πατέρων μέχρι σήμερα άναλλοίωτες. Δόξα στόν Πανάγαθο Θεό μας.

***

Όνομάζομαι Muchahila. Εργάζομαι σάν ράφτης στήν Όρθόδοξη Ιεραποστολή τοῦ Κολουέζι καί είμαι αδελφός κατά σάρκα μέ τήν μεγαλόσχημη μοναχή Θέκλα. Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή, στίς 8 Ιουνίου 1996. Πήρα τό όνομα Χριστόδουλος. Μετά τήν Βάπτισί μου αισθάνθηκα μία ελαφρότητα καί θεία δύναμι μέσα στήν καρδιά μου. Ή ψυχή ένοιωσα ότι καθοδηγείται πλέον άπό τό Ἅγιον Πνεῦμα. Νοιώθω ότι έγινα καινούργιος άνθρωπος καί υπομονετικός έν ονόματι τοῦ Ἰησοῦ Χριστο. Προσεύχομαι τώ­ρα στήν Αγία Τριάδα νά φωτίσει καί τούς άλλους ανθρώπους πού δέν γνώρισαν άκόμη τήν Όρθόδοξη Εκκλησία. Νά τούς εύλογήσει νά βαπτισθούν γιά νά νοιώσουν κι αυτοί τίς έμπειρίες πού έζησα κι έγώ. Εκφράζω τίς πολλές μου ευχαριστίες στόν π. Μελέτιο πού μέ ώδήγησε στόν Χριστό καί στήν άδελφή μου μοναχή Θέκλα πού μέ κατήχησε. Δόξα σοι ό Θεός. Αμήν.

 ***

Όνομάζομαι Kalenga. Είμαι μαθητής της Όρθοδόξου Ιε­ραποστολής Κολουέζι. Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή του 1996 καί πήρα τό όνομα Δαμασκηνός. Ἔνοιωσα μέσα μου μιά πρωτο­φανή άλλαγή. Ενοιωσα ὃ,τι αισθάνεται κάποιος πού είναι μέ­σα στήν φυλακή καί άπελευθερώνειαι. Τέτοια έλευθερία αισθάν­θηκα όταν βγήκα έξω άπό τό νερό του βαπτιστηρίου. Ολο τό σώμα καί ἡ καρδιά μου έπλεαν σ' ένα λιμάνι άνέκφραστης χαράς καί εσωτερικής ελαφρότητας. Τό βάρος πού πίεζε τήν καρδιά μου έφυγε γιά πάντα. Επεσε κάτω, όπως πέφτουν τά λέπια από τά ψάρι. Αύτό τό βάρος τυραννούσε τήν καρδιά πολλά χρόνια, αλλά τώρα έφυγε γιά πάντα.

Μετά τήν βάπτισί μου νοιώθω ότι ή ζωή μου καθοδηγείται άπό τό Ἅγιο Πνεῦμα. Γνωρίζω πλέον ποιος κατοικεί μέσα μου καί ποιός μέ κυβερνά. Ὅταν ἤμουν ειδωλολάτρης δέν ήξερα νά διακρίνω ποιό είναι τό καλό καί ποιό είναι τό κακό στήν ζωή μου.

***

Όνομάζομαι Ngandu. Είμαι μαθητής του Γυμνασίου τῆς Ιε­ραποστολής Κολουέζι. Πρίν βαπτισθώ, μέ πρότασι του π. Μελε­τίου, έξωμολογήθηκα γιά πρώτη φορά στήν ζωή μου. Ἔνοιωσα κάτι σάν βαρίδι νά φεύγει άπό τήν καρδιά μου. Τό Σάββατο τής 8ης Ιουνίου 1996 βαπτίσθηκα μαζί μέ άλλους φίλους καί συμμαθητές μου. Πήρα τό όνομα Εμμανουήλ. Ἔνοιωσα σάν νά έφυγε αύτό τό σώμα μου καί στήν θέσι του ήλθε ένα άλλο κα­θαρό, καινούργιο καί ελαφρό. Μέσα σ' αύτό τό καινούργιο σώ­μα νοιώθω τώρα τόν δικό μου παράδεισο.

Τό πρόσωπο μου ένοιωσα ακόμη ότι άλλαξε κι αύτός ό κόσμος πού ζούσα μέχρι τώρα μαζί του, έφυγε άπό μπροστά μου. Ενας νέος κόσμος μπήκε μέσα καί μ' έμαθε πώς πρέπει νά είναι ἡ ζωή του άληθινο Χριστιανοῦ.

 ***

Όνομάζομαι Mazaze. Είμαι μαθητής τοῦ Γυμνασίου τῆς Όρθόδοξης Ιεραποστολής Κολουέζι. Δοξάζω τόν Θεό, διότι μέ Βο­ήθησε νά γνωρίσω τήν αληθινή Εκκλησία Του καί τήν αληθινή πίστι.

Πρίν βαπτιστώ δέν ήξερα νά βαδίζω τόν άληθινό δρόμο. Όταν άρχισα νά παρακολουθώ τά κατηχητικά μαθήματα καί νά ψάλλω λίγο στήν εκκλησία, ἡ ψυχή σιγά σιγά χαιρόταν καί μέ παρακινούσε ν' άκολουθώ πιστά τά μαθήματα καί τίς Ακολουθί­ες τής Εκκλησίας. Ακόμη είχα ροπή πρός τά σαρκικά άμαρτήματα. Μετά τήν Βάπτισί μου αισθάνθηκα μία μεγάλη άλλαγή μέσα μου. Πήρα τό όνομα Μελέτιος. Τό σώμα μου μέ παρακινεί ν' άμαρτήσω μέ γυναίκες, άλλά μία φωνή μέσα μου μ' εμποδίζει λέγοντάς μου: «Μήν κάνεις αύτό τό έργο, είναι αμαρτία». Εχω πολλή χαρά γι' αύτό τό έργο της μεγάλης άγάπης πού ό Θεός έδειξε σέ μένα. Πάντοτε θά Τόν ευχαριστώ. Ό πόθος μου είναι νά γίνω συνεργός τών Ιεραποστόλων στό έργο διαδόσεως τής Όρθοδοξίας στήν πατρίδα μου. Δόξα σοι ό Θεός γιά όλα.

 ***

Όνομάζομαι Yav. Είμαι μαθήτρια τοϋ γυμνασίου στό Κολου­έζι. Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή τοϋ 1996 καί πήρα τό όνομα Δέσποινα. Μετά τήν Βάπτισί μου ένοιωσα μεγάλη χαρά μέσα στήν καρδιά μου. Τό σῶμα μου ἔγινε ἐλαφρό. Ὅταν βγῆκα ἀπό τό νερό οι συγγενεῖς μου καί ἰδιαίτερα ό άνδρας τής αδελφής μου, μο είπαν ότι τό πρόσωπο μου ήταν σάν το μικρο παιδιο, ενώ στήν ηλικία τώρα είμαι 19 έτών.

Τήν επομένη τής Βαπτίσεώς μου, ημέρα Κυριακή πήγα στήν εκκλησία. Ενας γνωστός μου Χριστιανός μας έξεπλάγη καί μου είπε: «Δέσποινα τό πρόσωπο σου άλλαξε, ακόμη καί ή φωνή σου έγινε καινούργια». Μέσα στήν καρδιά μου όμως έγώ δέν ξέρω πώς έγινε αύτή ή άλλαγή. Οταν, μετά άπό λίγες ήμερες, μου έδωσαν τήν φωτογραφία τήν ώρα πού βαπτιζόμουνα κι έγώ έθαύμασα, διότι τό πρόσωπο μου είχε ένα φώς πνευματικό καί μία πρωτόγνωρη άλλαγή. Άπό τότε καί μέχρι τώρα πού γράφω αύτές τίς έμπειρίες μου, έχω μόνο χαρά μέσα στήν καρδιά μου. Κι αύτή ή χαρά είναι μιά μαρτυρία ότι ό Θεός πλέον κατοικεί μέσα στήν καρδιά μου. Ή ψυχή μου μέ παρακινεί κάθε μέρα νά πηγαίνω στήν εκκλησία. Κάθε Κυριακή σχεδόν κοινωνώ τά Αγια Μυστήρια. Καί τότε πάλι ή καρδιά μου πλημμυρίζει άπό μιά άνέκφραστη χαρά. Τέτοια πού ποτέ δέν έζησα στήν ζωή μου. Ό φωτισμός πού νοιώθω νά περιλούει ένίοτε τό πρόσωπο μου είναι χωρίς άμφιβολία ή Χάρις του Αγίου Πνεύματος.

Αύτή ή άγάπη γιά τήν Εκκλησία, μετά τά μαθήματα του σχολικού έτους 1996-97 μέ παρεκίνησαν νά μπώ σάν Δόκιμη Μοναχή στό Μοναστήρι το Αγίου Νεκταρίου τής Ιεραποστο­λής μας. Επιθυμώ σ' ὅλη τήν ζωή μου πλέον νά ζώ έντονα τό μυστήριο τής άγάπης το Χριστο μας. Μακάρι νά είναι θέλημα Θεο νά γίνω καί μοναχή. Τό ζητώ καί ως δώρο το Θεο τό περιμένω άπό τά χέρια Του. Αμήν.

 ***

Όνομάζομαι Kasongo. Βαπτίσθηκα στά Θεοφάνεια το έ­τους 1995 μαζί μέ τήν σύζυγο μου Μαριάνθη καί τά παιδιά μας Χριστίνα, Ειρήνη, Νικόλαο, Ίωάννη καί Θεανώ. 'Εγώ πήρα τό όνομα Γεώργιος. Είμαι καθηγητής τών άγγλικών καί διευθυντής τής Αγροτικής Σχολής τής Όρθοδόξου Ιεραποστολής Κολου­έζι. Άκουσα κατηχητικά μαθήματα γιά πρώτη φορά από τήν πρώην διευθύντρια τών Σχολείων μας, τήν κ. Εύτέρπη Ηλία, πού ήλθε άπό τήν Ελλάδα καί έργάσθηκε εδώ μέ άσυνήθη δυναμισμό καί οργανωτικό πνεύμα έπί 6 περίπου χρόνια. Πρίν ήμουν ρωμαιοκαθολικός στό θρήσκευμα, μετά πήγα στους Προτεστάντες καί κατόπιν μπήκα γιά πάντα στήν Όρθοδοξία.

Μετά τήν βάπτισί μου αισθάνθηκα πολλή χαρά στήν ψυχή μου καί στό σώμα μου. Τό σώμα μου έγινε πολύ έλαφρό. Αύτή ή χαρά μου δίνει ειρήνη στήν ψυχή. Αύτή τήν χαρά δέν μπορώ νά τήν περιγράψω γιά νά τήν γνωρίσουν καί οι άλλοι άνθρωποι. Ενοιωσα ν' άνάβει μιά πνευματική φωτιά καί μιά άγάπη νά πη­γαίνω κάθε φορά στήν εκκλησία. 'Εκεῖ ποθώ νά προσεύχωμαι, νά ψάλλω καί ν' άκούω τούς ύμνους τής Εκκλησίας μας.

Τούς Ίερεῖς πού λειτουργούν, τούς βλέπω σάν άγγέλους το Θεο. Αύτή τήν χαρά τήν μισεί ό διάβολος καί μο προκαλεί πειρασμούς. Ό Θεός όμως μέ βοηθεῖ ν' άγωνίζομαι μέχρι τώ­ρα. Αύτή τήν χαρά δέν τήν έζησα σέ καμμιά από τίς άλλες «εκ­κλησίες» πού πέρασα.

***

Όνομάζομαι Kambashi. Βαπτίσθηκα τήν Πεντηκοστή το 1996 στήν ηλικία τών 14 ετών. Μο έδωσε ό π. Μελέτιος τό όνομα Σίλβεστρος. Κανείς άπό τήν οικογένεια μου δέν είναι ορ­θόδοξος, άλλά καί κανείς δέν μ' εμπόδισε νά μπω σ' αύτή τήν Εκκλησία. Μπήκα μόνος μου σ αύτή τήν έκκλησία, χωρίς νά μο μιλήσει κάποιος γι' αύτήν. Μο άρέσει περισσότερο άπό τίς άλλες. Μο άρέσουν καί οί Πατέρες πού έργάζονται έδώ, διότι δέν είδα, ούτε άκουσα κάποιο παράπτωμά τους. Τούς ευχαριστώ διότι μέ διδάσκουν μέ τό παράδειγμά τους. 'Ακόμη διότι διέσχισαν ωκεανούς καί άλλα κράτη γιά νά φθάσουν κοντά μας καί νά μας φέρουν τό άληθινό Εύαγγέλιο τοϋ Χριστού.

Πιστεύω στήν 'Αγία Τριάδα καί στά έπτά Μυστήρια τής Εκ­κλησίας μας, άπό τά όποία έλπίζω νά σωθώ.

Εύχομαι στόν Ιησού Χριστό καί Βασιλέα όλου το κόσμου καί Κριτή τής Οικουμένης νά προστατεύει όλους εσάς πού ήλθατε κοντά μας νά μας Βοηθήσετε.

Αναγεννήθηκα στήν Όρθόδοξη Εκκλησία καί θά πεθάνω ορθόδοξος. Δέν έχω τίποτε άλλο νά γράψω. Εύχαριστώ τόν Θεό πού είμαι ορθόδοξος.

(σ.σ.) Τό παιδί αύτό είναι οικότροφος της Ιεραποστολής μας. Διακρίνεται γιά τήν θαυμαστή έπίδοσί του στά γράμματα, γιά τήν άγάπη του προς τήν Εκκλησία καί τίς Ιερές Ακολουθίες. Oπως μο είπε, πόθος του είναι νά σπουδάσει νομική καί νά έργασθή ώς πολιτικός της Χώρας του γιά τήν διάδοσι της Όρθο­δόξου Πίστεως.

Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου