Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024

«ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΠΑΠΙΚΟΙ, ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΑΙ»

Σημαντικὸν Διεθνὲς Συνέδριον εἰς Σόφιαν, διὰ τὴν ὑπεράσπισιν Ὀρθοδόξων

Γράφει ὁ κ. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης, Πρόεδρος τοῦ «ΚΕΝΤΡΟΥ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ»,

Πρόεδρος τῆς Ἐπιτροπῆς Θρησκευμάτων τοῦ «ΚΕΝΤΡΟΥ ΓΕΩΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ»

  «Πουτινιστὲς – Ὀρθόδοξοι Ταλιμπάν διοργανώνουν συνέντευξη Τύπου γιὰ τὴν ὑποστήριξη τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας στὴν Οὐκρανία» – ὁ τίτλος τοῦ κειμένου ποὺ δημοσιεύθηκε τὴν ἡμέρα πρὶν ἀπὸ τὴ συνέντευξη Τύπου μὲ τίτλο «Ἀποτροπὴ τῆς ἐπίθεσης κατὰ τῆς Ἐκκλησίας – ὑπεράσπιση τῆς Ὀρθοδοξίας», ποὺ δημοσιεύθηκε ἀπὸ τὴν ἔγκριτη Βουλγαρικὴ πύλη Faktor.bg.

  Στὶς 26 Αὐγούστου 2024 πραγματοποιήθηκε στὴ Σόφια τῆς Βουλγαρίας διεθνὲς συνέδριο στὶς ἐγκαταστάσεις τοῦ διεθνοῦς κέντρου Τύπου (BTA) μὲ θέμα: «Ἀποτροπὴ ἐπιθετικότητας κατὰ τῆς Ἐκκλησίας – Ὑπεράσπιση τῆς Ὀρθοδοξίας».

  Ἡ ἔμφαση τοῦ συνεδρίου δόθηκε στὰ ἀκόλουθα θέματα:

1. Ἡ συνταγματικότητα τοῦ Νόμου 8371, ποὺ ψηφίσθηκε στὴν Οὐκρανία καὶ ἀναφέρεται στὴν ἀπαγόρευση τοῦ ἔργου τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας καὶ τὶς ἀντιφάσεις της μὲ τὶς διεθνεῖς καὶ εὐρωπαϊκὲς συμβάσεις.

2. Ἐπιθέσεις σὲ ὀρθόδοξα ἱερὰ στὴν Παλαιστίνη.

3. Ἀπειλή ἐναντίον ἐκκλησιῶν καὶ μοναστηριῶν στὸ Κοσσυφοπέδιο καὶ Μετόχια.

4. Μεγαλύτερες αἱρέσεις τῆς σύγχρονης ἐποχῆς, ποὺ ἀπειλοῦν ὑπαρξιακὰ τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὸ σύνολό της, ὅπως ὁ οἰκουμενισμός, ὁ παπισμός, ὁ φιλελευθερισμὸς καὶ ὁ μοντερνισμός.

  Τὸ διεθνὲς συνέδριο εἶχε σημαντικὴ δημοσιότητα σὲ ἐγχώρια καὶ ξένα ΜΜΕ.

  Συντονίστρια τοῦ συνεδρίου ἦταν ἡ κ. Rumjana Chenalova, δικηγόρος, πρώην εἰσαγγελέας καὶ δικαστής, ἀπὸ τὴν Βουλγαρία.

  Στὸ συνέδριο μίλησαν:

1. Μητροπολίτης Λούκα Ζαπορόζιε, Οὐκρανικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, Θέμα: «Ἐθνικὴ ἀσφάλεια ἢ θρησκευτικὲς διακρίσεις. Ὁ ρόλος τοῦ Κόμματος Εὐρωπαϊκῆς Ἀλληλεγγύης στὴν ἄσκηση πίεσης στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας».

2. Ἀρχιεπίσκοπος Ἱεροσολύμων Θεοδόσιος Χάνα, Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία Ἱερουσαλήμ, Παλαιστίνη, Θέμα: «Χρειάζεται ἐπείγουσα δράση, γιὰ νὰ σταματήσει ἡ δίωξη τῆς Ἐκκλησίας».

3. Ἀρχιερέας Mihail Kovachev, Βουλγαρικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, Θέμα: «Ἀπαγόρευση τῆς Ὀρθοδοξίας στὴν Οὐκρανία».

4. Dragana Trifkovic, γενικὴ διευθύντρια τοῦ “Κέντρου Γεωστρατηγικῶν Μελετῶν”,

Βελιγράδι, Θέμα: “Θέση τῆς Σερβικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας στὸ Κοσσυφοπέδιο καὶ τὰ Μετόχια”.

5.Rumjana Chenalova, δικηγόρος, πρώην εἰσαγγελέας καὶ δικαστής, ἀπὸ τὴ Βουλγαρία,

Θέμα: «Νομιμότητα τοῦ νόμου 8371 στὴν Οὐκρανία: ἀντίθεση μὲ συνταγματικὲς καὶ νομικὲς διατάξεις τῆς Οὐκρανίας, καθὼς καὶ μὲ διεθνεῖς καὶ εὐρωπαϊκὲς συμβάσεις».

6. Διογένης Δ. Βαλαβανίδης, πρόεδρος τοῦ “Κέντρου γιὰ τὴν Προστασία τῆς Χριστιανικῆς

Ταυτότητας“, Βελιγράδι, Θέμα: “Ὁ ἀνατολικὸς παπισμὸς καταστρέφει τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας”.

7. Maksim Kostenko, θρησκευτικὸς ἀναλυτής, πρώην ἀναπληρωτὴς ἐπικεφαλῆς τοῦ Συνοδικοῦ Τμήματος UΟΕ γιὰ Ὑποθέσεις Νεολαίας, Οὐκρανία, Θέμα: «Καθολικισμὸς τῆς Οὐκρανίας: Προκλήσεις γιὰ τὴ Ρωσικὴ καὶ τὴν Παγκόσμια Ὀρθοδοξία».

8. Vasilijana Merheb, θεολόγος ἀπὸ τὴ Βουλγαρία,

9. Ἀρχιερέας π. Σάσα Πέτροβιτς, Σερβικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία – Ἐπισκοπή στὶς Η.Π.Α, Θέμα: “Προτεσταντισμὸς τῆς Ἀνατολικῆς Τελετουργίας, ἡ καταστροφικὴ ἐπίδραση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Ἐλπιδοφόρου γιὰ τὴν Ὀρθοδοξία στὴν Ἀμερική”.

10. Valentin Kardamski, δημοσιογράφος, ἀρχισυντάκτης, Βουλγαρία, Θέμα: «Ἐπίθεση τῶν ΜΜΕ κατὰ τῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας».

 

Παρουσιάζουμε τὴν ὁλοκληρωμένη ὁμιλία τοῦ κ. Διογένη Δ. Βαλαβανίδη, προέδρου τοῦ «Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» καὶ προέδρου τοῦ Συμβουλίου Θρησκευμάτων τοῦ «Κέντρου Γεωστρατηγικῶν Μελετῶν», Βελιγράδι:

 

  Ἀγαπητὲς κυρίες καὶ κύριοι, ἀγαπητοὶ φίλοι,

  Ἐκμεταλλεύομαι τὴν εὐκαιρία, γιὰ νὰ ἐκφράσω τὴ χαρά μου ποὺ συμμετέχω στὸ συνέδριο «Ἀποτροπὴ ἐπιθετικότητας στὴν ἐκκλησία: Ὑπερ­άσπιση Ὀρθοδόξων», καὶ θέλω νὰ τονίσω ὅτι σήμερα, περισσότερο ἀπὸ ποτὲ ἄλλοτε, εἶναι ἀπαραίτητο νὰ σταματήσουμε τὴν ἐπίθεση ποὺ στοχεύει στὴν καταστροφὴ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Ὅλα αὐτὰ τὰ λέω στὸ πλαίσιο τῆς προβολῆς τῶν τελευταίων μου βιβλίων «ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» καὶ «ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΠΑΠΙΣΜΟΣ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΕΙ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ», ποὺ ἐκδόθηκαν στὸ πλαίσιο τοῦ ἀγώνα γιὰ τὴν ἐπιβίωση τοῦ ὀρθόδοξου χριστιανισμοῦ.

  Στὶς σημερινὲς μεταβαλλόμενες κοινωνικὲς καὶ πολιτικὲς συνθῆκες στὸ γεωπολιτικὸ ἐπίπεδο, ὅπου διεξάγεται ἀνοικτὸς πόλεμος ἐνάντια στὸν Δημιουργό μας, τὸν Κύριο Ἰησοῦ Χριστό, ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κάνει τὰ πάντα, γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ ὡς Πάπας τῆς Ἀνατολῆς, τὴ στιγμὴ ποὺ ὁ Πάπας Φραγκίσκος στὶς 13 Μαΐου 2023, κατὰ τὴ διάρκεια ἐπίσκεψης στὴ Γαλλία, ἔλαβε δημόσια τὸ σατανικὸ σύμβολο ἀπὸ τὸν Πρόεδρο τῆς Οὐκρανίας Ζελένσκι. Δηλαδὴ τὴν εἰκόνα τῆς Μητέρας τοῦ Θεοῦ μὲ σκοτεινὸ πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Τὴ στιγμὴ ποὺ ἡ ἀνθρωπότητα εἶναι στὰ πρόθυρα τῆς ἐξαφάνισης καὶ τὸ ἀνθρώπινο γένος βρίσκεται σὲ ἠθικὴ καὶ πνευματικὴ βαθύτατη πτώση, κανεὶς δὲν ἔχει δικαίωμα νά ἀδρανεῖ, νά ἐφησυχάζει καί νά ἐπαναπαύεται, γιατί σήμερα διακυβεύεται ἡ οὐσία τῆς ὕπαρξής μας σὲ αὐτὸν τὸν κόσμο. Ὁποιαδήποτε σιωπὴ καὶ ἐφησυχασμὸς στὸ παγωμένο σκοτάδι τῆς αὐτάρκειας θὰ θεωρεῖται ΑΜΑΡΤΙΑ.

  Ἀπὸ αὐτὴ τὴν ἄποψη, θέλω νὰ τονίσω ὅτι σήμερα δὲν εἶναι ἀπαραίτητο νὰ εἶσαι μεγάλος γνώστης τῶν ἐκκλησιολογικῶν καὶ γεωπολιτικῶν συνθηκῶν, γιὰ νὰ συναχθεῖ τὸ συμπέρασμα ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἔχει βρεθεῖ σὲ μία δίνη πολυάριθμων πολιτικῶν συνδυασμῶν καὶ γεωπολιτικῶν ἀνακατανομῶν. Θέλω ἰδιαίτερα νὰ τονίσω ὅτι οἱ αἱρέσεις τῆς σύγχρονης ἐποχῆς, ὅπως ὁ οἰκουμενισμός, ὁ μοντερνισμός, ὁ φιλελευθερισμὸς καὶ ἡ νέα ψευδὴς διδασκαλία γιὰ τὸν ΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΠΑΠΙΣΜΟ, ἀποτελοῦν τοὺς μεγαλύτερους κινδύνους ποὺ ἀπειλοῦν τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας σήμερα. Ἀποτελοῦν δηλαδὴ τὸν μεγαλύτερο κίνδυνο γιὰ τὴ νόθευση τῶν ἀρχικῶν ἀξιῶν τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς πρώτης χιλιετίας καὶ σχετικὰ θὰ ἤθελα νὰ ἐπιστήσω τὴν προσοχὴ στὸ γεγονὸς ὅτι ἡ ἐπιβολὴ τοῦ «ἀνατολικοῦ πάπα» θὰ ἦταν μόνο μία μεταβατικὴ μορφὴ πρὸς τὴν ἕνωση μὲ τὴ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία. Δηλαδή, τὸ Βατικανὸ βιάζεται νὰ δημιουργήσει μία ἕνωση μεταξὺ Ρώμης καὶ Κωνσταντινούπολης ἐνόψει τῆς 1700ῆς ἐπετείου τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου (τὸ 2025), γιὰ τὴν ὁποία ἔχουν ἤδη μιλήσει οἱ Φαναριῶτες ἀξιωμα­τοῦχοι. Ὡς παράδειγμα ἀναφέρουμε ὅτι ὁ προϊστάμενος τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στὶς ΗΠΑ Ἀρχιεπίσκοπος Ἐλπιδοφόρος (Λαμπρινιάδης) ἔδωσε διάλεξη μὲ θέμα: «Τὸ μέλλον τῶν σχέσεων ὀρθοδόξων-ρωμαιοκαθολικῶν στὶς Ἡνωμένες Πολιτεῖες», στὸ Πανεπιστήμιο Fordham, στὴ Νέα Ὑόρκη, ὅπου δήλωσε δυναμικά τὴν ἕνωση μὲ τὴ Ρώμη». Στὸ πλαίσιο αὐτό, ὁ Πάπας Φραγκίσκος καὶ ὁ ὁμοϊδεάτης του Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖος Α΄ σχεδιάζουν νὰ τιμήσουν τὴν 1700ή ἐπέτειο τῆς Α΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου τὸ 2025. Πρόθεσή τους εἶναι νὰ τὸ κάνουν ἀκριβῶς στὴ Νίκαια τῆς Μικρᾶς Ἀσίας, στὴ σημερινὴ Τουρκία, ὅπου ἔγινε ἡ Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος (325).

  Στὴν οὐσία, ὁ παπισμὸς ἀντιπροσωπεύει τὴν κύρια ψευδῆ διδασκαλία τῶν παπικῶν, δηλαδὴ Ρωμαιοκαθολικῶν, τῶν ὁποίων τὸ βασικὸ δόγμα εἶναι ὅτι ὁ Ρωμαῖος Πάπας δὲν εἶναι μόνο ὁ πρῶτος μεταξὺ ἴσων ὡς πρὸς τὴν τιμή, ὅπως πιστεύει ἀνέκαθεν ὁλόκληρη ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά, ὅτι εἶναι καὶ ὁ πρῶτος ἀπὸ ἄποψη δύναμης, δηλαδή, χωρὶς ἴσο. Μὲ ἄλλα λόγια, «εἶναι πάνω ἀπὸ ὅλους τούς ἄλλους πατριάρχες καὶ ὁ μόνος ἐκπρόσωπος τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ στὴ γῆ». Αὐτὴ ἡ ψεύτικη δαιμονικὴ διδασκαλία, ποὺ εἶναι συνέπεια τῆς ὑπερηφάνειας τῶν Ρωμαίων παπῶν, ξεκίνησε πρὶν ἀπὸ τὸν 11ο αἰῶνα καὶ τὴ μεγάλη διάσπαση τῆς Ἀνατολικῆς καὶ τῆς Δυτικῆς Ἐκκλησίας, δηλαδή, ὁ διαχωρισμὸς τῆς Ρωμαϊκῆς Ἐκκλησίας ἀπὸ τὴ Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία – τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία.

  Πρὸς ἐπίρρωση αὐτοῦ, τὴν ἐποχὴ τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Μεγάλου (+604), ὅταν δὲν γινόταν ἀναφορὰ γιὰ εἰσαγωγὴ τέτοιων δογμάτων καὶ καινοτομιῶν στὴ χριστιανικὴ θεολογικὴ σκέψη, ὅπως τὸ λεγόμενο παπικὸ ἀλάθητο, ὁ Ἅγ. Γρηγόριος ὁ Μέγας ἔγραψε στὸ Βιβλίο VII, Ἐπιστολὴ 33:

«…ὅποιος ἀποκαλεῖ τὸν ἑαυτό του, ἢ θέλει νὰ λέγεται, οἰκουμενικὸς ποιμὴν εἶναι πρόδρομος τοῦ Ἀντιχρίστου, καὶ ἀπό ὑπερηφάνεια τοποθετεῖ τὸν ἑαυτὸ του πάνω ἀπὸ τοὺς ὑπόλοιπους».

  Ἂν ἀναλύσουμε τὴ σημερινὴ κατάσταση στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, καταλήγουμε στὸ συμπέρασμα ὅτι ἡ κύρια αἰτία τῶν τεράστιων ἀναταραχῶν σὲ ὁλόκληρη τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία βρίσκεται στὴ μὴ κανονικὴ ἀπόφαση τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου Α΄ νὰ εἰσβάλει βάρβαρα στὴ δικαιοδοσία τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας. Οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ παρακολούθησαν μὲ δυσπιστία καὶ φρίκη, καθὼς ὁ ἐπικεφαλῆς τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως ἀποφάσισε νὰ προσαρτήσει τμῆμα ἄλλης Τοπικῆς Ἐκκλησίας στὴν κανονική του ἐπικράτεια, ἐνῷ κήρυξε ἐκείνους ποὺ ὅλες οἱ Τοπικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες θεωροῦσαν σχισματικούς, ὡς μέρος τῆς κανονικῆς Ἐκκλησίας.

  Ἦταν ἀκριβῶς τέτοιες οἱ ἐνέργειες τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ποὺ πυροδότησαν τὴ σπίθα τῆς σύγκρουσης στὴν Οὐκρανία καὶ ἐξαπελύθη ἕνα κῦμα κρατικοῦ τρόμου ἐναντίον τῶν μελῶν τῆς κανονικῆς Οὐκρανικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, μὲ τὴ μορφὴ τῆς σύλληψης καὶ τῆς παρενόχλησης Ἀρχιεπισκόπων, καθὼς καὶ ὁ διωγμὸς τῶν μοναχῶν ἀπὸ τὰ μοναστήρια τους.

  Αὐτὸ ὑποστηρίζεται ἐπίσης ἀπὸ τὸ ἔγγραφο μελέτης ποὺ παρουσιάστηκε στὶς 13 Ἰουνίου 2024 στὴ Ρώμη ἀπὸ τὸν καρδινάλιο Kurt Koch, ὑπεύθυνο γιὰ τὰ οἰκουμενικὰ θέματα, καὶ τὸν Mario Grech, Γενικὸ Γραμματέα τῆς Παγκόσμιας Συνόδου τῶν Ἐπισκόπων. Στὸ ἔγγραφο τοῦτο «προτείνεται» στὶς χριστιανικὲς Ἐκκλησίες νὰ δεχθοῦν στὸ μέλλον τὸν Πάπα ὡς «ἐπίτιμο ἀνώτερο».

  Κοιτάξτε τί σκέφτηκαν – πλασματικὴ ἀξιοπρέπεια τοῦ «Πάπα ὡς Ἐπίτιμου Ἀνωτέρου», μόνο καὶ μόνο γιὰ νὰ συσκοτιστεῖ ὁ πραγματικὸς λόγος, ποὺ εἶναι ἡ ἐπιδίωξη τῆς παπικῆς πρωτοκαθεδρίας.

  Εἶναι περισσότερο ἀπὸ προφανὴς ὁ λόγος ποὺ σήμερα ἡ Ρωμαιοκαθολικὴ Ἐκκλησία χρησιμοποιεῖ τὴ γνωστὴ Λατινικὴ πονηριὰ καὶ προωθεῖ τὴν ἰδέα, ὅπως λένε – «μίας νέας κατανόησης καὶ μίας διαφορετικῆς ἄσκησης παπικῆς πρωτοκαθεδρίας, πού θὰ πρέπει νὰ συμβάλλει στὴν ἀποκατάσταση τῆς χριστιανικῆς ἑνότητας». Προκειμένου νὰ ἐξαπατηθοῦν οἱ Τοπικὲς Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες καὶ νὰ συσκοτιστεῖ ὁ πραγματικὸς λόγος, προτείνεται ἀκόμη καὶ ἡ ἀλλαγὴ τῆς ἀνάγνωσης τοῦ δόγματος τῆς Α΄ Συνόδου τοῦ Βατικανοῦ, ἡ ὁποία τὸ 1870 διακήρυξε τὸ ἀλάθητο τοῦ ἀρχηγοῦ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας σὲ δογματικὰ θέματα, καὶ ἄρα, τὸν ἀνώτατο νομοθέτη καὶ κριτὴ ὁλόκληρης τῆς Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας.

  Κυρίες καὶ κύριοι, σεβαστοὶ φίλοι, εἶναι περισσότερο ἀπὸ σαφὲς ὅτι ὑπογράφοντας τὴν Ἕνωση τὸ 2025, οἱ Λατῖνοι θέλουν νὰ ἐπιτύχουν τὴν παπικὴ πρωτοκαθεδρία μὲ κάθε κόστος, γιὰ τὴν ὁποία ἀγωνίζονται ἐδῶ καὶ αἰῶνες. Παρὰ τὶς φιλοδοξίες τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως νὰ ἐπιβληθεῖ ὡς ὀρθόδοξος πάπας, ἕνα παράδει­γμα ποὺ μᾶς λέει πολλά, εἶναι ἡ παγωμένη σιωπὴ μὲ τὴν ὁποία συνόδευσε τὴ βάρβαρη κατάληψη τοῦ ὀρθόδοξου ἱεροῦ, τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Σοφίας στὴν Κωνσταντινούπολη ἀπὸ τὴν ἐπίσημη Ἄγκυρα, ποὺ δυσφημεῖ πλήρως τὴν ἀπόπειρα τέτοιας πρόθεσής του. Μὲ ἄλλα λόγια, ἡ σιωπὴ τοῦ ἐπικεφαλῆς τῆς Κωνσταντινούπολης φωτίζει πλήρως τὸ ἀβάσιμο τῶν φιλοδοξιῶν του νὰ ἐπιβληθεῖ στὸν ὀρθόδοξο κόσμο. Τὸ συγκεκριμένο παράδει­γμα, ἔδειξε ὅτι δὲν εἶναι ἱκανὸς νὰ ὑπερασπισθῆ οὔτε κἄν τὴν ἐκκλησία τῆς Ἁγίας Σοφίας, ποὺ βρίσκεται μόλις μερικὲς ἑκατοντάδες μέτρα ἀπὸ τὴ συνοικία του, καὶ πῶς θὰ μποροῦσε νὰ ἐκπροσωπήση ὁλόκληρη τὴν Ὀρθοδοξία.

  Προσωπικά, ὡς πρόεδρος τοῦ «Κέντρου Προστασίας τῆς Χριστιανικῆς Ταυτότητας» ἀπὸ τὸ Βελιγράδι, ἔστειλα ἀνοικτὴ ἐπιστολὴ στὸν Πρόεδρο τῆς Δημοκρατίας τῆς Τουρκίας, Ρετζὲπ Ταγὶπ Ἐρντογάν, στὶς 13 Ἰουλίου 2020, μὲ αἴτημα νὰ ἐπανεξετάσει τὴν ἀπόφαση, μὲ τὴν ὁποία ὁ Ὀρθόδοξος Ναὸς τῆς Ἁγίας Σοφίας μετατράπηκε σὲ ἰσλαμικὸ χῶρο λατρείας καὶ ὁ ὁποῖος κτίστηκε ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Ἰουστινιανὸ ἀπὸ τὸ 532-537 ἔτος. Ἡ ἐπιστολὴ παραδόθηκε στὴν Πρεσβεία τῆς Δημοκρατίας τῆς Τουρκίας στὸ Βελιγράδι.

  Ἐπίσης, μὲ χωριστὴ ἐπιστολὴ ζητήθηκε ἀπὸ τὸν Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαῖο Α΄ νὰ χρησιμοποιήσει τὴν ἐξουσία του καὶ νὰ κάνει τὰ πάντα, γιὰ νὰ μᾶς ἐπιστραφεῖ ὁ ναὸς τῆς Ἁγίας Σοφίας, ὅπου γενιὲς προγόνων μας προσευχήθηκαν μὲ τὴν εἰρήνη τοῦ Θεοῦ στὸν μοναδικὸ Κύριο.

  Ἡ ἀπάντηση τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως στὴν ἐπιστολὴ αὐτὴ δὲν ἔφτασε ποτέ!

  Ἐπίσης, στὸ τέλος, θέλω νὰ ὑπογραμμίσω ὅτι διαμαρτυρόμαστε ἔντονα γιὰ τὴν πρόσφατη ἀντιπολιτισμική, ἐγκληματικὴ καὶ μεροληπτικὴ πράξη, μὲ τὴν ὁποία τὸ Κοινοβούλιο τῆς Οὐκρανίας (Verkhovna Rada) υἱοθέτησε τὸν νόμο 8371, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει τὴ δραστηριότητα τῆς κανονικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας. Τέτοια πράξη βανδαλισμοῦ δὲν ἔχει ξαναγίνει στὴ μακρὰ ἱστορία τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Ἀναμφίβολα εἶναι ἕνα σχέδιο τῶν οἰκουμενιστικῶν-φιλελεύθερων-παγκοσμιοποιητικῶν δυνάμεων, ποὺ ἐξυπηρετεῖ τὸν σκοπὸ τῆς καταστροφῆς ὁλόκληρης τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας.

  Σήμερα, ὅλα τὰ βέλη καὶ ὅλα τὰ πυρὰ στοχεύουν στὴ Ρωσικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, ἡ ὁποία ἔχει μείνει ἀπρόσβλητη ἀπὸ τὶς πολυάριθμες διαστροφὲς τοῦ σημερινοῦ κόσμου, εἰδικὰ τοῦ μεγαλύτερου κακοῦ, τοῦ Σατανισμοῦ. Πρέπει νὰ ἐπισημανθεῖ ὅτι ἔμεινε σταθερὴ στὰ χνάρια τῶν διδασκαλιῶν, τῶν ἁγίων ἀποστόλων, τῶν ἁγίων πατέρων καὶ τῶν Οἰκουμενικῶν Συνόδων.

  Ἑπομένως, πιστεύουμε ὅτι εἶναι ἡ μόνη ποὺ μπορεῖ νὰ προστατεύσει τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀπὸ δαιμονικὲς δυνάμεις καὶ πειρασμοὺς, στοὺς ὁποίους εἶναι ἐκτεθειμένη.

  Δυστυχῶς, γεγονὸς εἶναι ὅτι οἱ σημερινοὶ χριστιανοὶ δὲν εἶναι μαχητές, ἀλλὰ οὐδέτεροι καὶ ἀδιάφοροι παρατηρητές. Ἂν ἡ Ἐκκλησία σιω­πᾶ, γιὰ νὰ μὴ ἐναντιωθεῖ στὶς κρατικὲς ἀρχές, ἂν σιωποῦν οἱ μητροπολίτες, ἂν σιωποῦν καὶ οἱ μοναχοί, τότε ποιὸς θὰ μιλήσει, ἀγαπητοὶ ἀδελφοί, ἀδελφὲς καὶ ἀγαπητοὶ φίλοι; Ποιὸς θὰ ὑπερασπιστεῖ τὸν Κύριο Θεὸ καὶ τὴν Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολικὴ Ἐκκλησία, δηλαδὴ τὴ μοναδικὴ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία; Ἂν ἐμεῖς δὲν σταθοῦμε ὄρθιοι, οἱ πρόγονοί μας θὰ σηκωθοῦν ἀπὸ τοὺς τάφους τους. Αὐτοὶ ὑπέφεραν τόσα πολλὰ γιὰ τὴν πίστη μας, γιὰ τὴν Πατρίδα μας, καὶ τί κάνουμε ἐμεῖς γιὰ αὐτήν!

  Καθῆκον μας εἶναι νὰ ὑπερασπίσουμε τὴν πίστη μας, τὴν Ἐκκλησία μας καὶ τὸν Κύριό μας. Διότι γεννηθήκαμε Ὀρθόδοξοι, καὶ ὡς Ὀρθόδοξοι θὰ τελειώσουμε τὴ ζωή μας. Καὶ δὲν θὰ γίνουμε ποτὲ παπικοί, οἰκουμενιστές, μοντερνιστὲς ἢ φιλελεύθεροι, οὔτε ὑποστηρικτὲς κανενὸς σατανικοῦ, παθολογικοῦ καὶ παρεκκλίνοντος φαινομένου τῆς ἐποχῆς μας.

 Σόφια, Βουλγαρία 26 Αὐγ. 2024

orthodoxostypos