+ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΚΑΘΟΛΙΚΟΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
Πρώην ΝΑΞΟΥ-ΤΗΝΟΥ-ΑΝΔΡΟΥ-ΜΥΚΟΝΟΥ
Προς
Το Γραφείο Αιρέσεων και Παραθρησκειών
Της Μητρόπολης Πειραιώς
ΠΕΙΡΑΙΑ
Αγαπητοί μου,
Στις 2 Ιουλίου 2024 δημοσιεύσατε μία απάντηση στην ανοικτή επιστολή μου, την οποία έστειλα σε ΜΜΕ που είχαν δημοσιεύσει ένα άρθρο του Σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη σας με τίτλο: «Τα διαχρονικά εγκλήματα του Παπισμού κατά της ανθρωπότητας είναι αδιαμφισβήτητα!».
Έγραψα αυτή την ανοικτή επιστολή μου, διότι είναι τουλάχιστο λυπηρό, να δημοσιεύονται κείμενα χριστιανών εναντίων χριστιανών. Όταν μαθητές του Χριστού που θα έπρεπε να διακρίνονται για τη μεταξύ τους αγάπη,όχι μόνο δεν αγαπιούνται, αλλά και ίσως «μισούνται» και μάλιστα σε μια εποχή που η θρησκευτική αδιαφορία αυξάνεται συνεχώς.
Οι μη χριστιανοί έλεγαν για τους Χριστιανούς των πρώτων αιώνων: «κοιτάξτε τους πως αγαπιούνται». Δεν είναι λοιπόν χριστιανικό να μας βλέπουν σήμερα και να λένε: «κοιτάξτε τους, πώς μισούνται»!
Είναι μάλιστα πολύ εύκολο να λέμε: μα εμείς δε φταίνε, φταίνε οι άλλοι!
Στην απάντησή σας θέλω, πολύ φιλικά, να παρατηρήσω μερικές ανακρίβειες:
1.- Όταν απευθύνεστε σε μένα, σας ζητώ να χρησιμοποιείτε τη σωστή προσωπική ιδιότητά μου και όχι στον «πρώην παπικό «αρχιεπίσκοπο» κ. Νικόλαο», και αυτό διότι ούτε πρώην αρχιεπίσκοπος είμαι, ούτε παπικός, αλλά σχολάζων αρχιεπίσκοπος της Καθολικής Εκκλησίας.
2.- Παπισμός ούτε υπήρξε ούτε υπάρχει! Όπως εξ άλλου δεν υπήρξε, ούτε υπάρχει Πατριαρχισμός.
Για μας τους Καθολικούς Χριστιανούς υπάρχει μόνο η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία,η οποία συνεχίζει να αναπνέει με δύο πνεύμονες: της Ανατολής και της Δύσης.
Αυτό εξ άλλου δηλώνει και η φωτογραφία με την οποία συνοδεύετε την απάντησή σας και την οποία αναδημοσιεύω, διότι πολλά στοιχεία της με εκφράζουν και είμαι βέβαιος ότι,ενώ εσάς σας ενοχλεί,ένας μεγάλος αριθμός χριστιανών,τη θαυμάζει!
3.- Είτε θέλετε είτε όχι, είμαστε Αδελφοί,διότι είμαστε μαθητές του Χριστού. Κοινός είναι ο Διδάσκαλός μας και ο Κύριός μας και εμείς, όσο κι’ εσείς είμαστε βαπτισμένοι στο όνομα της Αγίας Τριάδας. Και μη πέσετε στο σφάλμα, να μου πείτε, ότι δεν είμαστε βαπτισμένοι, επειδή βαπτιστήκαμε όχι δια καταδύσεως αλλά δια ραντισμού. Το νερό είναι ένα σύμβολο, η Αγία Τριάδα μία πραγματικότητα!
«To Βάπτισμα στην Καθολική Εκκλησία του Ρωμαϊκού Τυπικού, ανέκαθεν χορηγείται είτε με κατάδυση είτε με επίχυση, τηρουμένων των διατάξεων της Συνόδου της Ιεραρχίας.(Καν. 854 του ΚΚΔ).
Η Καθολική Εκκλησία δεχόμενη και τους δύο τρόπους Βαπτίσεως, δίνει τη δυνατότητα, για πρακτικούς λόγους,σε κάθε τοπική Σύνοδο της Ιεραρχίας να μπορεί να επιλέγει ένα από τους δύο αυτούς τρόπους Βαπτίσεως.
Η Καθολική Εκκλησία διακρίνεται για την πρακτικότητά της, η οποία δεν αντιβαίνει σε κανένα Ευαγγελικό λόγο και ταυτόχρονα εξυπηρετεί συγκεκριμένες ποιμαντικές και πρακτικές ανάγκες.
Αντί λοιπόν να μεγαλοποιούμε, κάποιες διαφορετικότητες, ας χαιρόμαστε για τις ομοιότητες που είναι τόσες πολλές και για τις οποίες εσείς, δυστυχώς,ουδέποτε αναφέρεστε.
4.- Γράφετε επίσης:
α.- Στο ως άνω δημοσίευμα δυστυχώς ο κ. Σπιτέρης δεν απήντησε. Ώφειλε όμως να το πράξει, ακολουθώντας την προτροπή του αποστόλου «έτοιμοι δε αεί προς απολογίαν παντί τω αιτούντι υμάς λόγον περί της εν ημίν ελπίδος», (Α΄ Πετρ. 3,15). Προτίμησε την σιωπή, η οποία όμως, τι άλλο μπορεί να σημαίνει παρά αδυναμία ανατροπής των λεχθέντων
Το ακόμη πιο λυπηρό είναι το γεγονός ότι ο κ. Σπιτέρης ανέθεσε σε άλλον, τον πρώην παπικό «αρχιεπίσκοπο» κ. Νικόλαο
Να υποθέσω, ότι αυτό το επιχείρημά σας, ισχύει και στο γεγονός, ότι ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης σας, δεν απάντησε στη δική μου ανοικτή επιστολή, αλλά ανέθεσε την απάντησή του σε σας;
β.- Επαίρεται,(δηλ. εγώ) που η «εκκλησία» του αριθμεί «ένα δισεκατομμύριο τριακοσίων εξήντα εκατομμυρίων πιστών», ενώ στην Ορθοδοξία «350 εκατομμύρια».
Αγαπητοί μου, δεν επαίρομαι για τον μεγάλο αριθμό των μελών της Καθολικής Εκκλησίας, αλλά λυπούμαι που προσβάλετε ένα τόσο μεγάλο αριθμό Χριστιανών!
γ.-Ο παπικός «αρχιεπίσκοπος» κάνει λόγο για «κατηγορίες», παραβλέποντας ότι η παράθεση κακοδοξιών και αδιαμφισβήτητων γεγονότων δεν είναι κατηγορίες, αλλά οδυνηρές αλήθειες, που θα πρέπει να αποτελέσουν αφορμή για μετάνοια!
Μήπως θα ήταν προτιμότερο αντί να βλέπουμε τις «κακοδοξίες» των άλλων, να βλέπουμε πρώτα τις δικές μας. Ο Κύριος μας είπε ότι μόνο όταν βγάλουμε το δοκάρι από το μάτι μας, μπορούμε να δούμε και το άχυρο που υπάρχει στο μάτι του αδελφού μας!