Σύναξη Ορθοδόξων Χριστιανών
Προς τον Παναγιώτατο Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης κ.κ. Φιλόθεο.
Παναγιώτατε. Βρισκόμαστε στην δυσάρεστη θέση να σας επισημάνουμε μερικά θλιβερά γεγονότα που συνέβησαν στην τοπική μας εκκλησία και μας προβλημάτισαν έντονα.
Το πρώτο συνέβη στον Ιερό Ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου στις 25 Μαρτίου. Εκεί στην επίσημη δοξολογία για την εορτή της ημέρας, έγινε υποδοχή υπουργού ο οποίος όμως πριν λίγες μέρες έβαλε και αυτός την ψήφο του ώστε να καθιερωθεί σχετικός νόμος που νομιμοποίησε την ομοφυλοφιλία σε όλα τα κοινωνικά επίπεδα. Αντί να του απαγορευτεί η είσοδος στην εκκλησία για την παραπάνω αντιευαγγελική του πράξη, κατά το παράδειγμα του Αγίου Αμβροσίου Μεδιολάνων, του έτυχε υποδοχή χωρίς να γίνει η παραμικρή νύξη για το ανοσιούργημα του.
Επίσης ο συγκεκριμένος υπουργός φαίνεται ως υπερασπιστής της εξομάλυνσης των ευθυνών σε ότι αφορά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. Ας θυμηθούμε την σθεναρή στάση του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου έναντι της αυτοκράτειρας Ευδοξίας όταν αυτή θέλησε να αποσπάσει τον αγρό μιας χήρας. Εάν για ένα χωράφι ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έλεγξε με σφοδρότητα την αυτοκράτειρα, εδώ για πενήντα επτά νεκρούς η εκκλησία μας δεν έχει ούτε έναν λόγο να πει; Η φιλία του κόσμου είναι παραπάνω από την αλήθεια;
Ας θυμηθούμε εδώ έναν ευαγγελικό λόγο που υπάρχει στην επιστολή του Αγίου Ιακώβου του αδελφοθέου: « η φιλία του κόσμου έχθρα του Θεού εστιν » Ένα δεύτερο γεγονός που και αυτό μας προβλημάτισε είναι η λεγόμενη « λατρευτική εβδομάδα » . Αντί να προτρέψει η Μητρόπολη τους Ιερείς να εκτελούν τις ακολουθίες εν προκειμένου τις σαρακοστιανές, με επιμέλεια και χωρίς περικοπές ( δυστυχώς σε αρκετές ενορίες γίνονται ελάχιστα η και καθόλου από τις καθημερινές ακολουθίες ) αυτές, μπήκαν στο περιθώριο από όσους Ναούς πέρασε η λεγόμενη « λατρευτική εβδομάδα ».
Αντί για τις ταπεινές αλλά και συνάμα κατανυκτικές ψαλμωδίες την θέση τους πήραν χορωδίες όπου μας έκαναν επίδειξη των φωνητικών τους ικανοτήτων. Αντί για ευλαβείς Ιερείς και αναγνώστες τους αντικαταστήσαμε με ανθρώπους όπου η δογματική τους ηθική διαφέρει από την λόγο του ευαγγελίου όσο η ημέρα από την νύκτα. Έτσι η παρουσία τους και μόνο θεωρήθηκε ότι η διδασκαλία της εκκλησίας ευθυγραμμίστηκε με τις απόψεις τους. Και το χειρότερο, αντί για τα κατανυκτικά και ψυχωφελή σαρακοστιανά αναγνώσματα επιλέχτηκαν μεταξύ άλλων και κείμενα του άθεου Καζαντζάκη.
Ας ανατρέξουμε και πάλι στην στάση ενός σύγχρονου Αγίου, του Αγίου Παισίου σε ότι αφορά το πρόσωπο του Καζαντζάκη. Εκτός του ότι συμμετείχε σε διαμαρτυρία για να μην γίνει προβολή της βλάσφημης ταινίας που βασίστηκε σε έργο του παραπάνω συγγραφέα, δεν ήθελε ούτε το όνομα του να ακούει και εσείς επιτρέψατε να απαγγελθεί μέσα στην εκκλησία κομμάτια από κάποιο έργο του. Πατερικά κείμενα δεν υπάρχουν; Η βεβήλωση λοιπόν σε όλα τα επίπεδα.
Παναγιώτατε. Το θέμα είναι μεγάλο και πολύπλευρο αλλά δεν θα συνεχίσουμε άλλο, θα κλείσουμε με έναν ευαγγελικό λόγο που υπάρχει στην Αποκάλυψη, καθώς και με τα λόγια του Αγίου Παισίου που είπε όταν χρειάστηκε να συμμετέχει στην παραπάνω διαμαρτυρία. Στην Αποκάλυψη διαβάζουμε « τοις δε δειλοίς τη λίμνη τη καιομένη εν πυρί και θείω » και κατά τον Άγιο Παίσιο : « εάν δεν αντιδράσουμε θα θεωρηθεί ότι συμφωνούμε ». Για να μην θεωρηθούμε λοιπόν δειλοί από τον Κύριο αλλά και για να μην θεωρηθεί ότι συμφωνούμε με τα παραπάνω πρακτέα διαμαρτυρόμαστε και διαφωνούμε με την εκκοσμίκευση που έχει περιπέσει η Εκκλησία μας, όπου κατά τον Πατέρα Αθανάσιο Μυτιληναίο μαζί με τον οικουμενισμό είναι οι δυο μεγάλοι εχθροί της Εκκλησίας.
Σύναξη Ορθοδόξων Χριστιανών