Πέμπτη 27 Ιουνίου 2024

Άγιος Πορφύριος, Δοκίμασε το υπόγειο νερό στην Αμερική από το κελλί του και οι κοπέλες που ήταν ντυμένες άσεμνα

Άγιος Πορφύριος (1906-1991).


(Επιμέλεια Στέλιος Κούκος)

Ήταν ένας λαϊκός στον Άγιο [στο κελλί του αγίου Πορφυρίου] και ήρθαν κάποιες κοπέλες που δεν ήταν σεμνά ντυμένες.

Αφού κουβέντιασαν αρκετά μαζί του, έφυγαν.

Αυτός σκανδαλίστηκε μ’ αυτό που είδε και γι’ αυτό ο Άγιος του είπε:
– Εγώ, ευλογημένε, δουλεύω αλλιώς. Εγώ θέλω να τις πείσω να αγαπήσουν τον Χριστό και σιγά-σιγά θα τα κόψουν αυτά. Δεν ελέγχω. Έχω άλλη τακτική, διότι τα λόγια: «Μη βάφεσαι, μην ντύνεσαι έτσι, μην το ένα, μην το άλλο…» δεν βοηθάνε να διορθωθούνε».

Είχε μεγάλη διάκριση ο Άγιος.

*****

Ήταν ένας Έλληνας που είχε φάρμα στην Αμερική και, όταν ήρθε στην Ελλάδα, έμαθε για τον Άγιο.

Πήγε και τον ρώτησε:
– Γέροντα, δεν έχω νερό. Μήπως ξέρεις αν έχει νερό το κτήμα μου στην Αμερική;
– Προς Ανατολάς από το σπίτι σου, στα τόσα μέτρα, εκεί είναι το νερό. Να χτυπήσεις και θα το βγάλεις.
– Ααα…! Γέροντα, είναι καλό όμως; Ποιος ξέρει. Μήπως θα έχει μικρόβια.
– Σιγά να το δοκιμάσω… Ααα, είναι πολύ καλό!

 

Απόσπασμα από το βιβλίο ο «Όσιος Πορφύριος, Ο προφήτης, Μαρτυρίες» έκδοση Αγιοπαυλίτικο Ιερό Κελλί Αγίων Θεοδώρων, Άγιον Όρος, τόμος α’.

https://www.pemptousia.gr