Ὁ Προκαθήμενος τῶν Σκοπίων ἐδήλωσε προκλητικῶς: «Ἀδιαμφισβήτητο τὸ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ Κράτος»!
ΤΑΦΟΠΛΑΞ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ – Ν.Δ. ΕΙΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΝ
Μετὰ τὰς εὐρωεκλογὰς ἡ Κυβέρνησις θὰ κυρώση τὰς συμφωνίας μὲ τὰ Σκόπια.
Γράφει ὁ κ. Βασίλειος Καλογερόπουλος
Κρύπτεται ὄπισθεν τοῦ κ. Τσίπρα ὁ κ. Μητσοτάκης, ἐπικαλούμενος τὴν ὑπογραφὴν τοῦ πρ. Πρωθυπουργοῦ (μήπως τὸν ἐδέσμευσε καὶ τὸ σύμφωνον συμβιώσεως ὁμοφυλοφίλων, ὥστε νὰ προάγη τὸν «γάμον καὶ τὴν τεκνοθεσίαν»;) διὰ τὸ Σκοπιανόν, ἀντὶ νὰ ὁμολογήση ὁ ἴδιος τὴν ἀλήθειαν, δηλ. ὅτι ἀκολουθεῖ ἀπαρασαλεύτως τὸ δόγμα τοῦ πατρός του Κων/νου Μητσοτάκη. Ἐπὶ ἐποχῆς του ὄχι μόνον ἐφημερίδες ἀναμετέδιδον μὲ πηχυαίους τίτλους ὅσα εἶχε δηλώσει εἰς γαλλικὸν ΜΜΕ, δηλ. ὅτι εἶναι θετικὸς εἰς τὴν ὀνομασίαν «ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» (10.03. 1993), ἀλλὰ καὶ εἰς μεταγενεστέραν συνέντευξίν του τὸ 2014 εἶχε παραδεχθῆ ὅτι ὁ ἴδιος ὑπενόμευεν εἰς τὴν Εὐρώπην τὴν ἐθνικὴν θέσιν (Σταῦρος Τζίμας, Τὸ Μακεδονικὸ πίσω ἀπὸ τὴ σκηνή, ἔκδ. Ἡ Καθημερινή, Ἀθήνα 2018, σ. 26-27):
«Ὁ Καραμανλὴς ἐπέμενε στὴν ἀκραία θέση νὰ μὴ ὑπάρχει στὸ ὄνομα ἡ λέξη Μακεδονία καὶ τότε ἐγὼ ἦλθα σὲ ρήξη μὲ τὸν Καραμανλή… ὅταν πῆρα τὴν ἀπόφαση στὴ συνάντηση τῶν πολιτικῶν ἀρχηγῶν, τοὺς εἶπα ὅτι ἡ πολιτικὴ αὐτὴ ποὺ προτείνετε, νὰ μὴ ὑπάρχει, δηλαδή, στὸ ὄνομα ἡ λέξη Μακεδονία δὲν ἔχει καμία ἐλπίδα ἐπιτυχίας. Ἐγὼ προτείνω τὴν ἄλλη πολιτική… καὶ ἐπισκέφθηκα μέσα σὲ δύο μέρες ὅλες τὶς εὐρωπαϊκὲς πρωτεύουσες… τοὺς εἶπα (ἐνν. στοὺς εὐρωπαίους ἡγέτες) καθαρὰ ὅτι δυστυχῶς ἐγὼ δὲν συμφωνῶ, εἶμαι ἀντίθετος, εἶναι παράλογο αὐτό, ἀλλὰ δυστυχῶς ὁ λαὸς αὐτὸ θέλει… καὶ δὲν πειράζει ποὺ θὰ πέσει ἡ κυβέρνηση, ἀλλὰ θὰ γίνουν ἐκλογὲς πάνω σ’ αὐτὸ τὸ θέμα. Θὰ ἐκφραστεῖ τὸ 90% τοῦ ἑλληνικοῦ λαοῦ ὑπὲρ τῆς ἀκραίας λύσης νὰ μὴ ὑπάρχει τὸ Μακεδονία στὸ ὄνομα»
Ὁ κ. Ἀθανάσιος Πλεύρης «ἀπεκήρυξεν» -ἔστω τύποις- τὸν πατέρα του. Ὁ κ. Μητσοτάκης ὅμως δὲν τὸν ἀποκηρύσσει, διότι συμφωνεῖ πλήρως. Δὲν εἶναι ὅμως μόνον τὸ «δόγμα» τοῦ πατρὸς Μητσοτάκη, ἀλλὰ καὶ ὁ ἴδιος ὁ νῦν Πρωθυπουργὸς ἀποδεικνύει μὲ τὴν ἀμφίσημον αὐτοῦ σημερινὴν στάσιν, ἀλλὰ καὶ μὲ τὴν ἐν γένει ἀπραξίαν του ἐπὶ τόσα ἔτη, ὅπου, ἐνῶ εἶχε τὴν νόμιμον δυνατότητα νὰ καταγγείλη τοὺς Σκοπιανοὺς διὰ παραβιάσεις, δὲν τὴν ἀξιοποίησε, διότι δὲν τὸν ἀπασχολεῖ οὐσιωδῶς ἂν τὸ γειτονικὸν κράτος θὰ ὀνομάζεται «Μακεδονία», ἀλλὰ ἁπλῶς νὰ διατηρῆται ἀδιατάρακτον τὸ νατοϊκὸν status quo εἰς τὰ Βαλκάνια.
«Μακεδονία» φωνάζει καὶ ἡ Ἐκκλησία τῶν Σκοπίων
Μετὰ τὴν πρόσφατον ἀνάδειξιν Προέδρου καὶ νέας κυβερνήσεως εἰς τὰ Σκόπια, αἱ προθέσεις τῶν γειτόνων κατέστησαν σαφεῖς. Ἡ Πρόεδρος ὅπως καὶ ὁ Πρωθυπουργὸς ὄχι μόνον ἀποκαλοῦν «Μακεδονίαν» τὴν χώραν των, ἀλλὰ καὶ προσέβαλον τὴν Ἑλλάδα, λέγοντες ὅτι, ἐὰν οἱ Ἕλληνες διαφωνοῦν, νὰ καταφύγουν εἰς τὴν Χάγην. Εἰς αὐτὰ προσετέθησαν καὶ σχετικαὶ δηλώσεις τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Σκοπίων. Ὅμως ἡ ἐμμονὴ εἰς τὸ «Μακεδονία» δὲν προέκυψε τὸ τελευταῖον διάστημα.
Τὴν 10ην Μαρτίου 2021 ὁ Σκοπιανὸς Ἐπίσκοπος Βελεσῶν ἐπεδείκνυεν εἰς τηλεοπτικὴν ἐκπομπὴν τὸν χάρτην τῆς Μεγάλης Μακεδονίας. Ὄχι μόνον ἡ Ἑλληνικὴ Κυβέρνησις δὲν ἀντέδρασεν, ἀλλὰ προφανῶς εἰς συνεννόησιν μὲ τὸν Πατριάρχην Βαρθολομαῖον προεχώρησεν εἰς ἀναγνώρισιν τῆς Ἐκκλησίας τῶν Σκοπίων ὡς «Ἀρχιεπισκοπὴ Ἀχρίδος», ἑδραιώνουσα καὶ ἐπιβραβεύουσα τὴν πεποίθησιν τῆς (ὑποτιθεμένης) μακεδονικῆς ταυτότητος, καθὼς τὸν τίτλον αὐτὸν ἐχρησιμοποίει ἤδη ἀπὸ τὸ 1945! Ἡ ὑποτιθεμένη ρήτρα περὶ ἀπαιτήσεως νὰ ἀφαιρεθῆ τὸ «Μακεδονικὴ» ἀπὸ τὸν τίτλον τῆς Ἐκκλησίας ἀποτελεῖ φενάκην, καθὼς τὸ Φανάρι πρῶτον ἀπ’ ὅλους ἀπεκάλει ἐπισήμως τὸ κράτος «Β. Μακεδονία» καὶ τὰ τελευταῖα δύο ἔτη ἔφθασεν εἰς τοιοῦτον σημεῖον καταπτώσεως νὰ κατατάξη τὴν «μακεδονικὴν» γλῶσσαν εἰς τὰς ἐπισήμους γλώσσας τοῦ Πατριαρχείου, ἐκδίδων μάλιστα ἐτησίως καὶ εὐχὰς εἰς αὐτήν!
Τὸ Φανάρι ὅμως πορεύεται κατὰ τὸ θέλημα τῶν ΗΠΑ. Πῶς πορεύονται οἱ Σκοπιανοί; Ἐγκατέλειψαν τὰ σχέδια τῆς «Μεγάλης Μακεδονίας»; Εἰς τὴν πρόσφατον Πασχάλιον Ἐγκύκλιον τῆς 1ης Μαΐου 2024 ὁ Προκαθήμενος τῶν Σκοπίων κ. Στέφανος μεταξὺ ἄλλων ἔγραφε:
«Ποιὸς λοιπὸν θὰ τολμήσει νὰ μᾶς ἀμφισβητήσει ὡς μακεδονικὸ ἔθνος καὶ ὡς μακεδονικὸ κράτος; Μὲ ποιὸ δικαίωμα μερικοὶ προσπαθοῦν ἀκόμη νὰ μᾶς ἀρνηθοῦν τὴν ἱστορία καὶ τὴν παράδοση, τὴ γλώσσα καὶ τὴν πίστη, ὅταν ὅλο τὸ μακεδονικὸ ἔδαφος ποτίζεται μὲ τὶς ἐνέργειες τῶν Μακεδόνων…
Αὐτὸ τὸ καλοκαίρι τοῦ Κυρίου θὰ ἀξιωθοῦμε νὰ τιμήσουμε ἀρκετὲς ἐπετείους, ποὺ γεννήθηκαν ἀπὸ τοὺς κόλπους τοῦ πλούσιου καὶ ἔνδοξου παρελθόντος μας. Ἀνάμεσά τους θὰ θυμίσουμε πρῶτα τὴ Μάχη τῆς Μπελάσικα τοῦ 1014, ἡ ὁποία μάλιστα εἶναι ἄρρηκτα συνδεδεμένη μὲ τὴν οἰκοδόμηση καὶ διατήρηση τῆς μακραίωνης ἱστορικῆς μας μοναδικότητας καὶ θὰ θυμίσουμε ἐπίσης τὶς ἀξιόλογες ἀποφάσεις τῆς Α΄ Συνόδου τῆς ASNOM, ποὺ πραγματοποιήθηκε στὸ μοναστήρι «Ἅγιος Πρόχορος Pchinjski», τὸ 1944. Θὰ γιορτάσουμε ἐπίσης τὰ 860 χρόνια ὕπαρξης τῆς ὑπέροχης μονῆς «Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος» στὸ Νερέζι τῶν Σκοπίων, καθὼς καὶ τὰ 100 χρόνια ἀπὸ τὴν μοναχικὴ κουρὰ τοῦ ἀναστηλωτῆ τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀχρίδος στὸ πρόσωπο τῆς Μακεδονικῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας μακαριστοῦ Ἀρχιεπισκόπου Δοσίθεου».
Ὁ Προκαθήμενος τῶν Σκοπίων ἀναφέρεται ἀπερίφραστα εἰς «Μακεδονικὸν» κράτος! Οὔτε βόρειον, οὔτε νότιον, οὔτε ὁ,τιδήποτε ἄλλο, ἀλλὰ «Μακεδονικόν»! Πολιτειακή, πολιτικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ ἐξουσία ἀποκαλοῦν τὸ κράτος «Μακεδονία» καὶ ποία εἶναι ἡ ἀντίδρασις τῆς Ἑλληνικῆς Κυβερνήσεως; Οὐσιωδῶς καμία! Ὁ Πρωθυπουργὸς καὶ στελέχη αὐτῆς διαμηνύουν εἰς τὰ ΜΜΕ ὅτι τὸ κράτος τῶν Σκοπίων θὰ δεχθῆ οἰκονομικὰς καὶ πολιτικὰς πιέσεις ἀπὸ ΗΠΑ καὶ Ε.Ε. καὶ θὰ ἀναγκασθοῦν νὰ ὑπαναχωρήσουν. Εἶναι ἐπαρκεῖς οἱ ἐκβιασμοί, ὅταν τίθενται ζητήματα ταυτοτικά; Ἄλλωστε, εἰς τί νὰ ὑπαναχωρήσουν, ὅταν ἀναγνωρίζοντες αὐτοὺς ὡς «Βόρεια Μακεδονία» συμπεραίνουν ὅλοι ὅτι εἶναι «Μακεδόνες»; Ποῖος Μακεδὼν εἰς τὴν Ἑλλάδα χρησιμοποιεῖ γεωγραφικὸν προσδιορισμόν, ἐὰν δηλ. εἶναι ἀπὸ τὴν Ἀνατολικὴν ἢ Δυτικὴν Μακεδονίαν;
Ἡ ὑφαρπαγὴ τῆς Βυζαντινῆς Ἱστορίας
Πλέον κρίσιμον ὅμως εἶναι τὸ ἐρώτημα: Εἰς ποίαν ἱστορίαν ἀναφέρεται ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Στέφανος; Εἰς αὐτήν, προφανῶς, τῆς ὁποίας τὰς ἐπετείους θὰ τιμήση. Ἂν ἐξετάση κανεὶς τὰς ἐπετείους, θὰ μείνη ἐμβρόντητος.
Ἡ πρώτη, ἡ «Μάχη τῆς Μπελάσικα», δὲν εἶναι ἄλλη ἀπὸ τὴν γνωστὴν Μάχην εἰς τὸ Κλειδί. Ἡ μάχη αὐτὴ διεξήχθη ἀπὸ τὸν αὐτοκράτορα Βασίλειον Β΄ τὸν Μακεδόνα κατὰ τῶν Βουλγάρων. Ἡ Μακεδονικὴ Δυναστεία ἦτο ἑλληνικὴ καὶ ὄχι σλαβικὴ καὶ βεβαίως δὲν εἶχεν οἱανδήποτε σχέσιν μὲ τὴν περιοχὴν τῶν Σκοπίων.
Ἡ δευτέρα τοῦ 1944 εἶναι ἡ σύγκλησις τῆς «Ἀντιφασιστικῆς Συνελεύσεως τῆς Λαϊκῆς Ἀπελευθερώσεως τῆς Μακεδονίας» (ASNOM), δημιούργημα τῆς «Κεντρικῆς Ἐπιτροπῆς τῆς Ἑνώσεως Κομμουνιστῶν Μακεδονίας», διὰ τῆς ὁποίας προέκυψε τὸ πρῶτον ὄργανον διακυβερνήσεως τῆς περιοχῆς, ἀναφερόμενον εἰς «Μακεδονία», «Μακεδόνας» καὶ «Μακεδονικὴ» γλῶσσα, καὶ ἡ ὁποία ἐπίσης προέβη εἰς ἀνακήρυξιν τῆς ἐξεγέρσεως τοῦ Ἴλιντεν, τῆς σλαβικῆς ἐπαναστάσεως διὰ τὴν ἀνεξαρτητοποίησιν τῆς Μακεδονίας, ὡς ἐθνικῆς ἐπετείου.
Ἡ τρίτη, τῆς ἱδρύσεως τοῦ «Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Παντελεήμονος», ἀναφέρεται εἰς περικαλλῆ ἱερὸν ναόν, τὸν ὁποῖον ἀνῳκοδόμησεν ὁ αὐτοκράτωρ Ἀλέξιος Γ΄, ὁ ὁποῖος ἦτο γόνος τοῦ οἴκου τῶν Ἀγγέλων καὶ τῶν Κομνηνῶν, δύο ἑλληνικῶν δυναστειῶν.
Ἡ τετάρτη ἀφορᾶ εἰς τὴν μνήμην τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Δοσιθέου, ὁ ὁποῖος τὸ 1967 ἀνακήρυξε τὴν αὐτοκεφαλίαν τῆς «Μακεδονικῆς Ἐκκλησίας», καθιστὰ αὐτὴν σχισματικήν.
Ἀναστοχαζόμενος κανεὶς ἐπὶ τῶν ἱστορικῶν αὐτῶν ἐπετείων θὰ ἀντιληφθῆ ὅτι αἱ δύο ἀναφέρονται εἰς τὴν ὑφαρπαγὴν τῆς «Μακεδονίας» καὶ αἱ ἄλλαι δύο εἰς τὴν οἰκειοποίησιν τοῦ Βυζαντίου. Ἑπομένως, ἐκτὸς ἀπὸ ἀμετανόητοι καὶ ἀνυποχώρητοι εἶναι ἐπιπλέον καὶ σφετερισταὶ τῆς Βυζαντινῆς ἱστορίας. Τὸ ὅραμα τῆς «Μεγάλης Μακεδονίας» εὑρίσκεται ἀκριβῶς ἐκεῖ: εἰς τὴν ἀνασύστασιν τῆς βυζαντινῆς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀχρίδος, ἡ ὁποία ἡπλώνετο εἰς ὅλα τὰ Βαλκάνια. Πρόκειται περὶ τῆς ἱστορίας αὐτῆς, τὴν ὁποίαν ἰσχυρίσθη ὁ Ἴμβρου ὅτι τὸ Φανάρι ἔδωσεν ὡς δῶρον εἰς τοὺς Σκοπιανούς, ἐνῶ ὡς εἶναι ἀντιληπτὸν τὴν κατέχουν ἀπὸ μόνοι τους καὶ δὲν ἔχουν ἀνάγκην κανένα Φανάρι ἢ Φαναριώτη νὰ προσποιῆται τὸν πάτρωνα. Ἀντὶ τὸ Φανάρι νὰ τοὺς ἀρνηθῆ οἱανδήποτε ἱστορίαν, ἔρχεται νὰ τοὺς τὴν ἐπιβεβαιώση πάσῃ θυσίᾳ, διότι θέλει ὁπωσδήποτε αὐτοὶ νὰ εἶναι «Μακεδόνες», ἀφοῦ αὐτὸ ἐπιτάσσει τὸ ΝΑΤΟ, διὰ νὰ κρατῆ καὶ τὴν Ἑλλάδα ὑποχείριον ὑπὸ τὴν δαμόκλειον σπάθην τοῦ διαμοιρασμοῦ τῆς Μακεδονίας.
Ἄν, λοιπόν, ἕως σήμερα ἦσαν γνωσταὶ αἱ ἀπόπειραι νὰ καρπωθοῦν τὴν ἀρχαίαν ἑλληνικὴν ἱστορίαν, τώρα καθίσταται πρόδηλος καὶ ἑτέρα ἐπικαλυπτομένη αὐθαιρεσία, αὐτὴ τῆς ἀποκλειστικῆς διεκδικήσεως τῆς Βυζαντινῆς Ἱστορίας!
Ἀνθέλλην ὁ κ. Μητσοτάκης;
Ὁ Πρωθυπουργὸς μὲ τὴν ἐπίκλησιν τῶν ξένων δυνάμεων εἰς τὸ Σκοπιανὸν παραδέχεται ἐμμέσως ὅτι οὔτε θέλει, οὔτε δύναται νὰ ἐνεργήση τίποτε διαφορετικὸν ἀπ’ ὅσα θὰ τοῦ ὑπαγορεύσουν αἱ κεφαλαὶ τῆς Δύσεως, αἱ ὁποῖαι βεβαίως οὔτε γνωρίζουν ἱστορίαν, οὔτε ἐνδιαφέρονται διὰ τὴν Ἑλλάδα, οὔτε ἔχουν οἱανδήποτε εὐαισθησίαν διὰ ἐθνικὰ ζητήματα. Ἐπιθυμοῦν μόνον ὑποταγῆ, εἰδάλλως ἀπειλοῦν μὲ ἐγκατάλειψιν, ὥστε νὰ καλλιεργῆται ὁ φόβος τῆς συντριβῆς τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τοὺς Τούρκους, καὶ νὰ δημιουργῆται ἡττοπάθεια.
Ἡ Βουλὴ διατί δὲν ἐγκαλεῖ τὸν Πρωθυπουργὸν ἔναντι τῆς ἀπαθοῦς στάσεως αὐτοῦ εἰς τὴν καπηλείαν τῶν γειτόνων; Παρὰ τὰς διακηρύξεις ὄχι μόνον δὲν ἐγκατέλιπον τὰς ἀξιώσεις των ἐπὶ τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς ἱστορίας, ἀλλὰ διεκδικοῦν καὶ τὴν βυζαντινήν!
Ἡ Κυβέρνησις ὅμως ἔχει ἀποδείξει τὰς ἐπιδόσεις αὐτῆς εἰς τὰ ἐθνικὰ θέματα: εἰς τὸ Σκοπιανὸν μηδέν, διὰ τὴν ἑλληνικὴν μειονότητα τῆς Ἀλβανίας μηδέν, διὰ τοὺς ὁμογενεῖς εἰς Οὐκρανίαν μηδέν, διὰ τὸ πληττόμενον ἀπὸ τὸν πόλεμον Πατριαρχεῖον τῶν Ἱεροσολύμων μηδέν… «Μηδένα πρὸ τοὺς τέλους μακάριζε», κ. Πρωθυπουργέ…
Ἡ Νέα Δημοκρατία δὲν πρόκειται νὰ ἀναλάβη καμίαν εὐθύνην καὶ ἐν ὄψει εὐρωοεκλογῶν ἀποπροσανατολίζουν τὸν λαόν. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Σκοπίων, ὅμως, ἦτο σαφὴς ὅταν ἐδήλωσεν εἰς τὸ «Televizija Star» τῆς 21ης Μαΐου 2024:
«Ἔχουμε τὸ δικό μας ὄνομα, αὐτὸ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΑΛΛΟΝ, καὶ ἑπομένως κανεὶς δὲν πρέπει νὰ μᾶς ζητήσει νὰ ἐγκαταλείψουμε τὸ ὄνομά μας, καὶ τὸ ὄνομα τῆς ἐκκλησίας μας εἶναι ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία – Ἀρχιεπισκοπῆς Ὀχρίδας»
Τί θὰ πράξετε κ. Πρωθυπουργὲ περὶ αὐτῶν; Ποσάκις ἀκόμα θὰ ἐμπαίξετε τὸν ἑλληνικὸν λαόν; «Ἰδοὺ ἡ Ρόδος, ἰδοὺ καὶ τὸ πήδημα»!