Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Ἡ πρώτη παρέλαση καρναβάλου στην Πτολεμαΐδα εῖναι γεγονός. Ἀλλοίμονό μας!

«ΕΠΩΝΥΜΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΑΝΩΝΥΜΟ  ΔΗΜΑΡΧΟ»

Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ. ΑΛΙΜΟΝΟ ΜΑΣ.

Συγχωρήστε μας για το θάρρος αυτής της συγγραφής, αλλά είμαστε βέβαιοι πως ο λόγος του Θεού που ομιλεί για τον έλεγχο του σοφού ανθρώπου* θα βρει πλήρη εφαρμογή στο πρόσωπό σας.

 Αγαπητέ, θυμάστε την φράση «τί ἐποίησέ σοι ὁ λαὸς οὗτος, ὅτι ἐπήγαγες ἐπ᾿ αὐτοὺς ἁμαρτίαν μεγάλην;» (Εξ. 32,21); Θυμάστε μήπως ποιος απευθύνεται σε ποιον, και για ποιο λόγο;  Ιδού:  «Εκάλεσεν ο Μωϋσής τον Ααρών και του είπε· “τι σου έκαμε αυτός ο λαός και επέσυρες επάνω του τόσον μεγάλην αμαρτίαν και ενοχήν;”» (Εξ. 32,21).    

Όπως εννοήσατε, πρόκειται για τη λατρεία του «χρυσού μόσχου» ή καλύτερα για τη λατρεία των ειδώλων που τον καιρό εκείνο τέλεσε ο Ααρών με τα ίδια του τα χέρια ο Ααρών, ο πρώτος αρχιερέας των Ισραηλιτών, από τη φυλή του Λευί, ο πρεσβύτερος αδελφός του Προφήτου Μωυσή.

Ακούστε παρακαλώ τι σχετικό έχει να μας πει σύγχρονος θεολόγος. «Η λατρεία των ειδώλων», λέγει, «είναι η αποστασία. Και η λατρεία των ειδώλων υπάρχει αυτή τη στιγμή. Και αφού υπάρχει η λατρεία των ειδώλων και υπάρχει αποστασία, υπάρχουν και πνευματικοί νόμοι οι οποίοι λειτουργούν στη συνέχεια. Δηλαδή γίνεται παρέμβαση με βάση την αγία γραφή, γίνονται παρεμβάσεις μετά από πλευράς  του Θεού και στις ζωές των ανθρώπων και στην ζωή του λαού προς παιδαγωγική τιμωρία και αν συνεχιστεί η αποστασία πάμε για μια καταδικαστική τιμωρία, δηλαδή για μια εξαφάνιση του λαού, με την έννοια ότι θα κυριευθεί από άλλους λαούς και θα χάσει την πολιτιστική του ταυτότητα.  Αυτά λέει η θεολογία της ιστορίας στην παλαιά διαθήκη, οι εβραίοι αποτελούν τον τυπικό λαό του θεού και αυτό εφαρμόστηκε στους χριστιανικούς λαούς στη συνέχεια.» [1].

Ως γνωστό, αυτά ακριβώς λέγει και η θεολογία του π. Αυγουστίνου Καντιώτη: «…Oυαί και αλοίμονο· Η ένταξή μας στην ΕΟΚ όχι απλώς εμπορική, αλλά ιδεολογική, ηθική, οικογενειακή, προφητεύω από της θέσεως ταύτης, ότι θα γίνει ο τάφος της Ελλάδος και της ορθοδοξίας και η εξομοίωσή μας προς τα άλλα έθνη τα μακράν ημών.  Τί είναι το Έθνος μας; Θα το πω με όλη την σημασία της λέξεως και διαμαρτύρομαι μέχρι του ουρανού και μέχρι τ’ άστρα· Το έθνος το δικό μας δεν είναι πλέον ιεραποστολικό, αλλά μασονικό. Αυτές οι σκοτεινές δυνάμεις έχουν βραχυκυκλώσει το ταλαίπωρον  Έθνος μας και είναι σαν αετός στο κλουβί…. Εμπρός να σπάσουμε την φυλακήν αυτή και ο αετός να πετάξει πάλι ψηλά, πολύ ψηλά, μέχρι τα άστρα του ουρανού.» [2].

1.  ΑΚΟΥΣΑΜΕ ΟΤΙ∙ ΜΕ «ΕΥΛΟΓΙΑ» ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΤΕΛΕΣΤΗΚΕ Η ΠΡΩΤΗ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ.

Αλλά αυτό δεν είναι τόσο ανησυχητικό, διότι,

ΚΑΙ Η ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΚΥΝΗΤΩΝ ΕΜΠΡΟΣ ΑΠΟ ΤΟ «ΧΡΥΣΟ ΜΟΣΧΑΡΙ», ΕΓΙΝΕ ΜΕ « ΕΥΛΟΓΙΑ» ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΡΧΙΕΡΕΑ ΤΩΝ ΙΣΡΑΗΛΙΤΩΝ! ΑΛΛ’ ΑΛΙΜΟΝΟ!

ΕΊΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ∙ «Ο Μωυσής επειδή αργούσε να κατεβεί (ενν. από το όρος Σινά), οι Ισραηλίτες είπαν στον Ααρών πως ο Μωυσής θα χάθηκε και δεν ήταν ανάγκη πια να τον περιμένουν. Ζήτησαν λοιπόν από αυτόν να τους φτιάξει ένα θεό είδωλο, όπως ήξεραν από την Αίγυπτο, για να κάνουν σ’ αυτό τη λατρεία τους και να τους οδηγήσει στην πορεία τους. Ο Ααρών αναγκάστηκε να δεχτεί. Τους διάταξε κι έφεραν όλοι τα χρυσά τους κοσμήματα και μ’ αυτά έφτιαξε ένα χρυσό μοσχάρι. Το έστησε σ’ ένα μέρος ψηλό και οι Ισραηλίτες έρχονταν και το προσκυνούσαν.» [3].

Αλλ’ αλίμονο! Τότε, που όλα τα της λατρείας τελείωσαν, τότε ο Μωυσής ήταν που στάθηκε όρθιος… «Εστάθη όρθιος ο Μωϋσής εις την είσοδον του στρατοπέδου και είπεν· “όποιος είναι με τον Κύριον, ας έλθη προς εμέ”. Συνεκεντρώθησαν άμεσως γύρω από αυτόν όλοι οι της φυλής Λευϊ. Είπε προς αυτούς Ο Μωϋσής· “τάδε λέγει Κύριος ο Θεός Ισραήλ· Ζωσθήτε ο καθένας σας και θέσατε την ρομφαίαν σας στον μηρόν, διέλθετε και επανέλθετε από την μίαν είσοδον του στρατοπέδου μέχρι της άλλης, περάσατε δια μέσου του στρατοπέδου και θανατώσατε καθένας τον ένοχον αδελφόν του, τον φίλον του, τον συγγενή του”. Οι Λευίται έκαμαν, όπως τους διέταξεν ο Μωϋσής, και εθανατώθησαν κατά την ημέραν εκείνην τρεις χιλιάδες άνδρες.» (Εξ. 32,26- 28).

Αν τώρα ο αριθμός αυτός γεννά κάποιες απορίες, σας θυμίζουμε ότι οι Λευίται θανάτωσαν αποκλειστικά άνδρες, και πάλι ό,τι διαβάσαμε σε έγκυρη τοπική πηγή ειδήσεων: Η τοπική αγορά της πόλης μας -χάρη των 10.500 θεατών και καρναβαλιστών- πήρε μια βαθιά οικονομική αναπνοή.  Σίγουρα μέσα σ’ αυτούς θα υπήρχαν 3.000 άνδρες… Αλίμονο!

2.  ΑΛΙΜΟΝΟ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΤ’ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΣΑΣ, Ο ΟΙΚΕΙΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕ ΤΗΝ «ΕΥΛΟΓΙΑ» ΤΟΥ   

Και πάλι αλίμονο! Για το κακό που πρόκειται να έλθει σε όλο τον λαό μας, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, και όχι μόνο στους άνδρες καρναβαλιστές και «θεατές-προσκυνητές», διότι εκτός αυτών έχουν ευθύνη και όλοι εκείνοι που σιώπησαν, κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί…

Σχετικά με τον κίνδυνο αυτό μας μιλούν οι επόμενες γραμμές της Αγίας Γραφής:

«Την επομένην ημέραν είπεν ο Μωϋσής προς τον λαόν· “σεις διεπράξατε αμαρτίαν μεγάλην· και τώρα θα αναβώ στον Θεόν, να τον παρακαλέσω να φανή ίλεως δια την αμαρτίαν σας αυτήν”… Ο Κύριος απήντησε προς τον Μωϋσήν· “εκείνον, ο οποίος έχει αμαρτήσει ενώπιόν μου, αυτόν θα εξαλείψω από το βιβλίον μου… Όταν δε αποφασίσω δια την ημέραν της τιμωρίας των, θα τους επισκεφθώ και θα επιφέρω επάνω των την τιμωρίαν δια την αμαρτίαν των αυτήν”. Και πράγματι, όταν ο Κύριος έκρινε κατάλληλον τον καιρόν, ετιμώρησε τον λαόν δια τον μόσχον, τον οποίον κατ’ απαίτησίν των κατεσκεύασεν ο Ααρών.» (  Εξ. 32,30-35).

3.  «ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ»… ΑΛΙΜΟΝΟ ΜΑΣ

Αγαπητέ, ακούστε τη φωνή του όσιου Εφραίμ του Σύρου και μάθετε να προσέχετε τον εαυτό σας! Ολίγα μόνο αποσπάσματά του από τα 12 Κεφάλαια πάνω στο ρητό «Πρόσεχε τον εαυτό σου» αρκούν, καθώς συνυπηρετούν τον κύριο σκοπό αυτής της συγγραφής!

1ο Απόσπ.: «Μη δεχτείς», λέγει ο Όσιος, «τη συμβουλή των απερίσκεπτων, που λένε∙ «Από την ημέρα που θα πεθάνω, τι έχω να περιμένω;». Και αυτά τα λένε για να παροργίσουν τον Κύριο τον Θεό, που μέλλει να κρίνει ζώντες και νεκρούς. Αλίμονο στην ψυχή που υπακούει σ’ αυτή τη γνώμη» [4 / σελ. 152].

Αν αυτή η γνώμη, σας φαίνεται αταίριαστη με την υπόθεσή μας, σας θυμίζουμε λίγα λόγια που δεν πρέπει να αγνοεί κανείς:

Ότι δηλαδή, σε κατάλληλο καιρό, που θα κρίνει ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, όχι βέβαια το πολιτιστικό προφίλ του KaRNAval της πόλεώς μας, αλλά που θα αποφασίσει την ημέρα της τιμωρίας,  θα τιμωρήσει τον λαό της επαρχίας μας ακόμη κι αν ό,τι έγινε, έγινε με την «ευλογία» του συγχρόνου Ααρών της Μητροπόλεώς μας, ο οποίος και παραχώρησε αυτήν εξαιτίας της «ορμητικότητας» των κακών συμβούλων σας, που επιθύμησαν δηλ. την διοργάνωση της σατανικής αυτής πομπής, εννοείτε προς δόξα του Βαλ! Και επειδή ακούσαμε για τον διάλογο που   είχατε με τον νέο μητροπολίτη μας εντός ιερού Ναού της πόλεώς μας την Τετάρτη 21 του Φλεβάρη, σας θυμίζουμε τον παρακάτω διαφωτιστικό -απολογητικό διάλογο του Ααρών μετά του Μωυσή: «Ο Ααρών απήντησε προς τον Μωϋσήν· “μη οργίζεσαι, κύριε, εναντίον μου, διότι συ γνωρίζεις πολύ καλά την ορμητικότητα αυτού του λαού. Αυτοί μου είπαν· Κατασκεύασε δι’ ημάς θεούς, οι οποίοι θα προπορεύωνται και θα μας οδηγούν, διότι δεν γνωρίζομεν τι συνέβη στον Μωϋσήν, στον άνθρωπον αυτόν, ο οποίος μας έβγαλε από την Αίγυπτον. Εγώ τότε τους είπα· Ό,τι χρυσάφι υπάρχει στον καθένα σας συγκεντρώσατέ το και δόστε το εις εμέ. Μου το έδωσαν, το έρριψα στο πυρ και από εκεί εβγήκε αυτός ο χρυσός μόσχος”.» (Εξ. 32,22-24). 

Άξιο λόγου στο σημείο αυτό είναι ότι τα λόγια των απίστων: «Δεν γνωρίζομεν τι συνέβη στον Μωϋσήν, στον άνθρωπον αυτόν, ο οποίος μας έβγαλε από την Αίγυπτον», ερμηνεύονται ως εξής: Δεν γνωρίζουμε τι συνέβη στον υιό της παρθένου Μαρίας, στον «ρχόμενον μετ δόξης κρναι ζντας κα νεκρούς» ο οποίος μας έβγαλε από την Αίγυπτο (για του Πατέρες μας, η Αίγυπτος συμβολίσει τη χώρα των παθών και τις αμαρτίας αλλά και της ειδωλολατρίας)…  Λοιπόν, αγαπητέ, «Μη δεχτείς τη συμβουλή των απερίσκεπτων, που λένε∙ «Από την ημέρα που θα πεθάνω, τι έχω να περιμένω;», διότι τα Άρθρα 11 και 12 του Πιστεύω ερμηνεύονται ως εξής:

«11 Πιστεύω και περιμένω την κοινή ανάσταση όλων των νεκρών. Θα αναστηθεί κάθε σώμα για να ενωθεί με την αθάνατη ψυχή του. Η ανάσταση όλων θα γίνει με τη Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου.

12 Προσδοκώ ότι, μετά την ανάσταση και την τελική κρίση όλων των ανθρώπων από τον Χριστό, θα αξιωθώ να απολαύσω την αιώνια ζωή, μαζί με όλους τους αγίους. Αμήν»!

Κι αν πάλι σκεφτείτε και πείτε ‘’Καλά και στην πόλη της Πάτρας ή της Κοζάνης που τόσα χρόνια γίνεται καρναβάλι, γιατί δεν έχει επέμβει ο Θεός’’, την απάντηση θα βρείτε σε λόγο του ιερού Χρυσοστόμου, σχετικό με το πάθος της ακολασίας, των Σοδομιτών. Λέγει λοιπόν ο άγιος του Θεού, ότι ‘’Αν και στα χρόνια που ζούμε η ομοφυλοφιλία έχει αυξηθεί, περισσότερο από τον καιρό των Σοδόμων. Αν και  ο Θεός τότε έριξε πυρ και τους έκαψε! Γιατί σήμερα σιωπά και δεν τους τιμωρεί;’’! Και απαντά: Δεν τους τιμωρεί, διότι τους ετοίμασε την αιώνια κόλαση…

2ο Απόσπ.: «Μη δεχτείς τη συμβουλή των απερίσκεπτων…». Και συνεχίζει: «Η συμβουλή αυτή απομακρύνει από τον Θεό, και κάνει τον άνθρωπο να στρέφεται προς τον Διάβολο. Εσύ όμως ο πιστός απόφευγε να ακούς την κακή συμβουλή, και μη γίνεσαι άπιστος, αλλά πιστός… πίστευε σ’ αυτά που είναι γραμμένα στις θείες Γραφές και απόφευγε τα λόγια των απίστων. Διότι ο νους και η συνείδησή τους έχουν διαστραφεί∙ ομολογούν ότι γνωρίζουν τον Θεό, αλλά τον αρνούνται με τα έργα τους (Τιμ. 1, 15-16)»

Επιτρέψτε μας να καταθέσουμε ένα ακόμη απόσπασμα του Οσίου Εφραίμ, κι έπειτα ολίγα επίκαιρα παραδείγματα.

3ο Απόσπ.: «Άκου, αγαπητέ∙ τα δυσκολογιάτρευτα πάθη δεν ξεριζώνονται, παρά μόνο με καυστικά και στυπτικά φάρμακα. Και συ λοιπόν, αγαπητέ, μην οργίζεσαι ακούοντας τα λόγια της αλήθειας∙ αν όμως αγανακτείς μ’ αυτόν που σου προσφέρει γιατρειά, αποκαλύπτεσαι ότι δεν θέλεις να γιατρευτείς, ούτε θέλεις να γλυτώσεις από το πάθος, αλλά προτιμάς ακόμη να βρίσκεσαι μέσα στην ακαθαρσία.». Και καταλήγει: «Διότι αν κρύψουμε την αλήθεια και σε οδηγήσουμε με τις συμβουλές μας στην ηδονή, δε θα διαφέρουμε καθόλου από τους ψευδοπροφήτες, οι οποίοι εξαπατούν το λαό λέγοντας στον καθένα αυτό που του άρεσε. Οι Προφήτες του Θεού όμως, κηρύσσοντας την αλήθεια, γίνονταν μισητοί και φονεύονταν.» [4 / σελ. 158].

Αγαπητέ κύριε,

ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΑΣ

(Τα παρακάτω λόγια είναι δικά σας!) «Λοιπόν, έχει καθιερωθεί η εκδήλωση των πολιτιστικών συλλόγων του τόπου, ένα 12ημερο εκδηλώσεων (ενν. καρναβαλικών) που φέτος δώσαμε μια άλλη διάσταση κάτω από μια άλλη ομπρέλα, την ομπρέλα του Δήμου (μας). Εύχομαι όλοι, μικροί και μεγάλοι να περάσουν όμορφα, στο δρόμο προς την Μεγάλη Σαρακοστή»…

ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΟΥΣ (ΚΑΚΟΥΣ) ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ ΣΑΣ

Π. χ. τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Τουρισμού και Δημοσίων Σχέσεων του Δήμου μας ο οποίος σε πολλά τοπικά ιστολόγια ειδήσεων τόνισε πως το πρώτο καρναβάλι πήγε εξαιρετικά, ότι αυτό διοργανώθηκε επειδή ο κόσμος έχει ανάγκη από διασκέδαση, και ότι οι προετοιμασίες για το δεύτερο καρναβάλι έχουν ήδη ξεκινήσει. Να σας θυμίσουμε εδώ, μία άλλη βεβαιωμένη μαρτυρία, ότι ο εν λόγω Αντιδήμαρχος αρκετές μέρες πριν, ενώπιον αντιδρώντων συμπολιτών μας δήλωνε πως: ‘Αν ο Δήμαρχος μου πει να σταματήσω, θα σταματήσω’!

ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΤΟΝ ΝΕΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΜΑΣ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ «ΚΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ», ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ.

Διότι, λέγει ‘’στον καθένα αυτό που του άρεσε’’, π. χ. :

1  Στον Δήμαρχο είπε ότι είναι καλός Χριστιανός

2 Στους ασεβείς και κατ’ όνομα Χριστιανούς είπε ότι τα χρόνια άλλαξαν και πως δεν πρόκειται να χωριστούμε  (εξ αιτίας του καρνάβαλου) σε πιστούς και απίστους.

Σχόλιο∙ πάνω στη φράση του επισκόπου∙ Δεν πρόκειται να χωριστούμε σε πιστούς και απίστους

Μία έξοχη παρένθεση στα λόγια αυτά αποτελεί ο λόγος του αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς, ο σχετικός με τη σημασία των λόγων του Χριστού «ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην αλλά μάχαιραν», εννοείται ΕΠΙ ΤΗΝ ΓΗ!

«Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην΄ ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν» (Ματθ. 10, 34). Έτσι είπε ο Κύριος. Διάβαζε σαν να είναι ειπωμένο: δεν ήρθα να συμφιλιώσω την αλήθεια και το ψέμα, την σοφία και την βλακεία, το καλό και το κακό, το δίκαιο και την βία, την κτηνωδία και την ανθρωπιά, την αγνότητα και την ασωτία, τον Θεό και τον μαμωνά αλλά έφερα το ξίφος για να κόψω το ένα από το άλλο, για να μην ανακατεύονται.».

Και συνεχίζει: «Με τι να κόψεις, Κύριε; Με το ξίφος της αληθείας…», για να καταλήξει:  «Τούτο το ξίφος είναι σωτήριο για τον κόσμο, και όχι η ειρήνη τού καλού με το κακό. Και τότε και τώρα και πάντα και για πάντα…

«Όμως», συνεχίζει ο καλός σύμβουλός μας, ο άγιος Νικόλαος, «Όμως, μην καταλάβεις λανθασμένα, ότι πρέπει εκείνος που γνώρισε και αγάπησε τον Χριστό αμέσως να αποχωριστεί σωματικά από τους συγγενείς του. Τούτο δεν το γράφει. Αρκεί με την ψυχή να είναι χωριστά, και στην ψυχή του να μην δέχεται τίποτα από τις άπιστες σκέψεις και πράξεις. Εφόσον εάν οι πιστοί αμέσως και σωματικά χώριζαν από τους απίστους, θα είχαν δημιουργηθεί στον κόσμο δυο αντίπαλα στρατόπεδα. Ποιος τότε θα μάθαινε τους απίστους και θα τούς διόρθωνε;»**

3 Στους ευσεβείς Χριστιανούς, δηλ. στους παραδοσιακούς, ανθρώπους του Θεού, ο Μητροπολίτης είπε (συμβουλευτικά, παρακλητικά και προτρεπτικά!) ότι δεν επιτρέπεται οι χριστιανοί να παίρνουν μέρος στο καρναβάλι…

4 Στα παιδιά είπε ότι ως επίσκοπος δεν έχει κανένα θεσμικό ρόλο να τα αποκλείσει από μια τέτοια παρέλαση (με εκπολιτιστικό υπόβαθρο!), από μια απλή παιδική γιορτή…

5 Στους καταστηματάρχες της πόλεως είπε πως σέβεται κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί να τονώσει την τοπική αγορά…

6 Στους υιούς της απώλειας (σε σχέση με τις πομπές του σατανά) είπε ότι σέβεται το δικαίωμα κάθε ανθρώπου και κάθε συλλογικότητας να κάνει αυτό που κρίνει…

7 Στους «ανώνυμους καντιωτικούς» επιστολογράφους, πολίτες του Δήμου μας, που αντέδρασαν αλλά και απαίτησαν να μη γίνει καρνάβαλος, είπε ότι και αυτοί καλά έκαμαν, έκαναν κάτι πολύ φυσιολογικό. (Επίσης, συμβουλευτικά, παρακλητικά αλλά και προτρεπτικά είπε ότι οι καλοί χριστιανοί, δεν χτυπάνε και δεν καταστρέφουν, αλλά μένουν στην έκσταση  του εαυτού και έτσι παραμένουν εκπολιτισμένοι, ζουν πνευματικά).

Σχόλιο εν σχέσει με την «ανώνυμη» ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύτηκε σε τοπικές ιστοσελίδες ειδήσεων.

Ακούστε παρακαλώ, πόσο μεγάλο είναι το κακό που κάνει ο κακός σύμβουλος. Σε συνέντευξη που πήρε δημοσιογράφος της πόλεώς μας, από τον νέο μας Μητροπολίτη, βλέπουμε να ανοίγει το θέμα της δημοσιευμένης «Ανοιχτής επιστολής», προς το πρόσωπο του Επισκόπου, και όταν ακούει τον Επίσκοπο να ονομάζει αυτήν ΑΝΩΝΥΜΗ, δεν σταματά τη συνέντευξη ώστε να διορθώσει την εσφαλμένη (ψευδή και συκοφαντική) άποψή του αλλά συνεχίζει να συζητά μαζί του, άσχετα αν υπάρχουν τουλάχιστον 2.442 ζευγάρια ματιών, δηλ. αναγνωστών που είδαν την εν λόγω επιστολή υπογεγραμμένη με ΟΝΟΜΑΤΑ, μόνο στο προσωπικό, εννοείται τοπικό ιστολόγιο του εν λόγω δημοσιογράφου. Αλίμονο!

4.   ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ

Αγαπητέ Δήμαρχε, προσέχετε τον εαυτό σας,

4A΄. ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ

Σε δημοσιευμένο βίντεο, σεβαστός 89χρονος γέροντας, πιστό τέκνο του π. Αυγουστίνου Καντιώτη, απευθύνθηκε προς τον λαό του Θεού και είπε:

Στον Δήμαρχο∙ «Ακούστηκε τώρα ότι πρόκειται να γίνει για πρώτη φορά εις την Πτολεμαΐδα καρναβάλι. Λυπάμαι πολύ γιατί πίστευα ότι ο Δήμαρχος είχε μέσα του αίσθηση της Πίστεως. Θέλει όμως να πάρει τη πρωτιά της ατιμίας, να είναι ο πρώτος που θα δημιουργήσει καρναβάλι στην (πόλη μας)»…

Στο ευσεβές εκκλησίασμα∙ «Η τήρησης των Κανόνων του Θεού και των λόγων του Θεού επαφίεται εις την Πίστη του λαού. Από κει το πήρε ο συνταγματολόγος και έγραψε το τελευταίο Άρθρο του Συντάγματος, που λέει, ότι ‘’Η τήρησης του Συντάγματος επαφίεται εις την φιλοπατρία των Ελλήνων’’»…

Στον ευσεβή λαό∙ «Το λοιπόν,  και σε σας επαφίεται το αν θα δημιουργήσει ή όχι. Θα πρέπει να του πείτε (ενν. του Δημάρχου), ότι∙ ‘’Απαιτούμε, όχι παρακαλούμε, τα καρναβάλια να μη γίνουν’’.  (Και αν σας ρωτήσει) Γιατί; (να του απαντήσετε) ‘’Διότι φοβόμαστε, πως η οργή του θα πέσει πάνω μας’’. (Και ότι) ‘’Δεν έχεις δικαίωμα να κάνεις, ό,τι εσύ θέλεις, αλλά, ό,τι έχει ανάγκη ο λαός’’…

Στο νέο Μητροπολίτη μας∙ «Απαιτούμε Σεβασμιώτατε, να κάνετε ό,τι έκαναν οι προκάτοχοί σας, ο π. Αυγουστίνος, ο π. Θεόκλητος»..

Στο πλήρωμα της Επισκοπής∙  «Θα απαιτήσουμε και από τον Μητροπολίτη, τη Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα, να μείνουν κλειστές οι εκκλησιές της (πόλη μας), και να χτυπούν νεκρώσιμα οι καμπάνες».  (Να πείτε στον Μητροπολίτη) ‘’Ας κάνουν άλλοι (καρναβάλι). Δεν είμεθα ευρωπαίοι, αλλά Έλληνες’’. Και να πείτε: ‘’Ακούστηκε στην Πτολεμαΐδα, ότι θα γίνει «αυτό». Απαιτούμε Σεβασμιώτατε, να κάνετε ό,τι έκαναν οι προκάτοχοί σας, ο π. Αυγουστίνος, αλλά και ο π. Θεόκλητος… Απαιτούμε λοιπόν (ο Μητροπολίτης), να τους ειδοποιήσει! τον Δήμαρχο (και να του πει) να πιάσει άλλες πρωτιές, κι ας αφήσει αυτές τις πρωτιές εναντίον της Εκκλησίας. Στον Δήμαρχο, να καθίσει ήσυχα, ‘’γιατί την Μεγάλη Εβδομάδα και το Πάσχα θα κλείσω τις εκκλησιές’’, να πει ο Μητροπολίτης, ‘’και θα χτυπάω νεκρώσιμα τις καμπάνες’’.».

Επίσης, «Σας παρακαλώ, αναλάβετε τα τάλαντα που σας έδωσε ο Θεός, σαν λαός πιστός. Δεν μας έδωσε τα τάλαντα να τα κρύψουμε, γιατί θα δώσουμε λόγο, γιατί βλέπετε ότι του πήρε το τάλαντο και τον έστειλε στην κόλαση».

Στον Άγιο Τριαδικό Θεό∙ «Εύχομαι, να μας φωτίσει ο Θεός, να μας φωτίσει να φυλάξουμε την Πίστη μας. Να φυλάξουμε εκείνο που μας εδίδαξε τριάντα χρόνια ο π. Αυγουστίνος»,

«Ας ευχηθούμε να ανανήψει ο Δήμαρχος.»,

«Εύχομαι να αντιληφθεί το σφάλμα του και να μη συνεχίσει περεταίρω»…

Αγαπητέ Δήμαρχε,

Ακούσατε μήπως τη φωνή αυτού του καλού ποιμένα; Όχι!

4Β΄. ΠΡΟΣΕΧΕΤΕ KAI ΤΙΣ ΚΑΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ

Δυστυχώς, δεν λάβατε υπόψη και καμία καλή συμβουλή, παράκληση και προτροπή του Επισκόπου σας.  Είπε συμβουλευτικά, παρακλητικά αλλά και προτρεπτικά ότι δεν επιτρέπεται οι άνθρωποι που ζουν χριστιανικά να παίρνουν μέρος στο καρναβάλι.

Αγαπητέ Δήμαρχε,

Ακούσατε μήπως τη συμβουλή αυτού; Όχι!

Για τον λόγο αυτό είναι ανάγκη και πάλι να ευχηθούμε σε σας προσωπικά αλλά και στους ομοίους σας (που για πρώτη φορά μέσα στο Σωτήριο έτος 2024 προσκύνησαν για πρώτη φορά το δαιμονικό καρναβάλι): «Να ανανήψει ο Δήμαρχος», «Να αντιληφθεί το σφάλμα του», «Και να μη συνεχίσει περεταίρω» (ενν. για δεύτερο καρναβάλι).

Προσέχετε λοιπόν τον εαυτό σας,

Σας θερμοπαρακαλούμε, βάλτε βαθιά μέσα στην καρδιά σας όλα τα παραπάνω και μαζί τον παρακάτω διπλό συμβουλευτικό λόγο του Οσίου  Εφραίμ,

«Αν δεν δεχτείς με υπομονή τις νουθεσίες αυτών που φοβούνται τον Κύριο, η ψυχή σου θα είναι σαν πόλη χωρίς τείχη και, όταν θελήσει ο βάρβαρος εχθρός, θα μπει μέσα σ’ αυτή και θα την αιχμαλωτίσει».

«Εσύ όμως ο πιστός απόφευγε να ακούς την κακή συμβουλή, και μη γίνεσαι άπιστος, αλλά πιστός (Πρβλ. Ιω. 20,27)»

Προσέχετε λοιπόν τον εαυτό σας, και ως πιστός αποφεύγετε να ακούτε επισκοπικές συμβουλές του τύπου: Εμείς οι επίσκοποι δεν μπορούμε να καταστρέψουμε κάτι αντιχριστιανικό, διότι τα χρόνια αυτά πέρασαν. Φροντίστε τέλος να μάθετε κάτι πολύ χρήσιμο, δηλαδή τον λόγο εκείνο, που ο άγιος Δημήτριος, ο Μυροβλύτης ονομάζεται «Καταστροφέας του κακού» [5], από ορισμένους εγκωμιαστές του, όπως π.χ. του μοναχού και φιλόσοφου Συμεών.

–        Ω δάσκαλε καὶ σύμμαχε τοῦ Νέστορα καὶ πρόξενε τῆς ἀθλήσεως καὶ ἰσχυρότατε καταστροφέα τῆς ἀλαζονείας τοῦ Λυαίου.

ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ

 «Και δεν τα λέω αυτά,» σημειώνει ο Όσιος του Θεού Εφραίμ,  «διότι θεωρώ τον εαυτό μου ίσο με προφήτη, γιατί εγώ είμαι όπως ένα σκυλί, που ακολουθεί τα πρόβατα του Κυρίου του, και που όταν δει το λύκο να έρχεται, δεν ησυχάζει, αλλά ευθύς σηκώνεται και ορμά επάνω του και οι βοσκοί, μόλις ακούσουν το σκυλί να γαυγίζει, σηκώνονται και διώχνουν τον «χαλαστή» και σώζουν τα πρόβατα.» [4+ / σελ. 158].

ΚΑΛΗ ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ!

 

ΜΕ ΤΙΜΗ

ΟΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΝΤΕΣ

Δημήτριος Β. Εμμανουήλ

Ζήκος Π. Παπάζογλου

Χρήστος Θ. Ελευθεριάδης

 

 Δευτέρα 25 Μαρτίου 2024

 

Σημειώσεις

(*) «Μὴ ἔλεγχε κακούς, ἵνα μὴ μισήσωσί σε· ἔλεγχε σοφόν, καὶ ἀγαπήσει σε. Μη ελέγχης, λοιπόν, τους κακούς, δια να μη σε μισήσουν. Έλεγχε και υπόδειξε το ορθόν στον συνετόν και μυαλωμένον, και αυτός θα σε αγαπήση.» (Παροιμίαι Σολομώντος Κεφ. 9, 7-8)

 (**) «Η σημασία των λόγων τού Χριστού «ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην αλλά μάχαιραν» (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)»

[1] https://e-thessalia.gr/proskynisi-tou-chrysou-moschou-sti-sygchroni-epochi/

[2] https://www.augoustinos-kantiotis.gr/?p=38041

[3] https://orthodoxoiorizontes.gr/Palaia_Diathikh_Biblio/H_istoria_tou_Mwush/H_apistia_twn_Israhlitwn.htm

 [4] «ΟΣΙΟΥ ΕΦΡΑΙΜ ΤΟΥ ΣΥΡΟΥ ΕΡΓΑ», Τόμος Β’, ΕΚΔΟΣΕΙΣ «ΤΟ ΠΕΡΙΒΟΛΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ»

 [5] «Συμεών μοναχὸς καὶ φιλόσοφος, Ἐγκωμιαστικὸς λόγος εἰς τὸν ἅγιον καὶ πανένδοξον μεγαλομάρτυρα τοῦ Χριστοῦ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΝ». Πηγή: http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/agiologion/agios_megalomartys_dhmhtrios_myroblyths.htm

https://orthodoxostypos.gr