Ἰδοὺ ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός, καὶ μακάριος ὁ δοῦλος, ὃν
εὑρήσει γρηγοροῦντα, ἀνάξιος δὲ πάλιν, ὃν εὑρήσει ῥαθυμοῦντα. Βλέπε οὖν
ψυχή μου, μὴ τῷ ὕπνῳ κατενεχθής, ἵνα μῄ τῷ θανάτῳ παραδοθῇς, καὶ τῆς
βασιλείας ἔξω κλεισθῇς, ἀλλὰ ἀνάνηψον κράζουσα· Ἅγιος, Ἅγιος, Ἅγιος εἶ ὁ
Θεός, διὰ τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς
Σε πολύ λίγο, θα ψαλλεί στις απανταχού εκκλησίες της ορθοδοξίας, ο όρθρος της αγίας και Μεγάλης Δευτέρας, ο ά΄ Νυμφίος και θα εισοδεύσουμε πανηγυρικά στην αγία και μεγάλη εβδομάδα των Παθών του Κυρίου. Ενώ όλη μεγάλη Εβδομάδα έχει χαρακτήρα εσχατολογικό και το Πάσχα το ίδιο είναι πέρασμα από την ζωή αυτή στην αιωνιότητα, το εσχατολογικό στοιχείο εγρήγορσης χαρακτηρίζει ιδιαίτερα τις πρώτες τρεις ημέρες.
Η ξηρανθείσα συκή,
οι παραβολές των παρθένων,
του δούλου,
του ανθρωπου χωρις ένδυμα,
των ταλάντων, της κρίσεως συγκλονίζουν την ψυχή μας και μας κρατούν σε εγρήγορση.
Ε γ ρ η γ ο ρ σ η είναι η λέξη κλειδί των ημερών.
Πριν
από το Πάθος ο ίδιος ο Κύριος στην φοβερή νύχτα της αγωνίας Του, θα πεί
στους αποστόλους: Αγρυπνείτε και προσεύχεσθε ίνα μη εισέλθητε εις
πειρασμόν.
Στο τροπάριο το εισαγωγικό Ιδού ο Νυμφίος, βρίσκουμε έναν δυνατό συγκλονιστικό ενεστώτα. Ιδού ο Νυμφίος ΕΡΧΕΤΑΙ. ΕΡΧΕΤΑΙ. Δηλαδή ανα πάσα στιγμή. Τώρα.Την ώρα που κανείς δεν Τον περιμένει. Άλλους θα τους βρει άγρυπνους να τρέξουν να Τον διακονήσουν. Αλλους κοιμισμένους και ανάξιους.
Ο
Σταυρός και η Ανάσταση είναι ήδη μία κρίση του κόσμου και του καθένα
μας. Αλλος κάνει γέφυρα τον σταυρό και την πίστη στην ανάσταση και
πορεύεται στην άλλη όχθη. Άλλος τα βάζει σε δεύτερη μοίρα και παραμένει
δέσμιος, παραδομένος στον θάνατο.
Είναι η ωρα της επιλογής.
Είναι
η ΩΡΑ πού δεν αφορά μόνο την κάθε μεγαλοβδομάδα και το κάθε Πασχα πού
επανέρχεται μέσα στον ενιαυτό, σαν ευκαιρία και υπενθύμιση, αλλά όλη την
ζωή μας. Από την γέννηση μας στην κολυμβήθρα ως την κλίνη του θανάτου.
Έρχεται ο Νυμφίος. Ανα πάσα στιγμή να είμαστε έτοιμοι για την
υποδοχή!Ναι Έρχου Κύριε Ιησού!Και η νύμφη ψυχή και η νύμφη Εκκλησία και
το Πνεύμα λένε: Έρχου!