5. Πρόκειται για πάθος που αχρηστεύει τον άνθρωπο!
Ας προσέξουμε και τα επόμενα υπέροχα λόγια του Αγ. Ιω. Χρυσοστόμου:
Γιατί δεν λέγω αυτό μόνο, ότι δηλαδή
έγινες γυναίκα, αλλ’ ότι έχασες και την ιδιότητα του άνδρα, κι ούτε απέκτησες
αυτή τη φύση, ούτε διατήρησες εκείνη που είχες, αλλ’ έγινες κοινός προδότης
κάθε φύσεως, και άξιος να καταδιώκεσαι και να λιθοβολείσαι από άνδρες και
γυναίκες, επειδή αδίκησες και τα δύο φύλα.
Kαι για να μάθεις πόσο μεγάλο κακό είναι αυτό, αν κάποιος ερχόταν και σου υποσχόταν από άνθρωπο να σε κάνει σκύλο, άραγε δεν θα τον απέφευγες σαν κακούργο; Aλλά να, δεν έκανες τον εαυτό σου σκύλο από άνθρωπο, αλλά εκείνο που είναι πιο ατιμωτικό απ’ το ζώο αυτό. Γιατί εκείνο το ζώο είναι κατάλληλο για χρήση, ενώ αυτός, που είναι όμοιος με πόρνη, πουθενά δεν είναι χρήσιμος.
Tι λοιπόν, πες μου, αν κάποιος απειλούσε να κάνει τους
άνδρες να γεννούν και να περνούν το στάδιο της λοχείας, δε θα θυμώναμε πάρα
πολύ; Nα όμως που έκαναν φοβερότερα τώρα στον εαυτό τους αυτοί, που με μανία
επιθυμούν τα παρόμοια. Γιατί δεν είναι ίδιο να μεταβάλει κανείς τη φύση του σε
γυναικεία, και να γίνει γυναίκα, ενώ παραμένει άνδρας, ή καλύτερα ούτε το ένα
ούτε το άλλο.
Αν όμως θέλεις να μάθεις κι απ’ αλλού το μέγεθος του
κακού, κάνε ερώτηση για ποιο λόγο οι νομοθέτες τιμωρούν εκείνους που κάνουν
τους ευνούχους, και θα μάθεις, ότι για τίποτ’ άλλο, παρά μόνο γιατί
ακρωτηριάζουν τη φύση.
Aν κι εκείνοι βέβαια δεν κάνουν κανένα τόσο μεγάλο αδίκημα, γιατί οι ευνούχοι έγιναν σε πολλές περιπτώσεις χρήσιμοι και μετά τον ευνουχισμό τους. Aπ’ τον άνθρωπο όμως που πορνεύεται δεν θα μπορούσε να γίνει τίποτε πιο άχρηστο. Γιατί όχι η ψυχή μόνο, αλλά και το σώμα εκείνου που παθαίνει αυτά είναι χωρίς τιμή και άξιο να διώχνεται από παντού. Πόσες γέεννες θα είναι αρκετές γι’ αυτούς;»
[Απ’ την Ε΄ Ομιλία του «ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ»]