Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΘΩΡΑΚΙΖΕΙ ΤΟΝ ΠΙΣΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΙΣΜΟΥ

 

Σατανισμός

Συνέντευξη με τον π. Κυριακό Τσουρό

  • Με ποιόν τρόπο οι νέοι, κυρίως, προσελκύονται από το νεοσατανισμό
  • Πως να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα

 «Ο πόλεμος κα­τά τού Σατανά είναι μία πραγματι­κότητα. Εφ’ όσον εκείνος μας μάχε­ται και αδυσώπητα επιδιώκει να μας αιχμαλωτίσει και να μας στερήσει της φιλίας τού Θεού, είμα­στε και εμείς υποχρεωμένοι να λάβουμε θέση απέναντί του. Και είναι βέβαια αλή­θεια, ότι αρκετοί άνθρωποι δεν προβάλ­λουν καμμία αντίσταση στις επιθέσεις τού Διαβόλου. Σηκώνουν από την αρχή τα χέρια και παραδίδονται άνευ όρων. Γίνονται παιχνίδι στα χέρια τού πονη­ρού και δούλοι της αμαρτίας. Υπάρ­χουν, όμως, και εκείνοι που αντιστέκο­νται στις προσβολές του και τον αντιμά­χονται. Αντιτάσσουν άμυνα στις επιθέ­σεις του και ως “καλοί στρατιώται Ιη­σού Χριστού” (Β’ Τιμ.2,3) φυλάσσουν τις επάλξεις της ψυχής τους απόρθητες και το φρόνημα της καρδίας τους αδού­λωτο. Είναι όσοι έχουν αναλάβει την κα­λή στρατεία, και αγωνίζονται να πετύχουν τη θέωση, που αποτελεί το βασικό σκοπό της ζωής τους», τονίζει μεταξύ άλλων στον πρόλογο τού βιβλίου του «ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ», εκδόσεις Χρυσοπηγή, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστόδουλος.

Για να λάβουμε όμως θέση απέναντί του, χρειάζεται να γνωρίσουμε περισσό­τερα για το φαινόμενο τού νεοσατανισμού, που παρουσιάζει έξαρση τα τελευ­ταία χρόνια. Τα γεγονότα της Παλλήνης είναι πρόσφατα, και δείχνουν ότι οι «κα­ταστροφικές λατρείες» βρίσκουν πρό­σφορο έδαφος και στη χώρα μας.

Μία πρώτη προσέγγιση τού προβλήματος αυτού κάνει σήμερα η ΤΟΛΜΗ, θέτοντας τα ερωτή­ματα που ακολου­θούν, και τα οποία πιστεύουμε ότι μας απασχολούν όλους, στον Γραμματέα της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, Πρωτοπρεσβύτερο Κυριάκο Τσουρό.

Ερώτ.: Πως εξηγείτε την έξαρση των φαινομένων τον σατανισμού που παρα­τηρείται τα τελευταία χρόνια και στην πατρίδα μας;

Απάντ.: Η έξαρση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι αυτό το φαινόμενο εντάσσεται μέσα στο πνεύμα της «Νέας Εποχής». Ο νεοσατανισμός είναι μία πτυχή, και μάλιστα η πιο ακραία μορφή, της Νέας Εποχής. Πρέπει να ξέρουμε ότι στο νεοσατανισμό, όπως και στις άλλες ομάδες της Νέας Εποχής, έχει καταργη­θεί ή πολεμείται η έννοια τού Αληθινού Θεού, ενώ επιδιώκεται και η κατάργηση της διακρίσεως μεταξύ καλού και κακού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μέσα στο νεο-σατανισμό να ασκείται οποιαδήποτε πράξη μπορεί να προβάλει ότι το κακό δεν είναι κακό· άλλωστε, σύμφωνα με τη Νέα Εποχή, το καλό και το κακό δεν δια­φέρουν μεταξύ τους, αλλά είναι δύο όψεις τού ίδιου νομίσματος. Αυτό σημαί­νει ότι ο άνθρωπος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, ακόμη και να οδηγηθεί σε εγκλημα­τικές ενέργειες. Αυτό είναι καταγραμμέ­νο στο «ευαγγέλιο» τού σατανισμού, το «βιβλίο τού Νόμου» τού Aleister Crowley: «Ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ζει σύμφωνα με το δικό του νόμο, να παίζει όπως θέλει, να ξεκουράζεται όπως θέλει, να πεθαίνει όποτε θέλει και όπως θέλει… Να σκέπτεται ό,τι θέλει, να λέει ό,τι θέ­λει… να αγαπά όπως θέλει: Και εκπληρώστε την επιθυμία σας σε αγάπη όπως θέλετε, όποτε θέλετε, όπου θέλετε και με όποιον θέλετε!… ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα να θανατώνει όλους εκεί­νους που προσπαθούν να τού αφαιρέ­σουν αυτό το δικαίωμα. Οι σκλάβοι πρέ­πει να υπηρετούν».

Ερώτ.: Ποιες ηλικίες είναι περισσότερο ευάλωτες στο σατανισμό;

Απάντ.: Εφόσον το φαινόμενο αυτό ξεκίνησε το 1966 με την ίδρυση της «εκκλησίας τού Σατανά» από τον Anton Szandon Lavey, υποτίθεται ότι σήμερα μέ­σα στις τάξεις τού νεοσατανισμού δεν είναι μόνον νέοι άνθρωποι, είναι και με­σήλικες ίσως και μεγαλύτεροι. Κυρίως όμως εντάσσονται νέοι, διότι εντυπωσιά­ζονται πολλές φορές από το νεοσατανισμό, που τους δίνει ένα σωρό υποσχέσεις.

Ερώτ.: Ποιοί είναι λοιπόν οι λόγοι που οδηγούν τους νέους στο σατανισμό;

Απάντ.: Ο κυριότερος λόγος είναι ο ίδιος που οδηγεί σ’ όλες τις ομάδες της Νέας Εποχής, δηλαδή ότι δεν υπάρχει μία γνήσια σχέση τού ανθρώπου με τον αληθινό Θεό. Έτσι ο άνθρωπος φτιάχνει «θεούς» στα μέτρα του, οι οποίοι εξυπη­ρετούν τα πάθη του. Φυσικά αυτοί δεν είναι θεοί, αφού είναι κατ’ εικόνα ανθρώπου πλασμένοι.

Από κει και πέρα, επειδή ο άνθρωπος έχει απογοητευθεί από ένα σωρό μεσσιανικές υποσχέσεις, οι οποίες τού εδόθησαν από την επιστήμη, την τεχνολογία, την ψυχολογία, οδηγείται σε μία αβεβαι­ότητα, σε υπαρξιακούς φόβους, και ανα­ζητεί τις λύσεις.

Έτσι λοιπόν, τα παιδιά που έχουν μεταφυσικές ανησυχίες, δίψα για αγάπη, για αναγνώριση, υπαρξιακούς φόβους, ανασφάλειες, που έλκονται από την πε­ριέργεια, από την υπόσχεση για γνώση, για δύναμη, για ηδονή, για ένταξη στην τάξη των εκλεκτών κ.ο.κ., είναι επόμενο να εξαπατώνται από όλες αυτές τις υπο­σχέσεις (θα έλεγα, τους «εμπόρους κάλ­πικης ελπίδας») και να εντάσσονται σε παραθρησκευτικές ομάδες και ιδιαίτερα στο νεοσατανισμό.

Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι η ένταξη αυτή έχει καταστροφικές συνέπειες, κα­θόσον αυτές οι ομάδες και ιδιαίτερα ο νεοσατανισμός έχουν εγκληματικά «δόγ­ματα». Όπως λέει ο νόμος τού Crowley, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει βία εναντίον τού άλλου, προκειμένου να ζή­σει όπως θέλει! Άρα μπορεί να φθάσει και μέχρι το έγκλημα. Κι αυτό έχει απο­δειχθεί και με τα γεγονότα της Παλλήνης το 1992 και 1993, αλλά και με πολλές άλλες περιπτώσεις, οι οποίες γίνονται γνωστές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Δηλαδή, μπορεί να γίνει το «δόγμα» αυτό και η ένταξη σ’ αυτό μια απειλή για το άτομο, μέχρι και απειλή της ανθρώπι­νης ζωής, είτε αυτή εκδηλώνεται με μία αυτοκτονία ως λατρεία προς το Σατανά, είτε ως ανθρωποθυσία, αλλά και απειλή για το κοινωνικό σύνολο.

Γι αυτό και διεθνείς οργανισμοί έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα αυτό. Σε ψήφισμα του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις 29.2.96, κάνει λόγο για «εγκληματική δραστηριότητα ορισμέ­νων σεκτών», μεταξύ των οποίων και ο νεοσατανισμός, και ζητεί από τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως να λά­βουν αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπι­σή τους.

Ερώτ.: Πόσο εύκολο είναι να διακρί­νουμε ότι ένας νέος έχει πέσει θύμα τού νεοσατανισμού;

Απάντ.: Δεν είναι καθόλου εύκολο. Δύσκολα, στα πρώτα κυρίως στάδια, μπορεί κανείς να διακρίνει ότι ένας νέος έχει πέσει στα δίχτυα τού σατανισμού, ή κάποιας άλλης καταστροφικής λατρείας, διότι τον διδάσκουν να μην αποκαλύπτεται. Όμως, επειδή αυτές οι σέκτες αλλοι­ώνουν την προσωπικότητα -γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται ως «ομάδες χειρισμού τού νου»- σταδιακά το θύμα προδίδεται, ακόμη και από την εξωτερική συμπερι­φορά του. Αλλά δυστυχώς, πολλές φο­ρές είναι ήδη αργά όταν αποκαλύπτουμε ότι ένας νέος έχει πέσει στα πλοκάμια τού σατανισμού.

Ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά, ενδεικτικά της κατάστασης, είναι οι τά­σεις απομόνωσης που δείχνει ο νέος, απουσιάζει από το σπίτι σε ώρες παρά­ξενες, φοράει μαύρα ρούχα, ακούει συ­γκεκριμένη -και μάλιστα σκληρή- μουσι­κή κλπ.

Η έρευνα, ωστόσο, των γονέων πρέ­πει να γίνεται με πολλή προσοχή, διακρι­τικότητα και αγάπη, για να αποφευχθούν σφάλματα, που μπορεί, αντί να βοηθή­σουν το παιδί μας, να το σπρώξουν βα­θύτερα μέσα στο κακό.

Ερώτ.: Ποιες είναι οι πιο «εύκολες» μέθοδοι που χρησιμοποιεί το κίνημα τού νεοσατανισμού, για να προσελκύσει τους νέους;

Απάντ.: Σαν πρώτο βήμα είναι η εξοικείωση των νέων, και μάλιστα από μικρά παιδιά, στα νεοεποχίτικα δόγμα­τα. Μεταξύ των τρόπων και των μεθό­δων τού νεοσατανισμού που χρησιμοποιεί ο σύγχρονος σατανισμός, είναι τα παι­δικά παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά μέσα, τα παιδικά αναγνώσματα και η μουσική. Έτσι, με το κάλυμμα τού παιχνιδιού και της νότας, εύκολα μπορεί να διεισδύσει, να «περάσει» όπως λέμε, ένα μήνυμα στο νου και στην καρδιά τού νέου -κυρίως-ανθρώπουυ και να διαμορφώσει μέσα του τρόπο ζωής, χαρακτήρα, συμπεριφορά, ηθική και ιδεολογία.

Ερώτ.: Μπορείτε να γίνετε πιο συ­γκεκριμένος και ν’ αναφερθείτε σε πα­ραδείγματα;

Απάντ.: Από τον χώρο των παιχνι­διών, μπορώ να σάς αναφέρω ότι υπάρ­χει π.χ. επιτραπέζιο παιδικό παιχνίδι που προσφέρεται σε κουτί με σχήμα φέ­ρετρου, και καλεί τα παιδιά να παίξουν πάνω σε χαρτόνι που απεικονίζει ένα νε­κροταφείο με σπασμένα μνήματα. Οι μι­κροί παίκτες υποδύονται ρόλους φαντα­σμάτων, μαγισσών, λυκανθρώπων, μού­μιας κλπ. Υπάρχουν παιχνίδια με τερα­τώδεις, σατανικές και άλλες αποκρου­στικές μορφές, που καλλιεργούν μέσα στις ψυχές των παιδιών τη βία, το κακό και το μίσος, όπως: «κάνε επίθεση στον αντίπαλο σου έχοντας στο μυαλό σου κάτι πολύ απλό· πως θα τον κόψεις φέ­τες στα γρήγορα». Δεν νομίζω ότι μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι μ’ αυτούς τους τρόπους βοηθάμε -δήθεν- τα παιδιά μας να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση!

Όμως και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια προσφέρουν, σε αφθονία, βία, αίμα και θάνατο. Υπάρχουν Computer Games . που προτρέπουν τους νέους να μπουν στους κόσμους τού Σατανά, και άλλα που δίνουν λεπτομέρειες για τελετές μαύρης μαγείας. Δυστυχώς, πολλές φο­ρές συνεπικουρούν η τηλεόραση και ο κι­νηματογράφος. Ευρύτατα, άλλωστε, προβάλλεται αυτό τον καιρό η ταινία «Χάρι Πότερ» που έχει αποκρυφιστικό και μαγικό περιεχόμενο.

Στο Διαδίκτυο, μπορεί να βρει κανείς σε ιστοσελίδα σατανιστικής ομάδας υπό τον τίτλο «Νέα της Κόλασης», ποιοι είναι οι «Δέκα λόγοι για τους οποίους είναι πολύ θαυμαστό να είσαι σατανιστής». Και βέβαια, υπάρχει εκτενής ανά­λυση για το πως θα το πετύχεις! Υπάρ­χουν και «αγγελίες» για «αναζητήσεις» φίλων σατανιστών ή με την προβολή των προτιμήσεών τους σε «θυσίες, ακρωτη­ριασμούς, κανιβαλισμούς» κλπ.

Οι υπηρέτες τού κακού έχουν φθάσει και στα βιβλία. Τίτλοι όπως «Σχολείο ο Τάφος», «Η κατασκήνωση τού Δράκου­λα», «Ο ακέφαλος ποδηλάτης», κ.α. καλύ­πτουν κείμενα βίας, μαγείας, σατανισμού.

Η μουσική, τέλος, χρησιμοποιείται ευρύτατα ως μέσο προσηλυτισμού, των νέων κυρίως ανθρώπων. Σατανιστική ομολογία, ύβρεις κατά τού Χριστού, συνθήματα βίας, αισχρά συνθήματα και μηνύματα, ακόμη και σατανιστικά ή αντιχριστιανικά σύμβολα, κυριαρχούν σε τραγούδια και σε έντυπα της σύγχρο­νης μουσικής (κυρίως στην hard rock και heavy metal μουσική). Στο περιοδικό «The forest» διαβάζουμε ότι : «Το black metal δεν είναι μουσική, είναι ιδεολογία που εκφράζεται μέσα από δαιμονικούς ήχους και θορύβους». Σε ερώτηση τι εκφράζει το συγκρότημα Grismosn Moon, δίδεται η απάντηση: «Την κατα­στροφή κάθε μορφής επιβολής, όπως η αστυνομία, οι κυβερνήσεις και ο Χρι­στιανισμός. Οι μόνες αρχές που πρέπει να διέπουν την ανθρωπότητα είναι τα ανθρώπινα ένστικτα, όπως η λαγνεία και η εκδίκηση».

Ερώτ.: Η Εκκλησία πως αντιμετω­πίζει την απειλή τον νεοσατανισμού;

Απάντ.: Η Εκκλησία διαθέτει και προσφέρει όλα τα πνευματικά όπλα για να θωρακίσει τον πιστό από την απειλή τού Σατανά. Εκτός απ’ αυτά, η Εκκλη­σία έχει οργανωμένους φορείς ποιμα­ντικής αντιμετώπισης προβλημάτων που δημιουργούνται σε άτομα και οικογένει­ες από την εγκληματική δραστηριότητα των επικίνδυνων παραθρησκευτικών ομάδων.

Το κεντρικό όργανο της Εκκλησίας σ’ αυτόν τον τομέα, η Συνοδική Επιτρο­πή επί των Αιρέσεων, αντιμετωπίζει κα­θημερινά πληθώρα περιπτώσεων, συ­μπαρίσταται σε θύματα και οικογένειες θυμάτων, οργανώνει πανορθόδοξες συν­διασκέψεις, ιερατικές συνάξεις, ομιλίες, εκπομπές, ενημερώνει μέσω εγκυκλίων, έντυπων και ανακοινώσεων τον λαό τού Θεού. Πρέπει δε να τονίσουμε ότι η Εκκλησία αντιμετωπίζει με στοργή τα θύματα τού νεοσατανισμού και των άλλων καταστροφικών σεκτών, διαχωρί­ζοντας την πλάνη από το θύμα, το οποίο αγκαλιάζει και προσπαθεί να το θερα­πεύσει.

Ωστόσο, δεν εξαντλείται εδώ ο τρό­πος αντιμετώπισης της απειλής. Κι αυτό γιατί πρόκειται συνήθως για εγκληματι­κή δραστηριότητα. Κι όταν υπάρχει έγκλημα, όταν διαπράττονται φόνοι και χάνονται ζωές, ή απειλούνται έννομα αγαθά, τότε η ευθύνη ανήκει στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Αυτό άλλωστε προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα, αυτό υπογραμμίζει και το Ευρωπαϊκό Κοινο­βούλιο στα ψηφίσματα του. Σύμφωνα με το άρθρο 9 της Σύμβασης της Ρώμης παρ. 2, επιβάλλεται ακόμη και ο περιορισμός της θρησκευτικής ελευθερίας, εκεί όπου απειλείται η δημόσια τάξη και προσωπι­κότητα τού ατόμου, τα έννομα αγαθά και τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών μιας χώρας.

Άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν λά­βει αυστηρά μέτρα. Είναι καιρός και στη χώρα μας να ληφθούν ανάλογα μέτρα, ώστε να μην θρηνούμε υποκριτικά, όταν πια έχει γίνει το κακό.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΤΟΛΜΗ» ΙΟΥΝΙΟΣ  2002

Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον