Συνέντευξη με τον π. Κυριακό Τσουρό
- Με ποιόν τρόπο οι νέοι, κυρίως, προσελκύονται από το νεοσατανισμό
- Πως να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα
«Ο πόλεμος κατά τού Σατανά είναι μία πραγματικότητα. Εφ’ όσον εκείνος μας μάχεται και αδυσώπητα επιδιώκει να μας αιχμαλωτίσει και να μας στερήσει της φιλίας τού Θεού, είμαστε και εμείς υποχρεωμένοι να λάβουμε θέση απέναντί του. Και είναι βέβαια αλήθεια, ότι αρκετοί άνθρωποι δεν προβάλλουν καμμία αντίσταση στις επιθέσεις τού Διαβόλου. Σηκώνουν από την αρχή τα χέρια και παραδίδονται άνευ όρων. Γίνονται παιχνίδι στα χέρια τού πονηρού και δούλοι της αμαρτίας. Υπάρχουν, όμως, και εκείνοι που αντιστέκονται στις προσβολές του και τον αντιμάχονται. Αντιτάσσουν άμυνα στις επιθέσεις του και ως “καλοί στρατιώται Ιησού Χριστού” (Β’ Τιμ.2,3) φυλάσσουν τις επάλξεις της ψυχής τους απόρθητες και το φρόνημα της καρδίας τους αδούλωτο. Είναι όσοι έχουν αναλάβει την καλή στρατεία, και αγωνίζονται να πετύχουν τη θέωση, που αποτελεί το βασικό σκοπό της ζωής τους», τονίζει μεταξύ άλλων στον πρόλογο τού βιβλίου του «ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ», εκδόσεις Χρυσοπηγή, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Χριστόδουλος.
Για να λάβουμε όμως θέση απέναντί του, χρειάζεται να γνωρίσουμε περισσότερα για το φαινόμενο τού νεοσατανισμού, που παρουσιάζει έξαρση τα τελευταία χρόνια. Τα γεγονότα της Παλλήνης είναι πρόσφατα, και δείχνουν ότι οι «καταστροφικές λατρείες» βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και στη χώρα μας.
Μία πρώτη προσέγγιση τού προβλήματος αυτού κάνει σήμερα η ΤΟΛΜΗ, θέτοντας τα ερωτήματα που ακολουθούν, και τα οποία πιστεύουμε ότι μας απασχολούν όλους, στον Γραμματέα της Ειδικής Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων, Πρωτοπρεσβύτερο Κυριάκο Τσουρό.
Ερώτ.: Πως εξηγείτε την έξαρση των φαινομένων τον σατανισμού που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια και στην πατρίδα μας;
Απάντ.: Η έξαρση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι αυτό το φαινόμενο εντάσσεται μέσα στο πνεύμα της «Νέας Εποχής». Ο νεοσατανισμός είναι μία πτυχή, και μάλιστα η πιο ακραία μορφή, της Νέας Εποχής. Πρέπει να ξέρουμε ότι στο νεοσατανισμό, όπως και στις άλλες ομάδες της Νέας Εποχής, έχει καταργηθεί ή πολεμείται η έννοια τού Αληθινού Θεού, ενώ επιδιώκεται και η κατάργηση της διακρίσεως μεταξύ καλού και κακού. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα μέσα στο νεο-σατανισμό να ασκείται οποιαδήποτε πράξη μπορεί να προβάλει ότι το κακό δεν είναι κακό· άλλωστε, σύμφωνα με τη Νέα Εποχή, το καλό και το κακό δεν διαφέρουν μεταξύ τους, αλλά είναι δύο όψεις τού ίδιου νομίσματος. Αυτό σημαίνει ότι ο άνθρωπος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, ακόμη και να οδηγηθεί σε εγκληματικές ενέργειες. Αυτό είναι καταγραμμένο στο «ευαγγέλιο» τού σατανισμού, το «βιβλίο τού Νόμου» τού Aleister Crowley: «Ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα να ζει σύμφωνα με το δικό του νόμο, να παίζει όπως θέλει, να ξεκουράζεται όπως θέλει, να πεθαίνει όποτε θέλει και όπως θέλει… Να σκέπτεται ό,τι θέλει, να λέει ό,τι θέλει… να αγαπά όπως θέλει: Και εκπληρώστε την επιθυμία σας σε αγάπη όπως θέλετε, όποτε θέλετε, όπου θέλετε και με όποιον θέλετε!… ο άνθρωπος έχει το δικαίωμα να θανατώνει όλους εκείνους που προσπαθούν να τού αφαιρέσουν αυτό το δικαίωμα. Οι σκλάβοι πρέπει να υπηρετούν».
Ερώτ.: Ποιες ηλικίες είναι περισσότερο ευάλωτες στο σατανισμό;
Απάντ.: Εφόσον το φαινόμενο αυτό ξεκίνησε το 1966 με την ίδρυση της «εκκλησίας τού Σατανά» από τον Anton Szandon Lavey, υποτίθεται ότι σήμερα μέσα στις τάξεις τού νεοσατανισμού δεν είναι μόνον νέοι άνθρωποι, είναι και μεσήλικες ίσως και μεγαλύτεροι. Κυρίως όμως εντάσσονται νέοι, διότι εντυπωσιάζονται πολλές φορές από το νεοσατανισμό, που τους δίνει ένα σωρό υποσχέσεις.
Ερώτ.: Ποιοί είναι λοιπόν οι λόγοι που οδηγούν τους νέους στο σατανισμό;
Απάντ.: Ο κυριότερος λόγος είναι ο ίδιος που οδηγεί σ’ όλες τις ομάδες της Νέας Εποχής, δηλαδή ότι δεν υπάρχει μία γνήσια σχέση τού ανθρώπου με τον αληθινό Θεό. Έτσι ο άνθρωπος φτιάχνει «θεούς» στα μέτρα του, οι οποίοι εξυπηρετούν τα πάθη του. Φυσικά αυτοί δεν είναι θεοί, αφού είναι κατ’ εικόνα ανθρώπου πλασμένοι.
Από κει και πέρα, επειδή ο άνθρωπος έχει απογοητευθεί από ένα σωρό μεσσιανικές υποσχέσεις, οι οποίες τού εδόθησαν από την επιστήμη, την τεχνολογία, την ψυχολογία, οδηγείται σε μία αβεβαιότητα, σε υπαρξιακούς φόβους, και αναζητεί τις λύσεις.
Έτσι λοιπόν, τα παιδιά που έχουν μεταφυσικές ανησυχίες, δίψα για αγάπη, για αναγνώριση, υπαρξιακούς φόβους, ανασφάλειες, που έλκονται από την περιέργεια, από την υπόσχεση για γνώση, για δύναμη, για ηδονή, για ένταξη στην τάξη των εκλεκτών κ.ο.κ., είναι επόμενο να εξαπατώνται από όλες αυτές τις υποσχέσεις (θα έλεγα, τους «εμπόρους κάλπικης ελπίδας») και να εντάσσονται σε παραθρησκευτικές ομάδες και ιδιαίτερα στο νεοσατανισμό.
Βέβαια, πρέπει να πούμε ότι η ένταξη αυτή έχει καταστροφικές συνέπειες, καθόσον αυτές οι ομάδες και ιδιαίτερα ο νεοσατανισμός έχουν εγκληματικά «δόγματα». Όπως λέει ο νόμος τού Crowley, μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει βία εναντίον τού άλλου, προκειμένου να ζήσει όπως θέλει! Άρα μπορεί να φθάσει και μέχρι το έγκλημα. Κι αυτό έχει αποδειχθεί και με τα γεγονότα της Παλλήνης το 1992 και 1993, αλλά και με πολλές άλλες περιπτώσεις, οι οποίες γίνονται γνωστές όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.
Δηλαδή, μπορεί να γίνει το «δόγμα» αυτό και η ένταξη σ’ αυτό μια απειλή για το άτομο, μέχρι και απειλή της ανθρώπινης ζωής, είτε αυτή εκδηλώνεται με μία αυτοκτονία ως λατρεία προς το Σατανά, είτε ως ανθρωποθυσία, αλλά και απειλή για το κοινωνικό σύνολο.
Γι αυτό και διεθνείς οργανισμοί έχουν ασχοληθεί σοβαρά με το πρόβλημα αυτό. Σε ψήφισμα του το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στις 29.2.96, κάνει λόγο για «εγκληματική δραστηριότητα ορισμένων σεκτών», μεταξύ των οποίων και ο νεοσατανισμός, και ζητεί από τις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενώσεως να λάβουν αυστηρά μέτρα για την αντιμετώπισή τους.
Ερώτ.: Πόσο εύκολο είναι να διακρίνουμε ότι ένας νέος έχει πέσει θύμα τού νεοσατανισμού;
Απάντ.: Δεν είναι καθόλου εύκολο. Δύσκολα, στα πρώτα κυρίως στάδια, μπορεί κανείς να διακρίνει ότι ένας νέος έχει πέσει στα δίχτυα τού σατανισμού, ή κάποιας άλλης καταστροφικής λατρείας, διότι τον διδάσκουν να μην αποκαλύπτεται. Όμως, επειδή αυτές οι σέκτες αλλοιώνουν την προσωπικότητα -γι’ αυτό και χαρακτηρίζονται ως «ομάδες χειρισμού τού νου»- σταδιακά το θύμα προδίδεται, ακόμη και από την εξωτερική συμπεριφορά του. Αλλά δυστυχώς, πολλές φορές είναι ήδη αργά όταν αποκαλύπτουμε ότι ένας νέος έχει πέσει στα πλοκάμια τού σατανισμού.
Ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά, ενδεικτικά της κατάστασης, είναι οι τάσεις απομόνωσης που δείχνει ο νέος, απουσιάζει από το σπίτι σε ώρες παράξενες, φοράει μαύρα ρούχα, ακούει συγκεκριμένη -και μάλιστα σκληρή- μουσική κλπ.
Η έρευνα, ωστόσο, των γονέων πρέπει να γίνεται με πολλή προσοχή, διακριτικότητα και αγάπη, για να αποφευχθούν σφάλματα, που μπορεί, αντί να βοηθήσουν το παιδί μας, να το σπρώξουν βαθύτερα μέσα στο κακό.
Ερώτ.: Ποιες είναι οι πιο «εύκολες» μέθοδοι που χρησιμοποιεί το κίνημα τού νεοσατανισμού, για να προσελκύσει τους νέους;
Απάντ.: Σαν πρώτο βήμα είναι η εξοικείωση των νέων, και μάλιστα από μικρά παιδιά, στα νεοεποχίτικα δόγματα. Μεταξύ των τρόπων και των μεθόδων τού νεοσατανισμού που χρησιμοποιεί ο σύγχρονος σατανισμός, είναι τα παιδικά παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά μέσα, τα παιδικά αναγνώσματα και η μουσική. Έτσι, με το κάλυμμα τού παιχνιδιού και της νότας, εύκολα μπορεί να διεισδύσει, να «περάσει» όπως λέμε, ένα μήνυμα στο νου και στην καρδιά τού νέου -κυρίως-ανθρώπουυ και να διαμορφώσει μέσα του τρόπο ζωής, χαρακτήρα, συμπεριφορά, ηθική και ιδεολογία.
Ερώτ.: Μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένος και ν’ αναφερθείτε σε παραδείγματα;
Απάντ.: Από τον χώρο των παιχνιδιών, μπορώ να σάς αναφέρω ότι υπάρχει π.χ. επιτραπέζιο παιδικό παιχνίδι που προσφέρεται σε κουτί με σχήμα φέρετρου, και καλεί τα παιδιά να παίξουν πάνω σε χαρτόνι που απεικονίζει ένα νεκροταφείο με σπασμένα μνήματα. Οι μικροί παίκτες υποδύονται ρόλους φαντασμάτων, μαγισσών, λυκανθρώπων, μούμιας κλπ. Υπάρχουν παιχνίδια με τερατώδεις, σατανικές και άλλες αποκρουστικές μορφές, που καλλιεργούν μέσα στις ψυχές των παιδιών τη βία, το κακό και το μίσος, όπως: «κάνε επίθεση στον αντίπαλο σου έχοντας στο μυαλό σου κάτι πολύ απλό· πως θα τον κόψεις φέτες στα γρήγορα». Δεν νομίζω ότι μπορεί να υποστηρίξει κανείς ότι μ’ αυτούς τους τρόπους βοηθάμε -δήθεν- τα παιδιά μας να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση!
Όμως και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια προσφέρουν, σε αφθονία, βία, αίμα και θάνατο. Υπάρχουν Computer Games . που προτρέπουν τους νέους να μπουν στους κόσμους τού Σατανά, και άλλα που δίνουν λεπτομέρειες για τελετές μαύρης μαγείας. Δυστυχώς, πολλές φορές συνεπικουρούν η τηλεόραση και ο κινηματογράφος. Ευρύτατα, άλλωστε, προβάλλεται αυτό τον καιρό η ταινία «Χάρι Πότερ» που έχει αποκρυφιστικό και μαγικό περιεχόμενο.
Στο Διαδίκτυο, μπορεί να βρει κανείς σε ιστοσελίδα σατανιστικής ομάδας υπό τον τίτλο «Νέα της Κόλασης», ποιοι είναι οι «Δέκα λόγοι για τους οποίους είναι πολύ θαυμαστό να είσαι σατανιστής». Και βέβαια, υπάρχει εκτενής ανάλυση για το πως θα το πετύχεις! Υπάρχουν και «αγγελίες» για «αναζητήσεις» φίλων σατανιστών ή με την προβολή των προτιμήσεών τους σε «θυσίες, ακρωτηριασμούς, κανιβαλισμούς» κλπ.
Οι υπηρέτες τού κακού έχουν φθάσει και στα βιβλία. Τίτλοι όπως «Σχολείο ο Τάφος», «Η κατασκήνωση τού Δράκουλα», «Ο ακέφαλος ποδηλάτης», κ.α. καλύπτουν κείμενα βίας, μαγείας, σατανισμού.
Η μουσική, τέλος, χρησιμοποιείται ευρύτατα ως μέσο προσηλυτισμού, των νέων κυρίως ανθρώπων. Σατανιστική ομολογία, ύβρεις κατά τού Χριστού, συνθήματα βίας, αισχρά συνθήματα και μηνύματα, ακόμη και σατανιστικά ή αντιχριστιανικά σύμβολα, κυριαρχούν σε τραγούδια και σε έντυπα της σύγχρονης μουσικής (κυρίως στην hard rock και heavy metal μουσική). Στο περιοδικό «The forest» διαβάζουμε ότι : «Το black metal δεν είναι μουσική, είναι ιδεολογία που εκφράζεται μέσα από δαιμονικούς ήχους και θορύβους». Σε ερώτηση τι εκφράζει το συγκρότημα Grismosn Moon, δίδεται η απάντηση: «Την καταστροφή κάθε μορφής επιβολής, όπως η αστυνομία, οι κυβερνήσεις και ο Χριστιανισμός. Οι μόνες αρχές που πρέπει να διέπουν την ανθρωπότητα είναι τα ανθρώπινα ένστικτα, όπως η λαγνεία και η εκδίκηση».
Ερώτ.: Η Εκκλησία πως αντιμετωπίζει την απειλή τον νεοσατανισμού;
Απάντ.: Η Εκκλησία διαθέτει και προσφέρει όλα τα πνευματικά όπλα για να θωρακίσει τον πιστό από την απειλή τού Σατανά. Εκτός απ’ αυτά, η Εκκλησία έχει οργανωμένους φορείς ποιμαντικής αντιμετώπισης προβλημάτων που δημιουργούνται σε άτομα και οικογένειες από την εγκληματική δραστηριότητα των επικίνδυνων παραθρησκευτικών ομάδων.
Το κεντρικό όργανο της Εκκλησίας σ’ αυτόν τον τομέα, η Συνοδική Επιτροπή επί των Αιρέσεων, αντιμετωπίζει καθημερινά πληθώρα περιπτώσεων, συμπαρίσταται σε θύματα και οικογένειες θυμάτων, οργανώνει πανορθόδοξες συνδιασκέψεις, ιερατικές συνάξεις, ομιλίες, εκπομπές, ενημερώνει μέσω εγκυκλίων, έντυπων και ανακοινώσεων τον λαό τού Θεού. Πρέπει δε να τονίσουμε ότι η Εκκλησία αντιμετωπίζει με στοργή τα θύματα τού νεοσατανισμού και των άλλων καταστροφικών σεκτών, διαχωρίζοντας την πλάνη από το θύμα, το οποίο αγκαλιάζει και προσπαθεί να το θεραπεύσει.
Ωστόσο, δεν εξαντλείται εδώ ο τρόπος αντιμετώπισης της απειλής. Κι αυτό γιατί πρόκειται συνήθως για εγκληματική δραστηριότητα. Κι όταν υπάρχει έγκλημα, όταν διαπράττονται φόνοι και χάνονται ζωές, ή απειλούνται έννομα αγαθά, τότε η ευθύνη ανήκει στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας. Αυτό άλλωστε προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα, αυτό υπογραμμίζει και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στα ψηφίσματα του. Σύμφωνα με το άρθρο 9 της Σύμβασης της Ρώμης παρ. 2, επιβάλλεται ακόμη και ο περιορισμός της θρησκευτικής ελευθερίας, εκεί όπου απειλείται η δημόσια τάξη και προσωπικότητα τού ατόμου, τα έννομα αγαθά και τα ανθρώπινα δικαιώματα των πολιτών μιας χώρας.
Άλλες χώρες της Ευρώπης έχουν λάβει αυστηρά μέτρα. Είναι καιρός και στη χώρα μας να ληφθούν ανάλογα μέτρα, ώστε να μην θρηνούμε υποκριτικά, όταν πια έχει γίνει το κακό.
ΑΠΟ ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ «ΤΟΛΜΗ» ΙΟΥΝΙΟΣ 2002
Αντιαιρετικόν Εγκόλπιον