Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2023

ΤΟ ΦΕΡΕΤΡΟ ΓΚΡΕΜΙΖΕΙ ΣΠΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ (2ον-τελευταῖον))

 «Πνευματική φαρέτρα τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανοῦ»

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΝ

 Τήν ἄλλη ἡμέρα τό μεσημέρι ὁ π. Μελέτιος ξεκίνησε μέ ἄλλους τρεῖς ἱερεῖς, τόν π. Φίλιππο, τόν π. ωσήφ ἀπό τό Λουμπουμπάσι καί τόν π. άκωβο ἀπό τό Κολουέζι γιά νά πᾶνε στήν φάρμα Λουανκόκο, ἐκεῖ ὅπου διεδραματίσθηκαν τά ἀνωτέρω γεγονότα. Πῆραν ὅλα τά ἀναγκαῖα γιά νά λειτουργήσουν τήν ἑπομένη ἡμέρα ἐκεῖ στήν ἐκκλησία τῶν ῾Αγίων Κηρύκου καί ουλίττης. Τούς συνώδευσαν καί μερικά παιδιά τοῦ οἰκοτροφείου μας γιά νά ψάλλουν.

Φθάνοντας σέ μία ὥρα ἐκεῖ, κατ᾿ ἀρχήν ἐπεσκέφθησαν τούς συγγενεῖς τοῦ νεκροῦ. Κατόπιν πῆγαν καί εἶδαν τά γκρεμισμένα σπίτια ἀπό τίς ἐπιθέσεις τοῦ δαιμονικοῦ φερέτρου. 

Εἶναι νομίζω προτιμώτερο ν᾿ ἀφήσουμε τόν π. Μελέτιο νά μᾶς διηγηθεῖ ὅλη τήν ὑπόθεσι στήν συνέχειά της.

«Τό ἀπόγευμα τῆς 23ης ουλίου μέ τούς μνημονευθέντες ἱερεῖς φθάσαμε στό χωριό. Κτυπήσαμε τήν καμπάνα καί ἦλθαν οἱ Χριστιανοί μας πού ἔχουν βαπτισθῆ  ἀπό τό 1997. Οἱ ὑπόλοιποι ἄνθρωποι στάθηκαν γύρω ἀπό τήν ἐκκλησία.

φοῦ τελέσαμε τόν ῾Εσπερινό πρῶτος τούς ὡμίλησα ἐγώ τονίζοντας πόσο ὀλέθρια εἶναι τ᾿ ἀποτελέσματα ἀπό τήν συμμετοχή τῶν ἀνθρώπων καί μάλιστα ὀρθοδόξων Χριστιανῶν στά δίκτυα τῆς μαγείας. Ποτέ δέν πίστευα ὅτι γίνονται τέτοια πράγματα. Εἶχα ἀκούσει ἀπό τόν π. Κοσμᾶ, ἀλλά τώρα τά ἴδια τά γεγονότα μέ πείθουν ὅτι ὅλα αὐτά εἶναι φρικτά μέν, ἀλλά ἀληθινά. Εχα ἀπό παλαιότερα ἀντιληφθεῖ ὅτι κάτι δέν πάει καλά στό χωριό τοῦ ἀγροκτήματός μας. Μάλιστα πέρυσι, τήν περίοδο τῆς συγκομιδῆς τοῦ καλαμποκιοῦ δύο γυναῖκες τά μεσάνυκτα ἦλθαν στό σπίτι πού ἐγώ ἐκοιμώμουν καί μέ τάραξαν μέ τίς φωνές τους, λέγοντας ὅτι ἦλθαν δαίμονες τήν νύκτα νά τίς πνίξουν. Παρόμοια δαιμονικά πράγματα καί φοβίες μοῦ εἶχαν διηγηθῆ κι ἄλλοι ἄνθρωποι. γώ δέν τούς πίστευα καί τούς ἔδιωχνα λέγοντάς τους ὅτι εἶναι ἀποκυήματα τῆς φαντασίας τους.

Κατόπιν τούς ὡμίλησαν καί οἱ ἄλλοι ἰθαγενεῖς πατέρες. ῾Ο π. άκωβος τούς καυτηρίασε τήν ὑποκριτική στάσι τους ἀπέναντι στόν Χριστό λέγοντάς τους ὅτι δέχονται ἐπιδερμικό βάπτισμα, ἐνῶ τήν ψυχή τους τήν ἔχουν παραδώσει στόν διάβολο. ῾Ομολογοῦν μόνο μέ τό στόμα ὅτι ἀρνοῦνται στούς ἐξορκισμούς τόν διάβολο, ἐνῶ στήν ζωή τους κάνουν τά θελήματά του καί τόν ὑπακούουν.

πίσης πολύ ὡραῖα καί θεολογικά τούς ὡμίλησε ὁ π. ωσήφ, ὁ ὁποῖος φαίνεται  ὅτι ἔχει σχετικές ἐμπειρίες. Τούς ὡμίλησε μέ στοργή τονίζοντάς τους ὅτι: «μεῖς δέν ἤλθαμε ἐδῶ σάν ἀστυνομία νά σᾶς δικάσουμε. ῎Ηλθαμε μέ ἀγάπη καί πόνο νά σᾶς ἀκούσωμε καί νά σᾶς βοηθήσουμε. Ζητοῦμε καί ἐσεῖς νά μᾶς ἀκούσετε καί ν᾿ ἀφήσετε τά ὅπλα σας κάτω. ῎Αν δέν μᾶς παραδώσετε τά μαγικά σας ὅπλα, φοβᾶμαι ὅτι ὁ δαίμονας θά ἐπιστρέψει μέσα σας πολύ ἰσχυρότερος  καί τότε ἀλλοίμονό σας. Αὐτός ὁ χῶρος καί τό χωριό ἀνήκουν στήν κκλησία τοῦ Χριστοῦ μας. Καί ἐσεῖς πλέον θά εἶσθε δικά μας παιδιά».

Κατόπιν, συνεχίζει ὁ π. Μελέτιος, τούς εἴπαμε νά πᾶνε στά σπίτια τους καί νά ἐπιστρέψουν γιά ἐξομολόγησι ὅλοι οἱ Χριστιανοί μας, ὅταν ἀκούσουν τήν καμπάνα. Κρατήσαμε κοντά μας τούς δύο μάγους, διότι ὁ τρίτος τήν νύκτα ἔφυγε κρυφά γιά τό Κολουέζι, φοβούμενος μή τόν σκοτώσουν τά παιδιά τοῦ νεκροῦ, ὅπου  καί παραδόθηκε στήν ἀστυνομία. Σ᾿ αὐτούς εἴπαμε, χωρίς ὑπεκφυγές καί ψέμματα,  νά πᾶνε στά σπίτια τους καί νά μᾶς φέρουν τά μαγικά τους.

Μετά τίς 8,30 ἡ ὥρα, οἱ π. Φίλιππος καί π. άκωβος ἄρχισαν τήν ἐξομολόγησι πρῶτα τῶν δύο μάγων καί στήν συνέχεια ὅλων τῶν ρθοδόξων Χριστιανῶν μας, περίπου 60 στόν ἀριθμό. νῶ ἐγώ καί ὁ π. ωσήφ συνωμιλήσαμε μέ τόν ἄλλο κόσμο γιά τά  σχετικά θέματα. Μᾶς εἶπαν ὅλα, ὅσα ἀνωτέρω ὁ π. Δαμασκηνός σᾶς περιέγραψε.

Οἱ δύο ἱερεῖς μας συνωμίλησαν κατ᾿ ἀρχήν μέ τούς δύο μάγους καί μετά ἕναν-ἕναν. Τούς συμβούλευσαν νά παραδώσουν τά μαγικά τους. Δυστυχῶς δέν συγκαταβαίνουν μέ τήν πρώτη. Θά πρέπει μέ φοβέρες καί ἀπειλές νά τούς ἀναγκάσουμε ν᾿ ἀλλάξουν τακτική καί μεταμεληθοῦν. Καί ὅτι θά τούς τιμωρήσει ὁ Θεός, θά τούς θανατώσει τά παιδιά τους κλπ.

῾Ο πρῶτος μάγος, ὁ Τρύφων, ἀπό τήν ἀρχή φάνηκε ὅτι εἶναι «σκληρό καρύδι». ρνήθηκε νά ὁμολογήσει ὅτι ἔχει μαγικά καί ὅτι εἶναι μάγος. Μετά ἀπό πολλές πιέσεις ξεκίνησε γιά νά τά φέρει. Μέχρι νά γυρίσει ὁ Τρύφων, ὁ ἄλλος μάγος, ὁ Χρυσόστομος «ἐξέρασε» ὅλα τά δαιμονικά τους ἔργα. Τούς εἶπε ὅτι ἀρχιμάγος ἀπό παλιά ἐδῶ ἦταν ὁ Γεώργιος. Αὐτός πρίν βαπτιστεῖ ἦταν «ἱερέας» τῆς προτεσταντικῆς Κοινότητος τῶν Νεο-αποστόλων καί, ἀφοῦ βαπτίσθηκε στήν ρθόδοξη κκλησία, ἀνέλαβε τό ἔργο τοῦ κατηχητοῦ τῆς ἐνορίας. Αὐτός ὁ Γεώργιος ἔχει ἕνα φοβερό δαιμόνιο πού τοῦ κάνει ὑπακοή καί  τό καλεῖ γιά κάθε πρόβλημά του. Λέγεται στήν δαιμονική τους γλῶσσα Φαντόμ. Αὐτό, ὅταν ἐμφανίζεται βγάζει φωτιές καί προκαλεῖ μεγάλο θόρυβο στό περπάτημα του. ῎Αν τό ἰδεῖ κάποιος τήν νύκτα, μπορεῖ νά πεθάνει ἀπό συγκοπή καρδίας.

κόμη τούς εἶπε κάτι πολύ φοβερό καί διδακτικό γιά ὅλους μας, ὅτι: «Πρίν βαπτισθοῦμε ἦλθαν κοντά μας τά πονηρά πνεύματα καί μᾶς εἶπαν: «Μή μᾶς μαρτυρήσετε στόν ὀρθόδοξο παπᾶ. φῆστε μας μέσα σας καί θά δεῖτε ὅτι ἐμεῖς εἴμεθα δυνατώτεροι ἀπό τόν Θεό πού θέλετε ν᾿ ἀκολουθήσετε. Τόσα χρόνια πού σᾶς βοηθοῦμε ἔχετε κάποιο παράπονο;». ῎Ετσι, λοιπόν ἐμεῖς βαπτισθήκαμε, χωρίς νά ἐξομολογηθοῦμε αὐτή τήν ἐπίσκεψι καί ἀπάτη τῶν δαιμόνων.

κόμη τούς εἶπε ὅτι ὁ ἴδιος δέν ἦταν μάγος. Οἱ ἄλλοι δύο τόν προσεταιρίσθηκαν, ἀφοῦ πρῶτα τόν φοβέρισαν ὅτι θά τόν σκοτώσουν, διότι ἀπεκάλυψε στόν π. Μελέτιο ἕνα παράπτωμα πού ἔκαναν.

Τελικά αὐτός ὁ Χρυσόστομος πῆγε σπίτι του κι ἔφερε ὅλα τά μαγικά του κι ἔδειξε ὅτι θά ὑποταχθῆ στήν κκλησία μας. Τούς εἶπε ὅτι κάθε μάγος ἔχει τά δικά του μαγικά, ἀλλά καί ὅλοι μαζί γνωρίζουν τί ἔχει ὁ καθένας τους.

γώ, λέγει ὁ π. Μελέτιος, εἶχα κουρασθῆ κι ἔφυγα γιά νά κοιμηθῶ γύρω στίς 10 τό βράδυ. Οἱ Πατέρες συνέχισαν μέχρι στίς 12, 30 τήν νύκτα τήν ἐξομολόγησι.

Τό πρωϊ τελέσαμε μ᾿ ἕνα ἱερέα τήν Θ. Λειτουργία, ἐνῶ οἱ ἄλλοι ἔξω, στίς δύο ἄκρες τῆς ἐκκλησίας συνέχιζαν τίς ἐξομολογήσεις ὅλων τῶν Χριστιανῶν μας.

῾Η Θ. Λειτουργία τελείωσε στίς 9, 15 καί κατόπιν καλέσαμε τούς δύο μάγους νά συζητήσουμε μαζί τους ὅλοι οἱ ἱερεῖς. Κρατοῦσα στά χέρια μου τόν Τίμιο Σταυρό καί τούς ἔλεγα ὅτι σᾶς ὁμιλῶ ἐν ὀνόματι τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ὁ ὁποῖος ἐπενεργεῖ θαυμάσια ἔργα καί τιμωρεῖ τούς ἀτάκτους καί ἀπειθοῦντες στό θεῖο θέλημα.

῾Ο Τρύφων τελικά, μετά ἀπό 30 λεπτά, ἐπέστρεψε καί ζήτησε νά βγεῖ ἔξω ὁ ἄλλος μάγος, ὁ Χρυσόστομος. Γονάτισε μπροστά μας, ὑποκριτικά βέβαια, καί μᾶς ἔβγαλε ἀπό τήν τσέπη του ἕνα εἶδος φιδιοῦ ὑφασμάτινο, πού εἶχε μέσα του πολλά ἄλλα ἀντικείμενα καί κατά διαστήματα εἶχε πολλούς κόμπους. ῾Ο π. άκωβος τόν ρώτησε τί κάνει μ᾿ αὐτό καί ἐκεῖνος εἶπε ὅτι «μ᾿ αὐτό προστατεύω τήν οἰκογένειά μου, ὅταν φεύγω ἀπό τό  σπίτι». κόμη μᾶς ἀπεκάλυψε δύο σημεῖα, ὅπου εἶχε τοποθετήσει μάγια. Τό ἕνα σημεῖο ἦταν ἐκεῖ, ὅπου στάθηκε τό φέρετρο ὄρθιο, πρίν μπεῖ μέσα στό χωριό καί στό δεύτερο σημεῖο εἶχε βάλει μέσα στό ἔδαφος πλαστικό κουβᾶ μέ μαγικά, τά ὁποῖα ἡ μητέρα του τά ἔκαψε κρυφά πρίν λίγες ἡμέρες.

Μετά ἀπό λίγο μπῆκε μέσα στό χωριό τό αὐτοκίνητο τῆς ἀστυνομίας καί ζήτησε τήν ἄδεια ἀπό ἐμᾶς νά τούς συλλάβει.

Τούς ὡδήγησαν στήν ἀσφάλεια γιά νά λάβουν τόν μισθόν τῶν δαιμονικῶν τους πράξεων.

Δέν γνωρίζουμε πόσο διάστημα ἔμειναν στήν φυλακή αὐτοί οἱ μάγοι. Μετά τήν ἀποφυλάκισί τους, ἀφοῦ κατεβλήθησαν κάποια χρήματα, σκορπίσθηκαν. Δύο γυναῖκες τους τούς ἐγκατέλειψαν καί πῆραν τά παιδιά τους καί ἔφυγαν ἀπό κοντά τους. Δέν ἐπέστρεψαν στήν Ἐκκλησία μας καί συνεχίζουν τίς μαγικές τους πράξεις σέ ἄλλες περιοχές.

Ἀργότερα οἱ Χριστιανοί μᾶς ἔλεγαν, ὅτι ὁ Τρύφων, ὅταν τούς διέταζε γιά τίς δουλειές τοῦ κτήματος, τόν ἔτρεμαν καί ἀπό τά μάτια του σάν νά ἔβγαιναν κόκκινες φωτιές. Αὐτό τό διεπίστωσα κι ἐγώ πολλές φορές, χωρίς νά ξέρω ποιά εἶναι ἡ ἐσωτερική του ζωή. Μάλιστα Τρύφων εἶπε στόν π. Μελέτιο, ὅτι ἤξερε ποιά ὥρα καί ἡμέρα ἔρχεται στό Λουανκόκο, διότι τόν πληροφοροῦσε διάβολος, ὅταν π. Μελέτιος ξεκινοῦσε γιά τήν φάρμα. Σύμφωνα μέ τήν συμβουλή τοῦ διαβόλου, πρίν φθάσει π. Μελέτιος στήν φάρμα, Τρύφων ἄλειφε ὅλο τό σῶμα του ἀπό μία ἀλοιφή γιά νά μή τόν ἀγριεύει μέ τίς φωνές καί τίς αὐστηρές του παρατηρήσεις π. Μελέτιος.

Σήμερα οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ἔχουν ἀπομακρυνθῆ ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Οἱ γυναῖκες τους ἐπῆραν τά παιδιά τους καί ἔφυγαν ἀπό κοντά τους φοβούμενες τά μαγικά τους ἔργα.

῾Ο φρικανός, ἀδελφοί, μπορεῖ στήν καθημερινή του ζωή νά φαίνεται ἀγαθός. διαίτερα σ᾿ ἐμᾶς τούς Εὐρωπαίους δέν φαίνεται νά κρατάει κακία καί ἐκδίκησι. ῾Η διαγωγή καί συμπεριφορά ὅμως μεταξύ τους εἶναι τελείως διαφορετική. Φοβοῦνται ὁ ἕνας τόν ἄλλον, γι᾿ αὐτό καί δέν καταδίδει ὁ ἕνας τόν ἄλλον στόν ὑπεύθυνο μιᾶς ὑπηρεσίας. ῎Αν τόν καταδώσει, ἀμέσως ὁ κατηγορούμενος θά πάει στόν μάγο καί θά τιμωρήσει αὐστηρά τόν καταδότη, ἀκόμη καί μέχρι θανάτου. ῎Αν μιά ὑπόθεσι πάει στά δικαστήρια, φαινομενικά οἱ δικαστές θά δικάσουν τόν ἔνοχο, στήν συνέχεια ὅμως μυστικά θά τόν ἀθωώσουν. Θά τόν βγάλουν ἀπό τήν φυλακή, διότι οἱ συγγενεῖς τοῦ τιμωρηθέντος, ἄν ἔχουν πολλά χρήματα, θά ἀκριβοπληρώσουν τόν μάγο νά κάνει κακό στούς δικαστές.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν ὅτι στήν φρική ὀργιάζει ἡ μαγεία καί μοναδική σανίδα σωτηρίας ἀπό τά δίκτυά της εἶναι μόνον ἡ ρθοδοξία. Πότε ὅμως θά ἐξαπλωθῆ στήν φρική ἡ ρθοδοξία;  Πόσοι῾Ιεραπόστολοι ἐργάζονται ἐκεῖ;  Ποία ἡ προσφορά τοῦ κάθε ρθοδόξου Χριστιανοῦ σ᾿ αὐτή τήν μεγάλη ὑπόθεσι, πού λέγεται ξωτερική ῾Ιεραποστολή;

Μον. Δαμασκηνός Γρηγοριάτης 

Μέ τήν εὐλογία τοῦ πατρός Δαμασκηνοῦ Γρηγοριάτου